אסכולת הקסם הזו שואפת לתעל את הנשגב אל
תוך הקוסם, לקרב את הגוף והחושים שלו אל השלמות של אלי הכישוף הכל-יכולים, ולהקנות
לו באורח זמני כוחות שחורגים מהצורה והיכולות הפיזיות שלו; החל מאפשרות ליפול
באיטיות בלא להתרסק או לרחף כלפי מעלה, דרך יכולות של ראיה על-חושית ויכולת לחוש
סוגים שונים של קסם או יצורים, ועד סוגים שונים של העצמה, ואפילו ריצוד דרך
הצללים למיקום טוב יותר בשדה הקרב. לחשים מעוצמה חמישית (דרגות 16-20)
תבונתו של הקיסר
המכשף השהיה: פעם ביום לפחות לכל בונוס תבונה של הקוסם. בסיס: מחשבה בלתי שבירה. הלחש מאפשר לקוסם לשאוב לתוך עצמו את התבונה
החריפה ורבת-העוצמה של אחד הקיסרים הקדומים של אור-נאארום. בפעם הראשונה שהקוסם
מפעיל את הלחש, הוא מוסיף לעצמו 2+ קבוע למידת התבונה שלו. מעבר לאותה השפעה ראשונית, הפעולה הרגילה
של הלחש 'נצמדת' לשריון מכושף אחר, ופועלת למשך סיבוב אחד לכל שתי דרגות של
הקוסם. הלחש מקנה לקוסם, באורח זמני, מידת תכונה 24 (בונוס 6+) לתבונה, החוכמה
וכוח הרצון; וכל גלגולי ההצלה, בדיקות התכונה והלחשים שמושפעים מכך, יחושבו
כאילו לקוסם מידת תכונה שכזו. אורו של היוצר השמימי השהיה: פעם אחת בדרגה. כאשר הקוסם מגיע לדרגה 20 – פעם בשישה
חודשים. בסיס: אורו של היוצר הקדום ולפחות 4 לחשים מעוצמה רביעית
של אסכולת הירח גרסה חזקה יותר הלחש מעוצמה שלישית. הוא
משרה על יוצר שהוא בעל-ברית של הקוסם, או על הקוסם עצמו בעת שהוא יוצר חפץ, עוצמה
והשראה שמימית שגורמים לחפץ להיווצר באורח אוטומטי ברמת העוצמה הגבוהה ביותר
האפשרית (כאילו היוצר גלגל אוטומטית 100 ב-ק% של גלגול היצירה). כמו כן, הלחש
יקנה ליוצר פי 1.5 נקודות נסיון יצירה מהרגיל. בניגוד ללחש הבסיסי, הקוסם לא
נדרש לגלגל ק%, ולכן אין סיכוי שיוציא תוצאה של 'כשלון מוחלט'. הגבלה: הלחש עובד רק על יצירה מעוצמות 1-4; ולעולם לא על
יצירות מרמה 5 ומעלה. שער בין-מימדי (זוטר) השהיה: פעם בשלושה ימים בסיס: התעתקות משופרת לחש שדורש 11-30 (1ק10+20) דקות כדי
להטיל, דבר שהופך את הקוסם פגיע מאד להתקפות משבשות ריכוז; הלחש פותח שער למימד
אחר שמתקיים שניות ספורות בלבד, אבל מסוגל להעביר את הקוסם ביחד עם 2 בעלי ברית שמעוניינים
בלחש, וחייבים לרוץ מיד אחרי הקוסם באותו סיבוב שהלחש נגמר (ברמה 20, אפשר
להעביר עד 4 בעלי ברית). הלחש פותח שער לעולם או מימד קיום אחר, בתנאי
שהקוסם כבר שהה במימד הזה בעבר. כמו כן, קוסם שכבר נמצא במימד או עולם אחר
כלשהו, יכול תמיד להפעיל את הלחש כדי לחזור למימד הקיום הראשוני. הלחש יעביר את הקוסם ובעלי-הברית שלו,
כמעט תמיד, למקום בטוח יחסית ולעולם לא לתוך מכשול נוקשה או איזור קטלני אחר
כלשהו (אלא אם כן כל המימד מוגדר כקטלני עבור בני אדם בלי הגנות מתאימות). מרגע
שהקוסם ובעלי הברית שלו עברו בשער, הלחש נגמר תוך שניות מספר, והקוסם ובני הברית
לא יכולים להשתמש בו כדי לחזור, אלא חייבים להמתין לתום ההשהיה ולהטלה של לחש חדש
מאותו סוג. במצבים מסויימים, לשיקול השה"ם,
יריבים שנמצאו 'בצמוד' לקוסם בזמן שהלחש נגמר יכולים לרדוף אחרי הקוסם אל תוך
המימד החדש, אולם לעולם לא יושפעו בניגוד לרצונם, אלא אם כן הם ממש אוחזים בקוסם
ו'חבוקים' איתו. לעיתים, ישנה גם אפשרות שיצור רב-עוצמה ומסוכן מהמימד האחר ינצל
את ההזדמנות כדי לעבור אל המימד ממנו הקוסם הטיל את הלחש. עיניו ברות-המזל של
הירח השהיה: פעם בקרב או יותר בסיס: לפחות 4 לחשים מעוצמה רביעית של אסכולת הירח. לחש מיידי, שהקוסם יכול להטיל גם שלא
בתורו, ואפילו אם כבר פעל או איבד את היוזמה – כל עוד הוא בהכרה, מסוגל להטיל
לחשים ורואה את ההתרחשות עליה הוא רוצה להשפיע. הקוסם מטיל את רצונם הטוב של אלי-הכישוף
הנעלה על בעל-ברית במרחק של עד 25 מטרים או על עצמו, ברגע שאותו בעל ברית (או הקוסם)
מגלגל גלגול הצלה או הדיפה; וכוח הכישוף הנעלה גורם לאותה הצלה להצליח, כאילו הדמות
גלגלה 1 בכל הקוביות של הבדיקה (עד מקסימום של 5 קוביות בגלגול מורכב); או 20
טבעי בגלגול ההדיפה. אם הקוסם רוצה להשפיע על גלגול פגיעה או
על בדיקת כשרון מורכבת מחוץ לקרב, ההשהיה של הלחש תתארך, ותהפוך ל-6 שעות. עסקה אלוהית השהיה: פעם ב-6 חודשים בסיס: דרגה 18 לפחות, ושליטה ב-2 לחשים אחרים מעוצמה 5 של
אסכולת הירח. הקוסם קורא לרצון של אחד מאלי הכישוף
הקדומים ו'עושה איתו עסקה' שגורמת לאחד הדברים הבאים לקרות, לפי בחירתו של
הקוסם: 1.
בן-ברית שנהרג (בקרב או בנסיבות אחרות), חוזר לחיים,
כל עוד נהרג לא יותר מ-6 חודשים לפני הטלת הלחש. 2.
הקוסם יכול לזמן לידו אבן-חן אחת במצב מושלם, או 5
מטילי מתכת קסומה (או כמות זהה של עורות מכושפים או חומר מקביל) כל עוד הם
מעוצמה 4 ומטה. 3.
הקוסם קורא לידע שמימי, וזוכה באופן אוטומטי לנקודות
אימון שמספיקות ללמוד לחש אחד מאסכולה שהוא מכיר, מעוצמה 4 ומטה; לחלופין, הקוסם
מזמן מגילה אקראית עם מתכון של לחש מעוצמה 4 ומטה[1] (אולם לא
את שניהם בו-זמנית!) 4.
הקוסם יכול להעלות באורח קבוע ב-1-2 את אחת התכונות
שלו מלבד התבונה. את הלחש הזה ניתן להטיל רק פעם לכל מידת תכונה. 5.
הקוסם יכול לבקש אוצר בשווי של 2500 באן לכל דרגה של
הקוסם (האוצר יופיע במטבעות זהב נשגבים או במטבע דומה). 6.
הקוסם יכול לקרוא לאחד מאלי הכישוף הנעלה ולשאול אותו
שאלה אחת. האל לא ישקר, אבל יכול לסלף את התשובה או לתת תשובה חלקית או מטעה
באורח אחר, לפי שיקול דעתו של השה"ם. סכנה: הלחש הזה נקרא לא בכדי "עסקה" – משום שלכל
דבר יש מחיר. הלחש מסב אל הדמות את תשומת ליבו המלאה של אחד מאלי הכישוף
הקדומים, דבר שכל אגדה עתיקה של עוגים יכולה לספר כמה הוא מסוכן, אפילו אם מדובר
בקיסר המכשף של אור-נאארום בכבודו ובעצמו – שלא לדבר על בני גזעים קטנים שמנסים
להתעסק בעניינים שיאים למגים העוגים הגדולים. אם לאל אין סיבה טובה להיות
ידידותי כלפי הדמות[2], הוא עלול
לכעוס מאד על הבן התמותה החצוף, ולגבות מחיר יקר בתור נקמה – למשל, עשוי להיוולד
צל רצחני עם חלק מהתכונות והלחשים של הדמות, שכל מטרת קיומו היא לפגוע בכל היקר
לדמות, ואז להרוג אותה; מפלצות רבות עוצמה ישמעו על הדמות, או שהיא מועדת לסכנה
של תאונה קסומה רבת עוצמה בדיוק ברגע הגרוע ביותר – הכל לפי שיקול דעתו של
השה"ם. הסכנה גרועה במיוחד בהפעלת אפשרויות 1
ו-6, משום שהן מתעסקות עם המוות או עם אל הכישוף באורח ישיר, דבר שעשוי להחשב
בעיני הישות הזו להתנהגות שחצנית ומרגיזה במיוחד מצד בני התמותה. בחזרה אל דף האינדקס של דמות
הקוסם - לחץ כאן בחזרה אל דף האינדקס של
אסכולות הקסם - לחץ כאן |
|||||||||||
הסבר
מפורט על כל אחד מחמשת המשתנים הבסיסיים של יצירת הדמות והשפעת הדירוג שלו |
|||||||||||
כתב
וערך: גדעון
אורבך, 2001 ואילך.
© כל הזכויות שמורות. שימוש מסחרי ו/או למטרת רווח כלשהי אסורים בתכלית, בלא היתר
מפורש מהיוצר, בכתב ומראש. צילום והעתקה מכל סוג שהוא מותרים אך ורק למטרת שימוש
פרטי שלא בתשלום.