אסכולות הקסם מאג נאאלוט (מפל)

 

כשם שהמים חודרים לכל מקום, שוחקים ומשנים יסודות אחרים, כך האסכולה שבנויה עליהם, מתמחה בהתמרה של היסודות השונים בטבע ליסודות או צורות אחרות, לפי רצונו של המכשף; קירות יכולים להסדק; מנעול יכול להפתח, ודלת פתוחה יכולה להנעל בעוצמה; אדמה (ומאוחר יותר סלע) יכולה להפוך לבוץ; מים יכולים לקפוא; ובהמשך, אפילו יריב מסוכן יכול להפוך באל-כורחו לחיה קטנה וחסרת אונים, לפחות למשך מספר סיבובי קרב.

 

 

 

לחשים מעוצמה רביעית (דרגות 12-15)

 

 

 

היכולת הפסיבית של האסכולה (דירוג 4)

 

שריון אבק מסתחרר: בכל פעם שלחש התמרה של הקוסם שזקוק לגלגול פגיעה פוגע בגלגול טבעי של 16 ומעלה, או בכל פעם שהקוסם מטיל לחש התמרה כלשהו מעוצמה רביעית ומעלה, הקוסם מקבל טבעת מסתובבת של חומר מותמר סביבו, שפועלת למשך 3 סיבובים וגורמת להשפעות הבאות: 2+ לדירוג שריון, 1+ להגנה קריטית וקוצץ נזק 3, שמצטברים עם הגנות קיימות אם יש לקוסם כאלו.

לאחר שהשריון נגמר, הוא נכנס להשהיה של 3 סיבובים בהם הוא לא יכול להיווצר מחדש.

 

 

I) טבעת חורבן

השהיה: פעם ביום

בסיס: אלומה מרסקת

גרסה עוצמתית יותר של לחש האלומה המרסקת; אפשרית להטלה רק מתחת לשמים פתוחים.

הקוסם מצביע על נקודה ברקיע במרחק של עד 100 מטרים ממנו, ומתחיל לתעל כוחות התמרה במשך 5 סיבובים, בהם הוא פגיע מאד להתקפות משבשות ריכוז.

ככל שהלחש מתהווה, כך אותה נקודה בשמיים מתמלאת באבק מסתחרר. בסוף הסיבוב החמישי, המערבולת הופכת לעמוד של אבק לוהט שיורד כלפי מטה ופוגע במהירות בקרקע; משם, היא משתחררת כמו טבעת שמתפשטת לטווח של 1 מטר לכל דרגה של הקוסם, ומכלה כל חומר דומם ולא קסום שהיא נתקלת בו, מלבד אבן גרניט קשה או מתכת משוריינת במיוחד. בדים, עץ ואבן רכה הופכים לאבק; מתכות או חפצים קשים יותר מחוררים ונמעכים.

בנוסף, כל יצור חי בטווח סופג 1ק4 נקודות נזק הלם לכל דרגה של הקוסם (אפשר להציל ב-3ק10 נגד כוח רצון כדי לספוק חצי הנזק); יצור שעטוי בשריון מתכת לא קסום סופג 1ק6 נקודות נזק לכל דרגה של הקוסם, מחציתו הלם ומחציתו אמיתי (מחץ), ויכול להציל גם הוא לחצי הנזק, אבל בעונשין 3- לגלגול.

הערה: הלחש לא משפיע על מעטה שריון טבעי של יצורים, כמו קשקשים של דרקון או חלקי שריון של קונסטרוקט עשוי ממתכת.

 

 

II) דיסינטגרציה

השהיה: פעם ביום לכל בונוס תבונה של הקוסם.

בסיס: אלומה מרסקת, גיצי הפרא של סור-פוראאם

הקוסם ממקד אלומה מרסקת קטלנית, שמיועדת 'להתמיר' יצור חי באורח שיהפוך אותו לערמה מהבילה של עפר. זהו לחש איטי, שגורם לאובדן יוזמה מיידי, ואם הקוסם גלגל פחות מ-10 בגלגול היוזמה, הוא יפעל רק במהלך הסיבוב הבא (שבו הקוסם יטיל יוזמה כרגיל).

כאשר הלחש משתחרר, הוא משגר קרן קסומה בגוון חום-אדום שפוגעת תמיד, מלבד בגלגול 3 טבעי ומטה. ההשפעה של הלחש תלויה בדרגה של היריב או בנקודות הפגיעה של היצור.

יצור בדרגה 8 ומטה (או עם 99 נק"פ ומטה): מתפורר מיד לאבק חסר צורה, שלא ניתן להחזיר גם לא בלחש החייאה (אין הצלה).

יצור בדרגות 9-11 (או עם 179-100 נק"פ): חייב לבצע גלגול מורכב של ק12 נגד ממוצע כושר וכוח רצון.

כשלון ב-2ק12: היצור מתפורר לאבק חסר צורה.

כשלוו ב-3ק12: היצור מאבד 50% מנקודות הפגיעה המקסימליות שלו אם הוא נמצא מעל 60% מנקודות הפגיעה כאשר הלחש מוטל עליו, או 75% מנקודות הפגיעה שנותרו לו, אם הוא נמצא מתחת ל-60% מנקודות הפגיעה שלו; כל ציוד או ביגוד לא קסום שיש עליו מתפורר.

הצלחה ב-3ק12: היצור מאבד 25% מנקודות הפגיעה המקסימליות שלו, ושומר על הציוד שלו.

יצור בדרגות 12-13 (או 250-180 נק"פ): היצור מגלגל גלגול פשוט של 3ק10 נגד ממוצע כושר וכוח רצון. אם הוא נכשל, הוא מאבד 40% מנקודות הפגיעה המקסימליות שלו (אם הוא נמצא מעל 60% מהנק"פ, ראה קודם), או 60% מנקודות הפגיעה שנותרו לו, אם הוא מתחת ל-60% מהנק"פ. אם הוא מצליח, הוא סופג חצי הנזק. הציוד של היצור נפגע קלות, אבל לא מתפורר.

יצור בדרגה 14 או מעל 250 נק"פ: מגלגל גלגול פשוט של 3ק10 נגד ממוצע כושר וכוח רצון, ומאבד 33% מנקודות הפגיעה המקסימליות שלו אם הוא נכשל, או חצי מזה אם הצליח.

 

הערה: כאשר הקוסם מגיע לדרגה 16, הוא יכול להשפיע על יצורים חזקים יותר, ויש להעלות ב-2 את דרגות היצורים ברשימה למעלה (למשל: יצור בדרגה 10 ומטה מתפורר אוטומטית), ולהעלות ב-25% את מדרגות הנק"פ המקבילות של יצורים שמושפעים (יצור עם 124 נק"פ ומטה נהרג אוטומטית).

 

 

III) כדור המשחק הגדול של טובאאמה ג'ו

השהיה: פעם בקרב (גרסה מיידית) או פעם בשלוש שעות (גרסה חזקה)

בסיס: בריכת בוץ

הקוסם מתמיר אבן או בוץ שנמצאים בטווח של עד 25 מטרים ממנו, מרים אותם באיטיות באוויר, ומתחיל "ללוש" אותם לצורה של סלע ענקי. כאשר הקוסם מצהיר על הטלת הלחש, הוא צריך לבחור בין גרסה מהירה וחלשה יותר, שיש לה זמן הטלה רגיל של לחש מעוצמה רביעית, לבין גרסה איטית שלוקחת מספר סיבובים.

 

הגרסה המהירה: הקוסם 'לש' את הסלע באוויר במהלך זמן ההטלה, ואז מטיל אותו בעוצמה בכיוון שהוא רוצה, באורח שגורם לו לטוס למרחק של עד 25 מטרים, או עד שהוא נתקל במכשול קשה. אפשרות אחרת, שקיימת רק אם הקוסם מתמיר בוץ או חומר דומה, הוא ליצור גוש גדול של סלע בוץ רך במקום סלע קשה.

כדור סלע – מכה בכל מה שעומד בדרכו, בקוטר של 3 מטרים; גורם 60-30 נקודות נזק (1ק2+4 x 10) נקודות נזק לכל מטרה שנפגעה.

כל יריב בטווח יכול לגלגל 3ק12 נגד זריזות כדי להתחמק מהסלע; מטרה שנפגעה סובלת מפגיעות 20% ו-2- לדירוג השריון, וחייבת לגלגל 3ק12 נוסף נגד כוח, או שהיא נזרקת למרחק 10-3 מטרים ומאבדת את סיבוב הפעולה הבא שלה.

אם כדור הסלע פוגע במכשול קשיח, הוא מסב נזק מבנה גדול ויכול למוטט מבנים לא יציבים כמו בקתה או קיר אבן סדוק.

כדור בוץ: משפיע על יריבים בקוטר של 7.5 מטרים; גורם רק 20-11 נקודות נזק, ואפשר להתחמק ממנו כמו מכדור סלע, אבל בעונשין 2-; כל יצור שנוגע בבוץ יורד ל-50% ממהירות התנועה למשך 5 סיבובים, במהלכם הוא סובל מעונשין 3 השריון ולכל גלגול שקשור בזריזות, פגיעות 20% ועונשין 3- לגלגולי הפגיעה וההדיפה.  כדור הבוץ לא מסוגל להזיק למשטחים קשיחים.

 

הגרסה האיטית: הקוסם 'לש' ו'מתפיח' את הסלע באיטיות בעודו מסתחרר באוויר, במשך של עד 4 סיבובים. במהלך כל סיבוב, הסלע תופח ומקבל 5+ מטרים לקוטר, עד למקסימום קוטר של 20 מטרים. לאחר מכן, הסלע נופל בחבטה חלשה לרצפה, ומתחיל להתגלגל באיטיות.

הסלע הענקי לא מזיק במיוחד במצב רגיל, אבל אם הוא נוצר על מדרון משופע, הוא יתחיל להתגלגל למטה במהירות שמתחילה מקצב תנועה של 10 מטרים בסיבוב, ועולה כל סיבוב ב-10 מטרים; יצורים שעומדים בדרכו של הסלע חייבים לגלגל 3ק10 נגד זריזות, בעונשין 1- על כל סיבוב שבו הקוסם 'התפיח' את הסלע (עד מקסימום 4-). יצור שנכשל, סופג 1ק4, 1ק6, 1ק8 או 1ק10 נקודות נזק מחץ על כל דרגה של הקוסם (לפי גודל הסלע), וחייב לגלגל 3ק12 נגד ממוצע כוח וזריזות, או שהוא מתגלגל ביחד עם הסלע, מאבד 2 סיבובי פעולה, והנזק שהוא סופג עולה ב-33%.

לא ניתן ליצור כדור בוץ ענקי באמצעות הגרסה האיטית של הלחש.

 

 

IV) חומת אש

השהיה: פעם בקרב, פעם ב-6 שעות או פעם ב-3 ימים

בסיס: מפל בוץ

לחש שאפשר להטיל רק על אדמה חשופה, בוץ או חול, או באוויר מלא באבק או חומר דומה.

הקוסם מתמיר אדמה, בוץ או אבק לאש יוקדת, ויוצר חומה או טבעת באורך כולל של עד 2 מטרים לכל דרגה של הקוסם, ובגובה של 2.5, 5 או 10 מטרים (כאשר השימוש הנפוץ הוא לחסום מעבר או ליצור טבעת גדולה של אש שמקיפה את החבורה). לא ניתן להעביר את 'קו האש' במקום שבו אין אדמה מתאימה להתמרה או מספיק אבק באוויר.

זמן ההטלה של הלחש, משך הפעולה שלו וההשהיה שלו תלויים בעוצמה שהקוסם בוחר:

 

עוצמה חלשה: זמן הטלה רגיל, פועל עד לסוף אותו קרב או סיבוב לכל דרגה של הקוסם, לפי הנמוך יותר.

הלהבות גורמות 1ק1+6 נקודות נזק לכל דרגה של הקוסם עבור יצור שמנסה לעבור בהן או נמצא בתוכן כאשר הלחש מוטל. אפשר לגלגל 3ק10 נגד זריזות לחצי נזק.

 

עוצמה בינונית: זמן הטלה של 2 סיבובים (פועל בסוף הסיבוב השני לאחר ההצהרה על הטלת הלחש, או בסוף הסיבוב הראשון לקרב אם הקוסם התחיל להטיל את הלחש מיד לפני הקרב). פועל למשך 15 דקות.

הלהבות גורמות 1ק1+8 נקודות נזק לכל דרגה של הקוסם עבור יצור שמנסה לעבור בהן או נמצא בתוכן כאשר הלחש מוטל. אפשר לגלגל 3ק10 נגד זריזות לחצי נזק; כמו כן, יצור שנכשל חייב לגלגל 3ק12 נגד זריזות, או שהוא נדלק באש שגורמת לו 1ק1+8 נזק כל סיבוב למשך 5 סיבובים.

 

עוצמה חזקה: זמן הטלה של 10 דקות (לא מתאים להטלה אגב קרב), פועל למשך 15 דקות לכל דרגה של הקוסם, ומעלה אש יוקדת ובהירה מאד. כל יצור שנקלע לתוך האש חייב לגלגל 3ק12 נגד זריזות, או שהוא סופג 1ק2+8 נזק לכל דרגה של הקוסם, ונהדף לאחור באורח שהוא אינו מצליח לחצות את חומת האש. יצור שנכשל ממשיך לבעור ל-1ק2+8 נזק כל סיבוב למשך 5 סיבובים (אין הצלה נוספת).

 

 

V) ליבם הנוצץ של האנ'מיירי

בסיס: ילדתה של האש

השהיה: פעם בחודש

את הלחש הזה אפשר להטיל רק מחוץ לקרב, אגב ריכוז מוחלט למשך שעה בערך, כאשר לצורך הטלת הלחש, הקוסם צריך להחזיק אבן קטנה, או אבן חן מעוצמה 1-3. הקוסם מתרכז בחפץ שבידו אגב שהוא מרחיף אותו אל תוך או ליד מקור של אור מכל סוג שהוא, ומגבש אותו באיטיות לאבן חן, או מתמיר אבן חן פשוטה יותר לאבן חן נדירה יותר.

הקוסם מגלגל גלגול מורכב של ק12, כאשר כל דרגה של כשרון תכשיטנות מקנה 3+ לגלגול. במקרה של כשלון מוחלט (כשלון מול 2ק12) האבן או אבן החן מתפוררות ולא יוצרות שום תוצר בעל ערך.

אם הקוסם מצליח לפחות ב-2ק12, הוא מקבל אבן חן מעוצמה גבוהה יותר (ראה מיד). אם הקוסם אינו תכשיטן, הסוג של האבן יקבע אקראית; אם הוא תכשיטן בדרגת כשרון ששווה או עולה על דרגת האבן, הקוסם יכול לבחור את הסוג – בתנאי שהוא מכיר וליטש לפחות אבן אחת מהסוג הזה בעבר.

הצלחה מול 2ק12: נוצרת אבן חן מדרגה גבוהה ב-1 מחומר המקור (דרגה 1 אם המקור הוא אבן חסרת ערך)

הצלחה מול 3ק12: נוצרת אבן חן מדרגה גבוהה ב-2 מחומר המקור (דרגה 2 אם המקור הוא אבן חסרת ערך)

 

אם מנסים להשתמש בלחש כדי ליצור אבן מעוצמה 4, הגלגול יסבול מעונשין 6-, ואם נוצרה אבן מדרגה כזו, ההשהיה של הלחש תוכפל ב-6 (כלומר – תהפוך לחצי שנה); השה"ם יכול לאשר לשחקן להטיל את הלחש מחדש בלי השהיה, אבל בלי יכולת ליצור פעם נוספת אבנים מעוצמה 4.

לא ניתן להשתמש בלחש כדי ליצור אבנים מעוצמה 5, אלא אם כן הקוסם הגיע לדרגה 20, ובכדי לעשות כן הוא חייב להצליח מול 4ק12, בעונשין 6- לגלגול, וההשהיה של הלחש אם הצליח תהפוך לשנה שלמה.

 

 

VI) נשמתו של החורף הארוך

בסיס: ילדתה של האש

השהיה: פעם בחודש

את הלחש הזה אפשר להטיל רק בתוך שלג עז שיורד או סערת כפור (טבעית או תוצר של לחש), או לחלופין בנוכחות של אש מכושפת או להבה של כבשן שמתאים ליצירת חומרים מדרגה 3. כמו כן, הקוסם צריך להצטייד מראש בבקבוקון מכושף שמתאים לחומרים אלכימיים מסוכנים מעוצמה 3.

הקוסם חייב להתרכז למשך כ-30 דקות, בהן הוא מתמיר את השלג והרוח הקפואה או את האש הקסומה ללהבת כפור יפיפיה ומרצדת, שאותה הקוסם יכול לפקוק בתוך בקבוקון קסום, שם היא תשמר לתקופה של עד חודש.

בלהבה הקפואה אפשר להשתמש אחר-כך כאשר הקוסם מטיל את אחד מלחשי התמרת החומרים של עוצמה 3 (או את לחש 'ליבם הנוצץ של האנ'מיירי מעוצמה 4), בכדי לקבל את ההשפעות הבאות:

ילדתה של האש: הגלגול המורכב הופך קל יותר ב-1ק12 (למשל: הצלחה של 2ק12 תיתן מה שהצלחה של 3ק12 היתה נותנת בהטלת לחש רגילה). אם הקוסם מצליח ב-4ק12, הוא יוצר גוש מתכת בשווי 300% מערך המקורי.

לחלופין, הקוסם יכול לותר על הבונוס, ולנסות להשתמש במאגמה מכושפת או כבשן עתיק וחזק מתכות שמתאימות ליצירת חפצי ערך מעוצמה רביעית.

שירה של ילדת האש: הגלגול המורכב מקבל בונוס 6+, והבונוס לגלגול האיכות של היצירה עולה ב-6%+. הסיכוי להשפעות חיוביות מיוחדות בהצלחה מול 4ק12 עולה מ-20% ל-35% לכל אחת מהתכונות.

מכחול האבן של סור-מית'וואר: הגלגול המורכב מקבל בונוס של 8+, ותוספת הערך לחפץ עולה ב-20% (או שאובדן הערך מקוצץ ב-20%, אם הגלגול נכשל לגמרי).

עורקי בדולח: הגלגול המורכב מקבל בונוס 6+, והעלאת הערך של העופרה תהיה פי 1.5 מהרגיל (למשל: 30% במקום 20%, ו-150% במקום 100%).

בונוסים לגלגול בגלל כשרון יצירה של הקוסם או בן-ברית שלו, יהפכו ל-3+ לדרגת כשרון של הקוסם ו-2+ לדרגת כשרון של בעל הברית.

ליבם הנוצץ של האנ'מיירי: בונוס 6+ לגלגולי יצירה של אבנים מעוצמות 1-3; ביטול העונשין 6- בגלגולי יצירה של אבנים מעוצמה 4 (הופך ל-0+), והורדת העונשין לגלגול של אבן מעוצמה 5 מ-6- ל-3- לגלגול.

כמו כן, כל אבן שתיווצר בעזרת הלחש תהיה אבן עם ערך ואיכות מספיקה כדי להפוך לאבן ליטוש (במידה וגלגול הערך הוא נמוך מהדרוש, הערך יועמד על הערך המינימלי שבו אפשר ללטש אבן מאותו סוג).

 

 

VII) התמרה נשגבת

בסיס: לחש התמרה מתקדם (מעוצמה 3)

השהיה: 1 דקה או פעם בקרב (חולק את אותה השהיה עם לחשי התמרה זוטרים יותר)

הלחש הזה הוא גרסה חזקה במיוחד של לחש ההתמרה. הלחש מתמיר באורח זמני חפץ (עד לקוטר, רוחב ועומק של 10 מ' - אפשר לשחק עם הפרופורציה כל עוד הסכום הכללי לא משתנה, או לחלופין פריט לבוש אחד בגודל ענק או חפץ דומה), והופך אותו באופן זמני לחפץ אחר ודומם, מכל סוג שהוא.

הלחש מחזיק מעמד למשך 30 דקות + 3 דקות נוספות לכל דרגה של הקוסם; אולם רק חפץ אחד יכול להיות מותמר בו-זמנית (לחלופין אפשר להתמיר עד עשרה חפצים קטנים שלחש התמרה רגיל היה עובד עליהם בבת אחת, או שני חפצים שלחש התמרה עליון היה עובד עליהם). בתום הלחש, החפץ חוזר לצורתו המקורית.

אפשר להתמיר עם הלחש הזה גם חפצים קסומים, אבנים טובות או מתכות יקרות מעוצמות 1-3, כל עוד הן לא מוחזקות ביד של יצור תבוני או שהוא לובש אותן (אלא אם כן היצור מסכים ללחש).

אם החפץ הוא בגד או משהו דומה שנלבש על גופו של יצור בעל חוכמה 12 ומעלה (למשל: הקוסם משתמש בלחש להשפיל יריב ולנסות להפוך את מכנסי העור או הבד שהוא עוטה לערמה חסרת צורה של צמר או פשתן), הקורבן רשאי לבצע גלגול של 3ק12 נגד חוכמה כדי למנוע את ההתמרה.

 

 

VIII) שלושה ראשים לדרקון

בסיס: ענן קטלני ואחד משני הלחשים הבאים: סדק מתפוצץ או סדק צווח

השהיה: 5 סיבובים (מרגע בו הקרע הקודם נגמר)

הקוסם מצביע על נקודה במרחק של עד 15 מטרים ממנו, ומסוגל להתמיר אבק, מים או אדמה (כולל סלעים), באורח שגורם לגוש של חומר בקוטר של 5 מטרים להווצר מעל הקרקע, ואז להתקדם עד 15 מטרים במהירות מסחררת לכיוון שהקוסם רוצה בו. הסוג של החומר תלוי במה שהקוסם התמיר – סלע קשה (אדמה); אש רעילה (אבק), חומצה (מים) או קרח (מים).

כל יריב שעומד בטווח סופג 1ק1+8 נקודות נזק לכל דרגה של הקוסם (אפשר להנצל ב-3ק12 נגד זריזות לחצי הנזק), וכן צריך להציל שוב או שהוא סובל מהשפעה שלילית לפי סוג החומר:

אדמה – הטלה באוויר למרחק של עד 10 מטרים, ואובדן סיבוב פעולה.

אש רעילה – נזק בערה של 2ק8 כל סיבוב למשך 3 סיבובים ועונשין 2- לכל הגלגולים לאותו פרק זמן.

קרח – האטה (50% מהירות תנועה) ועונשין 1- לגלגולי פגיעה והדיפה ל-3 סיבובים

חומצה – נזק חומצה של 1ק12 כל סיבוב למשך 3 סיבובים ועונשין 2- לדירוג השריון.

בסוף הסיבוב הראשון, הגוש המתקדם מתפצל לשלושה ראשים, אחד מהם מאותו יסוד שבו הלחש הוטל, ושני האחרים משני יסודות אחרים משלושת היסודות הנוספים האפשריים ללחש (באקראי), שכל אחד מהם מתקדם לכיוון אחר. אם הקוסם לא מתרכז, אחד מהם ימשיך ישיר, והאחרים יפנו לשני הצדדים בזווית של 45 מעלות; הקוסם יכול, בריכוז חלקי, לשלוט בכיוון של אחד ה"ראשים", ובריכוז מלא בכיוון של שניים מהם. ניתן לגרום להם לפנות כל סיבוב, עד ל-60 מעלות מהנתיב הקודם שלהם, ולבחור בין מסלול ישר למסלול מעגלי.

ה"ראשים" יפעלו למשך 6 סיבובים נוספים, או עד שיפגעו במכשול קשה. הקוטר של כל אחד מהם הוא 2.5 מטרים, והם מתקדמים בקצב של עד 10 מטרים לסיבוב; כל יריב או ידיד שנתקל בהם סופג 1ק1+6 נקודות נזק לכל דרגה של הקוסם, וניצל לחצי בגלגול 3ק10 נגד זריזות, ויכול לספוג גם את ההשפעה השלילית הנוספת של הראש.

לא ניתן לספוג נזק מיותר מראש אחד כל סיבוב; אבל אם הקוסם גורם לשניים מהראשים להתנגש זה בזה, הם יתפוצצו בפיצוץ אדיר שיגרום 1ק1+10 נקודות נזק לכל יריב במרחק של עד 10 מטרים מהפיצוץ (אפשר להנצל לחצי נזק בגלגול 3ק12 נגד זריזות בעונשין 2- לגלגול); מי שנכשל סופג את שני האפקטים השליליים של הראשים; ומי שמצליח סופג רק אחד מהם (אקראית).

אם הקוסם מצליח לגרום לשלושת הראשים להתנגש זה בזה בו זמנית, הפיצוץ ישפיע על כל יריב או ידיד בטווח של 15 מטרים, הנזק יהיה 1ק2+12 לכל דרגה של הקוסם; מי שנכשל סופג את כל שלושת האפקטים  השליליים של הראשים; ומי שמצליח סופג רק אחד מהם (אקראית).

 

 

IX) המנהרה הפתאומית של אור-קומתאאג

בסיס: התמרת דלת או ענן פורם

השהיה: פעם ביום

הקוסם מתרכז במכשול כמו קיר, מאגר מים או אפילו בריכה של לבה גועשת, ומשקיע 10 דקות של ריכוז בהתמרה שלה, באורח שגורם לחומר הקשה או הקטלני לסגת לצדדים וליצור בתוכו מנהרה ריקה ובטוחה למעבר ברוחב של 0.5 מטרים לכל דרגה של הקוסם, גובה של 0.33 מטרים לכל דרגה של הקוסם ואורך של 2.5 מטרים לכל דרגה של הקוסם. כאשר הקוסם מגיע לדרגה 16, המימדים המקסימליים עולים ב-25%, וכאשר הוא מגיע לדרגה 20 הם עולים ב-25% נוספים (קרי, ב-50% יחסית לגרסה הבסיסית של הלחש).

המנהרה שורדת דקה אחת לכל דרגה של הקוסם, או עד שהוא מצווה עליה להעלם; אז, היא קורסת במהירות ונבלעת בחזרה בתוך מפולת סלעים, מים או מאגמה בתוך 2-4 סיבובים, באורח שיהרוג במהירות את רוב היצורים (ידידים או יריבים) שישהו בתוכה באותה עת.

 

 

X) מלכודת עצירת זמן

בסיס: דרגה 14 וידע של לפחות ארבעה לחשי התמרה 'רגילים' מעוצמה 4

השהיה: שעה

הקוסם מטיל לחש על עד 4 יריבים בטווח של עד 25 מטרים ממנו. כל אחד מהיריבים חייב לגלגל 3ק12 נגד כוח רצון אם הוא בדרגה 11 ומטה (או מפלצת עם 179 נק"פ ומטה), 3ק10 נגד כוח רצון אם הוא בדרגה 12-14 (180-250 נק"פ למפלצת) או 2ק12 נגד כוח רצון אם הוא בדרגה 15 ומעלה (או מפלצת עם 251 נק"פ ומעלה).

יריב שנכשל נקלע לתוך בועה של לולאת זמן, שגורמת לו לקפוא במשך סיבוב אחד לכל שלוש דרגות של הקוסם (מעוגל כלפי מטה) כשהוא הופך עמום ומרצד. יצור שיכול לעבור מימדים (לרצד) או שהוא בעל יכולת התעתקות, יכול להשתחרר מהבועה לאחר סיבוב אחד, באמצעות הפעלת היכולת הזו.

יצור תחת השפעה של עצירת זמן לא יכול להפגע משום התקפה או יכולת; ולא יכול להתקיף, לזוז או להפעיל יכולת כלשהי; הקוסם יכול לשחרר כל יצור בכל עת שהוא רוצה, אחרת היצורים ישתחררו בסוף פעולת הלחש.

בנוסף; אם לפחות שני יצורים נתפסו בבועיות זמן, האנרגיה שנוצרת מזרימה כוח טהור אל הקוסם, ומקנה לו בונוס 1+ ליוזמה ופגיעה, 10% לנזק של קסמים ו-1+ לסיכוי לפגוע פגיעה קריטית או פגיעה מיוחדת בגלגול גבוה, כל עוד היצור כלוא בתוכה. אם שלושה או ארבעה יצורים נתפסו ההשפעה מצטברת (עד למקסימום 3 פעמים).

 

 

 

בחזרה אל דף האינדקס של דמות הקוסם - לחץ כאן

 

בחזרה אל דף האינדקס של אסכולות הקסם - לחץ כאן

 

 

הסבר מפורט על כל אחד מחמשת המשתנים הבסיסיים של יצירת הדמות והשפעת הדירוג שלו

בחירת

גזע

בחירת

מקצוע

קביעת מידות

תכונה

רכישת כשרונות

ומיומנויות

מעמד חברתי

והון התחלתי

 

 

מלסטרה_קאבר.png

חזרה אל האינדקס של מלסטרה


כתב וערך: גדעון אורבך, ‏2001 ואילך.
© כל הזכויות שמורות. שימוש מסחרי ו/או למטרת רווח כלשהי אסורים בתכלית, בלא היתר מפורש מהיוצר, בכתב ומראש. צילום והעתקה מכל סוג שהוא מותרים אך ורק למטרת שימוש פרטי שלא בתשלום.