חוקים בסיסיים מנחים לבניית חבילות - כולל הסברים ופירוט

בין אם זה קלף בודד או הקומבו הלוהט בשוק, חבילה תחרותית או משחק בין חברים זה המקום

מנהלים: kabanist, Navidshi

נעול
סמל אישי של משתמש
Greg
MTGil Wizard
הודעות: 777
הצטרף: 24/11/2003 , 21:15
מיקום: Haifa

חוקים בסיסיים מנחים לבניית חבילות - כולל הסברים ופירוט

שליחה על ידי Greg » 07/11/2004 , 18:13

שלום לכולם.
התרד הזה נוצר על מנת להחליף את התרד "חוקי בסיס לבניית חבילות", והינו גירסה הרבה יותר ממצה ויעילה של אותו הרעיון בעצם – לתת לשחקן חדש שרק מתחיל לבנות חבילות את הבסיס לכך. העניין הוא שכשניגשים לבנות חבילה, יש מספר "חוקים" אולטמטיביים שתקפים לכל חבילה וחבילה.
על מנת ששחקן יבקר חבילה של שחקן אחר ויתן לו עצות סציפיות ומעשיות, החוקים הללו צריכים להיות מיושמים.
העניין הוא, שאי אפשר בכלל לדבר על קלפים ספציפיים לגבי חבילה שמורכבת מ 83 קלפים ירוקים כאשר יש לא יותר מעותק אחד מכל קלף.
(אם אתם חושבים לעצמכם "בטח שאפשר!" – התרד הזה הוא בשבילכם :) ).
בגדול התרד מתחלק לשני חלקים:
הראשון הוא כמו מתכון – הוא מכוון לתת "הוראות הכנה" וקווים כללים לבניית חבילה (ובעצם אינו מהוה שינוי של ממש מהתרד המקורי).
החלק השני, שהוא בעצם התוספת הגדולה, הוא החלק המעמיק – מטרתו היא בעיקר להסביר את ההוראות שמובאות בחלק הראשון, להרחיב על יוצאי דופן, ולהציל את העולם ממלפפונים גמדיים.

שימו לב! התרד בא לתת בסיס לשחקנים חדשים, ולכן דן בכללים כללים בסיסיים התקפים הן לחבילות רציניות והן לחבילות Casual. הוא לא מתיימר להיות מדריך לבניית חבילות תחרותיות.

===============================================================

חלק א': חוקים מתומצתים לבניית חבילות (או "איך חבילה שאתם לא רוצים שיזרקו עליה עגבניות צריכה להראות").

1. על כל חבילה להיות בעלת רעיון מסויים בסיסי. זאת דרישה בסיסית כיוון שאי אפשר לשפר חבילה כאשר לא מובן מה הלך הרוח שלה – מה אתה רוצה שהיא תעשה.

2. 60 קלפים - כמות הקלפים המינימלית המותרת בחבילה היא 60, וזאת גם בדיוק הכמות המומלצת.

3. ריבוי עותקים – יש הרבה שחקנים חדשים ש (כנראה מדחף של "גם וגם וגם...") מריצים בחבילה הרבה מאד קלפים שונים כאשר כל קלף מופיע בעותק אחד או 2. זה רע. הכמות המקסימלית של עותקים זהים שאפשר לשחק בחבילה היא 4 (מלבד אדמות ביסיות). וזאת גם הכמות המומלצת למשחק לכל קלף וקלף. ל"חוק" זה יש הרבה מאד יוצאים מהכלל ואני אפרט אותם בחלק ב' (מאד מומלץ לקרוא).

4. התפלגות נכונה של עקומת המנה (Mana Curve) – חבילה צריכה "לזרום" – על מנת שזה יקרה צריך לא רק שהקלפים ישתלבו טוב אחד עם השני, אלה שגם המחירים של הקלפים יתפלגו בצורה נכונה – בדר"כ אחידה. כעיקרון בעיקר יצורים נכנסים לחישוב העקומה (ולכן גם החוק הזה הרבה פחות קריטי לגבי חבילות Control ו Combo) ואליהם צריך להתייחס כשבונים אותה. מה זאת התפלגות "נכונה" של עקומת המנה?
הדרך הטובה ביותר להסביר את זה תהיה להראות לכם איך נראות עקומה לא נכונה ועקומה נכונה -
עקומה לא נכונה (דוגמה מוקצנת): אני משחק עם 22 יצורים שכולם עולים :3:, כך שעד תור שלישי אני לא עושה כלום, בין תורות 3-5 אני יכול להטיל יצור אחד כל תור, וגם אז (תורות 4-5) אני לא מנצל את מלוא המשאבים שלי ונשארות לי אדמות לא מנוצלות.
עקומה נכונה: אני משחק עם 6 יצורים שעולים :1:, 8 יצורים שעולים :2:, 6 יצורים שעולים :3:, ו 2 יצורים שעולים :4:. כך שכל תור אני יכול לנצל את מלוא המשאבים שלי והחבילה שלי "זורמת".
לגבי החוק הזה חשוב מאד לקרוא את התוספת בחלק ב'. וזאת בגלל ש:
א. יש דברים שישפיעו על העקומה.
ב. האמירה ש"בעיקר היצורים נכנסים לעקומה" היא נכונה, אבל מאד פשטנית – מאד מומלץ לקרוא את הפירוט.

5. מספר האדמות בחבילה – מה שאני מביא כאן זו נוסחה גסה במקצת אך פשוטה לשימוש על מנת לחשב כמה אדמות אתם צריכים להריץ בחבילה. אז פשוט אבחנו את החבילה שלכם ותעקבו אחר ההוראות:
כמות האדמות הראשונית והבלתי תלויה בחבילה היא 22 (ל 60 קלפים).
- אם החבילה שלכם היא Aggro, אל תשנו את מספר האדמות.
- אם החבילה שלכם היא Control, תוסיפו 2 אדמות.
- אם החבילה שלכם היא Combo, תוסיפו אדמה אחת.
- אם החבילה שלכם מריצה X קלפים שעולים 0 ונותנים מנה (כמו Chrome Mox), תורידו 1-X אדמות.
- אם החבילה שלכם משחקת עם מכניקת הוזלה פנימית (כמו Affinity) בקנה מידה רחב, תורידו 3 אדמות.
- אם החבילה שלכם מריצה עד 4 קלפים שמאיצים את המנה, תורידו אדמה 1. עם 4-8 אז 2. עם 8+ אז 3.
- אם אתם משחקים עם עד 6 קלפים שעולים מעל 5 מנות, תוסיפו אדמה 1. עם 6-12 אז 2. עם 12+ אז 3.
- אם קלף הניצחון הניצחון שלכם (בקומבו) עולה מעל 4, תוסיפו עוד אדמה אחת. אם מעל 8, תוסיפו 2.

6. לא מומלץ לשחק יותר מ 3 צבעים, אלה אם כן יש דרך מאד טובה לתמוך בהם, והיתרון שמקבלים מהם מפצה על הדרך הזאת. במקרה שמשחקים 3 צבעים – עדיף לא לשחק קלפים עם מחיר צבעוני כפול (כגון :manar::manar: ) ועדיף שצבע אחד יהיה רק Splash (תוספת).


===============================================================

חלק ב': הסברים, הרחבות, יוצאי דופן, ועצות פרטניות.

- למה שאני אשים רק 60 קלפים בחבילה?! הרי כל המרבה הרי זה משובח!

אז זהו, שלא. אחד הדברים הכי חשובים בחבילה (ואולי אף הכי חשוב) זאת העקביות (קונסיסטנטיות) שלה.
למה הכוונה? בשביל שחבילה תהיה טובה, חשוב לא רק שהיא תוכל לנצח, אלא שהיא תוכל לעשות את זה פעם אחרי פעם... אחרי פעם.
מי רוצה חבילה שמנצחת כשהיא שולפת את היד המושלמת (God Hand) שלה פעם ב 10 משחקים אבל מפסידה בצורה מחרידה בשאר ה 9?
כעת – כיצד העקביות של החבילה שלי קשורה לכמות הקלפים שאני משחק? – פשוט מאד.
אם אני רוצה להעלות את העקביות של החבילה שלי, אני צריך להעלות את הסיכוי לשלוף את הקלפים הטובים שלי.
הסיכוי שלי לשלוף כל קלף וקלף הוא X חלקי Y. כאשר ה X זה מספר העותקים של אותו קלף (על זה נדבר אחר-כך), ו Y זה סה"כ מספר הקלפים בחבילה. אם כך אחת הדרכים להעלות את הסיכוי לשלוף את הקלפים הטובים שלי היא להקטין את ה Y המדובר עד כמה שאפשר (במקרה שלנו "עד כמה שאפשר" = 60).
אם הסטטיסטיקה בלבלה אתכם – הנה דוגמה:
נגיד שאני משחק Proteus Staff Deck - חבילה שבנויה על הקלפים Proteus Staff ו Goblin Charbelcher.
הרעיון של החבילה הוא שאין בה יצורים (אלא רק קלפים כמו Raise the Alarm ש"מייצרים יצורים") ולכן כשאני מפעיל את ה Proteus Staff על טוקן שלי – אני מורשה לסדר את החבילה שלי איך שאני רוצה. אני מסדר אותה כך שה Goblin Belcher יהיה למעלה (אם אין לי אותו ביד) ואחריו יהיו כל הקלפים שלי שאינן אדמות, ורק אחריהן אדמות – כך שכשאני אשתמש בבלצ'ר (על היריב) – זו תהיה הריגה מיידית.
מן הסתם ברור שעל מנת לנצח אני חייב לשלוף את ה Proteus Staff. כעת –
אם אני משחק 60 קלפים ו 4 עותקים של Proteus Staff. הסיכוי שלי לשלוף אותו יהי 4 חלקי 60.
אם אני משחק 80 קלפים בחבילה (לא בהרבה יותר). הסיכוי שלי יהיה 4 חלקי 80 – פי 1.3 פחות.
מן הסתם Proteus Staff Deck שמשחק עם 60 קלפים ישלוף את הקלף החשוב שלו וינצח לעיתים יותר תכופות מזה שמשחק 80 קלפים.
הדוגמה שנתתי כאן היא מוקצנת – כי החבילה שהצגתי כדוגמה היא חבילת Combo ולכן היא כולה מבוססת על קלף אחד מרכזי (למרות שהדוגמה לא רחוקה מהמציאות שכן יש לנו עכשיו חבילה מאד חזקה שהיא כזאת – Tooth and Nail).
אבל זה ממש לא חייב להיות כך - בחבילות Combo, הדבר פשוט יותר קריטי. אבל כל חבילה, בין אם היא Combo,Control או Beatdown חייבת להיות עקבית. בכל חבילה אני רוצה יותר סיכוי לשלוף את הקלפים המנצחים שלי.

- ומה אם אני מוסיף רק קלף אחד נוסף קטנטן פצפון? הרי העקביות שלי לא ממש תיפגע אם אני אשחק 61 קלפים, נכון?

לא. לא נכון. תזכרו שעם החבילה שאתם בונים, אתם תשחקו לא פעם ולא פעמיים אלא הרבה, והאחוז הקטן הזה של הורדת העקביות הוא מצטבר, ומשנה את התוצאות הסטטיסטיות של החבילה לאורך זמן.

- ולמה לי לשחק עם הרבה עותקים של אותו הקלף? גם זה קשור איכשהו לעקביות?

כן, אבל לא רק.
אני חושב שהקשר לעקביות הוא ברור לאור ההסבר על "למה לשחק רק 60 קלפים" - אחת הדרכים לעלות את הסיכוי לשלוף כל קלף וקלף, היא להוריד את ה Y. הדרך השנייה – היא להעלות את ה X (לשחק יותר עותקים של הקלף שאני רוצה לשלוף). לגבי אותה דוגמה עם ה Proteus Staff Deck – אם אני משחק רק עותק אחד של הקלף – גם אם אני משחק 60 קלפים – הסיכוי לשלוף אותו יהיה 1 חלקי 60! (לעומת 4 חלקי 60).
הסיבה השנייה היא שתמיד יש את הקלפים הפחות מתאימים בחבילה ואת הקלפים היותר מתאימים – כך שאם יש לי המון קלפים בחבילה שכל אחד מהם מופיע רק פעם אחת תמיד יהיה את הקלף היותר טוב והפחות טוב – הקלף שאני תמיד מצפה לשלוף, והקלף שאני לרוב מקווה לשלוף משהו אחר במקומו.
אם כך, למה לא לשחק יותר מהקלפים הטובים – על חשבון הקלפים הפחות טובים?! זה מעלה את ביצוע החבילה פלאים.
בנוסף – זה מאד מקשה לאנשים להגיב על חבילה של מישהו, כאשר היא מורכבת מ 35 קלפים שונים – קשה יותר "לתפוס" את התמונה הגדולה.

- בסדר. ואמרת שיש ל"חוק" הזה יוצאי דופן... אילו?

כן, למרות שאנו תמיד נשאף לשחק כמה שיותר עותקים מהקלפים הטובים שלנו על מנת לשפר את ביצוע החבילה, ישנם הרבה יוצאי דופן והנה הפירוט שלהם:

1. אם מדובר בחבילה מסוג Beatdown (או משהו דומה), אז לעיתים חשוב לנו מאד להתאים את היצורים שלנו ביעילות לעקומת המנה. במצב כזה, שבו ההשתלבות של היצור בעקומת המנה קודמת לפרטיו של היצור, לעיתים נעגל את עקומת המנה ע"י זוגות/שלשות של יצורים.
דוגמה: אנו בונים White Winnie (WW) Deck (חבילה לבנה לגמרי שמורכבת מיצורים קטנים שמכים מהר ועקומת המנה שלה חשובה לה ביותר) – אנו מחשבים ומגיעים למסקנה שהבנייה האופטימלית תהיה לשחק 6 יצורים שעולים :1:. לכן, תחילה נכניס 4 Savannah Lions כי הם מרביצים טוב, ואז בשני המקומות הנותרים נכניס 2 Lantern Kami, כי למרות שהם קצת פחות טובים מהאריות הם (לדעתינו) "הדבר הטוב הבא" והם ממלאים לנו יפה את המקום ה :1: בעקומת המנה.

2. אם אנו צריכים מספר שאינו מתחלק ב4 של קלפים שמבצעים תפקיד מסויים מאד מוגדר בחבילה.
או נשלים את "מכסת התפקיד המדובר" במספר של קלפים השונה מ 4.
דוגמה: אנשחנו בונים Tooth and Nail (TNN) Deck. והגענו למסקה שיש לנו מקום ל 7 קסמים שמחפשים לנו אדמות (את חלקי ה Urzatron). תחילה נכניס 4 עותקים של Sylvan Scrying, שכן זהו הקלף הכי טוב שיש לנו מבחינת "מחיר-תוצאה". ואת 3 המקומות הנותרים נשלים בקלף הפחות טוב (כיוון שהוא יותר יקר) - Reap and sow.

3. אם הקלף המדובר הוא יקר מדי – כך שעד שנגיע במשחק למצב שנוכל לשחק אותו כנראה כבר נשלוף אותו (ומן הסתם לא נרצה לראות אותו בתחילת המשחק).
דוגמה: את הקלף Mindslaver ב Tooth and Nail (TNN) Deck, נגביל ל 2 עותקים (מקסימום 3) וזאת בגלל שלמרות שהקלף הוא טוב וחשוב, הוא מאד יקר, ואנו נעדיף לא לשלוף אותו על ההתחלה.
* נקודה חשובה – אם מדובר בקלף מפתח: נשחק 4 עותקים גם אם הוא יקר, וזאת בגלל שהנזק שיגרם לנו אם נשלוף אותו על ההתחלה הוא הרבה יותר קטן מאשר אם לא נשלוף אותו בכלל.
דוגמה: למרות שהקלף Tooth and Nail הוא מאד יקר, באותה החבילה (Tooth and Nail (TNN) Deck) הוא קלף מפתח ולכך נשחק 4 עותקים.

4. אם הקלף המדובר הוא Legend – כך שאנו לא רוצים לשלוף אותו במספר עותקים.
דוגמה: אם ניקח את אותה ה White Winnie (WW) Deck שבנינו קודם, אם נחשוב קצת, נגלה שהקלף Isamaru, Hound of Konda בעצם טוב יותר מ Savannah Lions וכדי להכניס אותו לחבילה. אבל מה? הוא Legend, ולכן אנו מאד לא רוצים לראות 2 ביד הפותחת, כך שכנראה נשחק רק 2 עותקים שלו – לא 4.

5. אם הקלף הוא Silver Bullet שאנו יכולים בקלות למצוא - Silver Bullets אלה קלפים שיכולים להיות מאד חיוניים במצבים מסויימים, אבל בסיטאציות אחרות הם ממוצעים ומטה. קלפים כאלו, אם יש לנו דרך כלשהיא להביא אותם מהחבילה – נכניס רק עותק אחד שנוכל למצוא בעת הצורך, אבל שלא יפריע יותר מדי ושלא יהיה סיכוי רב שנשלוף אותו במצבים לא מתאימים.
דוגמה: ב Mono Black Control Deck שבו אנו מריצים 4 Vampiric tutor נריץ עותק אחד של הקלף Perish. הקלף הזה יהיה מאד שימושי אם נפגוש חבילה שכבדה ביצורים ירוקים, אבל חסר תועלת לחלוטין, אם נפגוש בחבילה שאין בה ירוק בכלל. כך שכשאנו מריצים עותק 1 שלו, אנו לא מסתכנים יותר מדי בלשלוף אותו בצורה רגילה (ולכן הוא לא מציק מדי) אבל תמיד אפשר להביא אותו עם Vampiric tutor כשצריך.

6. אם הקלף הוא קלף שאנו לא רוצים לשלוף, אלה להביא עם קלף אחר.
דוגמה: הדוגמה הקלאסית היא כמובן Darksteel Colossus ב Tooth and Nail (TNN) Deck. אנו לא רוצים לשלוף את הקלף הזה, אלה להביא אותו עם ה Tooth and Nail, וכן נשחק רק עותק 1 שלו.
*שימו לב שאם מדובר בקלף שאנו כן רוצים לשלוף, למרות שאנו מביאים אותו עם משהו אחר, נשחק יותר עותקים.
דוגמה: באותה החבילה, הקלף Eternal Witness הוא קלף שגם אותו אנו מביאים לעיתים קרובות, אך אנו גם יכולים לשחק בצורה טבעית בקלות ורוצים לעשות זאת. לכן, נשחק יותר עותקים של הקלף.

בגדול, אני מאמין שהרשימה ממצא את רוב יוצאי הדופן, אבל כמובן שיש עוד. פשוט הביעו שיקול דעת.
תשאלו את עמצכם: "האם יש לי סיבה לשים פחות מ 4 עותקים מהקלף הזה?" אם התשובה היא "אין" – אז שימו 4.
מן הסתם, הנאמר כאן לא תקף לאדמות בסיסיות.

- הםם... אמרת קודם שהאמירה "בעיקר היצורים נכנסים לעקומה" היא נכונה, אבל מאד פשטנית – למה הכוונה? (מה נכנס לעקומה, ומה לא?)

טוב, אז ככה. אכן בעיקר יצורים נכנסים לעקומה, וזאת לא תהיה טעות לחשב רק אותם שם, אבל למי שרוצה להיות יותר מדוייק ולהתעמק קצת יותר - בבקשה:
ההגדרה הכי מדוייקת תהיה - "קלפים תלויי-מצב לא נכנסים לחישוב עקומת המנה, ואילו קלפים שאינם תלויי מצב – נכנסים".
מה הכוונה – קלפים שאתה מתכוון להטיל בלי קשר למה שקורה בשדה, ובלי תלות בפעולות של היריב נכנסות לעקומה. הקבוצה הזאת מונה:

1. יצורים – למרות שיש יצורים כמו Eternal Witness שהם קצת תלויי מצב, רוב היצורים אינם. אם אתה משחק Goblin Deck אז תור ראשון כנראה שתטיל Skirk Prospector (אם יש לך), בלי קשר למה שהיריב עשה/מתכוון לעשות. כן, לפעמים היריב עושה משהו שבעקבותיו אתם לא רוצים כרגע לשחק את היצור שלכם, אבל בגדול – עד כמה שהדבר תלוי בכם – אתם משחקים את היצור כשאתם יכולים.

2. ארטיפקטים (Artifacts) – כנ"ל כמו היצורים. מה זה משנה לכם איך היריב שלכם התחיל את התור שלו, אתם מתכוונים להטית את ה AEther Vial שלכם בתורכם הראשון.

3. שאר ה"חברים" בקבוצה הזאת הם לא כאלו בפני עצמם, אלה על פי המקום שלהם בחבילה – ז"א יש Sorceries שאתה תרצה להטיל בעקבות פעולות של היריב שלך, כמו Hand of Death שתשחק שכשיריב ישים יצור שתרצה להשמיד. ויש כאלה שלא, כמו Sylvan Scrying ב Tooth and Nail (TNN) Deck שתרצה לשחק כשתרצה אדמה (לא משהו שקשור למה שהיריב עשה).

זה פחות או יותר זהו – יצורים וארטיפקטים נכנסים לחישוב העקומה כמעט מייד, ולגבי שאר הקסמים צריך לשאול את עצמך "האם אני אשחק את הקסם הזה בלי קשר למה שהיריב עושה או לא?".

- אוקיי, כיסינו את מה שנכנס לעקומה. עכשיו לגבי הנחיצות שלה – מתי בכלל יש צורך לחשב אותה?

שאלה טובה. כעיקרון, עקומת מנה זה משהו שעקרוני לחשב רק בחבילות Beatdown וחבילות דומות. למה?
כיוון שמה שעקומת מנה טובה נותנת בעצם זה קצב (Tempo) טוב ויעיל לחבילה שיש בה הרבה דברים שנכנסים לעקומה. היא עושה סדר בבלאגאן – מין תור, וסדר פעולות מוגדר מראש. וזה דבר מתאים מאד לחבילות Beatdown שלא אוהבות במיוחד להגיב לחבילה של היריב – הן באות בגישה "אני עושה את הקטע שלי".
לחבילות Control לעומת זאת הדבר לא מתאים, שכן הגישה של החבילות הללו היא "אני מונע מהיריב שלי לעשות את הקטע שלו" ורוב הקלפים שלהם (ולכן גם הפעולות) הם תגובתיות למה שהיריב עושה.
*יוצא דופן לכך אלו חבילות Land Destruction – חבילות שמסתמכות על הריסת האדמות של היריב.
הן מוגדרות כ Control, אבל הקצב מאד חשוב להן ולכן הן כן צריכות עקומת מנה יעילה.
חבילות Combo בדר"כ לא צריכות עקומת מנה יעילה מסיבה אחרת – כן, הקסמים שלהם לא תגובתיים, אבל הקצב לא משמעותי בכל זאת, וזאת בגלל שהן מנסות להגיע למצב מסויים שבו הן מנצחות כמעט מייד – בניגוד ל Beatdown שהורג את היריב בהדרגה ולכן כל נקודת נזק חשובה שם, בקומבו זה לא ככה כאן אתה בכלל לא צריך לגעת ביריב עד שאתה מגיע לקומבו ואז הורג אותו בתור/שניים.

- סבבה. ואילו דברים משפיעים על העקומה? מה משפיע על איך שאני רוצה שהעקומה תראה?

הדבר שהכי משפיע על העקומה, ויול לגרום לכך שעיוותה יהיה גם שיפורה זאת תאוצת מנה.
דוגמה: אם יש לי 4 Birds of Paradise בחבילה, אז אני יכול להפחית קצת קסמים מה :2: של העקומה, בגלל שהציפורים "מקפיצות" אותי מעבר למחיר הזה שכאני משחק אותן.
בכל מקרה אחר, עדיף השעקומה תהיה מרוכזת בעיקר ב :1:, ב :2:, ב :3: ומפוזרת בייניהם בצורה פחות או יותר שווה (כאשר ב :3: קצת פחות), קלפים יותר יקרים (:4: + צריכים להיות מעטים יחסית).
אם יש הרבה תאוצת מנה, ניתן לעלות קצת את כל העקומה.

- בסדר... מה הקטע של האדמות?

העניין הוא שיש המון גורמים אשר קובעים מהי הכמות האופטימלית של האדמות.
חבילות מהירות צריכות פחות, כי אין להן בדר"כ הרבה קלפים יקרים ועיקר העומס נופל על התורות הראשונים.
חבילות Control, צריכות הרבה אדמות כיוון שהן גם צריכות לעמוד בקצב של החבילות המהירות וגם כי במשחק המאוחר הן צריכות להיות מסוגלות גם לשחק וגם למנוע מהיריב לשחק.
חבילות קומבו נוטות להיות תלויות באדמות וצריכות קצת יותר.
קלפים כמו Chrome Mox כמעט מחליפים אדמות. אבל רק כמעט, בגלל שאתה לא רוצה לשלוף אותם במקום אדמות, אלה עם האדמות.
מכניקה כמו Affinity מורידה בצורה דרסטית את כמות האדמות שחבילה צריכה, וכך גם קלפים שמייצרים מנה.
לעומת זאת די ברור שחבילות "יקרות", כאלו שמריצות הרבה יצורים יקרים צריכות יותר מנה.
ותזכרו – תמיד עדיף לשלוף יותר מדי אדמות, מאשר לא לשלוף מספיק, אז אם אתם מתלבטים – עדיף להוסיף.

- בסדר. מה הקטע עם הצבעים? למה לא לשחק הרבה צבעים, הרי לכל צבע יש את הכוחות שלו, אז חבילה עם הרבה צבעים תוכל לעשות המון דברים!

זאת בדיוק הנקודה. אתה לא רוצה שהחבילה שלך תעשה "המון דברים", אתה רוצה שהיא תעשה רק דבר אחד – תנצח.
כן, היכולת להתמודד עם הרבה איומים שונים ולפתור בעיות שונות היא מאד מושכת, אבל העניין הוא שכשמשחקים הרבה צבעים אז צריך להשקיע הרבה משאבים (בעיקר קצב ומקום בחבילה) על מנת לטפל בגורם האקראיות שגדל עד למימדים ענקיים ויוצא מכלל שליטה מהבחינה של "האם אני שולף את האדמה המתאימה לקסמים שלי מבחינת צבע המנה שהיא מייצרת, או לא?"
ואם משקיעים כל כך הרבה משאבים אז הרי שצריך שהתרומה תהיה מספיק גדולה, והתרומה הטבעית – של גישה לקסמים מצבעים שונים אינה מספיקה על מנת לפצות על המשאבים הללו.
צריך לציין שלפעמים כן יש יכולות מיוחדות שמפצות על המשאבים: כמו יכולת ה Sunburst מ Fifth Dawn, או מערך קלפי ה Domain מ Invasion Block.

- זהו זה? קראתי הכל בעיון רב, עכשיו אני מוכן להתחיל לבנות חבילות?

דגש על "להתחיל". אלה רק כללים בסיסיים לבניית חבילות, הם כאן רק כדי לעזור לכם להתחיל לבנות חבילות מרגל ימין. בהצלחה.

===============================================================

זהו זה. מקווה שהתרד הזה אכן יתרום משהו לשחקנים החדשים ולקהילת המג'יק.
אני נועל את התרד כדי שהוא לא יהפוך לעיסת ספאם, אבל אם יש לכם הערות כל שהן על התוכן, אני מאד אשמח אם תשלחו אותם אלי בהודעה פרטית. ציינו בכותרת שיש להם הערות בקשר לתרד. תודה.

גרג.

תודות לאנשים שהעירו על התרד וגרמו לשיפורו:
Don't_Worry_Be_Happy
יש 10 סוגי אנשים, אלו שמבינים מספור בינארי ואלו שלא.

הטלפון שלי: 0578106106

נעול

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 2 אורחים