אירוע 2HG - קווים מנחים

מידע על טורנירים עתידיים, ליגות אזוריות ותחרויות ארציות; דיונים על טורנירים קודמים

מנהלים: Orb, Ward

שלח תגובה
sliver
Sliver Overlod
הודעות: 5941
הצטרף: 30/5/2004 , 0:11
מיקום: רחובות
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

אירוע 2HG - קווים מנחים

שליחה על ידי sliver » 14/1/2008 , 23:52

הנושא הזה מפורסם למען אנשים שלא בקיאים בפורמט, וספציפית לקראת אירוע ה 2HG של Morningtide בפריק.
ב 2 משפטים: אירוע ענק דו ראשי (2HG) הוא סוג של טורניר מרובה משתתפים שבו אתם משחקים זוג נגד זוג במשך סיבוב אחד. החיים והתור משותפים, אבל לכל אחד מכם הקלפים והפרמננטים שלו.

כטורניר זוגות עליכם מן הסתם, למצוא בן זוג ולבוא לשחק איתו כענק-דו-ראשי. אם אין לכם כבר מישהו כבן זוג לטורניר אתם יכולים למצוא אחד דרך הפורום. אפשר גם לבוא ולנסות למצוא בן זוג בטורניר עצמו, אבל זאת אופציה אחרונה. ככה במקרה הטוב תשחקו עם מישהו שאתם לא רוצים, או במקרה הרע לא תמצאו אף אחד ותתבאסו כשכל האחרים ישחקו.
היות שבטורניר אתם מזוהים כקבוצה ולא לפי השמות הפרטיים שלכם, יש למצוא שם לקבוצה. Danny and Moshe זה בנאלי, אבל Killer klowns (הטעות במקור) או Garruk and Liliana זה כבר יותר לעניין. בכל מקרה מומלץ לחשוב מראש על שם לקבוצה.

משחקים של ענק דו ראשי נוטים לקחת יותר זמן ממשחקים רגילים, ולכן כל סיבוב הוא משחקון אחד בלבד, ולא הטוב משלוש. זה אומר שאין אפשרות לקלפי סייד כי בעצם אין משחקונים נוספים, אבל בפרירליס ספציפית אתם יכולים לשנות את הדק בין הסיבובים עם הקלפים שיצאו לכם.
חוץ מזה בשביל לא להיפגע על שליפה גרועה לכל שחקן מגיע מאליגן חופשי. כלומר אם אתם לא מרוצים מיד הפתיחה של שבע הקלפים שלכם אתם יכולים לערבב את הקלפים ולשלוף שוב יד של שבע. מעבר לכך, כל מאליגן נוסף הוא עם קלף אחד פחות. לא חייבים ששניכם תיקחו מאליגן, אלא כל שחקן מחליט בעצמו.
הקבוצה שמתחילה לא שולפת.

החיים שלכם משותפים ומתחילים ב 30 חיים. מעבר לכך אף משאב שלכם לא משותף, אבל אתם מבצעים את השלבים שלכם ביחד (עושים אנ-טאפ ביחד, שולפים ביחד, תוקפים ביחד, וכו').
אתם יכולים להסתכל אחד בקלפים של השני ולהתייעץ בינכם במהלך המשחק, אבל אסור לכם לגעת בקלפים שביד או במשחק של בן זוגכם. אם שחקן אחד מפסיד או מנצח, הקבוצה כולה מפסידה או מנצחת.

השחקן הימני בכל קבוצה הוא השחקן העיקרי. הוא מקבל הזדמנות לעשות פעילויות קודם (אלו שלא נעשות בו זמנית) כמו לשחק כישופים, והוא גם מחליט החלטות לגבי הקבוצה אם צריך. במקרים של חוסר הסכמה המילה האחרונה היא שלו. יחד עם זאת, צריך לזכור שישנם דברים כמו העברת תור שדורשים את האישור של שני השחקנים, ככה שיש לוודא אותם עם שניהם.
במידה שנגמר הזמן, הצוות הפעיל מסיים את התור שלו, ואז יש 3 תורות נוספים (ולא 5).

קלפים מסויימים משפיעים על שחקן מסויים, כל שחקן, כל שחקן אחר, יריב, כל יריב, וכו'. ההשפעה שלהם שונה בענק דו ראשי מאשר במשחק רגיל.
מכניקת Clash לדוגמא יכולה ליצור מצבים מוזרים. ב Broken Ambitions על כישוף של שחקן א' אפשר לעשות קלאש עם שחקן ב', ואותו דבר לגבי Lash Out ודומיו.
תנאים נבדקים לגבי הקבוצה, לדוגמא יצור עם landwalk הוא בלתי-חסים אם אפילו רק לאחד מחברי הקבוצה יש את אותה land.
שינוי בחיים קורה לכל שחקן בנפרד, והתוצאה משפיעה על סך החיים של הקבוצה. אם צריך לדעת כמה חיים יש לשחקן, יש לו את סך החיים של הקבוצה.

הקרב מורכב מענק שתוקף ענק, ומענק שמתגונן. יחד עם זאת, הענק שתוקף מחליט לגבי כל יצור שלא נחסם, לאיזה מבין השחקנים בקבוצה המגנה הוא יעשה נזק (ברב המקרים זה לא משנה).
כל שחקן בענק התוקף הואattacking player, וכל שחקן בענק המותקף הוא defending player. אפקטים מסוג "one shot" (דברים של עד סוף התור) ו characteristic-defining ability שמתייחסים ל defending player משפיעים רק על אחד השחקנים. כל התייחסות אחרת ל defending player בודקת את התנאי לכל אחד משני השחקנים המתגוננים.


סחורה - באירוע פרי/רליס של הסט הראשון בבלוק כל ענק מקבל 8 בוסטרים. בסטים המאוחרים יותר בדר"כ כל ענק מקבל 3 בוסטרים של הסט הבסיסי ו 5 בוסטרים של הסדרה החדשה. בוסטרים נוספים הולכים למאגר הפרסים.

Planeswalkers בענק דו-ראשי:
לשחקן א' בקבוצה A יש פליינווקר. שחקנים ג' וד' מקבוצה B יכולים לתקוף את קבוצה A ו/או את הפליינווקר/ים.
השחקנים של קבוצה A יכולים להגן עליו עם היצורים שלהם, כלומר גם שחקן ב' יכול לחסום יצור שתוקף את הפליינווקר של שחקן א'.
נזק non-combat שיגרם לשחקן ב' לא יכול להיות מופנה לפליינווקר, היות שהוא פרמננט של שחקן א'.

שאלות? הבהרות?
Slivers don't learn. They just know
שופט לבל 8 ומארגן הבין גלאקטי של ויזארדס.

שלח תגובה