|
האסכולה הזו מתמקדת בהבנה של הכוח המאגי
בצורתו הכמעט טהורה (ככל שבן-תמותה מסוגל לכך), והיכולת לצוות עליה; החל מניצול
כוח טהור בכדי למשוך חפצים אל ידו של הקוסם (או להדוף אותם מסביבתו), או בכדי
ליצור שיריון כוח שיחפה במעט על העדר השיריון של הקוסם, עוד יצירת מחסומים או
התקפות של ממש שמבוססות על כוח טהור. גרסאות מפוקפקות של האסכולה הזו מעוותות
את הכוח הטהור לצל, ומשתמשות בו כדי להזיק וגם בכדי להלך אימים ולהכות יריבים
דרך העלטה ודרך הפחדים שלהם עצמם. לחשים מעוצמה ראשונה (דרגות 3-5)
הרוח
ההודפת של אנ'אוריס בסיס: משיכה/דחיית חפץ, השהיה: 5
סיבובים (משותף לכל לחשי המשיכה והדחיה), טווח: 10 מטרים. הלחש פועל על יריב אחד
בגודל אדם ומטה; הקוסם מצווה על משב של עוצמה להכות ביריב ולהעיף אותו לאחור
למשך סיבוב אחד, לטווח של עד 15 מטרים. היריב יכול לבצע גלגול הצלה של 3ק10 נגד
כוח כדי להתנגד (או 3ק12 אם הקוסם ברמה גבוהה יותר משלו). אם הוא מצליח, הוא רק
מתנודד לאחור ויאבד את תורו הבא. יצור שמתעופף לאחור ומוטח לרצפה סופג 2ק6 נזק
הלם, או 4ק6 (חציו נזק הלם וחציו נזק אמיתי), אם הוא מוטח במלוא העוצמה בקיר;
במידה שהיצור מועף אל מעבר לתהום או מעל בור, או לתוך חפץ מזיק (כמו קוצים
מחודדים), הנזק יכול להיות גבוה יותר. בסיבוב שלאחר מכן,
היריב ינסה להתרומם ויסבול מעונשין 4- ליוזמה ו-2- לגלגולי פגיעה באותו סיבוב. הרוח
הלוכדת של אנ'אוריס בסיס: משיכה/דחיית חפץ, השהיה: 5 סיבובים
(משותף לכל לחשי המשיכה והדחיה), טווח: 15 מטרים. הלחש פועל על יריב אחד
בגודל אדם ומטה. הקוסם מצווה על משב של עוצמה ללפות את היריב ולהעיף אותו הישר
לעבר הקוסם. היריב יכול לבצע גלגול הצלה של 3ק10 נגד כוח כדי להתנגד (או 3ק12 אם
הקוסם ברמה גבוהה יותר משלו). אם הוא מצליח, הוא רק מתנודד קדימה ויאבד את תורו
הבא. יריב שנלכד ומועף לעבר
הקוסם עלול לספוג התקפת הזדמנות מכל בן-ברית חמוש של הקוסם שניצב צמוד אליו;
בסיבוב שלאחר מכן, היריב ינסה להתרומם ויסבול מעונשין 4- ליוזמה ו-2- לגלגולי
פגיעה באותו סיבוב. מערבולת
רעבתנית בסיס: משיכה/דחית חפץ, השהיה: פעם ב-5
סיבובים (משותף לכל לחשי המשיכה והדחיה), טווח: 15 מטרים. הקוסם יוצר מערבולת חלשה
של אנרגית כישוף לא יציבה, שפועלת 3 סיבובים. כמו לחש משיכת חפץ, היא מושכת אליה חפצים קטנים, כל עוד
הם אינם קסומים ולא מחוברים למקומם או עטויים על יצור. חפצים בקוטר של עד 25
ס"מ, ימשכו אל המערבולת ממרחק של עד 20 מטרים, בקצב של 10 מטרים לסיבוב. חפצים בקוטר של 25-50
ס"מ, ימשכו אל המערובלת ממרחק של עד 10 מטרים, בקצב של 5 מטרים לסיבוב. יצורים קטנים שנתפסים
בלחש, יכולים להתנגד להשפעה בגלגול 3ק10 נגד מידת הכוח שלהם. קיר
כוח בסיס: שיריון כוח, השהיה: פעם בקרב או ב-10
דקות, טווח: 15 מטרים. הקוסם יוצר מכשול שקוף
ודק מעוצמה טהורה, שקשה להבחין בו, אלא ממרחק מטר או פחות. המכשול יכול להגיע
לגובה ורוחב של עד 2 מטרים, בתוספת של 0.25 מטרים לכל דרגה של הקוסם מ-6 ומעלה. אי אפשר ליצור את
המכשול במקום שחסום או חסום למחצה בידי חפצים קשיחים, אבל אפשר ליצור אותו כך
שישתרע בין שני חפצים קשיחים ויחסום את המרחב ביניהם (למשל: בין שני אדנים של
דלת שנראית פתוחה). יצורים שרוצים לעבור את
המכשול, יכולים לתקוף אותו; למכשול יש דירוג שיריון 6, ו 15 נק"פ + 5
נק"פ לכל דרגה של הקוסם (דוגמא: קוסם בדרגה 10 יוכל ליצור מכשול עם 15 + 5x10 =
65 נקודות פגיעה). המכשול אינו יכול לבלום או להדוף התקפות שפגעו בדירוג השיריון
שלו. לחשים או יצורים
שיכולים להתעלם משיריון כוח (כמו קליעי קסם או רוח רפאים) עוברים באותה מידה דרך
קיר כוח, בלא לפגוע בו או להיות מושפעים על-ידיו - כאילו שהקיר אינו קיים כלל
בעבורם. דיסקית
בלתי נראית בסיס: שיריון כוח, השהיה: 30 דקות, טווח:
2.5 מטרים. הלחש מצווה על כוח טהור
להתגשם לצורת דיסקית בקוטר של עד 0.5 מטרים. היא תתקיים 10 דקות, ותעקוב באיטיות
(קצב הליכה) אחרי הקוסם. הדיסקית יכולה לשאת עד 100 ק"ג, אבל לא ניתן
להעלות עליה יצורים חיים. חפצים שמונחים על הדיסקית מתעמעמים והופכים קשים יותר
לאבחנה, אבל לא בלתי נראים לגמרי. פטיש
עוצמה בסיס: קליעי קסם, השהיה: 5 סיבובים (חולק
השהיה עם חנית כוח וחרב רפאים), טווח: 25 מטרים. הלחש יוצר צורה
דמויית פטיש גדול, ומידה אותו ביריב או בחפץ אחד. הפטיש פוגע באורח
אוטומטי, ואפשר להדוף אותו עם מגן או הדיפה פסיבית, בעונשין 4- לגלגול הדיפה. הפטיש מסב לקורבן נזק
כוח של 1ק4+8, ויכול לגרום הלם חלקי למשך אותו סיבוב והסיבוב שבא אחריו; בדרגות
בהן הקוסם עולה דירוג עוצמה (6, 9, 12 ו-16), הלחש מתעצם, והנזק הבסיסי שלו עולה
ל-2ק12+8 / 4ק16+8 / 6ק24+8, ובסופו של דבר 8ק32+8 לקוסם בדרגה 16 ומעלה. חנית
כוח בסיס: קליעי קסם, השהיה: 5 סיבובים (חולק
השהיה עם פטיש עוצמה וחרב רפאים), טווח: 25 מטרים. הלחש יוצר חנית מבהיקה,
עשויה מעוצמה טהורה, ומיידה אותה ביריב אחד; החנית מגלגלת פגיעה כמו קליע, עם
בונוס 5+ לפגיעה. אפשר להדוף את החנית באמצעות מגן או הדיפה פסיבית בעונשין 2-
להדיפה, אבל אי אפשר להמנע מהאפקט המשני של הפגיעה. אם החנית פוגעת, היא
גורמת ליריב נזק כוח בסך 1ק1+6 לדרגה של הקוסם (אפשר לגלגל 3ק10 לחצי נזק).
בנוסף, הפגיעה מיצרת פיצוץ של כוח שפוגע בכל יריב בטווח של עד 5 מטרים ממקום
הפגיעה, וגורם 2ק2+6 נזק (אין הצלה) אם
המטרה הראשית של החנית הודפת אותה, היא עדיין סופגת את הנזק המשני מההתפוצצות. כל מטרה שנפגעה מהחנית
או מהפיצוץ סובלת אוטומטית מפגיעות של 10% להתקפות שמבוססות על כוח טהור במשך 5
סיבובים (אין הצלה), וכן מהשפעה שדומה לזמזום למשך 2 סיבובים. כל קורבן יכול לגלגל הצלה של 3ק10 נגד כוח
רצון (או 3ק12 אם הקוסם בדרגה גבוהה יותר משלו) כדי להמנע מהזמזום. חרב
רפאים בסיס: קליעי קסם, השהיה: 5 סיבובים (חולק
השהיה עם חנית כוח ופטיש עוצמה), טווח: 2.5 מטרים. הלחש יוצר חרב מבהיקה
שמרחפת באוויר ליד הקוסם, ויכולה לשרוד 5 סיבובים. לחרב יש דירוג פגיעה 7
ודירוג הדיפה 7. היא מסוגלת לתקוף פעמיים בסיבוב יריבים בטווח פנים אל פנים
מהקוסם, או לתקוף פעם בסיבוב ולהדוף פעם בסיבוב. יריבים יכולים לנסות להדוף את
התקפות החרב בכל צורת הדיפה שהיא, בעונשין 2- לגלגול ההדיפה. הנזק של החרב משתנה
לפי דרגת הקוסם.
בחזרה אל דף האינדקס של דמות
הקוסם - לחץ כאן בחזרה אל דף האינדקס של
אסכולות הקסם - לחץ כאן |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
הסבר
מפורט על כל אחד מחמשת המשתנים הבסיסיים של יצירת הדמות והשפעת הדירוג שלו |
|||||||||||||||||||||||||||||
כתב
וערך: גדעון
אורבך, 2001 ואילך.
© כל הזכויות שמורות. שימוש מסחרי ו/או למטרת רווח כלשהי אסורים בתכלית, בלא היתר
מפורש מהיוצר, בכתב ומראש. צילום והעתקה מכל סוג שהוא מותרים אך ורק למטרת שימוש
פרטי שלא בתשלום.