שינויי חוקים וחוקי טורנירים צפויים עם M14

פורום זה הוא הכתובת לכל השאלות על חוקי המשחק ועל חוקי הטורנירים של ה-DCI.

מנהלים: sliver, Navidshi

Soul
Aether Blaster
הודעות: 1732
הצטרף: 21/6/2007 , 11:57
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שינויי חוקים וחוקי טורנירים צפויים עם M14

שליחה על ידי Soul » 23/5/2013 , 12:26

עם ההגעה של M14 צפויים שינויים בחוקים. השינויים ייכנסו לתוקף ב-13 ביולי (במג'יק אונליין השינוי ייכנס לתוקף ב-29 ליולי)

על השינויים אתם יכולים לקרוא במאמר הבא:
Magic 2014 Core Set Rules Preview

מבין השינויים נכלל שינוי בחוקים של קלפים אגדיים ופליינסווקרים. הסבר מפורט יותר על הסיבות מאחורי השינויים בחוקים אלה ניתן לקרוא במאמר הבא:
Legendary Rule Change

סיכום של השינויים:
  • Legendary Rule
  • מותר שלך וליריב יהיה בשדה-הקרב קלף אגדי עם אותו השם. הם לא יישלחו לבית הקברות.
  • אם יש בשליטתך בשדה-הקרב כמה קלפים אגדיים עם אותו השם, אתה בוחר באחד מהם, אותו אתה משאיר ואת כל השאר שולח לבית הקברות.

    Planeswalker Uniqueness Rule
  • מותר שלך וליריב יהיה בשדה-הקרב פליינסווקר מאותו הסוג. הם לא יישלחו לבית הקברות.
  • אם יש בשליטתך בשדה-הקרב כמה פליינסווקרים מאותו הסוג, אתה בוחר באחד מהם, אותו אתה משאיר ואת כל השאר שולח לבית הקברות.

    Constructed Sideboard Rules
  • גודל הסיידבורד בתחרויות קונסטרקטד יכול להיות בכל גודל שהוא בין 0 ל-15 כולל. הוא לא חייב להיות בדיוק 15 או בדיוק 0.
  • החלפות קלפים עם הסיידבורד לא חייבות להיות אחד לאחד. ההחלפה מותרת כל עוד גודל הדק לא חורג מתחת ל-60 וגודל הסיידבורד לא חורג מעל 15.

    Indestructible & Unblockable
  • Indestructible תהפוך להיות יכולת של ממש.
  • לכן, אם קסם יעניק Indestructible ליצור ולאחר-מכן קסם אחר ימחוק את היכולות של היצור, הוא יאבד גם את Indestructible.
  • כמו"כ, קסם שמעניק Indestructible לכל יצורים, יעניק אותם רק לאלה שנמצאים בשדה-הקרב כשהקסם נפתר.
  • המושג "unblockable" יוחלף במילים "can't be blocked"

    Additional Lands
  • אם אפקט מתיר לך לשחק אדמה נוספת, אתה לא חייב לציין באיזה היתר אתה משתמש כשאתה משחק אדמות (בהיתר שהאפקט נותן לך או ב"אדמה אחת לתור" שהחוקים מתירים לך)
  • במקום זאת, כשאתה רוצה לשחק אדמה, עליך לחשב כמה היתרים יש לך (1 מקורי מהחוקים + עוד היתרים שקלפים אחרים נותנים לך) ובכמה השתמשת באופן כללי.
פירוט:

החוק האגדי (The "Legendary Rule")

איך זה עובד כעת (לפני השינוי):
נכון לעכשיו, אם יש שניים או יותר פרמננטים אגדיים (legendary permanents) עם אותו השם נמצאים בשדה הקרב, כולם נשלחים לבית הקברות. דבר זה נכון לא משנה מי שולט במה.

איך זה צפוי לעבוד אחרי השינוי:
אם שניים או יותר פרמננטים אגדיים עם אותו השם שנשלטים ע"י אותו שחקן נמצאים בשדה הקרב, השחקן הזה בוחר באחד מהם שיישאר. כל השאר נשלחים לבית הקברות.

דוגמאות:
  • אין בעיה שלכל שחקן בנפרד יהיה עותק שלו של אותו יצור אגדי. אם גם לך וגם ליריב יש Akroma, Angel of Wrath בשדה הקרב, שתיהן נשארות.
  • דבר זה נכון גם לגבי העתקים. אם יש לך Akroma, Angel of Wrath והיריב משחק Clone ומעתיק אותה שניהם יישארו.
  • אבל אם לך יש Akroma ואתה משחק Clone ומעתיק את Akroma, תצטרך לבחור רק אחד מהם שיישאר והשני יישלח לבית הקברות.
  • אתה שולט ב-Teysa, Orzhov Scion. היריב שם אליה Pacifism. אתה מכניס עוד Teysa,Orzhov Scion. כעת אתה בוחר איזו מהן אתה רוצה לשמור אותה השנייה אתה שולח לבית הקברות.
  • היריב שולט ב-Ruric Thar, the Unbowed. אתה מטיל Progenitor Mimic שמעתיק את Ruric. שני היצורים נשארים. כש-Progenitor Mimic ייצור עותק של עצמו, יהיו לך במגרש שני יצורים אגדיים עם אותו השם, תצטרך לבחור אחד מהם (את ה-progenitor או את העותק שלו) ואת השני לשלוח לבית הקברות.
חוק הייחודיות של פליינסווקרים (The "Planeswalker Uniqueness Rule")
שינוי זהה לשינוי בחוק האגדי יתקים עבור חוק הייחודיות של הפליינסווקרים:
אם גם לך וגם ליריב שלך יש ג'ייס בשדה הקרב שניהם נשארים.
אם יש לך Jace Beleren בשדה הקרב ואתה מכניס את Jace, Architect of Thought אתה בוחר אחד מהם ורק את השני שולח לבית הקברות.
זה אומר שאתה יכול להשתמש ביכולת של Jace Beleren, לשחק את Jace, Architect of Thought ולשלוח את Jace Beleren לבית הקברות, ואז לשחק את אחת היכולות של Jace, Architect of Thought.


סיידבורד בתחרויות קונסטרקטד
נכון לעכשיו חשוב להקפיד שהסיידבורד יהיה 0 או 15 בדיוק. כמו"כ בהחלפה של קלפים מהסייד במשחק השני והשלישי היה חשוב להחליף אחד לאחד (ז"א שאם הדק שלך היה בגודל של 60 הוא חייב להישאר בגודל של 60 גם אחרי ההחלפה).

לאחר השינוי הסייבורד יכול להיות בכל גודל שהוא בין 0 ל-15.
כמו"כ החלפת קלפים עם הסיידבורד לא חייבת להיות אחד לאחד, כל עוד גודל הדק לא יהיה פחות מ-60 וגודל הסיידבורד לא יהיה יותר מ-15. במאמר המקושר בתחילת ההודעה יש טבלה שמדגימה שינויים חוקיים ושינויים לא חוקיים.


Indestructible הופכת להיות מילת-מפתח שהיא יכולת (מפסיקה להיות הגדרה כללית).
לפני השינוי:
נכון לעכשיו Indestructible הוא פשוט מושג כללי ולא יכולת של ממש. אם אתה הופך יצור ל-Indestrucible (נניח באמצעות Withstand Death) הוא לא מקבל יכולות חדשה. זה אומר שאם היצור מאבד את היכולות שלו (נניח באמצעות Dragonshift) הוא ממשיך להיות Indestructible.

כמו"כ, נכון לעכשיו, אם אתה יוצר אפקט כללי שהופך את כל היצורים שלך ל-Indestructible, האפקט היה בגדר הגדרה כללית. אם היית מטיל Boros Charm ובוחר באופציה השנייה שהופכת את כל היצורים ל-Indestructible זה היה תקף גם ליצורים חדשים שייכנסו מאוחר יותר או ליצורים שאתה משתלט עליהם מאוחר יותר באותו התור (למשל בעזרת Act of Betrayal). ולהיפך, אם היריב משתלט על אחד היצורים שלך, אותו יצור מפסיק להיות Indestructible.

אחרי השינוי:
Indestructible תהפוך ליכולת של ממש. זה אומר שאם הענקת ליצור Indestructible עם Withstand Death, הוא יכול לאבד אותו כשהוא מאבד את כל היכולות שלו (למשל באמצעות Dragonshift).

באותה מידה אם הענקת Indestructible לכל היצורים בעזרת Boros Charm, זה יהיה תקף רק ליצורים שהיו בשדה הקרב כשהקסם נפתר וימשיך להיות תקף לגביהם גם אם הם יחליפו שליטה (נניח היריב השתלט על אחד מהם עם Act of Agression)


Unblockable
המילה "Unblockable" תתחלף במילים "can't be blocked", מה שיעזור להבהיר שמדובר בהגדרה ולא ביכולת.

שיחוק אדמות נוספות
לפני השינוי:
נכון לעכשיו, אם קיים אפקט שמתיר לך לשחק אדמה נוספת, עליך לציין באיזה אפקט אתה משתמש או האם אתה משתמש בשיחוק האדמה המקורי שהחוקים נותנים לך.

לצורך העניין אם יש לך Oracle of Mul Daya בשדה הקרה ואתה רוצה לשחק אדמה אתה חייב לציין האם זה השיחוק שהחוקים נותנים לך או שה-Oracle נותנת לך לבצע. אם בחרת בשיחוק שה-Oracle נותנת לך ואז אתה מטיל עליה Cloudshift, היא הופכת לאובייקט חדש שמעניק לך היתר חדש ואתה יכול לשחק עוד אדמה עם ההיתר הזה.

אחרי השינוי:
לאחר השינוי אין צורך לציין באיזה אפקט אתה משתמש. מצד שני, אתה תוכל לשחק אדמה רק אם כמות האדמות ששיחקת בתור הזה לא גוברת על כמות ההיתרים שיש לך.

באופן כללי יש לך היתר אחד בגלל החוקים. אם יש לך את Oracle of Mul Daya בשדה הקרב יש לך כעת שני היתרים. אם תשחק אדמה אחת ואז תטיל Cloudshift עם Oracle of Dul Maya, מספר ההיתרים שלך יישאר 2, לא תוכל לנצל את זה בשביל לשחק 3 אדמות באותו התור.

יש לציין, שכמו מקודם, אפקטים שגורמים לך לשחק אדמה עדיין תלויים במגבלה הזו. אם השתמשת ביכולת של Djinn of Wishes וחשפת אדמה, תוכל לשחק אותה רק אם זה התור שלך ורק אם לא חרגת מכמות ההיתרים שלך לשחק אדמות בתור הזה. כמו"כ אם תרצה לשחק אדמה נוספת מהיד, תצטרך לקחת בחשבון את האדמה ששיחקת דרך ה-Djinn כדי לדעת אם אתה לא חורג מכמות ההיתרים שלך.
נערך לאחרונה על ידי Soul ב 23/5/2013 , 13:49, נערך 2 פעמים בסך הכל.

Kroen
 
הודעות: 9500
הצטרף: 15/6/2005 , 18:32
מיקום: רמת גן
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Kroen » 23/5/2013 , 12:41

מוזר, הייתי בטוח שהאפקט "loses all abilities" פשוט מוחק את כל הטקסט של הקלף.

ואני לא אוהב את השינויים.
תמונה תמונה

TV-R-US
MTGil Wizard
הודעות: 3010
הצטרף: 10/12/2006 , 1:33
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי TV-R-US » 23/5/2013 , 13:16

מזל שאתה לא משחק מג'יק אז.

שינויים מעניינים, החיסרון של יצורים אגדיים יורד דרסטית ובEDH זה דיי מטורף. כבר ראינו מה קורה עם 2 ג'יזלה במשחק, עכשיו אפשר יותר... לא יהיה צריך לפחד יותר מclone-ים ושימוש יתר בהם כדי להרוג באופן סדיר (mimic vat+clone זה מעצבן).
קונסטרקטד אני לא ממש משחק אבל השינוי נראה לטובה, מאפשר לאנשים לשחק יותר קלפים בלי פחד (בייחוד PW וכזה)
My first girlfriend turned into the moon
ליגת הטכניון בפייסבוק: https://www.facebook.com/groups/1659351194292050/" target="_blank

Sir Bagelus
Sesame Street Lord
הודעות: 2161
הצטרף: 07/12/2004 , 18:36
מיקום: גבעת שמואל
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי Sir Bagelus » 23/5/2013 , 13:20

OMG OMG OMG"
הם הרסו מג'יק לתמיד"
זו תהיה התגובה הפופולרית באינטרנט לזה.

Soul
Aether Blaster
הודעות: 1732
הצטרף: 21/6/2007 , 11:57
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Soul » 23/5/2013 , 13:25

Kroen כתב:מוזר, הייתי בטוח שהאפקט "loses all abilities" פשוט מוחק את כל הטקסט של הקלף.

ואני לא אוהב את השינויים.
נכון לעכשיו כשקסם כמו Withstand Death אומר שיצור הופך להיות בלתי ניתן להשמדה, הוא לא מעניק לו יכולת אלא הוא פשוט מגדיר כחוק שאי אפשר להשמיד את היצור. כנראה בין היתר בגלל חוסר ההבנה הזה החליטו לשנות.
עריכה: אבל כן, בקלפים שרשום עליהם "this] is indestructible]" זו אכן יכולת שתימחק כשמוחקים את כל היכולות שעל הקלף.


דרך אגב, יש הבדל בין טקסט ליכולות. כשאפקט מעניק יכולות הוא לא מעניק גם טקסט. אם הענקת ליצור אחר protection from red באמצעות Crimson Acolyte, לא תוכל להשתמש ב-Mind Bend כדי לשנות את ההגנה של היצור הזה לצבע אחר. אם תרצה לעשות זאת, תהיה חייב לשנות את הצבע בטקסט של Crimson Acolyte לפני שאתה מפעיל את היכולת שלה.

יש הרבה דברים שלדעתי הם חיוביים בשינויים הצפויים:
למרות שחבל לי על הפלייבור של יצורים אגדיים ופליינסווקרים, העובדה ש-Pacifism לא תוקע לי עותקים של Korlash ביד זה נחמד מאוד. אהבתי שג'ייס ביד יכול להיות משמעותי גם כשאני לא מתכוון לרוקן את הג'ייס הנוכחי ועדיין רוצה הפעלה נוספת.
השינוי בחוקי סיידבורד עוזר למנוע תקלות לא נעימות שיכולות לפסול שחקנים ואולי גם תספק גמישות אסטרטגית שלא הייתה קיימת לפני כן (למשל אולי במצבים מסויימים זה יהווה יתרון להחליף קלפים עם הסייד כדי להגדיל את הדק ליותר מ-60).
Indestructible ו-Unblockable יהיו פחות מבלבלים.
העובדה שצריך להכריז באיזה היתר משתמשים כשמשחקים אדמות מרגיז וקל לשיכחה, למרות שאחרי השינוי לא יהיה ניתן "לרמות" עם זה כמו עכשיו.
נערך לאחרונה על ידי Soul ב 23/5/2013 , 13:35, נערך 2 פעמים בסך הכל.

HazardShesek
שופט L2 ומארגן ליגת ב"ש
הודעות: 857
הצטרף: 26/7/2009 , 11:13
מיקום: באר שבע
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי HazardShesek » 23/5/2013 , 13:31

Kroen כתב:מוזר, הייתי בטוח שהאפקט "loses all abilities" פשוט מוחק את כל הטקסט של הקלף.
מה שחשבת הוא נכון. הבעייה הייתה במקרה שיש אפקט שגורם ליצור להיות indestructible.
במקרה כזה:
1. פעם - זה היה אפקט שלא נמחק.
2. בעתיד הקרוב - זו תהיה יכולת שמעניקים ליצור ועכב כך, היא מוספת לטקסט של הקלף, וכן נמחקת.

Kroen
 
הודעות: 9500
הצטרף: 15/6/2005 , 18:32
מיקום: רמת גן
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Kroen » 23/5/2013 , 13:44

אה, כן, לא חשבתי על קלפים שמעניקים indestructible, חשבתי רק על מובנה.
תמונה תמונה

מרווין
מארגן טורנירים
הודעות: 3918
הצטרף: 12/7/2005 , 14:16
מיקום: חיפה
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי מרווין » 23/5/2013 , 19:24

אז רגע, עכשיו Mox Opal הפך להיות סוג של Lotus Petal?
נחמד...
גם Gaea's Cradle בלגאסי אומר היי.

artillery
MTGil Wizard
הודעות: 276
הצטרף: 07/10/2012 , 11:21
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי artillery » 23/5/2013 , 19:31

זה חוק מפגר שמשנה ממש את מג'יק...
לא אהבתי. החוק גם לא הגיוני מבחינת פלייבור

יאירכהן
MTGil Wizard
הודעות: 671
הצטרף: 17/2/2011 , 14:06
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי יאירכהן » 23/5/2013 , 19:53

לי אישית לא נראה מהותי בטירוף כל הסיפור הזה..... חוץ מאולי כמה קומבואים שיצוצו כמו שיניב רשם למעלה, יניב אתה יצירתי או שקראת את זה איפשהו?

מרווין
מארגן טורנירים
הודעות: 3918
הצטרף: 12/7/2005 , 14:16
מיקום: חיפה
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי מרווין » 23/5/2013 , 21:07

לא קראתי בשום מקום, פשוט ניסיתי לחשוב על דרכים לשבור את החוק הזה, וזה מה שעלה לי.
יש עוד דברים פחות שבורים אבל עדיין מעניינים לשקול:
Progenitor Mimic שמעתיק Yosei, Keiga או Kokusho זה גם די חזק.
Gisela, Iona, ו- Avacyn משחקות טיפה שונה עכשיו ב- EDH והן נהיו פתאום יותר חזקות.
וזה אמנם לא קומבו, אבל סתם מגניב שאחרי השינוי בחוק אם יש לך 2 Brothes Yamazaki על המגרש, וליריב שלך גם יש 2, אז כל אחד מהם יהיה 8/7.

אגב, מבחינת flavor אין לי בעיה עם זה ואני אפילו אוהב את השינוי, אני רק חושב שיש כמה מקרים שבהם הוא משנה כמה קלפים יותר מדי.

Soul
Aether Blaster
הודעות: 1732
הצטרף: 21/6/2007 , 11:57
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Soul » 23/5/2013 , 21:17

מרווין כתב:אז רגע, עכשיו Mox Opal הפך להיות סוג של Lotus Petal?
נחמד...
גם Gaea's Cradle בלגאסי אומר היי.
אוקי, זה מטורף וקרוב לודאי יוביל לבאנים.
מרווין כתב:וזה אמנם לא קומבו, אבל סתם מגניב שאחרי השינוי בחוק אם יש לך 2 Brothes Yamazaki על המגרש, וליריב שלך גם יש 2, אז כל אחד מהם יהיה 8/7.
עדיין לא ברור איך האחים יעבדו עם החוק החדש. אם קוראים את הטקסט מילולית, אם יש מצב שיש 4 במגרש שניים בכל צד, אז זה לא "בדיוק 2" כמו שהטקסט דורש, מה שאומר שגם אתה וגם היריב תשארו עם אחד. אבל צריך לראות אם ישפצו אותם.

מרווין
מארגן טורנירים
הודעות: 3918
הצטרף: 12/7/2005 , 14:16
מיקום: חיפה
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי מרווין » 23/5/2013 , 21:38

Soul כתב:
מרווין כתב:וזה אמנם לא קומבו, אבל סתם מגניב שאחרי השינוי בחוק אם יש לך 2 Brothes Yamazaki על המגרש, וליריב שלך גם יש 2, אז כל אחד מהם יהיה 8/7.
עדיין לא ברור איך האחים יעבדו עם החוק החדש. אם קוראים את הטקסט מילולית, אם יש מצב שיש 4 במגרש שניים בכל צד, אז זה לא "בדיוק 2" כמו שהטקסט דורש, מה שאומר שגם אתה וגם היריב תשארו עם אחד. אבל צריך לראות אם ישפצו אותם.
המממ... אתה צודק, התבלבלתי.
אם אני קורא שוב מילולית מה שיקרה זה ככה: אם יש לי Brother אחד, זה בסדר. אז אני משחק עוד אחד וזה בסדר. ואז היריב משחק Brother שלישי, ונוצר מצב שאני צריך להקריב את אחד מה- Brothers שלי והיריב שומר את שלו? זה קצת מצחיק...

Soul
Aether Blaster
הודעות: 1732
הצטרף: 21/6/2007 , 11:57
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Soul » 23/5/2013 , 22:14

טוב, זה בכל זאת רק ספוקלציה. יכול להיות שהם ימצאו דרך לגרום להם לעבוד כמו שצריך עם החוק החדש ואז המצב שתיארת יהיה נכון.

daking1234
מארגן טורנירים
הודעות: 572
הצטרף: 01/10/2011 , 16:16
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי daking1234 » 23/5/2013 , 23:06

אחד באפריל היה כבר לא?

Kroen
 
הודעות: 9500
הצטרף: 15/6/2005 , 18:32
מיקום: רמת גן
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Kroen » 24/5/2013 , 0:04

צריך לקחת את זה בפרספקטיבה: אף אחד משינויי החוקים האלו לא גרועים כמו מתי שהם ביטלו את ה-damage on stack.
תמונה תמונה

מרווין
מארגן טורנירים
הודעות: 3918
הצטרף: 12/7/2005 , 14:16
מיקום: חיפה
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי מרווין » 01/6/2013 , 10:11

עוד אינטראקציה מאוד מגניבה של החוק החדש שנתקלתי בה היא קומבו חדש:
Dark Depths + Thespian Stage
כל מה שאתה צריך לעשות הוא להניח את 2 האדמות במשחק ולהפעיל את היכולת של הבמה. אתה בוחר להעתיק את האדמה המושלגת והחוק דורש ממך לוותר על אחת מהן. אתה מוותר על המקורית (שיש עליה קאונטרים) ואז אתה מקבל 20/20 עם Indestructible וכל זה for the low low price of :2: and the sacrifice of 2 lands! :wink:
הבעיה היחידה עם זה היא שניתן לעשות את זה באופן תחרותי רק בלגאסי ובוינטאג'.

Soul
Aether Blaster
הודעות: 1732
הצטרף: 21/6/2007 , 11:57
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Soul » 02/6/2013 , 8:21

גלשנו לאסטרטגיה אז פתחתי נושא:
http://members.pundak.co.il/magic/viewt ... 535#571535

Soul
Aether Blaster
הודעות: 1732
הצטרף: 21/6/2007 , 11:57
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Soul » 10/7/2013 , 23:37

יצא ה-FAQ:
http://www.wizards.com/Magic/Magazine/A ... tg/faq/m14

סוג חדש של אפקט, Zone with Duration (שינוי אזור ל"זמן מוגבל"):
הקלפים Banisher Priest ו-Colossal Whale מציגים יכולת triggered חדשה שיכולה לשלוח קלפים ל-exile שישארו שם עד שהיצור ששלח אותם ל-exile עוזב את שדה-הקרב. זה דומה לאופן שבו Oblivion Ring ו-Fiend Hunter עובדים, רק שההחזרה של היצור היא לא triggered ability אלא פשוט משהו שמתרחש מייד אחרי שה-banisher או הלוויתן עוזבים, זה לא יכולת ואי-אפשר להגיב לזה או לקנטר את זה עם Stifle למשל.

עוד שני דברים:
  • קיים טריק שבו אתה גורם ל-Fiend Hunter לעזוב לפני שהיכולת הראשונה נפתרת (נניח בעזרת Cloudshift) ובכך אתה גורם ליצור שנשלח ל-exile להישאר שם לתמיד. הטריק הזה לא עובד עם הקלפים החדשים, אם הם עוזבים לפני שהיכולת שלהם נפתרת, היצור לא יישלח ל-exile בכלל.
  • היצור חוזר מיד אחרי, אז אין מצב שבו הוא והיצור ששלח אותו ל-exile נמצאים בשדה-הקרב באותו הזמן. אם למשל העפתי clone ל-exile עם Banisher Priest, רק אחרי שה-banisher עוזב ה-clone יחזור, הוא לא יראה את ה-banisher בשדה-הקרב כשהוא חוזר, אז הוא לא יוכל להיכנס כעותק שלו.
העתקת יכולות triggered
Strionic Resonator הוא קלף עם יכולת שמאפשרת להעתיק יכולות triggered. אם היכולת המועתקת שולחת קלף ל-exile ויכולת שנייה שקשורה אליה מתייחסת ל-"exiled card" אז היא מתייחסת לכל הקלפים שנשלחו ל-exile ע"י היכולת המקורית וע"י העותקים שלה.
דוגמאות:
  • אם העתיקו את היכולת הראשונה של Fiend Hunter, אז אחרי שהוא עוזב והיכולת השנייה שלו נפתרת היא תחזיר גם את הקלף שנשלח ל-exile עם היכולת הראשונה וגם את הקלף שנשלח ל-exile ע"י העותק שלה.
  • אם העתיקו את היכולת הראשונה של Exclusion Ritual וע"י כך שני קלפים נשלחו ל-exile, אז היכולת השנייה תאסור על שחקנים להטיל שום קסם עם אחד מהשמות הללו.
  • (עריכה: ) אם העתיקו את היכולת הראשונה של Elite Arcanist ושלחו ל-exile את Cancel ואת Disperse אז ה-:x: ביכולת השנייה יהיה שווה ל-5 (3 cmc של Cancel ועוד 2 cmc של Disperse). כשהיכולת תיפתר מעתיקים את שני הקלפים וניתן יהיה להטיל את שני העותקים באיזה סדר שרוצים או רק אחד מהם (בכל מקרה חייבים לשלם 5).
למידע נוסף עיינו ב-FAQ שבקישור לעיל.

עריכה: הסרתי את הדוגמה עם Duplicant עד שיתפרסמו החוקים ו\או יימסר יותר מידע לגבי האופן שבו הוא עובד עם ה-resonator.
עריכה 2: למעוניינים, נראה שהיכולת האחרונה של Duplicant מקבלת errata:
As long as a card exiled with Duplicant is a creature card, Duplicant has the power, toughness, and creature types of the last creature card exiled with Duplicant. It's still a Shapeshifter.
אז הוא יקבל את ה-P/T וסוג היצור של קלף היצור האחרון שנשלח ל-exile ויתעלם מכל השאר.

Soul
Aether Blaster
הודעות: 1732
הצטרף: 21/6/2007 , 11:57
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Soul » 12/7/2013 , 17:11

Magic 2014 Update Bulletin:
http://www.wizards.com/magic/magazine/a ... ilc-mtgrss

היות והחוקים וה-oracle החדשים עודכנו, ו-Brothers Yamazaki נשאר אותו הדבר, נראה שהוא יעבוד כפי ששוער. אם שני אחים נמצאים ביחד בשליטת שחקן אחד ולפחות עוד אח נמצא בשליטת שחקן אחר, אז השחקן ששולט בשני האחים יצטרך לשלוח את אחד האחים לבית הקברות. אם שחקן שולט בשלושה אחים הוא יצטרך לשלוח שניים מהם לבית הקברות.
קיים טריק שבו אתה גורם ל-Fiend Hunter לעזוב לפני שהיכולת הראשונה נפתרת (נניח בעזרת Cloudshift) ובכך אתה גורם ליצור שנשלח ל-exile להישאר שם לתמיד. הטריק הזה לא עובד עם הקלפים החדשים, אם הם עוזבים לפני שהיכולת שלהם נפתרת, היצור לא יישלח ל-exile בכלל.
כדי למנוע אי-הבנות, יצויין שהטריק עדיין עובד עם קלפים ישנים כמו Fiend Hunter כי הם עדיין מודפסים עם שני יכולות נפרדות לכניסה ועזיבה ולא עם יכולת אחת שאומרת "until".
הבדל נוסף בין הקלפים החדשים לישנים, כפי שצויין בת'רד אחר: במשחק multiplayer, קלף שנשלח ל-exile עם Banisher Priest יחזור אם השחקן ששלט בו עזב את המשחק.

כמה שינויים פחות מהותיים:
סמלי ההוצאה (expansion symbols) כבר לא נחשבים תכונה של הקלף. קלפים כמו City in a Bottle צפויים להשתנות כך שהם יתייחסו לקלפים שהודפסו במקור בהוצאה ספציפית. זה אומר שהם ישפיעו על קלפים בהוצאות חדשות אם הם הודפסו בהוצאה המדוברת, אבל לא ישפיעו על קלפים שהודפסו מקודם כמו אדמות בסיסיות.

אם אפקט מכריח אותך להטיל קסם אם אפשרי (Spelltwine, Wild Evocation,Jhoira of the Ghitu) והקסם הוא משהו כמו Disaster Radius שחלק מהמחיר שלו דורש ממך לעשות משהו עם קלפים עם תכונה ספציפית באזור נסתר, אין חיוב להטיל את הקסם.

Convoke כבר לא מוזיל מחירים. במקום זאת הוא גורם לכך שאפשר לעשות tap ליצורים במקום לשלם מאנה. מעשית זה אותו מרגיש אותו הדבר רק שאי-אפשר לעשות tap ליותר יצורים מכמות המאנה שנחוצה בשביל התשלום (למשל אם אתה מטיל Gather Courage, ואין משהו שמעלה את המחיר שלו, לא ניתן לעשות Tap ליותר מיצור ירוק אחד).

Delve‏ גם עובד ככה עכשיו (TombStalker). אי-אפשר לשלוח ל-exile קלפים מבית-הקברות יותר מהנחוץ לתשלום.

שלח תגובה