אריגה של בדים קסומים

 

סלילי מזל מכושפים

 

מבוא וחומרי גלם בסיסיים | יצירת גלילי אריג מכושפים | הפעלה (Unlock) לעוצמה קסומה של אריגים

יצירת חפצים קסומים | שזירת חוטים מכושפים | תיקים | סלילי מזל מכושפים | צעיפים | חבלים ומתכונים מיוחדים

 

 

סלילים מכושפים הם חפצים יחודיים, שאומני-אריגה מסוימים יוצרים אגב ההתנסויות שלהם במקצוע, בתור מעין 'קמע' מכושף (Trinket) יחודי, שמשקף הד של הזיכרונות והמאמצים שלהם, וגם יכול להתפתח ביחד איתם כאשר הם מתפתחים ועולים לדרגות מיומנות גבוהות יותר.

לא רק שמי שאינו אומן אריגה אינו יכול להשתמש בחפץ כזה, אלא שכל סליל מכושף יכול לשמש רק את האומן שיצר אותו, ובדרך-כלל הוא 'מת' (או לפחות מאבד את הכוחות שלו) ביחד איתו. כמו כן, כל אומן אריגה יכול להחזיק ולפתח סליל אחד בלבד מהסוג הזה - אלא אם כן הסליל המקורי הושמד באופן סופי.

 

 

הכנה ופיתוח של סלילי מזל מכושפים

תכשיטן ברמת כשרון 1+ יכול להתחיל לחשוב על יצירת הסליל הראשוני שלו, לאחר שהצליח להפיק שלושה חוטים קסומים מעוצמה ראשונה בתהליך של יצירת גלילי אריג (לסיכוי להפיק סלילים כאלו, ראה בטבלה על יצירת גלילי אריג).

הערה: דמות של אומן-אריגה שמתחילה את המשחק ברמה 2+, יכולה להתחיל את ההרפתקאות שלה כאשר היא כבר מחזיקה בסליל המזל שיצרה בעת שהיתה בעוצמה 1+, ככל שהמנחה מאשר, ולשלב את יצירת הסליל בסיפור הדמות שלה. כך למשל, בגילדת האורגים באנ'מירלור, הגילדה מסייעת לשוליות מוכשרות במיוחד ליצור את הסליל שלהם, כמעט כחלק טקסי מהליך ההכשרה שלהם תחת אחד מרבי-האומנים של הגילדה.

 

בכדי ליצור את הסליל הראשוני, התכשיטן צריך את כל החומרים הבאים:

 

3 חוטים קסומים שהוא בעצמו הפיק.

 

בסיס לסליל, עשוי מתכת או קרן שנוצרו על-ידי אומן מתכת או אומן עור (כל בעל מקצוע מתאים ברמה 1+ יכול ליצור בסיס כזה באופן אוטומטי) - בעלות ממוצעת של 300 באן.

 

בקבוקון צבע מכושף בסיסי - 250 באן.

 

תמצית אחת של צמח צל, צמח עוצמה ושמן צמחים מעוצמה שניה - 50 באן כל-אחת.

 

סך הכל עלות חומרים: 700 באן.

 

 

 

תכונות של סליל מזל בסיסי

סליל בסיסי באיכות רגילה שיוצר, יהיה בעל שתי תכונות קסומות:

2%+ בונוס לבעל הסליל בכל גלגול איכות של אריגה קסומה (תמיד).

 

בנוסף  יש לבחור או לגלגל אחת משלוש התכונות הבאות:

1+ לכל גלגולי ההצלה ובדיקות הכשרון ("ידיים ברות-מזל")

1+ לדירוג התשה ("ידיים שאינן מתעייפות")

1+ לגלגולי יוזמה ("ידיים זריזות")

 

סליל מזל 'איכותי', יקבל שתיים מהתכונות הקסומות הנוספות במקום אחת.

 

סליל מזל באיכות גבוהה במיוחד ("מלאכת מחשבת"), יקבל שתיים מהתכונות הקסומות במקום אחת, ובונוס 4%+ לגלגולי איכות של עבודות אריגה במקום 2%+.

 

 

פיתוח הסליל בדרגת מיומנות שניה

כאשר הדמות עולה לדרגת כשרון 2+ והפיקה לפחות חמישה חוטים קסומים מעוצמה שניה בתהליך יצירת גלילים מאריג "דם שושנים" או אריג אחר בעל עוצמה זהה, היא יכולה להתחיל לתכנן את העצמת סליל המזל שלה, באמצעות החומרים הבאים:

 

 

סליל המזל הבסיסי מעוצמה ראשונה שמצוי ברשות הדמות.

 

חמישה חוטים מכושפים מעוצמה שניה שהדמות עצמה יצרה.

 

אבן יקרה מעוצמה שלישית בערך של 300-500 באן, שתשובץ לתוך הסליל הבסיסי בידי תכשיטן ברמה 2+ לפחות.

 

בקבוקון צבע מכושף מתקדם - 750 באן.

 

תמצית אחת של צמח צל, צמח עוצמה ושמן צמחים מעוצמה שלישית - 150 באן כל-אחת.

 

סך הכל עלות חומרים: 1500-1700 באן.

 

 

סליל מזל בעוצמה שניה יקבל תמיד בונוס נוסף לגלגולי יצירה, לפי איכות העבודה שהשביחה אותו:

עבודה רגילה או איכותית: 3%+ נוספים

מלאכת מחשבת: 5%+ נוספים

 

בנוסף, הסליל יכול לקבל תכונה אחת מהתכונות הבאות 'מעוצמה שניה', שמבוססת על התכונה שכבר יש לו מעוצמה ראשונה, לפי הטבלה הבאה:

 

התכונה הבסיסית

תכונות מתקדמות לבחירה או גלגול

ידיים ברות-מזל

1+ לדירוג השריון שהדמות מפיקה מכל לבוש-גוף מכושף (Robes)

4+ לכוח החיים של הדמות

2+ נוסף לגלגולי כשרון של כל כשרונות האיסוף (עשבונאות, כריה או פרוונות) שיש לדמות.

ידיים מהירות

2+ לכל גלגולי הכשרון או ההצלה של הדמות שמבוססים על תכונת הזריזות.

הסליל הופך ל"מנעול לחש מהיר" ומוריד את ההשהיה של לחש נבחר אחד של הדמות ב-1.

בונוס היוזמה של הסליל עולה מ-1+ ל-2+

ידיים לא מתעייפות

הסליל יכול להסיר דרגת התשה אחת בשלמותה, פעם אחת ביום.

2+ לגלגולי הצלה נגד שבירת ריכוז או בדיקות ריכוז.

5+ לנקודות הפגיעה של הדמות.

הערה: מנעול הלחש המהיר יכול לאחסן רק לחשים עד וכולל עוצמה שניה.

 

אם עבודת השיפור של הסליל היתה 'איכותית' במקום רגילה, אומן האריגה יכול לבחור תכונה אחת מעוצמה שניה (כמו ברמת עבודה רגילה), וגם תכונה אחת נוספת מתכונות הבסיס של עוצמה ראשונה.

 

אם עבודת השיפור של הסליל היתה 'מלאכת מחשבת', הדמות יכולה לבחור בין הוספת שתי תכונות מעוצמה שניה (רק כאלו שמבוססות על אחת התכונות מעוצמה ראשונה שיש לסליל לפני השיפור), או לחלופין לבחור תכונה אחת מעוצמה שניה (כמו ברמת עבודה רגילה), ושתי תכונות מעוצמה ראשונה (אפשרי אם הסליל הבסיסי היה ברמת איכות 'רגילה').

 

 

פיתוח הסליל בדרגת מיומנות שלישית

כאשר הדמות עולה לדרגת כשרון 3+ והפיקה לפחות שבעה חוטים קסומים מעוצמה שלישית בתהליך יצירת גלילים מאחד האריגים מעוצמה שלישית (קטיפת ערפל, משי שמש, משי עלטה או אריג דומה), היא יכולה להתחיל לתכנן העצמה נוספת של סליל המזל שלה, באמצעות החומרים הבאים:

 

 

סליל המזל מעוצמה שניה שמצוי ברשות הדמות.

 

שבעה חוטים מכושפים מעוצמה שלישית שהדמות עצמה יצרה.

 

בקבוקון 'ערפל חי' - 1500 באן.

 

בקבוקון של שיקוי אנרגיה חיה - 800 באן.

 

בועת זכוכית מכושפת זעירה שנוצרה בידי אומן-זכוכית מדרגה 3+ - 2000 באן.

 

תמצית אחת של צמח צל, צמח עוצמה ושמן צמחים מעוצמה שלישית - 150 באן כל-אחת.

 

חומרים נוספים בשווי 250 באן.

 

סך הכל עלות חומרים: 5000 באן.

 

הערה: הבועה שנדרשת להעצמת הסליל פשוטה יותר מבועת דרקון או בועת החורף הארוך, ולכן גם זולה יותר. כל אומן זכוכית ברמה 3+ ומעלה שיכול ליצר את אחת הבועות המכושפות החזקות, יודע באופן אוטומטי ליצר גם את הבועה המכושפת הפשוטה יותר.

 

סליל מזל בעוצמה שניה יקבל תמיד בונוס נוסף לגלגולי יצירה, לפי איכות העבודה שהשביחה אותו:

עבודה רגילה או איכותית: 3%+ נוספים

מלאכת מחשבת: 5%+ נוספים

 

בנוסף, הסליל יכול לקבל תכונה אחת מהתכונות הבאות 'מעוצמה שלישית', שמבוססת על תכונה שכבר יש לו מעוצמה שניה, לפי הטבלה הבאה:

 

התכונה מעוצמה שניה

תכונות מתקדמות לבחירה או גלגול

1+ לדירוג שריון

2+ לדירוג השריון שהדמות מפיקה מכל לבוש-גוף מכושף (Robes)

 

הדמות מפיקה תכונת הדיפה פסיבית (בעונשין 2-לדירוג הדיפה) מכל לבוש גוף מכושף שהיא עוטה; ואם יש לה כבר תכונה כזו ממקור אחר, היא מאבדת את העונשין 2- שלה.

 

הדמות מקבלת קוצץ נזק 2- שמצטבר עם קוצץ הנזק הרגיל שיש לה, אם יש לה.

4+ לכוח החיים

8+ לכוח החיים

 

אם הדמות נכנסת למצב של 'גסיסה', היא מקבלת 2 סיבובים נוספים בהם אפשר להציל אותה לפני שהיא מתה סופית.

 

עמידות לרעל ומחלה, יכולה להצטבר עם עמידות רגילה שיש לדמות ממקור אחר.

2+ לגלגולי איסוף

4+ לגלגולי כשרון של כשרונות האיסוף (במקום 2+)

 

10%+ לכל ערך כספי שהדמות מפיקה מכשרונות איסוף.

 

כאשר הדמות יוצרת גלילי אריג, יש 50% שהיא תפיק גליל נוסף מעבר לתוצאה הרגילה.

 

2+ לגלגולי זריזות

4+ לכל גלגולי הכשרון או ההצלה של הדמות שמבוססים על תכונת הזריזות (במקום 2+)

 

הדמות סופגת חצי הנזק מנפילות ו-75% נזק בלבד מסוגים אחרים של נזק מחץ (לא כולל התקפות מנשק קהה או השלכת סלעים!)

 

התקפות כנגד הדמות בנשק כהה או סלעים מקבלות 2- לגלגול הפגיעה.

 

מנעול לחש מהיר

הסליל 'נועל מהירות' ללחש נוסף ומקצר את ההשהיה שלו בסיבוב.

כמו כן, הסליל יכול לנעול מעכשיו גם לחשים מעוצמה שלישית.

 

הסליל מקבל 'מנעול לחש עוצמתי' ללחש נזק אחד, ומחזק אותו ב-2+ לכל קוביית לחש.

 

הסליל מעלה את מספר קוביות הנזק המקסימליות של כל לחשי הנזק ב-1+

בונוס יוזמה 2+

בונוס היוזמה של הסליל עולה ל-4+

 

הסליל מקנה לבעליו תכונת עירנות שמוסיפה בונוס 2+ לכל גלגולי ההפתעה.

 

הסליל יכול לאפשר לבעליו להטיל כל סיבוב לחש חלש שמגלגל פגיעה ב-2+ לדירוג הפגיעה, וגורם 2-5 נקודות נזק מיסוד (אש, כפור או חשמל).

אם הדמות כבר שולטת בהתקפה כזו ממקור אחר, הסליל נותן לה 2+ נוסף לפגיעה ומוסיף 2+ לכל נזק שהיא גורמת.

 

הסרת דרגת התשה

הסליל מאט את ההצטברות של התשה בשתי הדרגות הראשונות (עד להתשה שניה), וגורם להתשה להצטבר פעם בשני קרבות במקום באחד.

 

הסליל מעלה את דירוג ההתשה ב-2+ במקום ב-1+

 

הסליל מקנה לבעליו 2+ לכל גלגול הצלה נגד הלם, שיתוק, האטה או התאבנות.

2+ לגלגולי ריכוז

4+ לגלגולי הצלה נגד שבירת ריכוז או בדיקות ריכוז (במקום 2+)

 

אם הדמות מצליחה בגלגול נגד התקפה שוברת ריכוז, הרדמה, הקסמה או בלבול, התוקף סופג 8-18 נקודות נזק הלם (אין הצלה), ויש 50% שהאפקט יחזור אליו, ויאלץ אותו לגלגל הצלה בעצמו נגד ההשפעה.

 

בכל פעם שהדמות מצליחה בגלגול הצלה לשמירת ריכוז, או פוגעת ביריב או יריבים בלחש שיבוש או קללה עם אפקט מנטלי מזיק, היא מתרפאת ב 4-14 נקודות (כולל לשדה כוח, אם יש לה), וצוברת 1+ לדירוג השריון שלה נגד לחשים, למשך 3 סיבובים. האפקט יכול להצטבר עד 3 פעמים.

 

5+ לנקודות פגיעה

10+ לנקודות הפגיעה של הדמות במקום 5+

 

כל שדה כוח שמוטל על הדמות מקבל בונוס 8+ לנקודות הפגיעה שלו.

 

כל ריפוי שמוטל על הדמות זוכה לבונוס 6+; כל לחש ריפוי שהדמות מטילה זוכה ל-3+

 

אם עבודת השיפור של הסליל היתה 'איכותית' במקום רגילה, אומן האריגה יכול לבחור תכונה אחת מעוצמה שלישית (כמו ברמת עבודה רגילה), וגם תכונה אחת נוספת מהתכונות של עוצמה שניה.

 

אם עבודת השיפור של הסליל היתה 'מלאכת מחשבת', הדמות יכולה לבחור בין הוספת שתי תכונות מעוצמה שלישית (רק כאלו שמבוססות על אחת התכונות מעוצמה שניה שיש לסליל לפני השיפור), או לחלופין לבחור תכונה אחת מעוצמה שלישית (כמו ברמת עבודה רגילה), ושתי תכונות מעוצמה שניה.

 

 

 

חזרה אל האינדקס של פרק כשרונות היצירה

 

 

חזרה אל האינדקס

של ספר החוקים

 

                                                                                                                                 

 

מלסטרה_קאבר.png

חזרה אל האינדקס של מלסטרה


כתב וערך: גדעון אורבך, ‏2001 ואילך.
© כל הזכויות שמורות. שימוש מסחרי ו/או למטרת רווח כלשהי אסורים בתכלית, בלא היתר מפורש מהיוצר, בכתב ומראש. צילום והעתקה מכל סוג שהוא מותרים אך ורק למטרת שימוש פרטי שלא בתשלום.