אסכולות הקסם נאט שאאבור (רעם)

 

אסכולה שמקורה במנהגי הדו-קרב שהיו נפוצים בין תלמידיהם של הקיסרים המכשפים של אור נאארום. הקסם מהסוג הזה מתמקד ביכולת שימוש מהיר בשרביט ויצירת השפעות של הגנה מפני קסמים של מכשפים יריבים והתקפות מהירות של יריבים כאלו, תוך דגש על קללות והשפעות שליליות שרובן לא קטלניות בפני עצמן (משל: שיבוש קסמים, הכשלות, האטות, בלבול, וגם פריקה של יריבים מהשרביטים או כלי הנשק שלהם).

 

 

 

 

לחשים מעוצמה שלישית (דרגות 9-11)

 

הלחשים בדף זה ניתנים ללימוד על-ידי קוסם בעל ידע באסכולת הרעם, החל מדרגה תשיעית.

כל אחד מהלחשים בעוצמה הזו נסמך על לחש בסיסי יותר (בדרך-כלל מעוצמה שניה), ולפעמים יותר מלחש בסיס אחד. לכן הכרת אותו לחש בסיסי הוא תנאי הכרחי ללימוד ושליטה בלחש על-ידי הקוסם.

 

 

 

היכולת הפסיבית של האסכולה (דירוג 3)

 

"עוצמה מקוללת": בכל פעם שקללה שהקוסם הטיל משפיעה על מטרה, באורח מלא או חלקי, הקללה הבאה תזכה ל-10% לנזק ו-1- לגלגול ההצלה; ההשפעה יכולה להצטבר עד 5 פעמים, אבל כל סיבוב שבו קללה החטיאה או נהדפה, או שהקוסם לא הטיל קללה/לחש מאסכולת הרעם, יגרום לאפקט להתאפס.

 

 

 

I) שלהבת קוסמים קטלנית

בסיס: שלהבת קוסמים מתקדמת ולפחות עוד לחש מתקדם אחד נוסף מעוצמה 2 שמבוסס על שלהבת קוסמים.

השהיה: אין

טווח: 40 מטרים

 

יכולת שמשפרת את שלהבת הקוסמים מעוצמה שניה; הקוסם לומד לשפר עוד יותר את היכולת לירות להבת כשפים מהשרביט, כך שההתקפה שלו תזכה ב-5+ לפגיעה ו-2ק6+8 נקודות נזק.

בנוסף, הקוסם יכול להפעיל את היכולת הזו בלא עונשין גם כאשר הוא סובל מהשפעות של קללה משתיקה, לחשי נגד, זמזום ויכולות דומות.

 

 

II) קללת הרעם המשולש

בסיס: שלהבת קוסמים קטלנית

השהיה: 5 סיבובים

טווח: 25 מטרים

 

הקוסם משגר שלושה הבזקים של אנרגית קסם פראית מהיד או מהשרביט שלו; הוא יכול לכוון אותם על מטרה אחת או על מספר מטרות, אבל חייב להצהיר על כך מראש.

כל הבזק זוכה ל-3+ לפגיעה, וגורם 30-11 (1ק10+20) נקודות נזק; ניתן לנסות להדוף אותם עם מגן קסום מכל סוג או הדיפה פסיבית.

אם הבזק פגע בגלגול טבעי של 16 ומעלה, המטרה חייבת לגלגל 3ק10 נגד כוח, או לעוף 3-10 מטרים אחורה ולספוג עוד 1ק4+10 נזק הלם. אם המטרה נתקלת במשטח קשיח בזמן שהיא מועפת לאחור, נזק ההלם מוכפל.

כל פגיעה נוספת באותה מטרה שהיא נמוכה מ-16 טבעי, תוסיף עונשין 2- לגלגול ותעלה את הנזק של ההעפה/התנגשות במעטה קשיח ב-25%; אם הפגיעה הנוספת היא 16 טבעי ומעלה, היא תוסיף 4- לגלגול ההצלה, ותעלה את הנזק של ההעפה/התנגשות ב-50%.

 

III) קללת כליון זוטרה

בסיס: שלהבת קוסמים קטלנית

השהיה: פעם בקרב.

טווח: 10 מטרים.

 

קללה מסוכנת שפוגעת באופן אוטומטי ולא ניתנת להדיפה בשום דרך, מלבד הגנת הילה או לחשים מיוחדים נגד קללות.

הקללה ממקדת אש-פרא קסומה בגוון אינטנסיבי סגול או סגול-ירקרק, שגורמת לחפצים דוממים קטנים בדרכה (עד לגודל כסא או שולחן קטן) להתפורר לאבק בלא להאט אותה (לא כולל לבוש וחפצים שנישאים על יצור חי); מסוגלת לחורר קירות דקים (עובי של פחות מ-50 ס"מ) וגורמת נזק צל מחריד ליצור החי הראשון שהיא תתקל בו.

יצור בדרגה 5 ומטה, או מפלצת עם 50 נקודות פגיעה (מקסימליות) ומטה, יהרגו במקום (אפשר להציל ב-3ק12 נגד כוח רצון בכדי להכנס לאובדן הכרה עמוק במקום).

יצור בדרגות 6-8, או מפלצת עם עד 100 נקודות פגיעה (מקסימליות) ומטה, יספגו נזק מיידי של 50 נקודות פגיעה, וחולשה כללית של 2- לגלגולים עד לסוף הקרב (אין הצלה).

יצור בדרגה 9 ומעלה או מפלצת עם יותר מ-100 נקודות פגיעה (מקסימליות), יספוג את אותה השפעה, אבל יכול לגלגל הצלה של 3ק12 נגד כוח רצון (או 3ק10 אם הוא בדרגה 12 ומעלה או מפלצת עם 150 נקודות פגיעה ומעלה), כדי לספוג חצי נזק ולהמנע מהעונשין.

 

 

IV) ברק אבדון מקפץ

בסיס: קללת כליון זוטרה, מילת עוצמה: שינה

השהיה: פעם בקרב

טווח: 25 מטרים

 

כוח הרצון של הקוסם מהדהד למילת עוצמה, שפוגעת אוטומטית ביריב במרחק של עד 25 מטרים, ומשפיעה על כל מטרה עויינת ברדיוס של עד 5 מטרים ממנו, בצורה של חזיזי אנרגיה פראית שניתזים לכל עבר.

יצורים ברמה 3 מטה, או יצורים עם 30 נקודות פגיעה ומטה, נהרגים במקום (אפשר לנסות לגלגל הצלה של 3ק12 נגד כוח רצון, כדי לאבד הכרה במקום).

יצורים ברמות 4-5 ומטה, או יצורים עם 60 נקודות פגיעה ומטה, סופגים 66% מסך נקודות הפגיעה המקסימלי שלהם, אבל יכולים לגלגל 3ק10 נגד כוח רצון כדי לאבד 33% במקום.

יצורים ברמות 6-8 או יצורים עם 61-100 נקודות פגיעה, סופגים 33% מסך נקודות הפגיעה המקסימלי שלהם, אבל יכולים לגלגל 3ק10 נגד כוח רצון לחצי הנזק.

יצורים ברמה 9 ומעלה או מפלצות עם 101 נקודות פגיעה מקסימליות ומעלה לא מושפעים מהלחש.

 

 

V) מגל מכשפים

בסיס: שלהבת קוסמים קטלנית

השהיה: 5 סיבובים

טווח: 5 מטרים

 

הקוסם מתווה תנועה דמויית מגל עם השרביט שלו, ומשחרר מילת עוצמה שהופכת להבזק של כוח טהור שפוגע בכל יריב שניצב בטווח של 5 מטרים לפני הקוסם או מהצדדים שלו (לא פועל על מי שמאחוריו).

הקוסם מגלגל פגיעה בבונוס 5+ נגד כל מטרה בטווח, וכל מטרה שנפגעת יכולה לנסות להדוף את הלחש רק באמצעות מגן מכושף, הדיפה פסיבית של שריון מכושף או הדיפת הילה.

יצור שנפגע סופג 3ק10+10 נקודות נזק כוח, וחייב לגלגל 3ק12 נגד כוח, או שהוא מועף ומגולגל על הרצפה למרחק של 3-10 מטרים מהקוסם והלאה, ומאבד את התור הבא שלו.

 

VI) שרביטו של שוליית הקוסם

בסיס: מגל מכשפים

השהיה: פעם בקרב

טווח: מיוחד

 

הקוסם מזמן לקרב שרביט מעופף שקוף למחצה שניצב באוויר לצידו; השרביט יתקיים סיבוב אחד לכל שתי דרגות של הקוסם (מעוגל כלפי מטה), ויטיל כל סיבוב קללה או לחש אחר מלחשי הבסיס או העוצמה הראשונה של אסכולת הרעם, בתנאי שהוא מוכר לקוסם.

השרביט יחשב, לצורך חישוב עוצמת לחשים, כקוסם בדרגה 5; חוקי השהיה עובדים על הלחשים שלו כרגיל, אבל יש להפריד בין ההשהיות שלו להשהיות של לחשים שהקוסם עצמו מטיל; לשרביט יש תבונה מסויימת, והוא יטיל לחשים באופן שנראה שיועילו יותר לקוסם, בהתאם לאותה תבונה חלקית - אבל הוא בהחלט לא מסוגל לתכנן דברים באופן מתוחכם, בוודאי שלא קדימה.

 

VII) קללת המוות האדום של סאר'סאאפור

בסיס: קללת דם ולפחות לחש נוסף אחד מעוצמה 2 שמבוסס עליה

השהיה: 5 סיבובים

טווח: 40 מטרים

 

גרסה קטלנית של קללת דם; הקוסם מכוון קללה ליריב אחד בבונוס 5+ לפגיעה; אם היא פוגעת, לא ניתן להדוף אותה בשום דרך מלבד הדיפת הילה. היריב חייב לגלגל 3ק12 נגד כושר, ואם הוא נכשל הוא מדמם ל-30-11 (1ק20+10) נקודות פגיעה לסיבוב, וסובל מחולשה כללית של 3- לגלגולים למשך 3 סיבובים. אם היריב ניצל בהצלחה, הקללה תפעל באותה דרך, אבל לסיבוב אחד בלבד.

בסיבוב הרביעי, היריב שנכשל יכול להציל שוב; ואם הוא נכשל הקללה מתארכת בעוד סיבוב, שבסיומו אפשר להציל שוב, עד שהיריב מצליח בגלגול ההצלה או נהרג.

 

 

VIII) חיוכה הכאוב של הגולגולת השחורה

בסיס: קללת המוות האדום של סאר'סאפור

השהיה: פעם בקרב.

טווח: 10 מטרים.

 

קללה אכזרית במיוחד, שפוגעת באורח אוטומטי ולא ניתן להדוף אותה בשום דרך מלבד הדיפת הילה או הגנות מיוחדות נגד קללות. היריב חייב לגלגל 3ק12 נגד כוח רצון; אם הוא מצליח, הוא סופג 30-11 נקודות נזק צל והלחש נגמר.

אם היריב נכשל, הוא נאפף באנרגיה אפלה שמרימה אותו לגובה נמוך באוויר, מסבה לו 30-11 נקודות נזק צל, וגורמת לו להתפתל בכאבי תופת, שמשתקים אותו לגמרי; הקוסם יכול להמשיך ולהתרכז ריכוז מלא בקללה, כדי להמשיך אותה מעבר לסיבוב הראשון. בזמן זה, הוא חשוף להתקפות משבשות ריכוז; כמו כן, לכל התקפה אחרת על הקורבן הלכוד, יש 50% לשבור באורח מיידי את הכוח הלופת של הקללה ולסיים את הלחש.

כמו כן, בזמן שהקוסם מתעל אנרגיית צל, הוא נחשב כיצור של צל (לא פעם, הוא נראה כגרסה גדולה ומעוותת של עצמו, עם פנים יותר 'גולגלתיות' מהרגיל), ופגיע מאד ללחשים שמבוססים על אור וקסם קדוש (4- להצלה, 150% לנזק).

כמו כן, בכל סיבוב שהקורבן לכוד בקללה (מלבד הסיבוב הראשון), יש לו 2% סיכוי (מצטבר) שכאשר הקללה תגמר, הוא יאלץ לגלגל 3ק12 נגד כוח רצון, או להשבר מנטלית ולסבול משילוב בין טירוף לאובדן של רוב היכולות המנטליות שלו וחלק מהזכרונות שלו (לשיקול המנחה) - עד שיוטל עליו לחש הסרת קללה מעוצמה שלישית לפחות; אם היצור 'מת' (כלומר, מגיע ל-0 נקודות פגיעה), ההשפעה מתרחשת באופן אוטומטי, וגלגול ההצלה נגדה יהיה בעונשין 4-.

 

חוק רשות (לשיקול המנחה): אם הקוסם רוצה, הוא יכול להחליף את ההשפעה ל-5% סיכוי (מצטבר) להשפעה חלופית של אובדן הכרה מיידי ועמוק, שימשך ל-48 שעות בממוצע. הקוסם ידע כאשר הקורבן שלו נשבר, ואז יוכל לשחרר את הלחש באורח מיידי.

 

 

IX) ענן הדם המקולל של סארסאאפור

בסיס: קללת המוות האדום של סארסאאפור

השהיה: פעם בקרב

טווח: מיוחד

 

הקוסם מוציא מהשרביט שלו ערפל אדום, שמתגבש בסוף אותו סיבוב לענן קטן בגוון אדום כהה בקוטר של שני מטרים (תופס משבצת מיקום אחת).

הענן יתקיים למשך 5 סיבובים, ויפעל תמיד בסוף הסיבוב - כשהוא 'נושך' כל יריב בטווח פנים אל פנים מהמיקום ('משצבת המיקום') שלו; הנשיכה פוגעת אוטומטית, וכל מי שננשך חייב לגלגל 3ק10 נגד כושר, או לדמם ל-30-11 (1ק20+10 נקודות נזק לשני סיבובים), ולסבול מחולשה כללית של 3- באותו פרק זמן; הענן עובר את כל ההגנות - כולל לחשי הגנה נגד קללות - ולא ניתן להדיפה בשום דרך מלבד הדיפת הילה.

הקוסם יכול, בזמן הטלת הלחש, לצוות על הענן להתקדם לעבר יריב מסוים או כיוון מסוים, והענן ינוע 'משבצת מיקום' אחת כל סיבוב לאותו כיוון, בלא שהקוסם צריך להתרכז; הקוסם יכול - כל סיבוב שהענן קיים, להשקיע ריכוז חלקי (כלומר, הוא יכול לנוע, להתקיף התקפה פשוטה עם השרביט, לשתות שיקוי או להטיל לחש מיידי או לחש מעוצמה בסיסית), לצוות על הענן לשנות כיוון.

 

 

X) קללת השרץ הרופס:

בסיס: קללת קיא

השהיה: פעם בשלוש שעות

טווח: 10 מטרים

 

הקוסם מצביע עם השרביט על מטרה במרחק של עד 10 מטרים, ומקלל אותה בקללה משחיתה שפוגעת באורח אוטומטי (ניתנת לבלימה עם כל הדיפה פסיבית, מגן מכושף או הדיפת הילה).

המטרה חייבת להציל ב-3ק12 נגד כוח רצון, או שהיא נופלת על ברכיה, סופגת 1ק10+20 נקודות נזק הלם, כשהיא מתחילה להקיא ומאבדת את הסיבוב הבא.

בסיבוב השני, המטרה צריכה להציל פעם נוספת באותה דרך; ואם היא נכשלת, היא משתנה, ומצטמקת ליצור שנראה כמו גרסה כעורה ועלובה של המקור (לא פעם, עם חלקי פנים שקיבלו צורה מוקצנת, צבע עור ירקרק-חולני, ועוד), בגובה של 50% מהמקור.

היצור המושפע גורם 66% מהרגיל בכל התקפה פיזית או התקפת קסמים, וסובל מעונשין 2- לכל גלגולי הפגיעה למשך 3 סיבובים.

בסוף הסיבוב השלישי, היצור יכול להציל פעם שלישית; ואם הוא נכשל שוב, הקללה הופכת קבועה, עד שהיא תוסר בלחש הסרת קללה מעוצמה שלישית לפחות; אם הוא מצליח, הוא סופג 1ק10+20 נקודות נזק הלם נוספות, והקללה דועכת.

 

 

XI) קללת שינוי צורה

בסיס: קללת השרץ הרופס

השהיה: פעם בקרב

טווח: 25 מטרים

 

קללה מפורסמת שפוגעת באורח אוטומטי, וניתנת להדיפה באמצעות הדיפת הילה או לחש מגן מפני קללות בלבד. היריב שנפגע חייב לגלגל 3ק12 נגד כוח רצון (או 3ק10 אם הוא בדרגה 9 ומעלה, או יצור עם 101 נקודות פגיעה ומעלה), או שהוא מושפע והופך ליצור זעיר, לא פעם כזה שנחשב בזוי כמו חזרזיר, קופיף, צפרדע או רמש.

היצור המושפע תועה באיזור בלא מטרה ובלא יכולת להפעיל יכולות או לדבר (במקום זאת, הוא ישמיע קולות טיפוסיים של היצור אליו הוא הפך), אבל כל נזק (כולל נזק הלם) שיגרם לו מכל מקור שהוא, ישבור את הלחש מיד.

הלחש שורד 2 סיבובים + סיבוב אחד לכל שתי דרגות של הקוסם (מעוגל כלפי מטה), ולא דורש ריכוז מצד הקוסם (אלא אם כן הקוסם רוצה לבטל אותו, לשם כך נדרש ריכוז חלקי). לעומת זאת, הלחש נשבר מיד אם הקוסם נהרג או מאבד את ההכרה.

 

 

XII) קללת חולשה קטלנית

בסיס: קללת השרץ הרופש

השהיה: פעם בקרב

טווח: 25 מטרים

 

הקוסם משגר קרן ורודה-עכורה מהשרביט שלו, עם בונוס 6+ לפגיעה (התקפת קליע); אם היא פגעה בגלגול 16 טבעי ומעלה, היא יכולה לקפוץ ליריב נוסף בטווח של עד 10 מטרים מהמטרה הראשית. כל אחד מהיריבים יכול לנסות להדוף אותה עם מגן מכושף, לחשי הגנה מקללות או הדיפת הילה.

יריב שנפגע מגלגל 3ק12 נגד הכושר שלו (או 3ק10 אם הוא ברמה 9 ומעלה, או מפלצת עם 101 נקודות פגיעה ומעלה), או שהקללה אופפת אותו ומחלישה מאד את ההתקפות הפיזיות שלו.

היצור לא ירגיש חלש מאד, ויוכל להמשיך להשתמש בציוד וביכולות שלו כרגיל, אבל כל התקפה פיזית (פנים אל פנים או קליעים) שהוא ינחית כל עוד הקללה פעילה תגרום לנזק מינימלי בלבד, כאילו הוא מגלגל 1 אוטומטית בכל קוביית פגיעה.

הקללה פועלת סיבוב אחד לכל דרגה של הקוסם; בסוף כל סיבוב שלישי, הקורבן יכול לנסות לגלגל הצלה מחדש, בבונוס 1+ מצטבר לגלגול, כדי לנסות להשתחרר מהקללה.

 

 

XIII) בועת קסם

בסיס: מגן קוסמים

השהיה: פעם בקרב

טווח: עצמי

 

לחש מיידי שכמעט לא ניתן לשבש. הקוסם נעטף בבועת כוח בוהקת, שיכולה לבלום או לפחות להחליש מאד את 3 לחשי הקללה או לחשי החזיז הבאים שהקוסם יספוג.

הלחש מבטל מייד כל קללה או לחש תקיפה לא איזורי מעוצמה 2 ומטה (כולל יכולת לבטל לחשים דמויי ברק שרשרת ולמנוע מהם לקפוץ הלאה); לחשים מעוצמה 3 יכולים "לגלגל הצלה" נגד 3ק10 (עם בונוס או עונשין 2 לכל הפרש רמה בין הקוסם לקוסם האויב) כדי לפגוע באורח חלש ולהסב חצי נזק בלבד (וגם 4+ לגלגול ההצלה נגדם, אם יש).

לחשים מעוצמה 4 מסבים חצי נזק; ולחשים מעוצמה 5 ומעלה לא מושפעים.

 

הערה: ספיגת הנזק של הלחש הזה לא מצטבר עם הפחתת הנזק של קללות ממגן מכשפים.

 

 

XIV) ביטול קסם משופר

בסיס: בועת קסם, לחש נגד מחוזק

השהיה: 5

טווח: 10 / 25 מטרים

 

הקוסם מתרכז בקללה (מאסכולת הרעם), קסם מעצים מאסכולת הירח, חפץ שנוצר באופן זמני בלחש מאסכולת הבריאה, או מגן כוח/שריון מכשפים מכל סוג/אסכולה שלהם, ומנסה לבטל אותם. לחשים מעוצמה 2 ומטה מבוטלים מיד; לחשים מעוצמה 3 יכולים לגלגל הצלה נגד 3ק12, ולחשים מעוצמה 4, יכולים לגלגל הצלה נגד 3ק10, ולא מבוטלים, אלא רק נחלשים (בדרך-כלל, הם מאבדים מחצית העוצמה וזמן הפעולה שלהם).

כל הפרש דרגה בין הקוסם לבין מטיל ההשפעה, ישפיע ב-2 על גלגול ההצלה.

 

הקוסם יכול להטיל את הלחש גם מחוץ לקרב (בדרך-כלל, על קללה שממשיכה לפעול), ואז הוא יוכל לבטל מיד קללות מעוצמה 3 ומטה. קללה מעוצמה 4 תגלגל הצלה כרגיל, ואם היא מצליחה, היא הופכת 'חסינה' מלחש הביטול של אותו קוסם.

 

 

XV) קללת נגד מחרישה

בסיס: לחש נגד מחוזקת, מחיאת רעם

השהיה: 3 סיבובים

טווח: 40 מטרים

 

שיפור של לחש הנגד המחוזק; אפשר להפעילו גם כהתקפה רגילה וגם כ"תגובה אינטואיטיבית" שמופעל מיד כנגד מטיל לחשים יריב תוקף את הקוסם עם לחש או קללה כלשהי שמכוונת ישר אליו (כלומר, הקוסם הוא מוקד הלחש, ולא עוד מטרה בלחש איזורי).

הקוסם מגלגל גלגול פגיעה של התקפת קליעים ב-6+ לדירוג הפגיעה הרגיל שלו; אם הוא פוגע, אי אפשר להדוף את הלחש הזה בשום דרך, והיריב חייב לגלגל הצלה של 3ק12 נגד כוח רצון, או שהוא מתבלבל והלחש שניסה להטיל משתבש ולא פועל (ולרוע מזלו, ההשהיה של הלחש תפעל כאילו הלחש הוטל). בנוסף, הקוסם היריב סופג 11-30 נקודות נזק הלם (כי הקללה עובדת כמו רעם מקולל שמכה בו מכל הכיוונים), וגרוע מזה, הקורבן שנכשל 'ננעל' ולא מסוגל להטיל שום לחש נוסף מאותה אסכולה ששובשה למשך 2 הסיבובים שלאחר אותו סיבוב.

אם היריב מצליח בגלגול ההצלה, לחש הנגד נכשל ואין לו שום אפקט; וההתקפה המקורית על הקוסם פועלת כרגיל.

 

אם הלחש הוטל בתור תגובה אינטואיטיבית, הוא לא משפיע על יכולתו של הקוסם לפעול כרגיל באותו סיבוב; אולם אם הקוסם איבד את היוזמה ולא פעל לפני הטלת לחש הנגד, הוא מסוגל להפעיל באותו סיבוב רק לחשים מעוצמה שלישית ומטה.

 

 

 

XVII) קללת שרביט-הרעם של אור-נאאקוד

בסיס: קללת שיבוש שרביט משופרת

השהיה: 4 סיבובים

טווח: 40 מטרים

 

הקוסם מתקיף מטרה (בדרך-כלל, מטיל לחשים יריב) בקללה שמכה את השרביט (או נשק אחר שמוחזק בידיה של המטרה) באנרגיית קסם כאוטית שגורמת לשרביט או לנשק לרעוד ולהתנופף בפראות לכיוונים אקראיים למשך 2 סיבובים (כולל סיבוב ההטלה של הלחש)

הקללה פוגעת באורח אוטומטי (אין צורך בגלגול פגיעה), ודורשת מהיריב לבצע גלגול הצלה נגד ממוצע כוח וכוח רצון; אם היריב נכשל, הלחשים שיטיל בשני הסיבובים הבאים יהיו משובשים וחלשים בהרבה (50% מהנזק הרגיל ובונוס 3+ ליריבים בכל גלגול הצלה מפני הלחשים האלו).

אם היריב מצליח בגלגול ההצלה, השרביט שלו יצור פיצוץ כוח קטן שיגרום לקוסם היריב 1ק20+10 נקודות נזק של עוצמה (אין הצלה).

בעוד שהקללה הזו נראית בהתחלה כמו גרסה חלשה של קללת שיבוש שרביט, בפועל היא אוגרת אנרגיה כאוטית בתוך השרביט של הקוסם היריב, וכאשר הקללה 'מסתיימת' - בסוף הסיבוב השני מאז ההטלה, האנרגיה מתפוצצת, ומסבה לקוסם היריב 1ק2+8 נזק של כוח טהור לכל דרגה של מטיל הקללה (אפשר לגלגל 3ק12 נגד כוח רצון (או 3ק10 ליצור בדרגה 12 ומעלה או מפלצת עם 150 נקודות פגיעה ומעלה) כדי לספוג חצי הנזק).

בנוסף, השרביט מבצע פיצוץ כוח מחריד שפוגע בכל יצור עוין בטווח של עד 10 מטרים ממנו, ומסבה 1ק1+6 נזק כוח לכל דרגה של הקוסם מטיל הקללה (אפשר להנצל לחצי נזק, באותם גלגולים כמו של הקוסם המקולל עצמו).

 

ההשפעה הנוספת והידועה לשמצה של הלחש המחוזק, היא שכל עוד הלחש פועל והשרביט של היריב 'טעון' באנרגיה כאוטית, הוא יתיז כל סיבוב הבזק כוח לא נשלט שיפגע אוטומטית במטרה אקראית במרחק של עד 10 מטרים מקורבן הקללה, ויגרום לה 4-14 נקודות נזק מכוח הקסמים הגולמי שניתז מהשרביט. ההבזקים האלו פועלים באורח אקראי לגמרי, ולא מבחינים בין ידיד ליריב.

XVIII) טפשותו של הילד המקולל

בסיס: קללה פורקת, שרביטו של שוליית הקוסם

השהיה: 5 סיבובים

טווח: 25 מטרים

 

"אתה מתעסק בכשפים גדולים ממך, ילד טפש!"

הקוסם מצביע על השרביט של קוסם יריב, ומקלל אותו. הקללה פוגעת באופן אוטומטי ולא ניתן להדוף אותו בשום דרך מלבד הדיפת הילה או לחש מיוחד נגד קללות.

היריב חייב לבצע גלגול הצלה מיידי של 3ק10 נגד כוח רצון, כאשר כל הפרש של דרגה בין שני הקוסמים משפיע על הגלגול בבונוס/עונשין של 2. אם הקוסם הצליח בגלגול ההצלה, הלחש מסתיים בלא שום השפעה, מלבד 2ק3+6 נקודות נזק הלם (יכולות לרדת גם משריון כוח או מגן קסמים, אם יש כאלו למטרה)

אם הקוסם היריב נכשל, השרביט נעקר מידו ומרחף בטווח של עד 5 מטרים ממנו, כשהוא מטיל את הלחש הבא שהקוסם תכנן להטיל -  על הקוסם היריב עצמו (אם לא ניתן לקבוע כזה, אפשר להשתמש באקראי בלחש מעוצמה שלישית שהקוסם היריב יודע ושלא נמצא בהשהיה).

 

הלחש ימשיך לפעול למשך 2 סיבובים נוספים לאחר סיבוב ההטלה + סיבוב נוסף לכל שתי דרגות של מטיל הלחש (מעוגל כלפי מטה).

בכל סיבוב נוסף שאחרי הסיבוב הראשון, הקוסם היריב יכול - בתורו - להתרכז ריכוז מלא כדי לנסות להשיב לידו את השרביט ולסיים את הקללה. גלגול ההצלה דומה לגלגול ההצלה הראשון, אבל מאחר והקללה משפיעה גם על התודעה של הקוסם היריב, וגורמת לו להרגיש כמו חיקוי עלוב של קוסם אחר וגדול בהרבה ממנו, הוא מקבל עונשין 2- לכל הגלגולים האלו (בנוסף לבונוס/עונשין הרגיל שנובע מהפרשי הרמות בין הקוסמים).

לחלופין, הקוסם יכול להתעלם מהשרביט הסורר שלו, ולנסות לבצע פעולות אחרות או להטיל כשפים אחרים בלא עזרת השרביט (כולל אולי לנסות לבטל את הקללה בדרך אחרת, למשל - באמצעות לחש ביטול קסם חזק מעוצמה 3, אם יש לו).

 

בכל סיבוב שבו הקללה פעילה והשרביט עדיין באוויר, הוא יטיל באקראי קללה מעוצמה 1 או 2 שהקוסם קורבן הלחש מכיר, כשהוא מכוון אותה אל אדונו לשעבר או אל בעלי הברית שלו.

 

 

XIX) "ברק ורעם!"

בסיס: קללה פורקת, מחיאת רעם

השהיה: 4 סיבובים

טווח: 25 מטרים

 

"אתם מעזים לשלוף את הסכינים הקטנות האלו... עלי?!"

הקוסם מניף את השרביט בפראות, בתנועה מעגלית שמסתיימת בחבטה עזה שמלווה באור מסמא שמזכיר ברק, שמיד אחריו מתגלגל רעם אדיר - כאשר הקוסם מצביע על מטרה שעומדת במרחק של עד 25 מטרים.

הלחש פוגע במטרה ובכל מי שעומד מצדדיה בצורה של חצי מעגל (באופן טיפוסי, עד 2-3 מטרות לכל צד, תלוי במצב ובצורת ההתקדמות או העמידה של האויב), וגורם להם לספוג 1ק10+20 נקודות נזק הלם (הצלה לחצי נזק בגלגול 3ק10 נגד כוח רצון אפשרי רק ליצורים שהם לפחות דרגה אחת מעל הקוסם, או מפלצות עם 150 נקודות פגיעה ומעלה).

בנוסף, הלחש פועל גם כמו קללה פורקת; הוא מסוגל לעקור שרביט אחד בלבד, של המטרה הראשית; וכלי נשק שאינם שרביטים או מטות מהמטרות האחרות שנפגעו).

כמו קללה פורקת, הלחש מחייב כל מטרה לבחור בין עזיבת הנשק שלה, כך שהוא יתעופף למרחק 3-10 מטרים, לבין נסיון להחזיק בו בכוח, ולספוג 4ק6+6 נקודו נזק הלם (מי שרשאי לגלגל לחצי נזק נגד הלחש יכול לגלגל לחצי נזק גם כאן). יריב שבוחר לספוג נזק הלם, מציל ב-3ק12 נגד כוח רצון אם הוא המטרה הראשית, או 3ק10 נגד כוח רצון אם הוא מטרה משנית.

 

הערה: כלי נשק קסומים מאד (3+ ומעלה) אינם מושפעים מהקללה הזו.

 

 

XX) קללה משעבדת

בסיס: קללת בלבול זוטרה ולפחות עוד לחש מתקדם אחד שמבוסס עליה.

השהיה: פעם בקרב, לא ניתן לשלוט בו-זמנית ביותר מיצור אחד, או לחליפין שני יצורים שהדרגה של כל אחד מהם אינה עולה על מחצית מדרגת הקוסם (מעוגל כלפי מעלה).

טווח: 10 מטרים.

 

"על הברכיים, עבד קטן! אני האדון שלך עכשיו!"

 

קללה שניתנת להטלה רק על יצור שהוא בדרגה של הקוסם או בדרגה נמוכה יותר (אפשר להטיל אותה גם על מפלצת עם לא יותר מ-150 נקודות פגיעה לקוסם עד דרגה 11, ועם עד 200 נקודות פגיעה לקוסמים מרמה 12 ומעלה).

הקוסם ממקד את כוח הרצון והקסם שלו בתודעה של יריב שעומד מולו, "קרוב מספיק להביט בעיניו ולשמוע את שאגת קולו הרועם" (המבט ננעץ, באורח טיפוסי, הישר בעיניים של המטרה)

הקללה פוגעת אוטומטית ולא ניתן להדוף אותה בשום דרך מלבד הדיפת הילה או לחש הגנה מיוחד וחזק מספיק כנגד קללות.

הקורבן חייב לגלגל הצלה נגד כוח רצון, ב"גלגול מורכב" של 3ק10 / 4ק10; אם הקורבן הוא בדרגה נמוכה מאד (חצי הדרגה של הקוסם ומטה), הוא מקבל גם עונשין 4- נוסף לגלגול.

אם הקורבן נכשל בגלגול של 3ק10, הלחש מצליח, והקללה משעבדת את הקורבן לרצונו של הקוסם; הקורבן ישאר עם מלוא התבונה והכשרונות שלו, ידע שהוא משועבד, ויכול מאד להיות שהוא יתמרמר ויתעב את הקוסם בכל ליבו, אבל יחוש כמו עבד שחייב - בין אם הוא רוצה או לא - לציית לכל הוראה של האדון, להלחם בשבילו ולהגן עליו (גם אם לא קיבל פקודה ישירה), לשרת אותו לפי מיטב שיקול דעתו (לפחות שיקול דעת חלקי), ועוד.

 

הלחש פועל למשך 24 שעות על יצורים בעלי חוכמה/כוח רצון 16 ומעלה, ועל כל מטיל לחשים באשר הוא. יצורים עם תכונות מנטליות שנעות בין 9 ל-15, יושפעו במשך 48 שעות.

יצורים עם תכונות מנטליות נמוכות יותר מ-9 יושפעו למשך 72 שעות.

שימו לב: אם דרגת היצור אינה עולה על חצי הדרגה של הקוסם, משך הלחש יוכפל.

 

ניתן לנסות להפעיל את הקללה על היצור מחדש לפני או מיד לאחר שהיא פוקעת, אבל יצור כזה יזכה ל-3+ מצטבר להצלה על כל פעם נוספת שבה מנסים לשעבד אותו מחדש.

הדרך היחידה להפוך את השעבוד ליציב וקבוע יותר, הוא דרך הטלה ריטואלית מורכבת שלו.

 

הגבלות:

·         לא ניתן לצוות על היצור להתאבד או לבצע פעולה שתגרום באורח וודאי לאובדן שלו (למשל, לקפוץ מצוק או להשאר לבד בקרב מול עשרה יצורים אחרים שיהרגו אותו בלא ספק). נסיון לפקודה כזו ישבור את הלחש באופן אוטומטי.

·         אם מצווים על היצור לתקוף, ועוד יותר מכך להרוג בלא רחמים יצור אחר שהוא מחשיב לידיד קרוב או אוהב, היצור המשועבד מקבל גלגול הצלה נוסף מיידי עם בונוס מיוחד של 3+ עד 6+ לגלגול, תלוי ברמת הקרבה או הרגש; ואם הוא מצליח, הקללה נשברת מיד.

שימו לב: לא יהיה גלגול הצלה אם היצור המשועבד נדרש רק לעמוד מהצד ולא להתערב כאשר הקוסם הורג יצורים קרובים אליו; היצור המשועבד יוכל לנסות להתחנן בפני הקוסם, אבל לא יותר מכך.

·         המרמור של הקורבן על השעבוד שלו יגרום לו לעונשין 1- תמידי לכל הגלגולים כל עוד הקללה פעילה; או לעונשין 2-, אם היצור שנא את הקוסם באורח מיוחד לפני שהלחש הוטל, או אם הוא נאלץ לפגוע ביצורים קרובים לו, או שהוא יודע שהקוסם הרג אותם.

·         אסור להרחיק את היצור מהקוסם ליותר מ-100 מטרים לכל דרגה של הקוסם, או שהלחש ישבר באורח מיידי.

·         כאשר הלחש נגמר או נשבר, יש סיכוי טוב שהיצור יסתער בחמת זעם על הקוסם, ב-2+ לכל גלגולי הפגיעה ו-150% לכל גלגולי הנזק, ויהיה חסין ליכולות של קריאת תגר.

 

 

XXI) קללת חיבור נשמות

בסיס: קללה משעבדת

השהיה: פעם בקרב אם הקללה הצליחה, 3 סיבובים אם היא נכשלה.

טווח: 25 מטרים.

 

הקוסם מחווה בשרביט שלו לעבר מטרה אחת (עוד עד 3 מטרות בדרגה שהיא חצי משלו ומטה), פוגע בהן אוטומטית (לא ניתן להדוף את הקללה בשום דרך מלבד הדיפת הילה או לחש הגנה חזק נגד קללות)

כל יצור שנפגע מהקללה חייב לגלגל 3ק12 נגד כוח רצון, כאשר יצורים מעל הדרגה של הקוסם מקבלים 3+ מצטבר לגלגול על כל דרגת יתרון).

הערה: שה"ם יכול, אם הוא רוצה חוק מסובך ומדויק יותר,לתת גם השפעה של 2+ לגלגול על כל הפרש בתכונת כוח הרצון שבין הצדדים.

 

אם היצור נכשל, הקללה יוצרת 'חיבור אתרלי' שאפשר לראות במעורפל מאד כמו קו מרצד ועמום שמחבר בין הקוסם לקורבנות שלו; הקללה פועלת למשך 2 סיבובים + סיבוב אחד נוסף לכל שתי דרגות של הקוסם, מעוגל כלפי מטה.

כל עוד הקללה פעילה, הקורבן סובל מהשפעה שלילית של "חיבור נשמות", וסופג חצי מכל נזק שהקוסם סופג באותם סיבובים, כאשר הקוסם עצמו, כמובן, חוסך מעצמו את אותו חלק של הנזק.

 

 

XXII) מגן קוסמים נעלה

בסיס: מגן קוסמים, שריון רוני, מגן רוני

השהיה: 3 סיבובים

טווח: עצמי

 

שילוב של שלושת הלחשים הפשוטים יותר.

הקוסם מחווה מעגל באוויר עם השרביט, ויוצר סביב עצמו מגן מכושף שמקנה לו את ההגנות הבאות כנגד חמש ההתקפות הבאות שיספוג במהלך אותו סיבוב או בשלושת הסיבובים לאחר מכן:

5+ לדירוג השריון

מאפשר הדיפה פסיבית בדירוג הדיפה ששווה לדרגת הקוסם כנגד קללות שפוגעות אוטומטית.

5+ לגלגולי ההצלה ו-2+ לגלגולי ההדיפה עם נשק, אם יש לו כזה. אם הקוסם מצליח "הצלחה מוחצת" - כלומר, היה מצליח גם בלא הבונוס המיוחד - בהצלה נגד לחש מכוון מטרה אחת שפוגע בו (בין אם לחש נזק או קללה), הוא יכול להחזיר את הלחש אל המטיל שלו (אפשר להחזיר רק לחש אחד כל סיבוב)

50% בלבד מהנזק של לחשים והתקפות פיזיות שפגעו בקוסם.

סופג כל סיבוב 20 נקודות נזק הלם + 1 נקודה נוספת לכל דרגה של הקוסם.

 

 

XXIII) קללת הבועה המסתחררת

בסיס: מגן קוסמים נעלה, מילת עוצמה: בלבול

השהיה: פעם בקרב

טווח: מיוחד

 

הקוסם מחווה תנועה מורכבת עם השרביט שלו, שפולט בתגובה בועה ססגונית עם קווים מסתחררים ומבלבלים של צבעים שונים שטים בתוכה; הבועה היא בקוטר של 1 מטרים ומכסה 'משצבת מיקום' אחת.

הבועה נוצרת תמיד במרחק של לא יותר מ"משבצת מיקום" אחת מהמקום בו נמצא הקוסם, ואם הקוסם לא מתרכז בה, היא תשוט במהירות של משבצת תנועה אחת לסיבוב בכיוון ההפוך לכיוון שבו הקוסם נמצא. באמצעות ריכוז חלקי (מאפשר רק פעולות כמו התקפה בסיסית, שתיית שיקוי, התקדמות בחצי קצב התנועה או הטלת לחש מעוצמה בסיסית), אפשר להכפיל את מהירות התנועה של הבועה לכיוון בו היא נמצאת, או לגרום לה לשנות כיוון.

הבועה מתקיימת במשך סיבוב אחד לכל דרגה של הקוסם.

כל עוד היא פעילה, מטילי לחשים יריבים שנמצאים בטווח של עד 25 מטרים מהבועה ומסוגלים לראות אותה, חייבים - בכל פעם בו הם מטילים לחש - לגלגל 3ק10 נגד כוח רצון, עם השפעה של 1+ מצטבר על גלגול ההצלה לכל דרגת הפרש בין הצדדים (עד מקסימום של עונשין/בונוס 5+).

אם הקוסם היריב מצליח, הלחש לא ישפיע עליו, מלבד שיבוש ריכוז מזערי שיגרום עונשין 1- לגלגול הפגיעה של הלחש שלו, אם יש לו גלגול פגיעה, או 1+ להצלה נגדו, אם אין לו גלגול פגיעה.

אם מטיל הלחשים היריב נכשל, הוא מתבלבל ומכוון את הלחש בטעות אל הבועה במקום על הקוסם; אם יש ב"משבצת המיקום" של הבועה יריבים או בעלי ברית של הקוסם, אחד מהם יספוג את הלחש כמטרה ראשית (נקבע באקראי).

אם מדובר בלחש בעל השפעה איזורית, הוא יתפוצץ כשהמוקד שלו במרכז של הבועה, וישפיע על כל המטרות בטווח הרגיל שלו, כולל הקוסם מטיל הבועה, אם הבועה לא הספיקה להתרחק ממנו למרחק רב די הצורך.

 

 

XIV) רב-מג ומפקד

בסיס: מגן קוסמים

השהיה: פעם בקרב

טווח: 10 מטרים

 

הלחש מאפשר לקוסם ששולט בלחש הבסיסי של מגן קוסמים, להטיל אותו כך שגם הקוסם וגם מספר בעלי ברית של הקוסם (3 באופן בסיסי + אחד נוסף לכל שתי דרגות של הקוסם מעל רמה 9, כלומר: ארבעה לקוסם מרמה 11, חמישה לקוסם מרמה 13, ועד למקסימום של שישה לקוסם מרמה 15), בטווח של לא יותר מ-10 מטרים מהקוסם, מקבלים מגן קוסמים נפרד, כל אחד משל עצמו.

עוצמת מגן הקוסמים זהה להשפעה של הלחש מעוצמה שניה:

 

מגן מכושף שמקנה לקוםם או לבן-הברית 4+ לגלגולי ההצלה כנגד ארבעת הלחשים הבאים שיוטלו עליו במשך אותו סיבוב ועוד שלושה סיבובים קרב לאחר מכן; כמו כן, משך ההשפעה של כל לחש מזיק שיפגע בקוסם תחת השפעת מגן הקוסמים, יתקצר אוטומטית בסיבוב אחד (אבל עדיין יפעל לפחות לסיבוב אחד – אי אפשר להוריד את זמן ההשפעה לאפס).

אם הקוסם סופג לחש שגורם נזק או נזק הלם כשהוא תחת השפעת מגן הקוסמים, הנזק שהוא סופג ממנו ירד ב-50% (מחושב עבור הנזק הסופי שהקוסם סופג, לאחר גלגול הצלה לחצי נזק, אם יש).

אם הקוסם מצליח "הצלחה מוחצת" בגלגול הצלה כנגד לחש קללה או לחש חזיז כאשר הוא תחת השפעת המגן (כלומר, גלגול ההצלה שלו כל-כך טוב שהוא היה מצליח בו גם אם היה נוסף עונשין 5 לגלגול שלו), הלחש עשוי לקפוץ בחזרה אל עבר המטיל המקורי שלו.

 

אם הקוסם שולט גם בלחש המתקדם של מגן קוסמים נעלה, ומפעיל את הלחש על עצמו, הוא יכול לבחור - פעם אחת בקרב - להפעיל באופן אוטומטי גם את הלחש של "רב מג ומפקד" ביחד עם מגן הקוסמים הנעלה, ולהגן על כמה מבעלי בריתו במגן קוסמים פשוט יותר מעוצמה 2.

 

 

XV) מילת עוצמה: ריסוק מגן מתקדם (קללה מרסקת מתקדמת)

בסיס: ריסוק מגן

השהיה: 5 סיבובים

טווח: 25 מטרים

 

הקוסם יורה קרן עוצמה בעלת כוח שנועד לרסק לגזרים לחשי הגנה, בעיקר מגינים ושריונות רוניים, בעוצמה גבוהה יותר משל הלחש הבסיסי.

הקללה דורשת גלגול פגיעה של קליעים ב-5+ לפגיעה, ואם היא פוגעת לא ניתן להדוף אותה בשום דרך, מלבד הדיפת הילה; אם היא פגעה ב-16 טבעי ומעלה, היא יכולה לקפוץ אל מטרה רלוונטית נוספת בטווח של 10 מטרים מהמטרה הראשונה, ואם אין - לפגוע פגיעה חמורה יותר במטרה הראשית.

כאשר הקללה פוגעת, היריב נדרש לגלגל הצלה של 3ק12 נגד כוח רצון, אם הוא נכשל, כל לחש הגנה, מגן מכשפים או שיריון רוני, או שיריון כוח שמגינים עליו דועכים מיד, וכמו כן הוא סופג 40-13 (3ק10+10) נקודות נזק הלם; גרוע מזה - הקוסם 'ננעל' למשך חמישה סיבובים, ולא מסוגן להטיל שום לחש של מגן מכושף או שריון כוח משום סוג; כמו כן, הלחש גם "מחסן" אותו למשך שלושה סיבובים מהשפעה של כל לחש כזה שבן-ברית שלו ינסה להטיל עליו.

אם הקורבן מצליח בגלגול ההצלה, משך ההשפעה של הלחשים המגינים מאותם סוגים עדיין מתקצר בסיבוב אחד; והוא סופג 2ק8+6 נקודות נזק הלם (אלא אם כן הוא מוגן בשיריון רוני).

 

אם הקורבן לא מוגן באף אחד מהלחשים עליהם עובדת הקללה המרסקת, ללחש לא תהיה שום השפעה עליו.

 

 

XVI) קללת בלבול מתקדמת

בסיס: קללת בלבול זוטרה

השהיה: פעם בקרב

טווח: 25 מטרים.

 

הקוסם מטיל הבזק כוח מהשרביט שלו על מטרה בטווח של עד 25 מטרים; ההבזק פוגע אוטומטית ולא ניתן להדוף אותו בשום דרך מלבד הדיפת הילה או לחש מגן מתקדם נגד קללות.

כל יצור בטווח של עד 10 מטרים מהמוקד, עד למקסימום של יצור אחד לכל דרגה של הקוסם, חייב לגלגל הצלה של 3ק12 כנגד כוח הרצון, או שהוא מושפע על-ידי אפקט מזיק של בלבול למשך 3 סיבובים.

יצורים בדרגה של הקוסם ודרגה אחת מעליו, יגלגלו 3ק10 נגד כוח רצון.

יצורים שהם 2 או 3 דרגות מעל הקוסם יגלגלו 2ק12 נגד כוח רצון ומשך ההשפעה יהיה קצר בחצי.

יצורים שהם 4 דרגות ומעלה מעל הקוסם לא מושפעים.

 

 

XVII) מילת עוצמה: עצירה

בסיס: מילת עוצמה - האטה

השהיה: 5 סיבובים

טווח: מוקד הלחש הוא יריב אחד עד לטווח של 25 מטרים. הלחש משפיע ברדיוס של 10 מטרים מאותו יריב.

 

קללה רבת-עוצמה, שיכולה להשפיע על קבוצה שלמה של יצורים שנמצאת בטווח 10 מטרים ממוקד הלחש. כל אחד מהיצורים בטווח נאלץ לגלגל 3ק12 נגד כוח רצון, או שהם אינם מסוגלים להמשיך ולהתקדם למשך של עד 4 סיבובים. היצורים יוכלו עדיין להלחם כנגד מטרות סמוכות או להפעיל יכולות - כולל התקפות קליעים והתקפות כשפים - כרגיל; היצורים יוכלו גם לנסות לסגת לאחור במהירות תנועה רגילה.

יצורים בדרגה של הקוסם ודרגה אחת מעליו, יגלגלו 3ק10 נגד כוח רצון, ומשך ההשפעה מתקצר בסיבוב אחד.

יצורים שהם 2 או 3 דרגות מעל הקוסם יגלגלו 2ק12 נגד כוח רצון ומשך ההשפעה יהיה קצר בחצי.

יצורים שהם 4 דרגות ומעלה מעל הקוסם לא מושפעים.

 

 

XXVIII) קללת שיתוק מתקדמת

בסיס: קללת שיתוק זוטרה

השהיה: פעם בקרב

טווח: 25 מטרים.

 

גרסה חזקה יותר של קללת השיתוק: השרביט של הקוסם פולט עד שלושה הבזקים שכל אחד מהם מכוון כנגד יריב אחר בטווח של עד 25 מטרים.

כל אחד מההבזקים דורש גלגול פגיעה של קליעים בבונוס 4+ לגלגול הפגיעה בירי הרגיל של הקוסם. באורח מסורתי, לוותה לא פעם בשאגה מצווה של "Ruuk!" ("עמוד במקום!")

אם היא פוגעת, היא בלתי ניתנת להדיפה (מלבד בהדיפת הילה או לחש הגנה מיוחד נגד קללות). היריב נדרש לגלגל הצלה של 3ק12 נגד דירוג הכוח שלו, או שהוא קופא במקומו ל-2 סיבובים כשהוא משותק לגמרי. דמות משותקת אינה יכולה לבצע שום פעולה (מלבד הפעלת יכולות מיוחדות שנועדו במיוחד לשבירת שיתוק), דירוג השיריון שלה יורד ב-4, והיא אינה מסוגלת לשום הדיפה, מלבד הדיפה פסיבית או באמצעות לחשי הגנה מתמשכים שהוטלו קודם לכן.

עם זאת, אם הדמות המשותקת סופגת התקפה שמורידה יותר מ-20% מנקודות הפגיעה הטבעיות שלה, או מעיפה אותה באוויר, היא יכולה לגלגל הצלה נוספת, הפעם ב-4+ לגלגול, ואם היא מצליחה הלחש נשבר מיד.

 

 

XXIX) קללת העבדים העצלים

בסיס: מילת עוצמה - עצירה או קללת בלבול מתקדמת

השהיה: פעם בקרב

טווח: מוקד הלחש הוא יריב אחד עד לטווח של 25 מטרים. הלחש משפיע ברדיוס של 10 מטרים מאותו יריב.

 

קללה רבת-עוצמה, שיכולה להשפיע על קבוצה שלמה של יצורים שנמצאת בטווח 10 מטרים ממוקד הלחש. כל אחד מהיצורים בטווח נאלץ לגלגל 3ק10 נגד כוח רצון, או שהלחש מנגע אותם בעצלות וחוסר מוטיבציה שתמשך במשך עד סיבוב אחד לכל שתי דרגות של הקוסם, מעוגל כלפי מטה.

היצורים המושפעים שיכשלו בגלגול ההצלה פשוט יתיישבו על האדמה בעצלות מופגנת, ולא יעשו כלום, גם אם בעלי הברית שלהם מותקפים ונהרגים מול העיניים שלהם. כל התקפה נגד יצור מושפע שתסב לו נזק, תשבור מיד את ההשפעה של הלחש עליו (אבל לא על יצורים אחרים).

הערה: אם יצור אחר שהיצור המושפע קשור אליו רגשית באורח חזק מאד (אהבה, הערצה או רגש דומה) מותקף, היצור המושפע יגלגל הצלה מיידית שוב, בבונוס 5+ לגלגול, אם יצליח, השפעת הלחש עליו תשבר.

כל סיבוב, כל יצור יכול לגלגל הצלה מחדש כדי לנסות לשכנע את עצמו לפעול בכל-זאת באותו סיבוב, בעונשין 2- כללי לפעולות שלו. אם היצור סופג קריאות או נסיונות פקודה ממוקדים (אליו ספציפית) מבעלי ברית שלו, הוא יקבל 2+ ולעיתים 3+ לאותו גלגול.

 

יצורים בדרגה של הקוסם ודרגה אחת מעליו, יגלגלו 2ק12 נגד כוח רצון, ומשך ההשפעה מתקצר בסיבוב אחד.

יצורים שהם 2 או 3 דרגות מעל הקוסם יגלגלו 2ק12 נגד כוח רצון בבונוס 2+ לגלגול, ומשך ההשפעה יהיה קצר בחצי.

יצורים שהם 4 דרגות ומעלה מעל הקוסם לא מושפעים.

 

 

XXX) קללת השנאה המטורפת של נוט-קאאבוג

בסיס: קללת בלבול מתקדמת

השהיה: פעם בקרב אם הקללה השפיעה; 3 סיבובים אם לא.

טווח: 25 מטרים.

 

קללה שזכתה (ולא בתור שבח) להקרא על שמו של אחד מאחיה הקנאים והמוכשרים פחות של הקוסמת העוגית המפורסמת נור קאאדורן.

הקוסם מקלל את מוחו של יצור במרחק של עד 25 מטרים; הלחש פוגע אוטומטית ולא ניתן להדוף אותו בשום דרך מלבד הדיפה הילה או לחש מגן מתקדם נגד קללות.

המטרה חייבת לגלגל 3ק12 נגד כוח רצון, או שהלחש יגרום לה להאמין שיצור אחר בטווח של עד 25 מטרים ממנה (הוא חייב להיות גם הוא בטווח הראיה של הקוסם) הוא שנוא-נפשה; זומם מזימות נגדה; מי שהרג, פגע או מתכנן להרוג/לפגוע במי או במה שיקר לה ביותר, ועוד.

אם אותו 'יצור שנוא' הוא יצור קרוב או אהוב מאד על המטרה, המטרה מקבלת 5+ לגלגול ההצלה, וגם תתקיף את הקוסם בשצף-קצף לאחר שהקסם יתפוגג, עם אותם בונוסים, עד שהיא או הקוסם יופלו מהרגליים או יהרגו.

 

יצור מושפע מתחיל לצרוח כמו מטורף, ותוקף את "המטרה השנואה" כשהוא זוכה לבונוס 4+ לגלגולי הפגיעה, 150% למהירות תנועה, 133% לנזק והתקפה נוספת אחת כל סיבוב.

היצור גם חסין לכל השפעה של קריאת תגר ויכולות דומות, אלא אם כן הן מעוצמה רביעית ומעלה, או שמי שמפעיל אותן הוא בעל דרגה גבוהה ב-3 דרגות ומעלה מהקוסם מטיל הלחש.

 

הלחש פועל למשך סיבוב אחד לכל דרגה של הקוסם; והוא פועל באורח חלש יותר על יצורים מהדרגה של הקוסם או גבוהים יותר:

 

יצורים בדרגה של הקוסם ודרגה אחת מעליו, יגלגלו 3ק10 נגד כוח רצון, ומשך ההשפעה מתקצר בשני סיבובים.

יצורים שהם 2 או 3 דרגות מעל הקוסם יגלגלו 2ק12 נגד כוח רצון ומשך ההשפעה יהיה קצר בחצי.

יצורים שהם 4 דרגות ומעלה מעל הקוסם לא מושפעים.

 

 

בחזרה אל דף האינדקס של דמות הקוסם - לחץ כאן

 

בחזרה אל דף האינדקס של אסכולות הקסם - לחץ כאן

 

 

הסבר מפורט על כל אחד מחמשת המשתנים הבסיסיים של יצירת הדמות והשפעת הדירוג שלו

בחירת

גזע

בחירת

מקצוע

קביעת מידות

תכונה

רכישת כשרונות

ומיומנויות

מעמד חברתי

והון התחלתי

 

 

מלסטרה_קאבר.png

חזרה אל האינדקס של מלסטרה


כתב וערך: גדעון אורבך, ‏2001 ואילך.
© כל הזכויות שמורות. שימוש מסחרי ו/או למטרת רווח כלשהי אסורים בתכלית, בלא היתר מפורש מהיוצר, בכתב ומראש. צילום והעתקה מכל סוג שהוא מותרים אך ורק למטרת שימוש פרטי שלא בתשלום.