שינוי חוקים ב-IPG: הכרזת טריגרים

פורום זה הוא הכתובת לכל השאלות על חוקי המשחק ועל חוקי הטורנירים של ה-DCI.

מנהלים: sliver, Navidshi

שלח תגובה
Soul
Aether Blaster
הודעות: 1732
הצטרף: 21/6/2007 , 11:57
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שינוי חוקים ב-IPG: הכרזת טריגרים

שליחה על ידי Soul » 11/12/2012 , 17:26

זה שינוי שתקף כבר יותר מחודשיים. אבל לא יצא לי לשמוע עליו עד עכשיו. כל העניין רלוונטי רק ל-competitive ו-professional. אז לפרירליסים, רליסים, FNMs וכדו' זה לא משנה. ליותר פרטים ודיוקים עיינו בחוק עצמו, סעיף 2.1 כאן:
http://www.wizards.com/ContentResources ... e_PDF1.pdf


אוקי, אז לגבי השינוי. כל הקטע עם ה-lapsing abilities, תשכחו מזה, נמחק. במקום זאת נדרש משחקנים להראות מודעות לטריגרים בשליטתם או שזה נחשב להם שהם שכחו. כמה נקודות כלליות:
  • זה לא אומר שאתם מיד צריכים להגיד כשיש טריגר. אלא, ברגע שתעשו משהו שמעיד שהמשכתם הלאה אחרי שהטריגר היה אמור להיפתר, אז זה ייחשב לכם ששכחתם.
  • אתם לא צריכים להיות מפורשים, אם הפעולות והמילים שלכם מעידות שאתם מודעים לטריגר זה מספיק. דוגמאות בציטוט.
  • אתם לא חייבים לקרוא לשופט אם היריב שכח את הטריגרים שלו. אבל אם זה משהו שכן תרצו שיקרה קיים טיפול שנותן לכם לבחור אם להשים את זה על הסטאק או לא. קראו לשופט כשאתם רואים שהיריב שכח ואם תפסתם את זה בזמן, בד"כ תקבלו הזדמנות (פרטים ודיוקים בחוק)
  • זה לא נותן לכם טריק קסום להתעלם ממה שלא נח לכם. אם אתם מתעלמים מהטריגרים שלכם בכוונה זו רמאות.
  • זה לא משנה שהטריגר "שקוף" ו\או ברור מאליו. אם תקפתם עם Pyreheart Wolf ולא ציינתם את הטריגר היריב יוכל להתייחס לזה כאילו שכחתם (עריכה: לא מדיוק, ראו קישור בהודעה השנייה). הטלתם קסם עם storm, תראו שהטריגר קרה (יש דוגמה עם Tendrils of Agony בציטוט)
הנקודה האחרונה הכי מפריעה לי כי קל מאוד ליפול בה, אז פקחו עין. אזכיר שהנקודות פה נאמרו בכלליות. ליותר פרטים ודיוקים עיינו בחוק.

ב-Cranial Insertion הובאו דוגמאות שמראות מה זה אומר "להראות מודעות" בלי להגיד במפורש:
Q: Some people are saying that for Competitive events you have to verbally announce all triggers, others are saying that noting them in other ways is good enough. Help!

A: You do not need to verbally announce your triggers. You only need to acknowledge them in some way - it's easier for Head Judges making brief announcements to say "announce your triggers," and that's always the clearest course of action, but demonstrating that you know about the trigger is enough. Some examples: The important thing to remember, players and judges both, is that the policy isn't about "say the magic word and get your trigger" - it's about showing in some way that you have not forgotten about the trigger.
נערך לאחרונה על ידי Soul ב 04/2/2013 , 13:38, נערך פעם 1 בסך הכל.

Soul
Aether Blaster
הודעות: 1732
הצטרף: 21/6/2007 , 11:57
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Soul » 04/2/2013 , 13:37

פורסם מאמר רשמי על הנושא:
http://www.wizards.com/magic/magazine/a ... grss#84646

אני ממליץ לקרוא את החלק תחת הכותרת "When do I have to say something?" בשביל דוגמאות והבהרות.

ryoga
MTGil Wizard
הודעות: 5191
הצטרף: 18/9/2006 , 16:11
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי ryoga » 04/2/2013 , 13:41

רק לוודא שאני מבין נכון.
בדראפטים בליגות מאז שינוי החוקים, החוק הוא פשוט שאני לא חייב להזכיר Triggered Abilites של היריב שלי שהוא שכח?
תמונה
On the Play/On the Draw
https://www.facebook.com/pages/MTG-MADN" target="_blank ... 5548217210

daking1234
מארגן טורנירים
הודעות: 572
הצטרף: 01/10/2011 , 16:16
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי daking1234 » 04/2/2013 , 13:50

מה לגבי זה שאם היריב רוצה להגיב בDECLARE BATTLE שלך הוא חייב להודיע על כך מראש?

אני יודע שנהוג לעבור ישירות להכרזת תוקפים. ושעצירת השחקן (מראש, לא בדיליי) בהכרזת תקיפה היא אחריות היריב.

היריב יכול מבחינתו להגיד לשחקן שהוא רוצה שהשחקן יעצור בכל הכרזת תקיפה לפני שהוא עובר לתוקפים

אם אני זוכר נכון, לרוב נעזרים במילת קיצור:
attacks? שזה בעצם השחקן הפעיל מאשר מול יריבו אם הוא רוצה לעשות משהו בשלב הכרזת תקיפה ולפני הכרזת תוקפים

sliver
Sliver Overlod
הודעות: 5941
הצטרף: 30/5/2004 , 0:11
מיקום: רחובות
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי sliver » 04/2/2013 , 15:09

ryoga כתב:רק לוודא שאני מבין נכון.
בדראפטים בליגות מאז שינוי החוקים, החוק הוא פשוט שאני לא חייב להזכיר Triggered Abilites של היריב שלי שהוא שכח?
דראפטים בדר"כ נופלים תחת אירועי Regular שהעדכון האחרון לא רלוונטי לגביהם.
אם אתה רוצה להיות מהמהדרין או שזה כן אירוע תחרותי - זו האחריות של שחקן לזכור את הטריגרים שלו, ואתה לא חייב (אם כי כמובן יכול) להזכיר ליריב.
daking1234 כתב:מה לגבי זה שאם היריב רוצה להגיב בDECLARE BATTLE שלך הוא חייב להודיע על כך מראש?

אני יודע שנהוג לעבור ישירות להכרזת תוקפים. ושעצירת השחקן (מראש, לא בדיליי) בהכרזת תקיפה היא אחריות היריב.

היריב יכול מבחינתו להגיד לשחקן שהוא רוצה שהשחקן יעצור בכל הכרזת תקיפה לפני שהוא עובר לתוקפים

אם אני זוכר נכון, לרוב נעזרים במילת קיצור:
attacks? שזה בעצם השחקן הפעיל מאשר מול יריבו אם הוא רוצה לעשות משהו בשלב הכרזת תקיפה ולפני הכרזת תוקפים
זו שאלה נפרדת שלא קשורה לטריגרים אלא לקיצורי דרך, ואני גם לא בטוח בדיוק מה השאלה כאן...
מה שאני אישית עושה זה לומר "Beginning of combat" להראות על כניסה לשלב הקרב (שמורכב מ 5 תת שלבים - התחלה, תוקפים, מגנים, נזק, סוף) ולראות אם היריב רוצה לעשות משהו לפני שאני מכריז תוקפים.
אם יש איזה בילבול וקפצנו קדימה, בדר"כ מקובל לחזור אחורה לפני שהוכרזו תוקפים. כמובן שכדאי למנוע את זה מראש.
Slivers don't learn. They just know
שופט לבל 8 ומארגן הבין גלאקטי של ויזארדס.

Soul
Aether Blaster
הודעות: 1732
הצטרף: 21/6/2007 , 11:57
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Soul » 04/2/2013 , 15:47

ryoga כתב:רק לוודא שאני מבין נכון.
בדראפטים בליגות מאז שינוי החוקים, החוק הוא פשוט שאני לא חייב להזכיר Triggered Abilites של היריב שלי שהוא שכח?
דראפטים בדר"כ נופלים תחת אירועי Regular שהעדכון האחרון לא רלוונטי לגביהם.
אם אתה רוצה להיות מהמהדרין או שזה כן אירוע תחרותי - זו האחריות של שחקן לזכור את הטריגרים שלו, ואתה לא חייב (אם כי כמובן יכול) להזכיר ליריב.
לפי תגובה של אחד השופטים הרשמיים, נראה שהעניין הזה שאתה לא חייב להזכיר טריגרים של היריב ב-regular זה דבר חדש:
source: http://community.wizards.com/go/thread/ ... #528747179
Natedogg כתב:This is an update to those rules (the documents themselves have not been released yet. I've heard they'll be up within 24 hours, but don't quote me). If you read the line right after the one you quoted, it mentions that this is change.
(לא שאין עניין לעזור לשחקנים וכן להזכיר להם, כי הדגש אמור להיות על הכיף ופחות על הרמה הספורטיבית. אבל זה טוב לדעת מה מותר ומה לא במקרים בהם זה יכול להיות חשוב.)

Natedogg גם המליץ על המאמרים הבאים:
לשופטים - http://blogs.magicjudges.org/telliott/2 ... or-judges/

לשחקנים - http://blogs.magicjudges.org/telliott/2 ... r-players/

עוד פירוט - http://blogs.magicjudges.org/telliott/2 ... onus-disc/
daking1234 כתב:מה לגבי זה שאם היריב רוצה להגיב בDECLARE BATTLE שלך הוא חייב להודיע על כך מראש?

אני יודע שנהוג לעבור ישירות להכרזת תוקפים. ושעצירת השחקן (מראש, לא בדיליי) בהכרזת תקיפה היא אחריות היריב.

היריב יכול מבחינתו להגיד לשחקן שהוא רוצה שהשחקן יעצור בכל הכרזת תקיפה לפני שהוא עובר לתוקפים

אם אני זוכר נכון, לרוב נעזרים במילת קיצור:
attacks? שזה בעצם השחקן הפעיל מאשר מול יריבו אם הוא רוצה לעשות משהו בשלב הכרזת תקיפה ולפני הכרזת תוקפים
כאמור, זה לא קשור ישירות לנושא של triggered abilities.

אם תקפת, ליריב שמורה הזכות לחזור לשלב ה-"beginning of combat" לפני שהכרזת על תוקפים או אפילו ל-main phase, כל עוד לא נתת לו הזדמנות להגיב בנקודות האלה.

כשאתה שואל "attacks?" אתה בעצם נותן לו את ההזדמנות הזאת. אם הוא מסכים, זה סימן ששניכם הסכמתם לא לעשות כלום לפני שהתוקפים מוכרזים. במצב כזה ההזדמנות הראשונה שהוא יכול להגיב בה היא רק אחרי שהיצורים כבר תוקפים (אבל לפני חוסמים ונזק).

אני מניח שכל עוד מתנהל בטבעיות זה לא צריך להיות יותר מידי בעייתי גם לתקוף ישר עם היצורים. אבל קח בחשבון שהיריב יכול לחזור אחורה ובעצם מקבל מידע מקדים לגבי תכנון ההתקפה שלך. אבל אני לא בטוח עד כמה זה באמת משנה ברוב המקרים.

שלח תגובה