אסכולות הקסם סור גורנאאג (כוכב שביט)

 

אסכולת קוסמי הקרב של אור-נאארום היא אסכולה איקונית וברוטאלית, שמאפשרת לאנרגיה הפראית של הקסם להתגלם באמצעות שליטה ביסודות (בעיקר אש, חשמל וקרח), והפיכתם להתקפות קטלניות על היריבים של הקוסם; קוסם באסכולה הזו מתחיל את דרכו באימון בחזיזים קטנים של אש או קרח לפגיעה ביריב אחד, וככל שהוא צובר עוצמה, כך הוא יכול לצוות על היסודות להתגלם בצורות חזקות וקטלניות יותר.

 

 

 

 

 

לחשים מעוצמה שניה (דרגות 6-8)

 

 

 

יכולת פסיבית מעוצמה שניה: "קוסם קרבי"

הרדיוס של כל הלחשים וההשפעות המזיקות מלחשי אסכולת כוכב השביט גדל ב-25%.

בכל פעם שהקוסם מגלגל 18 טבעי ומעלה בלחש התקפה מהאסכולה הזו, הוא מקצר ב-1 את כל ההשהיות של לחשים שמבוססים על אותו סוג יסוד (אש, חשמל או כפור), שהקוסם הטיל מאז תחילת הקרב.

 

 

 

רץ אש

השהיה: 5 (חולק השהיה עם חזיז אש).

בסיס: קליעי אש. טווח: 10 מטרים.

הקוסם יוצר פס אש מתפתל שמזכיר נחש. הפס הוא באורך 2 מטרים ורוחב 0.33 מ', ובאופן טיפוסי יכול לגעת בשני יריבים שעומדים זה ליד זה.

פס האש יתקיים במשך סיבוב אחד לשתי דרגות של הקוסם (מעוגל למטה), או עד שהוא מתנגש במחסום קשיח.

כל יריב שהאש נוגעת בו, סופג 1ק6 נזק לכל דרגה של הקוסם, ויכול לגלגל 3ק12 נגד זריזות לחצי הנזק.

כל סיבוב שיריב עומד באש, יש 20% סיכוי שהוא ידלק באש שתגרום לו 1ק1+6 נזק כל סיבוב בשלושת הסיבובים הבאים (אין הצלה, אבל הנזק יורד ל-1ק4 בלבד אם היריב ספג חצי נזק מהלחש).

לאחר הסיבוב הראשון, הקוסם יכול להשקיע ריכוז חלקי בפס האש, ולהניע אותו במהירות של 10 מטרים לסיבוב לכל כיוון שהוא בוחר. אם הקוסם אינו מתרכז, פס האש ינוע ישר לכיוון ההפוך מזה שבו עומד הקוסם.

כל יריב שרואה את האש נעה לעברו, יכול לגלגל 3ק12 נגד זריזות כדי להתחמק מהאש בזמן (3ק10 אם הוא במרחק של 10 מטרים). יצורים בעלי יכולות זינוק או המראה לאוויר יכולים להתחמק בלי גלגול הצלה, אלא אם כן הם במרחק 2.5 מטרים ומטה (משבצת תנועה אחת) מהאש.

 

 

אלומת חורבן

השהיה: 5 (חולק השהיה עם חזיז אש וחזיז רעל)

בסיס: רץ אש, חזיז רעל. טווח: 25 מטרים.

הקוסם ממקד אנרגיה יסודנית לוהטת ולא יציבה ביריב אחד בטווח. הלחש פוגע תמיד, אלא אם הקוסם גלגל 1 או 2 טבעי ב-1ק20. אי אפשר להדוף אותו בשום דרך, מלבד הדיפת הילה.

הקורבן סופג 1ק8 נזק אש כל דרגה של המטיל, ומגלגל 3ק12 נגד זריזות לחצי הנזק. אם הלחש פגע ב-18 טבעי ומעלה, היריב סובל גם מחולשה של 2- לכל הגלגולים עד סוף הקרב, וסובל מפגיעות של 20% לכל קסמי ההתקפה עד סוף הקרב.

השפעה ארוכת טווח: קורבן של הלחש ששרד את הקרב, חייב לגלגל 3ק12 נגד כושר (2ק12 אם ספג חצי נזק), או שהוא סובל מהשפעה נמשכת של 1- לגלגולי הפגיעה ו-10%- לנק"פ המקסימלי שלו.

לעיתים, ההשפעה מלווה גם בגוון עור חולני או נשירה של שיער. אפשר להסיר את ההשפעה עם כל לחש הסרת מחלה[1].

 

מילת עוצמה: הבערת יריב

השהיה: 5. בסיס: רץ אש. טווח: 25 מטרים.

הקוסם ממקד כוח רצון אכזרי ביריב, ומצווה עליו "לבעור עד צאת נשמתו"[2]. לחש פוגע תמיד, אלא אם הקוסם מגלגל 1 או 2 טבעי ב-1ק20.

יריב שנפגע סופג 6ק6+6 נזק אש, ויכול לגלגל 3ק12 נגד ממוצע כושר וזריזות לחצי הנזק. אם היריב נכשל, הוא ממשיך לבעור, וסופג 3ק3+6 נזק נוסף בסוף הסיבוב, ובסוף שני הסיבובים שלאחר מכן. יריב בוער סובל מכאב חד שמסב 1- לכל הגלגולים.

אם מילת העוצמה פגעה ב-16 טבעי ומעלה, יריב מתחת לדרגה 9 אינו זכאי לגלגול הצלה כלשהו.

 

שוט אש

השהיה: 5 (חולק השהיה עם אגרופי אש)

בסיס: אגרופי אש. טווח: 5 מטרים.

הקוסם יוצר פרץ אנרגיה בוערת מתוך היד של עצמו, שנראה כמו שוט אימתני עשוי אש. הלחש מתקים באותו סיבוב, ולמשך 2 סיבובים נוספים, ודורש ריכוז רק בסיבוב ההטלה.

כל סיבוב בו הלחש פועל, הוא מתקיף יריב אחד בטווח, ואם הקוסם גלגל באותו סיבוב 15 ומעלה ביוזמה (כולל בונוס זריזות) – שתי מטרות.

כל התקפה זוכה ל-4+ לגלגול הפגיעה, וגורמת ליריב 1ק4 נזק לכל דרג הלש הקוסם. אם הלחש לא פגע ב-18 טבעי ומעלה, היריב יכול לגלגל 3ק12 נגד זריזות לחצי הנזק.

כל יריב שנפגע חייב לגלגל 3ק10 נגד כושר (3ק12 לפגיעה ב-18 ומעלה) או שהוא בוער ל-1ק2+8 נזק נוסף בסוף הסיבוב, ובסוף הסיבוב שאחריו. ההשפעה לא מצטברת מפגיעות מרובות.

 

מגן אש

השהיה: פעם בקרב. טווח: עצמי.

בסיס: שריון ברקים או 2 לחשי אש מעוצמה 2.

הקוסם יוצר סביבו מעטה של אש, ששורד לאורך כל אותו קרב. המעטה מונע מהקוסם להטיל לחשים מבוססים כפור, ומנגד לחשי אש זוכים ל-20% נוסף לנזק, והקוסם עצמו סופג חצי נזק מכל התקפה מבוססת אש מכל הסוגים, כולל רעל ובוץ לוהט, קיטור, מאגמה ועוד.

ללחש יש 5 נק"פ לכל דרגה של הקוסם, ואם הוא סופג נזק גבוה יותר, הוא מתאיין מיד.

הערה: אפשר להשתמש בלחש בנוסף לשריונות קוסמים אחרים, מלבד כאלו המבוססים על כפור. לא ניתן להשתמש במגן אש ביחד עם מגן נגד יסוד אחר (למשל ברקים) בבת אחת.

 

חיצי אש תועים

השהיה: פעם בקרב. בסיס: מגן אש, קליעי אש.

טווח: 40 מטרים.

לחש שקורא לכוחות אש להיוצר סביב הקוסם, ופועל 1 סיבוב + סיבוב נוסף לכל שתי דרגות של הקוסם (מעוגל למטה).

כל סיבוב בו הלחש פועל, נוצרים סביב הקוסם 1-2 קליעי אש, שכל אחד מהם פוגע אוטומטית ביריב כלשהו בטווח. הקליע גורם 2ק4+6 נזק אש (אין הצלה לחצי נזק), ומאלץ את היריב להציל ב-3ק12 נגד זריזות, או שהוא בוער ל-1ק1+4 נזק נוסף בסוף אותו סיבוב ובמשך שני סיבובים נוספים.

הערה: אם הקוסם היה מוקף במגן אש או לחש דומה כאשר הטיל את הלחש, כל סיבוב יווצרו 1-3 קליעים. 

 

צורת להבה ("ילדה של האש")

השהיה: פעם בקרב.

בסיס: מגן אש, שוט אש. טווח: עצמי. 

הקוסם לובש לזמן קצר צורה של דמות גבוהה, ספק אנושית וספק יסודן אש, ומחזיק בה סיבוב אחד לכל שתי דרגות של הקוסם (מעוגל למטה). 

כאשר הלחש פעיל, הקוסם חסין לגמרי לכל התקפה שמבוססת על אש, אבל סופג 66% נזק נוסף מהתקפות כפור, וסובל מעונשין 4- לכל הצלה נגד התקפה מבוססת כפור.

הקוסם זוכה ל-6+ לגלגולי פגיעה; דירוג השריון שלו עולה -8, או מקבל 2+ (הגבוה מביניהם), ונקודות הפגיעה של הקוסם מוכפלות[3].

קוסם בצורת אש לא יכול להטיל לחשים, אבל נע בקצב תנועה רגיל ויכול להתקיף פיזית עם שוט יוקד של אש שמגיע עד טווח 7.5 מטרים (3 משבצות מיקום). אם הקוסם גלגל 13 ומטה ביוזמה (כולל בונוס זריזות), הוא תוקף יריב אחד; ואם גלגל 14 ומעלה, הוא יכול לתקוף שתי מטרות.

כל יריב שנפגע סופג 1ק1+4 נזק לכל דרגה של הקוסם; אם ההתקפה לא פגעה ב-16 טבעי ומעלה, אפשר להנצל לחצי נזק בגלגול 3ק12 נגד זריזות.

כל יריב שנפגע, סובל מעונשין 1- לגלגולים במשך אותו סיבוב והסיבוב שאחריו, ובוער ל-1ק2+8 נזק נוסף בסוף כל אחד מהסיבובים האלו (אין הצלה).

נזק נוכחות: כל יריב שעומד בטווח פנים אל פנים מהקוסם בצורת אש, סופג 2ק2+6 נזק אש כל סיבוב בלא הצלה (או חצי, אם היריב עמיד לאש).

 

חזיז ברק

השהיה: 5 (חולק השהיה עם חזיז ברק זוטר וחנית ברק). בסיס: חזיז ברק זוטר. טווח: 25 מטרים.

הקוסם יורה חזיז ברק על מטרה בטווח, בבונוס 6+ לפגיעה. החזיז ממשיך ועף עוד 10 מטרים הלאה בקו ישר (גם אם החטיא), ומגלגל פגיעה בבונוס 4+ נגד כל יריב שנמצא בטווח. הרוחב של ההשפעה הוא מזערי (0.25 מ'), ולכן היא מסוגלת לפגוע רק ביריבים שעומדים ממש זה לאחר זה, או באיזור צר מאד. 

כל יריב שנפגע סופג 1ק6 נזק לכל דרגה של הקוסם, ומגלגל 3ק12 נגד זריזות לחצי הנזק. אם החזיז פגע ב-18 טבעי ומעלה, היריב סובל מהלם למשך אותו סיבוב ו-3 סיבובים אחריו, שגורם עונשין 2- לגלגולי יוזמה, פגיעה והדיפה, ו-1 לכל יתר הגלגולים, כאשר כל מי שתוקף את היריב זוכה ל-1+ לגלגול הפגיעה.

כמו כן, היריב סובל מפגיעות של 10% לכל התקפה נוספת שמבוססת על חשמל.

 

ברק שרשרת זוטר

השהיה: 5 (חולק השהיה עם חזיז ברק זוטר וחנית ברק). בסיס: חנית ברק. טווח: 25 מטרים.

הקוסם מטיל חנית של אנרגית חשמל בוהקת ביריב בטווח, בבונוס 6+ לפגיעה. אפשר לנסות להדוף את ההתקפה עם הדיפת הילה או מגן קסום.

אם היריב נפגע, הוא סופג 1ק1+6 לכל דרגה של המטיל, והיריב מגלגל 3ק10 נגד זריזות לחצי נזק, או 3ק12 אם ההתקפה פגעה ב-16 טבעי ומעלה. 

כמו כן, היריב סובל מפגיעות של 20% להתקפות חשמל נוספות לאותו סיבוב ו-2 הסיבובים שאחריו; או 10% אם הצליח בגלגול ההצלה.

החנית קופצת מיד לאחר מכן (גם אם החטיאה) ותוקפת יריב נוסף בטווח של עד 10 מטרים מהמטרה הראשונה, ב-5+ לגלגול הפגיעה, כשהיא משפיעה עליו באותו דרך, מלבד נזק נמוך יותר: 1ק1+4 לכל דרגה של המטיל; ולאחר מכן היא תוקפת מטרה שלישית, בבונוס 4+ לפגיעה, וגורמת לה את אותן השפעות ואותו נזק כמו למטרה השניה.

הערה: בניגוד ללחש מעוצמה שלישית, ברק השרשרת הזוטר לא יכול לפגוע פעמיים באותו יריב. 

 

איל הניגוח הרועם של אור קאארדום

השהיה: פעם בקרב. בסיס: חזיז ברק. טווח: 40 מ'.

הקוסם מרכז את העוצמה של סערה לחבטה עצומה של ברק ורעם, שמשפיעה על איזור באורך 10 מ' מנקודת הפגיעה קדימה, ורוחב של 2.5 מ'.

הלחש נראה מרשים, מסמא ומלווה בקול רעם מחריש אוזניים. כל יריב בטווח סופג 1ק2+6 נזק לכל דרגה של הקוסם, ומגלגל 3ק12 נגד ממוצע זריזות וכוח.

אם הקורבן הצליח, הוא סופג חצי נזק ולא סובל מהשפעות שליליות נוספות. אם הוא נכשל, הוא סופג נזק מלא ומתעופף למרחק של 10-20 מטרים, כשהוא מאבד 1-2 סיבובי פעולה.

בנוסף, הקוסם יכול לבחור 'קורבן ראשי' שנמצא סמוך לסוף איזור ההתקדמות של הלחש ("סופג את המכה הראשית של האיל הנוגח). אותו קורבן סופג 25%+ נזק מהלחש, וסובל מעונשין 2- לגלגולי ההצלה נגדו.

לחלופין, הקוסם יכול לכוון את המהלומה הראשית של הלחש נגד מבנה, במקום נגד מטרה חיה; המבנה יספוג נזק כפול מהלחש, ופגיעות 20%+ לנזק של כל לחש מאסכולת כוכב השביט למשך אותו סיבוב ו-2 הסיבובים שלאחר מכן. מבנה לא קסום אינו זכאי להצלה לחצי הנזק. 

 

מגן ברקים

השהיה: פעם בקרב. טווח: עצמי.

בסיס: שריון ברקים.

הקוסם יוצר סביבו מעטה של ברקים, ששורד לאורך כל אותו קרב. המעטה מונע מהקוסם להטיל לחשים מבוססים כפור או אש, ומנגד לחשי חשמל או רעם זוכים ל-20% נוסף לנזק, והקוסם עצמו סופג חצי נזק מכל התקפה מבוססת חשמל ורעמים (כל התקפה מבוססת קול, שאגה ועוד) מכל הסוגים, .

ללחש יש 5 נק"פ לכל דרגה של הקוסם, ואם הוא סופג נזק גבוה יותר, הוא מתאיין מיד.

הערה: אפשר להשתמש בלחש בנוסף לשריונות קוסמים אחרים, מלבד כאלו המבוססים על כפור או אש. לא ניתן להשתמש במגן ברקים ביחד עם מגן נגד יסוד אחר (למשל אש) בבת אחת.

 

רשפי-ברק תועים

השהיה: פעם בקרב. בסיס: מגן ברקים, חנית ברק.

טווח: 40 מטרים.

לחש שקורא לכוחות חשמל להיוצר סביב הקוסם, ופועל 1 סיבוב + סיבוב נוסף לכל שתי דרגות של הקוסם (מעוגל למטה).

כל סיבוב בו הלחש פועל, נוצרים סביב הקוסם 1-2 קליעי ברק, שכל אחד מהם פוגע אוטומטית ביריב כלשהו בטווח. הקליע גורם 1ק12+12 נזק חשמל (אין הצלה לחצי נזק).

הערה: אם הקוסם היה מוקף במגן ברקים או לחש דומה כאשר הטיל את הלחש, כל סיבוב יווצרו 1-3 קליעים. 

 

צורת סערה

השהיה: פעם בקרב. טווח: עצמי.

בסיס: מגן חשמלי, רשפי ברק תועים

הקוסם לובש לזמן קצר צורה של דמות גבוהה, ספק אנושית וספק יסודן סערה, אפופה ברקים ובעלת כנפיים מרשימות עשויות 'סערה חיה'. הלחש מחזיק סיבוב אחד לכל 2 דרגות של הקוסם (מעוגל למטה). 

כאשר הלחש פעיל, הקוסם חסין לגמרי לכל התקפה שמבוססת על חשמל או רעם, אבל פגיע מאד וסופג נזק כפול ועונשין 4- להצלה נגד כל התקפה שמיועדת כנגד יצורים חשמליים או ממימד האוויר.

הקוסם נחשב כיצור שיכול לרחף בגובה נמוך ולנוע במהירות רגילה בלא להתרכז, או לנוע באוויר במהירות כפולה (לא יותר מ-0.5 מ' מעל הקרקע) אם הוא לא מטיל לחש באותו סיבוב; הוא זוכה ל-2+ לגלגולי פגיעה; דירוג השריון שלו עולה ב-3+, ונקודות הפגיעה של הקוסם מוכפלות[4].

קוסם בצורת סערה יכול להטיל רק לחשים מבוססי חשמל או רעם, וכל אחד מהם זוכה ב-2+ לגלגול הפגיעה וגורמת 33%+ נזק יותר מהרגיל. 

נזק נוכחות: כל יריב שעומד בטווח 5 מטרים ומטה מהקוסם, סופג 2ק4+6 נזק חשמל כל סיבוב בלא הצלה (או חצי, אם היריב עמיד לחשמל).

 

קונוס כפור זוטר

הש': 5 (חולק השהיה עם חזיז כפור וקליעי קרח).

בסיס: קליעי קרח. טווח: 5 מטרים.

הקוסם מטיל או נושף[5] קונוס כפור שמגיע למרחק 5 מטרים ורוחב 3 מטרים (חוק חלופי: בקרב רגיל הקונוס יפגע ב-3 יריבים בטווח).

הלחש פוגע אוטומטית; כל יריב שנפגע סופג 1ק6 נזק לכל דרגה של הקוסם, ומגלגל 3ק12 נגד זריזות לחצי נזק.  לכל יריב שנכשל יש סיכוי של 33% לסבול מהאטה לאותו סיבוב והסיבוב שלאחר מכן:

עונשין 4- ליוזמה, קצב תנועה יורד לחצי; עונשין 2- לפגיעה והדיפה; לא יכול לעשות שימוש בתמרונים שמבוססים על זינוק או התקפה מהירה.

 

נשיפת כפור

השהיה: פעם בקרב. בסיס: קונוס כפור זוטר.

טווח: 25 מטרים.

הקוסם מתרכז בנקודה בטווח, ומעל אותה נקודה מתגבשת צורה אימתנית עשויה מאוויר קפוא, בחלק מהגרסאות מזכירה במטושטש ראש של זוחל ענק.

הדמות הקפואה נושפת קונס כפור לטווח של 10 מטרים ורוחב 3 מטרים לכיוון שהקוסם בוחר.

חוק חלופי: אם רוצים חישוב מהיר בלא בדיקה פרטנית היכן נמצא כל אויב, אפשר לקבוע שההתקפה תופסת עד 5 מטרות.

הלחש פוגע אוטומטית וכל יריב שמושפע סופג 1ק1+6 נזק לכל דרגה של הקוסם, ומגלגל 3ק12 נגד זריזות לחצי הנזק. יש 50% לכל יריב שנכשל שהוא יוקף במעטה כפור שישתק אותו ויגרום לו לאבד את תור הפעולה הבא שלו (אבל גם יהפוך אותו לכמעט בלתי פגיע לאותו פרק זמן); ולאחר מכן יגרום לו לסבול מהשפעה של האטה למשך 3 סיבובים נוספים: יריב מואט סובל מעונשין 4- ליוזמה, קצב תנועה יורד לחצי; עונשין 2- לפגיעה והדיפה; לא יכול לעשות שימוש בתמרונים שמבוססים על זינוק או התקפה מהירה.

 

מילת עוצמה: הקפאת יריב

הש': פעם בקרב. בסיס: פטיש כפור. טווח: 25 מ'.

הקוסם ממקד את כוח הרצון שלו ביריב בטווח, ומצווה עליו 'לקפוא, עד שנשמתו תפלט ביבבה אל ליל חורף שאין לו סוף'. הלחש פוגע תמיד, אלא אם הקוסם גלגל 1 או 2 טבעי ב-1ק20. אם מילת העוצמה פגעה ב-16 טבעי ומעלה, היריב אינו זכאי להצלה נגדה.

יריב שנפגע סופג 6ק6+6 נזק כפור ויכול לגלגל 3ק12 נגד ממוצע כושר וזריזות לחצי הנזק. אם היריב נכשל, הוא מוקף במעטה כפור שגורם לו 3ק3+6 נזק נוסף בסוף הסיבוב, ובסוף שני הסיבובים שלאחר מכן, ויש 33% סיכוי שהקרח ישתק את היריב ויעטוף אותו, מה שימנע ממנו לתקוף או לזוז למשך 2 התורות הבאים שלו. אם ליריב כוח 16 ומעלה, הוא יכול לגלגל הצלה נגד 3ק12 כל סיבוב כדי לשבור את הקרח ולהחלץ. יריב קפוא מוגן מרוב ההתקפות, מלבד כאלו שמיועדות להמיס או לשבור מיד קרח, ואלו יחלצו אותו מיד, במחיר של 5ק5+6 נזק מיידי.

 

מגן כפור

השהיה: פעם בקרב. טווח: עצמי.

בסיס: שריון ברקים או 2 לחשי כפור מעוצמה 2.

הקוסם יוצר סביבו מעטה של כפור, ששורד לאורך כל אותו קרב. המעטה מונע מהקוסם להטיל לחשים מבוססי אש, ומנגד לחשי כפור זוכים ל-20% נוסף לנזק, והקוסם עצמו סופג חצי נזק מכל התקפה מבוססת כפור או מים[6] מכל הסוגים.

ללחש יש 5 נק"פ לכל דרגה של הקוסם, ואם הוא סופג נזק גבוה יותר, הוא מתאיין מיד.

הערה: אפשר להשתמש בלחש בנוסף לשריונות קוסמים אחרים, מלבד כאלו המבוססים על אש. לא ניתן להשתמש במגן כפור ביחד עם מגן נגד יסוד אחר (למשל ברקים) בבת אחת.

 

רוחות קפואות

השהיה: פעם בקרב. בסיס: ענן מעקצץ ומגן כפור.

טווח: 25 מטרים.

הקוסם ממלא את האוויר סביבו ברוחות כפור נושכות, ששורדות סיבוב אחד + סיבוב נוסף לכל שתי דרגות של המטיל (מעוגל למטה).

כל יריב בטווח סופג 2ק6 נזק כפור כל סיבוב, וחייב לגלגל 3ק12 נגד כוח, או סובל מהאטה[7] שתמשך כל זמן שהיצור בתור הרוחות הקפואות, ו-2 סיבובים לאחר מכן.

כמו כן, כל סיבוב שהיריב נמצא בתוך הרוחות הקפואות, הוא סופג 10% פגיעות ללחשי כפור נוספים (אין הצלה), שיכולה להצטבר עד 3 פעמים.

 

צורת כפור

השהיה: פעם בקרב. טווח: עצמי.

בסיס: מגן כפור, קונוס כפור.

הקוסם לובש לזמן קצר צורה של דמות גבוהה, ספק אנושית וספק גולם עשוי מקרח. הלחש מחזיק סיבוב אחד לכל 2 דרגות של הקוסם (מעוגל למטה). 

בזמן שהלחש פועל, הקוסם זוכה ל-6+ לגלגולי הפגיעה, ודירוג השריון שלו עולה ל-8, או מקבל 2+ (הגבוה מביניהם), ונקודות הפגיעה שלו מוכפלות[8].

כאשר הלחש פעיל, הקוסם חסין לגמרי לכל התקפה שמבוססת על כפור או מים, אבל פגיע מאד וסופג 66% נזק נוסף ועונשין 4- להצלה נגד כל התקפה שמבוססת על אש.

הקוסם מואט ל-50% מקצב התנועה שלו, ואינו יכול לנוע בכלל כאשר הוא מפעיל יכולות; והוא אינו יכול להטיל לחשים מלבד היכולות המיוחדות של צורת הכפור. 

התקפה פיזית: הקוסם יכול להתקיף 2 מטרות שונות כל סיבוב, בטווח של עד 5 מטרים ממנו, באגרוף קרח שגורם 1ק10+10 נזק + נקודת נזק נוספת לכל דרגה של הקוסם. יריב שנפגע ב-16 טבעי ומעלה מגלגל 3ק12 נגד כושר, או שהוא סובל מהלם שגורם לו עונשין 2- לכל הגלגולים לאותו סיבוב ולסיבוב שאחריו.

יכולות מיוחדות של צורת כפור:

השלכת סלע כפור (הש' 2): התקפת קליע בבונוס 6+ לפגיעה, על יריב אחד בטווח של עד 40 מ'. היריב סופג 1ק20+10 נזק, ואם נפגע ב-16 טבעי ומעלה, חייב לגלגל הצלה או לסבול מהלם (ראה קודם).

נשיפת קונוס כפור (הש' 5): זהה להשפעת לחש קונוס כפור זוטר, אבל לא חולק איתו השהיה.

קוסם בצורת סערה יכול להטיל רק לחשים מבוססי חשמל או רעם, וכל אחד מהם זוכה ב-2+ לגלגול הפגיעה וגורמת 33%+ נזק יותר מהרגיל. 

נזק נוכחות: כל יריב שעומד בטווח 5 מטרים ומטה מהקוסם, סופג 2ק4+6 נזק כפור כל סיבוב בלא הצלה (או חצי, אם היריב עמיד לכפור).

 

אימת-כפור מזדחלת

השהיה: פעם בשעה. בסיס: רוחות קפואות.

טווח: 15 מטרים.

הלחש גורם לאנרגיית כפור לא יציבה להתמצק לזוועה זוחלת רושפת כפור ממית במקום בטווח לפי רצון הקוסם. הצורה שלה לא קבועה, מלבד העובדה שהיא משתמשת בקנוקנות כפור, יש לה לוע עצום של שיני קרח, ומלבד זאת, נראה שאנשים שונים רואים אותה בצורות מזעזעות ומפחידות שונות - מתמנון קרח מפלצתי זוחל, ועד לגוויה קפואה ומעוותת שבוקעת מהשלג[9].

היצור חסין כמעט לכל התקפה, מלבד ביטול קסם או התקפה על יצורים מזומנים; ומיד לאחר שהוא זומן, הוא זוחל לעבר הקוסם בקצב של 2.5 מ' (משבצת מיקום אחד) לסיבוב. הלחש נמשך 5 סיבובים, או עד שהיצור מגיע לקוסם.

היצור גורם 2ק2+6 נזק כפור כל סיבוב לכל יריב שנמצא בטווח של עד 5 מ' ממנו, ומסוגל לנשוך מטרה אחת באקראי, בדירוג פגיעה 9.

הנשיכה גורמת 1ק10+10 נזק, ומאלצת את היריב לגלגל 3ק10 נגד כוח רצון (3ק12 לפגיעה ב-16 טבעי ומעלה). יצור שנכשל נאחז באימה ונס למשך 2 סיבובים לכיוון אקראי, בקצב תנועה כפול.

 

 

 

בחזרה אל דף האינדקס של דמות הקוסם - לחץ כאן

 

בחזרה אל דף האינדקס של אסכולות הקסם - לחץ כאן

 

 

הסבר מפורט על כל אחד מחמשת המשתנים הבסיסיים של יצירת הדמות והשפעת הדירוג שלו

בחירת

גזע

בחירת

מקצוע

קביעת מידות

תכונה

רכישת כשרונות

ומיומנויות

מעמד חברתי

והון התחלתי

 

 

מלסטרה_קאבר.png

חזרה אל האינדקס של מלסטרה


כתב וערך: גדעון אורבך, ‏2001 ואילך.
© כל הזכויות שמורות. שימוש מסחרי ו/או למטרת רווח כלשהי אסורים בתכלית, בלא היתר מפורש מהיוצר, בכתב ומראש. צילום והעתקה מכל סוג שהוא מותרים אך ורק למטרת שימוש פרטי שלא בתשלום.

 

 

 

 



[1] שיכול לנטרל מחלה מעוצמה זהה לזו של הקוסם שהטיל את הלחש: עוצמה 2 לקוסם בדרגה 6-8, עוצה 3 לדרגות 9-11, וכך הלאה.

[2] או בגרסה התאטרלית של העוגים "מצווה על האש למרק את הטינופת העלובה מעל פני אור נאארום".

[3] כאשר הלחש נגמר, הוא נותר עם חצי הנזק שספג כאשר נקודות הפגיעה שלו היו מוכפלות.

[4] כאשר הלחש נגמר, הוא נותר עם חצי הנזק שספג כאשר נקודות הפגיעה שלו היו מוכפלות.

[5] לפי רצונו ולפי גרסת הלחש שלמד. אין הבדל טכני.

[6] מלבד קיטור או מים רותחים.

[7] ראה בתיאור קונוס כפור זוטר ונשיפת כפור.

[8] כמו בצורת אש, כאשר הלחש מסתיים, הקוסם נותר עם חצי מהנזק שספג כאשר היה עם נק"פ מוכפל.

[9] למרות זאת, לא מדובר באל-מת או באשליה, אלא בהתמצקות של אנרגיית כפור (שדומה ליסודן).