באנר חלקי - אוגדן המפלצות.jpg

 

 

 

 

נקרומנסרים ("קוסמי מוות")

 

מבוא | יכולות מיוחדות והתמקצעות | לחשי בסיס | לחשים מעוצמה ראשונה | לחשים מעוצמה שניה

 

 

יכולות מיוחדות בסיסיות של נקרומנסר

כל נקרומנסר מכל סוג או התמקצעות, זוכה החל מדרגה 1 באורח אוטומטי לכל היכולות הבאות:

·         חסינות כמעט מוחלטת ללחשי מחלה לקסמים שמבוססים על אנרגיה של מוות.

·         עמידות גבוהה (50% נזק ו-5+ להצלה) נגד לחשים מבוססי צל וקללות.

·         יכולת לעבור באיזורים נגועים במוות ולהיות מזוהה כבן-ברית או לפחות לזכות להתעלמות מצד אל-מתים לא תבוניים, חיות נגועות במוות או בכוח אפל, ועוד. היכולת הזו פועלת ברוב המצבים, אבל היא אינה מוחלטת, ויכולה לעיתים להשבר כאשר הנקרומנסר עצמו נפצע פצעים קשים, או ניסה להשתלט על אל-מתים או חיות נגועות באיזור ונכשל.

·         כל נקרומנסר נחשב כבעל בונוס כושר גבוה ב-1+ מהכושר האמיתי שלו (למשל: נקרומנסר בעל כושר 13-15, שהיה מעניק ליצור אחר 1+ לתוספות נק"פ לדרגה ו-1+ לגלגולי הצלה נגד רעל, יקבל 2+ כאילו היה בעל כושר 16 או 17). לצורך גלגול הצלה שמתייחס לערך הכושר כמספר מטרה, נקרומנסר יחשב כבעל כושר גבוה ב-3+ מערך הכושר האמיתי שלו.

 

חולשות: כל נקרומנסר, גם כאשר הוא אדם חי ונושם, פגיע ללחשים קדושים וסופג מהם 33% נזק נוסף, כמו גם סובל מ 2- מכל הצלה נגדם. נקרומנסר מאסכולת 'הצל השחור' סופג 50% נזק נוסף (במקום 33%), וסובל מעונשין 3- להצלה נגד הלחשים האלו.

 

התמקצעות (דרגה 3)

נקרומנסר שמגיע לדרגה שלישית, יכול לבחור אחת משלוש ההתמקצעויות הבאות:

 

אדון המתים: הקסם ה'איקוני' שמייצג בעיני רבים את מקצוע הנקרומנסר, הוא היכולת להקים גופות של מתים, חלקי גופות, וברמות גבוהות גם נשמות של מתים, או לכבול יצורים קיימים כאלו למרותו.

 

הצל השחור: קסמים שמתמקדים בנזק צל, שאיבת חיים, הטלת קללות אכזריות וגרימת מחלות, לא פעם באורח שמאפשר לנקרומנסר להיזון מכוח החיים של הקורבן, ומסייע להקים אותו אחר-כך בתור אל-מת.

 

מנסר העצמות: קסמי התמרה, חיזוק והתקפה שמשתמשים בעצמות או שרידי עצמות ובחומרים דומים, בין היתר לצורך הגנה על הנקרומנסר עצמו, זימון כלי נשק מקוללים שמסייעים בהגנה ובהתקפה, ושינוי הסביבה לרעה – כולל ליצירת מלכודת קטלניות.

 

בניגוד לקוסמים אחרים, כל נקרומנסר יכול ללמוד באורח אוטומטי קסמים מכל שלוש האסכולות בלא הגבלה; אולם מקבל יכולות מיוחדות ובונוס ניכר להשפעה ולעוצמה של קסמים מהאסכולה שבה הוא התמקצע. נקרומנסר זקוק גם לפחות נקודות אימון כדי ללמוד קסמים חדשים מהאסכולה שלו, ולכן יש סיכוי טוב שרוב הקסמים שלו – בעיקר החזקים – יהיו שייכים קודם כל לאסכולה הזו.

 

בונוסים ויכולות מיוחדות שהנקרומנסר מקבל לאחר ההתמקצעות

 

אדון המתים: נקרומנסר ששייך לאסכולה הזו, מקבל כבר מרמה 3 את היכולת המיוחדת של 'זימון קבוע', כלומר, יכולת לשמור לצידו בכל זמן אל-מת מסוג שהוא מסוגל להקים (כולל גם 'להקים אותו לתחיה' אחרי זמן-מה כאשר הוא מחוסל – אלא אם כן הוא נשרף היטב או טוהר באמצעות לחש קדוש), מה שחוסך ממנו את הצורך לחפש כל הזמן שרידים או להקים אותם במיוחד בזמן הקרב או ממש לפני הקרב.

כמו כן, היצורים שנקרומנסר כזה מקים יזכו בד"כ לבונוסים של כ-33%+ לנקודות הפגיעה והנזק, 1+ לדירוג הפגיעה והשריון; ויטו הרבה פחות להתקומם ולתקוף את האדון שלהם כאשר הוא נחלש או קורס. בהמשך, נקרומנסר כזה יקבל בונוסים למספר המשרתים שהוא יכול לשלוט בהם, ועוד.

 

הצל השחור: נקרומנסר ששייך לאסכולה הזו, מקבל בונוס של כ-33% לנזק 2+ לגלגולי הפגיעה ו-2- לגלגולי הצלה של הקורבנות שלו נגד קסמי רעל, מחלה וקללה. מנגד, גם הפגיעות ללחשי אור וכוחות טהורים אחרים גבוהה יותר אצל נקרומנסר כזה מאשר אצל בעלי אסכולות אחרות.

נקרומנסר כזה מקבל מקבילה אפלה לכוח חיים גבוה יותר (5+ בדרגות נמוכות) שמאפשר לו לשרוד פגיעות קטלניות; והוא מסוגל להתרפא במהירות (3-10 נקודות פגיעה לסיבוב בדרגות נמוכות) אשר הוא שורץ בתוך איזור נגוע – למשל, בתוך בור גופות, מים מזוהמים מלאים במוות, רעל מכושף מיסוד הצל או המוות, ועוד. בדרגות גבוהות יותר, הוא מסוגל לעיתים 'להתמוסס' לתוך חומרים כאלו ולחמוק לגמרי מהקרב, כדי להגיח בריא ושלם כמה שעות מאוחר יותר.

 

מנסר העצמות: נקרומנסר ששייך לאסכולה הזו, מקבל בונוס של כ-33% לעוצמה של לחשי הגנה (בעיקר שריונות עצם מסוגים שונים), ובונוס 1+ לדירוג שריון והדיפה. הוא מסוגל להתמיר מסת חומר גדולה יותר בלחשי עצם (או לחשי אסכולת המפל, אם יש לו כאלו); כמו כן, הוא מקבל בונוס דומה לעוצמה של לחשי התקפה שמבוססים על זימונים מעצם.

בנוסף לזה, נקרומנסר מהאסכולה הזו מקבל את היכולת 'לשתף' את כוח הסבל שלו עם היצור האלמת שהוא שולט בו, כך ש-50% מהנזק שהוא סופג ירדו קודם מנקודות הפגיעה של המשרת או המשרתים האל-מתים שלו.

 

שיפור היכולות המיוחדות (דרגה 4)

בדרגה רביעית, כל נקרומנסר זוכה ליכולת מיוחדת נוספת או שיפור יכולת מיוחדת אחת, בהתאם להתמקצעות שלו

הצל השחור: הריפוי העצמי המהיר כאשר הנקרומנסר נמצא באיזור נגוע במוות עולה ל-2ק3+6 לסיבוב, וכמו כן, הצל והזוהמה שהנקרומנסר אפוף בהם מאפשרות לו להתחדש ב-1ק1+4 לסיבוב גם כאשר הוא נמצא באיזור שאינו נגוע.

אדון המתים: נקרומנסר מהאסכולה הזו, יכול להחזיק שני משרתים אל-מתים; אחד קבוע שהולך איתו ואפשר להחזיר ל'חיים' כמעט בכל מצב גם כמה שעות אחרי שהוא הופל; ואחד זמני שהוא יכול להקים באמצע קרב או סמוך לפני הקרב. באורח טיפוסי, נקרומנסר בדרגה הזו יסתובב עם 'קליפת אדם' בתור שומר-ראש קבוע, ובמהלך הקרב יכול להקים 'קליפה' נוספת או להשתמש בהקמה זמנית של חיה מתה.

מנסר העצמות: הנקרומנסר מצפה את השריון שלו בעצמות מקוללות, שמקנות לו 1+ נוסף קבוע לדירוג השריון, ו-20%+ קבוע לנקודות הפגיעה.

 

התפתחות בדרגה 6

הקמת מתים משופרת: כאשר הנקרומנסר מגיע לדרגה 6, הוא מקבל יכולת משופרת להקים מתים ולהפוך אותם למשרתים אל-מתים. הנקרומנסר מקבל סוג חדש ואיטי יותר של הקמת מתים (ולכן לא שמיש באמצע הקרב או ממש לפני קרב), שמאפשר לו להקים עד 2 נוספים בעוצמה שניה (גופות מהלכות, מעיים יורקות), או עד 4 נוספים מעוצמה ראשונה (יד זוחלת, קליפת-אדם). האל-מתים הללו ישרתו באורח מגושם את הנקרומנסר וינסו להגן עליו אם יותקף סמוך אליהם, אבל השליטה בהם חלקית בהרבה מאשר במשרת האל-מת הראשי; לא ניתן להעביר להם פקודות מהירות באמצעות מחשבה, וההליכה שלהם (גם אם יצוו ללכת בעקבות היוצר) היא איטית, ולא מתאימה לתנועה מהירה בתוך מבוך או שטח אחר שאינו המקום בו הם שורצים בדרך-כלל.

 

כמו כן, הנקרומנסר מקבל יכולת חדשה מיוחדת, לפי האסכולה שלו:

 

הצל השחור: הנקרומנסר יכול, פעם ביום, 'להתמוסס' אל תוך בוץ, עפר או נוזל נגוע במוות. היכולת פועלת תמיד בסוף אותו סיבוב (קרי, מאבדת תמיד את היוזמה): עד שהפעולה מושלמת ניתן לפגוע בנקרומנסר כרגיל (כולל למוטט אותו לפני שהוא מספיק להשלים את היכולת), אבל לא ניתן להפריע לה על-ידי לחש נגד או שיבוש ריכוז.

נקרומנסר שהתמוסס לא ניתן לפגיעה בשום דרך, מלבד לחשים קדושים של יריב בדרגה שווה או גבוהה משלו, וגם הם יגרמו 50% נזק בלבד; מנגד, הוא לא מסוגל להתקיף בשום דרך ישירה או להטיל לחשים - אבל עדיין יכול לשלוט במשרתים האל-מתים שלו באותה דרך שהיה שולט בהם אלמלא התמוסס; הוא מרפא 20% מנקודות הפגיעה שלו כל סיבוב; ומסוגל 'לזרום' עם המים המזוהמים או דרך האדמה במהירות תנועה כפולה.

היכולת תחזיק מעמד סיבוב אחד לכל דרגה של הנקרומנסר, ובתחילת הסיבוב שלאחר מכן הוא יאלץ להתגשם מחדש.

 

אדון המתים: הנקרומנסר מאדון המתים זוכה בגרסה חזקה יותר של הקמת המתים המשופרת, ויכול להקים עד 3 משרתים מעוצמה שניה או 6 משרתים מעוצמה ראשונה.

 

מנסר העצמות: הנקרומנסר משפר את היכולת לצפות את המלבושים שלו בעצמות מקוללות, ומשפר את הבונוס לשריון ונקודות פגיעה שזכה בו בדרגה 4. הנקרומנסר זוכה כעת לבונוס קבוע של 3+ לדירוג השריון, 33% לנקודות הפגיעה, וקוצץ נזק 3- שמצטבר עם קוצצי נזק אחרים שהנקרומנסר משיג מחפצים קסומים או לחשים.

 

 

מבוא | יכולות מיוחדות והתמקצעות | לחשי בסיס | לחשים מעוצמה ראשונה | לחשים מעוצמה שניה

 

 

 


כתב וערך: גדעון אורבך, ‏2001 ואילך.
© כל הזכויות שמורות. שימוש מסחרי ו/או למטרת רווח כלשהי אסורים בתכלית, בלא היתר מפורש מהיוצר, בכתב ומראש. צילום והעתקה מכל סוג שהוא מותרים אך ורק למטרת שימוש פרטי שלא בתשלום.