יכולות קאראנ'סיר

דרגות 1-8 | דרגות 9-11 | כשרון מיוחד

 

 

כוחות חדשים בדרגות 9-11

 

  

החל מדרגה 9, נפתחים בפני הקאראנ'סיר כוחות מתקדמים חדשים בכל שלוש האסכולות.

בכדי ללמוד כוחות מהעוצמה הזו, הקאראנ'סיר חייב לשלוט ביכולת הבסיס של הכוח (שנפתחה בפניו בעוצמות 6-8).

העלות של לימוד הכוחות המתקדמים היא 60 נקודות אימון עבור כוח מהאסכולה של הקאראנ'סיר, ו-120 נקודות אימון עבור כוח מאסכולה אחרת.

 

 

אסכולת להב הבדולח

 

כוחות חדשים שמבוססים על "קרח חותך עמוק" (Piercing Ice)

 

להב אמצע החורף (יכולת פסיבית)

המכות של הקאראנ'סיר חותכות בשר ועצם, ומסוגלות לגרום פגיעה קריטית החל ב-16 טבעי ב-1ק20 (במקום 17 כפיש היה לפי התכונה הבסיסית יותר של 'קרח חותך עמוק').

כמו כן, כל הנסיונות של היריבים להדוף את התקפו הנשק של הקאראנ'סיר באמצעות מגן או הדיפה פסיבית זוכים לעונשין 2-, במקום ה-1- מהתכונה הבסיסית יותר).

 

"הכפור חרץ את גורלך!" (השהיה: פעם בקרב או 3 סיבובים)

מכה אימתנית שבה הקאראנסיר הופך את הלהב שלו לאלומה של כפור חי, פולח מתכת וכל הגנה אחרת.

המכה הזו זוכה ל-4+ לגלגול הפגיעה, ולא ניתן להדוף אותה בשום אמצעי מלבד חמיקה של גנב או הילת הגנה של רוח רפאים; מנגד, היא לא מסוגלת להתעלם משדות כוח מגינים, וחייבת לבתק אותם לפני שהיא מגיע לבשרו של האויב.

המכה גורמת 166% מנזק הנשק הראשי + 10 נקודות נזק נוספות, ומותירה אויב שלא נהרג כשהוא חלש ורועד, באורח שמקנה לו 2- לכל הגלגולים, ו-3-10 נזק הלם כל סיבוב למשך 3 סיבובים

הערה לגבי השהיה: אם המכה פגעה, לא ניתן להפעיל אותה שוב באותו קרב. אם המכה החטיאה או נהדפה, אפשר להפעיל אותה שוב לאחר השהיה של 3 סיבובים (כלומר, בסיבוב הרביעי מאז שהופעלה לראשונה).

 

 

כוחות חדשים שמבוססים על "קרח מבתק" (Cleaving Ice)

 

שרשרת קוצי-כפור (השהיה: 3 סיבובים לאחר סיום ההשפעה)

הקאראנ'סיר מכפיל את עלות הלהבה הפנימית של 'להב הכפור' שלו, וגורם לרוחות של כפור חי להתאחד עם הלהב שלו ולהאריך אותו, באורח שהופך אותו דומה לשרשרת הורגים ענקית.

ההשפעה נמשכת 2 סיבובים (או 3 אם הקאראנ'סיר הוא מאסכולת להב הבדולח), ובמהלכה הקאראנ'סיר זוכה ל-2+ לגלגולי הפגיעה, ההתקפות הרגילות שלו תוקפות 3 מטרות בטווח של עד 5 מטרים ממנו (במקום מטרה אחת בטווח פנים אל פנים), והוא מסוגל להפעיל יכולות מיוחדות אחרות – הגם שמכות מיוחדות שפוגעות רק ביריב אחד ימשיכו לפגוע בדרך-כלל רק ביריב אחת, והשרשרת תוכל להתקיף עד 2 מטרות אחרות בהתקפה רגילה.

 

שלהבת כפור מתעצמת (יכולת פסיבית)

בכל פעם שהקאראנ'סיר פוגע ביריב בגלגול 18 טבעי ומעלה ב-1ק20, להבת הכפור הפנימית שלו לא מתכלה באותו סיבוב, אלא מתעצמת ב-1+; היכולת הזו מסוגלת לפעול ולאושש את הלהבה הפנימית רק פעם אחת כל סיבוב.

 

 

כוחות חדשים שמבוססים על צינה ממיתה (Deathly Chill)

 

קללת הכפור המיבב (השהיה:3 סיבובים לאחר תום ההשפעה)

הקאראנ'סיר מסוגל להשקיע נקודה אחת נוספת של להבה פנימית בלהב הכפור שלו, באורח שיגרום לכל יריב שנפגע ממנו להציל ב-3ק10 או 3ק12 (לפגיעה ב-14 ומעלה) נגד כוח רצון, או לספוג קללת כפור שתגרום לו 6-16 נקודות נזק כפור כל סיבוב למשך 3 סיבובים.

כל פגיעה נוספת של הלהב המקולל בסיבובים מאוחרים יותר, כאשר קללת הקרח עדיין משפיעה, תעצים את הנזק ב-33% נוספים, ותוסיף סיבוב אחד נוסף למשך של הקללה.

 

היכולת נמשכת 2 סיבובים, או 3 סיבובים אם הקאראנ'סיר הוא מאסכולת להב הבדולח.

 

בדולח קורע עור, בדולח קורע מתכת (יכולת פסיבית)

כל פגיעות שהקאראנ'סיר גורם באחת היכולות שלו (או בתמרון של לוחם שהקאראנ'סיר שולט בו) עולה ב-10%.

 

 

אסכולת שריון החורף

 

כוחות חדשים שמבוססים על נתזי קרח

 

קשקשיו של הדרקון הלבן (פסיבי)

שריון הקרח של הקאראנ'סיר מתחזק, ומקנה לו 166% משיעור נקודות הפגיעה הנוספות הרגיל (במקום 133%), וגם 1+ נוסף לדירוג השריון וגלגולי ההדיפה הפסיבית, אם יש כאלו.

 

קוצי כפור מעופפים (השהיה:4)

כוח שאפשר להפעיל אוטומטית, לצד כוחות אחרים. הקאראנסיר מסוגל לירות מטח של קוצי קרח מהשריון שלו, כאשר כל יריב שתקף את הקארא'נסיר מרחוק (בהתקפת קליעים או קסם, למשל), הופך מטרה ל-2 קוצי קרח.

כל קוץ קרח זוכה ל-4+ לגלגול הפגיעה ומסב 2ק6+6 נקודות נזק, וגם מאלץ את היריב להציל ב-3ק10 נגד כושר (או 3ק12 אם שני הקוצים פגעו), או שהוא ממשיך לדמם ב-1ק2+6 כל סיבוב למשך 2 סיבובים, ונמצא בפגיעות של 10% (או 20% אם פגעו שני קוצים) להתקפות של הקאראנ'סיר במהךך אותו פרק זמן.

 

הערה: הפגיעה של היכולת הזו גורמת כאב חד שיכול לגרום ליריבים זעם, שיביא לסיכוי גדול יותר שהם ימקדו את ההתקפות שלהם על הקארא'נסיר.

 

 

כוחות חדשים שמבוססים על שריון קרח מחוזק

 

שריון בדולח(השהיה: פעם בקרב)

הקאראנסיר מסוגל להכפיל את עלות הלהבה הפנימית של שריון הקרח שלו למשך 2 סיבובים (או 3 אם הקאראנ'סיר שייך לאסכולת שריון החורף), באורח שהופך אותו למקשה קפואה וכמעט בלתי חדירה של בדולח קפוא. במהלך ההשפעה, הקאראנ'סיר סופג 50% נזק בלבד מכל ההתקפות שפוגעות בו (מלבד התקפות שמבוססות על אש).

 

שריון ליניט (השהיה: פעם בקרב)

הקאראנסיר מסוגל להכפיל את עלות הלהבה הפנימית של שריון הקרח שלו למשך 2 סיבובים(או 3 אם הקאראנ'סיר שייך לאסכולת שריון החורף), באורח שגורם לו לנצוץ כאילו מאות אבני ליניט זעירות שבורכו על-ידי ההשתקפות הכחולה משובצות בו.

במהלך ההשפעה, הקאראנ'סיר מחוסן כמעט לגמרי (90%) מהתקפות מנטליות, כולל פחד, שינוי צורה כפוי, השתלטות ואשליות; סופג נזק מינימלי מקסמי אשליה; כמו כן, השיריון שלו יוצר שדה כוח מגן של 2 נקודות פגיעה לכל דרגה של הקאראנ'סיר, שמתחדש לגמרי בתחילת כל סיבוב שבו האפקט פעיל.

 

 

כוחות חדשים שמבוססים על מעגל קרח

 

מעגל רוני (השהיה: פעם בקרב)

הקאראנ'סיר יכול להחליף את אחת ההטלות של מעגל הקרח הבסיסי ביכולת מתוחכמת והדרגתית יותר, שגורמת לכך שכל סיבוב, תופיע על האדמה במרחק של עד 5 מטרים מהקאראנ'סיר רונת כפור מהבהבת, שתגרום 2ק2+6 (4-14 נקודות נזק כפור לכל יריב סמוך, ותסב לו עונשין מצטבר של 33% למהירות התנועה ועונשין 2- ליוזמה (אפשר להציל בגלגול 3ק12 נגד ממוצע כושר וכוח רצון כדי להמנע מההשפעה).

הרונות שמופיעות יוצרות בהדרגה צורה של מעגל ברדיוס של 5 מטרים, בדרך-כלל מסביב לקאראנ'סיר, אבל אפשר גם לכוון אותן בצורה מעט אחרת, בעיקר עם הקאראנ'סיר נע באיטיות אגב משך הפעולה של הלחש.

לאחר שהרונה הרביעית מופיעה (בתורו של הקאראנ'סיר, בסיבוב ה-3 שלאחר הסיבוב בו הופעל הלחש), המעגל נסגר, וכל יריב שעומד בו סופג נזק כפור מזעזע של 1ק2+8 נקודות נזק לכל דרגה של הקאראנסיר (אפשר לגלגל 3ק12 נגד ממוצע כושר וכוח רצון כדי לספוג חצי נזק), ותוספת של 1ק2+8 (או 1ק1+6 למי שהצליח בגלגול ההצלה) כל סיבוב במשך עוד 3 סיבובים נוספים; כמו כן, היצורים ממשיכים לסבול מההאטה שגרמו להן רונות הקרח במשך עוד 3 סיבובים לאחר הפיצוץ, וסובלים מפגיעות של 20% להתקפות של הקאראנ'סיר למשך אותו פרק זמן.

 

הערה: יריבים חכמים, או בעלי אינסטינקטים טובים, יכולים לזהות את הסכנה ולנסות להמלט מבעוד מועד מתוך מעגל הרונות, לפני שהוא נסגר – אבל ההאטה המצטברת עלולה להקשות עליהם את המשימה ככל שהלחש מתקדם לעבר הסוף שלו.

 

קיר קרח מעגלי (השהיה: פעם ב-30 דקות)

הקארנ'סיר מסוגל להשקיע 4 נקודות עוצמה פנימית, באורח שגורם לאלומות קרח לבקוע מהשריון שלו, וליצור קיר קרח מעגלי מסביב לקארא'נסיר ובעלי הברית שלו, אופציה אחרת היא קיר שיראה כקשת או חצי מעגל באורח של כ-5 מטרים וגובה של עד 2.5 מטרים, וניתן להשתמש בו כדי לחסום מסדרון או להקים מכשול (או מחסה חלקי).

קיר הקרח אינו מסוגל לתקוף, אבל יש לו נקודות פגיעה כפולות מאלו של הקאראנ'סיר ודירוג שריון גבוה ב-2 מזה של הקאראנסיר, ואם הוא חוסם לגמרי פתח או מעבר, היריבים יצטרכו להשמיד אותו לפני שהם מסוגלים לעבור.

מנגד, הקיר גם חוסם התקפות של הקאראנ'סיר ובעלי הברית שלו אל האיזור שמעבר לו; עם זאת, הקארנ'סיר (או כל קאראנ'סיר אחר שהוא בעל ברית שלו) מסוגל להשקיע נקודה אחת של להבה פנימית כדי להיות מסוגל לעבור פעם אחת דרך הקיר ואז לסגת דרכו בחזרה בסוף אותו סיבוב.

 

 

אסכולת הקרח השוחק

 

כוחות חדשים שמבוססים על ערפל מקפיא משופר (לא זמינים לקאראנ'סירי מאסכולות אחרות)

 

ערפל מתעבה (נקודת להבה פנימית אחת כל סיבוב):

גרסה עוצמתית של הערפל המקפיא, שמסבה 11-20 נקודות נזק כל סיבוב, ומכסה שטח של 10 x 10 מטרים; אורך ההשפעה שלה מתארך ל-2 סיבובים לאחר שהקאראנ'סיר מפסיק להשקיע בה כוח; היא מסבה 20% פגיעות, ובנוסף לכך, הוא מצפה את היריבים בקרח שגורם להם להמשיך לספוג 3-10 נקודות נזק כל סיבוב למשך 3 סיבובים לאחר שהם נחלצו מהערפל.

 

ערפילים וזוועות (פאסיבי)

אחת היכולות האכזריות והאפלות ביותר שזמינות לקאראנ'סירי 'רגילים' (שלא חצו את הגבול אל מחוזות רוע שאין מהם חזרה). כל יריב שנהרג כאשר הוא נמצא בתוך הערפל, מתרומם בסיבוב לאחר מכן בתור מת-חי מתפרק ולא יציב, שילחם למען הקארא'נסיר למשך 2 סיבובים.

המתים הקפואים הם חלשים ולא יציבים, ויש להם 25% בלבד מנקודות הפגיעה שהיו ליצור בעודו חי, שריון גרוע ב-4 מאשר היה ליצור החי, ו-4- לגלגולי היוזמה. הם אינם מסוגלים להפעיל התקפות מיוחדות או כשפים, אלא רק להפעיל את ההתקפה הפיזית הבסיסית של היצור בעונשין 2- לפגיעה (יחסית לדירוג הפגיעה הבסיסי המקורי).

הנזק שההתקפה הפיזית גורמת זהה לנזק הבסיסי של היצור, ועשויה (20%) לאלץ את היצור שנפגע לגלגל 3ק10 נגד ממוצע כושר או כוח רצון, או לסבול מקדחת כפור שתסב לו 2- לגלגולים ותפחית את השפעות הריפוי שהוא מקבל ב-50% למשך אותו קרב.

לאחר 2 סיבובים, היצור המת קורס ומתפרק, ולא ניתן להשתמש בו שוב.

 

הערה: הלחש מהווה לחש בסיס עבור כוחות אפלים שהפעלתם זמינה רק למי שקיבל את "המתנה האפלה" או "מתנת החורף הנצחי", והפך בעצמו לגרסה מפלצתית של קאראנ'סיר שלא זמינה לשימוש כדמות שחקן.

 

 

כוחות שמבוססים על קליע קרח

 

קליע קרח קטלני (3 נקודות כוח, פעם ב-3 סיבובים)

גרסה קטלנית שמחליפה את קליע הקרח הבסיסי יותר.

הקאראנ'סיר משגר לחש כפור ביריב עד למרחק 40 מטרים, שמקבל 5+ לפגיעה (יחסית להתקפת נשק רגילה). אם היריב נפגע, הוא סופג 1ק2+10 נקודות נזק לכל דרגה של הקאראנ'סיר, או חצי הנזק לגלגול הצלה מוצלח של 3ק12 לפחות נגד מידת הכושר; וכן פגיעות של 20% או 10% (למי שספג חצי נזק) להתקפות נוספות של הקאראנ'סיר למשך 2 סיבובים.

אם ההתקפה פגעה בגלגול 16 טבעי ומעלה ב-1ק20, הקליע מתפצל לשני נתזים שכל אחד מהם תוקף יריב אחר בטווח של עד 5 מטרים מהמטרה הראשית, מקבל 3+ לפגיעה, ואם פגע, הוא גורם 11-20 נקודות נזק לאותו יריב (אין הצלה לחצי נזק ואין פגיעות).

 

סופת קרח (5 נקודות כוח, פעם ב-5 סיבובים)

הקאראנ'סיר משגר קליע מסתחרר, שמתפוצץ בנקודה במרחק של עד 25 מטרים ומשפיע על שטח של 10x10מטרים, כשהוא יוצר סערת קרח קטלנית. כל יריב שנמצא בטווח סופג 1ק8 נקודות נזק לכל דרגה של הקאראנ'סיר, מואט לחצי מהירות התנועה ל-2 סיבובים (אין הצלה), וסופג 20% פגיעות להתקפות של הקאראנ'סיר למשך 2 סיבובים (אין הצלה).

יריבים יכולים להציל ב-3ק12 נגד ממוצע כושר וכוח רצון בכדי לספוג מחצית הנזק מהסופה עצמה.

 

 

כוחות שמבוססים על עורב קרח

 

זימון אבנון קפוא (2 נקודות כוח לכל סיבוב פעילות)

הקאראנ'סיר מזמן דמות אימים קפואה שמזכירה את האגדות האפלות על אבנוני הקרח.

היצור יתקוף פעם אחת עם האלה שלו כל סיבוב בו הוא פעיל, ויש לו דירוג פגיעה טוב יותר ב-2+ מזה של התקפות הנשק הרגילות של הקאראנ'סיר. כל פגיעה של היצור תסב 2ק10+10 נקודות נזק, ותרפא את הקארא'נסיר בשליש מכמות הנזק שהיא גרמה.

בנוסף, היצור מפיץ סביבו צינה קטלנית, שגורמת לכל מי שלא עמיד לכפור קסום שנמצא בטווח פנים אל פנים ממנו 1ק2+10 נקודות נזק כל סיבוב.

 

פעם אחת בזמן הפעולה של היצור, הוא מסוגל להחליף את ההתקפה הרגילה שלו בצווחת אימים שמרכזת לתוכה את העוצמה והאימה של רוח אכזרית וקפואה; כל יצור בטווח של 5 מטרים מהיצור שמסוגל לחוש אימה, חייב לגלגל 3ק10 נגד כוח רצון, או להמלט במשך 2 סיבובים במהירות תנועה כפולה לכיון אקראי.

 

הגבלה: מי שלומד את היכולת הזו לא יכול ללמוד או להשתמש ביכולת של "העורב עם עיני הליניט"

 

העורב עם עיני הליניט (פעם בקרב, אין עלות של להבה פנימית)

הקאראנ'סיר מזמן עורב מפואר למראה עם נוצות צחורות כשלג, ועיניים כחולות נוצצות שנראות כאילו הן אבני ליניט חיות ששובצו ביד אומן; ודרך היצור הזה, מעיר את זכר הברית בין אבירי הקרח להשתקפות הכחולה, וזוכה בחסדה ובהגנתה של האחרונה.

העורב אינו תוקף התקפות פיזיות, כל סיבוב בו הוא פעיל, מאושש את הלהבה הפנימית של הקאראנסיר ב-2+.

כמו כן, כל עורב שולט, באורח אקראי, ב-2 מלחשי העוצמה הראשונה של כוהנת כחולה (מגן תכול, עוצמה פנימית, שותפות גורל, הילת הגנה זוטרה או חזיז בדולח), או ב-3 מהם אם הקאראנ'סיר הוא מאסכולת הקרח השוחק, והוא יפעיל אותם לפי שיקול דעתו בכדי להגן ולסייע לקאראנ'סיר ולבעלי הברית שלו.

 

הלחש נמשך 3 סיבובים.

 

הגבלה: מי שלומד את היכולת הזו לא יכול ללמוד או להשתמש ביכולת של "זימון אבנון קפוא"

 

 

חזרה אל התיאור הבסיסי של מקצוע הקאראנ'סיר

 

 

חזרה אל האינדקס

של הפרק על התקדמות דמויות

 

                                                                                                                                 

 

מלסטרה_קאבר.png

חזרה אל האינדקס של מלסטרה


כתב וערך: גדעון אורבך, ‏2001 ואילך.
© כל הזכויות שמורות. שימוש מסחרי ו/או למטרת רווח כלשהי אסורים בתכלית, בלא היתר מפורש מהיוצר, בכתב ומראש. צילום והעתקה מכל סוג שהוא מותרים אך ורק למטרת שימוש פרטי שלא בתשלום.