באנים בEDH

בין אם זה קלף בודד או הקומבו הלוהט בשוק, חבילה תחרותית או משחק בין חברים זה המקום

מנהלים: kabanist, Navidshi

שלח תגובה
סמל אישי של משתמש
demonic sengir
I Am Tutor
הודעות: 1943
הצטרף: 21/2/2006 , 21:28
מיקום: מעונות

שליחה על ידי demonic sengir » 18/8/2013 , 13:50

Tomer Cory כתב:במקום להביא לה באן תשחק יותר רימובלים זולים והכל יהיה בסדר
אז במקום באן לאורבורג שאנשים ישחקו wasteland\strip mine\ghost quarter.
How is my whisky cup doing?

munchlax
MTGil Wizard
הודעות: 715
הצטרף: 01/4/2011 , 18:44

שליחה על ידי munchlax » 18/8/2013 , 14:38

משחקים את כל אלה. הבעיה היא שEternal witness, crucible of worlds ועוד מיליון Playbles אחרים פשוט מחזירים את זה.
Munchin All Day Long

סמל אישי של משתמש
מרווין
מארגן טורנירים
הודעות: 3918
הצטרף: 12/7/2005 , 14:16
מיקום: חיפה

שליחה על ידי מרווין » 18/8/2013 , 15:36

זהירות! חפירה לפניכם!
!!!!!!!!

אני רוצה לנסות להסביר למה בכלל הדיון הזה פה. אנחנו כמה חבר'ה בחיפה שמשחקים די הרבה EDH אפשר לומר. ובגלל שזו סביבה קבועה באופן טבעי מתפתח מטאגיים.
במטאגיים שאצלנו אנחנו אוהבים דברים מאוד מסויימים (למשל: גיוון, חבילות CA שנוטות לקומבו, אפקטי שכפול וניצול של הגרייביארד, ועוד....) וכפועל-יוצא יש קריטריונים מאוד ברורים שהופכים קלפים לשבורים:
קלף כמו Consecrated Sphinx הוא משהו שלא משנה באיזה שלב תוריד אותו הוא יהפוך לחלוטין את המשחק, כל מה שהיה לפני ילך לעזאזל וכל המשחק יתמקד בו עד שמישהו יצליח להיפטר ממנו. וזה בלי לדבר על מה קורה אם יש clone... אז החלטנו כקבוצה ש- Consecrated Sphinx הוא קלף שמצדיק באן. אף אחד לא נהנה לשחק נגדו ולנצח איתו מרגיש מאוד זול.
בניגוד מוחלט לזה, Serra Ascendant עם כל הכבוד לא מתקרב ללהיות איום כלשהו על המטאגיים. ההבדל הקריטי בין השניים הוא שה-one drop החמוד הזה אמנם די חזק בתורות הראשונים, אבל ככל שהמשחק מתקדם הוא מאבד מהערך שלו. גם הדינמיקה של מולטיפלייר הופכת אותך למטרה עצומה אם אתה מוריד אחד כזה מוקדם וזה הופך את זה למהלך פחות רצוי מאשר נגיד ב 1 נגד 1. אז הוא לא עלה אפילו כמועמד שמצדיק באן.
אם אנשים יתחילו לשחק אצלנו בליגה יותר Serra Ascendants ונגיע למצב שהוא עושה טרור בקבוצה (ולא משנה מה אנחנו מכניסים כדי להתמודד איתו), אז הוא יהיה שווה דיון. אבל בגלל הסיבות שפירטתי לא סביר שמצב כזה יקרה (וגם בואו נודה באמת, זה שהוא 6/6 אמנם נראה מכובד, אבל זה בעצם אומר שכדי להרוג שחקן אחד אתה צריך לתקוף איתו 7 פעמים...).


העניין הוא גם שכמו שאמרתי אנחנו מאוד חזקים באפקטים של שכפול, ולכן אנחנו חייבים לאכוף איזשהו באן, אחרת מספיק שבנאדם אחד יריץ את הספינקס, אפילו אם הוא הוגן אצלו בדק, וזה יהיה כאילו שלא עשינו שום דבר.
אם יש תחושה שאנחנו עם אצבע קלה על ההדק זה לא נכון! אנחנו מדברים על הבאנים הרבה זמן מראש ומנסים שזה לא יגיע לזה. אבל לפעמים קלף כל-כך הורס את החוויה שאין ברירה.
demonic sengir כתב:
Tomer Cory כתב:במקום להביא לה באן תשחק יותר רימובלים זולים והכל יהיה בסדר
אז במקום באן לאורבורג שאנשים ישחקו wasteland\strip mine\ghost quarter.
קצת קרדיט, כבר שנה אנחנו סובלים מחבילות שמנצלות את השילוב הזה ובגלל זה אנחנו משחקים די הרבה קלפים שהמטרה שלהם היא להיפטר מ- Urborg+coffers:
Wasteland
Strip Mine
Ghost Quarter
Dust Bowl
Acidic Slime
Brutalizer Exarch
Reap and Sow
Decimate
ועוד ועוד....

הבעיה היא כפולה:
א] הדקים שמריצות Urborg+Coffers (מעכשיו אני אכתוב פשוט U+C) בדר"כ מריצות טוטורים יעילים (eg.: Expedition Map, Demonic Tutor, Vampiric Tutor, Sylvan Scrying, Reap and Sow, etc...) וגם דרכים להשיב את U+C במידה ואחד מהם/ שניהם נהרסים (eg.: Yawgmoth's Will, Life from the Loam, Eternal Witness, Petrified Field, etc...) ואז גם הפתרונות הטובים שלנו כביכול לא ממש עוזרים.
ב] גם אם אתה הורס את U+C מיד, בדר"כ מספיקה הפעלה אחת כדי להביא את עצמך למצב מנצח.

U+C גם סובל מ-"בעית הטיטאן" כמו שקראנו לזה - במקרים מסויימים אתה תעדיף לא להשמיד את Coffers כי יש לך Vesuva ביד ואז זה לא משנה שיש לך גם Strip Mine על הלוח...



עכשיו עידו - קודם כל, אני שמח שאתה מעלה הכל כאן באופן מסודר, כי הרבה יותר קל להתייחס לזה כשזה בפורום הזה.

אז מהמשחקים שיצא לי לשחק מאז שעשינו באן אני יכול להגיד לך שהרבה פחות משחקים נגמרו ב- "שיחקתי קופרס, עשיתי קומבו, derp derp derp...."
עם זאת, אני מסכים שהבעיה כאן היא עם קופרס (וגם אמרתי את זה כאן בת'רד).
יש הרבה אנשים שדווקא לא הוציאו את הקופרס מהדק, למשל ירדן שמשחק UB ולירן שמשחק UBG ושניהם פשוט מריצים קלפים פחות טובים כדי להנות מהקופרס. זה עדיין חזק, אבל זה פחות מנצח משחקים. בכל זאת לא אכפת לי לתת באן רק לקופרס, אפילו ש- Crypt Ghast מעצבן טיפה.

נעבור לשאלה האמיתית - איפה בדיוק אתה מותח קו בין קלפים טיפשיים כמו נויגייטור או ספינקס, לבין קלפים טפשיים כמו הפרימורדיאלים הירוק והשחור?
זה הכל תלוי במטאגיים של הקבוצה, יכול להיות שבקבוצות אחרות הם כולם קלפים כיפיים, אצלנו האפקטים האלו נהיים מעייפים משחק אחרי משחק אחרי משחק, בעיקר כי אצלנו כולם משחקים clone effects/mimic vat. זה אולי נראה לך כאילו זאת החלטה ראנדומלית של ארבעה אנשים, אבל מעורבים בזה כמעט כל השחקנים הקבועים של הליגה וכמעט תמיד מדובר בקלפים שאנחנו משחקים איתם הרבה ועושים לנו צרות הרבה מאוד זמן. אני לא מגזים כשאני אומר שאנחנו סובלים מ- U+C כבר שנה. גם כמו שכתבתי, אנחנו בדר"כ מריצים הרבה קלפים כדי לטפל בבעיה, אבל זה לא עוזר בכלל, כי מי שמשחק את U+C מכניס פתרונות לפתרונות שלנו ועם כל הכבוד איפה אתה מותח את הקו ומחליט כמה לקלף מותר לעוות את בניית החבילות? למה אני צריך להכניס לדק שלי 6 קלפים אוטומטית לפני שאני מתחיל לבנות אותה רק כדי לנסות ולהתמודד עם הקומבו השבור שלך?
אין ספק שהתשובה לא פשוטה ואין כאן צד נכון וצד לא נכון. זה הכל עניין של לנסות לאזן בין הכיף של שחקנים. ככל אנחנו קבוצה די פתוחה ויש אצלנו המון קלפים שבורים שאנחנו סבבה איתם (Survival, Cradle, Earthcraft, just to name a few) ואפילו קלפים שהם לא בבאן אלא יש לנו הסכם ג'נטלמנים שלא נשחק לעולם פשוט כי הם מסריחים (Teeg, Vorinclex ועוד). בגלל זה הרעיון שדניאל הציע היה לעשות באן לאורבורג ולא ולקופרס. אני אישית לא יודע אם זה באמת הפתרון לבעיה, אני רק יודע שקיימת בעיה כי יותר מדי משחקים נגמר ב- U+C וכמו שאמרנו אנחנו אוהבים גיוון.
אפילו ליניב בדק wanderer שעם כל הכבוד, בחיים לא שיחק tooth and nail עם entwine ולא ניצח את אותו משחק, עם או בלי קומבו אינסופי.
זה מאוד עצוב להודות בזה, אבל זה ממש לא נכון. היו הרבה פעמים ש- T&N לא הציל אותי, בעיקר כי אני בכוונה לא משחק דברים יותר מדי מופרעים איתו. הכי נורא שאני יכול לעשות זה Kiki-Jiki+Mystic Snake או Zegana+Terastodon, ואני לא אומר שזה רע, אבל זה בהחלט לא סוף העולם וזה בפירוש הקלף הכי חזק בחבילה שלי.

בנוגע להערות הצד שלך - גם לי אין בעיה איתך, ואם זה לא היה ברור אז אני אומר עכשיו חד וחלק שזה לגמרי בצחוק כשאני אומר לך שהדקים שלי הן המקוריות, או כשאני אומר "דיבז" על איזושהי חבילה. מצדי תביא את הקאליה או הוונדרר שלך, אני לא אעלב.
אבל ביחד עם זאת, המשחק יותר כיף כשלכל אחד יש את הגנרל היחודי שלו. מאחר ולי ולך יש כמה חבילות זה לא כזה משנה כי אפשר להתפשר, אבל לסטולר יש רק את מימיאופלזם אז צריך להפעיל שיקול דעת.
אגב, לא יודע אם אתה מודע לזה, אבל אני כבר איזה 3 חודשים רוצה לבנות Ghave אבל עוצר את עצמי כי כולם אומרים לי: "אסור לך, ירדן וסופר כבר משחקים את זה".

סמל אישי של משתמש
jamanta
MTGil Wizard
הודעות: 1783
הצטרף: 26/5/2004 , 9:36
יצירת קשר:

שליחה על ידי jamanta » 18/8/2013 , 18:58

יניב אסור לך!!!!
חוץ מזה יופי של פוסט...
הגודל אוהו קובע....

IS130
MTGil Apprentice
הודעות: 78
הצטרף: 05/4/2012 , 10:59

שליחה על ידי IS130 » 19/8/2013 , 23:44

כדי שלא יגידו שאני לא בסדר, גם אני אתלה שלט
!!!!!!חפירה!!!!
:P

יניב, אני שמח שהתייחסת לכל הנקודות בפוסטים שלי, ובצורה מסודרת, כבר פחדתי שאף אחד לא יעשה את זה, תודה:P
אני לא מנסה להתווכח וכשאני אצטרך, אני אכריז שטעיתי ואזרום עם הבאן, אבל בינתיים אני ימשיך בדיון בתגובה לדברים של יניב

נתחיל מזה שאני יודע טוב מאוד כמה U+C היו בליגה, צחקתי על זה עם הרבה אנשים הרבה פעמים, לא צחוק של בדיחה אלא של צחוק של עצב, מלווה באמירה שעד כמה שזה עצוב, גם אם אתה חמש צבעים שהשחור הוא הכי פחות חשוב מביניהם ואין לך U בדק, אתה תמיד יכול לדחוף C, כי משחק של ארבעה אנשים בטכניון בלי U על הלוח לא יכול להיות
אם זאת, אני יכול להגיד במלוא הכנות שהGHAVE שלי והDAMIA של לירן היחידים שבאמת ניצלנו את זה, חיפשנו את זה, החיינו את זה ואולי אפילו היינו תלויים בזה, ובהתחשב בכמות פעמים שאני מגיע , וכמות הפעמים שאני משחק עם GHAVE ולא עם MAYAEL מתוך כמות הפעמים שאני משחק EDH, כאילו מה, עשיתם לזה באן בגלל לירן? לא, אז להלן סימולציה -

שחקנים A, B ו-C משחקים EDH כי אין להם כוח לדראפט, EDH זה הרבה יותר כיף
שחקן A משחק דק קומבו שחורה שכמעט תמיד מסיימת משחק עם קופרס
שחקן B משחק דק רגילה - גנרל מגניב שיש לו סינרגיות מגניבות עם קלפים בדק, עם זאת הדק לא תלוייה בו ובשורה התחתונה היא מנצחת מנזק וכל פעם בדרך אחרת
שחקן C לא רלוונטי - נתייחס אליו בתור השחקן עם חוויית ההפסד
שחקן A ניצח X פעמים ושחקן B ניצח Y פעמים, כאשר Y גדול מ X (זה לא בהכרח נתון קבוע, אני רק מציג דוגמא אמיתית כי בשורה התחתונה אני ולירן ממש לא השחקנים עם האחוזי ניצחון הכי גבוהים בליגה, אלא אם כן כשאני לא שמה לירן מנצח כל הזמן ואני לא יודע, ואם זה באמת המקרה מצדי תפסלו את כל הפוסט)
שחקן A ניצח כל משחק בעזרת המנה מקופרס בעוד שחקן B ניצח כל פעם עם אחד מעשר הפפצות בדק שלו (בוא נניח שהם שיחקו 100 משחקי דוגמא וכל קלף של שחקן B ניצח 0.1Y)
בואו לרגע נפרגן לשחקן B אחוזי ניצחון מדהימים של פי 2 מהדק קומבו, מה זה אומר?
שלמרות ששחקן B ניצח שני שליש מהמשחקים ששחקן C הפסיד בהם, שחקן C מרגיש שהוא הפסיד לU+C פי חמש פעמים מלכל קלף אחר, ויש סיכוי טוב שכאן טמונה הבעיה
א] הדקים שמריצות Urborg+Coffers (מעכשיו אני אכתוב פשוט U+C) בדר"כ מריצות טוטורים יעילים (eg.: Expedition Map, Demonic Tutor, Vampiric Tutor, Sylvan Scrying, Reap and Sow, etc...) וגם דרכים להשיב את U+C במידה ואחד מהם/ שניהם נהרסים (eg.: Yawgmoth's Will, Life from the Loam, Eternal Witness, Petrified Field, etc...)
תן לי לעזור לך
realms uncharted
crop rotation
crucible of worlds
knightof reliquary
sun titan
regrowth
אני אהיה פייר, אין לי בדק 3 מהקלפים שאתה כן רשמת, אבל עדיין מדובר ב12 קלפים שכל המטרה שלהם זה לחפש/להחיות U+C
כמה פצצות אתה צריך בדק כדי לשחק אחת בזמן סביר בהתחשב בכמות שליפות ובכמות צמצום-לנדים-בדק שיש בפורמט?5?7?
העובדה היא שגם לי וגם ללירן, אין לא חצי ולא אפילו רבע מהכמות פתרונות, רמובלים ומאס רמובלים שהיינו רוצים בדק שצריכה לבנות לוח ולהגן על עצמה, כי כל המקום בדק מבוזבז על חלקי קומבו וטוטרים...
"שיחקתי קופרס, עשיתי קומבו, derp derp derp...."
גם אם אתה הורס את U+C מיד, בדר"כ מספיקה הפעלה אחת כדי להביא את עצמך למצב מנצח.
איש חכם אמר שזה "מאוד עצוב להודות בזה, אבל זה ממש לא נכון" - אני כולה צריך יד אחת כדי לספור את הפעמים שזה קרה לי מתוך הרבה משחקים, ועוד ישארו לי אצבעות להחזיק את הקלפים שלי, האמת שהיא שבד"כ אני דווקא משתמש במנה מהקופרס בשביל בכלל להתקרב לקומבו, לפחות שני תורות, שזה יותר ממה שצריך כדי לטפל בה במשחק מולטיפלייר שכל האויבים יודעים שיש לי אורבורג בדק ושומרים לה את הרמובל
עם כל הכבוד איפה אתה מותח את הקו ומחליט כמה לקלף מותר לעוות את בניית החבילות? למה אני צריך להכניס לדק שלי 6 קלפים אוטומטית לפני שאני מתחיל לבנות אותה רק כדי לנסות ולהתמודד עם הקומבו השבור שלך?
לפי התאריך של ההודעות כאן אתם עשיתם באן לאורבורג לפני חודש
עכשיו בכל הכנות, הוצאת משהו מהדק בגלל זה? אני אשמח לדעת מה הוצאת, מה הכנסת במקום, ומה ההרגשה שלך לגבי ההחלפה אחרי כמה משחקים, נטו מסקרנות
בתכלס שנינו יודעים, שרוב הקלפים שרשמת שיש לכם בדקים "נגד אורבורג" הם הרבה יותר כלליים והרבה יותר טובים מאשר knight of reliquary או LFTL או REALMS UNCHARTED שברגע שאני יוציא את האורבורג, לא יעשו בדק שלי אפילו חצי ממה שהם עשו לפני זה

בינתיים אני אשים בghave תחליפים, בהנחה שבכלל יהיה לי זמן לבוא לליגה:P, אם זאת אשמח אם תהרהרו במה שאמרתי כאן - אתם מרגישים שאני מנצח כל פעם עם קופרס, בעוד שאני מרגיש שאני מנצח כל פעם עם טוטור אחר, בדיוק כמו שדקים שהם לא קומבו מנצחות כל פעם עם יצור אחר, וכשאני עוד מנצח פחות מהם, אז בכלל נוצר מצב מבאס - תנו לכל אחד לנצח בדרך שלו, אל תסתכלו כל פעם לאיזה קלף הפסדתם, בתכלס הדקים שאתם הורסים הם ממש לא הדקים הכי טובות בליגה.

בקשר להערה הצדדית - הדק קומנדר האמיתית הראשונה שלי הייתה BUG, ותאמין לי שאני רק מחכה שסטולר ולירן יבנו עוד משהו כדי להחזיר אותה לתפקוד בליסט חדש, עד אז, כמו שאמרת, נגד אנשים כמוך או כמו אלמוג עם הרבה דקים, אני אשמח להביא עוד דקים שיש לי, תודה:P

Navidshi
Judgmental Bastard
הודעות: 16994
הצטרף: 06/9/2004 , 11:52

שליחה על ידי Navidshi » 20/8/2013 , 4:53

אתם מרגישים שאני מנצח כל פעם עם קופרס, בעוד שאני מרגיש שאני מנצח כל פעם עם טוטור אחר
אני יכול להבין את הרצון לשחק tutors, אבל אישית אני מעדיף להשתמש בהם כדי לחפש פתרונות לאיומים, או איומים מיידיים. כשאתה משתמש בהם כדי לחפש חלקי קומבו, וביחוד אם יש לך מבחר רחב של tutors שכולם מכוונים בעיקר לקומבו אחד מסוים, החבילה שלך הופכת להיות צפויה להפליא. העובדה שבניית חבילות כוללת את כל הקלפים שיצאו אי פעם, אבל רק בעותק אחד ממחישה שהמטרה העיקרית של EDH היא גיוון. אם כל משחק שלך מתרכז בחיפוש אחר קלף אחד... לא פלא שזה מפריע לאחרים.
אבל לסטולר יש רק את מימיאופלזם אז צריך להפעיל שיקול דעת.
למה? תשחקו כולכם Mimeoplasm, זה יכול להיות מגניב כשכולם ממלאים את בתי הקברות במטרות איכותיות וה-Mimeoplasm מונע recursion בצורה מעוררת קנאה שמעודדת גיוון.

ה-legendary rule החדש ממילא מקטין את הבעייתיות של שני שחקנים עם אותו גנרל, אבל ל-Mimeoplasm אף פעם לא הייתה בעיה כזו.

סמל אישי של משתמש
מרווין
מארגן טורנירים
הודעות: 3918
הצטרף: 12/7/2005 , 14:16
מיקום: חיפה

שליחה על ידי מרווין » 20/8/2013 , 10:18

IS130 כתב:שהGHAVE שלי והDAMIA של לירן היחידים שבאמת ניצלנו את זה, חיפשנו את זה, החיינו את זה ואולי אפילו היינו תלויים בזה
ומה עם דניאל, מה הוא עז? הוא שודד הכספות הכי גדול אצלנו.
וחוץ משלושתכם יש את ירדן ואת סטולר שגם משחקים כמות גדולה של קלפים שמסתמכים על U+C.
למרות ששחקן B ניצח שני שליש מהמשחקים ששחקן C הפסיד בהם, שחקן C מרגיש שהוא הפסיד לU+C פי חמש פעמים מלכל קלף אחר, ויש סיכוי טוב שכאן טמונה הבעיה...... אתם מרגישים שאני מנצח כל פעם עם קופרס, בעוד שאני מרגיש שאני מנצח כל פעם עם טוטור אחר, בדיוק כמו שדקים שהם לא קומבו מנצחות כל פעם עם יצור אחר, וכשאני עוד מנצח פחות מהם, אז בכלל נוצר מצב מבאס - תנו לכל אחד לנצח בדרך שלו, אל תסתכלו כל פעם לאיזה קלף הפסדתם, בתכלס הדקים שאתם הורסים הם ממש לא הדקים הכי טובות בליגה.
אז שוב, זה לא באן שמכוון ספציפית נגדך. הבעיה היא שיש לפחות 5 אנשים ש- abuse the crap out of השילוב של U+C וזה עוד בלי לדבר על האנשים ש"רק" מריצים U+C בלי להקדיש מקום להמון טוטורים ורקורסיה (למשל, ה- Oona של גבי, ה-Sygg של נירוס, ה- Skullbriar של אלמוג ועוד כהנה וכהנה דוגמאות....). ואני לא מאשים אותם, באמת אין הרבה סיבות לא לשחק את זה אם אתה משחק שחור. וזאת הבעיה.
גם כמו שרן אמר, זה שאתה (או כל אחד אחר) מנצח כל פעם עם טוטור אחר זה לא באמת משנה - אתה מנצח בפועל עם אותו המנוע: אורבורג+קופרס, הרבה מאנה, ואז לולאה אינסופית/ מאוד גדולה של דברים שקשה להגיב אליהם. אני אתן דוגמה מהאזאמי שלי: אני בדר"כ מנצח איתה באמצעות קומבו של PalinCrohn + Caged Sun + Blue Sun's Zenith, אבל כשגיליתי שזה קורה הרבה הכנסתי לדק עוד דרכים לנצח (Laboratory Maniac, Memnarch...) כדי שהמשחקים לא יהיו תמיד אותו דבר (ואפילו אז רוב האנשים מרגישים שהמשחקים הם אותו דבר אז אני משתדל לשחק עם אזאמי רק פעם בירח כחול).
מה שאתה אומר לגבי התחושה שמפסידים לשילוב יותר ממה שהוא באמת מנצח, הבעיה שלי היא לא רק מי מנצח, אלא כמה מעצבן זה שכל המשחק מתרכז בזה ( i.e. "בעיית הטיטאן").
העובדה היא שגם לי וגם ללירן, אין לא חצי ולא אפילו רבע מהכמות פתרונות, רמובלים ומאס רמובלים שהיינו רוצים בדק שצריכה לבנות לוח ולהגן על עצמה, כי כל המקום בדק מבוזבז על חלקי קומבו וטוטרים...
אוקיי, אז אם נעשה באן ל U+C אנחנו בעצם עוזרים לכם, כי אז יהיה לכם מקום לשחק את כל הקלפים שאתם רוצים ; )
וברצינות, אתם משחקים דק קומבו אז זה חלק מהמחיר שאתם נאלצים לשלם על קונסיסטנטיות. אל תכעס אם אני לא מרחם עליכם.
אני כולה צריך יד אחת כדי לספור את הפעמים שזה קרה לי מתוך הרבה משחקים, ועוד ישארו לי אצבעות להחזיק את הקלפים שלי, האמת שהיא שבד"כ אני דווקא משתמש במנה מהקופרס בשביל בכלל להתקרב לקומבו, לפחות שני תורות, שזה יותר ממה שצריך כדי לטפל בה במשחק מולטיפלייר שכל האויבים יודעים שיש לי אורבורג בדק ושומרים לה את הרמובל
לא אמרתי שהפעלה אחת מנצחת, אלא מביאה אותך למצב מנצח. לרוב מי שמאיץ באקסטרה 9 מאנה נמצא בעמדת יתרון מטורפת בהנחה שיש לו קלפים טובים בדק.
חוץ מזה, אולי אצלך אין קומבואים או דברים יותר מדי הרסניים לעשות עם כל כך הרבה מאנה, אבל רוב האנשים כן יכולים להפוך את אורבורג למנוע, בין אם זה באמצעות PalinCrohn, או Increasing Ambitions, או Deathcloud.
עכשיו בכל הכנות, הוצאת משהו מהדק בגלל זה? אני אשמח לדעת מה הוצאת, מה הכנסת במקום, ומה ההרגשה שלך לגבי ההחלפה אחרי כמה משחקים, נטו מסקרנות
אני לא מוציא עדיין שום דבר, בעיקר כי אני רוצה לוודא שקופרס באמת נחלש.
הבעיה שאנשים עדיין משחקים קופרס אז אני בכל מקרה משאיר חלק מהתשובות. אבל כמו שזה נראה עכשיו המצב הרבה פחות חמור ממקודם.
בתכלס שנינו יודעים, שרוב הקלפים שרשמת שיש לכם בדקים "נגד אורבורג" הם הרבה יותר כלליים והרבה יותר טובים מאשר knight of reliquary או LFTL או REALMS UNCHARTED שברגע שאני יוציא את האורבורג, לא יעשו בדק שלי אפילו חצי ממה שהם עשו לפני זה
היי, היי, Knight ו- LFTL עדיין טובים ממש, אני מבקש לא לזלזל. Realms Uncharted הוא באמת קצת מסריח.
Navidshi כתב:
אבל לסטולר יש רק את מימיאופלזם אז צריך להפעיל שיקול דעת.
למה? תשחקו כולכם Mimeoplasm, זה יכול להיות מגניב כשכולם ממלאים את בתי הקברות במטרות איכותיות וה-Mimeoplasm מונע recursion בצורה מעוררת קנאה שמעודדת גיוון.

ה-legendary rule החדש ממילא מקטין את הבעייתיות של שני שחקנים עם אותו גנרל, אבל ל-Mimeoplasm אף פעם לא הייתה בעיה כזו.
פה אנחנו כבר קצת גולשים להעדפה האישית שלי, אבל אני מוצא שאני יותר נהנה כשכל דק בשולחן מנסה לעשות משהו שונה: זה לא רק שיש פעמיים מאותו גנרל (במקרה הזה זה באמת לא רלבנטי), אלא העובדה שמדובר ב-2 חבילות דומות מתוך 4 הופך את המשחק לפחות מעניין בעיניי.
המשחק הכי גרוע שיצא לי לשחק בזמן האחרון היה כזה: שחקן א' משחק Sisay, שחקן ב' משחק Trostani, שחקן ג' משחק Rhys the Redeemed ושחקן ד' משחק דק Lazav \ Clone-O-Rama.

סמל אישי של משתמש
TV-R-US
MTGil Wizard
הודעות: 3010
הצטרף: 10/12/2006 , 1:33
יצירת קשר:

שליחה על ידי TV-R-US » 20/8/2013 , 12:29

שחקן C לא רלוונטי - נקרא לו אלמוג
:green:
My first girlfriend turned into the moon
ליגת הטכניון בפייסבוק: https://www.facebook.com/groups/1659351194292050/" target="_blank

IS130
MTGil Apprentice
הודעות: 78
הצטרף: 05/4/2012 , 10:59

שליחה על ידי IS130 » 21/8/2013 , 0:23

כתבתי עוד שורה ארוכה של פסקאות שאמורה להתנגד לפסקאות של יניב, וקלטתי שהיא מאוד דומה להודעות הקודמות שלי, ושליניב כנראה תהיה תשובה שתהיה מאוד דומה להודעות הקודמות שלו, אז מחקתי הכל (יכולתי ללכת לישון לפני שעה :cry:)

בשורה התחתונה, הויכוח הזה לא מוביל לשום מקום. אני משחק בעיקר נגד יניב ואלמוג, עם קצת סטולר וניר, קצת פחות ירדן ולירן, ממש מעט גלמן ודין, ובחודשים האחרונים אני בכלל לא חושב ששיחקתי נגד דניאל, גבי או בועז - ככה שאפילו אם היה לי סיכוי להגן על U+C כשלעצמם, לדעה שלי אין מספיק משמעות במטה גיים שלנו, ככה שבינתיים (לא בקטע רע חס וחלילה) כל עוד לפחות שניים מהשלוש שנגדי מסכימים עם הבאן (והרושם הוא שבד"כ זה יהיה כל השלוש) ברור מה אני צריך לעשות בהתחשב באהבה שלי לEDH והרצון שלי לשחק עם מישהו חוצ מאח שלי:P

סמל אישי של משתמש
TV-R-US
MTGil Wizard
הודעות: 3010
הצטרף: 10/12/2006 , 1:33
יצירת קשר:

שליחה על ידי TV-R-US » 21/8/2013 , 9:34

לשחק דקים לא שחורות? :P
תביא עוד דקים, לי ממש לא אכפת אתה יודע
My first girlfriend turned into the moon
ליגת הטכניון בפייסבוק: https://www.facebook.com/groups/1659351194292050/" target="_blank

סמל אישי של משתמש
TheCheat
MTGil Wizard
הודעות: 1685
הצטרף: 01/1/2007 , 20:22
מיקום: חיפה

שליחה על ידי TheCheat » 21/8/2013 , 10:53

הדיון הזה די מעניין, באופן כללי לדעתי אנשים צריכים לוותר על קצת פצצות בדק שלהם ולשחק דברים כמו Phyrexian Furnace בדק שלהם כיוון שהסיבה של "נורא קל להחזיר C, U או טיטן וכל המשחק סובב סביב זה היא סיבה שנובעת רק כי אנשים רוצים למלא את הדקים שלהם בכל טוב במקום ב-Utility למניעת דברים שבורים. בתקופה שכן היה לי זמן לשחק (כן, הייתה כזאת...) לא הייתה שום בעייה עם C ו-U. בניגוד ללנד כמו Tolarian Academy שמביאה יותר מדי מאנה ללנד, C צריך קלף ספציפי בשביל להביא יותר מדי מאנה ללנד, לא סתם דברים על הלוח (גם אם יש מלא טוטורים להביא את הקלף המדובר - U, יש מספיק שילובים של שני קלפים ב-EDH שקל יחסית להביא ועושים הרבה, לפעמים אפילו מנצחים ולא רק מביאים מאנה).

וסתם כי אני יכול ובא לי, איך היה נראה הבאן ליסט שלי + הסברים + דברים שלא מופיעים:

Ancestral Recall, Black Lotus, Library of Alexandria, Mox Sapphire, Mox Ruby, Mox Pearl, Mox Emerald, Mox Jet, Time Walk - דה
Trade Secrets, Karakas, Consecrated Sphinx, Limited Resources - עובדים באופן מעצבן מאוד בפורמט (כשיש יותר מספינקס אחד)
Channel - די כמו Moxים וכו', יותר מדי מאנה יחסית לעלות.
Tolarian Academy, Gaea's Cradle - יחסית ללנד מספקים יותר מדי מאנה בלי יותר מדי עבודה.
Biorhythm, Coalition Victory - מקצרים את המשחק או מסיימים אותו באופן פתאומי וחד, אפילו אם הם דורשים קצת עבודה.
Tinker - שילוב של טוטור ביחד עם תוספת ענקית של מאנה.
Time Vault, Panoptic Mirror - אינסוף תורות ביותר מדי קלות.
Protean Hulk - כשזה עושה טריגר ניצחת.
Yawgmoth's Bargain, Griselbrand - בגלל כמות החיים בפורמט הם עושים יותר מדי יחסית לעלות שלהם.
Gifts Ungiven - טוטור טוב מדי לפורמט שבקלות מנצח אחרי האנטאפ.
Recurring Nightmare - עושה דברים פסיכיים ומאוד קשה להיפטר ממנו.
Emrakul, the Aeons Torn - בדרך כלל סתם נכנס בגלל Bribery, גם אם לא הוא תמיד מוצא את עצמו במשחק בלי שמישהו שילם עליו 15 ומוציא מישהו מהמשחק.
Sundering Titan - הריסת לנדים באופן כללי זה בסדר, אבל מספיק שהטיטן נכנס (ויוצא) יותר מפעם אחת וכל מי שבא לך בלי מאנה.
Painter's Servant - לא עושה כלום כמעט חוץ מלנעול אנשים עם Iona.
Upheaval - קל מדי להגיע למצב שאתה משחק את זה + עוד כמה דברים ולא משאיר סיכוי לאחרים להתאושש.
Balance - בעיקר בגלל היכולת של דק לרוקן את היד מהר ולעשות Mind Twist לכל שאר השחקנים.
Fastbond - בגלל Azusa, Lost but Seeking, אחרת רוב הסיכויים שאין בדק מספיק לנדים כדי שזה יהיה בעייתי.

קלפים שלא ברשימה:
Sway At The Stars, Worldfire - אני לא רואה הבדל בינהם לדברים כמו Obliterate. או שמישהו השקיע הרבה בשביל לשבור את הסימטריה או שפשוט מתחילים מחדש, מקסימום יושבים קצת בלי לעשות כלום חוץ משלוף קלפים במקרה של Worldfire.
Metalworker - דורש יותר מדי עבודה בשביל להביא כמות של מאנה. בנוסף הוא Artifact Creature שזה הדבר שהכי קל להיפטר ממנו בפורמט.
Primeval Titan - בהנחה שמשחקים מספיק דרכים להרוג יצורים ולנקות GY, הוא אף פעם לא ישאר יותר מדי, גם אם כמה שחקנים קיבלו כמה לנדים בגלל העתקות.
Deadeye Navigator - ב-8 מאנה יש מספיק דברים חזקים לעשות, יש מספיק תשובות משוחקות גם אם הוא יורד עם מאנה פתוחה.
Sylvan Primordial - קלף שעוזר להיפטר מדברים בעייתים, אמנם הוא יותר טוב מקלפים דומים כמו Terastodon בגלל ההאצה אבל זה לא מספיק.
Sepulchral Primordial - כבר אמרתי שאנשים לא משחקים מספיק GY Hate?
Necropotance - דורש 3 שחור + החסרונות של לראות את הקלפים רק בסוף התור ולא אחד אחד וזריקת הקלפים מהמשחק הופכת את הקלף לאיכשהו סביר (בקושי!) בעיקר כי השחקן לא יכול לדעת בדיוק מתי להפסיק לשלוף עד שהיד שלו מכילה מספיק כל טוב להתמודד עם הזעם של שאר השולחן.

TL;DR - תעשו מקום בדק ל- ,Relic of Progenitus, Scabbing claws, Phyrexian Furnace ודברים דומים בצבעים של הדק (Stonecloaker)
"You had a window of opportunity, but you threw the latter out of the former."

סמל אישי של משתמש
מרווין
מארגן טורנירים
הודעות: 3918
הצטרף: 12/7/2005 , 14:16
מיקום: חיפה

Re: באנים בEDH

שליחה על ידי מרווין » 25/12/2013 , 15:04

חשבתי להחיות את הת'רד הזה ולראות מה מצבנו:

לגבי הרשימה של טל - אני מסכים עם רוב מה שרשמת, ואני מאוד אוהב את הנימוקים. אני עדיין חושב של- [card]Deadeye Navigator[/card] ול- [card]Sylvan Primordial[/card] מגיע באן, הם פשוט הורסים משחקים. אני גם חושב ש- [card]Gaea's Cradle[/card] שבור, אבל לא מפריע לי שהוא חוקי.

לגבי הבאן ל- Urborg - אני חושב שהמצב שהיה לפני הבאן היה יותר מדי דגנרטי ובסופו של דבר לעשות באן היה מהלך חיוני. בנוסף, מאז שנתנו לאורבורג באן באמת ולא היה כמעט משחק שהסתיים מקומבו מפגר של קופרס :)

עם זאת, רציתי להעלות פה 2 קלפים ולדון האם מגיע להם לקבל אנבאן:
  1. [card]Sepulchral Primordial[/card] - הקלף עדיין מטורף, אבל עם כל ה- GY Hate שאנחנו מריצים עכשיו חופשי הוא נראה קצת יותר מרוסן. חוץ מזה שאני מרגיש ששחור קצת underpowered אצלנו (בעיניי ירוק וכחול הם הצבעים הכי חזקים אצלנו במטאגיים).
  2. [card]Urborg, Tomb of Yawgmoth[/card] - זה אולי נשמע מבלבל, אז שלא תבינו אותי לא נכון: אני עדיין חושב שזה פסיכי ביחד עם [card]Cabal Coffers[/card] ועם [card]Crypt Ghast[/card], אבל ככל שאני חושב על זה יותר מסתבר לי שאורבורג הוא קלף ממש מגניב ומעניין שעושה המון דברים והבעיה האמיתית שלי היא עם השניים האחרים.
    אם לומר את האמת, אני אפילו יותר סלחן כלפי Coffers עכשיו כשיותר אנשים התחילו לשחק עם [card]Gaea's Cradle[/card] ועכשיו שיש לנו [card]Restore[/card] כדי להעניש את שחקני ה- Coffers. אמנם זה עדיין שבור, אבל אני פחות מפחד מזה.
    הבעיה האמיתית שלי היא עם [card]Crypt Ghast[/card], הקלף הזה פשוט לא אמור להיות חוקי ב- EDH ביחד עם Urborg... הוא גם מכפיל לך את המאנה, גם נותן לך המון חיים וגם הורג את היריבים שלך! ואם זה לא מספיק אז הוא יצור, כך שקל לחפש אותו/ לשכפל אותו/ להחזיר אותו.
אז מה אתם אומרים? להחזיר את Urborg ולהעיף את Coffers ואת [card]Crypt Ghast[/card]? רק את אחד מהם? להשאיר את הבאן כמו שהוא?
מה לגבי ה- Primordial השחור? הוא עדיין שבור מדי?
מחשבות ודעות בנושא יתקבלו בברכה, וכמובן: האם יש עוד קלפים שצריכים לקבל באן/אנבאן?

התימני
MTGil Wizard
הודעות: 156
הצטרף: 30/9/2009 , 11:16
מיקום: צפון

Re: באנים בEDH

שליחה על ידי התימני » 25/12/2013 , 17:36

אני לא מבין עדיין מה הבעיה בהצעה לבאן סלקטיבי.
כלומר, לא משחקים coffers עם urborg באותה דק.
וה Ghast לא כזה בעיה כי הוא יצור ויש מליון דרכים להיפטר ממנו.

סמל אישי של משתמש
מרווין
מארגן טורנירים
הודעות: 3918
הצטרף: 12/7/2005 , 14:16
מיקום: חיפה

Re: באנים בEDH

שליחה על ידי מרווין » 25/12/2013 , 18:32

התימני כתב:אני לא מבין עדיין מה הבעיה בהצעה לבאן סלקטיבי.
כלומר, לא משחקים coffers עם urborg באותה דק.
הבעיה ש- Urborg משפיע על כל האדמות במשחק, אז באן סלקטיבי שכזה לא ייתן הרבה.

סמל אישי של משתמש
jamanta
MTGil Wizard
הודעות: 1783
הצטרף: 26/5/2004 , 9:36
יצירת קשר:

Re: באנים בEDH

שליחה על ידי jamanta » 25/12/2013 , 23:55

לדעתי אין סיבה לשנות את הבאן לאורבורג... Dont fix what ain't broken.
חוץ מלתת ליצורים swampwalk אני לא רואה סיבה להחזיר את אורבורג.
להוציא את קופרז וקיפט גאסט פוגע בשחקנים שמשחקים פחות צבעים בדקים שלהם. זה סוג של דרך "לצ'פר" את מי שמשחק מונו או שני צבעים.

לגבי הפריימורדיאל השחור אפשר לאשר אותו. אבל מרגיש לי שוב שהוא כמו טיטאן. הוא יחזור. ואז מישהו שיכפל אותו. ואז מישהו יהרוג את כל הלוח ויחזיר שניים כאלה. אני לא אוהב את זה. לדעתי קליק שחור עושה את העבודה אבל הרבה יותר מעניין ועושה אקסייל למטרה שלו.
אגב בגלל זה אין לי בעיה עם הפריימורדיאל הכחול. כי הוא עושה אקסייל לקסם...
הגודל אוהו קובע....

סמל אישי של משתמש
ryoga
MTGil Wizard
הודעות: 5191
הצטרף: 18/9/2006 , 16:11

Re: באנים בEDH

שליחה על ידי ryoga » 26/12/2013 , 0:29

התימני כתב:אני לא מבין עדיין מה הבעיה בהצעה לבאן סלקטיבי.
כלומר, לא משחקים coffers עם urborg באותה דק.
וה Ghast לא כזה בעיה כי הוא יצור ויש מליון דרכים להיפטר ממנו.
יש גם מליון דרכים להחזיר אותו :P
תמונה
On the Play/On the Draw
https://www.facebook.com/pages/MTG-MADN" target="_blank ... 5548217210

IS130
MTGil Apprentice
הודעות: 78
הצטרף: 05/4/2012 , 10:59

Re: באנים בEDH

שליחה על ידי IS130 » 26/12/2013 , 1:20

אני חושב שצריך לאשר גם את אורבורג, גם את קופרס, גם את קריפט גאסט, גם את הפרימורדיאל , ולמי שלא מתאים שאחרי שהורגים אותם הם חוזרים, שיוסיף עוד גרייביארד-הייט
מצד שני תחת אותו גג אני חושב שאפשר לשחק גם נויגייטור ופרימורדיאל ירוק חח, אז לא ביודע באיזה רצינות תקחו את הדעה שלי:P
אבל בשורה התחתונה - המשחק היה יכול להיות הרבה יותר כיף עם קצת יותר טריקים וקצת פחות טיעונים של "קל לך לחפש אותו" "קל לך להחזיר אותו" וכמובן - "אבל ניצחת את המשחק ברגע שהוא מגיע"- שזה דרך אגב טיעון שלא באמת תופס לגבי הקלפים שהעליתי בפוסט הזה, במיוחד באמת עם תוסיפו קצת טריקים, מה שגם יחליש מאוד את שני הטיעונים הראשונים
מצד שלישי - בתדירות שאני מגיע, הדעה שלי לא באמת משנה, בגלל זה גם כתבתי פוסט קצר יחסית לקודמים בת'רד שפורסמו בתקופה שהייתי מגיע כל שבוע:P

ואם לעזוב רגע את איך שאני חושב ולנסות לחשוב כמוכם - אני חושב שאם תעשו אן-באן לאורבורג אתם פשוט תעשו לו באן מחדש תוך שלושה שבועות, לעומת זאת לפרימורדיאל לא באמת נתתם צ'אנס אף פעם, ועם מה שיניב אמר על GYHATE ועל החולשה של שחור בזמן האחרון, אולי באמת אפשר לתת לו צ'אנס (ואני אומר את זה בתור בנאדם שכרגע משחק דק לא-שחורה שכן נותנת לו מלא מטרות מעולות, אז צבוע/אינטרסנטי אני בטח לא)

סמל אישי של משתמש
jamanta
MTGil Wizard
הודעות: 1783
הצטרף: 26/5/2004 , 9:36
יצירת קשר:

Re: באנים בEDH

שליחה על ידי jamanta » 26/1/2014 , 12:59

אני לא מציע עוד באנים טלא מעלה סוגייה שאני חושב שחייבים להתייחס אליה...
האלים שקיבלנו בבלוק האחרון משנים לדעתי את קומנדר באופן שדורש הייתחסות.
יצא לי רק פעמיים לשחק נגד פורפורוס ואני כבר מבין כמה הוא חזק.
האלים החדשים שנכנסים הולכים להיות חזקים בטירוף. בהתחשב בזה שקשה מאוד להיפטר מהם אני ממליץ לאנשים כבר להתחיל להכניס פתרונות לדקים שלהם. שלא נגיע פה לעוד דיון סוער...
הגודל אוהו קובע....

סמל אישי של משתמש
TV-R-US
MTGil Wizard
הודעות: 3010
הצטרף: 10/12/2006 , 1:33
יצירת קשר:

Re: באנים בEDH

שליחה על ידי TV-R-US » 26/1/2014 , 17:58

הבעיה היא שיש איזה ארבעה רמובלים טובים להם.. וכולם לבנים.
[card]return to dust[/card], [card]Act of Authority[/card], [card]merciless eviction[/card], [card]oblivion ring[/card]

אלא אם כן נתחיל לשחק [card]Deglamer[/card]
My first girlfriend turned into the moon
ליגת הטכניון בפייסבוק: https://www.facebook.com/groups/1659351194292050/" target="_blank

סמל אישי של משתמש
jamanta
MTGil Wizard
הודעות: 1783
הצטרף: 26/5/2004 , 9:36
יצירת קשר:

Re: באנים בEDH

שליחה על ידי jamanta » 26/1/2014 , 18:05

יש עוד כמה אבל הם באמת בעיה... ואני אפילו לא מדבר על חבר'ה שישחקו אותם כגנרלים...
יש קאונטרים ואקסארץ' ירוק ואת oblation ו chaos warp...
הגודל אוהו קובע....

שלח תגובה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 2 אורחים