מכירות פומביות - חוקי ברירת המחדל

זה המקום לנהל עיסקאות, מכירות פומביות, ומכרזים.

המנהלים: Navidshi, Orb

נעול
צוות האתר
צוות האתר
הודעות: 24
הצטרף: 16/9/2013 , 22:55
יצירת קשר:

מכירות פומביות - חוקי ברירת המחדל

הודעה על ידי צוות האתר » 17/9/2006 , 22:10

נושא זה מפרט את חוקי ברירת המחדל למכירות פומביות. תפקידו של נושא זה, הוא לתת קו מנחה על צורת התנהלותן של מכירות פומביות ולענות על פרטים שלא הושם עליהם דגש מיוחד במכירה פומבית ספציפית. במקרה ומשתמש מעוניין לשנות חוק מסויים במכירה הפומבית שלו, הוא רשאי לעשות זאת ע"י כתיבת החוק השונה במפורש במכירה עצמה. במקרה ולא נכתב חוק העונה על מצב מסויים, החוק שכתוב פה יהיה בר תוקף.
משתמש שלא פרסם חוקים במכירה הפומבית שלו, מאבד את הזכות להתלונן על השימוש בחוקי ברירת המחדל.

הנושא מחולק לשני חלקים:
חלק ראשון - חוקי חובה.
חלק שני - חוקי רשות (ניתנים לשינוי).

חלק ראשון - חוקי חובה:

חוקים אלה יהיו תקפים לכל מכירה פומבית. לא ניתן לשנות אותם, להתעלם מהם או לעקוף אותם. משתמש שינסה - יענש.

1. חוקים הנוגעים לבעל המכירה:

א. זמנים: כל התאריכים והשעות שיופיעו במכירות פומביות ייבדקו לפי התאריך והשעה של הפורום, כשהוא מכוון על שעון ישראל (GMT+2 בחורף, ו-GMT+3 בקיץ).
מכירה נסגרת בזמן, גם אם לא מפורסמת הודעת סיום. ברגע שהגיע שעת הסיום - הצעות לא נחשבות יותר.

ב. שינוי מועדי סיום: יש להודיע על שינוי מועד סיום המכירה לפחות 24 שעות לפני מועד הסיום המקורי במקרה של איחור סוף המכירה.
יש להודיע על שינוי מועד סיום המכירה לפחות 72 שעות לפני מועד הסיום החדש במקרה של הקדמת סוף המכירה.
אם פורסם תאריך פתוח (בעל המכירה לא מפרסם תאריך סיום, אלא מודיע כשהוא רוצה שהמכירה תסתיים), יש להודיע על סיום המכירה 72 שעות לפני סיומה.

ג. סיום המכירה: במקרה ולא צויין זמן שבו נגמרת המכירה, היא תסתיים כאשר יעברו שלושה ימים ללא שום שינוי במחירים.
אם צויין תאריך, אבל לא צויינה שעה, המכירה תסתיים בצהרי אותו היום (12:00).

ד. הוצאת פריטים מהמכירה: לא ניתן להוציא ממכירה פומבית פריטים אשר הוגשה עליהם הצעה חוקית, אלא בהסכמתם של כל המשתמשים שהציעו הצעות חוקיות על אותם פריטים.
לא ניתן למכור פריטים מתוך המכירה ב"קניה ישירה" (מישהו מציע בפרטי מחיר וסוגר עסקה על פריט מתוך המכירה), אלא בהסכמתם של כל המשתמשים שהציעו הצעות חוקיות על אותם פריטים.
מוכר שימכור ישירות פריט שעומדת עליו הצעה תקפה - יידרש למלא את שתי העסקאות.

ה. מצב הפריטים: כברירת המחדל, מצבם של כל הפרטים הוא מושלם (Mint/NM). אם ישנו פריט שמצבו אינו כזה, מחובתו של בעל המכירה לציין זאת במפורש.
במקרה ולא נאמר דבר על מצבו של פריט מסויים, והוא יתברר כפגום - הקונה יוכל לדרוש פיצוי או את ביטול העסקה.

ו. ניהול שוטף של המכירה: בעל המכירה רשאי לשלוח הודעה המכילה רשימת מובילים והודעה המכילה שינויים בתכולת המכירה (באם נוספו או הוסרו פריטים מהמכירה) אחת ליום.
שליחת הודעות חוזרות תגרור נעילה של הנושא בשל הקפצות לא חוקיות.

2. חוקים הנוגעים לקונים:

א. הצעות: לא ניתן להציע ללא העלאת מחיר, הצעה כזו תיפסל. העלאת המחיר חייבת להיות כפולה שלמה של מחיר ההקפצה המינימאלי. במקרה והוצעו על אותו דבר מספר הצעות זהות - הראשונה שפורסמה נחשבת. השאר נפסלות.
במקרה ונרשמה הצעה ללא מחיר, ההצעה תחשב כאילו הוצע מחיר התחלתי או שהסכום הועלה לפי סכום ההקפצה המינימאלי במכירה.
אם הוצע מחיר על פריט שנמכר ביותר מעותק אחד, ולא נרשמו מספר הפריטים - ההצעה נחשבת על פריט אחד. אם הוצע שוב מחיר על אותו פריט - ההצעה תחשב על פריט זהה אחר, עד שלא ישארו פריטים זהים שלא הוצע עליהם מחיר התחלתי. כנ"ל לגבי העלאת המחיר.
לא ניתן להגיש הצעות בהודעות פרטיות משום סיבה שהיא. הצעות כאלה ייפסלו.

ב. שינוי או מחיקת הצעות: אסור (ולכן גם אי אפשר) לערוך או למחוק הצעות. הצעה שנשלחה הינה ברת תוקף, וכל שינוי צריך להעשות ע"י שליחת הודעה נוספת בהסכמת בעל המכירה.
שינוי שיעשה ללא הסכמת בעל המכירה לא יתקבל. במקרה כזה, תחשב ההצעה כמו שהיא היתה לפני השינוי.

ג. העברת הצעות בין משתמשים: אם קיים מקרה שבו אדם רוצה להעביר את ההצעה שלו על שם מישהו אחר, הוא מחוייב ליידע את בעל המכירה. בעל המכירה מחוייב לבדוק אם המשתמש שאליו מועברת ההצעה אכן מאשר את ההעברה.
במקרה ובעל המכירה יעביר הצעה למשתמש ללא ידיעתו, והמשתמש יסרב לקבל על עצמו את העסקה, הוא לא יחויב לעמוד בה. משתמש שיתפס מנסה להעביר הצעה למשתמש ללא ידיעתו, ע"מ להתנער מאחריות המכירה - יוכנס לסוחרים אסורים.

ד. הצעות בלתי חוקיות: במקרה ופורסמה הצעה אשר לא תואמת את תנאי המכירה, למשל: הקפצה בסכום קטן מהמינימום, אין אפשרות לפגישה פנים-אל-פנים, למרות שזה נדרש וכו'... - הצעות אלה יבוטלו.

ה. הצעות של משתמשים לא מאומתים: משום שמשתמשים לא מאומתים לא יכולים להציע במכירות פומביות, כל הצעה של משתמש לא מאומת צריכה להשלח ע"י משתמש מאומת, שיציע בשמו. מבחינת הפורום, משתמש שהציע בשם משתמש לא מאומת - אחראי להצעה זו. משתמש זה ייאלץ למלא את העסקה במקרה והיא לא מולאה ע"י המשתמש הלא מאומת שביקש שיציעו בשבילו. לכן מומלץ לא להציע בשם משתמשים שאתם לא בטוחים באמינותם.
בעל המכירה מנוע מלהגיש כל הצעה במכירה של עצמו. גם בשם משתמשים אחרים.

ו. הערות: אין להעיר הערות בנוגע למכירה, כגון מחיר הקלפים, בתוך נושא המכירה עצמו. בשביל זה יש הודעות פרטיות.

חלק שני - חוקי רשות:

בשונה מהחלק הקודם, חוקים אלה הינם חוקים שניתן לשנותם לפי העדפת בעל המכירה. במקרה ורוצים לשנות חוקים אלה יש לרשום את החוק הספציפי, כפי שרוצים שהוא יהיה תקף, במכירה עצמה. אי רישום של חוק שונה במכירה עצמה ייתן תוקף לחוקים הרשומים פה.

א. ביטולים: אין ביטולים, אלא בהסכמה הדדית בין הצדדים. משתמש אשר הציע הצעה, מחוייב לעמוד בה. במקרה ומשתמש שינה את דעתו, הוא רשאי לפרסם בקשת ביטול בהודעה עצמה. רק אם בעל המכירה מסכים, ההצעה תבוטל. במקרה כזה תפורסם הודעת הסכמה ע"י המוכר, והמחיר חוזר למחיר הקודם שהוצע.
אם אושר ביטול על פריט מסויים, כל משתמש אחר שהציע על אותו פריט רשאי גם הוא לבטל.

ב. מחירים התחלתיים: במקרה ולא פורטו מחירים התחלתיים, המחיר ההתחלתי של כל פריט הינו שקל אחד.

ג. העלאת מחירים: אם לא נאמר אחרת, הסכום המינימאלי להעלאת מחיר ההצעה הוא שקל אחד.

ד. משלוח: כל צד אחראי על המשלוח שלו. המשתמש בעל דירוג המסחר הנמוך יותר שולח ראשון.
דירוג מסחר - כמות ההמלצות החיוביות פחות כמות ההמלצות השליליות, כאשר המלצות של 1-2/5 נחשבות לשליליות, 3/5 הוא נייטרלי ו-4-5/5 הינן המלצות חיוביות.
כל צד יכול לשלוח באיזו צורה ובאיזה אופן שהוא רוצה, אבל אחריות המשלוח היא עליו. במקרה שבו לא מגיע המשלוח אל הצד השני, חובתו בעסקה לא מולאה והוא יידרש לקחת על עצמו את האחריות.
טענות כלפי הדואר או כל צד אחר - לא יתקבלו.

ה. סיום המכירה: אלא אם נאמר אחרת, כל הצעה בחמש הדקות האחרונות תאריך את המכירה בחמש דקות.
מוכר שמעוניין שהמכירה תסתיים בדיוק בזמן חייב להודיע על כך מראש.

אם אתם מעוניינים במידע נוסף על ביצוע עסקאות, צורות משלוח, מניעת רמאות ועוד, מומלץ לקרוא את הנושא "עצות לסוחר המתחיל (וגם לוותיק)", אשר מפורסם כהכרזה בפורום זה.

בכל מקרה של הצעות או בעיות, ניתן לפנות אליי או אל כל אחד מהמודים/אדמינים האחרים.
בכל בעיה, בקשה או פניה ניתן לפנות אל מנהלי האתר בהודעה פרטית או דרך פורום אדמיניסטרציה.
לפני הפניה למנהלים, נא וודאו כי קראתם את חוקי הפורום.

נעול

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 2 אורחים