Born of the Gods

פורום זה הוא הכתובת לכל השאלות על חוקי המשחק ועל חוקי הטורנירים של ה-DCI.

מנהלים: sliver, Navidshi

שלח תגובה
tnvsh
מארגן טורנירים
הודעות: 755
הצטרף: 19/1/2005 , 15:41
מיקום: אפרת

Born of the Gods

שליחה על ידי tnvsh » 29/1/2014 , 10:57

שלום!
שתי שאלות, אשתמש בשתיהן בקלף Arbiter of the Ideal:
1. אם בעזרת היכולת שלו אנו מראה יצור עם bestow, אני יכול להכניס אותו כaura בלי לשלם?(כלומר האם התשלום של הביסטו הוא כמו לשלם על הקלף רק תשלום ותוצאה שונים?)
2. אם אינני טועה, אני יכול "לעשות untap" ליצור שכבר בuntap.(למשל לטרגט עם [card]Alarum[/card] יצור שלא בטאפ כדי להפעיל את הheroic שלו).
האם במצב בו אני מפעיל קסם שכזה על הArbiter הinspired שלו יפעל, או שההגדרה של becomes untapped מחייבת שהוא יעבור מטאפ לאנטאפ?
תודה!

kabanist
Moderator
הודעות: 4442
הצטרף: 22/5/2003 , 9:47
מיקום: קרית חיים
יצירת קשר:

Re: Born of the Gods

שליחה על ידי kabanist » 29/1/2014 , 11:12

לגבי השאלה השניה, אתה טועה. גם אני חשבתי כך.
Soul כתב:
kabanist כתב:תגידו הדארק קונפידנט הזה עובד תור אחרי שנכנס?
במילים אחרות, הוא צריך להיות בטאפ בשביל לעשות אנטאפ?
הוא צריך להיות בטאפ כדי לעשות אנטאפ‏.
‏(701.17b ... Only tapped permanents can be untapped)
אני הדורבן שקולע בזמן !

Soul
Aether Blaster
הודעות: 1732
הצטרף: 21/6/2007 , 11:57

Re: Born of the Gods

שליחה על ידי Soul » 29/1/2014 , 14:15

לגבי השאלה הראשונה:
tnvsh כתב:1. אם בעזרת היכולת שלו אנו מראה יצור עם bestow, אני יכול להכניס אותו כaura בלי לשלם?(כלומר האם התשלום של הביסטו הוא כמו לשלם על הקלף רק תשלום ותוצאה שונים?
לא תוכל להכניס אותו כ-aura משתי סיבות (כל אחת כשלעצמה מספיקה):
1) היכולת של [card]Arbiter of the Ideal[/card] מכניסה את היצור ישירות למשחק בלי שום דרישה לתשלום של ה-mana cost של הקלף, אז תשלום חלופי של המחיר אינו אפשרי כאן.

2) החלק של bestow שמאפשר לך לשלם עלות חלופית מתפרש ל:
"You may cast this card by paying [cost] rather than its mana cost"
אז האפשרות לשלם את העלות החלופית קיימת רק כשהקלף על הסטאק, בזמן שאתה מטיל אותו כקסם.

בנוסף, אם אפקט מאפשר לך להטיל קלף בלי לשלם עליו (כמו זה של [card]Unexpected Results[/card] למשל) גם פה לא תוכל לבחור לשלם את עלות ה-bestow. החוקים מרשים רק עלות חלופית אחת לקסם והטלה ללא תשלום היא עלות חלופית וגם הטלה בעלות ה-bestow היא עלות חלופית (שתיהן עלויות שבאות במקום העלות המקורית ולא כתוספת)

בונוס:
העלות החלופית של bestow מוגבלת לזמן שמטילים את הקסם כי רשום "you may cast", אבל יש עלויות חלופיות שלא מוגבלות לזמן ההטלה כמו למשל אצל [card]Bringer of the Blue Dawn[/card]. במקרה כזה תוכל לשלם את העלות החלופית בכל מצב בו תתבקש לשלם את ה-mana cost של הקלף ([card]Pendrell Flux[/card]). אבל כמו שצויין בנקודה 1, גם זה לא תקף במקרה של ה-arbiter.

שלח תגובה