cipher?

פורום זה הוא הכתובת לכל השאלות על חוקי המשחק ועל חוקי הטורנירים של ה-DCI.

מנהלים: sliver, Navidshi

שלח תגובה
Eitan Gronich
MTGil Apprentice
הודעות: 23
הצטרף: 07/9/2012 , 13:53
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

cipher?

שליחה על ידי Eitan Gronich » 01/2/2013 , 19:29

שלום לכולם.

היה לי ויכוח קטן עם כמה חברים ורציתי לשאול:

אני מטיל קסם שיש לו cipher. הוא הולך לאקסייל על אחד מהיצורים שלי. עכשיו,
כל פעם שהיצור פוגע בשחקן, אני יכול להטיל העתק של הקסם שוב.
השאלה הייתה, האם להעתק של הקסם יש cipher? זאת אומרת, האם אני יכול גם לעשות אקסייל להעתק על אחד מהיצורים שלי?

החברים טוענים שכן. אני אומר שלא, כי לפי החוקים של cipher, כדי להשתמש ב-cipher הקסם שהטלתי חייב להיות קלף, והעתק אינו קלף.

מי צודק?
תודה רבה מראש!! :green:

Skie
MTGil Wizard
הודעות: 266
הצטרף: 21/4/2012 , 11:50
מיקום: רודף אחרי עטלפים
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי Skie » 01/2/2013 , 19:42

אתה
מחליף בוסטרים חדשים תמורת ישנים.

tima
Creature - Dwarf Idiot
הודעות: 2066
הצטרף: 10/9/2007 , 19:55
מיקום: יבנה.
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי tima » 01/2/2013 , 20:34

אפקטיבית, לקסם המועתק יש cipher. אבל היכולת מחפשת קלף שמקודד על היצור, וברגע שהעותק עוזב את ה-stack הוא נעלם, כלומר ה-cipher לא יחזיק.
בשורה התחתונה, אי אפשר לעשות cipher לעותק.
Don't drink and draft.

Eitan Gronich
MTGil Apprentice
הודעות: 23
הצטרף: 07/9/2012 , 13:53
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Eitan Gronich » 01/2/2013 , 20:38

תודה רבה לכל מי שענה! :green:

Soul
Aether Blaster
הודעות: 1732
הצטרף: 21/6/2007 , 11:57
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Soul » 02/2/2013 , 19:05

אפקטיבית, לקסם המועתק יש cipher. אבל היכולת מחפשת קלף שמקודד על היצור, וברגע שהעותק עוזב את ה-stack הוא נעלם, כלומר ה-cipher לא יחזיק.
בשורה התחתונה, אי אפשר לעשות cipher לעותק.
nit picking: ההסבר הזה היה יכול להיות מתאים, אבל wizards בחרו בניסוח מיוחד, שהופך את ההסבר לשונה: cipher מוודאת שהיא נמצאית על קלף פיזי, אז אם היא על עותק של קסם היא לא מנסה לקודד אותו.
source: http://www.wizards.com/magic/magazine/a ... tg/faq/gtc
"Cipher" means "If this spell is represented by a card, you may exile this card encoded on a creature you control" and "As long as this card is encoded on that creature, that creature has 'Whenever this creature deals combat damage to a player, you may copy this card and you may cast the copy without paying its mana cost.'"

tima
Creature - Dwarf Idiot
הודעות: 2066
הצטרף: 10/9/2007 , 19:55
מיקום: יבנה.
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי tima » 02/2/2013 , 21:15

שכנעת אותי.
הלכתי לפי מה שכתוב ב-reminder text, שבד"כ הוא זהה פונקציונלית לחוק הרשמי.
Don't drink and draft.

Soul
Aether Blaster
הודעות: 1732
הצטרף: 21/6/2007 , 11:57
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Soul » 02/2/2013 , 22:28

הייתי רוצה לומר שהם רמזו לזה כשהם רשמו "spell card" ולא סתם "spell". אבל גם אצל haunt רשום "card" בתזכורת, ואצלו זה כן בגלל מה שהסברת. לא שזה ממש משנה (אלא אם הם היו מדפיסים משהו שאומר when this becomes encoded/haunted וכדו').

Kroen
 
הודעות: 9500
הצטרף: 15/6/2005 , 18:32
מיקום: רמת גן
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Kroen » 02/2/2013 , 22:35

שאלה קשורה: אם קסם מקודד על יצור, והקסם עוזב את הexile, הקידוד נשמר?
תמונה תמונה

Soul
Aether Blaster
הודעות: 1732
הצטרף: 21/6/2007 , 11:57
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Soul » 02/2/2013 , 22:56

אם הוא עוזב את ה-exile הוא מפסיק להיות מקודד.
702.97c The card with cipher remains encoded on the chosen creature as long as the card with cipher remains exiled and the creature remains on the battlefield. The card remains encoded on that object even if it changes controller or stops being a creature, as long as it remains on the battlefield.

שלח תגובה