ת'רד יצירת קלפים החדש

בפורום זה ניתן לדון בנושאים הקשורים למג'יק שלא מכוסים על ידי אחד הפורומים האחרים. לדוגמה: שמועות על סטים עתידיים, דיון במוצרי מג'יק חדשים, דיונים על נציגים ישראליים בטורנירים בין לאומיים וכולי.

מנהלים: kabanist, Sir Psycho Sexy

שלח תגובה
sliver
Sliver Overlod
הודעות: 5941
הצטרף: 30/5/2004 , 0:11
מיקום: רחובות
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי sliver » 01/8/2012 , 13:29

אני ממש אוהב את הוריאציה על Ninjutsu שעשית.
Kroen כתב:עד כמה שידוע לי SBE לא נבדקים באמצע פתירה של יכולת.
אם אני מבין נכון את הטענה שלך, אתה אומר שהדבר הבא לא יקרה תוך כדי היכולת
704.5g If a creature has toughness greater than 0, and the total damage marked on it is greater than or equal to its toughness, that creature has been dealt lethal damage and is destroyed.
כלומר לפי היכולת שרשמת, יש כאן אפקט החלפה שמצד אחד מבטל את הנזק שהנינג'ה אמור לגרום, ומצד שני מבטל את הנזק שנגרם לו, בדיוק לפני שהתנאי שצריך להרוג אותו נבדק.
הבעיה היא שהנזק נגרם בו"ז (חוץ כמובן מ first strike שנראה שהיכולת שלך לא עושה כלום נגדו) ואתה מנסה כאן לתפוס את המקל משני צדדיו - אתה לא יכול באותו רגע להחליף נזק שאמור להיגרם ע"י הנינגה וגם להוריד נזק שהיצור התוקף עשה, כי הוא עוד לא עשה אותו.
חוץ מזה היתרון היחיד של הניסוח שלך בניגוד ל prevent damage הוא שזה מטפל גם במצב של נזק שאי אפשר למנוע (לדוגמא Excruciator).
שינוי קטן של הניסוח יפתור את הבעיה, אבל בשביל אלגנטיות באמת עדיף לנסח עם prevent damage.

בלי קשר אני לא אוהב את Ninja Spy - פשוט לעמוד שם ולמנוע מהיריב לתקוף, או לחסום תקיפות ולהמיר את הנזק למשהו אחר, זה פשוט לא נינג'ה.
Slivers don't learn. They just know
שופט לבל 8 ומארגן הבין גלאקטי של ויזארדס.

Soul
Aether Blaster
הודעות: 1732
הצטרף: 21/6/2007 , 11:57
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Soul » 01/8/2012 , 14:29

אין לי מושג מה התוצאה של נזק שמוסר בו זמנית עם נזק שנעשה, זה חסר תקדים, הייתי משער שהנזק הישן יוסר והחדש יישאר.

אבל יש משהו נוסף באפקט שמסבך אותו ושאולי גורם לו דווקא לעבוד חלק מהזמן. אחת האפשרויות גורמת להחלפת הארוע בשליפה ואז בפעולה נוספת אחרי השליפה (ונדמה לי שזה גם כן חסר תקדים כי נדמה לי שיש העדפה ששליפות תהיינה אחרונות באפקטי החלפה). אבל נשאר לנו מהארוע המקורי הנזק ששאר היצורים עושים, אז לפי החוקים נראה שזה נעשה קודם ואז השליפות:
120.7. Some replacement effects and prevention effects result in one or more card draws. In such a case, if there are any parts of the original event that haven't been replaced, those parts occur first, then the card draws happen one at a time.
מה שאומר שקודם היצור מסב נזק לנינג'ה, שמומר לנזק מסומן, ואז השחקן שולף ולאחר מכן מסירים את כל הנזק המסומן. אז לפי זה, נראה שזה עובד בשליפה. :dontknow:

כל המצב הזה מוזר לגמרי ולכן עדיף שהחלק שקשור לשליפה יהיה בסוף. על סמך זה והאמור מקודם אני מציע את הניסוח הבא
if ~ would deal combat damage to a creature, you may prevent that damage and the damage that creature would deal to ~ at that time. If you do, draw a card or have that creature's controller discard a card.
בחרתי בניסוח "at that time" שלא באמת קיים על קלפים אמיתיים כי אני לא בטוח איך בניסוח של prevent אפשר להתייחס גם לנזק שהיצור יעשה לנינג'ה אבל בלי שיעשה מה שהאפקט לא מצופה לעשות. אם זה "this combat" זה בעייתי במצב כמו double strike. אם זה "next time" זה בעייתי אם היצור לא אמור להסב נזק באותו רגע אבל מאוחר יותר הוא כן. עם זאת, הניסוח שלי לא מעלים נזק ישן כמו האפקט הקודם ולא מונע נזק שיצורים אחרים יעשו לנינג'ה כמו שנראה שהוא אמור לעשות.

Kroen
 
הודעות: 9500
הצטרף: 15/6/2005 , 18:32
מיקום: רמת גן
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Kroen » 01/8/2012 , 14:44

האפקט מתחיל בזה שאם הנינג'ה גורם נזק ליצור. לכן אני לא רואה את הבעיה עם פירסט/דאבל סטרייק. הנינג'ה פשוט ימות לפני שיש לו את ההזדמנות לגרום נזק (ואם אין לו הזדמנות לגרום נזק אז גם אין לו הזדמנות להחליף את הנזק במשהו אחר).
תמונה תמונה

Kroen
 
הודעות: 9500
הצטרף: 15/6/2005 , 18:32
מיקום: רמת גן
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Kroen » 05/8/2012 , 16:50

תמונה

התחבטתי בקשר לעלות. מקווה שזה מאוזן.
תמונה תמונה

avatar of woe
MTGil Wizard
הודעות: 398
הצטרף: 22/6/2010 , 18:09
מיקום: מודיעין
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי avatar of woe » 09/8/2012 , 10:18

גרוע

Soul
Aether Blaster
הודעות: 1732
הצטרף: 21/6/2007 , 11:57
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Soul » 09/8/2012 , 12:13

סתם להגיד "גרוע" לא עוזר לאף אחד. תפרט למה, תן ביקורת בונה.
וזה דווקא קלף לא רע. יש לא מעט קלפים שנותנים לשלוף תמורת חיים שהוכיחו את עצמם בעבר. הקלף הזה הוא ספציפית גרסה של Dark Confidant רק יקר ב-1 אבל עם פוטנציאל לשלוף יותר קלפים מהר ועם דרך מובנית להפסיק כשזה מתחיל להיות מסוכן. אפשר גם להשוות את זה ל-Phyrexian Etchings רק שזה תובעני בשחור, דורש תשלום מצטבר של :b: כדי להישאר, ופוגע פחות.

עם זאת, הקלף זקוק לתיקון. כמו שהוא כתוב השחקן יכול להעיף קלפים ל-exile, "לתרום" אותו ליריב, ואז הקלפים האלה יעברו ליד של השחקן והיריב יפסיד חיים.

Kroen
 
הודעות: 9500
הצטרף: 15/6/2005 , 18:32
מיקום: רמת גן
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Kroen » 09/8/2012 , 13:13

ממתי צריך לתקן קלף רק בגלל שיש לו אינטרקציה עם מספר הקלפים שאפשר לספור על יד אחת שתורמים יצורים שלך ליריב? אלא אם כן אתה מתכוון לוורדינג, ולא לרמת כוח.
תמונה תמונה

ryoga
MTGil Wizard
הודעות: 5191
הצטרף: 18/9/2006 , 16:11
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי ryoga » 09/8/2012 , 13:54

אתה לא יכול לשים קלפים שלך ביד של היריב, אני חושב שזאת הבעיה שהוא דיבר עליה.
תמונה
On the Play/On the Draw
https://www.facebook.com/pages/MTG-MADN" target="_blank ... 5548217210

Soul
Aether Blaster
הודעות: 1732
הצטרף: 21/6/2007 , 11:57
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Soul » 09/8/2012 , 14:19

אינטראקציות חזקות זה משהו שתמיד צריך לשים לב אליו. וזה לא קשור רק לכמות אלא גם לאיכות, אם יש אפילו קלף אחד שהופך את זה לקל מידי וחזק מידי זה בעייתי. בסופו של דבר אתה תעיף ל-exile קלפים עם cmc גבוה מספיק שייגרמו ליריב להמון נזק או להפסיד במשחק וייתנו לך card advantage גבוה, יכול להיות שזה לא באמת כזה בעייתי אבל זה בהחלט משהו שידרוש בדיקה אילו קלף כזה עלול להיות מודפס. כמו"כ צריך לחשוב לעתיד ולראות אם זה מגביל יצירה של קלפי donate\exchange חדשים, ואם כן, האם זה משהו רצוי. במקרה שזה כן חזק מידי מומלץ לתקן לכתחילה, או לקחת בחשבון שאחרי שהקלף יודפס יהיה צורך לתת לו או לקלפים האחרים באן בסביבות מסויימות ולדעת שזה יגביל יצירה של קלפים חדשים בעתיד.
אתה לא יכול לשים קלפים שלך ביד של היריב, אני חושב שזאת הבעיה שהוא דיבר עליה.
למען האמת התכוונתי לחוזק של הקלף, אפילו אם היה כתוב במפורש שהקלפים הולכים ליד של הבעלים (אבל שהפסד החיים עדיין הולך ל-"you").
עריכה: אבל כן, בשביל תקינות, צריך לרשום שזה הולך ליד של הבעלים למרות שהחוקים כבר מטפלים את זה.

Kroen
 
הודעות: 9500
הצטרף: 15/6/2005 , 18:32
מיקום: רמת גן
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Kroen » 09/8/2012 , 14:43

תמונה
*'hands* graveyards* libraries* owners
תמונה תמונה

ryoga
MTGil Wizard
הודעות: 5191
הצטרף: 18/9/2006 , 16:11
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי ryoga » 09/8/2012 , 15:11

UU באמת נראה לך כמו מחיר הגיוני לזה?
למה לא רק U?
עריכה:
קראתי לא נכון, חשבתי שהבחירה היא של מי שקנטר.
תמונה
On the Play/On the Draw
https://www.facebook.com/pages/MTG-MADN" target="_blank ... 5548217210

Kroen
 
הודעות: 9500
הצטרף: 15/6/2005 , 18:32
מיקום: רמת גן
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Kroen » 10/8/2012 , 1:53

אז מה זה מאוזן? (הקאונטר)



תמונה
תמונה תמונה

ryoga
MTGil Wizard
הודעות: 5191
הצטרף: 18/9/2006 , 16:11
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי ryoga » 10/8/2012 , 2:06

בקשר למאוזן או לא, קשה לי להגיד.
זה נכון שזה קאונטרספל עם 100% חסרון, אבל הסעיף היחידי באפשרויות שלו שהוא באמת רלוונטי הוא הלהחזיר ליד.
האם החסרון הזה מספיק רלוונטי? קשה לי להגיד בלי לשחק עם הקלף.
תמונה
On the Play/On the Draw
https://www.facebook.com/pages/MTG-MADN" target="_blank ... 5548217210

Navidshi
Judgmental Bastard
הודעות: 16994
הצטרף: 06/9/2004 , 11:52
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Navidshi » 10/8/2012 , 2:43

Novel angel? יעני, מלאך מהספרים?

Jace's Meddling נראה כמו משהו שנועל ליריב את היכולת לשחק קסמים שעולים יותר מ-1 מאנה... אלא אם הוא מוכן לבחור את אחת האפשרויות האחרות, מה שהופך אותו להלכה ל-counterspell (כשהיוצא דופן הוא לשים את שניהם על התחתית ולקוות לשליפה ממוזלת, ביחוד אם יש לך הרבה shuffle effects, אבל זה עדיין בעיקר עניין של מזל).

Nameless Advisor נראה כמו גרסה חלשה יותר של בוב, הוא הרבה פחות אגרסיבי ומבטיח בתיאוריה לגרום לך יותר נזק - וכבר ראינו גרסה דומה לפני שלוש שנים (שלא שברה שום דבר), כך ש-WotC כנראה לא מתנגדים לרעיון. האפשרות לתרום אותו ליריב, להעיף איתו את Emrakul ועוד איזו שטות ואז לתרום ליריב בצורה קטלנית כנראה תקסום להרבה שחקנים.

Kroen
 
הודעות: 9500
הצטרף: 15/6/2005 , 18:32
מיקום: רמת גן
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Kroen » 10/8/2012 , 10:06

1. Novel זה גם חדש.
2. אם יש לך רק 2 מאנה פתוחה וליריב יש יותר, הוא יכול לשחק קסם, שתקנטר אותו הוא יבחר להחזיר ליד, והוא יוכל לשחק אותו עוד פעם בלי שתוכל לקנטר.
3. למה צריך צריך אפקטי ערבוב? הקלף עצמו מביא ליריב את האפשרות לערבב.
תמונה תמונה

Kroen
 
הודעות: 9500
הצטרף: 15/6/2005 , 18:32
מיקום: רמת גן
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Kroen » 12/8/2012 , 13:10

תמונה

תמונה
תמונה תמונה

Navidshi
Judgmental Bastard
הודעות: 16994
הצטרף: 06/9/2004 , 11:52
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Navidshi » 12/8/2012 , 17:18

2. אם יש לך רק 2 מאנה פתוחה וליריב יש יותר, הוא יכול לשחק קסם, שתקנטר אותו הוא יבחר להחזיר ליד, והוא יוכל לשחק אותו עוד פעם בלי שתוכל לקנטר.
בשביל להגיע למצב שאתה מתאר, הקסם של היריב צריך לעלות 1, או שאתה צריך להיות ב-mana screw או שהמשחק התקדם מספיק בשביל שהיריב ישלוף מספיק אדמות כדי להשאיר אותך מאחור - ואז יש סיכוי סביר שיש לך תשובות אחרות לקלף שלו (כי שלפת יותר דלק). ברוב המקרים, הקסם שלך הוא או Remand שלא נגמר או Counterspell לכל הדעות ושתי האופציות חזקות מאד בפני עצמן.
3. למה צריך צריך אפקטי ערבוב? הקלף עצמו מביא ליריב את האפשרות לערבב.
הרעיון הוא שה-counter המציק נמצא בתחתית החבילה שלך, בזמן שהיריב מערבב את שלו (באמצעות אפקט אחר) ומגדיל את הסיכוי לשלוף אותו שוב.

Uncharted Land נראה די חזק למטרות קומבו (כלומר, חבילות שלא אכפת להן לשחק לאט תור או שניים ואז להתפוצץ), אני יכול די בקלות לראות עותקים שלו נכנסים לחבילות Tron. אולי שחיק ב-control אם יש מבחר סביר של nonbasic lands שנותנות אפקט שאינו מאנה. וכמובן שב-Pauper זה מעלה את מספר ה-Locus הזמינים בצורה משמעותית.

Enchanted Mirror נראה כמו אפקט נחמד, אבל אולי היה עדיף שהוא יהיה enchantment כדי להקטין את מספר האינטראקציות שלו עם קלפים קיימים.

Kroen
 
הודעות: 9500
הצטרף: 15/6/2005 , 18:32
מיקום: רמת גן
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Kroen » 12/8/2012 , 20:37

התלבטתי בהתחלה אם לעשות את האדמה אנקומון, אבל בסוף הבנתי שאם וויזארדס היו מוציאים אותה רוב הסיכויים שהם היו עושים זאת בתור קומון.

וחשבתי בהתחלה לעשות את המראה אנצ'נטמנט, אבל מראה היא בכ"ז חפץ. ואילו אינטרקציות בדיוק? ברגע שזה הופך להעתק של פרמננט, אם הפרמננט הזה הוא לא ארטיפקט, המראה לא תהיה יותר ארטיפקט.
תמונה תמונה

Navidshi
Judgmental Bastard
הודעות: 16994
הצטרף: 06/9/2004 , 11:52
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Navidshi » 12/8/2012 , 22:15

אני לא רואה למה זה חייב להיות חפץ קסום מבחינת flavor, באותה מידה זה יכול להיות כישוף שמוטל על מראה רגילה, ביחוד אם ניקח בחשבון שהחפץ עצמו "נעלם" ברגע שהוא הופך למשהו אחר. בכל מה שנוגע לאינטראקציות, יש הרבה יותר קלפים שמחפשים artifacts, מכניסים אותם לשדה הקרב ו/או מחזירים אותם מבית הקברות מאשר קלפים שעושים את זה עם enchantments. בהתחשב בזה שהקלף שלך מהווה פתרון לכל legendary permanent או planeswalker זה נראה לי מתבקש, אם ניקח בחשבון שהעלות שלו תחרותית.

Kroen
 
הודעות: 9500
הצטרף: 15/6/2005 , 18:32
מיקום: רמת גן
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Kroen » 12/8/2012 , 23:21

שמע אין לי בעיה שזה יהיה אנצ'נמטנט אפילו לא חשבתי שתהיה בעיה עם הרמת כוח בתור ארטיפקט.



תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה
תמונה תמונה

שלח תגובה