איך לא לקבל עונשים על עברות פרוצדורליות בטורנירים ברמה גבוהה

פורום זה הוא הכתובת לכל השאלות על חוקי המשחק ועל חוקי הטורנירים של ה-DCI.

מנהלים: sliver, Navidshi

נעול
Antrax
MTGil Wizard
הודעות: 6939
הצטרף: 20/10/2001 , 2:00
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

איך לא לקבל עונשים על עברות פרוצדורליות בטורנירים ברמה גבוהה

שליחה על ידי Antrax » 07/3/2004 , 15:56

עונת המוקדמות עלינו, וגם אליפות הארץ נשרכת מאחוריה. להלן כמה כללים שכדאי לזכור בבואכם לשחק בטורנירים רציניים:
  • דאגו לדרך לרישום חיים. עדיף לא קוביה, למרות הפופולריות, אלא עט ונייר או סמן חיים מקרטון, מהסוג שמקבלים מהדי סי איי. כל שחקן בטורניר מחויב לדאוג לאמצעים הולמים לסימון כמות החיים של שני השחקנים, וב"אמצעים הולמים" אני לא מתכוון ל"זכרון טוב".
  • אני מאד מאד ממליץ להשתמש בפרוטקטורים אטומים. אסור שתהיה שום דרך להבדיל בין קלפים בחבילה ע"פ הצד האחורי, כך שאדם שאינו משתמש בפרוטוקטורים מתחייב שכל הקלפים שלו יהיו באותו כיוון, יהיו חדשים לגמרי ולא יקבלו שום קימוט או שריטה במהלך הטורניר. לא סביר.
  • למי שמשתמש בפרוטקטורים, אל תשתמשו במטאליים בצבע כסף או זהב. די סי איי אוסרים עליהם, כי אפשר לראות את הקלף העליון של החבילה כשהוא נשלף, בתנאי תאורה מסוימים. רצוי מאד שכל הפרוטקטורים יהיו חדשים, כדי שלא יהיו עליהם סימני בליה. למי שקונה פרוטקטורים לכבוד הטורניר, ממולץ לערבב את החבילה וגם את הפרוטקטורים לפני שמכניסים את הקלפים, זה מבטיח שגם אם יהיה סימון כלשהו, הוא יהיה אקראי.
  • בכל מקרה של ספק לגבי הקלפים, פנו לאחד השופטים, והוא יאשר או לא יאשר את המצב הפיזי של הקלפים או הפרוטקטורים שלכם.
  • חובה להביא רשימת דק איתכם. מומלץ מאד להדפיס אותה כבר בבית, ולוודא פעמיים שהיא תקינה. טעויות ברישום עלולות לעלות לכם ביוקר. שימו לב שיש לרשום את השם המלא של כל קלף, ולא להשתמש בכינויים.
  • טכניקת הערבוב שאני ממליץ עליה היא חלוקה לשבע ערימות, איסוף הערימות לפי סדר אקראי, ערבוב rifle כמה פעמים, עוד חלוקה לערימות, עוד rifle והגשה ליריב לביצוע cut. בכל מקרה, יש לדאוג שהדק שאתם מגישים ליריב יהיה מעורבב כהלכה. דק שיראה לי לא אקראי במידה מספקת יזכה בעונשים חמורים, ללא קשר לטכניקת הערבוב!
  • יש להקפיד לעמוד בזמנים, לשבת במקום המוקצה למשחק, וכדומה. זה דווקא כן חשוב, ואנשים כן שמים לב אם אתם נעלמים פתאום.
  • מומלץ להביא סמנים כלשהם לציון tokens. אסור להשתמש בקלפים הפוכים (עקב סכנת בלבול עם יצורים במורף), וחייבת להיות דרך לדעת מהתבוננות פשוטה האם הtoken בטאפ או לא.
  • בכל מקרה של ספק לגבי החוקים או ענין אחר שקשור לטורניר, פנו לשופט. היריב שלכם הוא האדם הגרוע ביותר ללמוד ממנו על החוקים!
אלו הנקודות המרכזיות שאני חושב עליהן כרגע. ייתכן שאוסיף לרשימה הזו.
אנטרקס
נערך לאחרונה על ידי Antrax ב 16/4/2004 , 11:25, נערך פעם 1 בסך הכל.

Shefer
Loco de la Cabesa :}
הודעות: 4923
הצטרף: 29/9/2001 , 2:00
מיקום: חיפה
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Shefer » 11/3/2004 , 14:19

אני אוסיף ואחדד כמה מדברי Antrax + הצעות לפתרונות -

רישום חיים - אל תסתמכו לא על קוביה, לא על הסופר חיים הזה בעיגול שהולך מ-0 עד 30 ובטח ובטח לא על זכרון = רק דף ועט או עפרון.

פרוטקטורים - לגבי המצב הפיזי, פשוט תקנו חדשים, או שתוודאו לפחות יום-יומיים לפני הטורניר שהמצב של כל הפרוטקטורים שאתם עומדים להשתמש בהם הוא טוב וזהה(!)

לגבי דראפטים - ככלל, עדיף להשתמש ב-protectors. אם משתמשים ב-basic lands, אז שימו לב, כי זה קצת מבלבל. האדמות של 8th edition, לפחות ב-printruns הראשונים היו שונים בצבע ובצורה מאחורה בשתי נקודות - העיגול הפנימי - סגול לעומת כחול וה-Magic זהר באור (הגבולות של הלוגו). כיום המצב אינו כזה.
לכן, מי שמשחק בלי פרוטקטורים בדראפטים, חייב שכל האדמות יהיו במצב Mint ולא בדבר הכי קטן פחות (כלומר מצב של 100%, ולא 99.99%), לכולן יש אותו צבע של העיגול בפנים וכו'. מי שיתפס על דבר כזה, זו רמאות(!).

לגבי decklist - אני מאוד ממליץ להשתמש בטופס ש-JohnS פרסם בפורום "חוקי טורנירים ומדיניות DCI". מי שלא מקליד במחשב - אם הכתב שלכם לא ברור, עדיף שתבקשו מחבר שירשום את החבילה עבורכם. יש, כמובן, להבדיל בין Sideboard ל-Main ורצוי להבדיל בין אדמות לשאר וכמו כן - לרשום כמה קלפים יש ב-main ולזכור שב-sideboard יש 0 או 15 (אם אין לכם מה להכניס, מכל סיבה שהיא, תכניסו basic lands).

לגבי decklists בדראפטים - אני לא יודע מה Antrax יעשה, אבל אם יהיה ואם לא - בשביל הידע זה לא יזיק. כשרושמים את החבילה רושמים את הקלפים שיש ב-main פלוס אדמות בסיסיות. ב-sideboard יש לרשום את כל הקלפים שאינם בחבילה. אם יש לכם basic land foil בחבילה, שיצאה מהדראפט(!) יש לרשום אותה, כדי שיספרו 45 קלפים בדיוק. שוב, יש לרשום כמה קלפים יש ב-main, ובדראפטים גם ב-sideboard כמה יש, כשאין צורך לרשום basic lands מה-sideboard, כי מותר לכם להכניס איזה וכמה basic lands שאתם רוצים אחרי sideboard (כן, גם מאה forests).

De-Sideboarding - זו פרוצדורה מעצבנת שכולנו צריכים לעשות. רק הערה אחת, מי שלא זוכר - שיבקש את ה-decklist שלו, יעשה את ה-de-sideboarding ליד השופט וימנע מעצמו אי אלו אי-נעימויות.

Tokens - תביאו הפתעות מהביצים של קינדר :P

ידע חוקים - מלבד השופט הראשי, יש תמיד את אלו שיודעים את החוקים. ב-כ-ל מקרה שלא יהיה, אל תשאלו את היריב, גם אם הוא השופט הבכיר בעולם. כמו כן, אני מאוד מבקש - לא לנסות להיות גיבורי היום ולהראות ידע בחוקים. יש בעייה? היריב לא יודע? שישמע את התשובה מהשופט.

טכניקת ערבוב - רק דבר אחד - אם אתם רוצים להימנע ממה שזינגר אמר - שהיריב יערבב, באופן זהה לערבוב שלכם. אם הוא ערבב והתוצאה היא 100% יעילות חבילה, אי אפשר עדיין לבוא אליכם בטענות. לכן, אני לא ממליץ על cut ע"י היריב, אלא על ערבובון נוסף ממשי של rifle ו/או ערימות, כי cut סותם את הגולל על השחקן להתלונן על השליפה של יריבו, מושלמת ככל שתהיה.

לגבי אליפות הארץ בנושאים: עמידה בזמנים, ישיבה, העלמות, שקט, נקיון וכו' - מי שמכיר את הגישה האישית שלי, שיצפה לה גם באליפות הארץ, גם אם השופט הוא בן 3. הסיבה - מדובר ב-REL 4 ולכן אין מקום להנחות - בייחוד ביום שישי, ה-2/4, כי צריך לעוף יחסית מוקדם.

שפר :}

Antrax
MTGil Wizard
הודעות: 6939
הצטרף: 20/10/2001 , 2:00
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי Antrax » 11/3/2004 , 21:40

לפי מה שראיתי במוקדמות באר שבע, אנשים לקחו אותי ברצינות. כל הכבוד. כמעט לכולם היו או חרוזים כאלה, או עט ונייר לרישום חיים. גם סליבים היו לכולם, גם אם בלויים בצורה נוראית, אבל לומדים מנסיון. אני מציע לכמעט כל מי שבדקתי לו סליבים לקנות חדשים לאליפות, למנוע אי נעימויות. בכל מקרה, הנה עוד כמה עצות:
  • אל תחזיקו את היד מתחת לשולחן. ראיתי הרבה אנשים שעשו את זה, וזה לא חוקי. אם אתם מאד רוצים להוריד את היד (הפיזית) מתחת לשולחן, שימו קודם כל את היד (הקלפים) על השולחן עם הפנים למטה, ואז תעשו מה שאתם רוצים עם היד שלכם. אבל אם אתם מחזיקים קלפים ביד, תשאירו אותם מעל השולחן, איפה שהיריב וגם השופט רואים.
  • תמיד תנו ליריב זמן להגיב לפני שאתם עושים פעולה, גם אם אתם חושבים שזה טריויאלי. יותר מדי פעמים ראיתי אנשים מורידים יצור ומייד שמים חרקים במשחק, וכיו"ב. חכו שניה.
  • אל תשחקו עם המנות. קודם תחשבו כמה מנות ומאיזה סוג אתם רוצים, אז תעשו טאפ לאדמות. באליפות הארץ מצופה מכם לשחק בלי טעויות, אפילו אם אלו החזרות פשוטות שמקובלות בין חברים.
  • אל תשכחו לעשות אנטאפ לפני ששולפים. זה עניין טכני, אבל זה לא תקין.
  • אם אתם מחפשים קלף עם אפקט כלשהו, כמו Eternal Dragon או פץ' לנד, אל תעשו שטויות כמו לשים את הקלף ישר במשחק כי אתם עומדים לשחק אותו, או ביד ואח"כ תורידו אותו למשחק, וכולי. כדי למנוע בלבול, שחקו קלפים בדיוק כמו שכתוב עליהם.
אנטרקס

JohnS
MTGil Wizard
הודעות: 3055
הצטרף: 24/8/2001 , 2:00
מיקום: Ashkelon/Tel-Aviv
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי JohnS » 17/3/2004 , 21:41

ברשותכם, העברתי את זה לפורום חוקי טורנירים, כדי לפנות פה עומס בהכרזות.
בכל מקרה החוקים האלה תקפים לכל הטורנירים.
הפלאפון שלי: 054-4685102
אני לא יכול לשנות לכם שם משתמש, רק Psibeast ו-Antrax יכולים. אני לא נותן עזרה בבניית חבילות!
אני לא יכול לאמת אותכם בלי לראות אותכם או סריקה של תעודה מזהה שלכם.

Shefer
Loco de la Cabesa :}
הודעות: 4923
הצטרף: 29/9/2001 , 2:00
מיקום: חיפה
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Shefer » 22/3/2004 , 15:17

גם שנה שעברה עשיתי את ה-thread הזה, אבל במקום להעתיק אותו החלטתי לכתוב אותו מחדש, בעיקר כי יש כל מיני השפעות חדשות שנובעות מ-Mirrodin ומ-Darksteel, כמו Affinity ו-Pulse.

ה-thread עוסק ב-"כיצד להטיל לחש בלי לשגות, כדי שהיריב לא יתפוס עליך תחת?" ובנוסף ב-"כיצד להתנהל נכון עם ה-stack, כדי שהשופט לא יגיד לך 'אכלת אותה'?"

הטלת לחש - בדר"כ אנשים מעדיפים לשלם מאנות ואז להטיל את הלחש. הרעיון מובן לחלוטין - שהיריב לא יראה מה יש לך ביד, אז שסיימת. אבל הרבה דברים עולים כנגד - אם שילמת את המאנות, הן לא חוזרות ויותר מזה, אין לך איך להתחרט על ההטלה של הלחש, כי הוא מוטל מיידית. חוצמזה, אפשר לבצע את זה בשקט ובלחש, כלומר - לבחור מטרות וכו' ולהרוויח מאנות בדרך. כך זה נעשה.

שלב א - בדיקת State Based Effects נעשית לפני כל פעם שמישהו מקבל priority. כיוון שאני יוצא מנקודת הנחה ששלב ב חל אחרי שהן נעשו, אז - שלב א הוא "תחשוב!".

שלב ב - לשים את הלחש על ה-stack! אחרי שהסברתי למה, פחות או יותר, שאר השלבים יסבירו יותר טוב.

שלב ג - אם יש יותר מאופציה אחת ללחש - בחר איזו אתה מפעיל.
למשל - בלחשים של Entwine למשל צריך לבחור - יכולת ראשונה, יכולת שנייה או יכולת ראשונה ושנייה (ובסדר שהן כתובות על הקלף, כמובן).

שלב ד - תגדיר את העלות של הלחש לפני שאתה בכלל משלם.
דוגמא - יש ארבעה artifacts במשחק, מתוכם great furnace, עם chromatic sphere ועוד שני artifacts. שמתי thoughtcast על ה-stack, הגדרת העלות שלו היא (תופים), בסה"כ - :manau: -> כיוון שהיכולת של ה-sphere היא mana ability, אני אשלם :manar: מה-furnace, אקריב את ה-sphere, אוסיף :manau: , אשלוף קלף ואז אטיל את ה-thoughtcast.

שלב ה - אם יש מטרות - בחר אותן.

שלב ו -
1 - שלם את העלות הרגילה של הלחש - אם יש X בלחש, למשל ב-Fireball, שלם :manar: בלבד.
2 - שלם את העלויות הנוספות -
Entwine אפשר (וכדאי) לשלם את כל העלות בשלב 1, אבל אם רוצים להדגיש שימוש ב-Entwine אפשר לחלק לשניים את העלות, למשל כדי להפריד בין שתי המטרות של Dream's Grip;
עלויות מאנה נוספות - X, או Kicker וכו'.
עלויות שונות נוספות - הקרבות, הורדת קלפים מהיד (discard), העפת קלף מהמשחק (removing from game) וכו'.

שלב ז - הקלף על ה-Stack. אם הלחש מקונטר, זרוק אותו ל-graveyard ללא שימוש. אחרת, עבור לשלב ח.

שלב ח - אם ורק אם נוצרו triggered abilities עקב הטלת הלחש, הם יעלו מ-ע-ל הלחש ב-stack וכיוון שה-stack עובד LIFO (Last In First Out) הלחש יהיה האחרון שיפתר. לגבי שלב זה, ראו חלק שני של ההודעה.

שלב ט - Resolution
1 - אם כל המטרות של הלחש אינן חוקיות, הלחש מקונטר ללא השפעה. אם אין מטרות, עבור לשלב 2.
דוגמא - Fireball שמכוון על הראש של היריב והיריב מטיל Gilded Light, יגרום ל-Fireball להיות מקונטר. אם ה-Fireball היה אמור לגרום 1 נזק ל-Wellwisher ו-1 נזק לשחקן, אז כדי ש-Fireball יהיה מקונטר, יצטרך היריב, בנוסף ל-Glided Light, לגרום ל-Wellwisher להיות מטרה לא חוקית. מטרה שאינה במשחק נחשבת כמובן ללא חוקית לצורך קביעות אלו.
2 - כל המטרות חוקיות או שאין מטרות - הלחש מבצע את כל מה שכתוב עליו, ללא הפסקות, ללא אפשרות להעלות spell or ability ל-stack (או בשפת העם - אסור "להגיב").
3 - לאחר שהלחש סיים את פעולותיו שים אותו ב-graveyard.
למשל - אם הטלתי Thirst for Knowledge, אז אני שולף שלושה ומיד זורק שניים ומיד אח"כ שם את ה-Thirst for Knowledge ב-graveyard. המשמעות של מיד כאן היא - אין זמן "תגובה" בזמן שלחש עושה resolve.
4 - אם נוצרו triggered abilities הם יעלו עכשיו ל-stack. לגבי שלב זה, ראו חלק שני של ההודעה.

שלב י - בדיקת State Based Effects.

לשים לב - ניהול אפקט אינו שונה בהרבה - שמים את היכולת על ה-stack, בוחרים באיזה אפקט משתמשים וכו'.

חלק שני - ניהול stack -

1 - מי עולה מתי - הכלל אומר שאפקטים שנוצרים ע"י אותו שחקן באותו זמן יעלו ל-stack באופן שיקבע ע"י אותו שחקן.
למשל - אם הקרבתי שלושה clerics ל-Dark Supplicant ואחד מהם הוא Rotlung Reanimator, אז יש ארבעה אפקטים שעולים ל-stack - שלושה אפקטים של Rotlung, כלומר - ליצור זומבי ואחד של "תביא את ציון". אני יכול להביא את ציון לפני יצירת ה-tokens, אחרי יצירת ה-tokens או אחרי יצירת אחד או אחרי יצירת שניים.

2 - מי עולה מתי - אם אפקטים נוצרו בזמנים שונים, אך לא היה זמן תגובה ביניהם, הם יעלו לפי הסדר בו נוצרו.
למשל - אם עשיתי cycling ל-secluded steppe ויש astral slide במשחק, ה-draw a card יעלה ראשון כי הוא נוצר ראשון (עקב היכולת של ה-cycling) ואז של ה-slide (כי הוא נוצר לאחר מכן).

3 - מי עולה מתי - הכלל אומר שאפקטים שנוצרים ע"י שחקנים שונים יעלו ל-stack באופן הבא - ראשית יעלו כל האפקטים של מי שזהו תורו ואז של השני (כלומר: בכפוף לכללים הקודמים).
למשל - אני מקריב כהן רנדומלי ע"י Starlit Sanctum וליריב יש Rotlung Reanimator. אם זהו תורי, ראשית יעלה ה-Sanctum ואז יעלה ה-Rotlung, כלומר - קודם יווצר זומבי ואז היריב יפסיד חיים (או שאני ארוויח, לא משנה). אם זהו תור היריב, ראשית יעלה ה-Rotlung ואז ה-Sanctum, כלומר - קודם היריב יפסיד חיים (או שאני ארוויח, כבר אמרתי - לא משנה) ורק אז יווצר זומבי.

4 - אפקט שנוצר מטקסט של At, When or Whenever ויש לו השפעה ב-Resolution - האפקט עולה ל-stack, למעט הכרזת מטרות כל הניהול נעשה ב-resolution.
למשל - עשיתי cycling ל-secluded steppe ויש לי astral slide במשחק ויש יצור כלשהו שהוא מטרה חוקית. ההחלטה אם להעיף את היצור או לא נעשית אך ורק ב-resolution. דבר זה דומה גם ליכולת של krosan tusker - אין חובה להשתמש ביכולת, כי היא may. את ההחלטה נבצע ב-resolution של האפקט.

יכול מאוד להיות ששכחתי מספר דברים, אז ניתן לשלוח לי שאלות ו/או השלמות בהודעות פרטיות.

מקווה שעזרתי לכל השואלים והבהרתי הכול,
שפר :}

נעול