באנר חלקי - אוגדן המפלצות.jpg

 

 

 

 

עלם חרס (באהין האב)

 

 

מבוא

שילוב של יופי עם גועל ואימה, עוצמה פיזית וכוח כשפים שנועד למעוך את כח רצונם של אויבי 'תורת שבעים העינוגים'; הקונסטרוקט שזכה לכינוי 'עלם חרס' נחשב ליצירה שרק כוהנים רבי-עוצמה של אל העונג באבוס יכולים להקים לחיים ולהפוך אותו למשרת ובעיקר שומר רב-עוצמה.

עלם החרס (או 'באהין האב' בלהג של מאמיני באבוס) זוכה להתייחסויות רבות בכתביהם של מאמיני באבוס; חלקן נתעבות מכדי לצטט, ורובם מתייחסות אליו כגלגול (גם אם מוגבל וירוד) של הצורה שלבש באבוס עצמו, כאשר התהלך בעולם בני התמותה בגוף של נער עצום לגודל ומושלם למראה. כמו כן, רק כוח רצונו של באבוס, כפי שהוא מתועל דרך כוהן רב עוצמה שלשירותו אומנים המכירים את הדרכים העתיקות, הוא זה שיכול להניע את גופו של היצור הזה ולצקת לתוכו דבר-מה שדומה לחיים.

 

 

תיאור חיצוני

עלם-חרס נראה ממבט ראשון כמו גוף של עלם צעיר, בגובה שנע בין 2.5 ל-3 מטרים; העור בגוונים שונים של חרס בהיר, שיכול לנוע מחיוור-אדמדם ועד חום-זית בהיר; בדרך-כלל, הוא מהלך כשהוא עוטה רק איזור חלציים או מספר תכשיטים מוזרים רקומים בחוטי בד על החזה שלו.

העור והבשר של היצור נראים כשילוב מוזר ומטריד בין גוף אנושי 'אמיתי' לבין חרס; גמיש וחלק בהרבה מכדי חרס, אבל 'חרסי' ונוקשה יותר מעור רגיל, ובלא שיער גוף כלשהו; בתור יצור שפוסל, ניכר בו שהוא פוסל לפרטי פרטים, כולל צורת השרירים של עלם צעיר בשיא כוחו – ועדיין, ניכר בצורה ובתנועה המעט מגושמת שלו, שהחיים שנוצקו בו הם מלאכותיים, באורח שמזכיר בהחלט בובה ענקית שכוח חזק ממנה מניע אותה. על חלקים שונים של הגוף מגולפות רונות מורכבות, שבדרך-כלל הן כבויות לגמרי או כמעט לגמרי.

הפנים ורוב חלקי הראש אנושיים מאד, גם אם לא פעם הפנים מפוסלים עם הבעה גרוטקסטית; שפתיים רחבות ובשרניות, שמביאות לשיא את התעתוע שבין חרס לבשר חי; ועיניים גדולות שבמצב רגיל הן שחורות, ריקות וכבויות לגמרי.

הפרט שיוצר את ההבדל הברור ביותר בין עלם חרס לבין אדם או דמוי אדם, היא העובדה שהחלק העליון של הראש 'חסר' ופתוח, כאילו הראש כולו הוא כד עצום, שממנו עולים מפעם לפעם הבהובים של כחול או סגול חולניים, מרצדים (שהופכים חזקים יותר במהלך קרב – ראה בהמשך).

לעלם חרס אין שיער ראש רגיל; אם כי לעיתים החלק האחורי והצדדי של הראש, מתחת לפתח העליון מכיל גילופים משכנעים מאד של מחלפות שער, כולל פיסול מפורט של סלסולים או קווצות שיער גליות.

 

דיבור: עלם חרס אינו יכול לדבר או לתקשר באופן ממשי בכוחות עצמו. כאשר הוא ניצב מול אנשים, כולל לפני תחילת הקרב, השפתיים שלו נעות והמבט שלו נע בין האנשים (בעלי הנשמה שעודה חיה) שמולו, כאילו הוא מנסה לדבר או לחייך – אבל בלא השמעת כל קול ממשי, קל וחומר דיבור מסודר.

לעומת זאת, כאשר הכוחות שהוא מפעיל – בעיקר בקרב – משפיעים על התודעה של היריבים שלו, הם עשויים לדמיין שהוא מדבר ובעיקר לוחש אליהם בקול ערב, שמגיע הישר אל התודעה שלהם. מילים ממשיות ובעלות משמעות, מרמזות על כך שלא מדובר ב'עלם חרס' רגיל, אלא בכלי שמכיל בתוכו נשמה רעבה של אחד ממאמיני באבוס (ולעיתים קורבן שלהם), שעלולה להתפתח בהמשך לשד-צל רב עוצמה.

 

 

מוצא והתנהגות

כמו טקסי הפוז'ו המעוותים, מקורו של עלם החרס הוא בכוחות הכשפים של כוהני באבוס, שמשרים חלק מהם לאומנים חולניים ורצחניים שעובדים בשירותם. ממקורות עתיקים עולה, שהיצורים האלו שמרו על מקדשו של באבוס עצמו, ואז נעו מכוח רצונו הישיר ויכלו לשמש כעיניו וכפיו.אותם זקיפים עתיקים הושמדו עד האחרון בעת מפלתו של באבוס, בין אם בקרב מול הכוהנות שהפכו להשתקפויות האנ'מיריות, ובין אם פשוט נפלו כחפצים דוממים והפסיקו לנוע כאשר גופו של באבוס הושמד והוא הושלך מעולם בני האדם מובס וחסר צורה.

אלא, שבדורות שלאחר-מכן, וכנראה עד היום, כוהניו של באבוס שמרו חלק מהידע, וייצרו באמצעותו קונסטרוקטים חדשים, שהגם שהם נחותים וחלשים בהרבה מקודמיהם האגדיים, הם עודם נעים מכוח רצונו של באבוס – הפעם בתיעולו ותיווכו של הכוהן והאומנים בני התמותה שלשו אותם מהחרס בעודם מבצעים טקסים ושרים את שירי העוצמה של אל העונג עצמו.

 

יצירת עלם חרס אינה דבר של מה בכך; היא דורשת כוהן בעוצמה תשיעית לפחות, כמו גם אומני חרס בעלי כשרון ברמה של 3+ (מומחה) לפחות; אלו צריכים לעבוד על היצירה במשך חודשים ארוכים, להשתמש בכשפים ובאבנים יקרות מתאימות, וככל הנראה גם בדם של קורבנות-אדם או דמויי-אדם – כאשר לפי המסורת, הקורבן היעיל והחזק ביותר, הוא של מי שנתן את חייו מרצון; וככל שרצונו 'להתמזג בעינוג אחרון עם האיין', כך הקסם עשוי להיות חזק יותר.

צורת העלם של היצור היא הצורה הנפוצה ביותר, שמשקפת באורח ההדוק מכולם את גלגול כוחו של באבוס; אולם ישנן שמועות מאומתות פחות גם על צורות אחרות, חלקן נשיות יותר, אחרות חייתיות למחצה, ששימשו כוהנים כאלו או אחרים – כך שלא ברור אם אכן קיימות צורות כאלו, או שמדובר באגדות.

 

התנהגות: עלם חרס מציית לפקודות שנתן לו הכוהן שיצר אותו, לעיתים גם עשרות שנים לאחר שהלה הסתלק או מת; הוא יכול לשמש כמלווה או כשומר של מקום חשוב (למשל: מקדש תת-קרקעי סודי של מאמיני באבוס, או אגף סודי של אחוזה שהאציל שלה סוגד לאל העונג בסתר, מתחת לאפן של הכוהנות האנ'מיריות או כוהני 'האבא הגדול'). היצור יכול לסייר באופן אינסופי, לעמוד בלא נוע ליד פתח באורח שמקנה לו חזות של פסל אמיתי שהתכסה באבק, ואפילו לשכב בלא תנועה על כרים או על הרצפה כמו בובה נטולת חיים, עד לרגע שהוא מזהה פולש.

עלם חרס נטוש, שלא קיבל פקודה מסוימת, יכול לזהות באופן עמום נשמות שאינן שייכות לבאבוס, ואם לא קיבל פקודה אחרת, הוא יתקוף אותן, כשהוא נלחם עד המוות. לא ברור איך, אבל היצור מסוגל להבחין במאמינים אמיתיים של באבוס ולהמנע מלתקוף אותם (אלא אם יקבל פקודה ישירה לעשות כן) - הוא לא עושה כן דרך הראיה, וקשה מאד לבלבל אותו עם תלבושת או אפילו כשרון התחזות.

 

עלם חרס ושדי צל: לפי האגדות האפלות ביותר שנוגעות לחסידים רבי העוצמה של באבוס, עלם חרס יכול לשמש כ"כלי קיבול" לנשמה חולנית וחזקה במיוחד של אחד מהמאמינים המסורים של אל העונג, כמו 'ביצה יפיפיה של עינוג', כאשר הנשמה עצמה נמצאת בטראנס, שהופך אותה אלימה ומורעבת במיוחד למציצת נשמות של קורבנות.

עלם חרס שמהווה 'ביצת עינוגים' יראה שונה מהרגיל; העיניים שלו והחלל האפל בין השפתיים יזהרו באור כחול-סגול עז; וכך (גם אם בעוצמה חלשה יותר), הרונות שעל הגוף שלו והחלל הריק שמעל הפתח העליון של הראש. יצור כזה יהיה תבוני בהרבה, ויוכל להפעיל לחשים רבי עוצמה שיכולים להגיע ממספר אסכולות הרמטיות, צל טהור או גרסאות מעוותות של כוחות האשליה שמשמשים את הכוהנות של ההשתקפות האפורה. בסופו של דבר, לאחר שהנשמה המורעבת בפנים צברה וינקה מספיק עוצמה, מעטפת החרס של הקונסטרוקט תסדק ותתפורר, ומתוך השברים שלה יוולד שד צל חדש ורב-עוצמה – מבכירי משרתיו של באבוס, ואולי הכבוד הגדול ביותר שיכול כוהן או מאמין של אל העונג לקבל.

 

 

קרב (עלם חרס רגיל)

חלק זה מתאר באופן מפורט את התנהגות היצור בקרב ואת אופן הפעולה והנראות הפיזית של הההתקפות שלו. לתיאור מספרי ותמציתי יותר - ראה פסקת הנתונים למטה.

 

התקפה פיזית: עלם חרס תוקף באמצעות האגרופים העצומים שלו, שיכולים להסב נזק כבד מאד ולעיתים (בגלגול גבוה מאד) גם להמם באופן חלקי את הקורבן שלהן – אולם מעבר לזה, אין להתקפות האלו יכולות יוצאות דופן.

 

התקפת נוכחות: ההתקפה המסוכנת יותר של עלם החרס, היא 'התקפת נוכחות' שפועלת אוטומטית על כל דמות בטווח פנים אל פנים, ובאופן חלש יותר על כל יריב במרחק של עד 15 מטרים. כל יצור שנמצא בטווח של 'הנוכחות' חייב לגלגל כל סיבוב הצלה נגד כוח הרצון שלו, או שמידת התכונה שלו יורדת ב-1 (ולעיתים ביותר, אם הוא תחת השפעות של יכולות אחרות).

כל שאיבה של נקודת כוח רצון, טוענת את עלם החרס ב'מטען' אחד של כוח משחית; היצור יכול לנצל, פעם בסיבוב, את המטענים שצבר בצורת מספר יכולות דמויות לחש; לכל יכולת השהיה משלה, והשימוש בה מוריד את מספר המטענים של עלם החרס לפי העלות שלה.

 

כוחות דמויי לחש

עלם החרס מסוגל להפעיל כוחות דמויי לחש ביחד עם ההתקפה הפיזית של האגרופים שלו; ולא יותר מכוח דמוי לחש אחד בסיבוב (אפשר להפעיל כוח דמוי לחש כאשר אחר שהוטל בסיבוב קודם ממשיך לפעול בלא צורך בריכוז מצד היצור).

 

 

"האות של באבוס":

עלות מטענים: אין; השהיה: 3 סיבובים

האות של באבוס היא היכולת היחידה שההפעלה שלה אינה עולה במטען עוצמה, ובדרך-כלל יעשה בה שימוש מיד בתחילת הקרב או אפילו לפניו. עלם החרס שולח מבט או מצביע על מטרה בטווח של עד 30 מטרים; ההתקפה פוגעת אוטומטית ומנסה להצמיד למטרה עוצמה אפלה שיוצרת חיבור חלקי בין היצור לבין הקורבן, באורח שמקל מאד להפעיל על אותה מטרה יכולות אחרות. קורבן שמושפע ישמע לחישות בקול מתנגן וערב אופן חולני הישר אל תוך התודעה שלו, המילים מנסות לערער את המחשבה ואת השיפוט של הקורבן, ולהחדיר לתוכו את הרצון של אל העונג.

הקורבן יכול לגלגל הצלה של 3ק10 (או קשה יותר) נגד כוח רצון; אם הוא מצליח, הוא סופג 5ק6 נקודות נזק צל, אבל לא מושפע יותר מכך. אם הוא נכשל, האות של באבוס יצמד אל הקורבן למשך 3 סיבובים; ויתן לו עונשין 2- לכל גלגולי ההצלה; כמו כן, הקורבן מושפע בעוצמה כפולה מהתקפת הנוכחות של עלם החרס, כך שכל כשלון נגד שאיבת הרצון יגרום לו לאבד 2 נקודות רצון במקום 1.

כמו כן, כל פעם שהיצור נפגע מהתקפה פיזית של עלם החרס, היצור עצמו מתרפא ב-4-14 נקודות פגיעה.

 

ריפוי עצמי

עלות מטענים:3, השהיה: 3 סיבובים.

עלם החרס יונק את העוצמה המושחתת שצבר ומרפא את עצמו ב 21-40 (1ק20+20) נקודות פגיעה; אפשר ממש לראות את האור הכחלחל-סגול נמשוך לתוכו ו'תופר' במהירות את הפצעים שלו.

 

הילת הגנה

עלות מטענים:5; משך פעולה:2 סיבובים; השהיה: 5 סיבובים

עלם החרס מבריק כולו, כאשר המטענים שלו 'מותכים' להילה חלשה וקשה לאבחנה (מעבר לברק שהיא נותנת לו, שמדגישה את צורת הגוף שלו). ההגנה תפעל במשך שני סיבובים, תעלה את דירוג השריון של היצור ב-2, ותיתן לו את שתי ההגנות הבאות:

כנגד התקפות פיזיות: עלם החרס מקבל הדיפה פסיבית נוספת ומשופרת (בונוס 2+ לדירוג הדיפה) כנגד התקפות פיזיות; נשק לא קסום גורם נזק מינימלי, ונשק קסום גורם 33% נזק פחות מהרגיל.

כנגד קסמים: הילת ההגנה סופגת 66% מהנזק של כל הקסמים (מלבד קסמי אור וכוחות קדושה), ומקנה לעלם החרס 22% סיכוי להחזיר קסמי חזיז וקסמים דומים שנהדפו אל הדמות שהטילה אותן.

 

ברק טמא

עלות מטענים: 4 ומעלה (מקסימום 10); השהיה: 5 סיבובים.

עלם החרס מטיל ברק שרשרת שבעוצמתו הנמוכה ביותר פוגע בשתי מטרות, כשהוא פוגע במטרה הראשונה ל-10ק10+8 נקודות נזק (אפשר להנצל לחצי בגלגול 3ק12 נגד ממוצע זריזות וחוכמה), ובמטרה השניה ל-10ק10+6 (אפשר להנצל לחצי נזק באותה צורה); השקעה של עוד שני מטענים תוסיף התקפה נגד דמות שלישית, בעוצמה זהה להתקפה השניה; הוספה של עוד שני מטענים תוסיף התקפה נגד דמות רביעית ל-10ק10+4, והשקעה מקסימלית של עוד שני מטענים (10 סך הכל), תוסיף התקפה נגד דמות חמישית לנזק של 10ק10+4 גם-כן.

 

הברק קופץ אקראית מין מטרות שמרוחקות זו מזו מרחק של עד 10 מטרים; הוא יכול לקפוץ שוב ולפגוע במטרה שכבר נפגעה, רק אם הצליח לקפוץ בין שתי מטרות אחרות קודם לכן.

 

שעבוד

כאשר כוח הרצון של אחד הקורבנות ירד לחצי ומטה מהערך המקורי שלו, או ל-6 ומטה, בסיבוב הבא היצור ינסה אוטומטית לשעבד אותו. המטרה חייבת לגלגל 3ק10 נגד כח רצון, או שהיא משועבדת לרצונו של באבוס; מטרה משועבדת תראה את עלם החרס בתור היצור היפה והצודק ביותר עלי אדמות; תחוש בעוצמה ש"רק עכשיו, עכשיו אני רואה את האמת!"

בסיבוב הראשון להשפעה, הדמות המשועבדת תפסיק להלחם כשתחת זו היא עומדת במקום ומנסה לצרוח או להתחנן אל בני-בריתה "להפסיק את האכזריות הנוראה"; בסיבוב הבא, הדמות מגלגלת הצלה שוב; אם היא נכשלת שוב, השעבוד מושלם, והיא תוקפת בחמת זעם את בני-בריתה, כשהיא זוכה ל-2+ לגלגולי פגיעה ו-33%+ לנזק; אם הדמות ניצלת, היא לא תתקוף את בעלי בריתה לשעבר, אלא תשאר במצב של התפרצות רגשות, ולא פעם היא תטיל את עצמה על הרצפה כשהיא ממררת בבכי, בעיקר נוכח בני-בריתה 'שוחטים בלא רחמים את היצור הנפלא'.

 

משך השעבוד: ההשפעה תמשך עד שעלם החרס יקטל, או עד שיוטל על הדמות לחש נגדי של הסרת קללה או לחש דומה.

הגבלה: עלם חרס רגיל לא יכול לשעבד יותר מ-2 דמויות במהלך קרב אחד.

 

חורבן

כאשר עלם-חרס נקטל, הוא משחרר בבת אחת את כל המטענים שצבר ולא ניצל, בצורת פיצוץ רב עוצמה שבוקע ממנו, ופוגע בכל יריב עד למרחק 15 מטרים. הפיצוץ גורם 1ק1+10 נקודות נזק צל לכל שני מטענים, מעוגל כלפי מעלה (כלומר: עלם חרס עם שלושה מטענים, משחרר פיצוץ של 2ק2+10 נקודות נזק).

דמויות במרחק של 5 מטרים ומטה, יכולות להציל ב-3ק12 נגד ממוצע זריזות וחוכמה כדי לספוג חצי נזק; דמויות במרחק 6-15 מטרים יכולות להציל באותה צורה, בגלגול קל יותר של 3ק10.

 

נשיקתו של באבוס:

היכולת המבעיתה ביותר של עלם החרס, יכולה לפעול רק על יריב שהתמוטט, או על יריב משועבד.

היצור משקיע פעולה מלאה כדי להרים מהרצפה את היריב המובס ולמשוך אותו אליו, באקט שנראה כמו נשיקה חולנית; או לחלופין משקיע פעולה שלמה כדי לצוות על הדמות המשועבדת "לרוץ אל זרועותיו" לאפקט דומה.

הכוח פועל במשך 3 סיבובים, כאשר כל סיבוב טוען את היצור ב-3 נקודות צל; מרפא אותו ב-21-40 נקודות נזק, ושואב 3 נקודות כוח רצון מהקורבן חסר האונים (אין הצלה).

אפשר לנסות להפריע ולקטוע את ההשפעה באמצעות מכה חזקה מאד שפוגעת בגלגול 16 ומעלה, או כל יכולת מפריעה כמו חבטת 'מגן לפנים' או לחש נגד; הפרעה מוצלחת תאלץ את עלם החרס לשמוט את 'הארוחה' שלו, ובדרך-כלל להתקיף בחמת זעם את הדמות שהפריעה לו (2+ לפגיעה ו-33% לנזק ל-2 סיבובים).

אם הפעלת היכולת נמשכה לפחות 2 סיבובים וגם הביאה את הקורבן לכוח רצון 0 ומטה, הקורבן מת באופן סופי, כאשר גופו שלם יחסית, אבל הנשמה שלו אבדה בלא שוב, הגוף המת עדיין חם, לעיתים הלב עדיין הולם חלושות, והפנים קפואות בארשת של אושר חולני, מזוגג.

 

הגבלות לשם איזון המשחק: נוכח הקטלניות וההשפעה הלא הפיכה של היכולת הזו, אם לא שובשה, שה"ם יכול להחליט שלא לתת אותה ליצור, או להגביל אותה רק לגרסה הקטלנית יותר שלו, שנושאת בתוכה שד צל בהתהוות. אם כן נותנים אותה ליצור, אפשר להגביל את היכולת בכך, שהיצור חייב 'לעכל' נשמה שבלע, ולכן לא יוכל להשתמש ביכולת יותר מפעם אחת בכמה שעות, או ביום.

כך למשל, במידה שהחבורה הובסה בידי 'עלם חרס', היצור יוכל לכלות רק דמות אחת, ולדמויות האחרות יהיה זמן לנסות להתעורר ולהמלט לפני שהוא חוזר לכלות דמות נוספת.

 

התמוטטות של עלם החרס

מיד לאחר שעלם החרס משחרר את הפיצוץ האחרון, הוא מתקשה ונופל לרצפה כמו בובה שבורה שאיבדה את כל הגמישות המכושפת של החרס שיצר אותה, כאשר בדרך כלל, הנפילה תשבור אותו לעשרות חרסים גדולים וקטנים.

 

"אכזר שכמותך!" ישנו 50% סיכוי, שהדמות שהכתה את מהלומת המוות תראה את הפנים של עלם החרס מביטות בה במבט קפוא שגורם לדמות לדמיין חיוך עצוב, או תוכחה אחרונה מלאת כאב על 'המעשה האכזרי שעשה'. דמות כזו חייבת להציל ב-3ק12 נגד מידת כוח הרצון שנותר לו, או שהוא יסבול למשך 24 שעות מההשפעה הבאה:

יגון מקולל: 2- לכל גלגולי הפגיעה; כוח הרצון שנגנב חוזר בקצב איטי פי שתיים מהרגיל, ורק עד לסכום מקסימלי שנמוך ב-2 מכוח הרצון המקורי של הדמות – עד שיעברו 24 שעות, או שעל הדמות יוטל לחש נגדי להסיר את הקללה.

 

 

נתונים ממוצעים (עלם חרס רגיל)

רמת אתגר: נחשב כהיתקלות "קטלנית" עבור דמויות בדרגה 9.

נתוני בסיס: דירוג שריון 12, נק"פ 200, דירוג פגיעה בסיסי 13.

דירוג הצלה: פיזי 20; זריזות 14, מנטלי: חסין להתקפות מנטליות (אם נדרש בכל-זאת אז 16).

הגנות: הדיפה פסיבי בדירוג 11; ריפוי עצמי (ראה בהמשך), עמידות רגילה לאש, ברקים וכפור;

חסין להתקפות מבוססות גאז, רעל, צל או מוות.

חולשות:

לחשי אור/קודש: 2- לגלגולי הצלה ו-33%+ לנזק שהוא סופג.

כל לחשי ההתקפה או ההתמרה של זאגליט: 2- להצלה ו-1+ נזק לכל קוביית נזק, אם יש.

לחשי התמוססות וכל לחש מיוחד נגד אבן: 4- להצלה ו-66%+ לנזק.

התקפה פיזית: 2 אגרופים, נזק: 2ק10+10 כל אחד, הלם חלקי (2- לכל הגלגולים ו-50% קצב תנועה) למשך 2 סיבובים בכל פגיעה של 16 ומעלה (אפשר להציל ב-3ק12 נ' כושר להימנע מההשפעה).

התקפת נוכחות: כל אויב בטווח פנים אל פנים חייב להציל כל סיבוב ב-3ק12 נגד כוח רצון; כל אויב בטווח של עד 15 מטרים ניצל ב-3ק10 נגד כוח רצון. מי שנכשל מאבד נקודה אחת של מידת כוח הרצון, וטוען את היצור ב"מטען עוצמה" אחד.

התקפה מיוחדת: "האות של באבוס" (השהיה 3): פוגע אוטומטית ביריב אחד עד מרחק 30 מטרים, שחייב לגלגל הצלה ב-3ק10 נ' כוח רצון.

קורבן שהצליח סופג 5ק6 נזק צל ולא סובל השפעה מתמשכת; קורבן שנכשל לא סופג נזק, אבל במשך 3 סיבובים מושפע מהתקפת הנוכחות בכל מרחק בו יהיה מהיצור; מקבל עונשין 2- לכל גלגולי ההצלה, כולל נגד הנוכחות; וכל כשלון נגדה גורם לו לאבד 2 נקודות כוח רצון.

כל פעם שקורבן מושפע סופג נזק מעלם החרס, היצור עצמו מתרפא ב 4-14 נקודות פגיעה.

 

כוחות דמויי לחש

מופעלים ביחד עם ההתקפה הפיזית; לא יותר מאחד בסיבוב.

ריפוי עצמי (עלות: 3 מטענים. השהיה: 3): היצור מרפא את עצמו ב-1ק20+20 נקודות פגיעה.

הילת הגנה (עלות: 5, משך פעולה 2 סב', השהיה: 5).

היצור מקבל בונוס 2+ לדירוג שריון, הדיפה פסיבית שניה כל סיבוב, 2+ לכל גלגולי ההדיפה.

כמו כן, הוא סופג נזק מינימלי מנשק לא קסום; 33% נזק פחות מנשק קסום, ו-66% נזק פחות מכל הלחשים שאין לו חולשה כלפיהם. יש 22% סיכוי ללחש חזיז (או כל לחש ממוקד מטרה) שהיצור לא יפגע ממנו בכלל, ובמקום זה יחזיר אותו במהירות אל המטיל שלו, שיפגע מהלחש כאילו הוטל בידי יריב.

ברק טמא (עלות: 4-10 מטענים), השהיה:5 סיבובים

ברק שרשרת שפוגע ב 2-5 מטרות, לפי מספר המטענים שהוצאו. אינו דורש גלגול פגיעה.

המטרות שנפגעות סופגות נזק צל של 10ק10+8 / 10ק10+6 / 10ק10+6 / 10ק10+4 / 1ק10+4, ויכולות להציל לחצי נזג בגלגול 3ק12 נגד ממוצע זריזות וחוכמה.

הברק קופץ אקראית ויכול לפגוע במטרה שעומדת עד 10 מטרים מהמטרה הקודמת; כדי לפגוע פעם נוספת באותה מטרה, הוא חייב לעבור קודם דרך 2 מטרות אחרות לפחות.

 

שעבוד

מופעל אוטומטית בתור הבא של היצור, לאחר שקורבן ירד למידת כוח רצון 6 או לחצי מכוח הרצון המקורי שלו, לפי הגבוה ביניהם. הקורבן חייב לגלגל 3ק10 נגד כוח רצון, או שהוא משותק בידי כוח רצונו של באבוס, ויפסיק להתקיף, כשהוא מנסה לשכנע דמויות אחרות לעשות כמוהו.

בסיבוב לאחר מכן, הקורבן חייב להציל שוב, ואם הוא נכשל פעם שניה הוא תוקף את בני הברית שלו ב-2+ לפגיעה ו-33%+ לנזק, עד שעלם הצל נקטל או הקללה מוסרת מעל הקורבן בקסם. אם הקורבן מצליח בגלגול השני, הוא ישאר 'משותק' ולא יתפקד עד לסוף הקרב או להסרת הלחש.

הגבלה: עלם חרס יכול לשעבד עד ל-2 דמויות במהלך קרב אחד.

 

נשיקתו של באבוס:

ניתן להפעלה נגד דמות שנפלה ושוכבת על הרצפה ליד היצור, או כנגד דמות משועבדת.

היכולת דורשת ריכוז מלא, ומתחילה לפעול לאחר סיבוב אחד; היא נראית כמו נשיקה מחליאה, ופוגעת אוטומטית.

כל סיבוב פעולה, היצור מרפא את עצמו ב-21-40 נקודות נזק; מקבל 3 מטענים ושואב 3 מכוח הרצון של הדמות הלכודה. אפשר לנסות להפריע ולעצור את היכולת באמצעות מכה שפגעה ב-16 ומעלה, או כל יכולת או לחש משבש/מפריע.

אם היכולת לא הופרעה, פעלה במשך 2 סיבובים לפחות וגם הקורבן הגיעה לכוח רצון 0 ומטה, הנשמה של הקורבן נשאבת והוא מת לנצח - בגוף ובנפש, באורח שלא ניתן להשבה באף לחש החייאה.

הגבלה: ניתן 'לטפל' בדרך הזו רק בקורבן אחד באותו יום (או לפחו ת כל 8 שעות).

 

חורבן

כאשר עלם חרס יורד ל-0 נק"פ ומטה, הוא משחרר את כל המטענים שנותרו לו ל-1ק1+10 נזק צל לכל שני מטענים (מעוגל כלפי מעלה). הפיצוץ יפגע בכל יריב עד מרחק 15 מטרים; היריבם יכולים להציל ב-3ק12 נגד ממוצע זריזות וחוכמה (או 3ק10 למי שרחוק 5 מטרים ומעלה) לחצי נזק.

 

יגון מקולל ("אכזר שכמותך!")

יש 50% סיכוי שהדמות שהכתה את מכת המוות בעלם החרס (או 25% אם עשתה זאת ממרחק של 10 מטרים ומעלה) שהדמות הזו תאלץ להציל ב-3ק12 נגד כוח רצון, או שתוכה ביגון מקולל למשך 24 שעות.

יגון מקולל מאט פי שתיים את התחדשות כוח הרצון של הדמות, ומוריד את המקסימום שלו ב-2 למשך ההשפעה; הוא גם גורם 2- לכל גלגולי הפגיעה של אותה דמות.

 

 

 

עלם חרס בוער

עלם חרס שמכיל בתוכו נשמה רעבה הוא אויב תבוני וקטלי בהרבה; באופן טיפוסי, יש לו דירוג שריון והדיפה חזקים יותר במעט (2+) מהגרסה הירודה יותר, מספר כפול של נקודות פגיעה, ויכולות שמסבות בממוצע 150% יותר נזק מהגרסה הירודה של עלם החרס.

בנוסף לכל אלו, עלם חרס בוער יכול להשתמש במספר לחשים מעוצמה שניה ושלישית של אסכולת קסם אחת לפחות – הרמטית, קסמי צל טהורים או גרסה מעוותת של אסכולת האשליה של כוהנת אפורה.

 

 

אוצר

עלם חרס אינו נזקק לכסף וחפצים מכושפים ואינו נושא אותם עליו (אם כי הוא בהחלט יכול לשמור על גנזך אבוד במקדש של באבוס או במקום דומה שדווקא מכיל אוצרות כאלו).

עם זאת, ההכנה של עלם-חרס עושה שימוש במגוון חומרים יקרים, שיש סיכוי שחלקם ישרוד בתוך חלקי הגוף השונים שלו שדממו והתנפצו על הרצפה כאשר היצור עצמו התמוטט.

 

הצעה לאוצר סטנדרטי של עלם חרס שנפל

100%: 2-5 אבני חן בעוצמה 2, יכולות לנוע ממצב של אבן מרוסקת לגמרי (שווי מינימלי של כ-50 באן) למצב של אבן מושלמת (150 באן).

100%: אבקות ומלחים שונים בשווי של 500-1000 באן (במכירה לדמות בלא שחקן). שה"ם יכול להחליט או לגלגל באקראי לאילו מקצועות הם שייכים (למשל - מנות של חומר שמשפר איכות יצירה של אלכימיה, עבודת זכוכית, תכשיטנות ועוד).

65%: 1-2 אבנים יקרות בעוצמה 3; יכולות לנע ממצב של אבן פגומה (200 באן) ועד לאבן כמעט מושלמת (500 באן).

 

 

 

 

 

 

מלסטרה_קאבר.png

חזרה אל האינדקס של מלסטרה

 


כתב וערך: גדעון אורבך, ‏2001 ואילך.
© כל הזכויות שמורות. שימוש מסחרי ו/או למטרת רווח כלשהי אסורים בתכלית, בלא היתר מפורש מהיוצר, בכתב ומראש. צילום והעתקה מכל סוג שהוא מותרים אך ורק למטרת שימוש פרטי שלא בתשלום.