יצירת דמות

 

דמות בעולם המערכה מלסטרה מורכבת ממספר משתנים, אשר ביחד יוצרים את הדמות, הסיפור שלה, האופציות שפתוחות או שאינן פתוחות בפניה. הצעד הראשון ביצירת הדמות הוא בחירה של השחקן, אילו מהם לחזק ולהעדיף על אחרים, ומנגד לשלם את המחיר על הזנחת התחומים האחרים.

ביצירת דמות יש חמישה משתנים: גזע, מקצוע, מידות תכונה, כשרונות, ומעמד חברתי + הון ראשוני של הדמות.

ההחלטה הראשונה שעל כל שחקן לעשות, הוא להשתמש ב"נקודות הבניה" שהוא מקבל כדי לבחור את מידת ההשקעה שלו בכל אחד מהם, כאשר אפשרויות ההשקעה נעות מ"A" (השקעה מקסימלית ויוצאת מגדר הרגיל) עד "E" (עלוב, השקעה מינימלית).

ככל שההשקעה באחד המשתנים גבוהה יותר, כך הוא יהיה חזק יותר, ויפתח בפני השחקן אופציות רבות יותר - בעיקר במה שנוגע לגזעים מיוחדים, מקצועות יוקרה וכשרונות מיוחדים (למשל: מלאכה שמאפשרת גישה ליצירת חפצים קסומים).

 

השקעה בתחומי עדיפות

כל שחקן מקבל 15 נקודות בניה, ויכול להשקיע אותן בחמשת המשתנים הבסיסיים של הדמות, לפי הטבלה הבאה.

שימו לב, שחייבים להשקיע נקודה אחת לפחות בכל אחד מחמשת התחומים, ולא ניתן לשים 'אפס' בשם מקום.

 

דירוג

עלות בנק'

הערות

A

חשיבות עליונה

5

לא יותר מאחד לכל דמות

B

חשוב

4

לא יותר משניים לכל דמות

C

ממוצע

3

-

D

מתחת לממוצע

2

-

E

עלוב, עדיפות אפסית

1

לא יותר משניים לכל דמות

 

בניה קלה: צורות בניה אפשריות בהתאם לחוקים בטבלה

הצירוף הקלאסי: A,B,C,D,E

צירופים אפשריים אחרים: [ B,B,C,D,D ], [ A,C,C,C,E], [ A,B,B,E,E ]

 

הסבר מפורט על כל אחד מחמשת המשתנים הבסיסיים של יצירת הדמות והשפעת הדירוג שלו

בחירת

גזע

בחירת

מקצוע

קביעת מידות

תכונה

רכישת כשרונות

ומיומנויות

מעמד חברתי

והון התחלתי

 

 

מלסטרה_קאבר.png

חזרה אל האינדקס של מלסטרה


כתב וערך: גדעון אורבך, ‏2001 ואילך.
© כל הזכויות שמורות. שימוש מסחרי ו/או למטרת רווח כלשהי אסורים בתכלית, בלא היתר מפורש מהיוצר, בכתב ומראש. צילום והעתקה מכל סוג שהוא מותרים אך ורק למטרת שימוש פרטי שלא בתשלום.