כוהנת (מראה) של היהלום הכחול

 

 

 

 

לחשי אסכולת 'הבדולח התכול'  -  עוצמה שלישית

 

כל אחד מלחשי העוצמה השלישית של כוהנת כחולה מבוסס על לחש בסיסי יותר מעוצמה שניה (או שלישית, לכמה לחשים מתקדמים יותר). רק כוהנת מרמה 9 ומעלה יכולה ללמוד את הלחשים הללו, בעלות של בין 30 ל-60 נקודות אימון, לפי ההתמקצעות שלה.

 

 

I) קרע בשמי הערב (השהיה: פעם בקרב)

בסיס: הבזק בדולח מסמא

 

הכוהנת מרופפת את הגבול בין העולם הגשמי לבין העולם הנשגב של האנ'מיירי, ויוצרת קרע עמום שמרצד בכחול עמוק, שיתקיים למשך 2 סיבובים, במרחק של בין 5 ל-50 מטרים מהכוהנת.

כל יריב שנמצא בטווח של 10 מטרים מהקרע, סופג 11-20 נקודות נזק כפור (אין הצלה או הדיפה), ונאלץ לגלגל 3ק10 נגד כוח רצון, או שהם מסבים 50% מהנזק הרגיל שלהם למשך 2 סיבובים; יצור שמצליח בגלגול מסב 75% מהנזק הרגיל שלו למשך אותו פרק זמן. יצורים בדרגה גבוהה ב-3 ומעלה מהכוהנת לא מושפעים מהבלבול; ואילו יצורים בדרגה נמוכה ב-2 ומעלה מהדרגה שלה, נאלצים להציל ב-3ק12 נגד כוח רצון.

 

 

II) מגן ליניט (השהיה: פעם בקרב)

בסיס: קרע בשמי הערב

 

גרסה חזקה יותר של מגן בדולח, שמחליפה את הגרסה מעוצמה שניה.

הכוהנת מברכת מגן של בעל ברית במרחק של עד 10 מטרים, וגורמת לו לזהור באור תכול, שמקנה למטרה 4+ לדירוג השיריון; המגן מקבל בלימה נוספת כל סיבוב, וכל יריב שנהדף בידי המגן חייב לגלגל 3ק10 נגד כושר (או 3ק12 אם גלגול ההדיפה היה ב-14 טבעי ומעלה ב-1ק20), או שהוא מושפע מצינה קסומה שגורמת לו לעונשין 3- ליוזמה ופגיעה, ומורידה את הנזק שהוא גורם ב-50%.

כמו כן, עצירות של מגן שמושפע מהלחש הזה נחשבות כאילו הן "הדיפת הילה", שמסוגלות לנסות להדוף מגע של רוח רפאים או התקפות אחרות שלא ניתנות להדיפה בשום דרך אחרת.

ההשפעה שורדת סיבוב אחד + סיבוב נוסף לכל בונוס של מידת החוכמה של הכוהנת (כך למשל: כוהנת עם חוכמה 16 (בונוס 2+), תוכל להחזיק את הלחש שלושה סיבובים.

 

 

III) כוכב תכול (השהיה: מיוחד)

בסיס: קרע בשמי הערב.

 

העוצמה של הכוהנת מחזקת את לחש 'קרע בשמי הערב', וגורמת לו להמשך 2 סיבובים במקום סיבוב אחד (מה שמאריך את ההשפעה של הפחתת הנזק ל-3 סיבובים במקום 2).

כמו כן, בסוף הסיבוב השלישי, ממש כאשר ההשפעה של הלחש דועכת לגמרי, נפלטת מהקרע צורה זוהרת בדמות (מטושטשת) של אבן כחולה, שגורמת 11-30 נקודות נזק לכל היריבים בטווח 10 מטרים; כל יצור שנפגע חייב לגלגל הצלה של 3ק10 (או 3ק12 אם הוא בדרגה נמוכה ב-2 ומעלה משני הכוהנת), או שהפחתת הנזק שהוא סובל ממנה מתארכת בסיבוב אחד נוסף – כלומר, עד סוף הסיבוב הרביעי מהטלת הלחש.

 

 

IV) מילת עוצמה –השתקפות פנימית (השהיה: 5 סיבובים)

בסיס: מילת עוצמה – עצירת יריב.

הכוהנת מפעילה את כוח הרצון שלה, ומשקפת אל תוך יריב בטווח של 25 מטרים את הצער האצילי של טילארניס. אם היריב נכשל, הוא נאפף בצער עמוק ומשתק שמונע ממנו לעשות כל פעולה שהיא למשך 5 סיבובים, כאשר במקום זאת הוא שוקע בהתבוננות עמוקה ומלאה ביגון – שמעמתת אותו עם הצדדים הגרועים ביותר שלו. כל התקפה על יצור ששקוע בהתבוננות תבטל מיד את ההשפעה.

היריב יכול לנסות להתגונן בגלגול הצלה של 3ק12 נגד כוח רצון, ואם הוא מצליח, הלחש משפיע עליו לסיבוב אחד בלבד. הלחש יכול לפעול על כל יצור תבוני, אולם יצורים שמסוגלים לחוש חרטה מקבלים 3- נוסף לגלגול ההצלה.

אלמתים, יצורים מעוותים ודומיהם (כל עוד יש להם תבונה שמאפשרת להטיל עליהם את הלחש), סופגים סך של 11-20 נקודות נזק הלם (יצורים חיים) או כוח טהור (אלמתים) כל סיבוב שבו הם לכודים בלחש, בלי שהדבר ישבור את ההשפעה.

לעומת זאת, יצורים שמסוגלים לחוש חרטה, חייבים לגלגל 3ק10 נגד כוח רצון כאשר הלחש מסתיים, ואם הם נכשלים בו, הם ינסו לסגת מהקרב אם אפשר, ולעיתים אפילו להטיל את עצמם לקרקע ולבקש מחילה ורחמים מהכוהנת; אם הם מצליחים בגלגול, הם ימשיכו להלחם וינסו למקד את זעמם בכוהנת שהטילה את הלחש, אולם יספגו 11-30 נקודות נזק מיידי (הלם ליצורים חיים, נזק כוח לאלמתים).

 

 

V) מילת עוצמה: מגן של אימה וצער(השהיה: פעם בקרב)

בסיס: מילת עוצמה – השתקפות פנימית

 

הכוהנת מפעילה את כוח הרצון שלה, וגורמת לעצמה או לבן-ברית עד מרחק 10 מטרים להקרין את עוצמתה של טילארניס; כל יריב שמנסה להכות בדמות המוגנת בהתקפת פנים אל פנים, חייב לגלגל 3ק10 נגד כוח רצון, או שרעד של אימה וצער אוחז בו, וגורם לו לעצור או להנחית את המכה באורח איטי ולא יעיל, שגורם לה להחטיא באורח אוטומטי.

יצורים בדרגה נמוכה ב-3 ומטה מזו של הכוהנת, נאלצים לגלגל 3ק12 נגד כוח רצון במקום 3ק10.

ההשפעה תשרוד במשך 2 סיבובים, או במשך 3 סיבובים אם ממוצע החוכמה וכוח הרצון של הכוהנת הוא 17 ומעלה.

 

 

VI) מילת עוצמה: עצירת יריבים (השהיה: פעם ב-5 סיבובים)

בסיס: מילת עוצמה – השתקפות פנימית

 

גרסה חזקה יותר של מילת העוצמה של עצירת יריב מעוצמה 2, שמחליפה את הגרסה הפשוטה יותר.

הכוהנת מפעילה את כוח הרצון שלה, ומצווה על עד ארבעה יריבים + יריב נוסף לכל בונוס כוח רצון של הכוהנת (כך שכוהנת עם כוח רצון 18 תוכל לעצור עד 7 יריבים) בטווח של עד 40 מטרים לעצור במקומם, ולא להתקדם במשך 3 סיבובים. היצורים יכולים לגלגל 3ק12 נגד כוח רצון כדי להמנע מההשפעה; אולם יצורים בדרגה נמוכה מזו של הכוהנת, יואטו בכל-זאת לחצי המהירות למשך 2 סיבובים, גם אם יצליחו בגלגול ההצלה.

יצור שהושפע מהלחש יכול עדיין לתקוף יריב שנמצא בטווח שלו, להתגונן כרגיל, וגם לשגר התקפות לחשים או קליעים בכוהנת או בבני הברית שלה, בלא עונשין.

 

 

VII) קורבנה של טילארניס (השהיה: פעם ב-3 שעות)

בסיס: עמידה אחרונה.

הכוהנת קוראת לכוח העמידה והסבל של טילארניס, ומקיפה את עצמה ואת בני הברית שנמצאים במרחק של עד 5 מטרים ממנה בצורה מטושטשת של אבן חן כחולה. לאבן החן הכחולה יש 15 נקודות פגיעה לכל דרגה של הכוהנת, עד למקסימום של 225 נקודות פגיעה לכוהנת בדרגה 15 ומעלה, והיא תשרוד למשך שני סיבובים + בונוס החוכמה של הכוהנת.

בזמן שההשפעה פעילה, כל הדמויות מקבלות 2+ לדירוג השריון, וכל התקפה שגורמת נזק (מלבד מגע של רוח רפאים, קליעי קסם וקומץ התקפות מיוחדות אחרות, כולל התקפות מנטליות שתוקפות באורח ישיר את התודעה של הדמויות), תוריד נקודות פגיעה ממעטפת ההגנה הכחולה, לפני שהיא תוכל לפגוע בדמויות עצמן.

 

 

VIII) עינו הפקוחה של של כוכב הערב (השהיה: פעם ב-3 שעות)

בסיס: קורבנה של טילארניס

הכוהנת מברכת לפיד או מקור אור אחר, וגורמת לו להקרין הילה כחולה ברדיוס של 10 מטרים ממקום המצאו; ההילה שורדת למשך עד 5 דקות לכל דרגה של הכוהנת.

בזמן שההילה פעילה, אף יצור עם כוונת זדון (כולל בעלי חיים משחרים לטרף) לא יכול להתקדם אל תוך טווח האור, אלא אם כן יצליח בגלגול הצלה של 3ק10 נגד כוח הרצון שלו; אם הכוהנת נמצאת במרחק של עד 25 מטרים ממקור האור ומשקיעה שתי נקודות עוצמה פנימית (יש צורך בריכוז לשם כך), גלגולי ההצלה של כל היריבים באותו סיבוב יהפכו קשים יותר (3ק12 נגד כוח רצון).

הערה: כל כוהנת כחולה מרמה 6 ומעלה, בין אם היא שולטת בלחש ובין אם לאו, יכולה לנסות 'הטלה ריטואלית' איטית ויקרה של השפעה דומה, שתקבע את הגנת 'העין הפקוחה' לתוך לפיד, באופן שיכול לשרוד למשך חודשים ולפעמים שנים. אולם לשם כך, דרושה הטלת לחש שתארך ימים או שבועות, ותדרוש חומרים יקרי ערך בשווי של לפחות 1800 באן. כמו כן, ההשפעה תהיה חלשה יותר, ברדיוס שלא יעלה על 5 מטרים, וכמעט ולא תשפיע על יצורים בדרגה גבוהה יותר מהדרגה שהיתה לכוהנת בזמן הטלת הלחש.

 

 

IX) יגון תחת יגון (השהיה: פעם בקרב)

בסיס: קורבנה של טילארניס

הכוהנת מקללת יריב מרושע, קנאי דתי יריב או יצור מעוות, שנאלץ לגלגל 3ק12 נגד כוח הרצון שלו, או שהוא סופג 50% מכל נזק שהכוהנת סופגת (כך שהכוהנת סופגת 50% מהנזק בלבד); כמו כן, כל נקודת עוצמה פנימית שהכוהנת מפעילה, גורמת ליצור לספוג 11-20 נקודות נזק הלם (ליריב חי) או כוח (אלמת או צל).

אם שדה כוח של הכוהנת ספג את הנזק, היריב אינו סופג נזק – אלא אם כן הוא מוגן בשדה-כוח בעצמו, ואז שדה הכוח שלו סופג את הנזק כרגיל.

 

 

X) הנס המחיה של טילארניס (השהיה: פעם בקרב)

בסיס: "לא תיפול היום"

הכוהנת מברכת בן-ברית במרחק של עד 10 מטרים, ומגנה עליו באמצעות כוח כשפים תכול, שנכנס לפעולה כאשר הדמות סופגת מכה שאמורה היתה להפיל או להרוג אותה.

דמות שאמורה היתה להתמוטט, לא סופגת את המכה, ומוקפת במקום זאת בשריון כוח בסך של 25% ממקסימום נקודות הפגיעה שלה, שישרוד למשך 3 סיבובים.

דמות שאמורה היתה לההרג, מוקפת בשריון כוח בסך של 40% ממקסימום נקודות הפגיעה שלה, שישרוד למשך 3 סיבובים; וכאשר השריון דועך, הדמות עצמה מתמוטטת ומאבדת את ההכרה למשך שעה לפחות.

 

כאשר הלחש פועל, הכוהנת (או שריון הכוח סביבה) עצמה סופגת 50% מהנזק שהיה אמור להגרם ליצור, והלחש נחשב עבורה כקרב נוסף לצרכי התשה.

 

 

XI) צל יגון (השהיה: פעם ביום)

בסיס: הנס המחייה של טילארניס

 

הכוהנת קוראת בשמה של דמות שנהרגה (לא בהכרח באותו קרב; כל דמות שקשורה בכוהנת שנהרגה באורח שעורר בכוהנת רגש חזק של צער נחשבת), ואורגת זכרונות מלאים בצער באורח שמעלה צל כחול מטושטש של אותה הדמות להלחם עבור הכוהנת למשך 3 סיבובים + סיבוב נוסף עבור כל בונוס חוכמה וכוח רצון של הכוהנת, עד למקסימום של 9 סיבובים עבור כוהנת עם חוכמה וכוח רצון 18).

הדמות המתה תפעיל, פחות או יותר, את הכוחות שהיו לה כאשר נהרגה, אבל תחשב פחות או יותר כדמות בדרגה של הכוהנת, בלא קשר למה היתה הדרגה האמיתית שלה בשעת מותה, מה שיצריך את שליט המבוך ליצור 'קירוב' של התמרונים והנזק האפשריים של אותה דמות.

בנוסף, כל פעם שדמות הצללים פוגעת בגלגול של 16 טבעי ומעלה בכל התקפה שהיא, הכוהנת מחדשת נקודה אחת של עוצמה פנימית, והיריב חייב לגלגל 3ק10 נגד כוח רצון, או להמלט באימה למשך 2 סיבובים, בקצב תנועה כפול מהרגיל.

 

 

XII) נקמה של בדולח בוהק (השהיה: לא יותר מפעם בסיבוב)

בסיס: הנס המחייה של טילארניס

 

לחש-תגובה שמופעל באורח מיידי כל פעם שבן-ברית של הכוהנת (אבל לא הכוהנת עצמה) מופל או נהרג (לא נדרש להמתין עד לתורה של הכוהנת).

בכל פעם שאחד מבני-בריתה של הכוהנת מתמוטט, הצער והפחד שלה לובשים צורה של חזיז בדולח, שזוכה ל-5+ לפגיעה ומכה ביריב ל 40-21 נקודות נזק כוח טהור (אפשר לגלגל 3ק12 נגד חוכמה לחצי הנזק).

אם בן-ברית של הכוהנת נהרג, הלחש פועל בעוצמה כפולה ומשגר באותו יריב שני חזיזים של בדולח טהור.

כמו כן, הכוהנת עצמה מחדשת אוטומטית 2 נקודות עוצמה פנימית בכל פעם שבן-ברית שלה נופל ו-4 נקודות עוצמה פנימית בכל פעם שבן ברית שלה נהרג.

 

 

XIII) זוהרה של כוכב הערב (השהיה: 5 סיבובים לאחר שהלחש נגמר)

בסיס: הילת בדולח

הכוהנת מקרינה עוצמה של אבן ליניט רבת-עוצמה על כל בני הברית בטווח של עד 25 מטרים.

כל בעלי הברית מקבלים 16+ נקודות פגיעה נוספות, 2+ לדירוג שריון, גלגולי הדיפה, ועמידות כפולה לכל הקסמים האיזוריים והנשיפות שמבוססות על אש, כפור, חשמל, גאז, חומצה או מחץ, ותוספת של 4+ לקוצץ הנזק וכח החיים שלהן.

 

 

XIV) שירה של טילארניס (השהיה: פעם בחודש)

בסיס: זוהרה של כוכב הערב

הכוהנת יכולה לבחור כל אדם או יצור תבוני שיש לה קשר רגשי חזק אליו, והיא יוצרת ביניהם קשר מאגי עדין שמתוחזק בידי עוצמתו של היהלום הכחול. כאשר האדם הקשור לכוהנת נמצא בסכנת מוות, הכוהנת תחוש זאת באורח מיידי, לא משנה מה המרחק ביניהם – אלא אם כן הוא נמצא במימד אחר, או במקום בו קיימת השפעה עזה של כוחות אפלים שמסוגלת לחסום את אותו 'חוט כחול'.

כאשר הכוהנת חשה בסכנה, היא יכולה להשקיע באורח מיידי את כל העוצמה הפנימית שלה בכדי לצוות על כוחה של טילאנריס להגן על האדם או היצור שקשור עליה, ולבחור עד שתיים מההשפעות הבאות:

1.       הטלת מגן כוח חזק על היצור, בעוצמה כפולה מהרגיל.

2.      ייצוב מיידי של יצור שנפל, שעוצר השפעות של גסיסה, דימום, רעל, מחלה ובערה, ומביא אותו למצב של עלפון קל (0 נקודות פגיעה).

3.      הטלת השפעה שדומה ללחש נפילה איטית של קוסם.

4.      הטלת לחש שדומה ללחש העלמות מעין מחוזק, בין אם היצור בהכרה או לא.

5.      הכפלת מהירות התנועה של היצור למשך 5 סיבובים, תוך הקניית עונשין 6- להתקפות הזדמנות.

 

הכוהנת חייבת להתרכז ריכוז מלא כדי להפעיל את היכולת; הפעלת הלחש תגרום לה לצבור באורח מיידי דרגה אחת של התשה; ישנו סיכוי שיצורים אפלים רבי-עוצמה עם יכולות התבוננות על-טבעית שנמצאים או צופים על האיזור בו נמצאת מטרת הלחש ישימו לב להפעלת הכוח, ויוכלו לדעת באורח כללי היכן הכוהנת נמצאת.

 

 

XV) הכוכב המנחה של טילארניס (השהיה: פעם ב-6 שעות או פעם ביום)

בסיס: זוהרה של טילאנריס

הכוהנת מסוגלת להטיל את לחש 'זוהרה של כוכב הערב' על פלוגה שלמה של חיילים (עד 50 איש בדרגה 5 ומטה, בתוספת 3 דמויות ברמה 6 ומעלה, אבל לא בדרגה גבוהה מזו של הכוהנת) במרחק של 500 מטרים לכל דרגה של הכוהנת, כל עוד מפקדם או אחד מהם נושא עליו סמל קדוש של טילארניס שבורך קודם בידי הכוהנת.

הלחש יפעל למשך עד 30 דקות או עד שעה (אבל אז ההשהיה היא פעם ביום), ויקנה לכל אותם אנשים את הבונוסים של 'זוהרה של כוכב הערב':

כל בעלי הברית מקבלים 16+ נקודות פגיעה נוספות, 2+ לדירוג שריון, גלגולי הדיפה, ועמידות כפולה לכל הקסמים האיזוריים והנשיפות שמבוססות על אש, כפור, חשמל, גאז, חומצה או מחץ, ותוספת של 4+ לקוצץ הנזק וכח החיים שלהם.

כמו כן, הכוהנת יכולה, פעם אחת ביום, ליצור חזיון בדמות כוכב כחול שיעוף מעל האנשים שמושפעים מהלחש; הוא אינו יכול לדבר או להעביר אותות, אבל הכוהנת יכולה להניע אותו לפי רצונה במהירות של עד 25 מטרים לסיבוב (כל עוד היא מתרכזת ריכוז מוחלט בלא לנוע), ולגרום לו להבהב, לכבות או להדלק מחדש לפי רצונה.

 

 

XVI) בועת צינה שמימית (השהיה: פעם בקרב)

בסיס: בועת בדולח

הכוהנת מקיפה את עצמה ואת בני הברית במרחק של 5 מטרים ממנה בבועת הגנה מבליחה בכחול עמום ובלתי נראית למחצה, שנמשכת ל-3 סיבובים.

בזמן שהבועה פעילה, הכוהנת ובני הברית שלה הופכים חסינים לכל השפעה של רעל, מחלה, דימום, בערה, פגיעות, טירוף, אימה או השתלטות, אלא אם כן הם מוטלים בידי יריב חזק מכוהנת ב-3 דרגות לפחות (וגם אז, הדמויות יקבלו 3+ לגלגולי ההצלה נגדם); כמו כן, בזמן שההשפעה פעילה, התקפות נוכחות, כולל הילות של נזק אוטומטי, לא ישפיעו על מי שמוגנים על-ידי הבועה.

הערה: הבועה לא תגן או תבטל השפעות כאלו שכבר פגעו בדמויות קודם – למשל, התקפת דימום שאורכת מספר סיבובים, ואלו ימשיכו לפעול כרגיל –מלבד השפעות של טירוף, אימה או השתלטות שיבוטלו אוטומטית, כל עוד הדמות שנפגעה נמצאת בטווח של הבועה.

 

 

XVII)מילת עוצמה: כבה את להבותיך! (השהיה: 5 סיבובים לאחר תום הלחש)

בסיס: בועת צינה שמימית

 

הכוהנת מטילה את עוצמתה של טילארניס על יריב בעל התקפת נוכחות (למשל, נזק אש כל סיבוב לכל מי שנמצא לידו, הילת פחד, ועוד), בטווח של עד 25 מטרים; היצור חייב לגלגל 3ק12 נגד כוח רצון, או 3ק10 אם הוא בעל דרגה גבוהה משל הכוהנת ב-2+ ומעלה (יצורים גבוהים ב-4 דרגות ומעלה לא מושפעים).

אם היצור נכשל, ההילה המזיקה שלו כבה למשך סיבוב אחד + סיבוב נוסף לכל בונוס כוח רצון של הכוהנת (עד ל-4 סיבובים לכוהנת עם רצון 18); אם היצור מצליח, ההילה שלו עדיין נחלשת ומסבה 50% מהנזק הרגיל שלה, או שהדמויות זוכות ל-2+ לגלגולי ההצלה נגדה, אם יש.

אפשר להפעיל את הלחש גם על מקור של נזק איזורי שלא נובע מיריב (למשל, שריפה או התפרצות של לבה).

 

 

XVIII) מעגל פרימזטי (השהיה: פעם בקרב, חולק את אותה השהיה עם בועת עוצמה שמימית)

בסיס: בועת צינה שמימית

הכוהנת מקיפה את עצמה ואת בני הברית במרחק של 5 מטרים ממנה במעגל  הגנה מבליחה בכחול עמום ובלתי נראה למחצה, שנמשכת ל-3 סיבובים; ונוקבת בשם של יסוד (למשל: "אש!").

המעגל ישרוד במשך 3 סיבובים, וכל עוד הוא פעיל, כל מי שנמצא בתוכו יספוג חצי הנזק בלבד מכל ההתקפות שמבוססות על אותו יסוד (יכול להצטבר על גלגולים רגילים לספוג חצי נזק).

לא ניתן להשתמש בבועה בכדי לבלום התקפות שמבוססות על כוח טהור או התקפות פיזיות.

 

 

XIX) יד בדולח מחוזקת (השהיה: פעם בקרב)

בסיס: יד הבדלוח של לינ'סיריאל

 

גרסה מחוזקת שמחליפה את הלחש הבסיסי מעוצמה שניה. הכוהנת מזמנת שלושה הבזקים בגוון כחול עמוק, כנגד שלושה יריבים שונים בטווח של עד 25 מטרים; כל חזיז דורש גלגול פגיעה של קליעים בבונוס 5+ לגלגול.

כל חזיז גורם 1ק1+6 נקודות נזק כפור לכל דרגה של הכוהנת, או 1ק2+8 אם הוא פגע בגלגול 16 טבעי ומעלה.

היריב יכול לגלגל 3ק12 נגד כוח רצון לספוג חצי הנזק.

כמו כן, הלחש גורם ליריבים פגיעות של 33% למשך שלושה סיבובים (אין הצלה); אם פגע בגלגול 16 ומעלה, הוא מקנה ליריבים גם עונשין 3- לדירוג השיריון למשך שלושה סיבובים (אין הצלה).

 

 

XX) יד החרב של לינ'סוריאל (השהיה: פעם בקרב)

בסיס: יד בדולח מחוזקת

 

הכוהנת מזמנת הבזק של עוצמה טהורה, שלובש צורה של חרב כחולה, שקופה למחצה, שמרחפת מסביב לכוהנת ובני ברית שנמצאים במרחק מגע ממנה. החרב שורדת סיבוב אחד + סיבוב נוסף לכל בונוס חוכמה של הכוהנת (על למקסימום של 4 סיבובים). החרב אינה מסוגלת לתקוף התקפות ישירות, אבל מסוגלת לבצע שתי הדיפות כל סיבוב בדירוג הדיפה ששווה לדרגה של הכוהנת.

החרב נחשבת כנשק קסום, ומסוגלל להדוף גם מגע של רוחות רפאים והתקפות מגע או פנים אל-פנים אחרות שלא ניתן להדוף באורח רגיל באמצעות נשק; היא אינה מסוגלת להדוף קליעים או לחשים.

בניגוד להדיפה רגילה עם נשק, לא רק שהכוהנת מסוגלת להפעיל את ההדיפה לא רק על מכה שפגעה בה, אלא גם על כל מכה שפגעה בבן-ברית שלה שנמצא בטווח מגע ממנה, אלא שהיא לא חייבת להפעיל את ההדיפות על ההתקפות הראשונות שפוגעות, ויכולה 'לחסוך' אותן עבור התקפות מסוכנות יותר בהמשך הסיבוב.

כמו כן, כל פעם שהחרב הודפת התקפה בהצלחה, היא מסוגלת להשיב בהתקפת נגד לאותו יריב; התקפת הנגד זוכה ל-4+ יחסית לדירוג הפגיעה הפיזי הרגיל של הכוהנת, וגורמת ל-166% מנזק הנשק הרגיל שלה; כמו כן, היא תפגע פגיעה קריטית בכל גלגול טבעי של 16 ומעלה.

 

 

XXI) גזר דינה של טילארניס (השהיה: פעם בקרב)

בסיס: יד בדולח מחוזקת

 

הכוהנת מזמנת הבזק כחול מסמא, שמרכז בתוכו החלטה נחושה לסיים את קיומו של יצור מרושע (אל-מת, צל, יצור מעוות, או קנאי דתי יריב); אפשר להפעיל את הלחש גם על כל יריב שהפיל בן-ברית של הכוהנת באותו סיבוב או בסיבוב הקודם.

הלחש פוגע בקורבן באורח אוטומטי, ולא ניתן להדוף אותו בשום דרך. עם זאת, הקורבן יכול לגלגל 3ק12 נגד כוח הרצון לחצי הנזק (או 3ק10, אם מדובר בבן-אדם או דמוי אדם לא מעוות).

אם הקורבן נכשל, הוא סופג נזק כוח מיידי ששווה לחצי מסך נקודות הפגיעה הטבעי המלא של הכוהנת (לא כולל שדות כוח ותוספות מחפצים קסומים), וסופג את המחצית השניה של נקודות הפגיעה שלה בתור נזק כוח מתמשך, נפרש על-פני חמישה סיבובים.

למשל: כוהנת עם 80 נקודות פגיעה תגרום ליצור 40 נקודות נזק, ובערה של 8 נקודות נזק לסיבוב בכל אחד מ-5 הסיבובים שלאחר מכן  - או חצי מזה אם יצליח בגלגול ההצלה.

בנוסף, היצור יסבול (אין הצלה) מפגיעות של 20% במשך 5 סיבובים, יסב 25% פחות מהנזק הרגיל שלו, וכל גלגולי ההצלה נגד יכולות או התקפות שלו (לא כולל גלגולי הדיפה או דירוג שריון) יקבלו בונוס 2+

 

 

XXII) זעמו המלובן של כוכב הערב (השהיה: פעם בשעה)

בסיס: זעמו של כוכב הערב

 

גרסה מחוזקת של 'זעמו של כוכב הערב' שמחליפה את הגרסה הבסיסית מעוצמה שניה.

הכוהנת מפוצצת סביבה וסביב בעלי הברית שלה הבזק אדיר של אור כחול עמוק, שפוגע בכל היריבים במרחק של עד 10 מטרים מהחבורה.

כל היריבים סופגים 11-30 נקודות נזק (אין הצלה), מסונוורים למשך שני התורות הבאים שלהם שלהם וזוכים לעונשין 4- לגלגולי ההתקפה למשך אותו תור (אין הצלה).

כמו כן, כל היריבים נאלצים לגלגל 3ק10 נגד כוח רצון, או שהוא סובלים מהשפעה של בלבול למשך 3 סיבובים; יצורים בדרגה גבוהה ב-3 ומעלה מהכוהנת לא מושפעים מהבלבול; ואילו יצורים בדרגה נמוכה ב-2 ומעלה מהדרגה שלה, נאלצים להציל ב-3ק12 נגד כוח רצון.

 

 

XXIII) כדור כפור מסמא (השהיה: פעם בקרב)

בסיס: זעמו המלובן של כוכב הערב

 

הכוהנת מטילה הבזק כפור למרחק של עד 40 מטרים; ההבזק מתפוצץ והופך לכדור של קרח שוחק שגורם 1ק1+6 נקודות נזק לכל דרגה של הכוהנת לכל יריב בטווח 10 מטרים ממוקד הפיצוץ; ניתן להציל ב-3ק12 נגד זריזות כדי לספוג חצי הנזק.

כל יריב שנפגע מהכדור יורד ל-50% מהמהירות שלו למשך 3 סיבובים (סיבוב אחד אם הצליח בגלגול), וסובל מהשפעה של עיוורון חלקי שגורם לו עונשין 2- לכל הגלגולים למשך 3 סיבובים (סיבוב אחד אם הצליח בגלגול).

 

 

XIV) כדור בדולח מתנוצץ (השהיה: פעם בקרב)

בסיס: זעמו המלובן של כוכב הערב

 

הכוהנת מפוצצת סביבה וסביב בעלי הברית במרחק של עד 5 מטרים ממנה הבזק של אור כחול עמוק. כל היריבים בטווח פנים אל פנים מכוהנת או מכל בעל ברית שהושפע מהלחש, סופגים 11-20 נקודות נזק (אין הצלה), וחייבים לגלגל 3ק10 נגד כוח רצון, או להסתנוור ולאבד את תורם הבא (רק אם הכוהנת פעלה לפני היריבים).

לעומת זאת, הכוהנת ובני-הברית שלה מקבלים כל אחד שריון כוח רגיל, כאילו הכוהנת הטילה את הלחש הבסיסי על כל אחד ואחד מהם. אם יש לדמויות כבר שריון כוח, הוא 'יתרפא', אבל לעולם לא יעבור את המקסימום האפשרי לשריון כוח חדש.

 

 

XV) גבירת הבדולח הנשגב (יכולת פסיבית)

בסיס: לפחות 5 לחשים קודמים מעוצמה שלישית.

עוצמת שריונות הכוח של הכוהנת עולה; כל שריון כוח מכל סוג שהיא מטילה, מתחזק ב-20%. כמו כן, כאשר דמות מכל סוג מוגנת בשריון כוח שיצרה הכוהנת הכחולה, קשה יותר לפגוע בו בפגיעות קריטיות:

הסיכוי לפגיעה קריטית יורד ב-1- (למשל, יצור שנזקק ל-18 טבעי ב-1ק20 יזדקק ל-19), וכמו כן, לא ניתן לפגוע בדמות מוגנת בפגיעה קריטית שגורמת בו-זמנית נזק מקסימלי וכפול (6 ב-1ק6), ופגיעה כזו תגרום נזק כפול בלבד (עם זאת, הלחש לא מגן על הדמות מכך שיריב שהסב נזק כפול יגלגל במקרה תוצאה מקסימלית בקוביות הנזק שלו).

אם ההשפעה האיזורית של "דמעותיה של טילארניס" פעילה באותו זמן, הסיכוי לפגיעה קריטית יורד עוד יותר (2- לסיכוי ב-1ק20), ופגיעה קריטית שאינה 20 טבעי תסב תמיד רק נזק מקסימלי של ההתקפה הרגילה, ולא יותר מזה.

 

 

הסבר מפורט על כל אחד מחמשת המשתנים הבסיסיים של יצירת הדמות והשפעת הדירוג שלו

בחירת

גזע

בחירת

מקצוע

קביעת מידות

תכונה

רכישת כשרונות

ומיומנויות

מעמד חברתי

והון התחלתי

 

 

מלסטרה_קאבר.png

חזרה אל האינדקס של מלסטרה


כתב וערך: גדעון אורבך, ‏2001 ואילך.
© כל הזכויות שמורות. שימוש מסחרי ו/או למטרת רווח כלשהי אסורים בתכלית, בלא היתר מפורש מהיוצר, בכתב ומראש. צילום והעתקה מכל סוג שהוא מותרים אך ורק למטרת שימוש פרטי שלא בתשלום.