אימון של כשרונות יצירה

 

להבדיל מכשרונות 'רגילים' או דרגות, כשרונות יצירה לא 'מתאמנים' באורח אוטומטי בסיום ההרפתקאה; וסיום הרפתקאה לכשעצמו לא מעניק לדמות עם כשרון יצירה 'נקודות אימון' כלשהן.

נסיון או נקודות בכשרונות יצירה, אפשר לקבל רק אם באותה הרפתקאה או בין ההרפתקאות, הדמות הפעילה את הכשרון ו'אימנה' אותו על ידי יצירה או לימוד אצל אומן בדרגה גבוהה יותר משלה.

 

הנסיון הנדרש כדי לעלות דרגה בכשרון יצירה (למשל: מדרגה 1 (שוליה) לדרגה 2 (בעל מלאכה)), נמדד באחוזים. כלומר:

דמות שנוצרה והתחילה את המשחק, או דמות שעלתה דרגה, תעמוד על 0% ממה שנדרש לה כדי לעלות לדרגה הבאה, ותצבור אחוזים בהדרגה - עד שתגיע ל-100%. כאשר הדמות עולה דרגה, הנסיון מתאפס, ומתחילה צבירה מחדש לכיוון 100%, כאשר באורח צפוי למדי - ככל שדרגת הכשרון עולה, כך צבירת הנסיון איטית וקשה יותר.

 

חשוב! כדי לעלות לדרגות הגבוהות יותר לא מספיק להגיע ל-100% נסיון יצירה, אלא קיימות גם דרישות נוספות, כגון יצירת יצירה אחת (או יותר) בדירוג גבוה, ולעיתים אפילו אתגר קשה שקשור ליצירה.

 

 

הדרגה הבאה שמתאמנים עבורה

בעל מלאכה (2)

אומן (3)

רב אומן (4)

מסטר (5)

לימוד/עבודה של מספר ימים אצל אומן מדרגה גבוהה יותר

15%

10%

5%

2%

מציאה ולימוד של טקסט או ספר עתיק על יצירה

(ברמה גבוהה משל הדמות)

30%

20%

10%

5%

יצירת חפץ בדירוג זהה לדירוג הכשרון הנוכחי של הדמות

יצירה מוצלחת למחצה

10%

5%

2%

1%

יצירה מוצלחת

15%

8%

4%

1%

יצירה מוצלחת מאד
('הצלחה קריטית')

25%

12%

6%

2%

יצירת חפץ בדירוג גבוה ב-1 מדירוג הכשרון הנוכחי של הדמות

יצירה מוצלחת למחצה

15%

8%

4%

1%

יצירה מוצלחת

25%

12%

6%

2%

יצירה מוצלחת מאד
('הצלחה קריטית')

40%

20%

10%

5%

 

 

חוק אופציונלי: תנאים נוספים לעליה לדרגת היצירה הבאה

 

הדרגה הבאה

דרישות נוספות (מלבד נסיון יצירה) כדי להגיע לדרגה הבאה

בעל מלאכה

אין

אומן

יצירה או השתתפות ביצירה של לפחות 3 יצירות בדירוג אומן (ומעלה)

רב-אומן

יצירה או השתתפות ביצירה של לפחות 5 יצירות בדירוג רב-אומן (ומעלה)

השלמת משימה מסובכת שקשורה למקצוע היצירה של הדמות

מסטר

יצירה או השתתפות ביצירה של לפחות 7 יצירות בדירוג מסטר.

השלמת משימה אגדית שקשורה למקצוע היצירה של הדמות

 

משימה מסובכת תדרוש מספר הרפתקאות (לפחות ברמה של "כרך"), ויכולה לכלול למשל מציאה של ספר או מתכון רב-עוצמה או סדנה עתיקה שננטשה במעמקי איזור שהפך מסוכן מאד, מציאה של חומרי גלם עתיקים ומכושפים (ולאחר מכן עבודה עליהם) שלא ניתן למצוא בשום דרך 'רגילה'. בוודאי כאלו שאפשר לקנות בשוק או אפילו במחסן של גילדת אומנים גדולה!


משימה אגדית היא דומה, אבל ארוכה וקשה עוד יותר: למשל, מציאת סדנה עם חוכמה גנוזה של גזע עתיק ושכוח, ושימוש בחומרי גלם אגדיים שעובדו לפי השיטות העתיקות שלהם כדי ליצור חפץ ייחודי ברמה גבוהה מאד; חיפוש אחרי חומרי גלם שנחשבים כאילו נוצרו בידי אחד האלים, ושימוש בהם ליצירת חפץ אגדי על גבול העתק; ועוד - בהתאם לשיקול דעתו של המנחה.

 

הערה לסיום: אין ספק - אימון כשרונות יצירה הוא קשה ואיטי. יש סיבה טובה לכך שרוב מוחלט של רבי-האומנים, שלא לדבר על יוצרים אגדיים, אינם הרפתקנים אלא אנשים שהשקיעו את כל חייהם במקצוע שלהם.

מהסיבה הזו, רוב ההרפתקנים 'מוותרים' מראש על מקצועות יצירה, ואלו פתוחים רק בפני מי שהשקיע בזה ניקוד גבוה מאד יחסית בשלב בניית הדמות - כלומר, הדמות נולדה או נוצרה עם כשרון טבעי מעולה וחריג ביותר לאותו מקצוע, שמאפשר לה להתקדם בו אגב חיים של הרפתקן. גם אז, התקדמות במקצוע דורשת השקעה רבה, כולל שאיפה והליכה לכיוון של הרפתקאות שיסייעו בכך; וגם אז, ההתקדמות קשה, איטית ולא מובטחת.

 

 

חזרה אל האינדקס

של הפרק על התקדמות דמויות

 

                                                                                                                                 

 

מלסטרה_קאבר.png

חזרה אל האינדקס של מלסטרה


כתב וערך: גדעון אורבך, ‏2001 ואילך.
© כל הזכויות שמורות. שימוש מסחרי ו/או למטרת רווח כלשהי אסורים בתכלית, בלא היתר מפורש מהיוצר, בכתב ומראש. צילום והעתקה מכל סוג שהוא מותרים אך ורק למטרת שימוש פרטי שלא בתשלום.