מהלוחם הפשוט ועד לכוהנות היהלום הכחול הנשגב,
או כוהני 'האבא הדגול' שמסוגלים ללבוש דמות חיה רבת-עוצמה; מהגנב בעל האצבעות
הזריזות ועד לאביר הכפור חסר הרחמים ממסדר הקאר'אנסירי. בעולם המערכה מלסטרה קיימים שלושה-עשר מקצועות
שפתוחים לדמויות שחקן. ככל שהשחקן או השחקנית דירוג את תחום ה'מקצוע' גבוה יותר
בשלב דירוג תחומי העדיפות של הדמות, כך פתוחות בפניהם אפשרויות למקצועות נדירים
וייחודיים יותר. אפשרויות בחירת מקצוע לפי דירוג
ההשקעה של השחקן
שימו לב: הרשימה שמופיעה כאן מיועדת
לאיזור למתחיל ולקמפיינים לשחקנים חדשים בעולם המערכה מלסטרה. בהרחבות עתידיות
יפתחו מקצועות נוספים.
מקצוע וקביעת סך נקודות פגיעה המקצוע של הדמות יקבע גם את סך
נקודות הפגיעה (נק"פ) ההתחלתי של הדמות. לכל מקצוע יש "קוביה"
שמייצגת את נקודות הפגיעה (למשל: 1ק10 ללוחם, 1ק6 לפייטן ורק 1ק4 לקוסם),
ומופיעה בנתונים הבסיסיים של אותו מקצוע. סך נקודות הפגיעה ההתחלתי של כל דמות
יהיה תמיד התוצאה המקסימלית של הקוביה + בונוס כושר. כך למשל: לוחם (1ק10) עם כושר 18 (בונוס 3+),
יתחיל עם 13 נק"פ ברמה ראשונה. לעומת זאת קוסם (1ק4) עם כושר 14
(בונוס 1+), יתחיל עם 5 נק"פ ברמה ראשונה. ברמות 2-9, כאשר הדמות עולה דרגה היא
מגלגלת פעמיים את "הקוביה של המקצוע" ובוחרת את התוצאה הגבוהה מבין
השניים, ומצרפת את בונוס הכושר כדי לקבוע כמה נק"פ נוספות היא קיבלה. כך למשל: אותו לוחם עם כושר 18 עלה
מדרגה 1 לדרגה 2, גלגל פעמיים 1ק10 וקיבל תוצאות של 5 ו-7. הוא בוחר את התוצאה
הגבוהה יותר (7), ומוסיף אליה את בונוס הכושר (3+). לכן, הוא מקבל 10 נק"פ
חדשות, וסך הנק"פ שלו עולה מ-13 ל-23. הערה: מומלץ ששה"ם יתערב ויאפשר
גלגול נוסף במקרה של מזל רע מאד (למשל, תוצאות של 1 ו-2 בקוביה), כדי לא לקבל
דמות חלשה מדי שתפגע באיזון המשחק. אם רוצים להמנע מראש מתוצאות נמוכות,
אפשר להחליף את הגלגול שמתואר למעלה בדרך הבאה: במקום 1ק10 - 1ק4+6 במקום 1ק8 - 1ק4+4 במקום 1ק6 - 1ק3+3 (1ק3 = 1ק6 מחולק
ל-2, מעוגל כלפי מעלה). במקום 1ק4 - 1ק2+2 (1ק2 = 1ק4 מחולק
ל-2, מעוגל כלפי מעלה). ברמות 10 ומעלה, דמות שעולה דרגה
תקבל רק סך מינימלי של נק"פ, לפי קוביית המקצוע שלה: 1+ למקצועות של 1ק4 ו-1ק6, 2+
למקצועות של 1ק8, ו-3+ למקצועות של 1ק10, ולכך מוסיפים את בונוס הכושר כרגיל. לכן, לוחם עם כושר 18 יקבל 6
נק"פ לדרגה (3+3) מרמה 10 ומעלה, וקוסם עם כושר 13 יקבל רק 2 נק"פ
לדרגה (1+1) |
|||||||||||||||||||
הסבר מפורט על כל אחד מחמשת המשתנים
הבסיסיים של יצירת הדמות והשפעת הדירוג שלו |
|||||||||||||||||||
כתב
וערך: גדעון
אורבך, 2001 ואילך.
© כל הזכויות שמורות. שימוש מסחרי ו/או למטרת רווח כלשהי אסורים בתכלית, בלא היתר
מפורש מהיוצר, בכתב ומראש. צילום והעתקה מכל סוג שהוא מותרים אך ורק למטרת שימוש
פרטי שלא בתשלום.
[1] למעשה, כדי ליצור כוהן של ראלג'קריל השחקן היה נדרש לשני ערכים ברמת A: פעם אחת לגזע ופעם אחת למקצוע, והדבר אינו אפשרי.