בחירה
ולימוד של כוחות קסם אסכולה ראשית - קסמי אשליה האסכולה
פתוחה תמיד בפני כל כוהנת אפורה; העלות הבסיסית של לימוד לחשים ויכולות, תלויה
בממוצע החוכמה והתבונה של הכוהנת האפורה. כל כוהנת אפורה מקבלת באורח אוטומטי,
החל מדרגה ראשונה, את ארבעת לחשי הבסיס הבאים: אשליה נעה (זוטר) השהיה: פעם בקרב או פעם ב-30 דקות זהו
לחש האשליה הבסיסי ביותר, שנחשב ליסוד של רוב מוחלט של האשליות המתקדמות יותר של
האסכולה. הלחש
יכול ליצור אשליה של חפץ או יצור קטן ומטושטש, במרחק של עד 25 מטרים מהכוהנת. היצור
או החפץ לא יכולים להיות גדולים יותר ממימדים של כלב
זעיר או קוף קטן, והם מעורפלים וחסרי פרטים מדויקים, כך שקל מאד לזהות אותם
כאשליה ממבט בוחן מקרוב; הם חסרי ריח ואינם יכולים להשמיע רעש או קול כלשהו.
מנגד, הכוהנת יכולה, באמצעות ריכוז מוחלט, לגרום לאשליה לנוע או לרצרץ בקצב של עד 10 מטרים לסיבוב, כל עוד המרחק שלה
מהכוהנת לא יעלה על 40 מטרים - יכולת שאפשר לנצל בכדי לדמות יצור קטן שרץ בשיחים
(למשל). לאשליה
יש דירוג שיריון 1 כנגד התקפות פנים אל פנים ודירוג שיריון 1 + בונוס מידת הזריזות של הכוהנת כנגד התקפות לחשים
וקליעים; אין לה נקודות פגיעה, והיא תעלם מיד כאשר תפגע פגיעה כלשהי שמסבה נזק
אמיתי או נזק הלם. רשרוש (זוטר) השהיה:
פעם בקרב או פעם ב-5 דקות. הכוהנת
יוצרת קול אשלייתי חלש, עמום ולא ספציפי בנקודה כלשהי לבחירתה, עד למרחק של 25
מטרים ממנה. הלחש
נמשך דקה אחת לכל היותר מחוץ לקרב, או 2 סיבובים בלבד בתוך קרב; כאשר הוא יכול
להדמות לשלל קולות פשוטים, כמו רשרוש של שיחים, שקשוק מים, נהמה או הד לא ברור.
אי אפשר להשתמש בלחש כדי לחקות דיבור של בני אדם או יצורים תבוניים, גם לא ברמה
של מלמול, או כדי לחקות משהו ספציפי יותר מרשרוש או הד לא ברור. תעתוע מיקום זוטר השהיה:
פעם בקרב או פעם ב-5 דקות הכוהנת
מפעילה על עצמה אשליה חלשה, שגורמת לה להראות כאילו היא עומדת כ-10-20 סנטימטרים
מהמקום בו היא נמצאת באמת. הלחש חלש מכדי שתהיה לו השפעה בקרב פנים אל פנים,
אולם מי שתוקף את הכוהנת בלחשים או קליעים ממרחק של 10 מטרים ומעלה, סובל מעונשין 1- לגלגולי הפגיעה שלו. הלחש
פועל למשך סיבוב אחד + סיבוב נוסף לכל שתי דרגות של הכוהנת (מעוגל כלפי מעלה). חזיז פסיוני זוטר השהיה: סיבוב אחד (כוח רצון 15
ומטה) או בלא השהיה (כוח רצון 16 ומעלה). הכוהנת
יורה מבין אצבעותיה אשליה פשוטה , שנחשבת כהתקפת קליע בבונוס 4+, ומכוונת אותה
אל יריב עד מרחק 10 מטרים. אם
החזיז פוגע, הוא מסב 2-7 נקודות נזק הלם. יצור
בעל חוכמה 13 ומעלה יכול לגלגל הצלה נגד 3ק10 כדי להבין שמדובר באשליה ולא להיות
מושפע ממנה. הלחש
לא עובד על אלמתים או כל יצור שהוא חסר תבונה (למשל:
ג'לי עכור או קונסטרוקט) לימוד לחשי אשליה חדשים החל
מדרגה 3, הכוהנת האפורה מקבלת נקודות אימון בסוף כל הרפתקאה,
והיא יכולה לעשות בהן שימוש ללימוד
לחשים חדשים: לחשים
מעוצמה ראשונה בדרגות 3-5, והחל מדרגה 6 גם לחשים
מעוצמה שניה. כאשר
העלות של לחשים בעוצמות 1 ו-2 היא 25 נקודות אימון ללחש. אסכולות משניות כוהנת
אפורה יכולה ללמוד לחשים משתיים משש האסכולות של הקוסם: אסכולת
הירח (העצמה עצמית) ואסכולת
"יד האדון" (שליטה בעוצמה טהורה). מספר האסכולות שפתוחות בפני
כוהנת אפורה ומספר הלחשים הבסיסיים שהיא לומדת באופן אוטומטי ברמה שלישית, נקבע
לפי ממוצע התבונה וכוח הרצון של הכוהנת. עלות לחשים בשתי האסכולות המשניות היא
35 נקודות אימון ללחש.
הערה חשובה:
הכוהנת האפורה לומדת לחשים חדשים (כולל לחשים מאסכולות של קוסם) אגב שיפור
המיקוד העצמי שלה ושריה ברוח עם האור של האנ'מירי
האפור. לכן, שלא כמו הקוסם, היא אינה יכולה להעזר
במגילות או ספרי לחשים כדי להוזיל עלות לימוד של לחש חדש. הפעלה
ואימון כוח הקדושה של הכוהנת האפורה הכוח
המיוחד של כל הכוהנות או "המראות" האנ'מיריות
(החל מדרגה שלישית, שבה הן הופכות ממתלמדת לפרח כהונה צעירה שמתחילה לפתח כוחות),
הוא לשקף את העוצמה של היהלום הנשגב שאותו הן משרתות, בדרך-כלל באמצעות או בעזרת
אבן החן המכושפת שלהן עצמן; לשם כך הן מפעילות את העוצמה הפנימית שלהן, בדרך
דומה לאופן בו קאראנ'סיר או פלדין
מפעילים את 'הלהבה הפנימית' שלהם - וזו הולכת ומתכלה ככל שהפעלת הכוח המיוחד
נמשך (בקצב מינימלי של נקודה לסיבוב); כאשר היא מגיעה לאפס, הכוח המיוחד דועך
ולא ניתן להשתמש בו לזמן-מה, עד שהכוח הפנימי מתאושש. קביעת סך העוצמה הפנימית של הכוהנת סך העוצמה הפנימית של 'המראה' האפורה ליום, מחושב
בחיבור כל המשתנים הבאים: בונוס
תבונה x 2 : כלומר, עבור כוהנת עם תבונה 16 - 2x2 = 4. בונוס
כוח רצון (לא מוכפל) בונוס
חוכמה (לא מוכפל). נקודה
נוספת לכל דרגה של הכוהנת. דוגמא: קור'דלין
היא כוהנת אפורה בדרגה 6, עם חוכמה 18 (בונוס 3+), תבונה 16 (בונוס 2+) וכוח
רצון 14 (בונוס 1+). לכן,
העוצמה הפנימית שלה תהיה 3 + 2x2 + 1 + 6 = 14. ההגבלות
על הפעלת עוצמה פנימית העוצמה הפנימית משקפת
את היכולת להפעיל כוחות נשגבים בדרך של שיקוף האור הכחול הנעלה במהלך יום אחד, או
עד למנוחה משמעותית של 6 שעות לפחות. כאשר היא מגיעה ל-0, לא ניתן להפעיל יותר
את הכוח המיוחד עד למנוחה משמעותית כזו. עם זאת, הכוהנת יכולה
לחדש באיטיות את העוצמה הפנימית בין קרבות, כל עוד היא לא נמצאת במצב של מאמץ
מתמיד (כגון ריצה מהירה) ומסוגלת להשיב במעט את הנשימה שלה. כמות נקודות העוצמה
הפנימית שמתחדשות לאחר הקרב, תלוי בממוצע התבונה וכוח הרצון של הכוהנת: מתחת ל-13: אין התחדשות
עד למנוחה מלאה. 13-15: 2 נקודות עוצמה
פנימית מתחדשות לאחר כל קרב 16-17: 4 נקודות עוצמה
פנימית מתחדשות לאחר כל קרב 18 ומעלה: 6 נקודות
עוצמה פנימית מתחדשות לאחר כל קרב.
הפעלת העוצמה הפנימית עלות בסיסית: נקודת
עוצמה לכל סיבוב שבו ההשתקפות של היהלום האפור פעילה. ההשפעה הבסיסית של קריאה לכוחו של היהלום האפור לשדה
המערכה, הינה: 1.
כל
יריב שהוא יצור קסום, מזומן, ממימד אחר, או קונסטרוקט, סובל מעונשין 1- לכל
הגלגולים שלו. 2.
כל
הקסמים של הכוהנת ובני בריתה שמבוססים על כוח טהור או השפעה מנטלית זוכים לבונוס
1+ לאורך שלהם, הגלגולים נגדם סובלים מעונשין 1-,
ובמידה ומוטל קסם של כוח טהור או אשליה שמסבים נזק, הוא זוכה לבונוס 1+ לכל
קוביית לחש או ל-3+ לנזק הסופי. 3.
בהשקעת
נקודה נוספת של כוח פנימי, ההשקפות המרצדת מתיזה (לא יותר מפעם אחת בסיבוב) חזיז
כוח שפוגע בגלגול התקפת קלעים בבונוס 5+ ביריב עד לטווח של 25 מטרים, ומסב לו
4-14 נקודות נזק. יצורים קסומים, קונסטרוקטים ויצורים
מזומנים סופגים נזק גבוה יותר ב-150%; אלמתים ויצורים
חסרי תבונה (מתחת לתבונת חיה) שאינם קונסטרוקטים,
לעומת זאת, חסינים לגמרי להתקפה הזו. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
הסבר
מפורט על כל אחד מחמשת המשתנים הבסיסיים של יצירת הדמות והשפעת הדירוג שלו |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
כתב
וערך: גדעון
אורבך, 2001 ואילך.
© כל הזכויות שמורות. שימוש מסחרי ו/או למטרת רווח כלשהי אסורים בתכלית, בלא היתר
מפורש מהיוצר, בכתב ומראש. צילום והעתקה מכל סוג שהוא מותרים אך ורק למטרת שימוש
פרטי שלא בתשלום.