תכונות של חפצי קסם

שמשפיעים על הדיפה וחמיקה

 

 

מבוא ליכולות

הדיפה

הפעלת
הדיפות מרובות

חמיקה

והשתטחות

הדיפת

התקפות מיוחדות

חפצי קסם

שמשפיעים על הדיפה

 

 

 

תכונות קסומות שמחזקות חמיקה

 

 

חמיקה משופרת

תכונה זו יכולה להופיע כמעט על כל חפץ קסם קבוע, אם כי היא נפוצה במיוחד על תכשיטים קסומים.

התכונה משפרת את דירוג החמיקה הסופי של גנב או מתנקש שמחזיקים בחפץ, באחוז שקבוע שתיאור החפץ.

חמיקה משופרת יכולה להיות בכל דירוג של תכונה קסומה, כאשר העוצמה משתנה כמובן לפי הדירוג.

 

דירוג

בונוס לחמיקה

1

2-3

(1ק1+2)

2

2-4

(1ק1+3)

3

3-6

(1ק2+4)

4

4-9

(1ק3+6)

5

7-12

(1ק6+6)

6

7-16

(1ק6+10)

7

11-20

(1ק10+10)

 

 

תגובת-ברק

תכונה שיכולה להופיע על כל חפץ קבוע, וקיימת גם כהשפעה של שיקויים קסומים; היא משפרת את הרפלקסים של הגנב או המתנקש, באורח שמאפשר לו להגיב מהר יותר במצב של התקפות מרובות, ולכן היא מורידה את העונשין המצטבר לדירוג החמיקה במצב של מכות מרובות

(עונשין שבמצב רגיל עומד על 8%- לכל גלגול חמיקה נוסף בסיבוב, לאחר הגלגול הראשון)

 

 

דירוג

עוצמה

עונשין מופחת

2

תגובת ברק חלשה

7% לכל חמיקה

3

תגובת ברק

6% לכל חמיקה

5

תגובת ברק משופרת

5% לכל חמיקה

7

תגובת ברק נעלה

4% לכל חמיקה

 

 

דוגמא: הגנבת ראנ'סיל ש'התארחה' במאורה של שודדים, רוקנה בקבוק שאותו החשיבה בטעות ליין משובח, אולם למעשה היה שיקוי 'תגובת ברק' (דירוג 3). השיקוי יקנה לה, למשך שלוש השעות הקרובות, עונשין מופחת למצב של 'חמיקות מרובות', בעוצמה של 6%- לכל חמיקה במקום ה-8% הרגיל.

כאשר ארבעת השודדים מגלים את האורחת הלא קרואה ומביעים את 'חוסר שביעות הרצון' שלהם בהתקפות סכינים וגרזינים, ראנ'סיל סובלת ממזל רע במיוחד, וכל ארבע ההתקפות פוגעות בה.

 

דירוג החמיקה הסופי הרגיל של ראנ'סיל הוא 34%.

במצב רגיל, הדירוג שלה היה יורד ב-8% על כל התקפה נוספת שפגעה, כך שהסיכוי שלה לחמוק מארבע המכות שפגעו בה יראה כך: 34%, 26%, 18%, 10%.

השיקוי הוריד את העונשין המצטבר ל-6%, ולכן סיכויי החמיקה המשופרים של ראנ'סיל יראו כך:

34%, 28%, 22%, 16%.

 

תגובת ברק ופגיעה קריטית: תגובת-ברק לא מסייעת או מפחיתה את ירידת דירוג החמיקה בחצי כנגד פגיעה קריטית (או השפעות אחרות על הדירוג בגלל התקפות מיוחדות). כך שאם השודד השני (22% סיכוי להתחמק תחת השפעת השיקוי), היה פוגע בפגיעה קריטית, הסיכוי לחמוק ממנו היה יורד לחצי, ל-11% בלבד).

לעומת זאת, העובדה שאחת המכות פגעה בפגיעה קריטית, לא משפיעה על פעולת תגובת-הברק שמפחיתה עונשין מצטבר לחמיקות הבאות, כך שהעובדה שהשודד השלישי פגע פגיעה קריטית, לא משנה את העובדה שהחמיקה נגד המכה של השודד הרביעי והאחרון תהיה 16%, להבדיל מ-10% שהיה מקבל גנב בלי השפעה של תגובת-ברק.

 

תגובת ברק וחמיקה משופרת: התכונות של תגובת ברק וחמיקה משופרת יכולות לפעול ביחד; חמיקה משופרת מעלה את דירוג ההתחמקות הסופי עצמו, כאשר תגובת הברק תמתן את העונשין המצטבר שמוריד אותו במקרה של פגיעות מרובות.

 

כך למשל, אילו ראנ'סיל עטתה על צווארה מדליון של חמיקה משופרת 4%+, דירוג החמיקה שלה היה עולה מ-34% ל-38%.

אם בנוסף גם שתתה את שיקוי תגובת-הברק, סיכויי החמיקה שלה נגד ארבעת השודדים היו:

38%, 32%, 26% ו-20% (במקום 34%, 28%, 22% ו-16%).

 

 

תכונות קסומות שמחזקות הדיפה

 

הדיפה מחוזקת (דירוג 1)

תכונה קסומה של כלי נשק או מגן, שמעניקה תוסף 1+ לכל גלגול הדיפה שתבצע הדמות באמצעות אותו נשק בלבד. היא אינה מאפשרת תוספת הדיפה או יכולת הדיפה עם הנשק במקום בו אין לדמות או לנשק יכולת כזו באופן טבעי.

 

הדיפה מהירה (דירוג 2)

תכונה קסומה של כלי נשק או מגן, שמאפשרת לכלי הנשק לבצע גלגול הדיפה נוסף אחד כל סיבוב, שמתווסף למספר ההדיפות שיש לדמות באופן טבעי.

 

להבו/מגנו של הקנטוריון (דירוג 3)

תכונה קסומה של כלי נשק או מגן, שמשלבת "הדיפה מחוזקת" ו"הדיפה מהירה"; היא מקנה גם גלגול הדיפה נוסף אחד כל סיבוב, שמתווסף למספר ההדיפות שיש לדמות באופן טבעי, וגם מקנה תוסף 1+, לכל גלגולי ההדיפה שתבצע הדמות עם אותו נשק או מגן.

 

הדיפה מחוכמת (דירוג 3)

תכונה קסומה של כלי נשק או מגן, שמאפשר לדמות לשמור הדיפה אחת כל סיבוב ולא להפעיל אותה מיד כנגד המכה הראשונה שפגעה בדמות, אלא לשמור אותה להתקפה מאוחרת יותר באותו סיבוב, לפי רצונה של הדמות; התכונה נחשבת יעילה מאד כנגד תמרוני נשק שמתחילים במכות הסחה, שאחריהן מגיעה התקפה קטלנית בהרבה - או לכל מצב בו הדמות מעריכה שבהמשך הסיבוב מצפה לה התקפה מסוכנת אחרת שניתן להדוף עם הנשק או המגן.

 

הערה: הדמות אינה יכולה להתחרט! אם ההתקפה המאוחרת שהדמות 'שמרה' כנגדה את ההדיפה לא הגיעה או החטיאה, לא ניתן לחזור ולהדוף את ההתקפה כנגדה הדמות 'ויתרה' על ההדיפה המחוכמת.

 

 

הדיפה אדירה (דירוג 3)

גרסה משופרת של תכונת 'הדיפה מחוזקת': תכונה קסומה של כלי נשק או מגן, שמעניקה תוסף 2+ לכל גלגול הדיפה שתבצע הדמות באמצעות אותו נשק בלבד. היא אינה מאפשרת תוספת הדיפה או יכולת הדיפה עם הנשק במקום בו אין לדמות או לנשק יכולת כזו באופן טבעי.

 

"בלתי עביר" / "הדיפה בלתי נגמרת" (דירוג 4)

גרסה משופרת של תכונת ההדיפה המהירה, שמאפשרת לכלי הנשק או למגן שני גלגולי הדיפה נוספים כל סיבוב, שמתווספים למספר ההדיפו שיש לדמותב אופן טבעי.

 

הדיפה נעלה (דירוג 6)

שילוב בין "בלתי עביר" ל"הדיפה אדירה": הנשק או המגן מקבלים גם תוסף של 2+ לכל גלגול הדיפה שמבצעת הדמות באמצעותם, וגם מקנים לדמות שני גלגולי הדיפה נוספים כל סיבוב, שמתווספים למספר ההדיפות שיש לדמות באופן טבעי.

 

הערה חשובה לכל התכונות שמחזקות הדיפה: הנשק או המגן חייבים להיות מוחזקים על-ידי הדמות, ולהיות בשימוש פעיל באותו קרב כדי שתכונות קסומות שמשפרות הדיפה יפעלו.

כך למשל, אם דמות שנלחמת בעזרת מגן וחרב חד-ידנית, מחזיקה בחגורה גם פגיון קסום, רק התכונות שעל המגן ועל החרב יהיו פעילות; רק אם הדמות תעבור להלחם בחרב ביד אחת ובפגיון ביד השניה, התכונות של הפגיון יהפכו לפעילות - ולעומת זאת, התכונות הקסומות של המגן יהפכו ללא פעילות.

 

 

תכונות קסומות שמחזקות הדיפה נגד התקפות מיוחדות

 

 

שובר-חיצים (דירוג 2 או 4)

תכונה שמופיעה על מגינים קסומים בלבד, ומשפרת את יכולתה של הדמות להתגונן מפני התקפות קליעים

 

תוסף מיוחד של 1+ (דירוג 2) או 2+ (דירוג 4) לדירוג השיריון של הדמות כנגד קליעים.

 

כל הדיפה שהמגן מקנה לדמות יכולה לנסות להדוף שתי התקפות קליעים (דירוג 2) או שלוש התקפות קליעים (דירוג 4) במקום התקפת קליע אחת שמאפשרים מגינים אחרים.

 

למשל: דמות עם מגן רגיל, יכולה להדוף בעזרתו פעם אחת בסיבוב; דמות עם מגן בעל תכונת 'הדיפה מהירה' יכולה להדוף בעזרתו פעמיים בסיבוב, בין אם מדובר בהתקפת נשק פנים אל פנים או קליעים.

לעומת זאת, אם נוסיף למגן תכונה של "שובר חיצים" מדירוג 2, המגן הרגיל יוכל לנסות להדוף 2 התקפות קליעים בסיבוב, והמגן המכושף עם תכונת 'הדיפה מהירה' - ארבע התקפות קליעים בסיבוב!

 

 

ראי כשפים (דירוג 3)

תכונה נדירה ועוצמתית של מגינים מכושפים, שקיבלה את שמה ממגינים מצופי כסף מכושף שנוצרו עבור אבירים אורגי ערפל לפני מאות שנים, אי-שם במפחות של 'ממלכת האור הנצחי'.

השפעה: המגן מקבל תוסף 2+ לכל נסיון הדיפה של קסמים בצורת חזיז או צורה קטנה/בינונית דומה.

כמו כן, גלגול הדיפה בתוצאה טבעית של 19-20 ב-1ק20, משגר את החזיז בחזרה לכיוונו הכללי של קוסם האויב או המפלצת שהטילו אותו, או בני-ברית שלו שעומדים לצידו; הזווית והמרחק משתנים לפי סוג הקסם והטווח, ונתונים לשיקול דעתו של שליט המבוך.

 

רועץ ניבים (דירוג 2)

תכונה שמופיעה על כלי נשק דו-ידניים, ומשפר מאד את יכולת ההדיפה של התקפות נשיכה.

אם גלגול הדיפה רגיל של נשיכה באמצעות נשק זוכה לעונשין כבד (של 2- לפחות ובדרך-כלל יותר), נשק "רועץ ניבים" מפחית את העונשין באחד לכל "פלוס קסום" של הנשק, עד שהוא מבטל אותה לגמרי ואפילו הופך אותה לתוסף.

(למשל: חרב דו-ידנית 3+ שהיא 'רועצת ניבים', תהפוך נשיכה עם עונשין הדיפה 2- לתוסף 1+ לגלגול ההדיפה!)

 

כמו כן, אם גלגול ההדיפה היה מוצלח מאד (לפחות 4+ מעל המינימום שנדרש להדוף ב-1ק20), הדמות זוכה להתקפת הזדמנות מוחצת ב-2+ לפגיעה ו-150% נזק כנגד היצור, כמובן באמצעות הנשק 'רועץ הניבים' עצמו.

 

שובר סלעים (דירוג 4)

תכונה שמופיעה על מגינים מכושפים בלבד, ומאפשרת להם להדוף פגיעה של קליעים ענקיים (למשל: סלעים שמושלים על-ידי ענק), באורח יעיל בהרבה ממגינים אחרים.

בעוד שהדיפה "רגילה" עם מגן יכולה רק להקטין במעט את הנזק של הסלע ולהפוך את חלקו לנזק הלם, הדיפה עם מגן בעל תכונת "שובר סלעים", יכולה להדוף את ההתקפה במלואה, כאילו היתה התקפה רגילה; עם זאת, גלגול הדיפה נגד סלע עצום יסבול עדיין מעונשין 2- לפחות יחסית לגלגול הדיפה רגיל.

הערה: שה"ם יכול עדיין להחליט שהדמות תסבול עדיין כמות קטנה של נזק, כגון 20% מהנזק המקורי, חרף ההדיפה המשופרת של "שובר הסלעים".

 

קוטל-דרקון (דירוג 5)

תכונה שמופיעה בדרך-כלל על מגינים מכושפים, אבל לעיתים נדירות אפשר למצוא אותה על שיריון.

בעוד הכלל הרגיל הוא, שהתקפות נשיפה (כמו אלו של דרקונים) או קסמים שפועלים באורח דומה להתקפות נשיפה, הם בלתי ניתנים להדיפה (אלא רק לאפשרות לספוג חצי הנזק בגלגול הצלה מוצלח), תכונת "קוטל הדרקון" מפחיתה 10% מנזק הנשיפה על כל "פלוס" של המגן או השיריון, עד למקסימום של 50%.

שילוב של מגן ושיריון עם התכונה הזו, יכולות להצטבר להגנה של עד 75% מהנזק המקורי של הנשיפה.

 

שימו לב! ההפחתה היא מהנזק הסופי. כך שאם הדמות הצליחה בגלגול ההצלה וספגה חצי הנזק, גם הפחתת הנזק תושפע בהתאם.

 

לדוגמא: אם נשיפת אש בעלת נזק מקורי של 120 נק"פ פגעה בדמות עם מגן "קוטל דרקון" 4+, היא תוריד את הנזק ב-40%, כך שהדמות תספוג: 72 נקודות נזק אם נכשלה בגלגול ההצלה ו-36 נקודות נזק אם הצליחה.

 

 

הודף צללים (דירוג 4 או 5)

תכונה שיכולה להופיע על מגן או שיריון (דירוג 4) או על כלי נשק (דירוג 5)

חפץ עם התכונה הזו פועל על התקפות כגון מגע של רוח רפאים, שבדרך-כלל מתעלמות מקיומו של שיריון ואי אפשר להדוף אותן בשום אמצעי רגיל; החפץ יכול לאפשר למחזיק בו לנסות גלגול הדיפה כנגד התקפה כזו, כאילו היתה התקפה רגילה (מגע של רוח יחשב כהתקפת טפרים רגילה, קליע קסם חודר שיריון יחשב כקליע רגיל, ועוד), לפי החוקים שחלים על הדיפת התקפה רגילה - אולם עדיין בעונשין 2- לגלגול.

 

לנשק בעל יכולת הדיפה אתרלית ישנה תכונה נוספת שדומה לזו של "נשק רועץ ניבים": אם גלגול ההדיפה היה מוצלח מאד (לפחות 4+ מעל המינימום שנדרש להדוף ב-1ק20), הדמות זוכה להתקפת הזדמנות מוחצת ב-2+ לפגיעה ו-150% נזק כנגד היצור, כמובן באמצעות הנשק בעל יכולת 'הודף הצללים' עצמו; אם הדמות היא פאלאדין או כוהן שמבוסס על קסמי אור, הדיפה כזו יכולה גם להבעיר את רוח הרפאים או יצור הצל התוקף ל 11-20 נקודות נזק בסיבוב למשך עד שלושה סיבובים.

 

 

 

יוזמה

והפתעה

דירוג התקפה, שיריון, פגיעה

ופגיעה קריטית

הדיפת מכות

וסוגי התגוננות

נוספים

הטלת

לחשים

נזקים

מיוחדים

התמוטטות

ומוות בקרב

עייפות מצטברת

והתשה

של דמויות

חזרה אל דף השער של פרק יסודות הקרב

חזרה אל האינדקס של ספר החוקים

 

 

 

 

 

 

 

Ghostbane Shield/Weapon (דירוג 6 למגן, דירוג 7 לנשק)

תכונה אגדית של ארטיפקטים רבי-עוצמה; מגן עם התכונה הזו, יכול לנסות ולהדוף התקפות של מגע רוח, כאילו היו התקפה רגילה; חרב עם התכונה הזו פועלת באורח דומה, כאשר גלגול הדיפה מוצלח במיוחד (4+ מעל המינימום הדרוש), יכולה להחזיר ליצור עד 33% מהנזק שלו עצמו, ולהבעיר אותו לנזק מתמשך של 11-20 נקודות נזק בסיבוב.

 

 

 

מלסטרה_קאבר.png

חזרה אל האינדקס של מלסטרה


כתב וערך: גדעון אורבך, ‏2001 ואילך.
© כל הזכויות שמורות. שימוש מסחרי ו/או למטרת רווח כלשהי אסורים בתכלית, בלא היתר מפורש מהיוצר, בכתב ומראש. צילום והעתקה מכל סוג שהוא מותרים אך ורק למטרת שימוש פרטי שלא בתשלום.