פרק 3: גזעים

 

 

 

תמונת שער מלסטרה.jpg

בזה אחר זה, נפלו מחוזותיה של מלסטרה בידי הלגיונות האנ'מירים: אחדים כרעו ברך ונשבעו אמונים בפני ההשתקפויות הנשגבות, ואחרים נפלו בדם ואש.

איש לא הצליח לעמוד לאורך-זמן אל מול האימפריה: לא החוואים הנוקשים מהמישורים בצפון, על כוהניהם ואליהם הפראיים, בעלי הפרסות והקרניים; לא אורגי הערפל הגאים ממלכת האור הלבן במערב, שהאמינו מאז ומעולם כי הם הנשגב שבגזעים.

לבסוף הובסו גם העוגים העתיקים, על המוני לוחמיהם המגודלים וצמאי הדם, רבי המגים שלהם וחומותיהם האדירות, שהחזיקו באבנים מקודשות שגילן כגילה של מלסטרה עצמה.

 

 

 

כמו בעולמות מערכה אחרים, במלסטרה אפשר למצוא נכבדה של גזעים תבוניים, שרבים מהם הקימו או היו חלק מציביליזציות גדולות וקטנות, בעבר ובהווה. בני-האדם לסוגיהם הם הגזע הנפוץ ביותר, אולם רחוקים מבלעדיות.

בין דמוי האדם המוכרים אפשר למנות את אורגי-הערפל המעודנים (יש אומרים עד זרא) על תרבותם המתוחכמת והמסובכת, שמלומדים טוענים כי נוצרו מהכלאה בין בני-אנוש לשרידי ציביליזציה של גזע קדום ורב-עוצמה שנשכח זה מכבר; את העוגים הברוטאליים שזוכרים עדיין את הימים בהם שלטו באימפריה אדירה, שהוציאה מתוכה מכשפים אדירים והותירה אפוסים פראיים על קסם ואלי כישוף פראיים לא פחות; וגם את הגורג הירקרקים והלחים, שלפי האגדות הם יצירי-כפיהם של המכשפים העוגים מהעת העתיקה, שפיתחו רצון משל עצמם וברחו מאדוניהם הקדומים.

האימפריה האנ'מירית בשיא עוצמתה שלטה על מגוון גזעים של בני-אנוש ודמויי אנוש גם יחד. אלא שלאחר ההתנפצות הגדולה, נותרו מהאימפריה שרידים בלבד, מנותקים זה מזה ונאבקים על קיומם.

במילים אחרות, קיים חשש כבד שכמה וכמה מהגזעים של מלסטרה נכחדו בהתנפצות ובסדרת האסונות, המגפות והרעב שבאו אחריה; גזעים אחרים, לעומת זאת, מנותקים כנראה במחוזות אחרים שבודדו והדרכים אליהן אבדו או התכסו ביערות רעילים שורצי מפלצות מעוותות.

 

מסיבה זו, הגזעים הניתנים למשחק שמובאים בספר המערכה הבסיסי, הינם אלו שקשורים יותר לאזור תחילת המערכה והאזורים הסמוכים אליו במערב מלסטרה, ובעולם היו קיימים - ואולי עדיין קיימים - גם גזעים נוספים המתאימים לשמש כדמויות שחקן, של בני-אנוש ודמויי אנוש כאחד; גזעים נוספים יפתחו לשימוש כדמויות שחקן ויוצגו בהרחבות עתידיות, שיתארו איזורים אחרים בעולם המערכה של מלסטרה.

 

לתיאור מקוצר של גזעים שיכולים להפתח לשחקנים בספרי הרחבה שיצאו בעתיד לחץ כאן.

 

האנ'מירי החיוורים וגבוהי-הקומה שהקימו את האימפריה, ובני הפאר'ליל שבאו במקור מתרבות חוואים קרובה לטבע, אי-שם במחוזות הצפון של העולם. 

לצד אלו, פרק זה יתאר מספר גזעים פתוחים למשחק של דמויי-אדם, מהם שניים שנוכחים גם הם באיזור למתחיל ומומלצים למשחק במסגרת מערכה התחלתית, ושניים נדירים יותר.

 

שימו לב! מאחר ורוב ההרפתקנים הם בני-אנוש, אזי בחירה ב'אדם' (מכל גזע שהוא שפתוח למשחק) בתור הגזע של הדמות שלכם, לא תדרוש השקעה של נקודות בעת דירוג תחומי העדיפות של הדמות (כלומר, אפשר להציב E ולהשקיע אפס נקודות, מה שיותיר את כל הנקודות שלכם פנויות לתחומי עדיפות אחרים).

מנגד, ככל שתרצו גזע דמויי-אדם נדיר ולעיתים עוצמתי ומורכב יותר, כך תאלצו להציב עדיפות גבוהה יותר בתחום ה"גזע", ולהשקיע בה יותר נקודות.

 

 

אפשרויות בחירת גזע לפי דירוג ההשקעה של השחקן

 

דירוג

גזעים פתוחים למשחק

E

בן אדם (אנ'מירי או פאר'ליל) בלבד

D

בן אדם (אנ'מירי או פאר'ליל) בלבד

C

גורג

B

עוג, אורג-ערפל

A

ראלג'קריל (פיית אבק), מיוחדים.

 

 

הסבר מפורט על כל אחד מחמשת המשתנים הבסיסיים של יצירת הדמות והשפעת הדירוג שלו

בחירת

גזע

בחירת

מקצוע

קביעת מידות

תכונה

רכישת כשרונות

ומיומנויות

מעמד חברתי

והון התחלתי

 

 

מלסטרה_קאבר.png

חזרה אל האינדקס של מלסטרה


כתב וערך: גדעון אורבך, ‏2001 ואילך.
© כל הזכויות שמורות. שימוש מסחרי ו/או למטרת רווח כלשהי אסורים בתכלית, בלא היתר מפורש מהיוצר, בכתב ומראש. צילום והעתקה מכל סוג שהוא מותרים אך ורק למטרת שימוש פרטי שלא בתשלום.