חפצים קסומים

 

מבוא | נשיאה ושימוש בחפצי קסם | חוקים ליצירת נתונים של חפצי קסם

טבלאות ליצירה אקראית של חפצי קסם | טבלאות לבחירת תכונות קסומות

 

"אני הייתי שם, ביום שבו הוציאו את נזר הכסף של הגבירה קור'ויירה מכבשן הצורפים"

עיניו של הלורד הזקן נצצו.

"הייתי נער צעיר אז, ואני עדיין זוכר הכל, כאילו זה היה אתמול: את העיצוב העדין מכסף טאלמורה משובח, את אבני הליניט המכושפות ששובצו בנזר לכל אורכו, וגרמו לו לזהור באור קריר, כאילו הוא מוקף הילה אוורירית של כפור חי; את הסמלים המתנוצצים, שנחרטו במתכת ביד-אומן כזו, שכל מה שיוצרים כיום נראה כמו חריטה גסה באבן לעומתם! הו, איך שהנזר התנוצץ, כאשר עטו אותו על השיער הכהה הארוך שלה, לפני שעלתה על סוסה ודהרה אל הקרב! הוא הפך אותה מהירה יותר, קטלנית יותר, גרם לחיצים ואפילו ללחשים לקפוץ מעליה, כאילו היו פיסות של לא-כלום-"

"אבל את הקרב ההוא היא לא ניצחה"

החיוך על פניו הקמוטים של הלורד נמוג.

"ניצחה? החזירים של ורד אפור ארבו לאחיות קור-נארת'ול וטבחו אותן, עד האחרונה בהן. שבעה או שמונה בוגדים כנגד כל אחת ואחת מהן. שום נזר או חרב מכושפת לא יצילו אותך. לא במצב כזה".

 

 

חפצי קסם, החל בחפצים שהם מלאכת מחשבת שחורגת אך במעט מציוד משובח ועשוי היטב, וכלה בעתקים אלוהיים שפרנסו אגדות של עמים וגזעים שונים, הם חלק בלתי נפרד מהעולם: בין אם הם עוברים מדור לדור בשושלות מיוחסות; קבורים שכוחים מלב מתחת לערים שנהרסו בהתנפצות הגדולה או במעמקי כוכים רוויי קסם אפל וסכנות קטלניות; או משמשים בסיס  לאגדות שמושרות ליד המדורה על גיבורים, מלכים ואלים קדומים.

 

עולם המערכה של מלסטרה הוא עולם אשר קסם ומלאכת חרשות מורכבת משחקים בו תפקיד חשוב.

תרבויות רבות, מהאימפריה של אבות-אבותיהם האגדיים של אורגי הערפל ופיות האבק, המשך באימפריה הקדומה של העוגים והקיסרים המכשפים שלה, וכלה באימפריה האנ'מירית שחרבה אך לפני שני דורות, ידעו ליצור חפצים קסומים רבי עוצמה. גם ציביליזציות מפותחות פחות מבחינה מאגית, לא טמנו לגמרי את ידיהן בצלחת (או בכבשן), וידעו – גם אם באורח סדיר ועוצמתי פחות – לחמש מנהיגים ואת טובי הלוחמים שלהם בכלי נשק, שריונות ותכשיטים בעלי עוצמה החורגת בהרבה מאלו של 'ציוד רגיל'.

חפצי קסם הינם חזקים בהרבה מציוד 'רגיל', וחלקם בעלי תכונות מיוחדות, עד כדי יכולת להפעיל יכולות שדומות ללחשים של קוסמים או כוהנים ש'ננעלו' בתוך החפץ בעת יצירתו.

 

שימו לב: חפצי קסם אינם נפוצים מאד, ולא ניתן 'לקנות אותם בשוק!'  חפצי קסם, כולל הפשוטים מביניהם היו ונותרו נדירים ויקרי המציאות. רוב מוחלט של האנשים או אפילו הלוחמים מהשורה לעולם לא יהיו בעלים של חפץ קסום; ואפילו  אבירים בדרגה נמוכה ישיגו לכל היותר חפץ קסם זוטר או שניים - וגם זה לא תמיד. החפצים העוצמתיים באמת - כגון אלו שמסוגלים (למשל) להפעיל יכולות דמויות-לחש מתקדמות או לחתוך פלדה כאילו היתה עור רקוב, ישארו הרחק מהישג ידם; ולמרות מה שכמה וכמה הרפתקנים צעירים נוטים לחשוב, לא בכל מטמון של כנופיית שודדים או מערה של אבנוני סלע אפשר למצוא חרב או טבעת מכושפת.

מנגד, חפצים קסומים – בעיקר בדירוגים הנמוכים יותר שלהם - 'חיים וקיימים' בעולם המערכה, ולא רק באגדות; לשושלות אצילים יש לא פעם חרבות שכישוף כזה או אחר נוצק ללהבים שלהם, שעוברות מדור לדור במשפחה; מקדשים – הן של היהלומים האנ'מירים והן של אלי הטבע של הפארליל, החזיקו תכשיטים ושכיות חמדה מכושפות אחרות בגנזכים שלהם; ואפילו היום, לאחר ההתנפצות הגדולה וחרף הקושי להשיג חומרי גלם באיכות מספקת, רבי-אומנים בגילדות שמכבדות את עצמם מסוגלים לייצר – ומייצרים – חפצים שכאלו עבור לקוחות שמוכנים לשלם הון עתק בעבור הבעלות על חפצים כאלו ואחרים שכוחם חורג בהרבה מהציוד שעומד לרשות חיילים או הרפתקנים מהשורה.

 

 

דירוג של חפצי קסם

את חפצי הקסם (וגם את התכונות הקסומות שיכולות להופיע עליהם), נהוג לחלק לפי דירוג שנע מ-1 ("פחות") ועד ל-7 ("אלוהי"). הדירוג של חפץ קסם קובע את הכוח המשוער שלו, החל מכוח ישיר (ה"פלוסים" לפגיעה שיש על נשק מכושף וה"פלוסים" להגנה שיש על שיריון מכושף), וכלה במספר והעוצמה של הכוחות השונים שיכולים להופיע עליו.

 

דירוג 1 ("Lesser") ודירוג 2 ("Common"): מכסים את חפצי הקסם הפשוטים שמהווים את רוב החפצים ה'זמינים' והגלויים בעולם המערכה; חפצי קסם בדירוג 1, שונים וחזקים אך במעט מחפצים לא קסומים מאיכות משובחת שעשויים מחומרים יקרים יותר מהרגיל.

חפצים מדירוג 2 הם חזקים מעט יותר ודורשים בהחלט אומן שיודע לעבוד עם חומרים בעלי יכולת מאגית ולהטמיע את הכוחות שלהם במתכת או בחומרי גלם אחרים, אולם עדיין פשוטים יחסית ביכולות ובעוצמה שלהם.

 

דירוג 3 ("Uncommon"): חפצים בדירוג הזה, הם כבר נדירים בהרבה ויקרים מאד, ודורשים רכיבים קשיים להשגה, כמו גם רב-אומן שיודע לשלוט במידה כזו או אחרת של קסם, או נעזר במטיל לחשים. חרבות או תכשיטים יקרים שעוברים בשושלות אצולה או ניתנו לקצינים אנ'מירים בכירים ושומרי-ראש של כוהנות בכירות, היו בדרך-כלל מהדירוג הזה.

 

דירוג 4 ("Rare"): חפצים רבי-עוצמה ונדירים במיוחד, שנוצרו בדרך-כלל בידי רב-אומן עתיק מהשורה הראשונה, מסוג שכיום קשה מאד למצוא אפילו בגילדות המבוססות בערים. חפץ כזה הינו כמעט תמיד בעל 'סיפור רקע' מעניין וחריג, והוא עשוי לשמש כפרס גדול בסיום של מערכה קשה – למשל, להמצא עמוק מתחת למקדש מקולל או כוך של אל-מתים תבוניים ומסוכנים במיוחד, מסוג שדורש יותר מפשיטה סתם של חבורת הרפתקנים כדי להביס.

 

דירוג 5 (“Epic”): חפצים כאלו נמצאים כבר על הגבול של האגדה; למשל, חרב רבת-עוצמה של מלך עתיק שאגדות ומעשיות רבות מסופרות עליו; תכשיט בעל יכולות מאגיות אפלוליות שהיה ענוד על יצור רב עוצמה שעמד בראש פלישה מעולם אחר, ועוד.

 

דירוגים 6 ("Legendary") ו-7 (“Divine”): חפצים ברמות האלו (וגם תכונות קסומות בדירוגים האלו), יהיו אך ורק עתקים (Artifacts), שרובם מעורבים או קשורים באלים ובעלי עוצמה דומה לאלו של אלים, גיבורים מיתולוגיים שניסו להגיע לחיי אלמוות, ועוד.

 

 

 

חזרה אל האינדקס

של ספר החוקים

 

                                                                                                                                 

 

מלסטרה_קאבר.png

חזרה אל האינדקס של מלסטרה


כתב וערך: גדעון אורבך, ‏2001 ואילך.
© כל הזכויות שמורות. שימוש מסחרי ו/או למטרת רווח כלשהי אסורים בתכלית, בלא היתר מפורש מהיוצר, בכתב ומראש. צילום והעתקה מכל סוג שהוא מותרים אך ורק למטרת שימוש פרטי שלא בתשלום.