תשובות לחידוני חוקים

פורום זה הוא הכתובת לכל השאלות על חוקי המשחק ועל חוקי הטורנירים של ה-DCI.

מנהלים: sliver, Navidshi

נעול
Psibeast
Administrator
הודעות: 2944
הצטרף: 20/10/2001 , 2:00
מיקום: קריות
יצירת קשר:

תשובות לחידוני חוקים

שליחה על ידי Psibeast » 15/2/2004 , 21:49

התשובות הנ"ל הן לחידונים מהפוסט הזה: חידונים
שימו לב! רוב התשובות הנ"ל נכתבו לפני מספר שנים, והיו נכונות ברגע כתיבתן. מאז היו קצת שינויי חוקים, rulings וכדומה אשר עשויים לגרום לחלק מהתשובות להיות לא נכונות. אם אתם מגלים טעות באחת התשובות, פנו אלי, ואני אתקן את התשובה.



תשובות לחידון מג'יק מספר 1 - Psibeast

1. השחקן יצטרך לשלם רק 3 מאנה חסרת צבע. זאת משום ש Aluren מתייחס ל Mana Cost של קלפים, שהוא אינו מושפע מ Gloom. תוספת המאנה שנדרשת ל Gloom נחשבת ב Playing Cost, שזה מה שהשחקן צריך לשלם. לכן האלורן ימנע את הצורך לשלם את ה Mana Cost אבל לא את ה Playing Cost. זו שאלה שהפילה את רובכם. ככל הנראה מכיוון שההבדל בין Mana cost ל- Playing cost מופיע לעיתים נדירות ומעולם לא נדון בפורום. תדעו שקיים דבר כזה.

2. לא. ההכרזה על מטרה נעשית בשלב ההכרזה על קסם, ולא ניתן להטיל קסם שדורש מטרה בלי להכריז על מטרה חוקית. ולכן קודם שחקן א' יבחר מונגרל, ואז שחקן ב' יוכל להחליט לפמפם אותו. שאלה ממש קלה, אף אחד מכם לא התבלבל.

3. שחקן ב' לא יוכל אפילו להטיל את ה Bind משום שאין מטרה חוקית. היכולת של Fire Diamond היא יכולת מאנה, ובתור כזאת לא עולה על הסטק, ולא ניתן לבטל אותה. במקרה הזה אין אף קסם על הסטק ולכן אין מטרה חוקית ל Bind. ה Bind לא מבוטל, והוא אינו הולך ל Graveyard אלא הוא חוזר ליד של שחקן ב' משום ששחקן ב' לא יכל להטיל אותו. כאן הרבה התבלבלו. גם אלו שידעו כי לא ניתן לבטל יכולת מאנה סברו כי ה Bind יתבטל. הטריק כאן היה לדעת שיכולת מאנה לא עולה על הסטק ולכן לא ניתן אפילו להטיל את ה Bind. זה חשוב בעידן ה Threshold, כי במקרה הזה ביטול Bind היה עלול להביא את שחקן ב' ל Threshold או לקרב אותו לזה, ולכן השופט אמור פשוט להחזיר את זה ליד של שחקן ב' כאילו לא הוטל. זה ש ה Bind לא עובד על יכולות מאנה בכלל כתוב על הקלף. מי שענה ש Bind יבוטל קיבל נקודות חלקיות בלבד על השאלה. רוב האנשים טעו בשאלה הזאת, כנראה כי העובדה שיכולת מאנה לא עולה על הסטק היתה חדשה לרובכם.

4. לא. היכולת של Otarian Juggernaut מחייבת אותו להתקיף בכל תור, לא בכל הזדמנות. לכן בפעם הראשונה שהוא התקיף הוא כבר מילא את חובתו האזרחית למדינה ואינו חייב להתקיף שוב. דווקא חשבתי שזו שאלה יחסית קשה, כי זה מצב דיי יחודי שלא קורה הרבה. רובכם לא נפלתם במלכודת הזאת. יפה מאוד

5. א) כן. התחדשות היא לא תגובה למוות, אלא הגנה מקדימה. מעין מגן. המגן הזה יכול להיות קיים בין אם היצור עומד למות או לא.
ב) לא. ברגע שהשחקנים בכלל הגיעו לשלב הכרזת המגינים אף אחד מהם לא מקבל קדימות עד שהמגינים לא נבחרו. בשלב הזה לא משנה מה יקרה, יצור שנחסם ישאר חסום גם אם החסימה תהפך ללא חוקית.

6. לא. יצור מאבד את סטטוס ה "מתקיף, חוסם, נחסם" וכדומה בסיום הקרב, ולכן הוא אינו מטרה חוקית ליכולת של קרומאט. שוב, שאלה יחסית קלה. כמעט אף אחד לא נפל בה.

7. ה Ivy Elemental שחוזר הוא עותק חדש שכאילו והוטל כרגע. מכיוון שיש לו X בעלות המאנה, אותו X נחשב ל-0 ולכן הוא יחזור למשחק לשניה בתור יצור 0 ומייד ימות וילך ל Graveyard. זו היתה שאלה יחסית קשה, מכיוון שהיא נוגעת לחוקים חדשים וכאלו שלא באים לידי ביטוי הרבה. רבים נפלו בשאלה זאת.

8. אנטרקס כבר ענה על זה במקום אחר, אבל למען השלמות: שחקן א' ישלוף 3 קלפים. למה? כי ההקרבה של Standstill היא חלק מהאפקט שעולה על הסטק. מה שיקרה זה שיעלה אפקט של Standstill שאומר: (הקרב את Standstill. אם הקרבת, היריב של מי שהטיל קסם שולף 3 קלפים). האפקט הזה עולה בעקבות השוק, ואז כששחקן ב' יטיל Plagiarize זה יפעיל את Standstill שוב (שעדיין נמצא במשחק ומחכה שמישהו יטיל קסם) ויעלה *עוד* אפקט Standstill על הסטק מעל ה Plagiarize, ולכן יקרה לפניו. האפקט Standstill שעלה ראשון על הסטק יתבטל ברגע שיגיע תורו להתממש, מכיוון שבאותו רגע Standstill כבר לא יהיה במשחק ולא ניתן יהיה להקריב אותו.
הדהים אותי שלמרות שאנטרקס ענה לשאלה הזאת בדיוק 2 שורות מתחת להודעה על החידון, עדיין רוב העונים טעו בשאלה הזאת. ואני כבר הספדתי את השאלה. Silly me. מה זה אומר לדעתכם? :roll:

9. הקומבו לא חוקי. למה? מכיוון ש Damage Redirection הוא אפקט החלפה, ואפקטי החלפה קורים רק פעם אחת עבור כל אפקט. כאשר שחקן ב' יטיל את השוק, זה יפעיל את Furnace of Rath שיחליף את ה-2 נזק ב-4 נזק והשוק יהיה אמור לגרום 4 נזק לאחד מה Warriors. מאותו רגע ניתן להעביר את הנזק הזה לכל מקום שתרצה, זה עדיין לא יהיה נזק חדש (מכיוון ש Damage redirection לא משנה את מקור הנזק) וזה לא יפעיל שוב את ה Furnace. זו שאלה באמת קשה, וקיבלתי עליה תשובה רשמית מהתמיכה של Wizards לפני בערך שנה. לפי דעתי, זו השאלה הקשה ביותר בחידון בהפרש ניכר מכל השאלות האחרות, ובאמת כמעט כולם טעו בה.

10. לא. הפלת הקלף לצורך ירידה ל-7 קלפים מתבצעת ב Cleanup step שבא אחרי ה End of Turn step. בשלב זה אין לאף שחקן קדימות להטיל קסמים אלא אם משהו מיוחד קורה, למשל הפלת קלף עם Madness.במקרה הזה סטק חדש יפתח וזו תהיה ההזדמנות של שחקן ב' להשחיל קסם משלו. אחרת, הצ'אנס האחרון של שחקן ב' להשתמש ב Funeral Charm לפני תורו הוא ב End of Turn step שזה לפני הירידה ל-7 קלפים. לא יעיל. רובכם עניתם נכון על השאלה הזאת.
נערך לאחרונה על ידי Psibeast ב 15/2/2004 , 22:02, נערך פעם 1 בסך הכל.
Psionic Beasts. Top of the food chain and climbing.

Psibeast
Administrator
הודעות: 2944
הצטרף: 20/10/2001 , 2:00
מיקום: קריות
יצירת קשר:

שליחה על ידי Psibeast » 15/2/2004 , 22:01

פתרונות מלאים לחידון מג'יק מספר 2 - Psibeast

1. לא, אסור לו. זאת מכיוון שהפעם הראשונה בתור בה יהיה לאחד מהשחקנים קדימות תהיה ב Upkeep אחרי שכל האפקטים שעולים בתחילת ה Upkeep כבר עלו לסטק. ניתן יהיה להרוג את Braids אבל האפקט שלה לא ימחק מה stack. השאלה באה לבדוק אם אתם יודעים שב Untap אין קדימות לאף שחקן.

2. כן. טוקנים של פילים הם יצורים לכל דבר, וכשהם מתים הם הולכים ל Graveyard, ושם הם אכן נעלמים מכיוון שהם לא יכולים להתקיים בשום מקום אחר מלבד על הלוח. מכיוון שהם אכן עוברים ב Graveyard הם יפעילו כל אפקט שבודק אם משהו נכנס ל Graveyard, ובפרט את Soul Net.

3. הדבר נתון לבחירתו של שחקן א'. מה שקורה בדיוק זה שבתחילת ה Draw Step בתור פעולה מיוחדת שחקן א' שולף קלף, ואז ישנם שתי יכולות שצריכות לעלות על הסטק:
א. If howling mine is untapped Draw a card
ב. האפקט של Sylvan Library.
השחקן השולט על היכולות (במקרה זה שחקן א') מסדר את יכולות א' ו-ב' על הסטק לפי רצונו, ולכן הוא יכול לבחור מה יפעל קודם, על פי העדפתו האישית.

4. א. אסור. הכרזה על Buyback מתבצעת בשלב הכרזת הקסם עוד אפילו לפני שהוא עולה ל Stack.
ב. התשובה הנכונה היא :2::manau::manau: את מכיוון שהמדליונים מורידים מה Play Cost ולא מה Mana Cost. היו שרשמו 5 מאנה, אבל בהסבר שלהם ניכר שהם ידעו שהמדליונים פועלים גם על תשלום ה Buyback ופשוט לא שמו לב שישנם 2 מדליונים, ולא אחד, והם קיבלו נקודות. קיבלתי גם תשובות של "4" מאנה בלי פירוט צבעים. קיבלתי גם אותם, כי לא ביקשתי לפרט צבעים בשאלה, למרות שציפיתי שתרשמו בדיוק את עלות המאנה, ולא Converted cost.

5. ה Thermal Blast יעשה 3 נזק. שלב ה Resolve של הקסם שבו נבדק ה Threshold קורה לפני שהקסם עצמו הולך ל Graveyard, ולכן לא יחשב לעצמו למטרות Threshold.

6. התשובה הנכונה היא 0/1. כאן רובכם טעיתם, כי בנושא זה השתנו החוקים. כיום חישוב P/T של יצור הולך בצורה הבאה:
קודם מה שרשום על הקלף -> אח"כ Counters שמוסיפים או מורידים -> ואח"כ אפקטים חיצוניים. ולכן מכיוון שה Humble נעשה אחרון הוא ישפיע גם על ה Counters והיצור יהיה 0/1.

7. א. לא, אסור לו. הקלף במפורש דורש יצור כמטרה, והחוק אומר כי לא ניתן להטיל קסם אם אין לו מטרה חוקית.
ב. מותר. הסיבה היא שחלוקת הנזק נעשת בשלב ה Resolve ולא בהכרזת הקסם. אחרת היה אסור, כי חלוקת 0 נזק ליצור כמוה כאילו לא בחרת אותו כמטרה בכלל. אבל מכיוון שחלוקת הנזק נעשת בשלב ה Resolve ולא בהכרזת הקסם, מותר לחלק איך שרוצים.

8.
א. Pestilence לא - הנזק ירד ל-0
ב. Diabolic Edict - כן, המטרה היא השחקן, לא היצור.
ג. Mutilate - כן, אפקט גלובלי, לא בוחר כמטרה ולא עושה נזק.
ד. Dry Spell - לא - אפקט גלובלי אבל הנזק ירד ל-0.
ה. Extinction - כן - אפקט גלובלי, אין מטרות.
ז. Abomination - כן - האפקט לא בוחר מטרה (לא רשום Target על הקלף)
ז. Vindicate - לא. למרות שהקסם בעל שני צבעים ולא שחור לגמרי, הוא נחשב גם כשחור ולכן היצור מוגן מפניו.

9. 7 נזק. שחקן א' חייב (לא רשאי, חייב!) להקצות לפחות 1 נזק ל Chaplain שזה ה Toughness שלו, ואז את השאר הוא יכול להקצות לשחקן ב'. רק כאשר הנזק אמור להפתר הוא מופחת ל-0 על Beloved Chaplain בשל ההגנה מיצורים. מי שטעה ואמר 3 נזק כי שכח שהגורילה הופכת ל 8/8 קיבל 8 נקודות על השאלה.

10. כאן כמעט כולם קיבלו 9 נקודות. למה? כי בעיקרון התשובה נכונה, אבל עם טעות קטנה. התשובה הנכונה היא ששחקן א' אכן שולף קלף, מכיוון שנאמר Plays an Enchantment והיכולת הזאת מופעלת מייד עם ההכרזה על Enchantment ותשלום העלות שלה. כלומר, אם היא עולה לסטק, גם האפקט "שלוף קלף" עולה לסטק. הטעות הנפוצה היא שהמון אמרו שאם היה רשום
Successfully played אז שחקן א' לא היה שולף קלף. במקור, היה רשום על ה Enchanterss הטקסט Successfuly played, וזה לא שינה דבר. ה Enchantment תמיד Successfuly played, אבל לא תמיד נכנס למשחק. בכדי שקסם יחשב ל "Successfully played" סה"כ יש להכריז עליו ולשלם עלויות. גמרנו. הנוסח הזה כבר לא קיים במג'יק, ויצא Errata שאומר שכל קלף שהיה רשום עליו Successfuly played הוא בעצם Played, וזה אותו דבר.
Psionic Beasts. Top of the food chain and climbing.

Psibeast
Administrator
הודעות: 2944
הצטרף: 20/10/2001 , 2:00
מיקום: קריות
יצירת קשר:

שליחה על ידי Psibeast » 15/2/2004 , 22:12

תשובות מלאות לחידון חוקי מג'יק מספר 3 - Psibeast:

1. ההגנה מאדום לא תעזור לאף אחד מהם. זה מכיוון שצבע של קסם נקבע אך ורק ע"פ ה Mana cost שלו. ה Play Cost לא משפיע על הצבע, אפילו אם הוא כולל צבעים נוספים. לכן ה Jilt, כן קיקר או לא קיקר, תמיד כחול בלבד.

2. Flanking היא יכולת מצטברת. לכן מה שיקרה הוא ש ה Sandbar יקבל 2-/2- ויהיה 1/2, ולכן ימות בקרב עם ה Lancer. ה Lancer ישאר בחיים, עם נקודת נזק אחת.

3. ה Echo יעלה 1GG, שזה ה Mana cost במלואו. זאת מכיוון שהמדליון משפיע רק על הטלה של קסמים, לא על תשלום כל מיני אפקטים, ולכן אפילו שעלה רק GG להטיל את היצור, ה Echo עדיין יעלה 1GG.

4. למרות המחאות על קושי השאלה, דווקא אנשים רבים לא נפלו בה. התשובה היא :manag::manab::manab:.
הסיבה לבלבול הרב פה הוא פשוט שאנשים לא סגורים על מה עולה לסטק ומה לא. בהמון תשובות רשמו בהסבר שהאפקט של Contamination ושל Mana Flare עולה ל Stack. טעות! ל Stack לא נכנסים Static Abilities, ובטח שלא Mana Abilities.
Contamination מייצר אפקט סטטי (במקרה הזה, אפקט החלפה), ול Mana Flare יש Triggered Mana Ability. סדר הדברים:
השחקן עושה Tap לאדמה בכדי לייצר מאנה. לא משנה מאיזו צבע. קורה מיידית בלי לעלות ל Stack אבל מוחלף למאנה שחורה בגלל ה Contamination. שוב, כל זה קורה מיידית בלי לעלות ל Stack.
הארוע הזה עושה Trigger ל Mana Flare ול Wild Growth. הם בלתי תלויים אחד בשני ולכן לא משנה מה קורה קודם. גם האפקטים הללו לא עולים ל Stack מכיוון שהם Mana Ability, אבל זה קורה אחרי שה Contamination החליף את המאנה הראשונה. כעת המאנה מה Mana Flare מחליפה צבע לשחור, והמאנה מ Wild Growth לא מושפעת, כי מקורה לא באדמה, אלא ב Enchantment נפרד. קצת קשה, אבל בהחלט לימודי.

5. א. :5::manau: - גם כאשר משתמשים ב Alternative cost המאנה קוסט לא משתנה.
ב. כאן בעיקר טעו בשאלה הזאת. התשובה הנכונה היא :x::1::manau: (כלומר :manau: + :1: + :x:). מה שבלבל אתכם זה שכאשר קלף שיש לו :x: במאנה קוסט נמצא במשחק, :x: נחשב ל-0. אבל זה נכון רק כאשר הקלף כבר במשחק. כאשר הוא על הסטק, ל :x: יש את הערך האמיתי ששולם עבורו.
ג. :2::manau:. קיקר לא נחשב ב Mana Cost, רק ב Play Cost.

6. א. זו למעשה היתה השאלה הכי קשה. הקושי נבע משינוי שנעשה בחוקים של Copy Spells (באוגוסט 2001). עכשיו Clone אינו Targeted Creature spell. ולכן ההגנה מכחול של ה Scragnoth לא תמנע מה Clone להעתיק אותו. ובכל מקרה, גם אם אין אף יצור במשחק ניתן להטיל Clone. הוא פשוט ימות מייד מכיוון שלא יהיה לו מה להעתיק.
ב. Clone לא בודק את נתוני היצור הנוכחיים, אלא את הנתונים המודפסים על הקלף, ולכן למרות שבאותו רגע ה Scragnoth הוא יצור 1/1 קטן עלוב וחסר יכולות, ה Clone יכנס למשחק עם כל הנתונים שמודפסים על ה Scragnoth (ירוק, Beast, הגנה מכחול, 3/4 וכו').

7. אין צורך לזרוק קלף מהיד מכיוון שה Specter לא עושה לך נזק. מה שקורה לך בגלל ה Filthy Cur כבר לא קשור ל Specter.

8. א. כל ה Enchantments מלבד Opalescence יהיו יצורים 1/1 ללא יכולות. הסיבה היא שהחוקים אומרים שכאשר אתה שם אפקט כלשהו, אתה לא חוזר אחורה כדי לבדוק אם האפקט הפך את עצמו לבלתי חוקי. לכן קודם כל הן יהפכו ליצורים, ואח"כ ה Humility תשפיע והם ירדו ל 1/1.
ב. 0 קלפים. ה Enchantments לא נכנסו למשחק. הם היו גם קודם במשחק. זה שעכשיו הם יצורים זה לא אומר שהם יצורים שנכנסים למשחק, ולכן הם לא מפעילים את ה Kavu Lair.

9. התשובה הנכונה היא ג'. ה Kavu Chameleon לא נכנס 4/4 ואז יורד ל 1/1, אלא נכנס בתור 1/1. זה אומר שאם למשל יש Kavu Lair ו Crusade במשחק, ומישהו מטיל יצור לבן 3/3, היצור יכנס כ 4/4 ויפעיל את ה Kavu Lair.

10. לא חוקי. העותק מקבל את כל התכונות של ה Artifact המקורי, כלומר גם את התכונה שהוא נכנס Tapped, ולכן לא ניתן להפעיל אותו מייד.
Psionic Beasts. Top of the food chain and climbing.

Psibeast
Administrator
הודעות: 2944
הצטרף: 20/10/2001 , 2:00
מיקום: קריות
יצירת קשר:

שליחה על ידי Psibeast » 15/2/2004 , 22:22

פתרונות מלאים לחידון מג'יק מספר 4 - Psibeast

1. גם במקרה א' וגם במקרה ב' שניהם מתים. בכל הנוגע ל Creature Type הבדלי מין וצורת רבים לא נחשבים. כלומר Sorcerer=Sorceress=Sorcerers. חוקים אחרים בדרך כלל יותר פדנטיים בקשר למילה המדוייקת הקיימת על הקלף אבל במקרה הזה מתקיים שוויון מוחלט.

2. אז זהו שכן. הליסיד אכן מת. מדובר ב Delayed Ability. כאשר הם מתייחסים ל Permanent כלשהו, הם לא בודקים אם התכונות שלו השתנו, אלא ל Permanent בעצמו. הקלף. הוא יכול להשתנות כמה שהוא רוצה, You can run, but you can't hide...

3. האבק שקע, הצרחו נדמו. מביט ימינה. מביט שמאלה. ואין אף גובלין ממרחק קילומטר. למה? כי קיים זמן בחייו של כל גובלין צעיר שנקרא הזמן המדוייק בו הוא נכנס למשחק. אם היו לו אפקטים מיוחדים שהיו קורים בזמן הזה, למשל, הם היו קורים. אז כמו לכל גובלין, גם לשני הלייצים הללו קיים זמן כזה בו שניהם נחשבים כ"בדיוק באו למשחק". עכשיו, בדיוק באו למשחק אומר שהם אכן במשחק ברגע זה ממש, בשיא אונם, ומוכנים להגיב על כל התרחשות, ולכן הם יוכלו להגיב ליצור אחר שנכנס למשחק. איתרע מזלם ובדיוק יש אחד כזה. הגובלין השני. ולכן שניהם יופעלו מייד ויתפוצצו בענן עשן סמיך לסך כולל של 6 נזק לשחקן השני כולל מע"מ.

4. ה Plains נשארים Plains לעת עתה. האנטלופה לא נחשבת שהיא יצאה מהמשחק. היא רק אמממ.... נהיתה מכוערת מאוד וגידלה קרניים. אם יקרה וה Doppleganger יצא מהמשחק, אז ישובו ה Plains להיות מה שהם היה במקור.

5. ירש גם ירש. העניין הזה קצת יותר סבוך ממה שאתם אולי מתארים לעצמכם. יכול להיות שלא הבנתם מה קשה בשאלה הזאת, אז ברשותכם אני אסביר את הקושי לפני שאני אסביר למה בסופו של דבר זה אכן כמו שרובכם ידעתם. אילו היה מדובר פה באפקט חד פעמי סטייל Creature gains flying until end of turn, או יצור מעופף טבעי, היה הדבר טריוויאלי. אבל מדובר פה ב Enchantment, והיצור יחשב מעופף רק כל עוד ה Enchantment עליו. אבל, כאשר יצור מת, גם ה Enchantment שעליו נהרס, ולמעשה הם הולכים ל Graveyard ביחד. אז אולי כשהם נכנסים ל Graveyard אז הם כבר נפרדים ובאותו רגע אין ליצור Flying? הפתרון מגיע בצורת חוקי Timing עדינים. שימו לב: היכולת של ה Soulcatcher היא Triggered Ability. אלו עולים לסטק מיידית ברגע שהתנאי לקיומם מתקיים. ההליכה של Enchantment ל Graveyard מתבצעת כ State based effect. הנ"ל מתבצעים בכל פעם ששחקן כלשהי מקבל קדימות. ולכן מה שקורה זה דבר כזה. היצור ילך לGraveyard, מה שיפעיל את האפקט של ה Soulcatcher. שימו לב Triggered effects עולים לסטק עוד לפני ששחקן כלשהו מקבל עדיפות! זה סוד העניין. בדיוק באותו רגע יעמוד השחקן הפעיל לקבל עדיפות, ואמרנו הרי ש State based effects מתבצעים בכל פעם ששחקן מקבל עדיפות, ולכן באותו רגע אפילו לפני שהשחקן הפעיל מקבל עדיפות ה Enchantment הולך ל Graveyard (ותכלס זה מתבצע באותו זמן שהיצור הולך ל Graveyard, כי לא נחשב שיש הבדלי זמן בינהם). כלומר, כל העניין נובע מהבדל מזערי בין מתי מופעלים Triggered Effects למתי מופעלים State based effects... ואתם בטח חשבתם שזה היה פשוט. עבדתי עליכם.

6. כוח אווירי. שימו לב למה רשום על הגרגויל. When an opponent plays a creature spell כלומר, הגרגויל הופכת ליצור כאשר ה Monk עדיין על ה Stack, וכאשר הוא נכנס למשחק, ורק אז מחפש Enchantment להרוס, הגרגויל כבר לא Enchantment. אופס...

7. ה Windreader אכן ניצל כי הוא לא מטרה חוקית בזמן ה Resolve ולכן ה Ghastly Demise מבוטל. הפואנטה פה היתה שב Ghastly Demise רשום nonblack ולא טריוויאלי שניתן לשנות את זה כשזה מופיע כחלק ממילה ולא בפני עצמו. יצא Ruling שאומר שאפשר, ולכן אפשר. מן הסתם רובכם לא הייתם מודעים לקושי הזה בכלל

8. 5 נזק. אין שום בחירה. ה Fury "שואל" את הקלף "מה ה Converted Mana Cost" שלך? הוא מקבל 2 תשובות. 1 ו- 4. הוא מצפה לאחת, ולכן הוא פשוט צובר את שתיהן. את התשובה לשאלה הזאת יש ב FAQ של Invasion.
לא מפתיע שכמעט כולכם נפלתם בזה. השימוש ב Split Cards נעשה בצורה מאוד אינטואיטיבית, ולא הרבה טורחים לקרוא את המעמד הפורמלי של הקלפים הללו.

9. הוא יוכל להחזיר את ה Shade's form. כמו שאמרנו קודם, האנצ'נטמנט והיצור הולכים ביחד ל Graveyard, וכאשר היצור כבר יחזור למשחק, ה Shade's form אכן תהיה ב Graveyard ומטרה חוקית בהחלט.

10. חוק עלום במקצת אומר שהצבע של Permanent הוא הצבע של הקסם שהביא אותו למשחק. זה בדרך כלל הצבע של המאנה קוסט שלו, אבל כפי שאתם רואים, קיימים Exceptions. ולכן, אם הגנומים הפכו את ה Snitch לחסר צבע בזמן ההטלה, הוא ישאר חסר צבע למשך כל חייו האומללים. מה שאומר שהוא יוכל להשפיע על ה Angel. אבל האם ניתן להוריד Protection from Black ליצור שכתוב עליו Protection from All colors? מסתבר שכן. Protection from All colors נחשב כ-5 יכולות שונות, ורק מטעמי חיסכון במקום זה נכתב בצורה הזאת. מסתבר שהניסוח מוצלח כי רובכם לא התבלבלתם.
Psionic Beasts. Top of the food chain and climbing.

Psibeast
Administrator
הודעות: 2944
הצטרף: 20/10/2001 , 2:00
מיקום: קריות
יצירת קשר:

שליחה על ידי Psibeast » 15/2/2004 , 22:29

פתרונות מלאים לחידון מס' 5 - Psibeast:

1. Maro אכן חי. מוות של יצורים כתוצאה מנזק או ירידת ה Toughness שלהם ל-0 הוא State Based Effect. הנ"ל נבדקים בכל פעם ששחקן עומד לקבל קדימות, וזה לא קורה עד אשר הקסם מסתיים לחלוטין, וברגע זה יש כבר קלפים ביד ומארו (קיצור של Mark Rosewater למי שלא יודע) הוא 7\7.

2. א. כן, מותר ל Spitting Gourna לחסום Elvish Riders. זאת מכיוון שכתוב על ה Gourna שהיא מסוגלת לחסום כאילו היה *לה* Flying, לא שהיא מסוגלת לחסום יצורים שיש להם Flying. הרחבה נוסח "מאחורי הקלעים". אם מסתכלים בזכוכית מגדלת על מה שקורה בזמן הכרזת מגינים רואים משהו כזה:
בתחילת שלב הכרזת מגינים, השחקן המגן בוחר אילו יצורים יחסמו אילו יצורים. ברגע שהשחקן מסיים לעשות זאת, נבדקת חוקיות החסימה. אם החסימה אינה חוקית המשחק חוזר חזרה לתחילת שלב הכרזת מגינים, ואם החסימה כן חוקית, אז עולים על הסטק כל ה Triggered Effects שאמורים לעלות בתחילת שלב הכרזת מגינים, או שנוצרו כתוצאה מהחסימה, ואז השחקן הפעיל מקבל קדימות.
מה שבעצם Spitting Gourna אומרת, זה שבבדיקה שמתבצעת לאם חסימה חוקית או לא, השחקן השולט על הגורנה רשאי להחליט שהיא תחשב כחוסמת חוקית לכל דבר שדורש Flying בכדי לחסום אותו. במילים אחרות, לצורך בדיקת חוקיות חסימה בלבד, לגורנה יכול להיות Flying.
ב. כאן רובכם נפלתם. גם מי שידע שהגורנה רשאית לחסום את האלפים, לא ידע שהיא רשאית גם להחליט שהיא לא מסוגלת. כמו שפירטתי קודם, מכיוון שרשום שהגורנה רשאית לחסום כאילו היה לה Flying, היא רשאית גם לחסום כאילו *אין* לה Flying. ואז יש 2 אפשרויות. או שהשחקן המגן יחליט שהגורנה לא יכולה לחסום כאילו יש לה Flying, ואז הוא לא יוכל לחסום כלום, או שהוא יחליט שהיא כן יכולה, ואז הוא יאלץ לחסום את ה Elvish Riders בגלל ה- Lure.

3.
א. לא, הוא לא יכול לבטל Malice בעזרת Gainsay. ברגע שקלף מפוצל על הסטק, קיים רק חציו על הסטק, ולכן הוא נחשב כשחור בלבד, ו Gainsay לא יכולה לבחור אותו כמטרה.

ב. לקלף מפוצל יש שני סטים של נתונים בכל מקום מלבד הסטק. לכן אין קלף במג'יק ששמו הוא רק "Malice". השחקן שמשחק את Meddling Mage יהיה חייב לבחור Spite/Malice, וזה יעצור את שני החצאים של הקלף. אגב, בשום מקום לא רשום שהשחקן חייב לבחור שם של קלף שכבר קיים, אבל Rune Horvik אומר שכן חייבים לבחור שם של קלף קיים.

4. לאדמות אין Creature Type, גם כאשר הופכים אותם ליצורים, ולכן לא ניתן להרוג אותם עם Extinction. Lands אגב, לא נחשב כ Creature Type אלא כ Card Type, לכן מי שאמר שניתן לבחור Lands נכשל עוד בשלב בחירת Creature Type חוקי לקסם. בחירת סוג יצור חייבת להיות מתוך רשימה קיימת של סוגי יצורים שקיימים במג'יק.

5. המונח "נזק עולה על הסטק" קצת מטעה בכך שהוא גורם לאנשים לחשוב שכל נתוני הנזק ננעלים. למעשה מה שעולה על הסטק הוא "Damage Assignment", והוא עניין כמותי בלבד. בדיקת נתוני הנזק כמו צבעו או מקורו מתבצע ב Resolve של הנזק, ובשלב זה המונגרל כבר שחור, ולכן הנזק מגיע ממקור שחור, וה Strands לא עוזרים.

6. קצת Trample בשביל הנשמה...
א. עוברים לשחקן 4 נזק. בשלב ה Damage Assignment לא ניתן לחלק נזק ליצור, ולכן כל 4 נקודות הנזק עוברות לשחקן.
ב. 3 נזק. יש לחלק למונגרל מספיק נזק כך שיהיה נזק קטלני בהתאם ל Toughness שלו. במקרה הזה, על המונגרל יש כבר נזק אחד, ולכן מספיק לשים עליו רק עוד נזק אחד בכדי שהנזק יהיה קטלני. השאר עובר לשחקן.
ג. 0-3 נזק, למרות שקיבלתי גם את התשובה 0 כנכונה (כי אנשים בוחרים בדרך כלל במקרה האופטימלי). השחקן המתקיף בוחר איך לחלק את הנזק על היצורים החוסמים. המגבלה היחידה היא שחייבים לחלק נזק קטלני ליצור בכדי שנזק יעבור. אז הנזק של הפיל כבר בטוח הולך על Anurid. ה Wurm חייבת להשלים עוד 1 נזק בכדי שהנזק יהיה קטלני, ואת שאר ה-3 זה כבר בחירתו של השחקן המתקיף כמה הוא רוצה שיעבור.

ד. רק אדם אחד ענה נכון על השאלה הזאת. זאת מכיוון שכמעט אף אחד כאן לא יודע בדיוק מה זה Banding. צפו לכתבה על היכולת המעניינת הזאת בקרוב במאחורי הקלעים. התשובה הנכונה כאן היא 0-3 גם כן. השחקן ששולט על יצור עם Banding בחסימה מחלק את הנזק של התוקפים במקום השחקן התוקף ורשאי לעשות את הבחירה במקומו כל עוד מדובר בחלוקת נזק חוקית. כל חלוק מ 0 נזק עובר ועד ל- 3 נזק עובר היא חוקית.

7. ה Warrior En-Kor חי, וה Border Patrol מת כתוצאה מהאפקט של הבזיליסק. Damage Redirection לא משנה את מקורו של הנזק, וזה נחשב כאילו הבזיליסק עשה את הנזק בעצמו ל Border Patrol. ה Warrior En-Kor לא מת כי בסופו של דבר הבזיליסק לא עושה לו נזק.

8. הדרישות על חסימה בכדי שהיא תהיה חוקית במצב זה:
א. כל היצורים של שחקן ב' חוסמים (מכיוון שכולם מסוגלים לחסום את האלפים).
ב. כל יצור שחוסם, חייב לחסום את אחד האלפים.
זהו. זה אומר שיתכן ששני האלפים נחסמים, או שרק אחד מהם נחסם, בחירתו של השחקן המגן איך לחלק את המגינים בין שני האלפים.

9. חוק ה Legends קובע: לא יתכנו במשחק שני Legends עם אותו שם. כ- State Based Effect מושמדים כל העותקים של Legend מסויים מלבד העותק שהיה Legend הזמן הרב ביותר.
כאשר שחקן ב' מוריד את ה Morph Dude שלו עם הפנים כלפי מעלה, הוא ה Morph Dude היחיד במשחק. לשחקן א' יש יצור 2\2 חסר שם, סוג יצור ויכולות, ובטח שהוא אינו Legend. לכן שניהם מתקיימים בהרמונייה במשחק. 2 תורות מאוחר יותר, כששחקן א' הופך את ה Morph שלו עם הפנים כלפי מעלה, יש שני Legends עם אותו שם במשחק. חוק ה Legends מופעל, וכ- State Based Effect מת העותק שהיה Legend פחות זמן, וזהו כמובן המורף של שחקן א' שרק הפך ל Legend לפני שניה, והתבאס לגלות את בן דמותו במשחק.

10. שחקן א' אכן יקבל טוקנים. רק בגלל שהוא עבר ריגנרציה, זה לא אומר שהוא לא חטף את הנזק. להפיך, אם הוא לא חטף נזק, למה הוא היה זקוק בכלל לריגנרציה? הריגנרציה לא מונעת את הנזק, היא רק מונעת מהיצור ללכת ל Graveyard בעקבות הנזק הנ"ל, ומסירה את הנזק אחרי שהוא התבצע כבר.
Psionic Beasts. Top of the food chain and climbing.

נעול

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 0 אורחים