שיטת המשחק (א.א.א.)  ::  8 התכונות של הדמויות  ::  מיומנויות הדמות  ::  מורל, נפש, יוזמה, מספר מזל ועוד...  ::  קרבות

המיומנויות מסודרות אצל הדמות לרוב בשתי טבלאות ומביאות את כל הפעולות השונות בהן לדמות יש מיומנות כל שהיא. בקיצור ברשימת המיומנויות ימצא כמעט כל דבר שהדמות יודעת לעשות. רשימה זו תביא את אחד ההבדלים הגדולים בין הדמויות, ותאפשר את המשחק ה"חכם" של השחקן, בכך שיוכל לפעול במצבים מסוימים בשכל ולא בכוח בלבד.


מיומנויות נשק    רשימת מיומנויות הנשק מכילה את כל אמצעי הלחימה שהדמויות מיומנות בהן ברמה זו או אחרת. המיומנות משפיעות בעיקר על סיכויי הפגיעה והנזק של הדמות עם אותם נשקים, כאשר כל 10 מיומנות תוסיף 1 סיכויי פגיעה, וכל 20 מיומנות תוסיף 1 נזק ( או לחלופין בונוס לקסמים במיומנות נשק של קסם. ראה ערך קסמים – בהשפעות הקסמים מופיע בצבע אפור כמשתנה של עוצמת הקסם "בונוס"). דמויות יכולות לנסות להשתמש בכלי נשק מבלי שברשותן מיומנות, אך הדבר לא בטוח יעלה בידן וגם אם יצליחו, יעשה הדבר בחוסר מיומנות בולט לעין. דמות בעלת מיומנות בנשק בתור מיומנותה הראשית תתחיל לרוב עם ציון של 12 והנרכש שלה יהיה 3 (ראה ערך עליית דרגה-שיטת הנרכשים), לעומת זאת שליטה משנית בנשק תהיה רק של 8 נקודות בתחילה ונרכש של 2, ושליטה מינורית בנשק תהיה בעלת ציון בתחילה של 4 ועם נרכש של 1. דמויות יכולות ללמוד להשתמש בכלי נשק שלא התחילו עם מיומנות בהם, ולרכוש בהם מיומנות אט, אט. סוג השליטה של הדמות במקרה כזה יהיה על פי הנטייה הטבעית של הדמות עם הנשק.

סוגי נשקים נפוצים (קיימים עוד):
חרבות – חרבות קלות, כבדות חד ידניות ודו ידניות.
גרזנים – גרזנים קלים וכבדים ליד אחת או שתיים.
חניתות – כולל חניתות וכלל כלי נשק ארוכים במיוחד.
קשתות – כולל קשתות ורובי קשת.
כלי הטלה – סכיני הטלה, גרזני הטלה, קידונים שוריקנים וכו'...
כלי ירי – רוגטקה, סלינג ועוד...
אלות – אלות עץ, מתכת, אלות קוצניות ופטישי קרב.
קסם – הטלת קסמים מזיכרון, ידע או מגילות.
קטטת גוף – לחימה ללא נשק או עם אגרופנים וכו'... (1-2 נזק מהיר מאוד normal)

 
מיומנויות כלליות    רשימת מיומנויות אלו מכילה את רוב הכישורים הנוספים של הדמות, ואת רמת הכישרון שלה בכל מיומנות. ההשפעות של המיומנויות משתנות מאחת לאחת. ניתן לקרוא על כמה מהמיומנויות הנפוצות ועל השפעותיהן ברשימה הבאה.

מיומנויות כלליות נפוצות:
כיוס – הכישרון לקחת ליצור משהוא ללא שירגיש בכך.
פריצה – היכולת לפתוח מנעולים סגורים.
הקסמה – מיומנות זו נועדה בכדי להקסים חפצים, או במילים אחרות להוסיף תכונות קסומות לחפצים רגילים.
הטמנת מלכודות – היכולת להסוות מלכודות, ולהניחן כך שיהיו קטלניות יותר.
נטרול מלכודות – היכולת לפרק מלכודות, מבלי להיפגע.
חמיקה ממלכודות – מושפע מהיכרות עם מלכודות ומאפשר לחזות את פעולתן ולהגיב מהר גם כשאלו מפתיעות אותך, וכך לחמוק מהן.
הסוואה – היכולת להתחבא היטב במקומות מסתור טובים או טובים פחות.
התגנבות – מקביל לתנועה חרישית, היכולת לנוע מבלי להישמע.
גישוש – היכולת להתחקות אחר שביל עקבות.
זיהוי עקבות – הכישרון לדעת לאיזה יצור או חייה שייכים העקבות.
הסתרת עקבות – היכולת להסתיר את עקבותיך כך שיהיה קשה להתחקות אחריהם (לגשש אחריך).
תפירה / נגרות / נפחות – הכישרון ליצור דברים מחומרים שונים.
נקודות קסם – משמשות לידיעת קסמים אצל קוסמים (ראו ערך נקודות קסם במערכת הקסם).
הבחנה - הכישרון להבחין בפרטים שעשויים לחמוק מן העין.
חיפוש דלתות סתרים – כשרון למציאת דלתות או מעברים סודיים.
חיפוש ציוד – הכישרון למצוא חפצים שהוחבאו על אדם או במקום מסוים.
שימוש במגן – הכישרון לחסום מתקפות בעזרת מגן.
חידוש מנה / בריאות – היכולת להתרפאות יותר משינה ואכילה.
ניווט – יכולת התמצאות גם ללא אביזרים לכך.
התחמקות ב... – הגברה של כשרון המהירות לצורך התחמקות ממתקפות במקומות מסוימים. לדוגמה ביערות, גבעות, שדות ועוד...
התמצאות ב.. - הגברה של כשרון הניווט במקומות מסוימים. לדוגמה ביערות, גבעות, שדות ועוד...
הכנת ציידות דרך – הכישרון להכין בשר צייד לציידות דרך כך שיהיו טעימות יותר וירפאו יותר, כמו גם היכולות להכין יותר אוכל מאותה כמות בשר (ניקוי יותר יעיל של חלקים לא אכילים).
פשיטת עורות – הכישרון לפשוט עורות מבלי לשחוק אותן, והיכולת לפשוט אותן יותר מהר ובפחות איבוד חומר.
פחלוץ – הכישרון לפחלץ חיות או יצורים.
קנטור – יכולת להתגרות ביצורים עד כדי הוצאתם מריכוז והורדת כישורי לחימתן.
קפיצה – הכישרון לקפוץ רחוק יותר או גבוהה יותר.
האזנה – הכישרון לשמוע רעשים שעשויים לא לשים לב עליהם.
איזון – היכולת לשמור על איזון ולא ליפול לאחר פעולות המערערות את שיווי המשקל (כמו קפיצה לאזור קטן).
טיפוס – הכישרון לטפס על משטחים חלקים או טלולים.
שחייה – משפר את יכולת השחייה אין במהירות ואין במצבים המקשים על כך.
ריכוז – חשוב לקוסמים ועוזר להם לא לאבד ריכוז בעת הטלת קסמים ארוכים גם כשיש הסחות דעת שונות.
דקירה מאחור – היכולת להסב יותר נזק בעת דקירה מאחור.
אילוף – היכולת לאלף חיות, כך שאלו יפעלו בשיתוף פעולה עמך.
גירוש אל-מתים – בלעדי לכוהנים ומאפשר לגרום לאל מתים להימלט ממך באימה.
תנועה יומית – מגביר את כמות התנועה היומית של הדמות.
הקרבת קורבן – כשרון לעשות טקסים פולחניים היטב, כך שימשכו יותר את יחס האלים.
ידע ב... - מעניק לדמות סיכוי לדעת דברים שהשחקן אינו יודע בנושא שבו יש לה ידע. (נושאים כמו, טבע, מכניקה, קסם וכו'...)

יש עוד הרבה מיומנויות כלליות, למעשה אחת כמעט לכל דבר שאתם עשויים לנסות או לרצות לבצע במהלך המשחקים, הרגישו חופשיים לשאול על מיומנויות חדשות, או לבקש בעת משחק לנסות ללמוד גם דברים שאינם ברשימה.