תחמושת

 

כל דמות שנושאת כלי יריה זקוקה לתחמושת; בין אם היא משתמשת בכלי היריה כהתקפה מרכזית (למשל: סייר שמשתמש בקשת), או רק מדי פעם (למשל: לוחם או גנב שמתמשים ברובה-קשת קל); בלא תחמושת, כלי היריה הופך לחס ערך.

מכאן, שתחמושת היא חלק מהציוד הבסיסי של הדמות; אמנם, חלק מהחיצים או קליעי רובה-הקשת שהדמות יורה ניתנים למציאה ושימוש מחדש; אולם חלק אובדים או יוצאים משימוש.

 

חוקי התחמושת של מלסטרה נועדו מצד אחד לבטא את האובדן ההדרגתי והצורך לחדש מפעם לפעם את מלאי התחמושת, אבל בלי להעמיס על השה"ם והשחקנים חישובים שוטפים ומעייפים של מספר חיצים שנותר, גלגולי אובדן או השחתה על כל חץ שנורה, ועוד.

לכן, הכלל הוא כי ספירה מדוייקת של קליעים תעשה רק לגבי קליעים קסומים או מיוחדים, שנמצאים תמיד (בין אם נקנו, יוצרו בידי הדמות או נמצאו במבוך) במספר מוגבל וספור. לגבי תחמושת רגילה, רצוי להסתפק בגביית 'מחיר קבוע' בסוף כל הרפתקאה על חידוש המלאי, כאשר רמת האובדן והצורך בחידוש נקבעים באופן כללי, לפי איכות התחמושת ואורך ההרפתקאה.

 

שימו לב! שליט מבוך וקבוצה שמעדיפים חוקים פשוטים, יכולים לוותר על רוב חוקי התחמושת, ופשוט לקבוע ש'לא סופרים' תחמושת רגילה, ולכל דמות יש תמיד די תחמושת רגילה שמתאימה לכלי היריה שלה (מלבד אולי הרפתקאות מיוחדות שבהן חוסר במשאבים משמש תפקיד סיפורי חשוב, למשל - במצב בו הדמויות נמלטות מכלא כמעט בלא ציוד).

עם זאת, גם במצב כזה חשוב להקפיד לפחות על הכלל שקליעים קסומים נספרים באופן דייקני, וכל קליע כזה מאבד את כוחו לאחר שנעשה בו שימוש.

 

 

תחמושת התחלתית

כל דמות שמתחילה את המשחק עם כלי יריה, מתחילה גם עם מלאי תחמושת לא קסומה שמספיקה למספר הרפתקאות (יוצאים מנקודת הנחה שבמהלך הרפתקאה, הדמות תנסה באופן אוטומטי לאסוף ולהשמיש מחדש קליעים, והכל בלא צורך להצהיר, לגלגל הצלחה או להצהיר באופן מיוחד, או לשחק את זה (אלא אם כן השחקן או השחקנית משתמשים באפיזודה כזו עבור משחק דמות, ככל שהשחקנים רואים לנכון).

 

דמות שמתחילה עם מעמד חברתי ורמת עושר E או D, תתחיל כאשר היא מצוידת בתחמושת גרועה.

דמות שמתחילה עם מעמד חברתי רמת עושר C ומעלה תתחיל כאשר היא מצויידת בתחמושת רגילה.

 

איכות

השפעות בקרב

עלות אשפת חיצים

מלאה (באן)

אחוז אובדן

(לאחר הרפתקאה רגילה)

 

 

 

קלעים

דמויות אחרות

גרועה

1- לגלגולי פגיעה ונזק, 25%- לטווח יעיל

25 באן

50%

33%

רגילה

אין

100 באן

33%

20%

משובחת

בונוסים משתנים (ראה כשרון הנדסה)

מיוחד

כל קליע פועל פעם אחת בלבד.

קלעים: דמויות כמו סייר, שמשתמשות בכלי היריה בתור התקפה ראשית

אחרים: דמויות אחרות שמשתמשות בנשק יריה רק מדי פעם.

 

תחמושת משובחת, בין אם מדובר בתחמושת משופרת שנוצרה בידי אומן הנדסה, ובוודאי תחמושת קסומה, היא יקרה בהרבה ונספרת בדייקנות לפי מספר הקליעים המיוחדים שהדמות רכשה, ייצרה או מצאה; וגרוע מכך - בגלל העבודה העדינה שנותנת לה את האיכות שלה, כל קליע שנורה מאבד לתמיד את היכולות המיוחדות שלו.

 

הערה: האמירה הכללית שחוקים לא נועדו להחליף שיקול דעת, נכונה עוד יותר מהרגיל עבור תת-הפרק הזה.

שליט המבוך יכול, בהתאם לצורך וצורת הקמפיין שלו, לקבוע מראש ובאופן הגון (רצוי תוך שיתוף השחקנים) חוקים אחרים או לשנות את האחוזים בטבלאות השונות; מאחוזי אובדן אחרים עבור הרפתקאות קצרות או ארוכות מאד; יצירת מצבים של מחסור בקליעים;או אפילו יצירת קליעים קסומים שיש להם אופציה לשרוד לשימוש חוזר.

 

 

 

חזרה אל האינדקס של פרק הציוד

 

 

חזרה אל האינדקס

של ספר החוקים

 

                                                                                                                                 

 

מלסטרה_קאבר.png

חזרה אל האינדקס של מלסטרה


כתב וערך: גדעון אורבך, ‏2001 ואילך.
© כל הזכויות שמורות. שימוש מסחרי ו/או למטרת רווח כלשהי אסורים בתכלית, בלא היתר מפורש מהיוצר, בכתב ומראש. צילום והעתקה מכל סוג שהוא מותרים אך ורק למטרת שימוש פרטי שלא בתשלום.