כלי נשק
כלי
נשק נחשב לא פעם ל'ידידו הטוב ביותר של ההרפתקן', והפריט החשוב ביותר ברשימת
הציוד של כל דמות בעלת כשרון לחימה. לרוע המזל, לא רק שכלי נשק נוטים להיות יקרים
יחסית, הרי שלאחר ההתנפצות הגדולה וחורבן האימפירה האנ'מירית וממלכת האור הנשגב
של אורגי הערפל, כלי נשק משובחים ואומנים שמסוגלים לחשל אותם, הפכו נדירים בהרבה
- מה שמאמיר עוד יותר את המכירים של כלי נשק, בעיקר המשובחים והאיכותיים שביניהם.
לעומת
זאת, אוצרות שכוחים מהתקופה שלפני ההתנפצות, או כספות וחדרי נשק של בתי אצולה,
יכולים בהחלט להכיל 'מזכרות' מתקופות טובות יותר, בהם המסחר זרם, הערים ובתי
הגילדות היו רבים יותר, ונשק משובח היה זמין בהרבה למי שהפרוטה בכיסו.
פגיונות
|
שם כלי הנשק
|
נזק
בסיסי
|
עלות ממוצעת
(באן)
|
רקע
ותכונות מיוחדות
|
פגיון
רגיל
|
1ק4
|
80-100
|
גרסה בסיסית של פגיון,
שכל חרש נשק יכול ליצר בקלות, וניתן למצוא כמעט בכל כפר.
|
פגיון
משובח
|
1ק1+4
|
100-150
|
פגיון מושחז ועשוי טוב
יותר מהממוצע; דורש חרש נשק בעל מיומנות מסוימת, שיודע מה הוא עושה עם ברזל
וכיצד להשחיז ולחזק אותו באורח יעיל.
|
אז'אנור
|
1ק2+6
|
500-600
|
פגיון מתנקשים
ראמג'ירי ידוע לשמצה; בנוי באורח שהופך אותו קל כמו נוצה (וגם נוח להסתרה) וקטלני
במיוחד; לא פעם עשוי עם פיתוחים ראמג'יריים אופיניים, כמו שמש או פנים של קוף.
בונוסים נוספים
1+ לגלגולי יוזמה כאשר
הדמות מתקיפה עם הפגיון
גלגול פגיעה שהוציא
18+ "טבעי" ב-1ק20 גורם ליריב לדמם ל-1-3 נקודות נזק למשך 2
סיבובים; אם לפגיון יש יכולת גרימת דימום קסומה, האז'אנור מעלה אותה ב-2+
ומאריך את משך הדימום בסיבוב אחד.
מקום אחד לשיבוץ אבן
יקרה קסומה (socket)
|
חרבות וגרזינים
|
שם כלי הנשק
|
נזק
בסיסי
|
עלות ממוצעת
(באן)
|
רקע
ותכונות מיוחדות
|
קיראן
קצרה
|
1ק6
|
100-120
|
הקיראן היא חרב ברזל פשוטה
וישרה מברזל או ברזל מחוזק, בדרך-כלל באיכות בינונית ומטה. מאחר והיא פשוטה
מאד ליצור, היא הנשק הנפוץ ביותר בבקעת קיירן (וגם במקומות אחרים, תחת שמות
שונים), ובדרך-כלל תהיה הנשק ההתחלתי של הרפקנים רבים בעלי דירוג עושר/מעמד של
"C" ומטה.
קיראן קצרה היא חרב
חד-ידנית
קיראן בינונית ניתנת
לשימוש חד-ידני או ככלי נשק שני ללוחם בעל אחיזה-כפולה, אם לדמות כוח 14
ומעלה.
קיראן כבדה ניתנת
לשימוש דו-ידני בלבד.
|
קיראן
בינונית
|
1ק8
|
150-180
|
קיראן
כבדה
|
1ק10
|
200-300
|
נארישקה
|
1ק2+8
|
300-350
|
חרב וארת'ארית
חד-ידנית משובחת, עם להב מעוקל במעט, שיש אומרים שהיא שכלול של חרב המלחים
הראמג'ירית המעוקלת; עשויה באורח מאוזן שמקנה לה יתרונות של חרב ישרה ושל חרב
מעוקלת, ויכולת תמרון מהירה, מה שהופך צמד נארישקה לנשק אהוב מאד על סייפים,
וגם הופך אותה לחרב פרשים מעולה, וכלי מעולה לקיצוץ מהיר של צמחיה - רגילה או
מפלצתית.
תכונות מיוחדות של
הנארישקה המשובחת:
1+ ליוזמה
1+ לפגיעה ו-2+ לנזק
כנגד צמחים
2+ לגלגולי פילוס דרך
צמחיה סבוכה
בעלת מקום לשיבוץ אבן
טובה מכושפת (Socket).
|
נארישקה
משובחת
|
1ק3+8
|
600-700
|
קאז'ור
|
1ק1+8
|
200-250
|
קאזו'ר היא חרב מלחים
ראמג'ירית מעוקלת בגודל בינוני.
היא ניתנת לאחזקה
דו-ידנית או חד-ידנית (לבעלי כוח 16 וזריזות 13 ומעלה). לא פעם, מעוטרת
בעיטורים פשוטים/מרומזים של לוע או עין או קופים מטפסים על הלהב.
כיום נחשבת יקרת
המציאות, בוודאי באיזורים שרחוקים מהים הדרומי.
תכונות מיוחדות של
קאז'ור משובחת:
בונוס 1+ לגלגולי שחיה
(וגלגולי הצלה נגד טביעה).
1+ לגלגולי יוזמה.
בעלת מקום לשיבוץ אבן
טובה מכושפת (Socket).
|
קאז'ור
משובחת
|
1ק2+8
|
400-500
|
אנ'ראליון
|
1ק1+10
|
300-350
|
חרב ארוכה ישרה עשויה
היטב עם להב רחב יחסית, נחשבה לנשק הטיפוסי של הלגיונר האנ'מירי. לא פעם,
חרוטים עליה סמלים של אחד הלגיונות האנ'מיריים, או אפילו הקדשה וגוון שמרמז על
נאמנות או שייכות לאחת ההשתקפויות.
נועדה להחלפה מהירה
בין סגנון לחימה דו-ידני לסגנון לחימה חד-ידני (נדרש כוח 16 לפחות עבור אחיזה
חד-ידנית יעילה); לא ניתן להשתמש בה כנשק שני עבור בעלי אחיזה כפולה.
למרות נפילת האימפריה,
בעלי מלאכה לא מעטים בגילדות ששרדו (למשל: בעיר המחוז אנ'מירלור או בחצרות
הגרניט), וגם מחוצה להן, זוכרים עדיין כיצד להכין לפחות את הדגם הנפוץ והפשוט
יותר של החרב, למי שהפרוטה מצויה בכיסו.
תכונות מיוחדות של
אנ'ראליון משובחת:
1+ לגלגולי הדיפה כאשר
היא מוחזקת בשתי-ידיים
בעלת מקום לשיבוץ אבן
טובה מכושפת (Socket).
|
אנ'ראליון
משובחת
|
1ק2+10
|
400-450
|
קאר'אניסה
|
1ק2+10
|
400-450
|
הקאר'אניסה היא חרב
אבירים דו-ידנית משובחת; היא מחושלת על-ידי קיפול מיומן של פלדה או פלדה
משובחת, בידי חרש מיומן מאד, באורח שיוצר חרב ישרה גדולה, קלה במעט יותר מכפי שהיא
נראית; ועדיין, נדרש כוח 16 לפחות (או להבה פנימית של קאראנ'סיר או פלדין וכוח
14 לפחות) כדי להשתמש בה באופן יעיל.
החרבות האלו מאופיינות
לא פעם בניצב מהודר וחרוט היטב, לא פעם עם סמלים של מסדרים שונים; ופיתוחים או
חריטה רונית מרומזת על הלהב עצמו.
תכונות מיוחדות של
קאר'אניסה משובחת
בונוס 1+ להדיפה (40%)
בונוס 1+ ללהבה פנימית
של קאראנסיר או פלדין (40%),
שני הבונוסים ביחד
(20%).
בעלת מקום לשיבוץ אבן
טובה מכושפת (Socket) (תמיד)
|
קאר'אניסה
משובחת
|
1ק2+12
|
700-800
|
גרזן
חד-ידני פשוט
|
1ק8
|
120-150
|
גרזן גס ופשוט שניתן
לאחוז ביד אחת עם כוח 14 ומעלה, או בשת ידיים; ואפשר כמובן גם לחטוב בו עצים
בעת הצורך.
|
שארזול
חד-ידני
|
1ק1+8
|
150-200
|
שארזול הוא גרזן
פארילי מסורתי, עם מוט אחיזה שעיר שלא פעם מעוצב כאילו הוא מסתיים בצורה של קרניים,
ולהב שטוח יעיל למדי בצורה שמזכירה עלה גדול וחד, לעיתים עם חריטה של מילה
קדושה (לא פעם קיצור שמו של 'האבא' או אפילו הקריאה 'אבא!') על המתכת.
בבקעת קיירן כיום ניתן
להשיג בדרך-כלל את הגרסה הפשוטה, ששימרה את המסורת והצורה האופיינית רק באופן
חלקי או מרומז; בשביל הגרסה האמיתית, יש צורך במחשל נשק פארילי עם גישה
למסורות העתיקות, או כוהן של 'האבא' שיעזור לו במלאכת חישול הנשק (ובעיקר
גילוף מוט האחיזה).
השארזול מופיע בגרסה
קטנה שניתנת לשימוש חד-ידני או בתור נשק משני באחיזה כפולה, לדמות עם כוח 16
ומעלה;
וגם בגרסה דו-ידנית
כבדה יותר, שדורשת כוח 16 בכדי להפעיל אותה באורח יעיל.
תכונות מיוחדות של
שארזול משובח (חד או דו-ידני):
בעל מקום לשיבוץ אבן
טובה מכושפת (Socket).
בונוס 2+ להשפעה של Socket או תוספת דומה
שהיכולת שלה קשורה לקסמי טבע, השפעה על הטבע, או נזק כפור או חשמל.
|
שארזול
ח"י משובח
|
1ק2+8
|
300-400
|
שארזול
דו-ידני
|
1ק1+10
|
250-300
|
שארזול
ד"י משובח
|
1ק2+10
|
400-500
|
נשק קהה
|
שם כלי הנשק
|
נזק
בסיסי
|
עלות ממוצעת
(באן)
|
רקע
ותכונות מיוחדות
|
פטיש
או אלת ברזל
חד-ידנית
|
1ק1+6
|
120-150
|
נשק ממתכת פשוטה או
שילוב בין מתכת ועץ, שניתן למצוא כמעט אצל כל חרש נשק
|
פטיש
או אלת ברזל
דו-ידנית
|
1ק1+8
|
150-200
|
באארום
|
1ק3+10
|
500-600
|
אלת ברזל אימתנית
מתוצרת עוגים, שהפכה לא פעם סמל סטטוס עבור פושט מיומן ומצויד היטב, או אפילו מצביא
עוג זוטר. הבאארום הוא נשק דו-ידני,
עם כדור גדול מצופה קוצים קצרים, שמחושל במטרה להעצים נזק הלם ולגרום דימום.
הוא דורש כוח 16 לפחות
בכדי שאפשר יהיה להפעיל אותו באורח יעיל.
יכולות של הגרסה
הרגילה:
פגיעה קריטית שלו
גורמת דימום של 2-4 לסיבוב למשך 3 סיבובים; אם הוא מוחזק בידי דמות או מפלצת
עם כוח 18 ומעלה, הפגיעה יכולה לגרום גם הלם חלקי.
יכולות של הגרסה
המשובחת:
בונוס 1+ לגלגולי
הדיפה
בונוס הנזק מדירוג
הכוח של המכפיל מוכפל ב-3 (במקום ב-2 כמו באחיזה דו-ידנית רגילה)
גורם דימום בכל פגיעה
בגלגול 16 טבעי ומעלה; גורם הלם בידי דמות/מפלצת עם כוח 17 ומעלה.
בעל מקום לשיבוץ אבן
טובה מכושפת (Socket).
|
באארום
משובח
|
1ק4+10
|
800-1000
|
כלי יריה
|
שימו
לב! קשתות יכולות לירות פעמיים בסיבוב כשהיא בשימוש
סייר או דמות דומה; רובה קשת יכול לירות פעם אחת בלבד בסיבוב, אולם מקבלים 1+
לסיכוי לפגיעה קריטית, וגרסאות כבדות יכולות גם להדוף אויב לאחור בפגיעה
קריטית.
|
שם כלי הנשק
|
נזק
בסיסי
|
עלות ממוצעת
(באן)
|
רקע
ותכונות מיוחדות
|
קשת
קצרה בסיסית
|
1ק6
|
80-100
|
קשת עץ גסה ופשוטה,
קלה להכנה ותחזוק ונמצאת לעיתים קרובות בשימוש של ציידים, שומרי שיירות פשוטים
וגם שודדי דרכים.
|
רובה
קשת-קל
|
1ק1+6
|
120-150
|
מכשיר יריה פשוט יחסית
לתפעול, עשוי בדרך-כלל משילוב בין עץ ומעט מתכת; נמצא לעיתים קרובות ברשותם של
זקיפים באחוזות וטירות או משמר-ראש של נכבד כזה או אחר.
|
קשת
ערבה פארילית
|
1ק8
|
150-200
|
קשת פארילית מסורתית,
ארוכה יותר מהקשת הקצרה הנפוצה, ועשויה בהקפדה ובאורח שהופך אותה מאוזנת ובעלת
קטלניות וטווח ארוך יותר.
תכונות מיוחדות של
הגרסה המשובחת:
בעלת מקום לשיבוץ אבן
טובה מכושפת (socket)
|
קשת
ערבה פארילית
משובחת
|
1ק1+8
|
200-250
|
רובה
קשת אנ'מירי
כבד
|
1ק2+10
|
400-500
|
כונה לא פעם גם
"המפלצת האנ'מירית"; רובה קשת מתוחכם וכבד עשוי מתכת, שגורם נזק כבד
ונהנה מטווח גדול; דורש כוח 16 להפעלה יעילה; שימש את יחידות הירי המיוחדות של
הלגיונות, ולא פעם נחשב כאחד הכלים שהקנו לכוחות האנ'מירים יתרון ברוטאלי
ואכזרי על צבאות יריבים.
הגרסה המשובחת היא
בעלת בונוס מוגבר (2+) לאפשרות להדוף יריב בפגיעה טובה; ויש בה מקום לשיבוץ
אבן טובה מכושפת (Socket).
|
רובה
קשת אנ'מירי
כבד
משובח
|
1ק3+10
|
600-800
|
מית'ראבקה
(או
מית'רינורה)
|
1ק1+10
|
300-400
|
קשת ארוכה משובחת
ויפיפיה (פירוש השם המקורי הוא 'ציידת ערפילים' בשפתם של אורגי הערפל), שהוכנה
במקור מעצים מיוחדים שגדלו בממלכת אורגי הערפל, וכמה נצרים שלהם הובאו לגדול
בגנים של שער חורף, על הרכסים שמעל ליער וארת'ארון. רק סייר מיומן עם כוח
וזריזות של 16 ומעלה יכול לתפעל את הקשת הזו באורח יעיל.
יכולות מיוחדות של
הגרסה המשובחת:
25%+ לטווח היריה
בונוס 1+ לסיכוי לגרום
פגיעה קריטית
בעלת מקום לשיבוץ אבן
טובה מכושפת (Socket).
אם הדמות גלגלה 17
טבעי ומעלה בגלגול יוזמה, היא מסוגלת לירות חץ שלישי בסוף הסיבוב.
בונוס 2+ לכל השפעה של
אבן טובה או חפץ משובץ דומה עם יכולות ריפוי, התחדשות או טיהור.
|
מית'ראבקה
משובחת
|
1ק2+10
|
700-900
|
חזרה אל האינדקס של פרק הציוד
|