בחירת גזע בעולם המערכה מלסטרה

 

רוב התושבים ב"איזור למתחיל" של עולם המערכה מלסטרה, וגם בחלקים רבים אחרים, הם בני אדם; כאשר שני הגזעים האנושיים הנפוצים ביותר (והם אלו שפתוחים למשחק במסגרת המערכה למתחיל) הם האנ'מירי החיוורים וגבוהי-הקומה שהקימו את האימפריה, ובני הפאר'ליל שבאו במקור מתרבות חוואים קרובה לטבע, אי-שם במחוזות הצפון של העולם. גזעים נוספים של בני-אדם יפתחו למשחק בחוברות עתידיות שיתארו איזורים אחרים בעולם המערכה.

לצד אלו, קיימים מספר גזעים פתוחים למשחק של דמויי-אדם, מהם ארבעה שפתוחים למשחק במערכה למתחיל.

לפירוט על הגזעים - ראה פרק הגזעים כפי שהוא מופיע בחוברת עולם המערכה, וכן כפי שיועלה בעתיד לתוך ספר החוקים.

 

העקרון בעת יצירת הדמות היא, כי בעוד בחירה בבן אנוש (מכל גזע שהוא) היא "ברירת מחדל" שלא מצריכה יותר מהשקעת נקודות בניה מינימליות בתחום ה"גזע", הרי עבור דמויי-אדם, ובעיקר הנדירים והמיוחדים יותר, יש צורך בהשקעה מתאימה של נקודות.

במילים אחרות: מי שמעוניין לבחור בן-אדם בתור הגזע של הדמות שלו, יכול להציב "E" בתחום הגזע, ו'לשחרר' לעצמו לא מעט נקודות עבור משתני-בסיס אחרים של הדמות.

 

 

אפשרויות בחירת גזע לפי דירוג ההשקעה של השחקן

 

דירוג

גזעים פתוחים למשחק

E

בן אדם (אנ'מירי או פאר'ליל) בלבד

D

בן אדם (אנ'מירי או פאר'ליל) בלבד

C

גורג

B

עוג, אורג-ערפל

A

ראלג'קריל (פיית אבק), מיוחדים.

 

גזעים שיפתחו לשימוש כדמויות שחקן בחוברות המשך יתווספו לטבלה הזו, בהתאם לאותו עקרון:

בני-אדם לא ידרשו השקעה מעבר למינימום; דמויי-אדם ידרשו השקעה שתנוע בין "C" ל-"A",

בהתאם לשיקולים כגון: עד כמה הגזע נפוץ או נדיר בעולם המערכה, עד כמה יש לו כוחות או יתרונות מיוחדים, ועוד.

 

הסבר מפורט על כל אחד מחמשת המשתנים הבסיסיים של יצירת הדמות והשפעת הדירוג שלו

בחירת

גזע

בחירת

מקצוע

קביעת מידות

תכונה

רכישת כשרונות

ומיומנויות

מעמד חברתי

והון התחלתי

 

 

מלסטרה_קאבר.png

חזרה אל האינדקס של מלסטרה


כתב וערך: גדעון אורבך, ‏2001 ואילך.
© כל הזכויות שמורות. שימוש מסחרי ו/או למטרת רווח כלשהי אסורים בתכלית, בלא היתר מפורש מהיוצר, בכתב ומראש. צילום והעתקה מכל סוג שהוא מותרים אך ורק למטרת שימוש פרטי שלא בתשלום.