אסכולות הקסם נאט שאאבור (רעם)

 

אסכולה שמקורה במנהגי הדו-קרב שהיו נפוצים בין תלמידיהם של הקיסרים המכשפים של אור נאארום. הקסם מהסוג הזה מתמקד ביכולת שימוש מהיר בשרביט ויצירת השפעות של הגנה מפני קסמים של מכשפים יריבים והתקפות מהירות של יריבים כאלו, תוך דגש על קללות והשפעות שליליות שרובן לא קטלניות בפני עצמן (משל: שיבוש קסמים, הכשלות, האטות, בלבול, וגם פריקה של יריבים מהשרביטים או כלי הנשק שלהם).

 

 

 

 

לחשים מעוצמה ראשונה (דרגות 3-5)

 

הלחשים בדף זה ניתנים ללימוד על-ידי קוסם בעל ידע באסכולת הרעם, החל מדרגה שלישית.

כל אחד מהלחשים בעוצמה הזו נסמך על אחד מלחשי הבסיס של האסכולה, ולכן הכרת אותו לחש בסיסי הוא תנאי הכרחי ללימוד ושליטה בלחש על-ידי הקוסם.

 

 

 

היכולת הפסיבית של האסכולה (דירוג 1)

 

"שליטה בשרביטים": אם הקוסם משתמש בשרביט, הוא זוכה ל-2+ לכל גלגולי הפגיעה ולנזק הסופי של קסמים מאסכולת הרעם. כל גלגולי ההצלה של יריבים נגד כשפים כאלו סובלים מעונשין 2-.

 

 

 

קללת החרמש הבוהק

בסיס: קללת הבזק, השהיה: 4 סיבובים (חולק את אותה השהיה עם קללת הבזק), טווח: 5 מטרים.

גרסה חזקה של לחש הבזק, עם טווח קצר בהרבה. הקוסם מניף את השרביט בחצי מעגל לעבר יריביו ("העיניים שלכם בוערות, רמשים!"), ויוצר הבזק של אור מסמא בצורת חצי מעגל, שפוגע אוטומטית בעד 3 יריבים.

היריבים סופגים 2ק6 נקודות נזק הלם, ומסונוורים במשך אותו סיבוב וסיבוב קרב אחד נוסף אחריו, באורח שמסב להם עונשין של 2- לגלגולי פגיעה; כל קסם או התקפה שהיריבים יבצעו,  יהיו חלשים יותר, יסב 20% נזק פחות, ומטרת הלחש או התמרון תזכה ל-2+ לכל גלגול הצלה נגדו.

 

קללת נעילת רגליים

בסיס: קללת הבזק, השהיה: 4 סיבובים, טווח: 25 מטרים.

קללה שדורשת גלגול פגיעה של קליעים בבונוס 4+ לגלגול הפגיעה בירי הרגיל של הקוסם. קוסמים עוגים מוסיפים לה שאגה מצווה של "Ruuk!" ("עמוד במקום!")

אם הלחש פוגע, לא ניתן להדוף אותו (מלבד בהדיפת הילה). היריב נדרש לגלגל הצלה של 3ק12 נגד כוח, או שהוא מאבד את יכולת התנועה ברגליים ונותר 'תקוע' באותו מקום למשך 2 סיבובים.

מטרה 'נעולה' סובלת מעונשין 1- לדירוג שריון נגד התקפות פיזיות, ו 2- לדירוג שיריון נגד לחשים וקליעים. היא אינה יכולה לבצע תמרון נשק שמחייב תזוזה (כמו התקפת הסתערות). מנגד, היא יכולה לבצע הדיפות כרגיל.

אם היריב מצליח בגלגול ההצלה, מהירות התנועה שלו עדיין יורדת לחצי לסיבוב אחד; ובמהלכו הוא אינו יכול לבצע התקפות שדורשות תזוזה מהירה.

 

קללת קריסה

בסיס: קללת הבזק, השהיה: 4 סיבובים (חולק את אותה השהיה עם קללת הבזק), טווח: 25 מטרים.

הקוסם מגלגל פגיעה של קליע בבונוס 4+. אם הוא פוגע ביריב הקללה בלתי ניתנת להדיפה (מלבד באמצעות הדיפת הילה). היריב סופג 2ק2+6 נקודות נזק הלם (אין הצלה), ונדרש להציל ב-3ק12 נגד כושר, או שהוא קורס על ברכיו ומאבד את היכולת להתקיף בתור הבא שלו.

  

קללת שיבוש שרביט

בסיס: שלהבת קוסמים, השהיה: 4 סיבובים (חולק את אותה השהיה עם קללת הבזק), טווח: 25 מטרים.

הקוסם מתקיף מטרה עם שרביט או נשק בקללה שמכה את השרביט באנרגיה פראית שגורמת לשרביט או לנשק לרעוד ולהתנופף בפראות לכיוונים אקראיים.

בקרבות המסורתיים בין הקוסמים העוגים בחצר הקיסר המכשף של אור-נאארום, הקללה לוותה פעם בשאגת לעג טיפוסית: "נאטלאאר רומאג, ת'ו נוטלוט!" (השרביט כבד עבורך, שוליה!")

הקללה פוגעת תמיד, ודורשת מהיריב להציל נגד ממוצע כוח ורצון; אם הוא נכשל, הלחשים שיטיל בשני הסיבובים הבאים יהיו חלשים יותר (66% מהנזק הרגיל ובונוס 2+ ליריבים בכל הצלה מהלחשים האלו).

כל לחש (או תמרון נשק)[1] שהיריב מבצע כשהוא תחת השפעת הלחש, מחייב אותו לגלגל הצלה של 3ק12 נגד ממוצע כוח וזריזות, או שהשרביט או הנשק נופלים מידו ומתגלגלים למרחק של 2-5 מטרים.

אם היריב מצליח בגלגול ההצלה, הקללה עדיין תחליש את הלחש שיטיל בסיבוב הבא ל-66% מהנזק הרגיל ובונוס 1+ לכל גלגול הצלה נגד אותו לחש. במצב הזה, אין סכנה לפריקת שרביט או נשק.

הערה: אם היריב מחזיק נשק דו-ידני, הקללה תפעל כרגיל, אבל אינה חזקה מספיק כדי לפרוק ממנו את הנשק.

 

לחש נגד

בסיס: שלהבת קוסמים, השהיה: 3 סיבובים, טווח: 25 מטרים.

לחש שנועד להפריע לריכוז של מטיל לחשים יריב; הלחש מקבל 3+ ליוזמה, ויכול לפעול רק אם הקוסם פועל לפני שהיריב משלים את הטלת הלחש שלו.

הקוסם מגלגל התקפת קליע בבונוס 4+. אם הוא פוגע, אי אפשר להדוף את הלחש הזה בשום דרך, והיריב חייב לגלגל הצלה של 3ק12 נגד כוח רצון, או שהוא מתבלבל והלחש שניסה להטיל נכשל, כשהוא גם נכנס להשהיה, כאילו הוטל.  אם היריב מצליח בגלגול ההצלה, לחש הנגד נכשל ואין לו שום אפקט.

 

קללת דם זוטרה

בסיס: שלהבת קוסמים, השהיה: 3 סיבובים, טווח: 25 מטרים.

קללה שפוגעת ביריב אחד, ודורשת גלגול פגיעה של קליע בבונוס 4+; אם הקללה פגעה, אי אפשר להדוף אותה בשום דרך מלבד הדיפת הילה; היריב חייב לגלגל 3ק12 נגד כושר, ואם הוא נכשל הוא מתחיל לדמם ומאבד 2ק6 נקודות פגיעה כל סיבוב, למשך 3 סיבובים.

אם היריב מצליח, הוא מאבד 2ק6 נקודות פגיעה בסיבוב הראשון (מיד עם פגיעת הקללה), ולא יותר מכך.

 

מגן קוסמים זוטר

בסיס: לחש הגנה זוטר, השהיה: 3 סיבובים (חולק את אותה השהיה עם לחש הגנה זוטר), טווח: עצמי.

הקוסם מחווה מעגל באוויר עם השרביט, ויוצר סביבו מגן מכושף שמקנה לו 4+ לגלגולי ההצלה נגד שני הלחשים הבאים שיוטלו עליו במשך אותו סיבוב ועוד שני סיבובים קרב לאחר מכן. משך ההשפעה של כל לחש מזיק שיפגע בקוסם תחת השפעת מגן הקוסמים, מתקצר תמיד בסיבוב (אבל לא יכול להגיע מתחת לסיבוב אחד)

אם הקוסם סופג לחש שגורם נזק או נזק הלם כשהוא תחת השפעת מגן הקוסמים, הנזק שהוא סופג ממנו ירד ב-33% (מחושב עבור הנזק הסופי שהקוסם סופג, לאחר גלגול הצלה לחצי נזק, אם יש).

  

מגן רוני זוטר

בסיס: לחש הגנה זוטר, השהיה: 3 סיבובים (חולק השהיה עם לחש הגנה זוטר ומגן מכשפים זוטר), טווח: עצמי

השבעת הגנה שיוצרת צורות רוניות מרחפות, שקופות וכמעט בלתי נראות מסביב לקוסם, שיש להן 'כוח כבידה' שמושך אליהן התקפות פיזיות. שתי ההתקפות הפיזיות הבאות שיכוונו אל הקוסם במהלך סיבוב הטלת הלחש ושני הסיבובים שלאחר מכן, יזכו ל 4- לגלגול פגיעה ויגרמו 66% נזק בלבד מהנזק הרגיל שלהן; כמו כן, רוב מוחלט של ההתקפות הפיזיות שיפגעו בקוסם כאשר הלחש הזה פעיל, לא יוכלו לשבש את הריכוז שלו.

 

 

 

 

בחזרה אל דף האינדקס של דמות הקוסם - לחץ כאן

 

בחזרה אל דף האינדקס של אסכולות הקסם - לחץ כאן

 

 

הסבר מפורט על כל אחד מחמשת המשתנים הבסיסיים של יצירת הדמות והשפעת הדירוג שלו

בחירת

גזע

בחירת

מקצוע

קביעת מידות

תכונה

רכישת כשרונות

ומיומנויות

מעמד חברתי

והון התחלתי

 

 

מלסטרה_קאבר.png

חזרה אל האינדקס של מלסטרה


כתב וערך: גדעון אורבך, ‏2001 ואילך.
© כל הזכויות שמורות. שימוש מסחרי ו/או למטרת רווח כלשהי אסורים בתכלית, בלא היתר מפורש מהיוצר, בכתב ומראש. צילום והעתקה מכל סוג שהוא מותרים אך ורק למטרת שימוש פרטי שלא בתשלום.

 

 

 

 



[1] מלבד התקפות רגילות, כמו שימוש בלהבת שרביט פשוטה.