אסכולות הקסם אור מאגאאק (המגדל)

 

האסכולה המכובדת והקשה לשליטה של קסמי בריאה, זכתה לכבוד גדול ומעמד מיוחד עוד בחצרם של הקיסרים המכשפים של אור-נאארום; היא אמנם אינה מסוגלת לזמן ולשלוט ביצורים חיים, אולם היא יכולה להעמיד לרשות הקוסם חפצים מועילים, ממזון ומי-כשפים משיבי נפש, דרך יצירה או הרמה של סלעים, חבלים מכושפים, ועוד כהנה וכהנה.

לפי אגדות שנפוצות עדיין בקרב העוגים, המכשפים הקדומים של אור מאגאאק היו אדריכלים אדירים (יש אומרים ממסדר מכשפים מיוחד שלא הרבה השתמר ממנו) שהקימו את החומות והמבנים העצומים בערי האימפריה הקדומה, ויכלו להרים לאוויר קורות עצומות של עץ ואבן שגם מאה עבדים לא יכלו להזיז, ולעצב אותם כרצונם.

 

 

 

 

 

עוצמה שניה (דרגות 6-8)

 

 

 

יכולת פסיבית מעוצמה 2: "אדון לאוכל ומשקה":

לחשי בריאת משקאות ייצרו שני שיקויים במקום אחד.

לחשי בריאת מזון יאפשרו לעד 3 יצורים לאכול מהאוכל ולהנות מהשפעות המועילות  שלו.

 

 

עקרבי אבן

השהיה: פעם בקרב (חולק השהיה עם גולות אבן).

בסיס: גולות אבן. טווח: 25 מטרים.

הקוסם מצביע על נקודה בטווח, ובורא אבנים מחודדות ודוקרות עם חודים טבולים ברעל על הקרקע ברדיוס של 1 מטרים מסביבה. אם הקרקע משופעת, האבנים יגלשו באיטיות במורד.

האבנים ישרדו כ-30 דקות, אלא אם הקוסם ביטל את הלחש. לא ניתן להטיל את הלחש מחדש כל עוד האבנים קיימות.

יריבים שרצים לתוך האיזור בלא מגפי שריון עשויים מתכת בינונית או כבדה (או הגנה דומה), סופגים 2ק2+6 נזק מדקירות מורעלות, וחייבים לגלגל 3ק10 נגד זריזות, או שחלק מהאבנים 'נדבק' אליהם, וגורם להם 1ק1+6 נזק נוסף בסוף הסיבוב, וגם בסוף הסיבוב שאחריו.

 

יצירת סלע

הש': פעם בשעה. בסיס: גולות אבן. טווח: 25 מ'.

הקוסם מצביע על נקודה בטווח, ויוצר שם סלע עגול יחסית, בקוטר של עד 2 מטרים + מטר נוסף לכל עוצמה של הקוסם מ-3 ומעלה[1].

לא ניתן ליצור את הסלע באוויר, אלא על הקרקע בלבד. מנגד, אם הסלע נוצר על קרקע משופעת או סופג לחש דחיפה עם כוח מספיק, הוא עשוי להדרדר ולגרום 1ק1+6 לכל דרגה של הקוסם (ולא יותר מ-9ק9+6) ליריבים שנכשלו בגלגול 3ק10 נגד זריזות.

הגלגול עשוי להיות קשה יותר, אם הקרקע תלולה מאד או אם הסלע מתגלגל במקום שקשה לחמוק ממנו (למשל, מסדרון צר); סלעים של קוסמים מעוצמה גבוהה יותר, יגרמו נזק של 1ק1+8, 1ק1+10 או 1ק1+12 נזק לדרגה, בהתאמה.

 

גוש וולקני (גוש לא יציב)

השהיה: פעם בשעה (חולק השהיה עם יצירת סלע).

בסיס: יצירת סלע. טווח: 25 מטרים.

הקוסם מצביע על שתי נקודות בטווח, במרחק של 10-15 מטרים זו מזו, ויותר סלע וולקני לוהט שמתגלגל בין שתיהן, במהירות של 5 מטרים לסיבוב (או יותר, אם הוא מתגלגל במורד תלול). הקוסם אינו נדרש לריכוז נוסף כדי להניע את הסלע.

כל יריב שנמצא בטווח של עד 3 מטרים מהסלע, סופג 2ק2+6 נזק (שילוב בין מחץ לאש) בלא הצלה.

כאשר הסלע מגיע לסוף המסלול, הוא מתבקע ומתיז רסיסים לוהטים לכל עבר, באורח שגורם 4ק4+6 נזק אש לכל יריב או ידיד (מלבד הקוסם) בטווח של עד 5 מטרים ממקום הפיצוץ. אפשר לנסות לגלגל 3ק12 נגד זריזות כדי לספוג חצי הנזק.

בנוסף, הקורבנות יספגו 1ק1+6 נזק אש נוסף בסוף הסיבוב, ובמשך שני סיבובים נוספים, או 1ק4 אם הצליחו בגלגול לחצי נזק.

 

קורה משופעת

השהיה: 30 דקות (חולקת השהיה עם קורה מכושפת וכל לחש שנובע ממנה).

בסיס: קורה מכושפת. טווח: 25 מטרים.

הקוסם מצביע על נקודה בטווח, ובורא שם אבן משופעת בעובי ורוחב של עד 1 מטרים, ואורך/גובה של עד 5 מטרים. הזווית שבה מונחת האבן תלויה ברצונו של הקוסם.

האבן תתקיים 10 דקות, אלא אם כן הקוסם יתרכז סיבוב כדי לצוות עליה להתאיין קודם. אם הקורה מונחת בשיפוע מתון, קל מאד לרוץ עליה, באורח שיכול לאפשר דרך קלה לעבור מעל בור, תעלה או תהום קטנה, או לטפס בקלות מעל מכשול דמוי קיר נמוך. כמו כן, אפשר להשתמש בשיפוע כדי לגלגל דרכו סלעים או חפצים נוספים, בהתאם למצב.

 

גשר מכשפים

הש': 6 שעות (לא חולק השהיה עם לחשי קורה).

בסיס: קורה משופעת. טווח: 50 מטרים.

הקוסם בורא גשר אבן מאולתר בעובי של 1 מטרים, רוחב של 3 מטרים + 0.33 מטרים נוספים לכל דרגה של הקוסם מ-9 ומעלה, ואורך של עד 10 מטרים + 1 מטר נוסף לכל דרגה של הקוסם מ-9 ומעלה.

הגשר שנוצר הוא חזק (20 נק"פ לכל דרגה של הקוסם), עם דרג"ש 10, ואפשר להעביר עליו משאות כבדים, כולל עגלה עמוס רתומה לפרדים, בקצב תנועה רגיל.

הגשר יתקיים 5 דקות, אלא אם כן הקוסם ישקיע סיבוב של ריכוז כדי לגרום לו להתאיין מוקדם יותר.

 

קורה מרחפת

השהיה: 2 שעות (חולק השהיה עם לחשי קורה אחרים). בסיס: קורה משופעת. טווח: 25 מטרים.

הקוסם יוצר קורה של עץ או אבן באורך של עד 5 מטרים + 0.25 מ' נוספים לכל דרגה של הקוסם, רוחב ועובי של עד 0.5 מ' + 0.1 מ נוספים לכל דרגה של הקוסם.

הקורה תתקיים 5 דקות, או עד שהקוסם ישקיע סיבוב של ריכוז כדי לאיין אותה מוקדם יותר.

אפשר ליצור את הקורה על הקרקע או באוויר, ובכל שיפוע שהקוסם רוצה. הקורה תרחף במקום בלא תנועה, אלא אם כן הקוסם ישקיע ריכוז כדי לגרום לה לנוע בקצב איטי ביותר של 0.5 מטרים בסיבוב. הפסקת הריכוז אינה מונעת מהקוסם לחזור ולהתרכז בשלב מאוחר יותר כדי להניע את הקורה.

כאשר הקורה באוויר, היא יכולה לשאת עליה בו-זמנית עד 2 יצורים בגודל אדם עם ציוד ומטען מלא.

 

חבל לוכד

השהיה: 30 דקות (חולק השהיה עם חבל מכושף).

בסיס: חבל מכושף. טווח: 11 מטרים לפחות.

הקוסם יוצר חבל שבסופו לולאה, ומצווה עליו להתעופף ולנסות להתלפף סביב מטרה אחת או יותר עד מרחק של 5 מטרים + מטר אחד נוסף לכל דרגה של הקוסם.

החבל שורד 5 דקות, אלא אם כן הקוסם משקיע סיבוב של ריכוז כדי לאיין אותו מוקדם יותר.

החבל יכול להתלפף סביב מטרה אחת בגודל אדם או עוג, או שתי מטרות בגודל קטן מאדם, ונחשב כהתקפת קליע בבונוס 6+ לפגיעה.

אם החבל פגע, המטרה מגלגלת 3ק10 נגד ממוצע כוח וזריזות, או 3ק12 אם הלחש פגע ב-16 טבעי ומעלה. החבל נכרך סביב קורבן שנכשל, מונע ממנו להתקיף ומוריד את מהירות התנועה שלו ב-50%, עד שהוא מצליח להשתחרר או לקרוע את החבל.

קורבן לכוד יכול לנסות הצלה מחדש כל סיבוב, עם בונוס מצטבר של 1+ להצלה. לכל יריב יש 1 נסיונות להשתחרר + נסיון נוסף לכל בונוס כוח. אם הוא נכשל בכולם, הוא ישאר כבול עד שהחבל יעלם או שהקוסם יצווה עליו לשחרר אותו.

אפשר לנסות לכרוך את החבל גם על עצם דומם, והדבר יצליח תמיד מלבד בתוצאה של 1 או 2 טבעי בגלגול הפגיעה; פגיעה ב-16 טבעי ומעלה תחשב כהתלפפות חזקה ובטוחה יותר מהרגיל של החבל.

 

הרשת המכושפת של אור גאארוש

השהיה: 3 שעות (חולק הש' עם חבל לוכד/מכושף).

בסיס: חבל לוכד. טווח: 25 מטרים.

הקוסם מצביע על נקודה בטווח ובורא רשת בקוטר של 0.5 מטרים לכל דרגה של הקוסם. הרשת נפרשת במהירות, אם היא נתקלת במשטח קשיח, היא תתלפף ותיצור מחסום דביק וגמיש[2].

אם הרשת נוצרת באוויר היא תיפול על היריבים שנמצאים מתחתיה, וכל אחד מהם יגלגל 3ק12 נגד זריזות. מי שיכשל, ילכד ברשת, ויוכל לגלגל כל סיבוב 3ק12 נגד כוח, בבונוס 1+ מצטבר לגלגול.

לכל יריב נסיון אחד להשתחרר + נסיון נוסף לכל בונוס כוח שלו, ואם הוא נכשל בכולם הוא ישאר לכוד עד שהרשת תעלם או שהקוסם יבטל אותה.

הרשת שורדת 5 דקות, אלא אם כן הקוסם משקיע סיבוב של ריכוז כדי לאיין אותה מוקדם יותר.

 

שריון ערפל משופר

השהיה: 2 (רק שריון קוסמים אחד יכול לפעול על דמות באותו זמן). בסיס: שריון ערפל. טווח: עצמי.

לחש שמקיף את הקוסם בשריון עשוי מערפל מכושף, שמחזיק 30 דקות לכל דרגה של הקוסם.

הלחש מקנה לקוסם את כל ההשפעות הבאות:

·         הדיפה פסיבית ב-3+ מדירוג היריה של הקוסם.

·         קליעים לא קסומים שנורים בקוסם סובלים לעונשין 4- לפגיעה. קליעים קסומים והתקפות מבט סובלים מ-2-. אם הקליע פוגע אוטומטית, הדמות מקבלת 2+ לכל גלגול הצלה נגדו.

·         הקוסם מרפא 1ק1+4 נק"פ כל סיבוב, מצטבר עם התחדשות שיש לו ממקור אחר.

·         לחשי מרפא שמוטלים על הקוסם מרפאים 2+ יותר מהרגיל.

·         2+ להצלה נגד רעלים, בערה או דימום.

 

מגן ערפל

הש': פעם בקרב. בסיס: שיריון ערפל. טווח: עצמי.

לחש מיידי שאפשר להטיל במהלך קרב או מיד לפניו, שבורא מגן ערפל שמקיף את הקוסם.

כל קליע שפוגע בקוסם מגלגל 2ק12 מול זריזות (3ק12 אם פגע פגיעה קריטית), ואם הוא נכשל, הוא הולך לאיבוד בערפל, ולא פוגע בקוסם.

אם הקליע הצליח, הערפל סופג 33% מהנזק שלו.

ללחש יש 5 נק"פ לכל דרגה של הקוסם, וכאשר הנק"פ שלו יורד לאפס, הוא מתפוגג ולא ניתן להטיל אותו שוב במהלך אותו קרב.

 

הכסא המהלך של אור-קומתאאג

השהיה: שעה. טווח: 25 מטרים.

בסיס: הפמוט הקטן של אור-קומתאאג.

הקוסם מטיל אנרגיית בריאה אל תוך כסא, שולחן קטן או פריט דומה בעל רגליים או משהו דומה להן, שעומד ביציבות על הקרקע, אבל לא מחובר אליה.

הלחש גורם לחפץ להתחיל 'לצעוד' בקצב תנועה של עד 5 מטרים לסיבוב. הלחש יפעל 2 סיבובים לכל דרגה של הקוסם. הקוסם יכול לשלוט בחפץ וכיוון התנועה שלו באמצעות ריכוז חלקי[3]. אם הקוסם לא מתרכז, יקרה אחת מאלו:

  • אם החפץ לא זז עדיין, אז הוא יעקוב אחרי הקוסם וינוע לעברו.
  • אם הקוסם גרם לחפץ לצעוד קודם לכן, הוא ימשיך לנוע באותו כיוון.

החפץ לא מסוגל לתקוף ביעילות, ולא יגרום יותר מ-1ק4 נזק אם הוא מטיח את עצמו ביריב.

לעומת זאת, אפשר להשתמש בו להסחה, או לשאת משאות קלים (עד 20 ק"ג, בהתאם לחפץ).

 

 

הראי המעופף של מית'לוריס

השהיה: שעה. טווח: 5 מטרים.

בסיס: קורה מכושפת, הכסא של אור-קומתאאג.

לחש שקרוי על שם נסיכת אורגי ערפל עתיקה[4] שהוחזקה מספר שנים כשבויה של הקיסר המכשף אור-קומתאאג.

הלחש בורא ראי מעוטר בגובה של עד 1.5 מטרים ורוחב של עד 0.75 מטרים. הצורה משתנה מקוסם לקוסם, אבל החפץ מורכב תמיד מזכוכית מבריקה ומסגרת נוצצת עם פיתוחי מתכת יקרה. הראי מתקיים סיבוב אחד לכל דרגה של המטיל.

הראי מרחף באוויר, ויכול לנוע במהירות של עד 10 מטרים לסיבוב, בלא צורך בריכז של הקוסם. הוא יכול לשמש מגן קסום נגד התקפות קליעים, חזיזים והתקפות מבט, ויודע לעשות זאת בכוחות עצמו.

התקפות מבט: הראי הופך ל'הדיפת הילה' של כל הדמויות במרחק 5 מטרים מהקוסם, בדירוג הדיפה ששוה לדירוג הפגיעה הפיזי של הקוסם + 6.

אם הוא הודף התקפת מבט, יש 66% שהוא יחזיר אותה אל התוקף, בדירוג פגיעה של התוקף + 2.

קליעים וחזיזים: הראי יכול לנסוף להדוף עד שתי התקפות כאלו בסיבוב, אולם תמרו שיורה מספר קליעים (כמו ברד חיצים) יחשב להתקפה אחת, למרות שהקוסם יגלגל בנפרד נגד כל קליע.

דירוג ההדיפה של הראי שווה לדירוג הפגיעה ביריה של הקוסם + 4.

אם הראי הודף לחש בצורת חזיז, יש 40% סיכוי שהוא יחזיר אותו למטיל שלו, באותו דירוג פגיעה של התוקף + 2. לא ניתן להחזיר קליעים.

 

ארון האימים המשהק של אור-קומתאאג

בסיס: הכסא המהלך של אור-קומתאאג. טווח: 25 מטרים.

השהיה: 3 שעות (חולק הש' עם לחש הכסא המהלך)

לחש שלפי המסורת העוגית, הומצא בידי הקיסר המכשף שנתן לו את שמו, כדי להעניש שוליות או משרתים עצלנים שהעלו את חמתו, אגב שהוא שואג מצחוק אגב מעשה.

הקוסם 'מקים לחיים' ארון או כלי קיבולת דומה שעומד יציב על הקרקע, אבל לא מחובר אליה. הארון מתחיל 'לצעוד' בקצב של עד 5 מטרים לסיבוב, אגב שהוא משמיע קולות חריקה רמים ומשקשק בדלתות שלו. אם הקוסם לא מנחה את החפץ באמצעות ריכוז, הארון יתקוף את היריב הקרוב ביותר; ואם יש כמה יריבים באותו מרחק – יבחר אחד באקראי.

החפץ יורה כוח קסום שתוקף יריב אחד כל סיבוב, בטווח של עד 5 מטרים ממנו, בדירוג הפגיעה הפיזי של הקוסם עם בונוס 6+.

אם החפץ פגע, לא ניתן להדוף אותו בשום דרך, והוא גורם 2ק2+6 נזק הלם. היריב חייב לגלגל 3ק10 נגד כח (3ק12 אם החפץ פגע ב-16 טבעי ומעלה). אם הוא נכשל, הוא נשאב אל תוך החפץ.

החפץ מסוגל להכיל בתוכו קורבן אחד בגודל עוג, או שני קורבנות בגודל אדם, או שלושה בגודל גורג.

כל יריב שנמצא בארון, סופג 2ק6+6 נזק הלם כל סיבוב, ויכול לנסות להחלץ כל סיבוב, בגלגול קשה יותר מזה שנכשל בו (3ק12 או 4ק10, בהתאמה).

לאחר שלושה סיבובים בתוך הארון, החפץ 'משקה' ויורק את הקורבן החוצה בעוצמה רבה, למרחק של 10-20 מטרים. הקורבן סופג 2ק2+6 נזק הלם, או כפול אם הוא נתקל במכשול קשיח.

הלחש פועל למשך 2 סיבובים לכל דרגה של הקוסם, או עד שהוא מבוטל, או שהחפץ נהרס. בזמן פעולת הלחש, החפץ חזק בהרבה מהרגיל, ויש לו 15 נק"פ לכל דרגה של הקוסם, עד למקסימום 180 נק"פ.

 

תיק רפאים זוטר

הש': פעמיים ביום. בסיס: מגן ערפל. טווח: עצמי.

לחש שבורא שק ערפילי שקשה לראות מרחוק. הקוסם יכול לשאת את השק עליו, או להניח לו לרחף באוויר בלא תנועה.

אפשר להכניס לשק יצורים או חפצים עד קוטר 40 ס"מ, והוא יכול להכיל עד 200 ק"ג. יצור יכול להתנגד להכנס לשק, אבל כאשר הוא בפנים הוא אינו יכול לצאת עד שהקוסם ישחרר אותו, או שהלחש יגמר. יצור בשק יכול לנשום כרגיל, ומסוגל להרעיש ולזעוק לעזרה, וניתן יהיה לשמוע אותו באופן מעורפל בטווח של עד 10 מטרים מהשק.

הלחש נמשך 30 דקות + 5 דקות נוספות לכל דרגה של הקוסם מעל 6. כאשר הוא נגמר, השק מתאיין וכל מה שבתוכו מופיע ומתפזר מסביב.

 

בריאת נחשול

השהיה: פעם בקרב או 5 דקות.

בסיס: עמוד מים. טווח: 25 מטרים.

הקוסם מצווה על משטח מים קיים, או על עמוד מים שהוא עצמו יצר קודם, להפוך לנחשול שמתקדם במהירות של 10 מטרים לסיבוב לכיוון שהקוסם הורה, וינוע 3 סיבובים לפני שהוא מתרסק.

הנחשול בגובה של עד 2.5 מ', ורוחב של עד 5 מ'. הוא יכול לסחוף גם יצורים וגם חפצים דוממים במשקל של עד 150 ק"ג, כל עוד אינם מחוברים לקרקע.

יצור תבוני שמבחין בנחשול מתקרב, יכול להשקיע סיבוב אחד כדי להמלט מהדרך ולהמנע ממנו. כל יצור שלא עושת זאת ונלכד בנחשול סופג 2ק2+6 נזק (חציו מחץ וחציו הלם), ומגלגל 3ק10 נגד כוח, או שהוא נסחף וסופג 2ק6 נזק נוסף כל סיבוב שבו הנחשול מתקדם. יצור לכוד בנחשול יכול לגלגל כל סיבוב 3ק12 נגד כוח כדי להחלץ.

כאשר הנחשול מתרסק, כל היצורים שלכודים בו סופגים סך נוסף של 2ק2+6 נזק. אם הנחשול נתקל בקיר, הוא מתרסק מיד והלחש מסתיים לפני הזמן. במצב כזה, כל יצור לכוד יספוג 1ק10+10 נזק, ויגלגל 3ק10 נגד כושר, או יאבד את תורו הבא, ולאחר מכן יסבול מעונשין 2- ו-50% לקצב התנועה למשך זמן שווה למספר הסיבובים בהם נסחף בתוך הנחשול.

 

 

אפרסק הדבש של מית'לוריס

השהיה: 6 שעות (חולק השהיה עם לחשי יצירת מזון אחרים. בסיס: גבינת אבן הגיר של דאאגור. טווח: -

הלחש יוצר אפרסק גדול ועסיסי עם טעם דבשי, שיחזיק מעמד רק 10 דקות לפני שיעלם. רק יצור אחד יכול לאכול ממנו באורח שיזכה אותו בהשפעה מועילה שתחזיק מעמד 3 שעות:

7+ לנקודות פגיעה וכוח חיים, ועמידות רגילה להשפעות של מחלה ורעל.

 

חריץ הגבינה הדשן של טובאם-קאארוט

השהיה: 6 שעות (חולק השהיה עם כל לחשי יצירת המזון האחרים.

בסיס: גבינת אבן הגיר של דאאגור. טווח: -

הלחש יוצר חריץ גבינה בהיר ודשן, שלפי המסורת העוגית הוא חיקוי לגבינה שהופקה מכבשים קסומות שליחכו עשב כאשר העולם היה צעיר, וענק התהום גראאם באארגוט עדיין שוטט בו.

החריץ יחזיק מעמד רק 10 דקות לפני שיעלם. רק יצור אחד יכול לאכול ממנו באורח שיזכה אותו בהשפעה מועילה שתחזיק מעמד 3 שעות:

1+ בונוס לדירוג שיריון וגלגולי הדיפה

3+ בונוס לנזק מכל סוג שהדמות גורמת לאויבים.

 

נקטר אגסי הכסף של מית'לוריס

השהיה: 6 שעות (חולק השהיה עם כל לחשי יצירת המשקה האחרים.

בסיס: מי המעיין של סאר-מאאגום. טווח: -

הלחש יוצר גביע נחושת/ברזל מלא במיץ פירותי עשיר. הגביע יחזיק מעמד עד 10 דקות, ויעלם אם לא ישתו אותו עד אז. רק יצור אחד יכול לשתות אותו באורח שיגרום לו להנות מההשפעה.

שתיית המיץ מרפאת את הדמות מיד ב-1ק20+10 נק"פ, כאילו שתתה שיקוי מרפא.

 

חביונת שיכר האש של ראאלאג-גום

השהיה: 6 שעות (חולק השהיה עם כל לחשי יצירת המשקה האחרים.

בסיס: מי המעיין של סאר-מאאגום. טווח: -

לחש שנקרא על שם אחד מהאלופים של אור-נאארום. הלחש יוצר ספל חרס גדול מלא בשיכר לוהט ומבעבע. השיכר מחזיק מעמד 10 דקות אם לא שותים אותו, ואז נעלם בקול התנפצות שמזכיר רעם או שאגת כעס. אם הכושר של מי ששותה את השיכר נמוך מ-16, הוא סופג מיד 2ק2+6 נקודות נזק.

השיכר פועל במשך קרב שלם, כל עוד הקרב מתחיל פחות מ-10 דקות לאחר שתיית השיכר.

הדמות ששתתה את השיכר זוכה בהתחדשות של 1ק2+6 נק"פ לסיבוב, שמצטברת עם התחדשות של הדמות ממקור אחר.

אם הדמות פגעה פגיעה קריטית באותו סיבוב, היא מתרפאת בסכום כפול של 2ק4+6, אבל ההשפעה הזו יכולה להתרחש רק פעם בשני סיבובים. 

כמו כן, השיכר מעניק לדמות עמידות לאש וברקים למשך אותו קרב (מצטבר עם עמידות שיש לדמות ממקור אחר).

 

גביע יין-מכשפים

השהיה: 6 שעות (חולק השהיה עם כל לחשי יצירת המשקה האחרים.

בסיס: חביונת שיכר האש של ראאלאג-גום, נקטר אגסי הכסף של מית'לוריס. טווח: -

הלחש מזמן גביע מתכת מעוטר בכתב רוני עתיק, שמכיל יין מכושף שהיה אהוב על המגים הקדומים של אור-נאארום.

מי ששותה את היין חייב להיות בעל כושר, כוח רצון ותבונה של 16 ומעלה, אחרת יש 50% סיכוי שההשפעה הקסומה תכשל, ובמקום זאת לפגוע בדמות באחת משלוש הדרכים הבאות:

·         60%: הדמות סופגת 6ק6 נק' נזק (אין הצלה), מהן 2ק6 נזק שלא יתרפאו למשך 24 שעות.

·         30%: הדמות שוקעת בשינה מכושפת למשך 30 דקות.

·         10%: הדמות הופכת לרמש אקראי (צפרדע, עכבר, מקק) למשך שעה.

 

אם הדמות מצליחה לזכות בהשפעה המועילה, היא מתרפאת מיד ב-2ק20+8 נק"פ, ובסך נוסף של 1ק1+6 נק"פ בסוף כל סיבוב במשך 5 הסיבובים שלאחר מכן.  בנוסף, הדמות מקבלת 2+ לכל קוביית נזק של לחש התקפה שהיא מטילה במהלך הקרב.

 

 

 

בחזרה אל דף האינדקס של דמות הקוסם - לחץ כאן

 

בחזרה אל דף האינדקס של אסכולות הקסם - לחץ כאן

 

 

הסבר מפורט על כל אחד מחמשת המשתנים הבסיסיים של יצירת הדמות והשפעת הדירוג שלו

בחירת

גזע

בחירת

מקצוע

קביעת מידות

תכונה

רכישת כשרונות

ומיומנויות

מעמד חברתי

והון התחלתי

 

 

מלסטרה_קאבר.png

חזרה אל האינדקס של מלסטרה


כתב וערך: גדעון אורבך, ‏2001 ואילך.
© כל הזכויות שמורות. שימוש מסחרי ו/או למטרת רווח כלשהי אסורים בתכלית, בלא היתר מפורש מהיוצר, בכתב ומראש. צילום והעתקה מכל סוג שהוא מותרים אך ורק למטרת שימוש פרטי שלא בתשלום.

 

 

 

 



[1] כך שקוסם ברמה 9 יצור סלע בקוטר של עד 3 מ', קוסם ברמה 12 – עד 4' מטרים, וברמה 16 – עד 5' מ'.

[2] לדוגמא: אם קוסם ברמה 6 הטיל רשת (קוטר 3 מ') באמצע בור בקוטר 2.5 מ', הרשת התלפפה וכיסתה את הבור באורח שימנע מדמויות שיפלו בתוכו מלהתרסק על הקרקע למטה.

[3] כולל לצוות עליו להפסיק לנוע ולעמוד במקום.

[4] מית'לוריס, או מית'לוריה, שהיתה שייכת לשושלת שמושלת עד היום בהר השחר האדום, ולפי האגדה ניחנה באורח לא אופייני, בחוש הומור מושחז וחיבה לתעלולים.