|
תמרוני
התקפה והגנה עם מגן מעוצמה שלישית (דרגות 9-11) התמרונים בערך זה הם
ברובם תמרוני התקפה (וגם קומץ תמרוני הגנה) מתקדמים באמצעות המגן;הם מבוססים על
תמרוני התקפה עם מגן מעוצמה שניה (של דרגות 6-8). עלות רכישת תמרוני נשק
מעוצמה שלישית הוא 40 נקודות אימון עבור לוחם או סייף; 60 נקודות אימון עבור
מקצועות שנדרשו ל-30 נקודות אימון ללימוד תמרונים מעוצמות נמוכות יותר; ו-80
נקודות אימון עבור מי שנדרש ל-40 נקודות אימון ללימוד תמרונים בסיסיים יותר. הפרעה
מצלצלת (מתקדם) השהיה: 3 סיבובים (חולק את אותה השהיה עם מהלומת מגן
מוחצת) בסיס: הפרעה מצלצלת. סגנונות: מגן תמרון משופר שמחליף את
"ההפרעה המצלצלת": מהלומת מגן מוחצת ב-4+ ליוזמה ו-150% נזק מגן, שאם
היא פוגעת היריב נדרש לבצע גלגול הצלה של 3ק12 נגד כוח רצון, או שהמכה מפריעה
ומקלקלת מיד כל לחש או יכולת דמויית לחש שהיריב ניסה להטיל באותו סיבוב; בנוסף,
כל מי שנכשל בגלגול ההצלה הראשון חייב לגלגל 3ק12 נוסף נגד כוח רצון, או שהוא
"ננעל" ולא יכול להטיל שום לחש מאותה אסכולה ב-3 הסיבובים שלאחר סיבוב
הקרב בו פגעה המכה. היריב יכול לנסות להציל
נגד 'הנעילה' בגלגול הצלה של 3ק12 נגד כוח רצון; אם הצליח, הוא יכול להטיל לחשים
כרגיל, אבל הם יזכו בעונשין 1- לקוביית לחש (אם הם לחשי נזק), והקורבנות שלהם
יזכו ב-2+ לגלגולי הצלה נגדם (אם הם לחשים שאינם מסבים נזק). חבטה
מרסקת השהיה: 3 סיבובים (חולק את אותה השהיה עם מהלומת מגן
מוחצת, אבל לא עם הפרעה מצלצלת) בסיס: מהלומת מגן מוחצת. סגנונות: מגן תיאור: מהלומת מחץ של המגן לעבר הפנים של היריב, זוכה
ל-3+ לפגיעה ו-166% לנזק. אם המכה פגעה ב-16 טבעי ומעלה ב-1ק20, היריב מגלגל
3ק12 נגד כושר, או שהוא מאבד את תורו הבא. בנוסף, היריב חייב
לגלגל גם 3ק10 נגד כוח רצון, או שהוא סובל מהשפעה של בלבול ל-2 סיבובים, שמלווה
גם ב-2- לדירוג השריון ופגיעות של 20% להתקפות נוספות מצד אותו לוחם. נחיתה
קשה השהיה: אין (יכולת פסיבית) בסיס: חבטה מרסקת סגנונות: מגן כאשר הדמות מתייצבת
בדרכה של התקפת הסתערות ומצליחה לבצע הדיפה מוצלחת עם המגן, היריב סופג חבטת מגן
שמסבה נזק כפול (200%), וחייב להציל ב-3ק10 נגד ממוצע כושר וזריזות או שהוא סובל
מהלם חלקי של 2- לכל הגלגולים למשך אותו סיבוב. התמרון לא מונע מהדמות
עצמה לספוג נזק או השפעות שליליות אחרות; מהתקפות הסתערות עוצמתיות במיוחד שבהן
הדיפה מוצלחת עם המגן רק מפחיתה את הנזק ולא מונעת אותו לגמרי. מגן
קטלני השהיה: אין (יכולת פסיבית) בסיס: קוצים ודם סגנונות: מגן הלוחם משפר את
האפקטיביות של התקפות המגן שלו (בין אם יש עליו קוצים או לא), באופן שמזכה אותו
בעליית דרגה אחת נוספת בקוביות הנזק (למשל: 1ק4+8 במקום 1ק4+6), וגם מקנה לו 1+
נוסף לגלגולי הפגיעה בכל התקפה עם המגן. חבטות
מהירות השהיה: אין (יכולת פסיבית) בסיס: הפרעה מצלצלת. סגנונות: מגן הדמות מנצלת את השליטה
שלה במגן באופן מהיר יותר, וזוכה להפחתה קבועה של 1- להשהיה של כל התמרונים
ההתקפיים עם מגן. קוצים
מזנקים השהיה: אין (יכולת פסיבית) בסיס: חבטות מהירות, קוצים ארוכים סגנונות: מגן הדמות משכללת את יכולות
שימוש בקוצי מגן; בכל פעם שהדמות הודפת בהצלחה התקפת פנים אל פנים עם מגן שיש
עליו קוץ, היריב סופג באופן אוטומטי נזק רגיל, כאילו הדמות ביצעה נגדו בהצלחה
התקפת מגן. אם נהדפה התקפה שפגעה
ב-16 ומעלה, היריב סופג 150% נזק וחייב להציל ב-3ק10 נגד זריזות, או שהוא מדמם ל
1ק2+6 (3-8) נקודות נזק לסיבוב למשך 2 סיבובים. קוצים
ספוגי דם השהיה: אין (יכולת פסיבית) בסיס: קוצים מאונקלים סגנונות: מגן הדמות מעצימה את נזק
הדימום שהיא גורמת, כך שכל דימום שנגרם מקוצי עולה בדרגה אחת של קוביית נזק, וגם
מקבל עוד נקודות נזק אחת כל סיבוב. כך למשל, דימום של
1ק2+6 (3-8) לסיבוב, יהפוך ל-1ק3+8 (4-11) לסיבוב. הקזת
דם השהיה: אין (יכולת פסיבית) בסיס: קוצים ספוגי דם סגנונות: מגן כאשר הדמות מכה או
הודפת בהצלחה עם המגן בגלגול 15 ומעלה כנגד מטרה מדממת, היא גורמת לכל הדימום
"לצאת בבת אחת"; כך שאם היריב היה אמור לדמם ל-1ק2+6 נקודות נזק כל
סיבוב למשך 3 סיבובים, הוא יספוג בבת אחת 3ק6+6, ולאחר מכן הדימום יסתיים באורח
מידי. חומת
מגינים השהיה: פעם בקרב בסיס: חבטות מהירות, מגן מהיר (יכולת הגנה משופרת
מעוצמה 2). סגנונות: מגן הדמות מנצלת את כל כוחה
בכדי להגנה מסיבית באמצעות המגן; היכולת פועלת ל-2 סיבובים, במהלכם הלוחם זוכה
ל-2+ לדירוג שריון וגלגולי הדיפה באמצעות מגן, וסופג 50% נזק בלבד מכל התקפות
הפנים אל-פנים וקליעים (מלבד מגע רוח רפאים והתקפות אחרות שמתעלמות משריון), וכל
לחשי הנזק שאינם לחשי נזק איזורי (או קליעי קסם). כאשר חומת המגינים
פעילה, הדמות יכולה להתקיף התקפה רגילה עם כלי הנשק, אבל לא לבצע תמרוני נשק
מיוחדים; והיא אינה מסוגלת להתקיף עם המגן. חומת
מגינים משופרת השהיה: פעם בקרב בסיס:חומת מגינים, מגן מהיר (יכולת הגנה משופרת
מעוצמה 2). סגנונות: מגן תמרון מתקדם שמחליף את
'חומת המגינים' הבסיסית. הדמות מנצלת את כל כוחה
בכדי להגנה מסיבית באמצעות המגן; היכולת פועלת ל-2 סיבובים, במהלכם הלוחם זוכה
ל-3+ לדירוג שריון וגלגולי הדיפה באמצעות מגן, וסופג 50% נזק בלבד מכל התקפות
הפנים אל-פנים וקליעים (מלבד מגע רוח רפאים והתקפות אחרות שמתעלמות משריון), וכל
לחשי הנזק שאינם לחשי נזק איזורי (או קליעי קסם). כל 3 הדיפות מוצלחות
שהדמות מבצעת עם המגן כאשר היכולת הזו פעילה מאריכות את ההשפעה לסיבוב נוסף, עד
למקסימום של 5 סיבובים. כאשר חומת המגינים
פעילה, הדמות יכולה להתקיף התקפה רגילה עם כלי הנשק והמגן, אבל לא לבצע תמרוני
נשק מיוחדים. בחזרה אל דף האינדקס של דמות
הלוחם - לחץ כאן |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
הסבר מפורט על כל אחד מחמשת המשתנים
הבסיסיים של יצירת הדמות והשפעת הדירוג שלו |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
כתב
וערך: גדעון
אורבך, 2001 ואילך.
© כל הזכויות שמורות. שימוש מסחרי ו/או למטרת רווח כלשהי אסורים בתכלית, בלא היתר
מפורש מהיוצר, בכתב ומראש. צילום והעתקה מכל סוג שהוא מותרים אך ורק למטרת שימוש
פרטי שלא בתשלום.