חוקים של בלוקים ישנים - Ice Age עד Invasion {עודכן - 2/7/03}

פורום זה הוא הכתובת לכל השאלות על חוקי המשחק ועל חוקי הטורנירים של ה-DCI.

מנהלים: sliver, Navidshi

נעול
סמל אישי של משתמש
Shefer
Loco de la Cabesa :}
הודעות: 4923
הצטרף: 29/9/2001 , 2:00
מיקום: חיפה

חוקים של בלוקים ישנים - Ice Age עד Invasion {עודכן - 2/7/03}

שליחה על ידי Shefer » 01/7/2003 , 7:25

הקדמה קלה: ה-thread מחולק כרגע לארבע הודעות:
I - חוקים שהשתנו עם הזמן (succesfully cast, haste, etc)
II - שני בלוקים שלא ב-extended כבר - Ice Age and Mirage Blocks
III - שני הבלוקים החזקים יותר של extended, שהם - Rath Cycle and Urza Block
IV - שני הבלוקים פחות חזקים, שעד לפני שנתיים היוו את type 2 והם - Masquerade and Invasion Block
הסיבה העיקרית לחלוקה היא נוחות המשתמש. הסיבה המשנית היא שאין לי מושג כמה הודעה אחת יכולה להכניס.
הערות ותוספות לדעתכם - בהודעה פרטית, כי ה-thread ישאר נעול. כמו כן, אין כרגע cn על הקלפים, כיוון שעשיתי copy/paste מקובצי word. יעודכן בהמשך.
עדכון נוסף שניתן לצפות לו - חוקים של Beta, Arabian Nights, Legends, Antiquities, The Dark and Fallen Empires. [אין את שאר ה-editions מ-3rd והלאה, כי הם כוללים קלפים של Beta + סדרות אחרות. קלפים מ-Portal ממש לא צריכים הסבר]
חוקים של Odessey Block and Onslaught Block - נראה לי רק כש-type 2 יתחלף.


הקדמה - מונחים שהשתנו עם הזמן

Interrupt and Mana Source - כל הקלפים שרשום עליהם Interrupt או Mana Source הם אך ורק Instant. כל קלף שכולל את המילה Interrupt אומר Instant במקום.
הבעייה התחילה כבר ב-Beta, כששמו לב ש-Red and Blue Elemental Blast הורסים קלפים ב"מהירות" בלתי אפשרית והפכו את אלמנט ההריסה ל-Instant (את ה-counter השאירו)
Summon spells and cards - כל מקום שכתוב בו "Summon ~this~" אומר עכשיו Creature - Type. מעניין... זה התחיל עם Portal, שכל מה שהיה בה זה Sorceries ו-Creatures ואפילו לא artifact אחד לרפואה...
תשלומים ו-triggered abilities שנעשים או קורים During your upkeep הפכו להיות במקום זה "At the beginning of your upkeep" -> יותר גרוע מזה הייתה העובדה שלא היה ניתן להשתמש בקלף לפני ששילמת את עלות ה-upkeep. הכל שונה כמובן.
Bury - מונח שאמר "Destroy something. It can't be regenerated" וזו התורה כולה.
"Successfully cast" - עוד מונח שאמר שברגע שמשהו "לא קונטר" ו"לא fizzled" הוא מתקיים. היום יש לנו אך ורק "When ... play"
Fear - היכולת הייתה כתובה כמו ה-reminder text על קלפים והיה ניתן לשנות את black לצבע אחר -> כיוון שאין יותר דבר כזה, כי הטקסט הוא רק להסבר, כבר אי אפשר לשנות את black לצבע אחר.
When something goes to graveyard - כמעט לכל הקלפים הוסף "from play" -> ראה ערך Rukh Egg, שחטף errata מאוד מהר בזמנו.
Haste החליף שני "טקסטים" פחות או יותר - "this~ can attack the turn it comes into play" ואת "~this~ is unaffected by summoning sickness ". היום כולם אומרים פשוט Haste במקום.
ה-keyword שנקראת landhome – היכולת הזו אומרת כך: “This creature cannot attack unless defending player controls {land}. Sacirifce this creature if you do not control {land}” -> דוגמא? Gorilla Pack.
נערך לאחרונה על ידי Shefer ב 02/7/2003 , 17:06, נערך 4 פעמים בסך הכל.

סמל אישי של משתמש
Shefer
Loco de la Cabesa :}
הודעות: 4923
הצטרף: 29/9/2001 , 2:00
מיקום: חיפה

שליחה על ידי Shefer » 01/7/2003 , 7:27

Ice Age Block - Ice Age, Homelands and Alliances
Banding היא היכולת הראשונה שלAlpha שלא נשארה ב-Magic עוד מימי Tempest. המטרה שלה היא שינוי חלוקת הנזק, תוך שינוי צורת החסימה והתקיפה. חד משמעית מדובר ב-combat trick הכי טוב שיש ושהיה, לפחות מה-keywords.
מונח שאני אשתמש בו יהיה "חבורה", = Band - כדי לתאר קבוצת יצורים שחוברו להם לצורך התקיפה ורק תקיפה. לגבי חסימה יש חוקים קצת שונים.
כמו כן, שליט החבורה – השחקן השולט ב-Band.

נתחיל בכמה עובדות:
חבורה (תוקפת) יכולה לכלול אחד משני מצבים: לכל היצורים יש Banding או לכל היצורים מלבד אחד יש Banding.
יצור ששייך לחבורה אחת, לא יכול להשתייך לחבורה אחרת.
אם הוכרזה חבורה, גם הורדת ה-Banding מיצור לא תשנה דבר מרגע שחבורה חוברה לה יחדיו.
העובדה שהיצורים תוקפים יחד אינה נותנת להם לחלוק יכולות, וכל יצור הוא קלף (או token) נפרד.
מספיק לחסום את אחד התוקפים בחבורה כדי שכל החבורה תחסם (וכל יצור בה יהיה פגיע ל-Smite, למשל)
שליט החבורה מחלק בתוכה את הנזק לפי ראות עיניו, אלא אם כל היצורים עם Banding בחבורה איבדו את יכולתם.

דוגמאות להסבר – רוב הקלפים פה לא מוכרים להרבה אנשים. הסיבה היא שרציתי להחדיר קצת נוסטלגיה ולשים כמה קלפים מגניבים של פעם.

יש לי חבורה שכוללת Mesa Pegasus ו-Durkwood Boars. כל יצור עם או בלי flying יכול לחסום את החבורה. אם החבורה נחסמת ע"י Craw Wurm, לשליט החבורה יש שלוש אופציות – כל הנזק הולך על הסוס המעופף, כל הנזק הולך על החזיר, הנזק מחולק בין הסוס לחזיר לפי ראות עיני שליט החבורה. התולעת, אגב , תמות.
אגב, רק יצור עם Shadow לא יכול לחסום חבורה כזו.

יש לי חבורה שכוללת Segovian Leviathan ו-Scryb Sprites, כשהאחרון קבל Banding מ-Formation, ליריב יש Island במשחק. כל יצור שיכול לחסום את הפיות יכול לחסום את החבורה הזו. במקרה כזה גם ה- Segovian Leviathan נחשב חסום.

יש לי חבורה שכוללת War Mammoth ו-Timber Wolves, שנחסמת ע"י Grizzly Bears. במצב זה יש לי 3 אופציות – כל הנזק הולך על הדובים, 2 נזק של הממותה הולך על הדובים ו-1 על השחקן המגן, או 1 נזק מכל יצור על הדובים ו-2 נזק על השחקן המגן (בסה"כ חוקי trample רגילים, כאשר הנזק של ה-Banders נחשב).

קצת כדי לסבך את העניינים ניקח דוגמא קצת לא מציאותית (עכשיו תבינו אולי למה אין יותר Banding). נניח שלכל היצורים (אולי למעט אחד ) יש Banding (עקב Baton of Morale, לדוגמא) – לאחד יש Trample, לאחד יש Flanking (בלי להיכנס בדיוק ליכולת), לאחד יש Provoke ולאחד יש Shadow ואפילו יש לאחד First Strike. החבורה המוזרה תוקפת. היצור עם ה-Provoke קובע יצור לחסום אותו (אבל בעצם את החבורה). היצורים נחסמים ע"י ארבעה יצורים ללא יכולות מיוחדות (Vanila Creatures). כל יצור מקבל 1-/1- מה-Flanking. גם היצור עם ה-Shadow נחסם, למי שלא הבין למה, שיביט למעלה שוב בדוגמת הסוס המעופף והחזיר. בזמן חלוקת הנזק, קודם כל היצור עם First Strike עושה את הנזק שלו. לשם ה"פשטות" יצור אחד מת. נותרו ארבעה יצורים תוקפים ושלושה חוסמים, אך ורק לקביעת הנזק. בשלב זה אם היריב יגרום לכל התוקפים עם banding לאבד אותה – הוא יחלק את הנזק. אם לא, אז אני כשליט החבורה אחלק את הנזק (כיוון שלחוסמים אין Banding, אז בעצם אני מחלק נזק איך שאני רוצה על כל צד). נניח שיש לי כח כולל של 10 וליריב הגנה כוללת של 8 ע"י יצוריו. המקסימום שאני יכול לעשות הוא לחלק 8 נזק בין יצורי היריב, ואז יעברו 2 נזק של trample ליריב. (בתנאי שהכח של ה-trampler הוא 2 או יותר, ראו הערה למטה).

חסימה – אין במצב כזה שימוש בחבורות, אלא השחקן ששולט ביצור עם Banding מחלק את הנזק שנעשה לו ע"י היצורים שהוא חסם, לפי ראות עיניו, בין היצורים שחסמו את היצורים שהוא חסם. אם כל היצורים עם Banding שחוסמים יצור מסוים מאבדים את ה-Banding לפני חלוקת הנזק – הוא מתחלק רגיל.

דוגמאות להבהרה:
Kjeldoran Warrior חוסם Force of Nature לבדו. שליטו יכול להחליט להכניס בין 1 ל-8 נזק ל-Hero, כשהשאר הולך אליו. מינימום 1 נזק היא חובה, כיוון שפעולת ה-trample חייבת להתמלא לפי חוקיה היא.

Shield Bearer ו-Gray Ogre חוסמים Orgg. השחקן החוסם יכול לחלק את הנזק או שסכום של 6 נזק יחולק בין היצורים או שסכום של 5 נזק יחולק בין היצורים ואחד לו.

דוגמא קצת יותר קשה, שלא ממש תראו. יש 5 תולעים 6/6 שתוקפים אותי. לי יש Ironfist Crusher ועוד 5 יצורים אחרים. לפני החסימה אני נותן לחייל Banding ע"י Baton of Morale. אני מכריז שהוא חוסם את כל התולעים ובנוסף שם חסימה על כל תולעת ע”י יצור אחד לכל אחד. כל ה-30 נזק האלה יכולים ללכת בין ששת יצורי באיזו צורה שרק בא לי, כולל להנחית הכל על יצור אחד.

דוגמא לאובדן Banding – יש לי War Elephant שחוסם Elder Land Wurm. לפני חלוקת הנזק, מטיל התוקף Humble על War Elephant. במקרה זה, השליט של ה-Wurm יוכל לחלק את הנזק בין 1 ל-5 על הפיל המסכן והשאר לי.

אגב, בדוגמא המסובכת לעיל, אם לפני חלוקת הנזק הרגיל היה מקבל יצור של החוסם banding או אפילו אם הנזק כבר על הסטאק, כלומר, הוא חולק, יעזור גם יעזור אם היצור יקבל Banding. מה שמשנה הוא זמן חלוקת הנזק עצמה. יותר מזה – מדובר בדיוק על הרגע של הכנסת הנזק עצמו, לכן לא ניתן לשחק יכולות מיוחדות של היצורים שחוטפים נזק.הבהרה:
יש לי Teremko Griffin ו- Armor Thrullשחוסמים חבורה של Tundra Wolves ו-Dwarven Demolition Team. כמו כן, יש Crusade במשחק. ב-First Strike הכל עובד סבבה, ואני מחלק 2 נזק ל-Thrull שלי מהשועלים. לפני שהגמדים עושים נזק, היריב עושה Humble על הגריפון. עכשיו הוא יעשה 1 נזק לאיזה יצור שירצה והוא ימות. עכשיו, היריב שם 1 נזק על הגריפון. גם אם אני אפעיל Helm of Chatzuk על ה-Thrull (לדוגמא), אני עדיין אוכל להעביר את ה-1 נזק ל-Thrull. במקרה כזה אני לא אוכל לשחק את היכולת שלו!

קצת היסטוריה - קלפים שהונצחו בהיותם קלפי banding כטובים יותר (יחסית לתקופתם לפחות)– Baton of Morale, Camel, Formation, Icatian Skirmishers, Kjeldoran Knight, Nalathni Dragon, Timber Wolves, Tolaria, Volunteer Reserves.

הערה לגבי יצורי trample – הנה יצור 0/2 trample, רק שתבינו למה שמתי שם את התנאי – קחו Crimson Kobold ושימו איתו Kobold Drill Sergeant.



Cumulative Upkeep או CU– ליכולת הזו יש text במקום להגיד לכם בלה בלה בלה. היכולת אומרת כך:
Cumulative Upkeep {cost} = At the beginning of your upkeep, put an age counter on this permanent, then sacrifice this permanent unless you pay [cost] for each age counter on it.

ה-ruling היחיד המעניין פה, הוא כשיש לקלף שני CUs – נניח שיש CU אחד שאומר: W והשני אומר “pay 1 life" – נניח גם שאין כרגע age counters. בהגיע ה-upkeep יש שתי אופציות:
1) לאמר שאני משלם W קודם ואז 1-life. במקרה הזה, אני שם age counter ומשלם W. אז אני שם age counter ומשלם 2 חיים! זה קורה, כי אין קשר בין היכולות, אבל מדובר על אותו סוג של counter-ים על הקלף.
2) בדומה, הפעם אני אשלם 1-life ואז W. הפעם מה שיקרה זה תשלום של 1 חיים ו-WW.


Snow-Covered Land – לכל basic land יש אדמה כזו ועדיין נחשבת כאדמה בסיסית (כלומר ניתן להשתמש באינספור Snow-Covered lands בחבילה). ה"יכולת" היא בשם של הקלף, או אם אדמה הופכת ל-Snow-Covered, ע"י Arcum's Weathervane לדוגמא. ככה נראית אדמה כזו -> Press Here

שני דברים חשובים – שמותיהם של הקלפים נותרים כשהיו בכל מקרה. אם ה-Weathervane יהפוך אדמה ל-snow-covered או הפוך, היא תישאר עם אותו שם island או להפך snow-covered island. כיוון שכל snow-covered כוללת את שם ה-basic land שלה, היא נחשבת ככזו. לכן, יצור עם mountainwalk יהיה בלתי חסים, בין אם ליריב יש Mountain רגיל או Snow-covered mountain. יצור עם snow-covered mountainwalk יהיה בלתי חסים, רק אם ליריב יש mountain שהוא גם snow-covered.

ה-keyword שנקראת landhome – היכולת הזו אומרת כך: “This creature cannot attack unless defending player controls {land}. Sacirifce this creature if you do not control {land}”

קלפים של Ice Age Block, שעלולות להיווצר עימן בעייה (וקצת היסטוריה):

Adarkar Unicorn – המאנה שניתנת היא או אחד כחול -או- אחד כחול ועוד אחד חסר-צבע. את המאנה ניתן לשלם אך ורק לעלויות Cumulative Upkeep. לא לעלות של שום דבר אחר, כולל upkeep רגיל!

Amulet of Quoz – קלף ante – אסור לשחק עימו אלא אם נאמר אחרת. סוג ה-constructed היחיד שמותר אותם בו נקרא 5-color, אך אינו רישמי.

Apocalypse Chime – הקלף שהורס את ההרחבה הגרועה אי פעם... עד ש-Legions יצא. שימו לב, כי אם יש לכם Abbey Gargoyles שהוא מ-5th edition, הוא לא יהרס. כשמדובר בהוצאה מסוימת מחפשים את סימן ההוצאה (בין התמונה לתיבת הטקסט, בצד הימני של הקלף מול סוג הקלף).

Arcum's Sleigh – אדמה של היריב צריכה להיות snow-covered בזמן הכרזת התוקפים. זמן אחרון למניעת/הפעלת היכולת היא בשלב תחילת הקרב.

Ashen Ghoul – ה-Ichorid הישן והטוב שהיה עושה שמות עם Buried Alive בזמן שעוד Whetherlight ו-Ice Age חיו ביחד (בדיוק ארבעה חודשים). לעומת Ichorid, היכולת מופעלת מתי שתרצו ב-upkeep. כלומר, ניתן להקריב יצור כדי לשים אותו כיצור השלישי מעל Ashen Ghoul כדי להחזיר אותו.

Aurochs – שימו לב שהוא לא כולל את עצמו. מארבעה כאלה שתוקפים תקבלו 5/3 מכל אחד.

Autumn Willow – למי שיקרא את ה-oracle כשלעצמו אולי לא יבין מה רוצים ממנו, אז ממש בקיצור מה שהוא אומר זה שלמרות שהוא untargetable, ניתן לשלם G ולתת לשחקן יחיד לעשות לו targeting בכל זאת אבל רק לאותו שחקן. לא משנה כמה פעמים ועל כמה שחקנים היכולת מופעלת, כל עוד לא עבר התור – כל השחקנים הנבחרים יכולים לעשות לו targeting.

Crown of the Ages – ה-target הוא enchantment שנמצא על יצור, כלומר enchant creature או enchant permanent. ניתן להעביר את ה-enchantment ליצור שלא יכול להיות target, כי מדובר על מיצור אחד למשנהו.

Dance of the Dead – כיום הקלף הוא Enchantment ולא Enchant Dead כפי שנהג להיות. מה שקורה הוא שכשהוא נכנס, ניתן להגיב. אז, אם הוא עדיין במשחק, אתם לוקחים יצור מהקבר שלכם, שמים עליו את Dance of the Dead שהופך ל-enchant creature וכו' לפי הטקסט.

Death Spark – היכולת של "תחזור ליד" עולה על ה-stack. אם מעיפים את היצור שישירות מעליו (כלומר, קלף אחד מעל בדיוק) ואין יצור אחר לאחר מכן מעליו, הוא לא יחזור. היכולת בכלל לא תעלה ל-stack אם לא יהיה יצור מעל מיד עם תחילת ה-upkeep.

Despotic Scepter – כיוון שכתוב Own, זה אומר שאם קלף שלכם נגנב ע"י היריב (לדוגמא ע"י Confiscate) אתם יכולים להרוס אותו.

Drought – משום מה הרבה אנשים לא מבינים את הקלף כ"כ. כל עלות שכוללת בה מאנה שחורה המצוינת ע"י ה-mana symbol שלה, מחייבת הקרבת swamp מיד לאחר מכן. הוספת מאנה שחורה ושימוש במאנה שחורה כ-colorless אינם גורם להקרבת ה-swamp!

Essence Vortex – הבחירה לשלם את החיים או לא נעשית בזמן ה-resolution, כמו קלפי ה-"punisher" של Odessey block.

General Jarkeld – התחלופה חייבת להיות חוקית. לא ניתן לפתע לשים יצור בלי flying לחסום flier. כמו כן, לא ניתן להחליף אם חולק נזק first strike ועכשיו מחכים לרגיל.

Ghostly Flame – במקרה זה, רק הנזק עצמו שנעשה הוא colorless. הלחשים נותרים אדומים או שחורים, כלומר אי אפשר להטיל Shock על יצור עם protection from red, אבל אם יצור כזה יחסום יצור אדום, הוא יחסום נזק שהוא colorless. דרך אגב, הועלתה השאלה פעם – protection from artifacts או from lands לא יעזור פה.

Giant Oyster – אם הוא עוזב את המשחק או נעשה untapped עולה triggered ability שאומרת "תעיף את כל ה-counters האלה מהיצור", כלומר ניתן להגיב לכך.

Gustha's Scepter – אם חפץ זה עוזב את המשחק, כל הקלפים שהועפו על ידיו נשארים מחוץ למשחק.

Helm of Obedience – האפקט הוא אחד משניים.
1 – "milling" של X קלפים (one by one)
2 – milling של לא יותר מ-X קלפים (אולי אפילו רק 1), כאשר הקלף האחרון שנתגלה הוא יצור. במקרה זה ה-Helm הולכת ביי-ביי, אתם מקבלים את היצור ואתם לא משלימים את ה-milling עד X.

Hematite Talisman – נכון לכל ה-Talismans – ניתן לשלם 3 פעם אחת בלבד עבור כל לחש.

Hipparion – התשלום של המאנה חייב להתבצע עד לבדיקת חוקיות ה-blockers.

Infernal Darkness – לשם הבהרה לגבי ה-CU. פעם ראשונה משלמים B ואחד חיים, פעם שנייה BB ושני חיים וכו'. המאנה B היא במקום כל צבע אחר ובמקום כל כמות. כלומר – אם אתם מוסיפים 2GG, אתם מוסיפים BBBB (כן, כן, זה מחליף colorless ב-B).

Ivory Gargoyle – אם לדוגמא מתו בבת אחת שניים כאלה, אז המשחק "זוכר" כמה פעמים אתם לא שולפים ב-draw step, ולכן פעמיים תקפצו ישירות מ-upkeep ל-precombat main phase.

Jeweled Amulet – הבדיקה של "האם יש charge counter" נעשית בהפעלה של היכולת ולכן אין בעייה להכניס יותר ממאנה אחת פנימה, אם אתם יכולים לעשות לזה untap לפני ה-resolution. אם תעשו את זה, בחיים לא תוציאו משם מאנות.

Krovikan Horror – ראו Death Spark, רק שהבדיקה נעשית ב-end of turn.

Lim-Dul's Vault – הנוסח של הקלף לא ברור דיו בלי ה-oracle. הקלף אומר ככה:
שלב א – תסתכל על חמישה הקלפים העליונים.
שלב ב - תבחר אם לשים אותם ב-top of library בסדר לבחירתך או לשלם 1 חיים. אם שילמת 1 חיים, עבור לשלב ג (אחרת, סיימת).
שלב ג – שים את חמישה הקלפים בתחתית ה-library ותסתכל על חמישה הקלפים העליונים. תבחר אם לערבב את החבילה, למעט חמישה הקלפים ולאחר מכן שים אותם ב-top of library בסדר לבחירתך או לשלם 1 חיים. אם שילמת 1 חיים, חזור לתחילת שלב זה (ג).

Mountain Goat – היצור הכי מגניב אי פעם, נקודה. מי שחושב שלא, שיתכונן להרבצות קשות ממני.

Mountain Titan – בכיתוב על הקלף נראה כאילו ה-counter הוא עד סוף התור. אז לא. אם היכולת מופעלת ורק אם היכולת כבר מופעלת, מעתה כל לחש שחור שיעלה על ה-stack יאפשר לשים counter על Mountain Titan.

Nature's Blessing – היכולת או ה-counter שהיצור מקבל אינם פגים בסוף התור. היכולות הן לתמיד.

Spectral Bears – הבדיקה נעשית אך ורק כאשר הם תוקפים, כך שגם אם אח"כ יורדים קלפים שחורים זה לא משנה והם לא יעשו untap (אם לא היו קודם לכן).

Spoils of War – ה-X הוא רק ואך ורק כמות ה-artifacts ו/או יצורים בקבר של היריב. Artifact creature לא נספר פעמיים.

Thawing Glaciers – הקלף הוא Banned ב-Ice Age Block Constructed, רק שתבינו כמה הוא חזק. ההגבלה לא קיימת ב-draft או sealed. האדמה מוחזרת ליד או ב-At end of turn, או ב-End Phase – הוא לא נשאר לתור הבא בכל מקרה, אם הופעל בתור הנוכחי.

Timmerian Fiends – ראו Amulet of Quoz. זהו קלף ה-ante האחרון שיצא (מתוך 9).

Winter's Chill – כן, זה קלף כחול שהורג יצורים תוקפים. פעם wizards לא ידעו שזה שייך ללבן. בכל מקרה – עבור כל יצור שאמור להיהרס, ה-controller שלו יכול לשלם 1 או 2 (מאנות חסרות צבע)
שילמתי 1 עבור היצור, הוא לא עושה ולא חוטף נזק, אבל מת בסוף הקרב.
שילמתי 2 עבור היצור, היצור עושה וחוטף נזק כרגיל ולא מת בסוף הקרב עקב Winter's Chill.

Zuran Orb – ראו Thawing Glaciers. כמו כן, פעם היה אפשר לעשות Armageddon, לחכות לראות אם ליריב יש תגובות ואם לא, אז אפשר היה להקריב את האדמות וסלאמת וברכאת. היום כמובן שאי אפשר, עקב חוקי ה-stack ש-6th edition תודה לאל הביא.

Ice Cauldron (או IC)– הקלף הכי מסובך מבחינת להבין מה לכל הרוחות הוא אומר. תנסו לקרוא את הטקסט המקורי ותראו אם תבינו. אם הצלחתם להבין ישר, או שאתם שחקנים ישנים, שהכירו את הקלף או שאני לא מאמין לכם. גם השחקנים הישנים לא הבינו מה הקלף הזה עושה בלי לחשוב 30 דקות או יותר. עכשיו תקראו את טקסט ה-oracle ותנסו. מי שלא הצליח, שיקרא את ההמשך. מי שחושב שהצליח, שיקרא בכל מקרה. זה כולל שופטים שיודעים ב-100% מה הקלף עושה. תמיד כיף לראות כמה אפשר לסבך את החיים ואפילו בלי Banding. ואגב, הקלף ממש פשוט! אני אסביר אותו בשלבים, כדי שלא תאבדו אותי (למרות שאני בטוח שלפחות כמה מכם יצליחו לאבד אותי) – שימו לב: כל שלב ניתן להפעיל בתור היריב בכל מקרה. זו יכולת שהיא instant בכל מקרה ולא משנה איזה קלף אתם מעיפים:
א1 – שלם כמות מאנה מסוימת ותקראו לה X. עכשיו לעשות Tap ל-IC. תרשמו בצד כמה מאנה יש בפנים, לפי צבע (ו/או חסרת צבע)
א2 – קחו קלף מהיד ותעיפו אותו מהמשחק ושימו counter על IC. כדי לא להתבלבל שימו אותו מתחת ל-IC במקום ה-counter. בזאת סיימתם את היכולת הראשונה.
ב1 – תעשו Tap ל-IC, תעיפו ממנו counters אם יש כאלה, ותוסיפו ל-mana pool את מה שרשמתם בסעיף א1.
ב2 – עכשיו אתם יכולים לשים את הקלף שהעפתם על ה-stack, לשלם עבורו עלות מתוך IC וכן מותר לכם לשלם כל עלות נוספת שדרושה עבור הקלף (מאנה, הקרבת יצור וכו'). בזאת סיימתם את פעולות הקלף.
עד ששלב ב1 עולה על ה-stack, כולל, אם IC עוזב את המשחק, הקלף שהועף נשאר שם. אם מקנטרים את ה-ability, לא נוספת מאנה ולא ניתן לשחק את הקלף עדיין. זאת הסיבה שעדיף לשים את הקלף תחת IC במקום להתחיל לזכור איזה קלף וכו'.
המאנה שנוספת בשלב ב1 שימושית אך ורק לקלף שהועף האחרון. אם הוספתם מאנה, אבל אתם לא יכולים להטיל אותו עם כל המאנות (דוג' – הקלף הוא sorcery והפעלתם בתור של היריב), תחטפו mana burn.
שלוש דוגמאות:
דוגמא 1 – דוגמת Fireball הקלאסית. בסוף תורו של היריב שים ב-IC 10 מאנות. בתורך תעשה tap ל-IC ותוסיף 11 מאנה. עכשיו תעשה 20 נזק ליריב.
דוגמא 2 – הטלת Wiitigo, כשיש לי רק שני forests במשחק ועוד אדמה. אני מוסיף GGR ל-mana pool, מפעיל את IC ומעיף Wiitigo. פעם הבאה, אני עושה Tap ל-IC, מוסיף ל-mana pool את אותם GGR ואז מוסיף עוד G2 (לא משנה איך). עכשיו אפשר לשחק את Wiitigo.
דוגמא 3 – הטלות קלפים בעלי עלות נוספת:
א- Primitive Justice, עם ה-so called kicker (למרות ש-wizards בחיים לא יודו בזה)) כיוון שמדובר בעלות נוספת, ניתן לשלם מראש גם RG2 כדי להרוס שני artifacts ואז לשלם עוד RG2 כדי להרוס עוד שני artifacts, כשהלחש יעלה ל-stack. פה, אין בעייה לשלם עלות מראש, כי זה מאנה
ב – Vengeful Dreams – נניח ששלמתי W ושמתי אותו ב-IC. כשאני ארצה להשתמש בו אני אצטרך לשלם W ולהוריד קלפים, אבל אני לא יכול להוריד קלפים מראש! כנ"ל לגבי כל additional cost שאינו מאנה (תשלום חיים, הקרבת יצור וכו'). אגב, אם חלק מעלות נוספת היא מאנה והאחרת הורדת קלף, ניתן לשלם את המאנה ולחכות עם הורדת הקלף ל-“actual casting”.

Mirage Block - Mirage, Visions and Whetherlight
Mirage Block הוא האהוב עלי, אישית. הוא כולל את Mirage, Visions ו-Whetherlight, כשהטובה מביניהם היא Visions. זו הייתה ההרחבה האחרונה שבה נראה Banding והשנייה (והאחרונה) של Cumulative Upkeep. בעיקר מה שהבלוק הוסיף זה יכולות ה-Phasing וה-Flanking. ה-Charm-ים הראשונים היו פה וגם ה-Fetchlands הראשונות ופה הסתיימו גם הופעות ה-Enchant World וה-Poison. בסה"כ מדובר באחד הבלוקים הטובים ביותר.

Flanking היא יכולת פשוטה למדי. כל פעם שיצור עם Flanking נחסם ע"י יצור בלי Flanking, היצור החוסם מקבל 1-/1-. היכולת היא צבירה, כלומר – ליותר מ-Flanking אחד על יצור יש משמעות – כל Flanking עולה ל-stack כשלעצמו. בסה"כ מדובר ב-triggered ability שעולה עם תום הכרזת החוסמים, בתנאי שליצור התוקף יש flanking ולפחות ליצור אחד שחוסם אותו אין.
אם יצור עם Flanking נחסם ע"י יותר מיצור אחד, -כל- יצור בלי Flanking יקבל 1-/1-. שימו לב, שאם יצור מאבד Flanking ע"י Barbed Foliage, לדוגמא, הוא מאבד את כל ה-Flanking שהיה לו, כלומר מפעם אחת או יותר, לאפס. הבדיקה נעשית עם סיום הכרזת החוסמים, כלומר הרגע האחרון בו ניתן לתת ליצור Flanking הוא ב-Declare Attackers Step.

Phasing היא יכולת שטיפה יותר מסובכת ונחשבת כ-Static Ability.התפעול של היכולת נעשה ב-Untap Step לפני שנעשה ה-Untap עצמו ורק לשחקן שזהו ה-Untap שלו. יצור עם Phasing שנמצא במשחק, יוצא החוצה ל-Phased-Out Zone, בעוד יצור שהוא עצמו Phased-Out חוזר למשחק. אם אתם משחקים עם קלפים שמונעים Untap Step, כמו Avizoa, גם ה-Phasing נמנע.
קלף שיוצא החוצה, נקרא Phased-Out. כל ה-counters עליו, קלפי ה-enchant ~this~, ה-targets שלו וכל שאר ההחלטות לגביו נשמרות, כאילו הקלף מעולם לא עזב את המשחק. זאת למעט לחשים עם זמן מוגבל, כמו “until end of turn". כמו כן, יכולות של “When ~this~ comes into play" לא יעבדו כשהיצור נכנס חזרה למשחק, אבל יכולות של “When ~this~ leaves play" כן יפעלו. לדוגמא, Lava Hounds לא יגרמו ל-4 נזק כשהם חוזרים, אבל היכולת של Ertai's Familiar כן.
יצור שיוצא מהמשחק tapped או untapped ישאר כמו שהוא יצא. כלומר, אם הטילו על Steel Golem תוקף שלי Reality Ripple ואני לפני תורי הבא מטיל Time and Tide, הוא יחזור ב-Tap.
למי שיצא לשחק עם הקלף הנפלא שיצר חוקים מסובכים בשם Reality Ripple יצטרך את החוק הבא. אם enchant ~this~ עוזב את הקלף עליו הוא היה, אז כשהוא יחזור או שהוא חוזר לאותו קלף עליו הוא היה או שהוא הולך ל-graveyard.
לגבי חוק ה-Legends, אם יש Morinfen במשחק אצל היריב, אז אם היצור יצא החוצה ואז אני אטיל Morinfen משלי, אז כשהיצור של היריב יחזור, ה-timestamp שלו יהיה כמו קודם, ולכן שלי ימות. אם שניהם יחזרו פנימה יחד, אז שניהם ימותו.
שימו לב, שכיוון שעל היצור נשאר (כמעט) הכול, נשארת בו גם האפשרות של לתקוף או לא. יצור שנכנס פנימה ע"י Phase-In (ע"י הפעולה הזו בלבד, אל תבלבלו עם דברים אחרים), הוא חסר Summoning Sickness ויכול לתקוף ו/או להשתמש ביכולות שדורשות Tap.

Enchant World זהו Enchantment לכל דבר, למעט חוק אחד, הקשור ל-state-based effects. אם יש יותר מ-Enchant World אחד במשחק, למעט האחרון, יש להקריב את כולם. זהו ההפך מחוק ה-Legends. שתי דוגמאות קצרות – עשיית copy של Enchant World תשאיר את ה-copy במשחק והשני יוקרב. אם לפחות שני Enchant World נכנסים למשחק באותו זמן, כולם יוקרבו.

Poison – כ-state-based effect, אם לשחקן יש 10 או יותר Poison counters, הוא מפסיד את המשחק. דוגמא - Crypt Cobra

Global ו-Local – האבחנה בין סוגי ה-enchantments האלה היא מכוונת ב-block וכמעט לא משומשת מחוץ לה. Local Enchantment היא enchant ~this~ ו-Global Enchantment היא enchantment או enchant world (אין עדיין legendary enchantment)

כמה קלפים שדורשים הסבר, דוגמא או שתיים וכן מעט היסטוריה למעוניינים.

Abeyance – כשהוא יצא עוד חשבו שהוא עושה counter לכל instant או sorcery או יכולות דומות. בקיצור, כמו שכולם יודעים, זה לא. מה שעל ה-stack לא יכול לחטוף מזה counter, וברגע שזה עושה resolve פשוט אי אפשר לשחק instant, sorcery או activated abilities לא של מאנות (יכולת של Quirion Elves היא חוקית תחת Abeyance).

Angelic Renewal – כשיצור מת, עולה ה-ability – רק באותה נקודת זמן אתם יכולים להפעיל אותו. שימו לב שבמקרה של Wrath of God למשל, תוכלו להחזיר את אחד מהיצורים שהלך (ורק אחד).

Apathy – הקלף עצמו תוקן. מעתה את היכולת ניתן להפעיל פעם אחת בלבד בתחילת ה-upkeep ולא כמו שכתוב על הקלף. הסיבה? גם קלף כזה מפגר הצליחו לשבור. לדוגמא: יש Apathy על Archivist ויש לי גם Suq'Ata Firewalker ו-Mind over Matter במשחק. אני מפעיל את Archivist ושולף, מפעיל את ה-Firewalker ועושה לו untap אם Mind over Matter. אני זורק קלף ב-random וחוזר על הפעולה 20 פעם. הקומבו היה הרבה יותר פשוט, אני פשוט לא זוכר אותו כבר.

Benevolent Unicorn – לא מדובר ב-prevention, אלא פשוט בהחלפת כמות הנזק, בכמות מינוס אחד.

Blanket of Night – לכל האדמות יש את התכונה Swamp, כלומר Swampwalk יהפוך יצור ל-unblockable גם אם ליריב לא היו לפני כן Swamps, וכמובן שכל האדמות יכולות לעשות Tap למאנה שחורה.

Burning Palm Efreet – הפעלה של היכולת מספר פעמים ב"תגובה" אחד לשני לא תעזור, כיוון שכשהשני בסדר יעמוד לעשות resolve הוא יראה מטרה לא חוקית (כי ליצור לא יהיה flying).

Chaosphere – הקלף הזה במן "בת'כלס" גורם למצב הבא – יצורים עם flying יכולים לחסום רק יצורים עם flying. יצורים בלי flying יכולים לחסום כל יצור.

Debt of Loyalty – השליטה תעבור רק אם ה-regeneration shield שנוצר על ידי קלף זה הוא האחרון בתור הנוכחי. לדוגמא – הטלתו על River Boa שעומד למות תעביר אותו אלי. אם היריב שלם G כדי לעשות לו Regenerate אח"כ, ה-Boa לא יעבור אם הוא עשה regenerate פעם אחת. כלומר, גם פה פועל עקרון ה-Last In First Out.

Decomposition – זוהי סתם דוגמא, להבהרה. אם היצור שעליו נמצא ה-Decomposition הופך אפילו לרגע לצבע שאינו שחור, ה-Decomposition ירד ממנו.

Doomsday – קלף שהוא restricted ב-type 1 עקב שבירותו ה"קומבואית". תור ראשון Black Lotus ומטילים את זה. משאירים בחבילה Channel, Kaervek's Torch, Black Lotus (כן, את זה שהלך ל-graveyard), ו-שני Gaea's Blessing. עכשיו שימו Mox Sapphire ותטילו Ancestral Recall. שימו את האדמה, תטילו Lotus, ושחקו Channel-Fireball. ה-Blessings כבר יביאו לכם את הקלף השלישי מביניהם. קומבו לא כ"כ יציב לתור ראשון, אז תחשבו מה קורה אחרי Demonic Tutor וחבריו. ו כן, יש קומבואים יותר פשוטים איתו.

Drain Life – כיום העלות שלו היא X1B, כלומר אתם משלמים את X במאנות שחורות בלבד וזה נספר לגבי העלות של הקלף, כשהוא על ה-stack. לדוגמא, Prohibit עם kicker יקנטר אותו כל עוד X הוא 2 או פחות. מ-3 ומעלה, כבר לא.

Dwarven Thaumaturgist – החוקים שעובדים על Aquamoeba שונים מפה. כאן, אם אחרי ההחלפה אני אטיל על היצור Howl from Beyond, הוא יקבל X+ רק להגנה!

Emberwilde Djinn – לעומת Karona לו אין Haste, כך שכל החלפה שלו תמנע ממנו לתקוף באותו תור.

Final Fortune – ראיתי את הקלף אז נזכרתי ב-Stifle. אם תטילו Stifle על ה-Triggered Ability שאומרת “Lose the game", אתם לא תפסידו והמשחק ימשך כרגיל.

Firestorm – אתם לא יכולים להוריד יותר קלפים מכמות המטרות החוקיות שיש לכם. כלומר, אם אין יצורים על השולחן, לא ניתן להוריד יותר משני קלפים מהיד.

Gaea's Blessing – כל קלף שמגלה קלפים מה-top of library יפעיל את היכולת של הערבוב. דוגמא בבלוק – Ancestral Memories, דוגמא נורמלית – Fact or Fiction.

Hall of Gemstone – לעומת Contamintaion לדוגמא, אין שינוי בכמות המופקת. ההחלפה של הצבע תעשה רק עבור צבע (לא יעבוד על colorless).

Lion's Eye Diamond – אין להשתמש ביכולת בזמן הטלת קסם. ניתן להשתמש במאנה כדי להטיל קסמים לאחר מכן (איזה? שמעתם על Flashback?)

Llanowar Sentinel – למי שחשב שזו פעם ראשונה שיכולת כמו של Avarax מופיעה.

Mana Web – לעומת מה שאתם רגילים ש-colorless זה לא צבע, אז כיוון ש-Mana Web מדבר על Any Type, אז בשביל לפשט את העסק תהפכו את colorless לצבע שישי. נניח שיש לי 4xMountain, Grand Coliseum and Crystal Vein. ו-Mana Web אצל היריב.
1) אם אני עושה tap ל-mountain, אז כל שאר ה-mountains וה-grand coliseum יעשו tap.
2) אם אני עושה tap ל-grand coliseum למאנה אדומה, כל האדמות יעשו tap.
3) כמו 2), אבל אני מוסיף מאנה לא אדומה, רק crystal vein יעשה tap.
4) אם אני עושה tap ל-crystal vein, רק grand coliseum יעשה tap.
כמובן, ניתן לעשות tap לכל האדמות שהולכות להיות tapped ולהוסיף מהן מאנה. אם עשיתי tap ל-mountain, ואז לעוד אחד ואז גם לשלישי, ברגע שה-triggered ability של השלישי עשתה resolve, כל האדמות האמורות נעשות tapped.

Master of Arms – למי שלא מבין למה היכולת הארורה שם, אז זה קודם כל כי Gerrard בתמונה. דבר שני, לפני חוקי 6th edition, יצור חוסם שהוא tapped לא היה עושה נזק (אבל היה חוטף אותו).

Mist Dragon – הפרשנות של הקלף המקורי הייתה: "קח Flying. טוב, תאבד Flying. די לעצבן, Phase Out!" (מלווה בקללת... "חמור")

Nekrataal – בגללו קיבלו כל יצורי ה-comes into play את הכינוי 187. בארה"ב קוד 187 של המשטרה הוא קיצור ל-“MurderDeathKill”.

Ogre Enforcer – ההגדרה של nonlethal damage נראית פחות או יותר ככה: "בזמן ה-resolution של 'עושה הנזק' אם כמות הנזק שעומדת להיעשות ליצור הזה קטנה מה-toughness שלו, כל הנזק נמנע."

Ovinomancer – למי שרצה להיות רועה ותהה איפה יש כבשים.

Pendrell Mists – הנה אחד הקלפים שעשה המון צרות תחת החוקים של 5th edition. הקומבו היה יחד עם Nature's Revolt. בחוקים דאז אסור היה להשתמש ביכולות של קלף לפני ששילמת את עלות ה-upkeep שלו. תחשבו שבסוף התור של היריב עוד היו עושים boomerang על ה-revolt ותקבלו תוצאה מזויעה.

Phyrexian Dreadnought – הטקסט החדש אומר שאו שהוא ילך ל-graveyard או שתקריבו כח כולל של 12 ביצורים ואז תשימו אותו במשחק. שתי דרכים עיקריות לעקוף את זה הן Volrath’s Shapeshifter ו-Illusionary Mask.

Pillar Tombs of Aku – זה היה השחזור האחרון של The Abyss לפני Call to the Grave. הפעם, כדי שהוא יוקרב, מישהו צריך לא להקריב יצור. התשלום? 5 חיים!

Quirion Ranger – הוא "קצת" ("קצת" בלשון המעטה זה בלשון המעטה יחסית לקלף הזה) יותר טוב מ- Wirewood Symbiote. למי שלא מבין למה, הנה הדוגמא הכי דבילית שחשבתי עליה. תור ראשון שמתי forest, elf. תור שני שמים Gaea's Cradle אז Ranger ואז Cradle ו-Seeker of Skybreak. תור שלישי הולך ככה: עם forest ו-elf זה שתי מאנות. Tap ל-cradle זה עוד שלוש. Seeker על ה-cradle ואז עוד שלוש. מחזירים את ה-forest עם ranger ועושים untap ל-seeker. שמים את ה-forest, עושים לה tap מוסיפים עוד שלוש מאנות דרך seeker ו-cradle. תוצאה: 12 מאנות תור שלישי. זה Masticore עם אפשרות ל-4 נזק. סתם דוגמא מפגרת, כי בדר"כ היה שם Exploration ועוד מאנה כחולה בשביל Stroke לבערך 9 קלפים... שוב, תור שלישי.

Sage Owl – מי שלא מכיר, שיסתכל בפינה השמאלית עליונה של הציור. מי שלא הבין מה יש לחפש שם, שיסתכל על התמונה של Counterspell של Mark Poole (מהסטים של Alpha עד 4th edition) והוא יראה אותה בתוך זאת של Sage Owl.

Shimmer – הכוונה ב-Land Type זה בדיוק השם של האדמה. לא ניתן לבחור basic או nonbasic. אגב, בחירת Forest, לדוגמא, תכלול בתוכה Snow-Covered Forest וכל ה-duallands שהם גם forest. אם תבחרו Taiga או Snow-Covered Forest, רק הם יעופו ולא יעופו Forests.

Soul Echo – מי שחשב שאין מצב בעולם שניתן להיות בפחות מ-0 חיים. הקלף לא עובד כמו Worship, אלא נותן לך להיות במינוס חיים!!!

Teferi's Isle – האדמה הראשונה מה-Mega Mega Cycle. היא מצטרפת ל- Volrath's Stronghold מ-Rath Cycle (הקרוי Tempest Block), ל- Yavimaya Hollow מ-Urza Block, ל-Kor Haven מ- Masques Block ול-Keldon Necropolis מ-Invasion Block. כן, זה היה התכנון – אדמה מיוחדת לצבע מסוים פעם אחת בכל Block! משום מה, מלבד Teferi's Isle, כולם הצליחו.

Thran Forge – ראו Burning Palm Efreet לגבי חוקים.

Unyaro Bee Sting – נזק ישיר בירוק. כשעוד ירוק היה ירוק (ולא חוללה "קדושתו")

נערך לאחרונה על ידי Shefer ב 02/7/2003 , 16:48, נערך פעם 1 בסך הכל.

סמל אישי של משתמש
Shefer
Loco de la Cabesa :}
הודעות: 4923
הצטרף: 29/9/2001 , 2:00
מיקום: חיפה

שליחה על ידי Shefer » 01/7/2003 , 7:29

Rath Cycle - Tempest, Stronghold and Exodus
Tempest Block מכונה בדר"כ Rath Cycle, כיוון שסיפורו מתרחש במישור הקיום “Rath" – אותו מקום של ה-Soltaris, אך גם אותו מקום שה-Phyrexian ברחו אליו, לפני ה-Invasion. פה החלו ה-Slivers לצוץ, בגירסאות טובות הרבה יותר ממה שהן ב-Legions, היו לנו את מכניקות ה-Shadow וה-Buyback. כמו כן, מפה הגיעו כל הבעיות של ה-licids.

Buyback אומר דבר פשוט: כשאתה מטיל את הלחש הזה, אם אתה משלם את עלות ה-buyback, תחזיר את הקלף ליד, במקום לשים אותו ב-graveyard. זהו אפקט החלפה, שכאשר הוא מתנגש עם אפקט החלפה אחר – יש לכם אופציה לאיפה ילך הקלף, כמו במקרי Yawgmoth’s Agenda. מאחר וזוהי עלות נוספת, אז כמו kicker, גם היא ניתנת לקיזוז, כמו ע"י Medallion (ראו בהמשך).

Shadow – היכולת הזו אומרת דבר פשוט – יצורים עם Shadow יכול לחסום רק יצורים עם Shadow ויכול להיחסם רק ע"י יצורים עם Shadow. אם ליצור יש flying, fear וכו' בנוסף – הם מצטברים. יותר מ-Shadow אחד על יצור לא עוזר.

Licid – מדובר פה בסוג של יצור ולא יכולת (בדומה ל-flagbearer, שיש יכולת, רק אם יש יצור כזה במשחק). הטיפול ביצורים האלה הוא פשוט ועובד קצת בדומה ל-phasing.
1 – הפעלת היכולת יכולה להיעשות בכל מצב ובכל רגע.
2 – החזרת היצור למצב הרגיל יחזיר אותו tapped, כל עוד לא עבר בשליטת שליטו untap step, כשאם כן, הוא יהיה untapped.
החוקים של licid עם יכולת "מופעלת" הם זהים לאלה של enchant creature – אם הוא לא נמצא על יצור, הוא הולך לקבר כ-state-based effect. לכן, הוא לא יכול לעשות enchant לעצמו, לדוגמא.

קלפים ספציפיים -

Aluren – הכוונה היא ל-converted mana cost של היצור, שחייב להיות 3 או פחות. היצור בא אך ורק “face-up”, כך שלא ניתן להטיל morph בחינם דרכו.

Awakening – שימו לב, שהיכולת עולה על ה-stack, לכן אם יש לי Awakening, אז אני יכול ב-upkeep שלי להעלות את היכולת ל-stack, להוסיף כמות מאנה, לתת ליכולת לעשות resolve ואז יש לי עד סוף ה-start phase להשתמש בה.

Carrionette – העלות היא אך ורק BB2. אם היריב משלם 2, דבר לא קורה. אם היריב לא משלם, היצורים יעופו מהמשחק.

Cataclysm – הבחירה של ה-permanents נעשית ב-resolution בלבד. קודם ה-active player בוחר ואז השני. זה היה ניסיון מס' 1 להחזיר את balance (גם אם הוא היה עולה W1 הוא עדיין היה פחות טוב).

Coffin Queen – יש טריק של לעשות לה untap לפני שהיצור מגיע למשחק, אבל אחרי שהיכולת הופעלה. היצור ישאר שם עד שהיא תעזוב את המשחק.

Constant Mists – נא להכיר, ה-Fog הטוב ביותר אי פעם. אני תמיד אומר שקצת היסטוריה לא מזיקה (מקום שני – Moment’s Peace, שלישי – Tangle).

Curiosity – כיוון שמדובר על oponnent, מדובר על היריב של זה ששולט ב-Curiosity. כלומר, לשים את זה על יצור של היריב לא יעזור בגרוש.

Cursed Scroll – קלף זה הוא Banned ב-Tempest Block constructed. עלות ההפעלה היא 3 ו-tap. כל השאר נעשה ב-resolution.

Dream Halls – כש-strongholdיצא אמרו עליו שהוא הקלף הגרוע אי פעם (מלבד כמה יחידי סגולה, כמובן). היום הוא restricted ב-type 1, ו-banned ב-type 1.5 וב-exntended. מי שמעוניין לדעת למה, אז פעם קראו לחבילה Turbo Zvi. מי שלא יודע מי זה zvi, בושה.

Earthcraft – תחשבו על זה עם Squirrel Nest ותבינו למה גם הוא כבר Banned ב-extended.

Emerald Medallion וחבריו (Jet, Sapphire, Ruby and Pearl) – העלות מופחתת בעלות של 1 מאנה חסרת צבע, כולל מעלויות נוספות ובהן buyback.

Ertai's Meddling – קראתי לזה פעם "כחול ואחד, counter target counterspell spell". היום אני פשוט משתחווה לקלף הזה. קחו קלף, שימו אותו בצד ל-x תורות. בסוף x התורות האלה, הוא חוזר ל-stack, כאילו הוטל מחדש, עם אותן החלטות שנעשו בהתחלה בשבילו (כל ה-targeting, תשלומים נוספים וכו'). אם המטרה האוריגינלית שלו לא במשחק, או עזבה את המשחק אפילו לשבריר שנייה (לא כולל phasing), מטרת הלחש כבר לא קיימת. (לדוגמא, יצור שהטילו עליו flicker אינו מטרה חוקית ללחש).

Flickering Ward – על הקלף עצמו זה לא כתוב – protection from white לא יוריד אותו מהיצור שהוא נמצא עליו.

Grindstone – לשני הקלפים חייב להיות צבע (לבן, כחול, שחור, אדום או ירוק) וגם לחלוק לפחות צבע אחד. לדוגמא, Crytalline Sliver ו-Victual Sliver יפעילו את היכולת, אבל שני mountains או שני arrtifacts וכו' – לא.

Hand to Hand – הקלף לא פוסל יכולות מאנה, כמובן.

Lotus Petal – הקלף ה"מסכן" הזה banned כמו Dream Halls. למה? כי wizards שונאים קומבואים שמנצחים תור ראשון.

Maddening Imp – יש בעייה עם ה-oracle, כי לפי מה שכתוב – יצורים עם summoning sickness גם מתים. אבל הם לא.

Mox Diamond – היום השלכת האדמה מהיד נעשית בהטלה שלו ולא כשהוא כבר בא למשחק.

Reconnaissance – למי שחשב שהיכולת של יצורי ה-Gustcloak היא מקורית. ההבדל – פה אפשר להוציא את היצור מהקרב גם כשהנזק על ה-stack (הוא בכל מקרה ימנע).

Recurring Nightmare – אני אקדים תרופה למכה, כי שאלו את השאלה הזו יותר מדי פעמים. אתם מטילים אותו והוא מגיע למשחק. עכשיו יש לכם קדימות להפעיל את יכולתו, שכוללת בעלות שלה את החזרתו ליד. כלומר – כל עוד אתם מפעילים אותו לפני שאתם מעבירים קדימות, לא יספיקו לעשות עליו disenchant למשל.

Reflecting Pool – בדומה ל-Mana Web שראינו, כיוון שכתוב any type, אז אם אדמה יכולה לתת מאנה חסרת צבע, גם ה-pool יכולה.

Rootwalla – הגענו מיצור 4/4 ב-3 מאנות ליצור 3/3 ב-0 מאנה. מי היה מאמין?

Unstable Shapeshifter – הוא יכנס למשחק כ-0/1 ויעתיק כל יצור שיגיע למשחק, בלי יכולות comes into play

שני הקלפים היותר בעייתיים ב-block – Humility ו-Volrath's Shapeshifter, אבל ממש בקיצור.

Humility – בשביל ה-block הזה ובשביל ה-draft, היצורים מגיעים למשחק כיצורים 1/1 בלי יכולות. Cloudchaser Eagle, לכן, לא יהרוס אותו וגם לא יצור עם יכולת “when ~this~ is put into graveyard from play".

Volrath's Shapeshifter – אם הוא מגיע למשחק והקלף העליון בקבר הוא יצור, הוא מקבל את יכולת ה-when ~this~ comes into play שלו. הוא פטור מיכולות “as comes into play" ויכולות “if ~this~ would come into play" וכן מ-“as an additional cost", כשהוא בא למשחק. מלבד זאת, הוא אינו מקיים “comes into play" וכו', כשהוא "מחליף את עורו". אם הקלף העליון בקבר אינו יצור, הוא חוזר להיות 0/1.


Urza Block - Urza's Saga, Urza's Legacy and Urza's Destiny
Urza Block, אויה... הבלוק ש-type 1 חגג עליו ב-restrictions ו-extended ב-bannings. מה לא היה לנו שם, כמה קומבואים שבורים, אבל כולם התחילו ונגמרו כמעט לבד ב-Time Spiral. זה הבלוק של Opposition-Squirrels, של היצוים השמנים בכמות מאנה מגוחכת עקב Echo ומקור ה-Cycling. מכניקות שונות ולא חסר כאלה נוצרו פה, אבל אם אני אפרט הכול, מחר תסיימו חצי.

Cycling – מלבד העובדה שלכל הקלפים עם היכולת הזו יש Cycling 2 ורק את העלות הזו, אין שום דבר אחר שתלוי ב-cycling, לא triggered abilities ולא בטיח.

Echo – היכולת הזו אומרת בפשטות “At the beginning of your upkeep, if this permanent came under your control since the beginning of your last upkeep, sacrifice it unless you pay its mana cost.””, כלומר – אם קבלת שליטה על יצור, מהיד, מהקבר, מהשתלטות עליו מהיריב (כמו דרך Confiscate) וכו' – אתה משלם את ה-mana cost, כלומר את העלות שכתובה בצד הימני למעלה של הקלף, בלי השפעות על הטלה ובנוסף לכל עלות אחרת, אך רק פעם אחת, ב-upkeep לאחר קבלת השליטה.

קלפי ה-“untap up to X lands” ודומיהם – מספר קלפים קיבלו errata, שאם ורק אם הם באים מהיד ממש (hand ZONE), אז היכולות שלהם פועלות: Cloud of Faeries, Great Whale, Iridescent Drake, Karmic Guide, Palinchorn, Perengine Drake, Priest of Gix and Treachery. בחירת האדמות נעשית בסוף ה-resolution.

יצורי “When you control no X” – אם תביטו ב-Covetous Dragon, לדוגמא, אז אם יש את הנקודה הכי קטנה שאין לכם X (במקרה הזה artifacts), יכולת ההקרבה עולה ל-stack.

קלפי "חזור ליד אם הלכת לקבר מהמשחק" – דוגמת Rancor. היכולת של החזרה ליד תעלה אם ורק אם הקלף הגיע מהמשחק עצמו. אם הטלתי Rancor על יצור והוא "נעלם" לפני ש-Rancor עושה resolve, אין לו מטרה והוא בעצם countered ולכן לא חוזר, כדוגמא.

קלפי Lobotomy – לעומת המקור, הקלפים האלה מחפשים קלף במשחק או על ה-stack, דוגמת Eradicate. אם הם מצאו, הם פועלים כמו Lobotomy, כלומר, ניתן להעיף את היצור מהמשחק, היד, הקבר והחבילה, אבל שאר העותקים שבמשחק לא נפגעים.

יצורי Enchantment – מדובר ב-enchantments שהופכים ליצור ברגע שהיריב ממלא את התנאי עליהם. אם תיקחו את Opal Archangel, כתוב ש-“successfully cast", אז זה כבר לא – ברגע שהיריב משחק לחש מהסוג האמור (במקרה הנ"ל יצור), אז הוא הופך ליצור. מהרגע שה-enchantment הופך ליצור, הוא כבר לא enchantment. לכן, לדוגמא, Erase על Veiled Serpent לא ימצא enchantment כשהוא יעשה resolve.

Growing Enchantments – רק לשים לב, שמדובר בכולם בתנאי “you MAY put a counter”, דוגמת Lotus Blossom. כלומר – אם שכחתם, אין חזרה.

כמה קלפים שראויים לציון:

About Face – לעומת Aquamoeba, אם יש השפעות על הכח/הגנה לאחר שהוא הוטל הם משפיעים הפוך. כלומר – Enrage יתן x+ להגנה!

Abundance – בסה"כ הקלף ממש לא בעייתי, אבל שתדעו: אם יש לכם חוסר ב-land או ב-nonland בחבילה כשאתם מחליפים את השליפה דרכו, אתם יכולים ל-ס-ד-ר את כ-ל החבילה איך שאתם רוצים (כן, פעם השתמשו בטריק הזה עם Mana Severence)

Arcane Laboratory – כשהוא נכנס למשחק, הוא סופר את עצמו כלחש שהוטל כבר בתור זה, לכן בתור שהוא מגיע המטיל לא יכול להטיל יותר לחשים כל עוד זה במשחק.

Body Snatcher – אם שמתם אותו במשחק והקרבתם אותו לפני שהיכולת הראשונה עשתה resolve (לדוג' דרך Phyrexian Ghoul), אז תוכלו פשוט לקבל את היכולת השנייה בלי בעייה. כמובן, לא ניתן לבחור את עצמו כמטרה.

Defensive Formation – כן, זה בדיוק Banding לגבי יצורים שחוסמים יצורים של היריב.

Enchantment Alteration – ניתן להעביר enchant creature, enchant land או enchant permanent מיצור אחד ליצור אחר או מאדמה אחת לאדמה אחרת, לא ניתן להחליף את סוג הקלפים מאדמה ליצור או להפך, גם אם המטרה חוקית.

Goblin Festival – אם יש מספר יכולות כאלה על ה-stack בבת אחת, גם אם היריב יקבל את השליטה, הנזק יעשה.

Multani's Presence – זה כולל לחשים שהם countered on resolution, כמו slay על Wild Mongrel שהחליף את צבעו, בתגובה.

Rune of Protection: Lands – מלבד City of Brass, אתם חייבים להפעיל אותו לפני היכולת של האדמה, כי אחרת הנזק בא עם המאנה ללא אפשרות תגובה.

Waylay – מעתה ניתן להטילו רק בעת combat. אם אתם יכולים לתת haste ליצורים, הם יוכלו לתקוף אם תטילו את הלחש בשלב תחילת הקרב.

נערך לאחרונה על ידי Shefer ב 02/7/2003 , 16:57, נערך פעם 1 בסך הכל.

סמל אישי של משתמש
Shefer
Loco de la Cabesa :}
הודעות: 4923
הצטרף: 29/9/2001 , 2:00
מיקום: חיפה

שליחה על ידי Shefer » 01/7/2003 , 7:31

Masquerade Block - Mercadian Masques, Nemesis and Prophecy
Masquerade Block הוא האחרון שעדיין יצר Dark Ritual ו-Counterspell מהבלוקים שאחריו ולמעט 7th edition. פה ממש החל רעיון ה-tribe לתפוס את עצמו, כשבראש עומדים Rebels ו-Merceneries. כמובן – הלבנים היו פי כמה יותר טובים, כי אנחנו יודעים כמה wizards אוהבים שחור. מעניין, עדיין חבילות שחורות ניצחו אותן.
המכניקות המוכרות לנו פה הן, ראשית, חזרה של ה-alternative casting cost, מכניקת ה-spellshaper ומכניקת ה-fading. החוקים כבר הופכים הרבה פחות מסובכים, כי אנחנו אחרי חוקי 6th edition.

ה-Alternative Casting Cost אינו יכולת כשלעצמו. הפעולה הנדרשת נעשית במקום תשלום המאנה ובאותו זמן שהיא הייתה אמורה להיעשות. אין שינוי לגבי שאר הפעולות האחרות (כמו kicker, discard, sacrifice וכו').

Spellshaper הוא סוג של יצור. כל היכולות שלהם כוללות מאנה, tap והורדת קלף מהיד כעלות. בתמורה - האפקט, שבדר"כ מאוד דומה לאמיתי. Cackling Witch, לדוג', "הופך" כל קלף ביד ל-Howl from Beyond.

Fading היא מכניקה שאומרת שני דברים – ראשית את כמות ה-Fade counters ששמים על ה-permanent. השני הוא אפקט ה-upkeep, שאומר: “At the beginning of your upkeep remove a fade counter from ~this~. If you Can’t, sacrifice ~this~"

קלפי Rhystic מהווים קלפים שאומרים כך: תעשה אפקט, אלא אם מישהו משלם עלות. את העלות צריך לשלם ב-resolution של היכולת/לחש. יש גם קלפים אחרים שמתנים קיום, זו פשוט "משפחה"

קלפים ראויים לציון

Common Cause – האפקט לא קורה אם יש יותר מצבע אחד במשחק, שלא ב-multicolor cards שכוללים את אותו צבע אחד. האפקט בכל מקרה לא משפיע ולא מושפע ע"י artifact creatures.

Conspiracy – אם בחרתם שכל היצורים הם Mercenary, למשל, אז כל קלף שיחפש Mercenary יוכל למצוא כל יצור בהגבלות האמורות.

Dual Nature – שני דברים שיש לשים לב אליהם. Token שעוזב את המשחק לא עושה trigger ל-“when a creature CARD leaves play". כש-Dual Nature עוזב את המשחק רק tokens שנוצרו על-ידו עוזבים -> לכן, מומלץ לסמן אותם.

Fog Patch – זה לא fog רגיל! היצורים שתקפו נעשים חסומים. יצורים עם trample ויצורים כמו Rhox עדיין יעשו נזק (לפי צורת החלוקה, כמובן). כמו כן, אפקטים של Whenever ~This~ becomes blocked, עולים על ה-stack עם תום הלחש.

Parallax Wave, Parallax Tide and Parallax Nexus – שימו לב, שהיכולת של העפת הקלף (יצור, אדמה או מהיד) לא תעבוד אם הם לא שם כשהיכולת עושה resolve.

Rushwood Elemental – למי שתהה מתי הפסקתי לסבול את ירוק. הקלף פשוט צרח Wakefield, אז אמרתי לו שאני מקווה שהוא מרוצה מעצמו. אחרי זה ירוק רק המשיך להדרדר.

Saprazzan Raider – קבלו בתשואות, את היצור הכי גרוע אי פעם בהיסטוריה של Magic.


Invasion Block - Invasion, Planeshift and Apocalypse
Invasion Block הוא האחרון שלא שייך ל-type 2 של היום. הוא נתן לכחול כוח אימתני, שאח"כ הצטערנו עליו (מה זה אח"כ? תסתכלו על 8th). אבל מה לא עשו פה? Kicker, Leech, Common Color, Basic Land Types, Split, Divvy, Flagbearer ועוד שטויות (כמעט) בלי סוף.

Kicker – עלות נוספת בקלף, שאם היא משולמת יחד עם הטלת הלחש, היא מפעילה את האפקטים האמורים בקלף. רק אם יצור הוטל, ניתן לייחס לו kicker. עותק של יצור עם kicker, השתלטות וכו' לא יפעילו אפקטי ה-kicker.

Leech – מעבר לעובדה שיש פה Familiars שעובדים כמו Warchiefs המוכרים לכם, פה יש Leech-ים. הרעיון המקורי שלהם היה ב-Derelor עוד מימיFallen Empires העליזים. כל מה שהם אומרים הוא שלחש מהצבע האמור עולה מאנה צבועה מצבעו יותר בעלות. לחש B2 עם Leech שחור במשחק עולה BB2.

Flagbearer – יצור שהוא בעל ה-creature type הנקרא Flagbearer לא עושה כלום ללא הכיתוב על אחת מקלפים אלה (Coalition Flag, Coalition Honor Guard and Standard Bearer). היכולת שלהם אומרת שאם יש לחש/יכולת שבשליטת היריב, ואותה פעולה יכולה להיעשות ל-Flagbearer (כלומר, היא חוקית עבורו) , אז היא תעשה לו.
אם יש יותר ממטרה אחת – עדיין חייבים לבחור לפחות Flagbearer אחד. עדיין, אם ללחש יש שתי מטרות (לדוג' – Rushing River kicked) ויש שני Flagbearers ליריב, מספיק לעשות לאחד target, כשהשני יכול להיות כל מטרה חוקית.

Divvy Cards – הקלפים המדוברים הם ה-Fact or Fiction למיניהם. בכל אחד מקלפים אלה מחלקים את הקלפים האמורים לשתי קבוצות ואז הצד השני צריך לבחור אחת ולפי ההוראות. הקבוצות לא חייבות להיות שוות בגודלן כמובן. לגבי Fact – אם אין 5 קלפים בחבילה, מראים את מה שיש.

Split Cards – יש עשרה קלפים כאלה. כל עוד הם לא על ה-stack הם קלף אחד, בעל שני צבעים, שה-converted mana cost שלו הוא סכום של שני החלקים. הבדיקה באזור מחוץ ל-stack עבור casting cost יכולה להיעשות ע"י בקשת ערך ספציפי, דוגמת Void.
כשמטילים את הקלף – יש לבחור באחד החציים (בלבד). כל עוד הוא על ה-stack, הלחש הוא אך ורק מהצבע של החצי אליו הוא שייך ועלותו היא העלות של החצי שלו!
לדוגמא – Pain/Suffering הוא בעל עלויות B/3R. כשהוא ביד, חבילה, קבר וכו' מדובר על קלף אדום ושחור בעל עלות כוללת של 5. כשהוא משוחק הוא אחד משניים: לחש שחור, בעל עלות כוללת של 1, או לחש אדום, בעל עלות כוללת של 4.
אם היריב שלי משחק Void והוא בוחר 1 או 4, אז Pain/Suffering הוא "מטרה קבילה", כי יש קלף עם casting cost 1 או 4 ביד (כי בקשנו ערך ספציפי). אם הוא בוחר 5, הוא לא ימצא את Pain/Suffering (כי 5 אינו ערך ספציפי של עלות).
אם אני משחק Erratic Explosion ומגלה את Pain/Suffering, אז הנזק יהיה 5 (כי -לא- בקשנו ערך ספציפי).
השם של הקלף עבור אפקטים כמו Cabal Therapy, Meddling Mage ואחרים הוא Pain/Suffering ולא אחד החציים לבדו. זאת כיוון שאף חצי לא קיים כשלעצמו, אלא על ה-stack. אגב, ב-Mental Magic, ניתן להטיל ב-R3 את Suffering לדוגמה ואת Pain ב-B (כי אין split cards ב-type הזה).

Basic Land Types – כשקלף כמו Allied Strategies מבקש לדעת כמה basic land types יש לך, הוא עושה את זה כשהלחש resolved. הבדיקה שנעשית היא מחומשת: האם יש plains? האם יש island? וכנ"ל ל-swamp, mountain and forest. על כל "כן" מוסיפים אחד לערך (על כל "לא" לא מוסיפים ומתחילים מאפס). השאלה "האם יש plains" בודקת אם יש אדמה בשליטת המטיל שלפחות אחד מה-types שלה הוא plains. כלומר, גם Tundra, Snow-Covered Plains וכו' קבילות.

Common Color – יש קלפים שמבקשים לדעת האם משהו הוא “shares a color with the most common color among all permanents or the color tied for most common”, כלומר אם המשהו הוא מהצבע שיש ממנו הכי הרבה, או שהוא אחד מאלה שיש מהם הכי הרבה. לא סופרים בכלל קלפים חסרי צבע. קלף אדום/שחור נחשב "1" בשביל החישוב. כדי לדעת האם צבע הוא שולט שואלים 4 שאלות, שאם התשובה לאחת מהן לפחות היא "לא", הצבע לא שולט. 4 השאלות הן לשחור, לדוגמא: "האם כמות ה-permanents השחורים גדולה או שווה לזו של הלבנים?"; "האם כמות ה-permanents השחורים גדולה או שווה לזו של הכחולים?" וכנ"ל לעומת אדום וירוק. אם התשובה היא כן לארבעתם, שחור הוא צבע "שולט".

Sanctuary – למעט Elfhame Sancturay יש חמישה enchantments שעושים אפקטים שונים בתלות בצבעים הנגדיים להם בבלוק הזה. לדוגמא, Ceta Sanctuary הכחול, יבדוק בתחילת ה-upkeep אם יש בכלל בשליטת שליטו permanent אדום או ירוק. אם אין – היכולת לא עולה ל-stack בכלל. כשהיכולת עושה resolve היא בודקת אם יש permanents אדומים ו/או ירוקים בשליטת שולטה.

עוד כמה קלפים להבהרה:

Dead Ringers – כדי שיהיה אפשר להטיל את זה, מספיקים כל שני יצורים שהם לא שחורים. כדי שזה גם יעבוד, לשני היצורים צריכים להיות בדיוק אותו צבע יחיד או אותו שילוב צבעים. יצור לבן ויצור לבן/כחול לא יהרסו. שני יצורים, שכל אחד מהם לבן, או שכל אחד מהם כחול/לבן כן יהרסו.

Kavu Lair – האפקט מסתכל על היצור יחד עם ההשפעות החיצוניות. כלומר, אם אני מטיל יצור 3/3 ויש Glorious Anthem במשחק, היצור יגיע כיצור 4/4 למשחק וה-Lair יופעל.

Mana Maze – כשהוא במשחק מה שקורה זה כך. בתחילת כל תור יש לנו "מונה" מאופס לחוסר-צבע. המונה משנה את צבעו לפי הלחש האחרון שהוטל, כשלמונה יכול להיות יותר מצבע אחד, כלומר הוא יכול להיות גם כל חמישת הצבעים. לחשים מהצבעים שיש למונה הזה לא יכולים להיות מוטלים כל עוד צבע המונה כולל לפחות את אחד מצבעיו. לחש חסר צבע (היינו artifact) מאפס את המונה הנחמד שלנו.
בתור שמוטל Mana Maze, אם לא הוטלו לחשים בינו לבין הגעתו למשחק, צבע המונה הוא כחול. אם היה לפחות לחש אחד באמצע, צבע המונה הוא של הלחש האחרון.

Phyrexian Infiltrator – היצור עם הטריק. משלמים UUUU4 ומפעילים אותו פעמיים. בראשונה עושים לו target לעצמו, בשני target ליצור של היריב. הראשון ישתלט על היצור של היריב ויתן אותו ליריב. השני יחליף אותו עם עצמו מהיריב ליריב (control of ~this~) ומשם אליך (target creature)

Yawgmoth's Agenda – בתור שהוא מגיע למשחק, לא ניתן עוד להטיל לחשים, כי הוא מסתכל אחורה ורואה את עצמו. הקלפים לא נכנסים ל-graveyard ופשוט עפים מהמשחק עם תום פעולתם (לחשים) או עם הריסתם (permanents). אם יש לקלף אפקט שאמור לשים אותו עצמו, בסוף ה-resolution שלו, במקום אחר מה-graveyard או removed from game, דוגמת hand/library וכו' (buyback בעיקר) – נוצרת אפשרות בחירה לאן הקלף הולך.
מהרגע ש-Agenda עוזב את המשחק, ניתן שוב להטיל כמה לחשים שרוצים והגבלותיו לא חלות.
אם ה-Agenda הולך ל-graveyard מהמשחק, הוא וכל הקלפים שהלכו איתו (disenchant או לדוגמא Akroma's Vengeance) עפים מהמשחק. זאת כיוון שה-Agenda מדבר על קלפים ש-“would be put into graveyard".

סמל אישי של משתמש
Shefer
Loco de la Cabesa :}
הודעות: 4923
הצטרף: 29/9/2001 , 2:00
מיקום: חיפה

שליחה על ידי Shefer » 02/7/2003 , 17:05

נעשו עריכות כדלהלן וכדלקמן:

1 - תוספת cn לרוב רובם של הקלפים.
2 - תוספת landhome לכללים הכלליים.
3 - שינוי ב-phasing לגבי legneds, עקב חידוש ה-timestamp.
4 - תוספת דוגמאות

שוב, אם אתם רואים טעות, יש לכם קלף באחד הבלוקים שאתם לא מבינים -> שילחו לי אותו בהודעה פרטית ואני אוסיף אותם לפה.

שפר :}

נעול

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 0 אורחים