שאיבת חיים (מגע ערפדי)

 

 

השפעה שלילית מסוכנת, שמאפשרת לתוקף לרפא את עצמו בכל או בחלק מהנזק שהוא גורם בהתקפות מוצלחות שהוא מסב לקורבנות שלו. הוא שכיח במיוחד בהתקפת מגע של אלמתים מסוגים מסוימים (למשל, רוחות רפאים), אבל אפשר למצוא אותו גם אצל מפלצות אחרות, גם כתכונה נדירה על להבים מכושפים, וקיימים גם לחשים אפלים בעלי השפעה דומה.

 

ההשפעה הבסיסית: ברגע שההתקפה פוגעת ולא נהדפת (השאלה עד כמה אם בכלל אפשר להדוף תלויה בסוג ההתקפה: למשל, מגע של רוח רפאים כמעט לא ניתן להדיפה, ולעומת זאת התקפה של חרב קסומה ניתנת להדיפה רגילה באמצעות כלי הנשק או השיריון של הקורבן), התוקף מרפא את עצמו באופן אוטומטי בכל הנזק (100%) או בחלק מהנזק (50% או 33% למשל) שהוא גרם לקורבן - לפי מה שמופיע בתיאור היצור או היכולת.

 

הערות:

1.       באופן טיפוסי, אין לקורבן גלגול הצלה כנגד התקפות מגע או נשק שואבות חיים; אבל לעומת זאת, אפשר לנסות להתנגד באמצעות גלגלול הצלה (בדרך-כלל מול כוח רצון) כנגד מידת כוח רצון כנגד לחשים ויכולות דמויות לחש שגורמות לאותה השפעה. לעומת זאת, הלחשים האלו פוגעים בדרך-כלל באורח אוטומטי, להבדיל מהתקפות פיזיות שצריכות גלגול פגיעה מוצלח ויכולות לא פעם להיהדף.

2.       סכום הפגיעה ממנו נגזר הריפוי העצמי של התוקף, הוא הסכום הבסיסי הסופי של הפגיעה, לאחר הורדת הגנות כגון חותך-נזק, עמידויות ועוד.

3.       בכדי לשמור על איזון המשחק ולמנוע משאיבת חיים מלהפוך לעוצמתית מדי, סכום הריפוי לא מוכפל גם אם הנזק עצמו מוכפל בגלל פגיעה קריטית או תמרון נשק.

4.       בכדי לשמור על איזון המשחק, שאיבת חיים יכולה בדרך-כלל לפעול פעם אחת בסיבוב, גם אם הנשק או ההתקפה שגורמות אותה התקיפו מספר פעמים באותו סיבוב. בדרך-כלל, הריפוי העצמי יופעל בפעם הראשונה שבה הנשק או ההתקפה שואבת החיים תפגע באותו סיבוב.

5.       שאיבת חיים לעולם לא יכולה להעלות את התוקף אל מעל לסך נקודות הפגיעה המקסימלי שלו.

 

 

דוגמא: אלוף מבעית של פור'ראטי[1] מתנפל על מיליציה מאולתרת של איכרים, כשהוא מנופף באלה מקוללת עם תכונה של שאיבת חיים, שמסוגלת להשיב לו 100% מהנזק שהוא גורם.

-          בסיבוב ראשון, המפלצת לא הגיעה עדיין לטווח פנים אל פנים. היא סופגת פגיעות חיצים בסך כולל של 35 נקודות נזק.

-          בסיבוב שני, המפלצת מגיעה אל האיכרים הראשונים, ומנופפת את האלה העצומה שלה ב"מכת מעגל", שמסוגלת להתקיף

-          ארבע מטרות שונות ל-150% מהנזק הבסיסי. לפי הקוביה, המפלצת החטיאה את האיכר הראשון, פגעה פגיעה קריטי באיכר השני (נזק כפול!) ופגיעה רגילה באיכר השלישי והרביעי.

-           האלה של הפור'ראטי גורמת 2ק16+10 נקודות נזק באופן בסיסי; השה"ם מגלגל 8 ו-6 (14), כך שהמכה הבסיסית היא 30 נקודות נזק.

 

לכן: המכה שנחשבת לצורך שאיבת החיים, היא המכה הראשונה שפגעה (באיכר השני). האיכר לא הצליח להדוף את המכה (אם היה מצליח, לא היתה שאיבת חיים!), וסופג 30 x 1.33 x 2 - כלומר, 80 נקודות נזק, מכה שכנראה תקרע אותו לגזרים ותשאיר ממנו לא הרבה יותר מעיסה מדממת. לעומת זאת, התוקף עצמו מתרפא רק ב-30 נקודות נזק, שזה סך המכה הבסיסי לפני ההכפלות. לכן, הפור'ראטי מסיים את סיבוב ראשון כשהוא פצוע ב-5 נקודות נזק בלבד.

כמו כן, הפור'ראטי לא יתרפא משתי מכות נוספות בסך 40 נקודות נזק כל אחת, שהנחית באותו סיבוב על שני איכרים נוספים, וכנראה שלח גם אותם ביסורים אל הקרקע. 

 

לעומת זאת, אם במקום האיכר שספג מכה קריטית, היה עומד אביר משוריין עם חותך נזק של 5-, המכה הבסיסית היתה יורדת ל-25 (והנזק לאביר היה נחתך בהתאם ל-25 x 1.33 x 2 = 66), והפור'ראטי היה מתרפא ב-25 נקודות נזק בלבד. מלבד זאת, סביר להניח שלאביר משוריין היה סיכוי טוב בהרבה להדוף את המכה לגמרי, ולמנוע לגמרי את הריפוי באמצעות שאיבת חיים.

 

 

שאיבת חיים קבוצתית: גרסה נדירה ומסוכנת של שאיבת חיים, שמאפשרת לא רק לתוקף שביצע את ההתקפה להנות ממנה, אלא גם לקבוצה שלמה של יצורים מאותו סוג.

 

דוגמא: חבורה של הרפתקנים נאבקת בעכבישת ענק מקוללת וב-10 מהצאצאים הקטנים ששורצים סביבה.

העכבישה יורקת על החבורה קונוס של עסיס רעיל; הנשיפה פוגעת באורח אוטומטי ומסבה 11-30 נקודות נזק לכל דמות בטווח 15 מטרים, ומרפאת את העכבישה ב-11-30 נקודות נזק (פעם אחת בלבד). לדמויות אין גלגול הצלה למניעת שאיבת החיים, משום שיריקת עסיס היא התקפה פיזית ולא לחש.

בנוסף לזה, כל דמות שנכשלת בגלגול ההצלה מכוסה בעסיס רעיל למשך 5 סיבובים; במשך הזמן הזה:

1. כל פעם שהעכבישה תנשוך ותפגע בדמות מכוסה בעסיס, היא תתרפא ב-50% מהנזק שהיא תגרום בהתקפת הנשיכה.

2. כל פעם שאחד העכבישים הקטנים ינשוך ויפגע בדמות מכוסת עסיס, הוא יתרפא גם הוא ב-50% מהנזק שגרמה התקפת הנשיכה שלו. אבל, מאחר והנשיכה שלו חלשה בהרבה משל עכבישת הענק, גם הריפוי העצמי יהיה 'צנוע' בהרבה.

 

 

יוזמה

והפתעה

דירוג התקפה, שיריון, פגיעה

ופגיעה קריטית

הדיפת מכות

וסוגי התגוננות

נוספים

הטלת

לחשים

נזקים

מיוחדים

התמוטטות

ומוות בקרב

עייפות מצטברת

והתשה

של דמויות

חזרה אל דף השער של פרק יסודות הקרב

חזרה אל האינדקס של ספר החוקים

 

                                                                                                                                 

 

מלסטרה_קאבר.png

חזרה אל האינדקס של מלסטרה


כתב וערך: גדעון אורבך, ‏2001 ואילך.
© כל הזכויות שמורות. שימוש מסחרי ו/או למטרת רווח כלשהי אסורים בתכלית, בלא היתר מפורש מהיוצר, בכתב ומראש. צילום והעתקה מכל סוג שהוא מותרים אך ורק למטרת שימוש פרטי שלא בתשלום.

 

 

 

 



[1] תת-אנוש מעוות עד היסוד - ראה פרק המפלצות של החוברת למתחיל.