פגיעות

 

 

השפעה מזיקה שנגרמת לדמות לספוג נזק גבוה יותר (למשל, 10%+) כל פעם שיצור מסוים או קבוצת יצורים מסויימים פוגעים בה פעם נוספת. ההשפעה נגרמת בדרך-כלל מפגיעות פיזיות של יצורים חזקים מאד שמסוגלים לרטש ולפגוע פגיעות קשות מאד במהלך קרב, בעיקר כאשר מדובר בקרבות ארוכים. בדרך-כלל אין גלגול הצלה כנגד ההשפעה, והיא משפיעה בכל מקרה שהמכה שגרמה אותה פגעה ולא נהדפה.

גרוע עוד יותר, האפקט הזה נוטה להצטבר וההשפעה שלו מתחזקת והולכת כתוצאה מפגיעות מרובות. לעומת זאת, בדרך-כלל משך ההשפעה קצר יחסית, ונמשך מספר סיבובים בלבד, או לכל היותר עד לסיום הקרב.

לעיתים קרובות, פגיעות תגיע ביחד עם השפעות מזיקות אחרות - בעיקר מעיכת שיריון או דימום; זהו מצב נפוץ, אבל בהחלט לא הכרחי, ופגיעות יכולה בהחלט להופיע כהשפעה מזיקה יחידה.

 

ההשפעה: 'פגיעות' גורמת לכך שכל פגיעה נוספת מאותו יצור (ולפעמים, מאותה קבוצה של יצורים באותו הקרב), תסב לדמות יותר ויותר נזק - למשל בונוס מצטבר של 10%+ או 20%+ לנזק החל מהסיבוב הבא.

גרוע מזה: כל פעם שהתקפה כזו פוגעת ומשפיעה, היא 'מאפסת' את משך ההשפעה של האפקט. כך למשל, אם דרקון פוגע בדמות בטופרים שלו וגורם לה ל-20% פגיעות למשך 5 סיבובים, ולאחר שלושה סיבובים פוגע בה שוב, לא רק שהדמות תספוג 40%+ נזק מכל התקפת טופר נוספת של הדרקון, הרי שגם משך ההשפעה יוארך למשך המלא - 5 סיבובים נוספים.

 

פגיעות יכולה להצטבר רק פעם אחת בסיבוב, גם אם הדמות נפגעה באותו סיבוב ממספר התקפות של אותו היצור.

 

התקפות פגיעות מרובות: השפעת פגיעות מחזקת בדרך-כלל רק את ההתקפה של אותו יצור (או לכל היותר, קבוצה של יצורים מאותו סוג) שהנחית אותה - אולם הדבר תלוי במה שכתוב בתיאור היצור או ההתקפה שגרמה לפגיעות.

מנגד, אם שני יריבים שונים מסוגים שונים (למשל: דרקון וצמח מפלצתי עצום), תוקפים את אותה דמות ומסבים לה פגיעות בו-זמנית (מצב נדיר מאד שכמעט ואינו קורה בפועל), אז כל פגיעות תחושב בנפרד, ותשפיע רק על היצור שהסב אותה.

 

פגיעות והטלת לחשים: אם אותו יצור מסוגל גם להתקיף באופן פיזי (ולגרום פגיעות), וגם להטיל לחשים, הכלל הרגיל הוא שהפגיעות תחזק רק את ההתקפות הפיזיות, ולא את הנזק של הלחשים.

 

פגיעות וקרבות ארוכים: פגיעות הופכת קטלנית במיוחד בעיקר בקרבות אפיים וארוכים כנגד יצורים חזקים עם מספר גבוה של נקודות פגיעה - שבהם לעיתים קרובות, הדמות הנוקשה והמשוריינת ביותר מנסה למשוך את תשומת ליבו של היריב ולמנוע ממנו לקרוע לגזרים דמויות חלשות יותר.

במצב כזה, פגיעות תגרום לדמות לספוג סכומי נזק הולכים ועולים - ובשלב מסוים, כאלו שיאיימו להוריד אותה במכה אחת ולהפוך אותה ללא ניתנת לריפוי; לעיתים מנסים למנוע את התוצאה הקטלנית הזו על-ידי שימוש בשתי דמויות בעלות כוח סבל מספיק, שמנסות לתמרן את היריב (עם טקטיקה או כשרונות/תמרוני קרב מתאימים, אם יש) להעביר את תשומת ליבו בין שתיהן, כך שהדמות שסופגת את מירב ההתקפות תתחלף כל כמה סיבובים, באורח שיאפשר להשפעת הפגיעות על הדמות הקודמת שהיתה בחזית להגמר, וחוזר חלילה.

 

דוגמא: אביר משוריין בעל 100 נק"פ נלחם בעוף רעם ענקי, שכל פגיעה מהטפרים או המקור שלו גורמת 2ק14+8 נקודות נזק (אם היצור גלגל 'פגיעה' והאביר לא הצליח להדוף בעזרת המגן הגדול והחרב שלו).

היצור מסוגל להתקיף שלוש פעמים בסיבוב - פעמיים באמצעות הטפרים ופעם באמצעות המקור; כל ההתקפות הפיזיות שלו גורמות לפגיעות של 10%+, למשך חמישה סיבובים. פעם בחמישה סיבובים, היצור מסוגל להפיק פיצוץ חשמלי (יכולת דמויית לחש) שגורם 12ק8 לכל יריב בטווח של 10 מטרים ממנו.

 

האביר נפגע מאחד הטפרים והמקור בסיבוב הראשון, וסופג 19 ו-25 נקודות נזק, וגם פגיעות של 10% לסיבוב הבא.

שימו לב - הפגיעות לא מוכפלת מכיוון ששתי התקפות פגעו, ונשארת 10% בלבד; היא גם לא משפיעה על הפגיעות שהאביר חטף באותו הסיבוב.

 

בסיבוב השני, המקור פגע באביר ל-25 נקודות נזק; הנזק מועצם ב-10%: מ-25 ל-28, והפגיעות עולה ב-10% נוספים.

 

בסיבוב השלישי, אחד הטפרים פגע באביר ל-25 נקודות נזק נוספות. כעת, הנזק מועצם ב-20%, מ-25 ל-30 נקודות נזק, והפגיעות עולה ב-10% נוספים.

 

בסיבוב הרביעי, העוף מפעיל פיצוץ חשמלי ופוגע בכל הדמויות בטווח של 10 מטרים ל-12ק8 נזק חשמלי מהיכולת דמוית הלחש. נניח, שתוצאת הגלגול היא 60, כך שכל הדמויות שקרובות ליצור סופגות 60 נקודות נזק, או 30 למי שהצליח בגלגול הצלה.

שימו לב: למרות שהאביר הגיע כבר לפגיעות של 30%, היא לא משפיעה על הנזק מהיכולת דמוית הלחש, והנזק ממנה ישאר 60 או 30 נקודות נזק, ולא 78 או 39 נקודות נזק.

 

בסיבוב החמישי, הלוחם של החבורה מבצע התקפת הסתערות עם שאגת קרב כדי להסב את תשומת ליבו של העוף הענקי אליו; ובחסות המהומה, האביר המוכה מנסה לסגת לאחור; אם הלוחם יצליח להחזיק את תשומת ליבו של העוף הענקי עליו למשך חמישה סיבובים, השפעת הפגיעות על האביר (שבינתיים מקבל לחשי מרפא מהכוהנת של החבורה) תתפוגג, והוא יוכל להסתער קדימה ולנסות להסב מחדש את תשומת הלב של המפלצת וכך הלאה, עד שהיא תמוגר.

 

 

יוזמה

והפתעה

דירוג התקפה, שיריון, פגיעה

ופגיעה קריטית

הדיפת מכות

וסוגי התגוננות

נוספים

הטלת

לחשים

נזקים

מיוחדים

התמוטטות

ומוות בקרב

עייפות מצטברת

והתשה

של דמויות

חזרה אל דף השער של פרק יסודות הקרב

חזרה אל האינדקס של ספר החוקים

 

                                                                                                                                 

 

מלסטרה_קאבר.png

חזרה אל האינדקס של מלסטרה


כתב וערך: גדעון אורבך, ‏2001 ואילך.
© כל הזכויות שמורות. שימוש מסחרי ו/או למטרת רווח כלשהי אסורים בתכלית, בלא היתר מפורש מהיוצר, בכתב ומראש. צילום והעתקה מכל סוג שהוא מותרים אך ורק למטרת שימוש פרטי שלא בתשלום.