יצא ה-FAQ של Innistrad

פורום זה הוא הכתובת לכל השאלות על חוקי המשחק ועל חוקי הטורנירים של ה-DCI.

מנהלים: sliver, Navidshi

שלח תגובה
סמל אישי של משתמש
Soul
Aether Blaster
הודעות: 1732
הצטרף: 21/6/2007 , 11:57

יצא ה-FAQ של Innistrad

שליחה על ידי Soul » 20/9/2011 , 21:52

עריכה:
- תיקון של סעיף 3. ראו גם תגובה להודעה זו. הוספת Nevermore כדוגמה לסעיף וב"קלפים ספציפיים"
- ה-Gatherer עודכן אז הקישורים הוחלפו בתגיות cn


ה-FAQ:
http://www.wizards.com/magic/magazine/a ... tg/faq/isd

להלן פירוט של חלק מהדברים שנראו לי חשובים:

קלפים דו צדדיים
כבר יש סיכום טוב ב- http://members.pundak.co.il/magic/viewtopic.php?t=46561. אשתדל להוסיף על הדברים שנכתבו שם:

מפתח למושגים שאשתמש בהם:
DFC =[size=0]א[/size] Double Faced Card קלף דו צדדי
צד קדמי = הצד עם האייקון של השמש.
צד אחורי = הצד עם האייקון הירח.
הצד שלמעלה = הצד שפונה למעלה בין אם הוא הצד הקדמי או האחורי.
  1. חישוב Converted Mana Cost - כשהקלף לא בשדה-הקרב, תמיד לפי מחיר המאנה שבצד הקדמי. כשהקלף בשדה הקרב, לפי הצד שלמעלה (אם זה הצד האחורי ה-CMC הוא 0)
  2. כש-DFC נמצא מחוץ לשדה הקרב, מתייחסים לצד הקדמי בלבד (למשל Dead Reckoning ל-Bloodline Keeper יעשה 3 נזק, לא 5 נזק).
  3. כשמציינים שם של קלף, אפשר לציין את השם של הצד הקדמי או של הצד האחורי. אבל לא את שני השמות. כמו כן:
    - כל עוד הקלף לא בשדה-הקרב, יש לו את השם של הצד הקדמי בלבד.
    - כשהקלף בשדה-הקרב, יש לו את השם של הצד שנמצא למעלה בלבד.
    דוגמאות:
    b]דוגמה 1:[/b] אם רוצים ש-Nevermore ימנע מהיריב לשחק קלף דו צדדי יש לציין את השם של הצד הקדמי. אם מציינים את השם של הצד האחורי, האפקט של Nevermore לא יעשה שום דבר מועיל בגלל שאי-אפשר להטיל קלף דו-צדדי על הצד האחורי.

    דוגמה 2: אם רוצים ש-Memoricide ימצא את הקלף Bloodline Keeper חייבים לציין את השם "Bloodline Keeper". אם מציינים את השם "Lord of Lineage" הוא לא ימצא אותו)

    עוד דוגמאות בהודעה השנייה.
  4. כש-DFC נמצא באזור פומבי מותר לכל השחקנים לראות את כל הצדדים שלו (שדה הקרב, בית הקברות ו-exile אם הוא לא face down).
  5. [size=0]א[/size]transform לא נחשב להפיכה של הקלף ל-face down או ל-face up. קלפי DFC בשדה-הקרב הם תמיד face up לא משנה איזה צד למעלה. אם אפקט מנסה להפוך קלף DFC ל-face down [size=0]א[/size](Ixidron) לא קורה לו שום דבר (הוא לא יעשה transform).
  6. כנ"ל, אם אפקט מנסה לעשות transform לקלף שאינו דו צדדי (Moonmist), לא קורה לו שום דבר (הוא לא יהפוך ל-face down).
  7. אם קלף DFC נשלח ל-exile בתור face down, יש לשמור שהזהות שלו תהיה נסתרת (ע"י שימוש בסליבים או ב-checklist card מתאים וכו').
    דוגמה: אם לוקחים DFC מהדק עם praetor's grasp הקלף יישאר חסוי, רק השחקן שהטיל את praetor's grasp יוכל להסתכל עליו.
  8. אם DFC מעתיק משהו, הוא עדיין יכול לעשות transform, אבל אפקט ההעתקה ימשיך ישפיע עליו.
    דוגמה: Kruin Outlaw מעתיק Elite Vanguard (הודות ל-Cytoshape).[size=0]א[/size] אם נטיל Moonmist ונפתור אותו ה-Outlaw יעשה transform לצד של ה-Terror of Kruin Pass(כיוון שהוא DFC והוא עדיין human). הוא עדיין יהיה העתק של Elite Vanguard.
תכונה חדשה לקלפים: color indicator
בצד האחורי של קלפים דו צדדיים יש עיגול צבוע שלפיו נקבע הצבע של הקלף. יש תכנון לשנות בעתיד קלפים ישנים כמו Dryad Arbor ו-Pact of Negation כך שבמקום יכולת, יהיה להם color indicator. יכולה להיות לזה השפעה מינימלית על המשחק, למשל, Mind Bend לא יוכל יותר לשנות את הצבע של dryad arbor. ו-drayd arbor יישאר ירוק אפילו אם יש blood moon בשדה-הקרב.


קלפים ספציפיים:
Demonmail Hauberk
אפשר להקריב את היצור שה-demonmail מחובר אליו כדי לחבר ליצור אחר.
אפשר גם להשתמש ביכולת ה-equip "סתם" כדי להקריב את יצורים, כל עוד יש מטרות. אין בעיה להקריב את אותו היצור שנבחר כמטרה ל-equip, אפילו אם ה-demonmail כבר מחובר ליצור הזה. רק לזכור שזה במהירות sorcery

Essence of the wild
צפוי שינוי קל בחוקים לגבי replacement effects שמשפיעים על קלף שנכנס לשדה-הקרב.
1) קודם מחשבים replacement effects שמחליטים בשליטת מי הקלף ייכנס.(Gather Specimen)[size=0]א[/size]
2) אח"כ מחשבים אפקטי העתקה (Clone; Essence of the Wild)[size=0]א[/size]
3)לבסוף מחשבים את שאר ה-replacement effects ([size=0]א[/size] bloodthirst, [size=0]א[/size]dearly departed)

כיוון שהיכולת של Essence of the Wild משפיעה ב-2. יכולות שמשפיעות ב-3 שנמצאות על היצור שעומד להיכנס לא יתרחשו כי הן כבר לא קיימות.

על פי אותו עיקרון, אם יצור עם יכולת כמו של Clone עומד להיכנס ויש בשדה-הקרב Essence of the Wild, הוא תמיד יבוא כעותק של Essense of the Wild. (אם נחשב את היכולת של Clone ואחרי זה של Essence, האפקט של Essence הוא האחרון אז הוא זה שקובע; ואם נחשב קודם את היכולת של Essence זה ימחק את היכולת של ה-Clone אז לא מחשבים אותה)

Garruk Relentless | Garruk, the Veil-Cursed
אם הפעילו את אחת מיכולות הפליינסווקר של Garruk Relentless והוא עשה transform ל-Garruk, the Veil-Cursed לא יהיה ניתן באותו התור להפעיל את יכולות הפליינסווקר החדשות שלו.

תזכורת: שחקן לא יכול לעשות shock לעצמו ולכוון את הנזק ל-Garruk. זה חייב להיות קסם של שחקן אחר, ורק הוא מחליט מי ייפגע כשהנזק עומד לקרות.

Gutter Grime
אם יש יותר מאחד במגרש, כל טוקן Ooze מתייחס ל-Gutter Grime שמהיכולת שלו הוא נוצר. אם הוא כבר לא בשדה-הקרב, כל הטוקנים שלו יהיו 0\0 וימותו אלא אם יש משהו נוסף שיחזק את ה-toughness שלהם.

Moonmist
האפקט שמונע את הנזק לא משפיע על סט קבוע של יצורים.
אם יצור היה werewolf/wolf כש-moonmist נפתר ואחרי הוא הפסיק להיות werewolf/wolf, כשהוא יעשה נזק, הוא יימנע.
אם יצור לא היה werewolf/wolf כש-moonmist נפתר ואחרי זה הוא נהיה werewolf/wolf, כשהוא יעשה נזק הוא לא ימנע

Nevermore
אם רוצים ש-Nevermore ימנע מהיריב לשחק קלף דו צדדי יש לציין את השם של הצד הקדמי. אם מציינים את השם של הצד האחורי, האפקט של Nevermore לא יעשה שום דבר מועיל בגלל שקסם דו-צדדי תמיד יהיה על הצד הקדמי שלו.

Tree of Redemption
כשהיכולת נפתרת ההחלפה היא בו זמנית, ה-toughness של העץ יהיה החיים שלפני ההחלפה, והחיים יהיו ה-toughness שלפני ההחלפה.
דבר זה גורם להפסד של חיים אם החיים שלך היו גבוהים יותר, או רווח של חיים אם הם היו נמוכים יותר. אפקטים שפועלים על רווח והפסד חיים ישפיעו על החלק הזה של האפקט.
אפקטים שמעלים או מורידים את ה-toughness של העץ נלקחים בחשבון אחרי האפקט שנגרם לו מהיכולת שלו.
דוגמה: אם היה מחובר לעץ Spectral Flight (שנותן לו 2+\2+) הוא יהיה 15\2. אם יש לך 7 חיים וביצעת החלפה אתה תהיה על 15 והעץ יהיה על 9\2 (7\0 בתוספת 2+\2+).
נערך לאחרונה על ידי Soul ב 23/9/2011 , 12:31, נערך פעם 1 בסך הכל.

סמל אישי של משתמש
Soul
Aether Blaster
הודעות: 1732
הצטרף: 21/6/2007 , 11:57

תיקון לגבי ציון שמות של DFC

שליחה על ידי Soul » 23/9/2011 , 11:52

קלפים דו צדדיים
...
3. אם צריך לציין שם של קלף, אפשר לציין את השם של הצד הקדמי או של הצד האחורי. (ל-Memoricide אפשר לציין "Bloodline Keeper" או "Lord of Lineage" בשביל אותו הקלף). <-- טעות
תיקון לגבי מה שרשמתי בסוגריים ודיוק של החוק:
כשמציינים שם של קלף, אפשר לציין את השם של הצד הקדמי או של הצד האחורי. אבל לא את שני השמות. כמו כן:
- כל עוד הקלף לא בשדה-הקרב, יש לו את השם של הצד הקדמי בלבד.
- כשהקלף בשדה-הקרב, יש לו את השם של הצד שנמצא למעלה בלבד.

דוגמה 1: אם רוצים ש-Nevermore ימנע מהיריב לשחק קלף דו צדדי יש לציין את השם של הצד הקדמי. אם מציינים את השם של הצד האחורי, האפקט של Nevermore לא יעשה שום דבר מועיל בגלל שאי-אפשר להטיל קלף דו-צדדי על הצד האחורי.

דוגמה 2: אם רוצים ש-Memoricide ימצא את הקלף Bloodline Keeper חייבים לציין את השם "Bloodline Keeper". אם מציינים את השם "Lord of Lineage" הוא לא ימצא אותו)

דוגמה 3: אם Eradicate עושה Exile ל-Terror of Kruin Pass (הצד האחורי של Kruin Outlaw), לא ימצאו קלפים עם אותו השם בבית הקברות, ביד ובספרייה, כיוון ששם הם תמיד יהיו Kruin Outlaw.

דוגמה 4: אם נבחר את השם "Kruin Outlaw" ל-Runed Halo זה לא יגן עלינו מפניו כשהוא נקרא "Terror of Kruin Pass". אם נבחר את השם "Terror of Kruin Pass", זה לא יגן עלינו מפניו כשהוא נקרא "Kruin Outlaw".

ההודעה המקורית תעודכן בהזדמנות...

שלח תגובה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 0 אורחים