שיקוי
רב עוצמה שדמות או יריב שותים ברגע הנכון (גם אם מדובר בשיקוי מרפא פשוט!),
יכולים להפוך את מהלך הקרב, או לפחות לאפשר לדמות או ליריב ששתו אותו לשרוד למשך
סיבובי קרב רבים יותר, או להתקיף באופן יעיל וקטלני יותר. ש שיקויים
אחרים, לעומת זאת, הם חלקם בלתי נפרד מחומרי הגלם שדרושים ליצירת
חפצים באמצעות כשרונות יצירה - לרבות חפצי קסם
עוצמתיים כללים בסיסיים לשיקויים 1.
שתיית
שיקוי היא פעולה פשוטה, אולם היא דורשת חלק ניכר מסיבוב הקרב. המשמעות היא,
שדמות ששותה שיקוי יכולה עדיין לנוע בקצב תנועה רגיל או לבצע פעולות פשוטות
אחרות (למשל, להפעיל יכולת מיידית, או להתקיף התקפת הזדמנות), אבל אינה יכולה
להתקיף התקפות רגילות או להטיל לחשים שאינם בגדר פעולה מיידית. 2.
שימוש
בשיקוי גורר השהיה של 5 סיבובים לפני שניתן יהיה להשתמש בשיקוי נוסף במהלך אותו
קרב. אם הדמות שתתה את השיקוי מיד לפני תחילת הקרב, אפשר לקצר את ההשהיה ל-4
סיבובים ולהתחיל למנות אותם מהסיבוב הראשון של הקרב. אחסון ושימוש בשיקויים דמות
בעלת ציוד הרפתקנים בסיסי, יכולה לאחסן בחגורה שלה 2 שיקויים לשימוש מהיר בעת
קרב, באורח ששומר על השיקויים (בדרך-כלל) מסכנה להיפגע או להישבר כאשר הדמות
סופגת מכה, כולל גלגול על הרצפה או קסם נזק אזורי. שה"ם יכול
להחליט, לפי שיקול דעתו, שהשפעות מסוימות (למשל: נפילה ארוכה או פגיעה מסיבית של
חומצה) יכולות לפגוע בשיקויים שהדמות נושאת - אולם זהו בהחלט חריג מצומצם, ולא
הכלל. ציוד מתקדם לנשיאת שיקויים קיימים
חפצים שמאפשרים לדמות לשאת יותר משני שיקויים לשימוש מהיר. חגורת אזגול -
פריט לבוש פארילי מסורתי עם חלקי עור ועצם ארוגים בבד
עבה, ביחד עם שקיקים וכיסים, מאפשרת לדמות שעוטה אותה להכין שיקוי שלישי, ואם
מדובר באזגול משובחת וקסומה, אפילו שיקוי רביעי,
לשימוש מהיר בעת קרב. מעבר
לכך, שה"ם יכול להוסיף את התכונה
"כיס שיקויים עמוק 1+" או "כיס שיקויים עמוק 2+"
לכל פריט משובח או קסום של חגורה או גלימה, בהתאם לשיקול דעתו. דרגות איכות של שיקויים (חוק אופציונלי) אם
רוצים לשמור על כללי משחק פשוטים, מתייחסים לכל שיקוי (בין אם נמצא במבוך, נרכש
ממוכר או נוצר בידי דמות עם כשרון אלכימיה) כ"שיקוי סטנדרטי". לעומת
זאת, שה"ם יכול להחליט על מערכה 'ריאליסטית'
יותר, שבה אפשר למצוא שיקויים שונים עם דרגות איכות שונות. לפי
החוקים האלו שיקוי יכול להיות: 'ירוד' - בעל השפעות מתחת לממוצע
או אפילו עם השפעה צדדית מזיקה. 'סטנדרטי' - שיקוי רגיל, עם ההשפעה
הרגילה שמתוארת בטבלת השיקויים. 'איכותי' - שיקוי עם עוצמה מעל
הממוצע. "מובחר" (Epic) - שיקויים נדירים עם השפעה חזקה בהרבה מהרגיל. ההבדלים בהשפעה בין איכויות שונות של שיקוי מתוארות
בערך הספציפי של כל שיקוי. במצב
דברים כזה, מוכרים עשויים לגבות מחירים גבוהים ב-20% על שיקוי איכותי, ועד 50%
יותר על שיקוי מובחר; ולרוע המזל, חלקם עשויים גם לנסות לרמות את הדמויות,
ולמכור להם, למשל, שיקוי ירוד במחיר רגיל. הערה: דרך אפשרית נוספת שעומדת בפני השה"ם היא להשתמש במערכת החוקים הפשוטה של שיקויים
סטנדרטיים בלבד לגבי שיקויים שהחבורה מוצאת או רוכשת, ולאפשר יצירת שיקוים
באיכויות שונות רק כאשר דמות שחקן עם כשרון אלכימיה יוצרת אותן. שיקויים נפוצים הרשימה
בקישור הבא מכילה שיקויים בסיסיים ונפוצים יחסית, שיש סיכוי טוב להיתקל לפחות
בחלקם אצל אלכימאים מקומיים ברחבי בקעת קיירן או איזורים דומים. הטבלה מכילה תיאור בסיסי של פעולת השיקוי,
שנכון עבור שיקוי "ברמת איכות סטנדרטית"; המחיר הממוצע שהדמויות ידרשו
לשלם כשהן קונות אותו ממוכר. מעבר
לרשימת השיקויים הנפוצים מעוצמה 1 מעבר
לרשימת השיקויים הנפוצים מעוצמה 2 שיקויים מקוללים (עוצמה 1) לצד
השיקויים המועילים, הדמויות יכולות להתקל לעיתים
ב'מלכודת בבקבוק' בדמות שיקוי מורעל או מקולל, שנראה דומה מאד לאחד השיקויים
המועילים, אבל השתיה שלו תגרום במקום-זאת אפקט מזיק; לעיתים ניתן להציל מהאפקט
בגלגול של 3ק12 נגד כושר, ולעיתים אין גלגול הצלה בכלל - לפי שיקול דעתו של השה"ם. שימו לב! אלכימאי יכול לנסות לאבחן
את טיבו האמיתי של שיקוי לזהות שהוא מקולל, בגלגול כשרון כנגד מידת התבונה של
עצמו. דרגת הקושי של הגלגול נקבעת לפי ההפרש בין דירוג הכשרון
של האלכימאי לעומת דירוג העוצמה של השיקוי. -
אלכימאי ושיקוי בדרגה זהה: גלגול 3ק10 נגד תבונה. -
אלכימאי בדרגת כשרון שעולה על דירוג השיקוי (לא משנה בכמה): דירוג 2ק12 נגד
תבונה. -
אלכימאי בדרגת כשרון נמוכה ב-1 מדירוג השיקוי: גלגול 4ק10 נגד תבונה. -
אלכימאי בדרגת כשרון נמוכה ב-2 או יותר מדירוג השיקוי: אין סיכוי לאבחן שיקוי
מזיק או מקולל. משך ההשפעה המזיקה:
שיקוי מקולל מעוצמה 1 משפיע בדרך כלל למשך 3-6 שעות; מלבד שיקויים שכתוב אחרת
בתיאור שלהם (למשל: שיקוי רעל שפוגע בדמות פעם אחת במקום לרפא אותה). דוגמאות נפוצות להשפעות של שיקוי מקולל
שיקויים מקוללים (עוצמה 2) שיקויי
מקוללים מעוצמה 2 חולקים בדרך-כלל את אותן השפעות ותכונות של שיקויים מקוללים
מדרגה 1, אולם אפשר להוסיף כמה אפשרויות נוספות וקטלניות, שמפורטות בטבלה הבאה:
שיקויים מקוללים (עוצמה 3) בעוצמה שלוש, אפשר להוסיף להשפעות הקודמות כמה
אפשרויות חדשות ונבזיות במיוחד שמופיעות בטבלה הבאה:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
כתב
וערך: גדעון
אורבך, 2001 ואילך.
© כל הזכויות שמורות. שימוש מסחרי ו/או למטרת רווח כלשהי אסורים בתכלית, בלא היתר
מפורש מהיוצר, בכתב ומראש. צילום והעתקה מכל סוג שהוא מותרים אך ורק למטרת שימוש
פרטי שלא בתשלום.