יכולות קאראנ'סיר

דרגות 1-8 | דרגות 9-11 | דרגות 12-20 | כשרון מיוחד

 

 

התפתחות בדרגות 1-8

 

דרגה ראשונה

כל קאר'אנסיר מתחיל את המשחק כשהוא שולט בחרבות, גרזינים ורובי-קשת.

כמו כן, הוא מקבל באופן אוטומטי את שתי היכולות הבאות: 

בונוס 4+ לכוח חיים (כלומר, כדי להרוג קאראנ'סיר יש להוריד אותו ל-14 מתחת לנק"פ שלו, במקום ל-10 כמו דמויות רגילות בלא תוספת כוח חיים; היכולת מצטברת עם כל תוספת כח חיים מחפצים קסומים, אם יש)

 

עמידות לכפור: חסין כמעט לגמרי לכפור לא קסום; עמידות טבעית רגילה ללחשי כפור וכל הצורות האחרות של כפור קסום.

 

 

להבת קרח פנימית

כבר ברמה ראשונה, הקאראנ'סיר מקבל את יכולת הבסיס של המקצוע - היכולת להצית בתוך עצמו את להבת הכפור הפנימית בהתחלה של כל קרב. עוצמתה של הלהבה היא נקודת כח אחת לכל דרגה של הקאראנ'סיר, כאשר כל הפעלת יכולת עולה בנקודות כוח. כאשר הקאראנ'סיר מגיע ל-0 הוא אינו יכול להפעיל יכולות מיוחדות למשך כל אותו קרב.

 

שימו לב! התשה מצטברת שפוגעת בכוחות של כל הדמויות מחלישה גם עוצמת הלהבה הפנימית של הקאראנ'סיר ב-1-3, בהתאם לעוצמת ההתשה.

 

יכולות בסיס שעושות שימוש בלהבת הקרח הפנימית


להב כפור (נקודה לכל סיבוב פעולה)

הלהב של הקאראנ'סיר נדלק בהילת קרח חלשה, שמקנה 1+ לגלגולי פגיעה של הנשק ותוספת 2-7 נזק כפור לכל פגיעה מוצלחת.

 

מגן קרח (נקודה לכל סיבוב פעולה)

שבבי קרח מצפים את שיריונו של הקאראנ'סיר, ומקנים לו 1+ לדירוג השיריון ונק"פ נוסף של קרח שיש לשבור לפני שניתן לפגוע בקאראנ'סיר עצמו, בשיעור של 10 נק"פ + דרגת הקאראנ'סיר מוכפלת בשלוש. המגן נעלם מיד כאשר ההשפעה מפסיקה לפעול.

דוגמא: קאראנ'סיר בדרגה 4 יקבל 10 + 12 = 22 נקודות פגיעה נוספות ממגן הקרח שלו.

 

 

דרגה שלישית

 

שיסוף פראי: הקאר'אנסיר מקבל את תמרון הנשק הבסיסי של שיסוף פראי מעץ התמרונים של הלוחם (מכה ב-2+ לפגיעה ו-150% נזק). מכאן ואילך הוא יוכל להשתמש בנקודות כשרון כדי ללמוד מכות מתקדמות יותר מעץ התמרונים של הלוחם, אבל בעלות של 150%+ ממה שהיה משלם לוחם (כלומר - תמרון שיעלה ללוחם 20 נקודות כשרון, יעלה לקאראנ'סיר 30).

 

חותם קרח: הקארנסיר יכול, פעם ב-5 סיבובים, להפעיל את עוצמת הכפור שלו על יריב שנפגע מהתקפה פיזית (של הקאראנ'סיר עצמו), באורח שמאריך בסיבוב ומעצים את להב הכפור או מגן הקרח של הקארנסיר; ניתן להעצים רק יכולת אחת, בתנאי שהיתה פעילה כאשר הקאראנ'סיר פגע ביריב.

·         להב כפור: משך הפעולה של להב הכפור מוארך בסיבוב נוסף (בלא עלות), והוא מועצם ל-2+ לפגיעה ו-3-10 נקודות נזק נוסף לכל פגיעת להב מוצלחת בסיבוב הבא.

·         מגן קרח: משך הפעולה של מגן הקרח מוארך בסיבוב נוסף (בלא עלות), והוא מועצם ל-2+ לדירוג השיריון; כמו כן, הוא מאפשר לקאראנ'סיר להמנע מ-20% מהנזק שיספוג בסיבוב הבא מרוב סוגי ההתקפות.

 

 

דרגה שישית - בחירת אסכולה

 

בדרגה 6, הקאראנ'סיר עושה את אחת הבחירות המשמעותיות ביותר בפיתוח של עצמו, ויכול לבחור אחת משלוש אסכולות; כל בחירה תקנה לקאראנ'סיר יכולת רב עוצמה אחרת, שתהפוך סגורה לנצח בפני קאראנ'סיר שבחר באסכולה אחרת, ותפתח בפניו עץ יכולות אחר.

קאראנ'סיר יכול לנסות ללמוד יכולות מעץ יכולות של אסכולה אחרת, אבל ב-200% עלות.

 

 

אסכולת להב הבדולח

האסכולה הזו מתמקדת בכוח הכפור של החרב של הקאראנ'סיר; ובעוצמה גבוהה תאפשר לו לצקת לתוכה כוחות יחודיים ולקשור את עצמו ללהב המכושף שלו.

 

הכוח הבסיסי ("להב בדולח"): מעצים את יכולת להב-הכפור; כאשר הקאראנ'סיר משקיע עוצמה בלהב שלו, החרב שלו נראית כאילו היא הפכה למחצה לבדולח כחול וקפוא.

היכולת משפיעה בדרך הבאה:

·         כל סיבוב של להב-כפור יעלה כעת 0.5 נקודת כוח במקום 1 (כלומר, הכפלה פחות או יותר של המשך בו אפשר להפעיל את היכולת במהלך הקרב).

·         העוצמה של להבת הקרח מתחזקת, והיא תגרום באופן רגיל ל-2+ לפגיעה ו-3-10 נזק נוסף לכל מכה מוצלחת.

·         כאשר להבת הקרח מועצמת בגלל הפעלה של חותם קרח, היא תקנה 3+ לפגיעה ו-4-14 נזק נוסף לכל מכה מוצלחת בסיבוב בו הלהבה מועצמת.

 

 

אסכולת שיריון החורף

האסכולה הזו מתמקדת בהעצמת הכוחות ההגנתיים ושיריון של הקאראנ'סיר, בעיקר אבל לא רק באמצעות יכולת מגן הקרח.

 

הכח הבסיסי של האסכולה הזו, מעצים את מגן הקרח וגורם לו לנצוץ בכחול בוהק כאשר הוא מצפה את שריונו ואת פניו של הקאראנ'סיר:

·         כל סיבוב של מגן קרח יעלה כעת 0.5 נקודת כוח במקום 1 (כלומר, הכפלה פחות או יותר של המשך בו אפשר להפעיל את היכולת במהלך הקרב).

·         העוצמה של מגן הקרח מתחזקת, והיא תגרום באופן רגיל ל-2+ לדירוג שיריון.

·         כמו כן, היכול מעלה את הנק"פ שהמגן מעניק ב-133%. כלומר, קאראנ'סיר בדרגה 6 שהיה מקבל באורח רגיל 28 נק"פ ממגן הקרח שלו, יקבל במקום זאת 37 נק"פ.

·         כאשר שיריון הקרח מועצם בגלל הפעלה של חותם קרח, הוא יקנה 3+ לדירוג שיריון וספיגה של 33% מהנזק מרוב ההתקפות שהקארנסיר יספוג בסיבוב הבא.

 

 

אסכולת הקרח השוחק

אסכולה עתיקה ומפחידה, שלפי האגדות היוותה בעבר הרחוק בסיס לכוחות אפלים ומבעיתים שהוכחדו כאשר יושבי רכס קאראנסיל נשבעו נאמנות להשתקפות הכחולה ונטשו את האל הקדום והאכזר שחלקם סגד לו קודם לכן.

כיום, נתיב העוצמה הזה מאפשר לקאראנ'סיר לשלוט בקרח סביבו ולהפעיל אותו כנשק, בלא תלות בשיריון או בנשק שלו, מה שמאפשר בין היתר התקפות אזוריות והטלת השפעות שליליות נוספות על יריבים; האסכולה הזו, יותר משתי האחרות, משפיעה על הקאראנ'סיר מבפנים, וגורמת בין היתר לעיניים שלו לזהור בכחול בוהק כאשר הוא מפעיל כוחות; היא יכולה להעצים ולהביא כמעט לשלמות את האמפתיה בינו לבין הכפור, כולל חסינויות מתקדמות שאין לקאראנ'סירי אחרים. האסכולה הופכת את הקאר'אנסיר לחסין כמעט לגמרי לכפור רגיל וסופג נזק מינימלי מהתקפות כפור קסום). אולם מנגד, היא גם גורמת לו לפגיעות לאש וכל ההתקפות שמבוססות עליה.

 

הכח הבסיסי של האסכול הזו: "ערפל מקפיא" (gnawing mist):

הקאראנ'סיר גורם לעלייה של ענן ערפל מקפיא בשטח של 5x5 מטרים, שעולה נקודת כוח אחת לכל סיבוב בו הוא פועל.

כל אויב שנלכד בערפל הקפוא סופג 3-8 נקודות נזק כפור, עונשין 1- לפגיעה ו-2- ליוזמה, המהירות שלו מואטת ב-50% והוא סופג השפעה של פגיעות של 20%+ לכל התקפת קרח שהיצור יספוג כל זמן שהוא בתוך הערפל ועוד 2 סיבובים לאחר מכן.

 

 

כוחות מתקדמים (דרגות 6-8)

לאחר לימוד אסכולה כלשהי, נפתחת בפני הקאראנ'סיר אופציה ללמוד יכולות מתקדמות יותר; לכל אסכולה יש שלושה כוחות מתקדמים "בסיסיים" (כלומר, כאלו שאפשר ללמוד לפני דרגה 9).

לימוד כל אחד מהכוחות עולה 40 נקודות עבור קאראנ'סיר מהאסכולה שמתאימה לכוח ו-80 נקודות עבור קאראנ'סיר מאסכולה אחרת.

 

אסכולת להב הבדולח

 

Piercing Ice (פאסיבי): הקאראנ'סיר יכול לפגוע פגיעה קריטית בהתקפת נשק בגלגול 17 טבעי ב-1ק20 במקום 18.

כמו כן, כל הנסיונות של היריבים להדיפת הנשק של הקאראנ'סיר באמצעות מגן או הדיפה פאסיבית זוכים לעונשין 1-.

 

Cleaving Ice (פאסיבי): כל פעם שהקאראנ'סיר פוגע ב-15 טבעי ומעלה ב-1ק20 בהתקפת נשק כאשר יכולת להב הקרח/להב הבדולח פועלת, הוא זכאי למכה רגילה נוספת על מטרה אחרת שעומדת בטווח פנים אל פנים; יכול לפעול עד פעמיים בסיבוב.

 

Deathly Chill (פאסיבי): כל פעם שהקאראנ'סיר פוגע ב-15 טבעי ומעלה ב-1ק20 בהתקפת נשק כאשר יכולת להב הקרח/להב הבדולח פועלת, הוא מנגע את היריב בצינה שגורמת 2-5 נקודות נזק כל סיבוב למשך 3 סיבובים, וגורמת פגיעות של 10%+ לנזק לכל התקפה שמבוססת על כפור. כל פגיעה נוספת של 15 טבעי ומעלה כאשר הצינה פעילה תגרום לאפקט להצטבר (מקסימום הצטברות: 3 פעמים).

 

 

אסכולת שיריון החורף

 

נתזי קרח (פאסיבי): כל פעם שיריב פוגע בקאראנ'סיר בהתקפת פנים אל פנים כאשר יכולת שיריון קרח/שיריון חורף פעילה, הוא נדרש לגלגל הצלה של 3ק10 נגד זריזות (3ק12 לפגיעה קריטית), או לספוג 3-10 נקודות נזק כפור, להיות מואט ל-2 סיבובים ולקבל עונשין 1- לפגיעה ו-50% למהירות תנועה למשך אותו זמן.

 

שיריון קרח מחוזק (פאסיבי): כאשר שיריון הקרח של הקאראנ'סיר פעיל, הוא זוכה ל-3+לגלגולי הצלה כנגד כל הקסמים שמופעלים נגדו, כולל קסמים מנטליים (אבל לא קסמי אש!) ו-2+ לכל גלגולי ההדיפה הפסיבית.

כמו כן, הוא זוכה ל-4+ נוסף לכוח החיים שלו.

 

מעגל קרח (3 נקודות כוח, פעם ב-3 סיבובים): ניתן להפעלה לאחר שהקארנסיר ספג מכה של לפחות 20 נק"פ.

הקאראנ'סיר הפצוע משחרר אנרגיית כפור סביבו, וגורם לכל יריב בטווח פנים אל פנים חצי מהנזק שהקאראנ'סיר עצמו ספג + 3-10 נקודות נזק נוסף, ועונשין 1- לגלגולי הפגיעה ל-2 סיבובים; יריבים יכולים לגלגל הצלה לספוג חצי נזק ולהמנע מהעונשין לפגיעה.

 

 

אסכולת הקרח השוחק

 

ערפל מקפיא משופר (פאסיבי): מחזק את יכולת 'הערפל המקפיא', שמסבה כעת 4-14 נזק לסיבוב, אורך ההשפעה שלה מתארך בסיבוב אחד נוסף לאחר שהקאראנ'סיר מפסיק להשקיע בה כוח; ועוצמת הפגיעות שהיא מסבה עולה ל-20%.

היכולת הזו לא זמינה ללימוד עבור אסכולות אחרות של קאראנ'סירי.

 

קליע קרח (3 נקודות כוח, פעם ב-3 סיבובים): הקאראנ'סיר משגר לחש כפור ביריב עד למרחק 25 מטרים, שמקבל 5+ לפגיעה (יחסית להתקפת נשק רגילה). אם היריב נפגע, הוא סופג 1ק1+8 נקודות נזק לכל דרגה של הקאראנ'סיר, או חצי הנזק לגלגול הצלה מוצלח של 3ק12 לפחות נגד מידת הכושר.

 

עורב קרח (נקודת כוח לכל סיבוב פעילות): הקאראנ'סיר מזמן ישות קרח קטנה בצורה שמזכירה עורב או ציפור דומה שקפאה בקרח; היצור יתקוף פעם אחת בכל סיבוב בו הוא פעיל, ויש לו דירוג פגיעה כמו להתקפת נשק רגילה של הקאראנ'סיר.

כל פגיעה של העורב תסב 8-18 (2ק6+6) נקודות נזק, ותרפא את הקאראנ'סיר בחצי מכמות הנזק שהיא גרמה.

 

 

 

 

חזרה אל האינדקס

של הפרק על התקדמות דמויות

 

                                                                                                                                 

 

מלסטרה_קאבר.png

חזרה אל האינדקס של מלסטרה


כתב וערך: גדעון אורבך, ‏2001 ואילך.
© כל הזכויות שמורות. שימוש מסחרי ו/או למטרת רווח כלשהי אסורים בתכלית, בלא היתר מפורש מהיוצר, בכתב ומראש. צילום והעתקה מכל סוג שהוא מותרים אך ורק למטרת שימוש פרטי שלא בתשלום.