שיטת המשחק (א.א.א.)  ::  8 התכונות של הדמויות  ::  מיומנויות הדמות  ::  מורל, נפש, יוזמה, מספר מזל ועוד...  ::  קרבות

במשחקי LOP כל דמות מבוססת של 8 תכונות יסוד: בריאות, מנה, עוצמה, תבונה, שריון, מהירות, כריזמה ויופי. בהמשך מופיעות כל 8 התכונות ומצורף הסבר מפורש. חשוב לומר כי לחלק מן התכונות רף מינימום כזה או אחר, בעוד לאף אחת מהן אין רף מקסימום. שימו לב גם כי כל תכונה מסמלת מספר דברים, אך ציון גבוהה בתכונה אינו מחויב לסמן את כולם, וכדי להגדיל את העומק במשחק ניתן להחליט מראש כי היא מסמנת בעיקר דבר אחד או כלל לא דבר אחר. פעולות שכאלה יאפשרו לכם להתחבר יותר לדמות, ויתנו לכם המון אפשרויות למשחק תפקידים משובח.


בריאות    הבריאות מייצגת את רמת השלמות הגופנית של הדמות (רמת פציעה), ומשמשת כנקודות החיים שלה. הבריאות מסמלת גם את כוח הסבל והכושר הגופני של הדמות, בעיקר כמדדי שיחה ואינטראקציה בתוך המשחק. לדוגמה: כשדמותכם תפגוש דמות במשחק היא לא תגיד "הבריאות שלי היא 8", אלא תאמר "איני בכושר כל-כך טוב". דמות אשר הגיעה לאפס נקודות בריאות מוצאת את מותה. וברמות פציעה קריטיות היא עשויה לספוג מינוסים כאלו או אחרים:

רמת פציעהאחוזי פציעההשפעות פציעה
בריא100% מהבריאות המלאה1+ סיכוי פגיעה, התחמקות, נזק והפחתת נזק.
בקושי פצוע99%-91% מהבריאות המלאהאין
פצוע קלות90%-81% מהבריאות המלאהאין
פצוע קל80%-71% מהבריאות המלאהאין
פצוע70%-61% מהבריאות המלאהאין
פצוע בינוני60%-51% מהבריאות המלאהאין
פצוע קשה50%-41% מהבריאות המלאהאין
פצוע מאוד40%-31% מהבריאות המלאהאין
פצוע קריטי30%-21% מהבריאות המלאהאין
פצוע אנושות20%-11% מהבריאות המלאה2- סיכוי פגיעה, התחמקות, נזק והפחתת נזק.
קרוב למוות10%-1% מהבריאות המלאה4- סיכוי פגיעה, התחמקות, נזק והפחתת נזק. היצור לא יכול לבצע שום פעולה בתורו אלא אם בתחילת תורו עבר גלגול הצלה המבוסס על בריאות.
מוות0% מהבריאות המלאהמוות – אם הדמות המתה תקבל מיד שיקוי ריפוי, יוטל עליה קסם ריפוי או יגישו לה עזרה רפואית כל שהיא, היא לא תמות. הדבר יחשב כי ניצלה מפצעי מוות קשים, ולרוב תסבול לאחר אירועים כאלה מהשפעות מתמשכות. אם לא עברה טיפול בזמן זה, לאחר מכן רק קסמי החייאה יוכלו להשיב אותה.
 
מנה    לכל דמות יש מידה מסוימת של מרץ, כאשר המנה יורדת הדבר מסמל מאמץ מוגבר של הדמות, ומעיד בין היתר על התעייפות הדמות. המנה יורדת בעיקר כאשר הדמות מבצעת מאמצים מוגברים כמו בעת שימוש בכישורים מיוחדים. בעוד מנה של אפס מסמלת עבור רוב הדמיות תשישות בלבד (ואי יכולת להשתמש בעוד כישורים מיוחדים) עבור קוסמים הדבר מסמל מוות, וזאת עקב העובדה שעבור דמויות של קוסמים המנה היא גם ציון המסמל את רמת הקשר שלהם עם אנרגיות פנימיות שבהם, אותן הם מנצלים להטלת קסמים. עבור קוסמים מנה של אפס פרושה שהם ניצלו את כל אנרגיות הקיום שלהם, כמו בטריה ריקה, דבר שמביא למוות מידי (עבור לא קוסמים הדבר תקף רק במצבים מיוחדים מאוד כשהמנה שלהם נמוכה מאפס). מוות עקב מחסור באנרגיות הגוף הוא מוות שהרבה יותר קשה להציל ממנו, וטיפולים רפואיים או שיקויים לא יספיקו לשם כך.
 
עוצמה    מדד זה מסמל את הכוח הפיזי של הדמות, ומשפיע על הנזק שזו תעשה עם כל כלי נשק פיזי. העוצמה משמשת גם למדד ודרישה כתנאי בסיסי בשימוש ברוב הנשקים, ובציוד רב. כל 10 נקודות עוצמה של דמות יוסיפו לה 1 נזק בהתקפה, בכל מתקפה פיזית, הכל משימוש בחרב, דרך קרב בידיים חשופות וכלה בשימוש בקשת. עוצמה של אפס פרושה קריסה טוטלית של הגוף, ואי יכולת לשאת את עצמך יותר, לאחר זמן ממושך במצב זה או גרוע ממנו הדמות תמות, וגם אם תנצל עלולים להישאר לה מספר בעיות ארוכות טווח.
 
תבונה    תבונה היא הערך המייצג של הידע הכללי של הדמות, כמו גם של חכמתה ואופן התפישה שלה את הקורה סביבה. דמות בעלת תבונה גבוהה תהיה דמות משכילה, חכמה ותנתח היטב את כל הקורה סביבה, כך שתפעל היטב במצבי לחץ. תבונה היא מדד חשוב מאוד גם בלמידה של הדמות, בין אם מדובר בכישור או קסם, וגם משפיעה על ניתוח המצב סביב הדמות (אחד משני הגורמים המשפיעים על יוזמה – ראה ערך יוזמה). תבונה משפיעה גם בין היתר על ההשפעות של הקסמים של הדמות, אם יש כאילו. על כל 10 תבונה תזכה הדמות לנקודת בונוס נוספת בהשפעות הקסמים (ראה ערך קסמים – בהשפעות הקסמים מופיע בצבע אפור כמשתנה של עוצמת הקסם "בונוס"). תבונה אפסית פרושה פגיעה שכלית של הדמות העשויה להשאיר סימנים ארוכי טווח ואף להביא למוות.
 
מהירות    : המהירות של הדמות היא מייצג של מהירות התפיסה והתגובה שלה, ומשמשת בעיקר בעת ניסיון הדמות להתחמק ממתקפות. ככל שמהירות הדמות גבוהה יותר הסיכוי שלה להצליח לחמוק או להדוף מתקפות בצורה אוטומטית גדול יותר. על כל 10 נקודות מהירות סיכוי ההתחמקות של הדמות יגדל ב-1. המהירות משפיעה בין היתר על מהירות התפיסה (אחד משני הגורמים המשפיעים על יוזמה – ראה ערך יוזמה). מהירות אפסית או פחותה מזו מסמלת בעיה אצל הדמות בתגובותיה בכלל, ומעידות על מצבים שונים של שיתוק. לרוב הדבר לא קטלני, אך יגדיל את הסיכויים לפגוע בדמות. אם הדבר נמשך, במקרים מסוימים הדמות עשויה למות משיתוק במצב מתמשך.
 
שריון    שריון הדמות בבסיסו הוא היכולת של הדמות לספוג פחות נזק ממכות שונות שפגעו בדמות. כאשר דמות נפגעת היא תספוג פחות נזק ככל שהשריון שלה גבוהה יותר. השריון מסמן, ונובע משני דברים בלבד:
  1. פריטים חיצוניים שהדמות לרוב לובשת, כמו שריון לדוגמה.
  2. אינסטינקטים בסיסים של הדמות העוזרים לה להיפגע פחות או לחליפין להיפגע במקומות פחות כואבים או חשובים. הדוגמה המושלמת פה תהיה האינסטינקט הבסיסי ביותר שיש לכל אחד, והוא לגונן על הראש עם היד בעת מעידה או חבטה.
על כל 10 נקודות של שריון הדמות תספוג פחות 1 נזק, או במילים אחרות יכולת הפחתת הנזק של הדמות תגדל ב-1. כמו כן סוג השריון בהצלבה עם סוג הנזק של הנשק ישפיעו על הנזק שהדמות תספוג בסופו של דבר, לדוגמה חץ ישפיע יותר כנגד שריון עור מאשר שריון פלדה. לשריון אפסי או ירוד מזה אין כל השפעה פרט לעובדה שזה מצביע כי הדמות פיתחה רגישות מסוימת, ולכן מתקפות הפוגעות בה יסבו לה יותר נזק מן הרגיל.
 
כריזמה    כריזמה היא למעשה יכולת הדיבור והשכנוע של הדמות. ככל שהכריזמה של הדמות תהיה גדולה יותר היא תוכל להשפיע יותר על הדמויות הסובבות אותה, דבר שיתבטא בהצלחה של ניסיון לשכנע אותם לעשות משהוא מסוים, ואו במחירים שזו תקבל בעת כל קניה בשוק, או מסוחר. כריזמה אפסית אין לה כל חשיבות פרט להיות הדמות חסרת כל כושר שכנוע, והעובדה שהיא מעצבנת את הסובבים אותה בין אם היא רוצה זאת או לא.
 
יופי    היופי אינו מביע רק את היופי החיצוני של הדמות אם כי גם אותו. היופי בחלקו החשוב במשחק הוא הרושם הראשוני שהדמות עושה בכל דרך שהיא על דמויות אחרות. ככל שהיופי של הדמות גדול יותר סימן שהיא יותר מרשימה את הסובבים אותה, ואילו ינהגו אליה בהתאם, הן בחביבות יתרה, והן על ידי פניה עליה בהצעות שונות, דבר העשוי לתת לדמות פתח למקומות חדשים שדמויות אחרות יתקשו להגיע עליהם. יופי אפסי לא קטלני, אך מזיק מאוד, משום שמעתה והלך כל הדמויות ינהגו אליכם בגסות רוח ולא ירצו אתכם בסביבתם, במילים אחרות הרושם הראשוני שלכם שלילי, וזה דבר שקשה מאוד לשנות.