כשרונות נדירים

 

שם הכשרון

תכונת

בסיס

גלגול

טבעי

הסבר מקוצר

אילוף

חוכמה

כריזמה

לא

דמות בעלת הכשרון הזה, יכולה לנסות להתמקצע בסוג מסוים של בעלי חיים ולאלף אותם באורח הדרגתי לסור למרותה; כולל בתוכו גם את הכשרון הפשוט יותר של טיפול בבעלי חיים, עם התמקצעות אוטומטית באותו סוג של בעל חיים. לא כולל יצירת קשר מאגי או אמפתיה קסומה עם בעל החיים המאולף.

שימו לב: דמות שעצם יכולות המקצוע שלה כוללות אמפתטיה ולחימה עם בעל חיים שקשור אליה באורח מאגי, אינה נזקקת לקנות את הכשרון הזה כדי להפעיל את יכולות המקצוע שלה.

אקרובטיקה

זריזות

לא

כשרון אקרובטיקה מאפשר לדמות לבצע שורה של תמרונים והתחמקויות מהירות באמצעות זריזות ורפלקסים מהירים, ומעל ומעבר למה שמאפשר כשרון אתלטיקה רגיל. בין השאר, גלגולים באוויר, חמיקות על-ידי השתטחות וגלגול מהיר שבסופן הדמות עומדת על רגליה ותוקפת כרגיל, ועוד.

הפעלת הכשרון אינה אפשרית בדרך-כלל כאשר הדמות נושאת שיריון מתכת או משקל רב, אולם כאשר הדבר אפשרי, היא מקנה לדמות מספר בונוסים:

-         בונוס כפול לגלגולי הצלה וחמיקות שדורשות כשרון אתלטיקה.

-         בונוס בשיעור חצי מכשרון האקרובטיקה (מעוגל כלפי מעלה) לכל גלגול שמבוסס על כשרונות טיפוס או חבלים.

-         לדמות שאינה גנב: 33% מהסיכוי של גנב בדרגה שווה לחמיקה ממכות, הופך ל-40% בדרגת כשרון 2+, ועולה ב-10% על כל דרגת כשרון נוספת.

-         לדמות גנב: 7% תוספת לסיכוי החמיקה לכל דרגת כשרון.

בניית מלכודות

חוכמה

זריזות

חלקי

הגם שקיימים כשרונות אחרים שמאפשרים לדמויות להציב מכשולים ומלכודות מאולתרות בסיסיות בתוואי שטח שונים (למשל: כשרונות שטח של סייר, כשרון כריה או הנדסה), הרי שבכדי לבנות מלכודות מתוחכמות יותר מסלע מתגלגל או בור מכוסה בעלים, ובוודאי מלכודות ממוזערות וקטלניות בתוך מנעולים או בסדקים בקיר, נדרש כשרון מיוחד.

דמות עם כשרון בניית מלכודות היא בעלת סיכוי מסויים (50% מהרגיל) לזהות ולנטרל מלכודות שיצר מישהו אחר. בניגוד למציאה ונטרול מלכודות, בניית מלכודות אינו חלק מהכשרונות שמוגדרים כ'כשרונות גנב' ושגנב מקבל באורח אוטומטי.

שימו לב! כשרון בניית מלכודות אינו כולל כשרון לייצר רעלים, וגם לא כשרון לייצר להבים או מנגנונים ממוזערים כגון גלגלי שיניים, אבל הוא בהחלט יכול לעשות בהם שימוש, אם וככל שהם קיימים בשטח.

הלטת הכרה וריכוז

כח רצון

לא

כשרון נדיר, שפתוח בדרך-כלל רק לבעלי יכולות מאגיות, שמאפשר שימוש בתודעה כדי להתגונן באורח יעיל יותר מול אשליות, קסמים שתוקפים את התודעה, והתקפות שנועדו להפריע לריכוז שנדרש בכדי להטיל לחשים. מאחר ודמות בעלת כשרון כזה פגיעה פחות לאשליות, היא מסוגלת להסב נזק כבד יותר (וכך להעלים) לאשליות 'קרביות' שאין נגדן גלגול הצלה רגיל.

מידת ההשפעה והבונוסים מושפעים, באורח טבעי, על-ידי דרגת הכשרון:

 

דרגה

בונוס להצלה

(אשליות והשפעות)

בונוס נזק נגד אשליות קרביות

בונוס להצלה נגד

הפרעת ריכוז

1+

1+

10%+

1+

2+

2+

20%+

1+

3+

3+

30%+

2+

4+

4+

40%+

2+

5+

5+

50%+

3+

התחזות וחקיינות

כריזמה

חלקי

הכשרון הזה כולל אסופה של יכולות שנוגעות כולן להתחזות, כאשר המרכיב העיקרי הוא היכולת לחקות קולות של אחרים. לצד זאת, הכשרון כולל ידע כיצד להתאים בגדים, איפור (אם יש) ואמצעים נוספים כדי להתחזות - באורח לא קסום ובלא קשר לאשליה - למישהו אחר; כאשר ככל שאותו אחר קרוב יותר לחקיין במין, גזע ועוד, כך המשימה קלה יותר, ולהיפך.

הערה: גם אדם בלא כשרון יכול לנסות את מזלו בחיקוי גס, אולם היכולת הזו היא בסיסית מאד, ותעבוד רק במצבים קלים יחסית (למשל: תעתוע בשומר אדיוט או שיכור), ותאפשר חיקויים בסיסיים וכלליים מאד.

טקטיקה

חוכמה

לא

כשרון שמאפשר לדמות להוביל חיילים או שכירי חרב באורח יעיל יותר, תוך הבנה טובה וטבעית יותר של ניצול תוואי שטח, איתור חולשות של היריב, תמרונים צבאיים ואלתור תחת אש בשדה הקרב.

דמות בעלת כשרון טקטיקה תשיג בדרך-כלל בונוס 5%+ לגלגול הקרב-רב בגזרה שלה, לכל דרגת כשרון. עם זאת, הגודל המקסימלי של הכוח הצבאי עליו אפשר לנצל את הכשרון באורח יעיל, משתנה לפי דרגת הכשרון:

1+: עד 50 איש

2+: עד 100 איש.

3+: עד 250 איש.

4+: עד 1000 איש.

5+: עד 5000 איש.

מנהיגות

כריזמה

חלקי

אחד מכשרונות השכנוע: יכולת לפקד ולהלהיב חיילים וכפופים אחרים, בדרך-כלל אבל לא תמיד בעניינים שקשורים לשדה הקרב, או לציות וביצוע של אתגרים קשים על הצד הטוב ביותר.

שימו לב! למרות שמדובר בכשרון נדיר, כל דמות עם יכולת שכנוע מסוגלת להפעיל אותו ברמה הבסיסית של הכשרון.

קודים וצפנים

תבונה

וחוכמה

לא

הכשרון מאפשר יכולת לפענח כתובות מורכבות, קודים וצפנים מכל הסוגים, לרבות מנעולים שמוגנים באמצעות רונות עוצמה ש"חסינות" מכשרונות פריצה רגילים של גנב.

שימו לב: הכשרון לא כולל יכולת לכתוב או לחרוט רונות וצפנים על חפצים או להגן באמצעותם על דלתות ומנעולים. עם זאת, בעל כשרון כזה יכול לעבוד ביחד עם יוצר או מנעולן שאין לו כשרון קודים וצפנים כדי לייצר הגנות כאלו.

רכיבה מיוחדת

כושר

וזריזות

לא

כשרון דומה לכשרון הרכיבה, אבל עם התמקצעות נדירה בחיות מכונפות או תת-מימיות. בלא כשרון כזה, אין לדמויות יכולת כלשהי לעשות דבר מעל לגב של חיה מעופפת (למשל), מלבד לנסות להאחז בה באימה ולקוות לא להשמט כל הדרך למטה - ובוודאי שלא להלחם מעל גבה באורח אפקטיבי.

שימו לב: הכשרון הזה לא פתוח בדרך-כלל לדמויות שחקן, אלא רק במצבים או קמפיינים מיוחדים שמאפשרים זאת, ובדרך-כלל לא פתוח ל'קניה' בעת יצירת הדמויות, אלא רק בשלב מאוחר יותר - ובמחיר יקר.

רפואה

חוכמה

לא

גרסה חזקה ונדירה יותר של כשרון העזרה הראשונה, שמאפשרת טיפול וריפוי של שלל מחלות ופגעים קשים וארוכי-טווח יותר, לצד או במקום בו אין גישה ללחשי ריפוי (בכלל או מהסוג המתאים). עם זאת, בדרך-כלל לכשרון הזה יש מעט שימוש עבור הרפתקנים, והוא מצריך התמחות ופרקטיקות שהופכות אותו לבעייתי ולא יעיל מאד עבור דמויות שחקן.

 

 

הסבר מפורט על כל אחד מחמשת המשתנים הבסיסיים של יצירת הדמות והשפעת הדירוג שלו

בחירת

גזע

בחירת

מקצוע

קביעת מידות

תכונה

רכישת כשרונות

ומיומנויות

מעמד חברתי

והון התחלתי

 

                                                                                                                                 

 

http://members.pundak.co.il/world/keldaria3/melestra/m_index.files/image006.jpg

חזרה אל האינדקס של מלסטרה


כתב וערך: גדעון אורבך, ‏2001 ואילך.
© כל הזכויות שמורות. שימוש מסחרי ו/או למטרת רווח כלשהי אסורים בתכלית, בלא היתר מפורש מהיוצר, בכתב ומראש. צילום והעתקה מכל סוג שהוא מותרים אך ורק למטרת שימוש פרטי שלא בתשלום.