עליית דרגה
כאשר לדמות יש מספיק נקודות ניסיון (נק"נ) על מנת לעלות דרגה, אין הדבר אומר כי הדמות עולה אותה מיידית. כמות נק"נ מספקת מסמלת אך ורק את העובדה שהדמות מנוסה מספיק לצורך תהליך עליית הדרגה. תהליך זה דורש הפנמה של הניסיון ליכולות ממש אצל הדמות. הדבר אורך לרוב מספר ימים ומשתנה לפי הדמות, הדרגה, והיכולות כמו גם הכישורים החדשים.

שיטת הנרכשים: את 8 התכונות הבסיסיות ואת רשימת המיומנויות השחקן משפר בכל פעם בשיטת הנרכשים. שיטה זו מאפשרת לשחקן לשפר את היכולות הנראות לו בלבד. כל דמות מקבלת בכל דרגה נקודות כוח, הניתנות לחוד לתכונות, לחוד למיומנויות נשק, ולחוד למיומנויות כלליות (כמה נקודות בכל מקום מצוין בסוגריים בראש כל טבלה, בתכונות ליד המילה "תכונה", ואצל המיומנויות ליד הכותרת). את הנקודות בכל טבלה יכול השחקן לשים לפי ראות עיניו כאשר לא בכל מקום כל נקודה תביא אותה תפוקה. התפוקה נקבעת לפי נטייתה הטבעית של הדמות, וכמה בדיוק היא תעלה מצוין בטבלה תמיד בעמודה של "נרכש". לדוגמה אם הנרכש שלי לעוצמה הוא 3 ולתבונה הוא 2, ויש לי 4 נקודות כוח לשים לכל 8 התכונות הבסיסיות שלי, אותן חילקתי 3 לעוצמה ו1 לתבונה, עוצמתי תעלה ב-9, ותבונתי ב-2. כמו כן קיים עוד הבדל אחד בין התכונות למיומנויות. בעוד המיומנויות עולת לפי נקודות הכוח שהשחקן שם בלבד, התכונות יתגברו כולן כל דרגה גם בצורה אוטומטית. כל אחת מ-8 התכונות תתגבר אוטומטית בנקודת כוח אחת, בנוסף לאלו שהשחקן שם.


כיצד עולים דרגה ב-LOP?
שחקני LOP היקרים, חשוב להודיע שדמות שלא תעלה דרגה ותעבור את כל הטיפול הדרוש הנוסף לא תוכל להמשיך במשחקי LOP עד שתעשה כן. כיוון שאת מפגשנו אנו עושים לעיתים רחוקות תצטרכו לקרוא בעיון את רוב המידע המועלה כדי לעשות את עליית הדגרה כמעט באופן עצמאי. בתחילה לפחות יעשה הדבר על ידי שליחת מיילים, ויעודכן על-ידנו ולא ישירות על ידכם, כך נוכל לעבור על שעשיתם, לראות כי הכל כשורה ולעיתים אף לייעץ לכם. אנו מודיעים כי פרט לעליית דרגה אנו לוקחים בחשבון במשחקים כאילו עבר זמן בין הרפתקה אחת לשניה, ולכן ערכים נוספים ישתנו אצל הדמויות ואלו הם: מורל, נפש, הריגות, מספר מזל, כסף ואוכל. כמו כן הציוד ישתנה על ידי מערך השוק שאנו מיישמים ברגעים אלו ממש. אנו מבקשים מכם לקרוא בעיון את ההוראות ולשלוח לנו לכתובת [email protected] דואר אלקטרוני ובו לציין היכן שמתם את הנקודות של הנרכשים של הדמות שלכם, ואיזה כישור מיוחד בחרתם מתוך רשימת הכישורים המיוחדים של הדמות שלכם. כמו כן אם הנכם בדרגה המתאימה אתם מתבקשים לכתוב לנו איזה מבין שלל היכולות המיוחדות בחרתם לקחת, שוב על ידי הצצה בדף היכולות המיוחדות הנוגע לכם. אם אתם מכשפים או כל דמות אחרת אם קסמים (הלומדת בעל פה אותם) אנו גם מבקשים לדעת איזה קסמים אתם רוצים ללמוד, שוב עיינו ברשימת הקסמים הנוגעת לכם ושלחו לנו זאת במייל. אם אתם דמות המשננת קסמים, תזכו למספר מגילות באופן אוטומטי (ניתן לבקש, אך לא בטוח תזכו לבקשתכם. כמו כן ניתן לקנות מגילות נוספות בשוק.) לגבי הערכים המשתנים הנוספים שצוינו מעלה, קיימות שתי אפשרויות. אלו מבנכם שחברי קהילה או יכולים להגיע למפגש קהילתי יכולים לשנות את ערכים אלו על ידי הטלת קוביה כפי שצריך. אלו מכם שלא יכולים לעשות כן הדבר יעשה על ידי השה"מ שלכם, על ידי כך שהוא ישנה את הערכים ללא הטלה לפי ראות עיניו. כל אחד מכם יכול לרשום לעצמו סדר עדיפויות במייל של הדברים הללו לפי הסדר של הדברים מהחשוב ביותר עבורו עד הזניח ביותר, כך שכשהדבר יעשה השה"מ ינסה להתחשב ולשמור על מצב טוב, או לשפר בעיקר את מה שתגידו כי חשוב עבורכם.

אימון
עליית דרגה היא אינה הדרך היחידה לשפר את תכונותיה ומיומנותה של הדמות שלכם. כל דמות יכולה בכל שלב של המשחק אם תחפוץ בכך להתאמן ולשפר חלק מתכונותיה. אימון שכזה צריך להיות משמעותי כדי להשפיע על הדמות, ולכן אופן המדד שלו נבדק בימים, כאשר יום אימונים עבור דמות הוא יום בו פרט לאכילה, שינה ומנוחה קצרה בין האימונים, הדמות לא עושה כלום פרט לאימונים אלו. הנקודות הנרכשות מאימון מופיעות בטבלות הציונים או התכונות (בהתאם לדבר עליו התאמנה הדמות, תחת העמודה של "מלא" בסוגריים פשוטים, ובטבלאות LOP גם בצבע כחול. ניתן להתאמן על כל תכונה או מיומנות פרט לנקודות קסם, אך חובה על הדמות שיהיה לה מיומנות בסיסית כל שהיא במיומנות בה היא רוצה להתאמן. כמו כן לא יכול לקרות מצב בו סה"כ הנקודות שהדמות רכשה מאימון עולה על כמות הנקודות שיש לה באותה תכונה או מיומנות באופן טבעי. דבר נוסף הוא שככל שהדמות מאומנת יותר במשהו יהיה לה יותר קשה להמשיך ולחזק את אותו דבר מאימון. בתחילה קל מאוד לעלות את הנקודות בכל תכונה או מיומנות, אך עם הזמן הדבר נהיה קשה וארוך. כדי לזרז את תהליך האימון יכולות דמויות מסוימות להתאמן יחדיו על אותו הדבר או על שתי מיומנויות תאומות (לדוגמה אחד יתאמן על התגנבות כשהוא מנסה להתגנב מאחורי גב חברו, וזה יתאמן על האזנה כשהוא מנסה להקשיב ולקלוט מתי חברו אכן מתקרב). חשוב יהיה גם להדגיש כי רוב המיומנויות הכלליות וכל המיומנויות בנשק פרט לקטטת גוף וקסם דורשות אביזרים בסיסים לצורך האימון. הדבר נובע מן העובדה שדמות אינה יכולה להתאמן בחרב ללא חרב, או אינה יכולה להתאמן בגישוש ללא עקבות לעקוב אחריהן. ולבסוף לגבי נושא זה יהיה ראוי להדגיש כי אימון על כושר גופני (בריאות) וכושר מנטלי (מנה) פועלים טיפה אחרת משאר האימונים על תכונות אחרות. וזו עקב העובדה ששניהם אימונים מתישים מאוד. דמות שמתאמנת על אחת משתי תכונות אלה אומנם תעלה את כמות הבריאות או המנה המקסימלית עליה היא מסוגלת להגיע, אך באותו יום אימון (בטווח הקצר) תאבד בריאות או מנה בהתאם, כמו גם שלא תוכל לחדש אותם על ידי שינה או אוכל כמו בדרך כלל (אבל אם לא תוכל ותישן תאבד יותר נקודות). עבור שחקני LOP הדבר אינו משמעותי, משום שאנו מתייחסים כאילו עובר זמן בין הרפתקה אחת לשניה, ולכן הדמויות יגיע בכל מקרה בריאות. שחקני LOP שימו לב כי גם רמת האימון היא פקטור משתנה במשחקיכם, ולכן במייל שלכם, יש לשלוח לנו על איזה מיומנויות הדמות שלכם בעיקר התאמנה בזמן שחלף. חשוב מאוד יהיה גם להדגיש כי בכל משחק בשיטת א.א.א ולא רק ב-LOP, דמות שהתאמנה על משהוא ולאחר מכן שנחה אותו תאבד את נקודות האימון שלה, מכיוון שאיבדה את הכושר באותו דבר.