יצירת חפצים קסומים מבוא וחומרי גלם בסיסיים
| יצירת גלילי אריג מכושפים
| הפעלה (Unlock) לעוצמה
קסומה של אריגים יצירת חפצים קסומים
| שזירת חוטים מכושפים
| תיקים | סלילי מזל מכושפים
| צעיפים | חבלים ומתכונים מיוחדים גלילי
אריג קסם מהווים את חומר הגלם הבסיסי לרוב המוחלט סוגי החפצים המכושפים שאומן
אריגה יכול ליצור. מספר הגלילים שדרושים נקבע לפי סוג החפץ, כפי שמתואר בטבלה
הבאה:
שימו לב! כדי ליצור חפץ שיעשה שימוש בעוצמות
המיוחדות של בד (בדרגה "מועשרת" או "עוצמתית"), יש צורך שכל
הגלילים בהם נעשה שימוש הם מאותה עוצמה או מעליה. לחלופין בלבד שה"ם יכול, לפי שיקול דעתו
לאפשר יצירת חפץ בעוצמה "מועשרת" שנעשה בו שימוש בגלילים 'רגילים'
ו'עוצמתיים' ביחד, כך שממוצע העוצמה שלהם (מעוגל כלפי מטה) יאזן זה את זה. ידע בסיסי ולימוד מתכונים אומן
אריגה שמתחיל ברמת כשרון 1+, מתחיל עם ידע ביצירת כל הצורות הבסיסיות של מלבושים
וחפצי אריג לא קסומים, גם בבדים מעוצמה ראשונה וגם בבדים פשוטים יותר; וכמו כן,
הוא יודע כיצד להפוך יריעות וחלקי בד מכל הסוגים האלו (כולל צמר משובח וכותנה
ראמג'ירית) לגלילים, ולצבוע אותם בצבעים קסומים פשוטים. כמו
כן, הדמות מתחילה עם ידע של מתכון לחפץ קסום אחד אחד מעוצמה ראשונה. אם
לדמות מידת תבונה של 14+, היא תתחיל עם ידע של שני מתכונים; ואם מידת
התבונה היא 17+, הדמות תתחיל עם ידע של שלושה מתכונים. אומן
אריגה שמתחיל ברמת כשרון 2+,מקבל בנוסף גם את הידע בהכנת גלילי אריג של עוצמה
שניה (כולל שימוש בצבע מכושף מתקדם יותר), וידע במתכון אחד מעוצמה שניה
(בלא קשר למידת התבונה שלו). אומן
אריגה שמגיע במהלך המשחק לרמת כשרון גבוהה יותר, מקבל באופן מיידי את הידע בהכנת
גלילי אריג מהעוצמה החדשה, וכן את הידע להכין את הרכיבים הבסיסיים שלה. אולם
קבלת מתכון ראשון מהעוצמה החדשה אינה אוטומטית, ותקרה רק אם יש לדמות מקור
הגיוני כדי ללמוד ממנו את המתכון. לימוד מתכונים חדשים נעשית על-ידי לימוד
שלהם מאומן אריגה ששולט במתכון או מספר עתיק, ואפשרי ללמוד 'תכונות קסומות
ספציפיות' מתיקון תכשיטים פגומים שנמצאו במבוכים ובמקומות דומים. החוקים
ללימוד מתכונים של תכשיטן, זהים כמעט לגמרי לחוקים ללימוד
מתכונים של אומן-מתכת. אריגת חפצים קסומים אריגת
חפצים קסומים נעשית ממספר מתאים של גלילים מהעוצמה המתאימה, בתוספת חומרים נלווים
לפי המתואר בטבלאות הבאות.
איכות העבודה
אלמנטים נוספים שיכולים להשפיע על הגלגול היוצר
הראשי בדרגת כשרון גבוהה ב-1+ מעל המינימום הדרוש לעבודה: 10%+ היוצר
הראשי בדרגת כשרון גבוהה ב-2+ או יותר מעל המינימום הדרוש לעבודה: 20%+ כל
גלילי הבד לעבודה הם מאיכות 'מועשרת': 10%+ חצי
לפחות מגלילי הבד לעבודה הם מאיכות 'מועשרת' (רק ביצירות שדורשות שני גלילים
ומעלה): 5%+ כל
גלילי הבד לעבודה עם מאיכות 'עוצמתית': 20%+ חצי
לפחות מגלילי הבד לעבודה הם מאיכות 'עוצמתית' (רק ביצירות שדורשות שני גלילים
ומעלה): 10%+ שוליה
(דמות אחרת עם כשרון יצירה נמוך משל היוצר הראשי) מסייעת בעבודה: 3%+ (מקסימום
שניים) כשרון
אומנות פלסטית (ליוצר הראשי בלבד) 2%+ לכל דרגת כשרון. השפעות של עבודה באיכות גבוהה חפצי
אריג קסומים ברמה 'איכותית' ומעלה, יכולים להכיל מקום ל'אבן שיבוץ' (Socket) אחת או יותר. שיבוץ אבנים טובות באריגים נעשה לעיתים קרובות
בדרך שונה של חיתוך האבן למספר חלקים קטנים שמקשטים חלקים מסוימים באריג; אולם
ברמה הטכנית אין הבדל בין עבודה כזו לבין שיבוץ אבן בשלמותה בחפצי קסם אחרים.
חזרה אל האינדקס של פרק
כשרונות היצירה |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
כתב
וערך: גדעון
אורבך, 2001 ואילך.
© כל הזכויות שמורות. שימוש מסחרי ו/או למטרת רווח כלשהי אסורים בתכלית, בלא היתר
מפורש מהיוצר, בכתב ומראש. צילום והעתקה מכל סוג שהוא מותרים אך ורק למטרת שימוש
פרטי שלא בתשלום.