|
קסמי
אשליה מעוצמה רביעית (דרגות
12-20) I) חלום נשגב בסיס: חלומות
של פלדה השהיה:
אין (יכולת פסיבית) יכולת פסיבית שמחזקת את
כל האשליות של הכוהנת; היכולת מעלה ב-100%+ את נקודות הפגיעה של כל האשליות
(במקום 66% של הגרסה מעוצמה שלישית), מקנה להן 4+ נוסף לדירוג שריון ולגלגולי
הפגיעה (במקום 2+ של הגרסה מעוצמה שלישית), מוסיפה להם בונוס 4+ לכל הגלגולים,
ומקנה עונשין 4- לכל גלגולי ההצלה של היריבים כנגד האשליות של הכוהנת. II) הסיוט המתפצל של באהין-גאטאר בסיס: השומר
הלא קיים של באהין-גאטאר השהיה:
פעמיים ביום + פעם נוספת ביום על כל תכונה מנטלית של הכוהנת בדירוג 18. יכולת מיידית שאפשר להפעיל ברגע שאשליה 'לוחמת' של
הכוהנת מגיעה ל-0 נק"פ ואמורה להתפוגג; אפשר להפעיל את הלחש מיד, כל עוד
הכוהנת בהכרה ובקשר עין עם האשליה, בלא להמתין לתורה של הכוהנת. כאשר היכולת מופעלת, במקום להתפוגג, האשליה שיצרה
הכוהנת מתפצלת לשתי אשליות זהות, שכל אחת מהן "התרפאה" ונמצאת שוב
ב-100% מנקודות הפגיעה שלה; כמו כן, כל האויבים שרואים את ההתפצלות סובלים
אוטומטית מ-2- לכל הגלגולים שלהם נגד אשליות לכל מהלך הקרב. שיפור הלחש בדרגות גבוהות: בדרגה 15, הכוהנת יכולה לפצל את האשליה שהובסה לשלוש,
במקום לשתיים. בדרגה 20, כוהנת שלא פיצלה את האשליה לשלוש, יכולה
לפצל כל אחת משתי האשליות שנוצרו עם ההפעלה הראשונית של הלחש ל-2 אשליות נוספות
(כך שיתכן שהאשליה המקורית הפכה ללא פחות מארבע אשליות). III)
ארץ החלומות של אור'דארי בסיס: גן האשליות של אור'דארי השהיה: פעם ביום הכוהנת מטילה אשליה
שמשפיעה על שטח ברדיוס של 5 מטרים + 1 מטרים לכל דרגה של הכוהנת (עד מקסימום 25
מטרים ברמה 20), ויכולה לגרום לו להראות כמעט בכל דרך שהיא רוצה - מגן פורח
(שיכול להחליף מזבלה שורצת פירים ותולעים רעבים), מבנה עם שער, היכל שתיה של
פונדק, ועוד. בנוסף לכך, בתוך הלחש מסתובבות אשליות נעות וחיות לגמרי למראה (אפשר
להקנות להם דמות של אנשים, דמויי-אדם, חיות או אפילו מפלצות), שיכולות לשוחח
ביניהן, לעשות פעולות פשוטות – אבל לא להלחם או לפגוע זו בזו. הלחש יחזיק מעמד למשך
15 דקות לכל דרגה של הכוהנת. הלחש חזק מאד, וכל יצור
שמתקרב למרחק של 10 מטרים מהאשליה, יכול 'להשאב' לתוכה. יצורים עם חוכמה 12 ומטה
לא זוכים בגלגול הצלה כלשהי (אלא אם כן הם חסרי תבונה וחסינים לאשליות); יצורים
עם חוכמה 15-13 מגלגלים 3ק12 נגד חוכמה, ויצורים עם חוכמה 16 ומעלה – 3ק10 נגד
חוכמה. אפשר ללכוד באשליה עד יצור אחד לכל דרגה של הכוהנת. אם הכוהנת יוצרת סביבה
שמוכרת לה היטב עם אשליות שמבוססות על אנשים או יצורים שמוכרים לה היטב, היריבים
זוכים לעונשין 3- לגלגול ההצלה. היצור מרגיש כאילו הוא
נמצא בתוך מקום וסצנה אמיתית לכל דבר ועניין, לשוחח עם האשליות (ש'חיות', 'יודעות'
ו'מדברות' לפי רצונה או 'עלילה' שהכוהנת יצרה בראשה עם הטלת הלחש, וגם עם יצורים
אחרים שלכודים באשליה ביחד איתו. האשליה ו"העלילה" שהכוהנת בונה עבור היצורים
שהם חלק ממנה לא יכולה לכלול קרבות, וגם לא מידע שהכוהנת לא ידעה כאשר הטילה את
הלחש). כל יצור שנכשל בגלגול ונכנס לאשליה 'לא מעלה על דעתו לתקוף' או להשתמש
בנשק, באורח שעשוי להיות לא מובן לו עצמו מאוחר יותר. יצור שיודע שמדובר
באשליה או הצליח בגלגול, רואה את האיזור כאילו הוא מלא בעשן אפור-כסוף; הוא לא
מסוגל לראות או ליצור אינטראקציה (כולל להתקיף) יצורים שלכודים בפנים. מנגד,
יצור שלכוד בפנים יכול לספוג נזק כפול (200%) מבורות שנותרו פתוחים או מלכודות שהונחו
בתוך האיזור לפני הטלת הלחש – ואם הוא סופג נזק, האשליה נעלמת מיד והוא חוזר (באופן
כואב למדי) אל המציאות. יצור שיוצא מהאשליה חש
נבוך מאד ומבולבל מאד, ויסבול מהשפעה של בלבול רגיל במשך שעה לאחר מכן. IV)
בובת זפת פסיונית בסיס: הסיוט המתפצל של באהין גאטאר או לפחות 3 לחשים
אחרים מעוצמה 4 השהיה: פעמיים ביום + פעם נוספת ביום על כל תכונה מנטלית של הכוהנת
בדירוג 18. הכוהנת מטילה אשליה שנראית
בדרך-כלל כמו חיקוי בובתי למדי של עצמה או של דמות ידידותית אחרת, במרחק של עד
10 מטרים מהמקור של הלחש. האשליה תתקיים למשך עד 5 דקות אם היא מוטלת מחוץ לקרב,
או למשך כל הקרב אם היא מוטלת במהלך קרב או עדיין קיימת כאשר קרב מתחיל בטווח של
25 מטרים ממנה. למרות המראה הלא מאד
משכנע את הבובה, והעובדה שהיא לא מסוגלת לנוע אלא לכל היותר להתנודד קדימה
ואחורה, היא משגרת כל הזמן סוג של 'קריאת תגר' פסיונית שפועלת נגד לחשים ומטילי
לחשים. כל יצור שמנסה להפעיל לחש או תכונה דמויית לחש שדורשת לכוון אותה על מטרה
ספציפית, חייב לגלגל 3ק10 נגד רצון. אם הוא נכשל, לא רק שהוא
מטיל את הלחש על 'בובת הזפת', אלא שהבובה לא נפגעת ומעבירה את העוצמה של הלחש
במלואה אל הכוהנת (למעשה, סוג של 'גניבת לחש'). הכוהנת יכולה, בתורה הבא ועד
לסוף הקרב, להטיל את הלחש בפעולה מלאה של הטלה, כאילו היה אחד מהלחשים שלה, ובלא
להתחשב בהשהיה כלשהי. העוצמה בו תוטל הלחש היא הנמוכה משתי אלו: דרגת הכוהנת או
דרגת מטיל הלחש המקורי. כוהנת יכולה "לאגור"
בתוכה בו-זמנית לחש אחד + לחש אחד נוסף לכל בונוס ממידת כוח הרצון שלה. הערה: בובת הזפת לא מועיל נגד לחשים אזוריים שלא'
'פותחי'ם במטרה מוגדרת אחת, והיא חסרת אונים נגד לחשי ביטול קסם או ריסוק
אשליות. אלו יכולים לבטל אותה מיד (לפי מה שכתוב בתאור הלחש), והבובה לא יכולה
'לגנוב אותם' בשום אופן. V)
חלום בתוך חלום בסיס: דרגה 15 לפחות, ושליטה בארבעה לחשים קודמים
אחרים מעוצמה 4 השהיה: פעם ביום. הכוהנת מסוגלת להעביר
'רסיס' מהחוכמה של עצמה לתוך אשליה שהיא יוצרת, ולאפשר לאשליה לדבר, לחשוב
ולתכנן באורח מוגבל בכוחות עצמה, כאילו היתה גרסה תבונית פחות של הכוהנת עצמה
(בלי קשר לשאלה כיצד נראית האשליה). הכוהנת 'מקריבה' באופן
זמני 1-2 מכל אחת מהתכונות המנטליות שלה (כריזמה, תבונה, חוכמה, כח רצון).
האשליה תזכה במידת תכונה 9 על הנקודה הראשונה שהכוהנת מקריבה, ולמידת תכונה 14
על הנקודה השניה. אשליה שנוצרה בצורה
כזו, מסוגלת לחשוב בכוחות עצמה, להגיב למצבים משתנים, ולדבר כמו גרסה נבונה פחות
ואיטית יותר של הכוהנת; היא זוכה, בנוסף לנק"פ הרגיל של האשליה, לתוספת
בשיעור-50% מנקודות הפגיעה של הכוהנת; והיא מסוגלת להתרחק מהכוהנת למרחק של עד 100
מטרים לכל דרגה של הכוהנת. למרות התבונה שלה, כוח החשיבה שלה לא עצמאי לחלוטין,
והוא יכוון תמיד לטובתה ולהגנתה של הכוהנת האמיתית (ולמרות כמה אגדות מפחידות,
האשליה – לפחות זו שמוטלת בתור קסם רגיל, להבדיל מריטואלים שמשתמשים בחומרים נדירים,
לעולם לא תבגוד ביוצרת שלה). ברגע שהאשליה מתפוגגת,
מידות התכונה של הכוהנת חוזרות לעוצמה הרגילה שלהן; אבל אם האשליה 'נהרגת בקרב',
הכוהנת בעצמה סופגת נזק בשיעור 20% מהנק"פ שלה, והתכונות יחזרו אליה רק
בהדרגה, בקצב של 1+ למידות התכונה כל 30 דקות. VI) קרדום של רוח נשגבת בסיס: ענק של
רוח ואחד מהבאים: ניבים של חלום, תולע רפאים, שפיפון הרפאים של אור'דארי השהיה:
אין (יכולת פסיבית) הכוהנת מחזקת את כל האשליות הלוחמות שלה, ומעלה ב-50%
את הנזק שהן גורמות בכל ההתקפות שלהן. כאשר הכוהנת מגיעה לרמה 15, תוספת הנזק עולה אוטומטית
ל-66% במקום 50%. VII) הכוהנת עם שני הפרצופים בסיס: תעתועיה
של אורדארי הכפולה. השהיה:
2 דקות של ריכוז מוחלט בכל עת או פעם ב-10 ימים, לפי הגרסה של הלחש. את הלחש הזה אפשר להטיל בשתי גרסאות שונות: האחת: הכוהנת
יוצרת לעצמה דמות אנושית שונה מהמראה הרגיל שלה, שאינה דומה מדי לאף יצור קיים
אחר. הכוהנת יכולה, בריכוז של 2 דקות, "להחליק" לתוך הדמות המומצאת
שלה וללבוש את הצורה שלה, כולל סט בגדים ואביזרים שהדמות הזו נושאת עליה, ולאותו
פרק זמן כדי לחזור לדמות המקורית שלה. האשליה הזו חזקה כל-כך, שיצורים עם חוכמה 16 ומטה לא
מסוגלים להבחין בה ואינם זכאים לגלגול הצלה נגדה; יצורים עם חוכמה 17 ומעלה
זכאים לגלגול של 3ק12 נגד חוכמה כדי להבחין באמת. הצורה הנוספת יכולה להיות בעלת כל צורה אנושית או
קרובה לאנושית, עם כל גוון של עור, שיער, עיניים, תווי פנים ועוד. אם הצורה שייכת למגדר הנגדי (כלומר, של גבר), כל יצור
עם חוכמה 13 ומעלה יכול לגלגל הצלה נגדה, ולקבל 2+ לגלגול. אם הצורה שייכת לגזע שאינו אנושי (דמוי אדם, כאשר
הכוהנת עצמה אנושית, או כל אדם/דמוי אדם אם הכוהנת היא דמוית אנוש), היריבים
מקבלים 2+ נוסף לגלגול (מצטבר עם ה-2+ בגלל מגדר שונה, אם יש). האחרת:
גרסה חזקה של הלחש מעוצמה שלישית שמאפשר לכוהנת מחקה את הצורה המדויקת של פרט
אנושי או דמוי-אנוש אחר שמוכר לה, או לפחות היה בחברתה או בקרבתה במשך 30 דקות
לפחות בעבר. האשליה כוללת את צורת הדיבור, ריחות הגוף ופרטים מדוייקים מאד שלו,
ויכולה להחזיק בה במשך עד שעה לכל דרגה של הכוהנת. אם היא נאלצת להלחם, ההתקפות
שלה יראו דומות להתקפות של המקור, אבל למעשה יהיו בנויות על היכולות שלה עצמה –
מה שמאפשר לכל יצור עם חוכמה 13 ומעלה שרואה את המחזה גלגול הצלה חדש ב-5+
להצלה. יש לשים לב, שהלחש לא נותן לכוהנת ידע שיש לאותו יצור
שהיא אינה יודעת בכל מקרה. חוק רשות: רכיב שמשפר שאת הלחש אם היצור המקורי עדיין חי, והכוהנת מחזיקה במעט חומר
שנלקח מהגוף שלו (למשל, קווצת שיער), משך הלחש מוכפל ב-2; הכוהנת חשה חלק
מהמחשבות של היצור המקורי, באורח שמאפשר לה לדעת פרטים בסיסיים או פשוטים שהוא
יודע; וכל גלגול הצלה של יצורים נגד הלחש סובל מעונשין 2- (מצטבר עם עונשינים או
בונוסים אחרים לגלגול). הערה: בניגוד
ללחש מעוצמה שלישית, שתי הגרסאות של הלחש מעוצמה רביעית לא נשברות כאשר הכוהנת
סופגת נזק; ניתן להציל נגדו רק פעם אחת (אם בכלל)[1] והוא מקנה
לכוהנת צורת דיבור מדויקת והשפעות נוספות, בלא קשר ללחשי האשליה הקודמים שהיא
מכירה. VIII) "היום הוא יום
מותך!" (או שלא) בסיס: רעם
פסיוני מתקדם או פיצוץ פסיוני מתקדם, או חץ רפאים בוהק. השהיה:
פעם בקרב. הכוהנת יוצרת אשליה אכזרית ומשכנעת מאד של קרן מוות,
שפוגעת אוטומטית ביריב אחד עד למרחק 25 מטרים, ולא ניתנת להדיפה בשום דרך מלבד
הדיפת הילה. היריב יכול לגלגל 3ק12 נגד רצון נגד הלחש, ואם הוא מצליח, הוא סופג 30-60
(1ק2+4 x 10) נזק הלם בלבד, וסובל
מעונשין 2- לכל הגלגולים למשך 3 סיבובים. יריבים בדרגה שווה או זהה לזו של הכוהנת
מצליחים אוטומטית בגלגול. אם היצור נכשל בגלגול ההצלה, הוא מאמין בכל מאודו
שהוא מת מוות נורא – למשל, מתפורר לאבק או נשרף חי, כאשר בפועל, הוא מתרוצץ אחוז
בכאבים במשך 2 סיבובים, כאשר בכל סיבוב הוא סופג נזק הלם ששווה ל-33% מנקודות
הפגיעה שלו, ומתמוטט מיד בתחילת הסיבוב השלישי, כשהוא חסר הכרה. במהלך הזמן הזה, בני-ברית של היצור מסוגלים לנסות
ו'לרפא' אותו באורח שיאט או ימנע את ההתמוטט, לפי החלטת שה"ם. השפעה איטית/מוגבלת על יצורים ברמה גבוהה: יצורים בדרגה 15 ומעלה, יתמוטטו בתוך ארבע סיבובים במקום
שלושה. יצורים בדרגה 20 ומעלה, יתמוטטו בתוך 5 סיבובים במקום שלושה, וזכאים, פעם
בשני סיבובים, לגלגול הצלה נוסף כדי למנוע את המשך ההשפעה, אבל בעונשין 2-. IX)
כנפיים של חלום נשגב בסיס: כנפיים של חלום השהיה: אין (יכולת פסיבית) הכוהנת משפרת את היכולת
שלה ליצור אשליה מעופפת, באורח שמאפשר לה ליצור אשליה שנראית עפה בכל גובה (כל
עוד הוא בטווח ראיה ולא רחוק יותר מ-50 מטרים מהכוהנת), בקצב של עד 250% ממהירות
התנועה של הכוהנת. כמו כן, הלחש מקנה
לאשליה את שתי היכולות הבאות: פעם בקרב: התקפת עיטה
ב-4+ לפגיעה ו-166% מהנזק הרגיל. פעם בקרב: יכולת 'לרצד'
– כלומר, להעלם במהירות בלי לאפשר ליריבים סמוכים התקפת הזדמנות, ולהופיע במרחק
של עד 25 מטרים מהמקום המקורי תוך התקפה מיידית על יצור שנמצא שם. אם האשליה
מצליחה להופיע מאחורי יצור, היא זוכה ל-3+ לגלגול הפגיעה, וההתקפה שלה באותו
סיבוב מסבה 150% מהנזק הרגיל. החל מרמה 15, הלחש
משתפר והאשליה יכולה לרצד פעם ב-5 סיבובים (השהיה 4) במקום פעם בקרב. XV)
אלופה הנשגב של אונ'מיירה בסיס: אלוף החלומות של אונ'מיירה השהיה: אין (יכולת פסיבית) הלחש הזה מאפשר לכוהנת לשפר
את לחשי קשת הרפאים וחרב הרפאים עוד יותר, ולבחור ללחש כל פעם שהיא מטילה אותו עד 2 תמרוני נשק (של
לוחם או של סייר, לפי סוג הלחש) מעוצמה שלישית, ועוד 2 תמרונים מעוצמה שניה. ניתן להחליף את
התמרונים פעם ביום. כדי 'ללמד' את האשליה
תמרוני נשק או קשת, הכוהנת חייבת להכיר את התמרון במובן זה, שהיא שהתה לפחות
הרפתקה אחת (או פרק זמן משמעותי אחר, לשיקול שה"ם) בקרבתה של דמות שהפעילה
את התמרונים האלו בקרב. אם הכוהנת שולטת בלחש
מגן רפאים מעוצמה שלישית, הוא גם ישפר את ההדיפות של 'האשליה הלוחמת' של הכוהנת,
ובמקום ההשפעה מעוצמה שלישית, מוסיף להן את אחד מסוגי ההדיפות הבאות, לפי רצונה
של הכוהנת: הדיפה עם מגן פעמיים
בסיבוב, ב-3+ מדירוג הפגיעה הרגיל של האשליה. הדיפת הילה ב-1+ מדירוג
הפגיעה הרגיל של האשליה. אם הכוהנת שולטת בלחש
סייר פסיוני, הנזק של שתי היריות של קשת הרפאים הופכות לשוות-ערך (100%) מנזק
הקשת הרגיל, והן זוכות ב-2+ לגלגול הפגיעה ולסיכוי לפגיעה קריטית, במקום 1+ של
הלחש מעוצמה שלישית. |
||||||||||||||
|
הסבר
מפורט על כל אחד מחמשת המשתנים הבסיסיים של יצירת הדמות והשפעת הדירוג שלו |
||||||||||||||
כתב
וערך: גדעון
אורבך, 2001 ואילך.
© כל הזכויות שמורות. שימוש מסחרי ו/או למטרת רווח כלשהי אסורים בתכלית, בלא היתר
מפורש מהיוצר, בכתב ומראש. צילום והעתקה מכל סוג שהוא מותרים אך ורק למטרת שימוש
פרטי שלא בתשלום.