פלדין: התפתחות ורכישת יכולות

 

 

 

 

אסכולת סילנאלאס ('אגל הטל המואר')

 

 

 

 

לחשי עוצמה רביעית של פלדין מאסכולת 'אגל הטל המואר'

 

פלדין מאסכולת סילנאלאס ידרש להשקיע 60 נקודות אימון כדי ללמוד את אחת היכולות או הלחשים הבאים; ופלדין מאסכולה אחרת יאלץ להשקיע 90 נקודות אימון בכל אחת מהן. כוהנים של מלכת האור ידרשו להשקיע 45 נקודות אימון עבור כל אחד מהלחשים או היכולות.

 

 

I) אצבעה של מלכת האור (ריפוי פצעים נעלה)

השהיה: פעם בקרב. בסיס: ריפוי פצעים קטלניים. עלות להבה פנימית: אין.

הפלדין מניח יד על בן-ברית בטווח מגע או על עצמו, ומרפא 4ק40+10 (80-44) נקודות נזק באורח מיידי.

 

 

II) טבעתה המאירה של המלכה

השהיה: פעם בקרב. בסיס: אורה של המלכה איתכם. עלות להבה פנימית: אין.

הפלדין פולט קריאה מהדהדת שגורמת לו לשקף את אורה של מלכת האור. ההשפעה מרפאת כל בעל ברית בטווח של עד 25 מטרים ב-3ק20+10 נקודות נזק.

 

 

III) מגעה של רוח השחר (מתקדם)

השהיה: 5 סיבובים. בסיס: מגעה של רוח השחר. עלות להבה פנימית: אין

גרסה מחוזקת שמחליפה את הלחש מעוצמה שלישית. הפלדין מחווה על עצמו או על בן-ברית במרחק של עד 15 מטרים; הלחש מסיר מהמטרה את כל ההשפעות המזיקות מעוצמה 3 ומטה - מכל סוג שהוא[1], או עד שתי השפעות מזיקות מעוצמה 4 ומטה.

אפשר לנסות להשתמש בלחש על השפעה אחת מעוצמה חמישית, אבל היצור שהטיל אותה זכאי לגלגל הצלה קלה יחסית (2ק12 נגד כוח רצון) כדי שההשפעה המזיקה תתגבר על הלחש.

בנוסף, הדמות שהיתה מטרת הלחש תהיה חסינה לכל השפעה שהוסרה ממנה למשך 3 סיבובים.

 

 

IV) אביריה המבורכים של רוח השחר

השהיה: פעם בקרב

בסיס: שריונה המבורך של רוח השחר

עלות להבה פנימית: 6.

לחש מיידי שאפשר להטיל אותו ביחד עם כל לחש אחר מהאסכולה הזו או פעולה אחרת (כמו התקפה עם תמרון נשק). הפלדין או הכוהן קוראים פסוק מצלצל שמבקש את הגנתה של מלכת האור. הפסוק המצלצל פועל על הפלדין עצמו ועל כל בן ברית בטווח של עד 10 מטרים (עד למקסימום של דמות מושפעת אחת לכל שתי דרגות של הפלדין, מעוגל כלפי מטה).

הלחש פועל במשך אותו סיבוב + 3 סיבובים לאחר מכן; וניתן להאריך אותו בעוד 2 סיבובים בעלות של 2 נקודות עוצמה פנימית לכל סיבוב.

הדמויות שהושפעו מהלחש הופכות חסינות לגמרי להשפעת נוכחות מזיקה של יצורים מרושעים שגורמת נזק אוטומטי או חולשה (כלומר, נוכחות מזיקה שמסבה נזק צל, טומאה או מוות - להבדיל מהשפעות טבעיות יותר של אש או כפור, למשל). בנוסף, כל דמות תחת ההשפעה מתרפאת ב-1ק3+12 נק"פ כל סיבוב.

כמו כן, הדמות תהיה חסינה לגמרי לכל השפעה של דימום, רעל, מחלה, פגיעות, מעיכת שריון, שיתוק והאטה מעוצמה 3 ומטה, ותקבל 5+ לגלגולי ההצלה נגד כל השפעה כזו מעוצמה 4.

כנגד השפעות מעוצמה 5, הבונוס מצטמצם ל-2+ בלבד.

 

 

V) המתקפה הקדושה של אבירי קסורילדה

השהיה: 3 פעמים ביום, לא יותר מפעם בקרב.

בסיס: זו החרב לא תחטיא

עלות להבה פנימית: 6

לחש מיידי, שגורם לנשק של כל בעלי הברית בטווח של עד 15 מטרים להבהיק באור כסוף. הלחש לא משפר את הסיכוי של בעלי הברית לפגוע, אבל המתקפה הבאה שלהם שתפגע ביריב ולא תהדף, תחשב כפגיעה קריטית שפגעה ב-20 טבעי, כולל כל השפעה נוספת של גלגול פגיעה גבוה כזה.

בנוסף, המתקפה הבאה של יריב שתפגע בפגיעה קריטית בכל אחד מבעלי הברית שהושפעו בידי הלחש, תהפוך לפגיעה רגילה, אלא אם כן היא פגעה ב-20 טבעי; או שהיריב שפגע באותה דמות הוא בדרגה גבוהה ב-3 ומעלה מזו של הפלדין, או שהוא בדרגה 20 ומעלה.

 

 

VI) ברכת סערת השחר

השהיה: פעם בקרב.

בסיס: להבה הכסוף של קסורילדה, אלופיה הבוהקים של קסורילדה.

עלות להבה פנימית: 6

הפלדין מברך את הנשק של כל עצמו ושל בן ברית נוסף אחד לכל שתי דרגות של הפלדין (מעוגל למטה), בברכה שתפעל למשך 3 סיבובי ההתקפה הבאים שלהם (עד סוף הקרב)[2].

כל הדמויות המבורכות מקבלות 5+ לגלגולי הפגיעה ו-2+ לסיכוי לגרום פגיעה קריטית, כל עוד הלחש פועל.

בנוסף, כל פעם כאשר דמות מבורכת תוקפת ופוגעת, יש 25% סיכוי שהאויב יפגע גם מכוח קדוש שיוסיף 6ק6 נזק לתוצאה הסופית של המכה (לא מושפע בידי תוספי נזק של תמרוני נשק או פגיעות קריטיות). רוב היצורים לא מסוגלים לגלגל לחצי נזק.

אם הדמות תוקפת יותר מהתקפה אחת בסיבוב, בודקים את ההשפעה פעם אחת בלבד, אבל כל מכה נוספת שפגעה מעלה את הסיכוי לפגיעה קדושה ב-15%.

אם היריב שנפגע הוא אל-מת, דמון, יצור טמא או נגוע-צמח, הסיכוי הבסיסי לתוספת פגיעה קדושה הוא 50%, והפגיעה הקדושה תסב 6ק8 נזק, והיריב חייב לגלגל 3ק10 נגד רצון (3ק12 לפגיעה ב-16 טבעי ומעלה), או לבעור ל-2ק8 נזק קדוש כל סיבוב למשך 3 סיבובים.

 

 

VII) מזמורו האחרון של לותראסיון

השהיה: מיוחד. בסיס: תפילתו האחרונה של לותראסיון. עלות להבה פנימית: אין.

יכולת שפועלת באורח אוטומטי כאשר הפלדין מתמוטט או נהרג. היכולת גורמת לרוח שלו להמשיך ולרחף מעל הגוף הנפול שלו, לתעל את כוחה של אלת האור ולהטיל לחשי ריפוי במשך 2 סיבובים נוספים לאחר שהפלדין התמוטט; או 4 סיבובים אם הפלדין נהרג.

במצב הזה, כל ההשהיות של לחשי הריפוי של הפלדין מתקצרות ב-2 יחסית למה שהיו בסיבוב שנפל; לא ניתן להפריע לריכוז שלו או לבלום את הלחשים שלו, מלבד באמצעות כוחות אפלים נדירים וחזקים במיוחד, והוא מקבל 5+ ליוזמה.

הערה: הפלדין אינו מסוגל להטיל לחשים שאינם ריפוי או הסרת השפעות שליליות, ואינו מסוגל לרפא או לסייע לעצמו בשום דרך שהיא. 

 

 

VIII) שריון כסף-הכוכבים של קאהרילדאר.

השהיה: פעמיים ביום, לא חולק השהיה עם לחשי שריון מעוצמות נמוכות.

בסיס: שריון קדוש מועצם + לפחות 3 לחשים קודמים מעוצמה רביעית.

עלות להבה פנימית: 25% , 50% או 75% מהלהבה הפנימית המקסימלית של הפלדין.

הגרסה החזקה ביותר של שריון קדוש. הפלדין משקיע לפחות 25% מהסך המקסימלי של הלהבה הקדושה שלו, מברך בעל-ברית בטווח של עד 15 מטרים בשריון קדוש רב-עוצמה ש"רצונה של מלכת האור בוהק מתוכו". הלחש משפיע למשך קרב אחד, וגורם לכל ההשפעות הבאות:

4+ לדירוג השריון; בונוס 50%+ לנקודות הפגיעה המקסימליות; 20+ להשפעה של לחשי מרפא מתקדמים.

המטרה סופגת 50% נזק בלבד מכל הלחשים העוינים, מלבד כאלו שמבוססים על כוח טהור, וזוכה ל-4+ לגלגולי ההצלה נגד לחשים והשפעות שליליות.

כל 25% נוספים של להבה פנימית שיושקעו בלחש, ישפרו אותו באופן הבא:

·         1+ נוסף לדירוג השריון ולגלגולי ההצלה.

·         50%+ נוספים לנקודות הפגיעה המקסימליות.

·         5+ נוסף להשפעה של לחשי מרפא מתקבלים

·         10+ לכוח החיים של הדמות.

 

חזרה לתיאור הבסיסי של דמות הפלדין

 

הסבר מפורט על כל אחד מחמשת המשתנים הבסיסיים של יצירת הדמות והשפעת הדירוג שלו

בחירת

גזע

בחירת

מקצוע

קביעת מידות

תכונה

רכישת כשרונות

ומיומנויות

מעמד חברתי

והון התחלתי

 

 

מלסטרה_קאבר.png

חזרה אל האינדקס של מלסטרה


כתב וערך: גדעון אורבך, ‏2001 ואילך.
© כל הזכויות שמורות. שימוש מסחרי ו/או למטרת רווח כלשהי אסורים בתכלית, בלא היתר מפורש מהיוצר, בכתב ומראש. צילום והעתקה מכל סוג שהוא מותרים אך ורק למטרת שימוש פרטי שלא בתשלום.

 

 

 

 



[1] אלא אם כן נקבע במפורש על השפעה שהיא לא מושפעת מלחשי קדושה מהסוג הזה.

[2] כלומר, שאם אחת הדמויות איבדה סיבוב בגלל תנועה או בגלל השפעה שלילית של יריב, היא לא מאבדת סיבוב של ברכה, כי רק סיבובים בהם הדמות היתה פעילה נחשבים.