הלם

 

 

הלם או הימום הוא השפעה מזיקה שכיחה מאד, שיכולה להיגרם ממגוון התקפות ומלכודות, בדרך-כלל לצד נזק (בין אם רגיל, נזק הלם או שילוב בין שניהם). כך למשל, הוא יכול להגרם כתוצאה מנפילה; פגיעה של סלעים נופלים או של סלע שהושלך מידו של ענק; תמרוני נשק מיוחדים שמבוצעים (בדרך-כלל) עם כלי נשק דו-ידני כהה, פיצוצים, התקפות שמבוססות על גלי קול, ועוד.

הלם טיפוסי נמשך כ-2-5 סיבובים, וגורם לכל ההשפעות הבאות:

 

1.       עונשין 4- לגלגולי יוזמה, פגיעה והדיפה (מלבד הדיפה פסיבית שאינה מושפעת).

2.       עונשין 2- לכל גלגולי ההצלה האחרים.

3.       בונוס 2+ לכל גלגולי הפגיעה של האויבים שתוקפים את הדמות שתחת השפעת הלם.

4.       מהירות התנועה של הדמות יורדת לחצי.

5.       הדמות אינה יכולה להטיל לחשים ולהפעיל התקפות קליעים מיוחדות של סייר שדורשות ריכוז. מהסיבה הזו, התקפות הלם משמשות לא אחת כדי להפריע ולשתק מטילי לחשים יריבים.

 

הסך המדויק של העונשין וההשפעות שהובאו כאן הוא טיפוסי, אבל השה"ם יכול לשנות, להעצים או להפחית את המספרים שמופיעים כאן, כולם או חלקם, לפי המצב ולפי סוג ההשפעה המזיקה.

 

התגוננות כנגד השפעת הלם:

דמות יכולה בדרך-כלל לנסות להתגונן מפני האפקט באמצעות גלגול הצלה (בדרך-כלל נגד מידת הכושר; אצל מטילי לחשים נגד ממוצע בין מידת הכושר למידת כוח הרצון).

הצלחה פירושה שהדמות לא מושפעת; אולם יתכנו סוגי הלם חזקים יותר שאי אפשר להמנע מהם לגמרי, והצלחה פירושה שהדמות סובלת רק ממחצית העונשין, ועדיין תתקשה להטיל לחשים או להפעיל יכולות אחרות שדורשות ריכוז רב.

 

לעומת זאת, ובניגוד לאפקטים מזיקים רבים אחרים: הדיפת ההתקפה שגרמה הלם (למשל: לוחם שבולם עם המגן את הסלע שהשליך עליו הענק), לא מצילה את הדמות מההלם, אלא לכל היותר נותנת בונוס מסוים לגלגול ההצלה נגדו, או מחלישה את עוצמת העונשין או המשך שלו - הכל לפי תיאור ההתקפה או המלכודת.

 

לעומת זאת, התחמקות מוצלחת ממלכודת או התקפה באמצעות גלגול אתלטיקה, או כשרון חמיקה של גנב, מאפשרת בדרך-כלל להמנע מההלם באורח אוטומטי, בלא צורך בגלגול הצלה נוסף.

 

חוק אופציונלי למטילי לחשים: כדי לרכך את ההשפעה של התקפות הלם על מטילי לחשים, שה"ם יכול להפעיל חוק לפיו מטיל לחשים מדרגה גבוהה (כלומר, כזה שנפתחו בפניו לחשים מדירוג 2 ומעלה), יוכל בכל-זאת להטיל לחשים מדירוג 0 או 1, בשני התנאים הבאים:

1.       הטלת הלחש כפופה לכל השפעות העונשין האחרות של ההלם.

2.       הטלת לחש תתאפשר רק מהסיבוב השני והלאה (לא בסיבוב בו הדמות ספגה את ההלם). כלומר, ההשפעה המיידית של התקפת הלם כקוטעת ריכוז של מטיל לחשים, עדיין קיימת.

 

 

יוזמה

והפתעה

דירוג התקפה, שיריון, פגיעה

ופגיעה קריטית

הדיפת מכות

וסוגי התגוננות

נוספים

הטלת

לחשים

נזקים

מיוחדים

התמוטטות

ומוות בקרב

עייפות מצטברת

והתשה

של דמויות

חזרה אל דף השער של פרק יסודות הקרב

חזרה אל האינדקס של ספר החוקים

 

                                                                                                                                 

 

מלסטרה_קאבר.png

חזרה אל האינדקס של מלסטרה


כתב וערך: גדעון אורבך, ‏2001 ואילך.
© כל הזכויות שמורות. שימוש מסחרי ו/או למטרת רווח כלשהי אסורים בתכלית, בלא היתר מפורש מהיוצר, בכתב ומראש. צילום והעתקה מכל סוג שהוא מותרים אך ורק למטרת שימוש פרטי שלא בתשלום.