תמרוני נשק של לוחם

 

 

תמרונים בסיסיים (דרגות 3-5)

הגנה והתקפה

משופרת

(דרגות 6-8)

תמרוני התקפה

קבוצתית

(דרגות 6-8)

תמרוני התקפה

עם מגן

(דרגות 6-8)

תמרוני

'אסכולת האש'

(דרגות 6-8)

תמרוני

'אסכולת האוויר'

(דרגות 6-8)

תמרוני

'אסכולת הסלע'

(דרגות 6-8)

תמרוני

'אסכולת המים'

(דרגות 6-8)

תמרונים של רמות גבוהות

הגנה והתקפה

משופרת

(דרגות 9-11)

תמרוני התקפה

קבוצתית

(דרגות 9-11)

תמרוני התקפה

עם מגן

(דרגות 9-11)

תמרוני

'אסכולת האש'

(דרגות 9-11)

תמרוני

'אסכולת האוויר'

(דרגות 9-11)

תמרוני

'אסכולת הסלע'

(דרגות 9-11)

תמרוני

'אסכולת המים'

(דרגות 9-11)

 

 

תמרוני "אסכולת האוויר" מעוצמה שלישית (דרגות 9-11)

 

התמרונים של 'אסכולת האוויר' מבוססים על התקפות מהירות, שלא פעם נעשות אגב זינוק או סוגים אחרים של תנועה מהירה על-פני שדה הקרב. התמרונים שמופיעים בדף זה מבוססים על התמרונים הבסיסיים יותר של האסכולה מעוצמה שניה (שנלמדים בדרגות 6-8).

עלות רכישת תמרוני נשק מעוצמה שלישית הוא 40 נקודות אימון עבור לוחם או סייף; 60 נקודות אימון עבור מקצועות שנדרשו ל-30 נקודות אימון ללימוד תמרונים מעוצמות נמוכות יותר; ו-80 נקודות אימון עבור מי שנדרש ל-40 נקודות אימון ללימוד תמרונים בסיסיים יותר.

 

 

גשם של פלדה

השהיה: 6 סיבובים (חולק את אותה השהייה עם שיסוף משולש)

בסיס: דקירה מתעתעת

סגנונות: אחיזה כפולה (או נשק חד-ידני, אם ללוחם יש זריזות 17 ומעלה)

 

ארבע התקפות שיסוף מהירות נגד אותו יריב בעזרת הלהב; מהיר ומרשים יותר משיסוף פראי, אולם מדויק ומזיק פחות ממנו:כל אחת משלוש ההתקפות זוכה ב-2+ ליוזמה, אולם רק 1+ לפגיעה וגורמת נזק רגיל.

אם יש לדמות יכולת להתקיף עם נשק משני או עם מגן בנוסף להתקפה הראשית, ההתקפה הנוספת תפעל כרגיל בלי קשר לתוצאות השיסוף המשולש.

 

 

סופת חרבות

השהיה: 6 סיבובים (לא חולק השהיה משותפת עם גשם של פלדה או שיסוף משולש)

בסיס: גשם של פלדה

סגנונות: אחיזה כפולה (או חד-ידני / דו-ידני, אם ללוחם יש זריזות 17 ומעלה)

 

הלוחם מתקיף את היריבים מולו בפרץ מסתחרר של מהירות; התמרון נפתח בשתי התקפות ב-2+ לפגיעה ו-133% נזק, שאפשר להשתמש בהן על אותו יריב או על שני יריבים שעומדים בסמוך זה לזה; על כל התקפה שפגעה, הלוחם מסוגל להוסיף עוד התקפה, הפעם ב-1+ בלבד לפגיעה ו-133% נזק; על כל התקפה כזו שפגעה, הלוחם מסוגל להוסיף עוד התקפה ב-0+ לפגיעה ו-133% נזק.

הלוחם מסוגל לנוע בקצב תנועה מלא אגב התקפה כדי להתקיף יריבים נוספים כל עוד "יש לו מכות עבורם", כאשר יריבים עם זריזות מתחת ל-17 לא מסוגלים להגיב בהתקפות הזדמנות, ויריבים זריזים יותר יכולים להתקיף התקפת הזדמנות (אם הלוחם נע אל מחוץ לטווח שלהם), אבל ב-3- לגלגול הפגיעה.

הגבלה למען איזון המשחק: התמרון כולל גם את התקפת הנשק המשני, אם יש. לא ניתן להתקיף יריב אחד יותר מ-3 פעמים באמצעות התמרון הזה, אלא אם כן הוא גדול יותר מעוג; ואז אפשר להתקיף אותו עד 4 פעמים.

 

 

גשם מתעצם

השהיה: 6 סיבובים

בסיס: גשם של פלדה.

סגנונות: אחיזה כפולה (או נשק חד-ידני, אם ללוחם יש זריזות 17 ומעלה)

 

תמרון מתקדם שמחליף את הגרסה הבסיסית של 'גשם פלדה': ארבע התקפות שיסוף מהירות נגד אותו יריב בעזרת הלהב; כאשר כל פגיעה מוצלחת מגבירה את המהירות והדיוק של הפגיעה שאחריה.

ההתקפה הראשונה זוכה ל-2+ ליוזמה ו-1+ לפגיעה (כמו התקפה של 'גשם של פלדה').

אם היא מחטיאה, ההתקפה השניה תהיה זהה (וכך הלאה);

אם היא פוגעת (בין אם נהדפה או לא), ההתקפה שבאה אחריה תזכה לבונוסים הבאים:

1+ מצטבר לפגיעה (כלומר, 2+ להתקפה השניה, אם הראשונה פגעה; 3+ לשלישית אם שתי הראשונות פגעו)

1+ מצטבר לסיכוי ב-1ק20 לפגוע פגיעה קריטית.

כל פגיעה ב-16 ומעלה באחת ההתקפות האלו, תגרום פגיעות מצטברת של 10% להתקפות הבאות, וכן להתקפה של אותו לוחם על אותה מטרה בסיבוב שלאחר מכן.

אם יש לדמות יכולת להתקיף עם נשק משני או עם מגן בנוסף להתקפה הראשית, ההתקפה הנוספת תפעל כרגיל בלי קשר לתוצאות השיסוף המשולש.

 

 

השיסוף המוזהב של האדמירל מאלאז'אר

השהיה: 5 סיבובים

בסיס: דקירה מתעתעת (לא חולק את אותה השהיה, אבל יש צורך בהמתנה של לפחות שני סיבובים בין שתי המכות; או סיבוב אחד אם הדמות למדה את היכולת של 'זרועות ברק').

סגנונות: אחיזה כפולה בלבד. דורש זריזות 16 לפחות כדי לפעול באורח תקין.

 

תמרון קטלני שמתחיל בהתקפת הטעיה שזוכה ל-4+ לגלגול הפגיעה ומסבה נזק רגיל אם היא פוגעת.

מיד לאחריה, היריב מותקף בהצלפה כפולה של הנשק הראשי והנשק המשני, שתיהן ב-3+ לגלגול הפגיעה.

ההתקפה הראשונה שפוגעת מסבה 150% נזק + 5 נקודות נזק נוספות.

ההתקפה השניה שפוגעת מסבה 166% נזק + 10 נקודות נזק נוספות.

 

כל אחת משתי ההתקפות האלו מסוגלת לגרום פגיעה קריטית בכל גלגול פגיעה 'טבעי' של 16 ומעלה. בנוסף, היריב שנפגע נדרש להציל ב-3ק12 נגד מידת הכושר, או לספוג דימום של 3-10 נקודות פגיעה לסיבוב בסוף אותו סיבוב, וכן במהלך שני הסיבובים הבאים. אם שתי החרבות גרמו לדימום, הדימום יהפוך ל 6-16 (2ק4+6) לסיבוב, ויתמשך למשך 3 סיבובים.

 

 

 

במהירות הרוח

השהיה: אין (יכולת פסיבית)

בסיס: מכת זינוק.

סגנונות: כולם.

 

הלוחם משפר את התנועות שלו והופך אותן למהירות יותר. הוא מקבל 2+ קבוע לכל גלגולי היוזמה שלו.

שימו לב! הבסיס של תכונת הזריזות לא משתנה, ולכן הלוחם לא מקבל את הבונוס לגלגולי הצלה, דירוג שריון והשפעות אחרות של תכונת הזריזות מלבד גלגול יוזמה.

 

 

תנועה משופרת

השהיה: אין (יכולת פסיבית)

בסיס: במהירות הרוח

סגנונות: כולם.

 

הלוחם נע מהר יותר בשדה הקרב, ומשפר את טווח התנועה שלו (בכל סוגי המהירות) ב'משבצת מיקום אחת'.

כמו כן, כל התקפות ההזדמנות על הלוחם זוכות לעונשין נוסף של 1- לגלגול הפגיעה.

 

 

זרועות-ברק

השהיה: אין (יכולת פסיבית)

בסיס: במהירות הרוח

סגנונות: כולם.

 

הלוחם משפר את המהירות שבה הוא מסוגל לבצע תמרונים מחדש במהלך הקרב, במובן זה שהשהיה של כל תמרון מ"אסכולת האוויר" יורדת בסיבוב 1.

 

 

הגנה מהתקפות הזדמנות

השהיה: אין (יכולת פסיבית)

בסיס: התקפות הזדמנות משופרות.

סגנונות: כולם

 

הלוחם לומד להתגונן באופן יעיל יותר נגד התקפות הזדמנות. אם אין ללוחם הדיפה פסיבית באופן טבעי, הוא יזכה למעין הדיפה פסיבית אחת נגד כל התקפת הזדמנות,  בעונשין 2- יחסית לדירוג ההדיפה הרגיל שלו בנשק.

אם יש ללוחם הדיפה פסיבית ממקור אחר, כל גלגולי ההדיפה הפסיבית שלו כנגד התקפות הזדמנות יזכו ל-2+ יחסית לגלגולי הדיפה פסיבית רגילים.

 

 

קפיץ נדרך

השהיה: אין (יכולת פסיבית)

בסיס: ניתוק מגע או זינוק.

סגנונות: כולם.

 

בכל פעם שהלוחם פוגע פגיעה קריטית ביריב בכל התקפה מאסכולת האוויר, כאשר תמרון ניתוק המגע או הזינוק (איזה מהם שהלוחם שולט בו) בהשהיה, ההשהיה של התמרון מתקצרת בסיבוב אחד.

לא ניתן לקצר את ההשהיה לפחות מ-2 סיבובים (בלי קשר לשאלה האם הדמות למדה גם את היכולת של 'זרועות ברק').

 

 

סחרור מתעתע

השהיה: 3 סיבובים

בסיס: ניתוק מגע.

סגנונות: כולם, אולם דורש זריזות 16 לפחות כדי לפעול באופן יעיל.

 

הלוחם מתקיף אם הנשק הראשי באמצעות תנופה לא צפויה, שמסוגלת לפגוע בעד 3 מטרות ב-3+ לפגיעה ו-100% נזק (נזק רגיל). כל יריב שנפגע מהמכה בגלגול 14 טבעי ומעלה חייב לגלגל 3ק10 (או 3ק12 לפגיעה ב-18 ומעלה) נגד ממוצע זריזות וחוכמה, או שהוא מתבלבל, זוכה לעונשין 2- לגלגולי פגיעה בתורו הבא, יורד ל-50% ממהירות התנועה באותו תור, ולא מסוגל לבצע התקפות הזדמנות.

אם לפחות 2 מההתקפות של הלוחם פגעו (בין אם נהדפו או לא), או שאחת מהן לפחות פגעה בגלגול 16 ומעלה, הלוחם מסוגל לבצע באופן מיידי תמרון של ניתוק מגע, בלי קשר לשאלה אם תמרון ניתוק המגע המקורי של נמצא בהשהיה או לא; ובלי להפעיל השהיה על תמרון ניתוק המגע הרגיל שלו.

 

הגבלה למען איזון המשחק: למרות שההשהיה על תמרון ניתוק המגע הרגיל לא מופעלת, הלוחם יצטרך עדיין להמתין סיבוב נוסף אחד לפני שיוכל להשתמש בו, כך שיהיה לפחות רווח של סיבוב אחד בין שתי הקפיצות לאחור.

 

 

 

בחזרה אל דף האינדקס של דמות הלוחם - לחץ כאן

 

 

הסבר מפורט על כל אחד מחמשת המשתנים הבסיסיים של יצירת הדמות והשפעת הדירוג שלו

בחירת

גזע

בחירת

מקצוע

קביעת מידות

תכונה

רכישת כשרונות

ומיומנויות

מעמד חברתי

והון התחלתי

 

 

מלסטרה_קאבר.png

חזרה אל האינדקס של מלסטרה


כתב וערך: גדעון אורבך, ‏2001 ואילך.
© כל הזכויות שמורות. שימוש מסחרי ו/או למטרת רווח כלשהי אסורים בתכלית, בלא היתר מפורש מהיוצר, בכתב ומראש. צילום והעתקה מכל סוג שהוא מותרים אך ורק למטרת שימוש פרטי שלא בתשלום.