אריגה של בדים קסומים

 

יצירת חפצים קסומים

 

מבוא וחומרי גלם בסיסיים | יצירת גלילי אריג מכושפים | הפעלה (Unlock) לעוצמה קסומה של אריגים

יצירת חפצים קסומים | שזירת חוטים מכושפים | תיקים | סלילי מזל מכושפים | צעיפים | חבלים ומתכונים מיוחדים

 

 

גלילי אריג קסם מהווים את חומר הגלם הבסיסי לרוב המוחלט סוגי החפצים המכושפים שאומן אריגה יכול ליצור. מספר הגלילים שדרושים נקבע לפי סוג החפץ, כפי שמתואר בטבלה הבאה:

 

 

סוג החפץ

גלילים

כפפות

1

נעליים

1

חגורה

1

כובע

2

צעיף

2

גלימה

3

תיק גדול

3

מלבושי קוסם (Robes)

5

 

שימו לב! כדי ליצור חפץ שיעשה שימוש בעוצמות המיוחדות של בד (בדרגה "מועשרת" או "עוצמתית"), יש צורך שכל הגלילים בהם נעשה שימוש הם מאותה עוצמה או מעליה.

לחלופין בלבד שה"ם יכול, לפי שיקול דעתו לאפשר יצירת חפץ בעוצמה "מועשרת" שנעשה בו שימוש בגלילים 'רגילים' ו'עוצמתיים' ביחד, כך שממוצע העוצמה שלהם (מעוגל כלפי מטה) יאזן זה את זה.

 

 

ידע בסיסי ולימוד מתכונים

אומן אריגה שמתחיל ברמת כשרון 1+, מתחיל עם ידע ביצירת כל הצורות הבסיסיות של מלבושים וחפצי אריג לא קסומים, גם בבדים מעוצמה ראשונה וגם בבדים פשוטים יותר; וכמו כן, הוא יודע כיצד להפוך יריעות וחלקי בד מכל הסוגים האלו (כולל צמר משובח וכותנה ראמג'ירית) לגלילים, ולצבוע אותם בצבעים קסומים פשוטים.

כמו כן, הדמות מתחילה עם ידע של מתכון לחפץ קסום אחד אחד מעוצמה ראשונה. אם לדמות מידת תבונה של 14+, היא תתחיל עם ידע של שני מתכונים; ואם מידת התבונה היא 17+, הדמות תתחיל עם ידע של שלושה מתכונים.

 

אומן אריגה שמתחיל ברמת כשרון 2+,מקבל בנוסף גם את הידע בהכנת גלילי אריג של עוצמה שניה (כולל שימוש בצבע מכושף מתקדם יותר), וידע במתכון אחד מעוצמה שניה (בלא קשר למידת התבונה שלו).

 

אומן אריגה שמגיע במהלך המשחק לרמת כשרון גבוהה יותר, מקבל באופן מיידי את הידע בהכנת גלילי אריג מהעוצמה החדשה, וכן את הידע להכין את הרכיבים הבסיסיים שלה. אולם קבלת מתכון ראשון מהעוצמה החדשה אינה אוטומטית, ותקרה רק אם יש לדמות מקור הגיוני כדי ללמוד ממנו את המתכון.

 

לימוד מתכונים חדשים נעשית על-ידי לימוד שלהם מאומן אריגה ששולט במתכון או מספר עתיק, ואפשרי ללמוד 'תכונות קסומות ספציפיות' מתיקון תכשיטים פגומים שנמצאו במבוכים ובמקומות דומים.

החוקים ללימוד מתכונים של תכשיטן, זהים כמעט לגמרי לחוקים ללימוד מתכונים של אומן-מתכת.

 

 

אריגת חפצים קסומים

 

אריגת חפצים קסומים נעשית ממספר מתאים של גלילים מהעוצמה המתאימה, בתוספת חומרים נלווים לפי המתואר בטבלאות הבאות.

 

עוצמה

חומרי גלם נוספים

חומר להעלאת הסיכוי לעבודה טובה

(אחד בלבד לכל היצירה)

ראשונה

אין

בקבוקון צבע מכושף  בסיסי (250 באן)

שניה

רבע מנה של בקבקון אנרגיה חיה לכל גליל

(200 באן לכל גליל)

בקבוקון צבע מכושף מתקדם (750 באן)

שלישית

קורט קטן של מלח סערה (500 באן) לכל גליל

בקבוקון של 'ערפל חי' (1500 באן)

 

 

איכות העבודה

 

ק%

בלי חומר מיוחד להעלאת הסיכוי

לעבודה טובה

עם חומר מיוחד להעלאת הסיכוי

לעבודה טובה

רגילה

01-50

01-25

איכותית

51-95

26-80

מלאכת מחשבת

96-00

81-90

 

אלמנטים נוספים שיכולים להשפיע על הגלגול

היוצר הראשי בדרגת כשרון גבוהה ב-1+ מעל המינימום הדרוש לעבודה: 10%+

היוצר הראשי בדרגת כשרון גבוהה ב-2+ או יותר מעל המינימום הדרוש לעבודה: 20%+

כל גלילי הבד לעבודה הם מאיכות 'מועשרת': 10%+

חצי לפחות מגלילי הבד לעבודה הם מאיכות 'מועשרת' (רק ביצירות שדורשות שני גלילים ומעלה): 5%+

כל גלילי הבד לעבודה עם מאיכות 'עוצמתית': 20%+

חצי לפחות מגלילי הבד לעבודה הם מאיכות 'עוצמתית' (רק ביצירות שדורשות שני גלילים ומעלה): 10%+

שוליה (דמות אחרת עם כשרון יצירה נמוך משל היוצר הראשי) מסייעת בעבודה: 3%+ (מקסימום שניים)

כשרון אומנות פלסטית (ליוצר הראשי בלבד) 2%+ לכל דרגת כשרון.

 

 

השפעות של עבודה באיכות גבוהה

חפצי אריג קסומים ברמה 'איכותית' ומעלה, יכולים להכיל מקום ל'אבן שיבוץ' (Socket) אחת או יותר. שיבוץ אבנים טובות באריגים נעשה לעיתים קרובות בדרך שונה של חיתוך האבן למספר חלקים קטנים שמקשטים חלקים מסוימים באריג; אולם ברמה הטכנית אין הבדל בין עבודה כזו לבין שיבוץ אבן בשלמותה בחפצי קסם אחרים.

 

איכות העבודה

אפשרות להוספת אבני שיבוץ

בונוסים נוספים

איכותית

100% לאבן שיבוץ אחת

בונוס 2+ לאחד מהבאים: נקודות פגיעה, כוח חיים

או נזק סופי מכל לחש שמטיל הלובש.

מלאכת מחשבת

100% לאבן שיבוץ אחת, או שתי אבנים במלבוש גוף (Robes).

בונוס 3+ לאחד מהבאים: נקודות פגיעה, כוח חיים

או נזק סופי מכל לחש שמטיל הלובש.

אם החפץ הוא גלימה, כפפות, חגורה או נעליים, הוא מקנה

2- לעלות לימוד של לחשים בנקודות אימון.

אם החפץ הוא גלימה או מלבוש גוף, הוא מקנה

3- לעלות לימוד של לחשים בנקודות אימון.

שימו לב: אפשר לקבל רק בונוס אחד מהסוג הזה ללימוד לחשים, ואם לובשים שני חפצים כאלו, רק הבונוס של החפץ החזק יותר משניהם יחשב.

 

 

חזרה אל האינדקס של פרק כשרונות היצירה

 

 

חזרה אל האינדקס

של ספר החוקים

 

                                                                                                                                 

 

מלסטרה_קאבר.png

חזרה אל האינדקס של מלסטרה


כתב וערך: גדעון אורבך, ‏2001 ואילך.
© כל הזכויות שמורות. שימוש מסחרי ו/או למטרת רווח כלשהי אסורים בתכלית, בלא היתר מפורש מהיוצר, בכתב ומראש. צילום והעתקה מכל סוג שהוא מותרים אך ורק למטרת שימוש פרטי שלא בתשלום.