each opponent loses life

פורום זה הוא הכתובת לכל השאלות על חוקי המשחק ועל חוקי הטורנירים של ה-DCI.

מנהלים: sliver, Navidshi

שלח תגובה
elishai
MTGil Apprentice
הודעות: 71
הצטרף: 19/6/2008 , 14:41
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

each opponent loses life

שליחה על ידי elishai » 25/11/2012 , 1:14

כשיש לקלף יכולת שאומרת "each opponent loses life" כמו של jarad- הקלף הוא מקור הנזק?
1. לדוגמה, אם לשחקן יש protection מהצבע של הקלף, אז הוא לא יספוג את הנזק?
2. היצור נחשב ליצור שעשה נזק באותו תור?

ryoga
MTGil Wizard
הודעות: 5191
הצטרף: 18/9/2006 , 16:11
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי ryoga » 25/11/2012 , 1:49

Lose Life לא שווה לנזק, נזק גורם לשחקן לאבד חיים, אובדן חיים לא גורם לנזק.
Jarad הוא המקור של האפקט שגורם לאובדן החיים, לא ידוע לי על קלף שזה רלוונטי כלפיו.
1.Life Loss זה לא אחד מהדברים שנמנעים על ידי Protection.
2. היצור לא עשה נזק, הוא גרם לאובדן של חיים, Avenging Arrow לא יעבוד עליו.
תמונה
On the Play/On the Draw
https://www.facebook.com/pages/MTG-MADN" target="_blank ... 5548217210

Soul
Aether Blaster
הודעות: 1732
הצטרף: 21/6/2007 , 11:57
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Soul » 25/11/2012 , 13:52

ryoga כתב:1.Life Loss זה לא אחד מהדברים שנמנעים על ידי Protection.
ליתר דיוק, protection לא עוזר כאן בגלל שאין מטרות. הגנה משחור עדיין תעזור נגד איבוד חיים עם מטרות כמו Blood Artist וכדומה.

Protection from X פירושו ארבעה דברים שבקיצור נזכרים כ-DEBT:
Damage
- נזק ממשהו שהוא X נמנע.

Enachant/Equip
- equipment או auras שהם X לא יכולים להתחבר או להיות מחוברים אליו.

Blocked
- אם זה על יצור תוקף אז יצורים שהם X לא יכולים לחסום אותו.

Target
- לא יכול להיות מטרה של דברים שהם X.

בגלל שלאפקט "each opponent loses _ life" אין מטרות הוא יכול להשפיע על שחקן עם הגנה משחור. בגלל שמדובר באיבוד ישיר של חיים ולא על נזק, הוא לא נמנע למרות ההגנה משחור.

fungus
מארגן טורנירים
הודעות: 909
הצטרף: 05/11/2004 , 14:49
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי fungus » 25/11/2012 , 17:48

enchant/equip נגזר מהtarget.

רק כד"א
schiessen brennen und soifen machen

מרווין
מארגן טורנירים
הודעות: 3918
הצטרף: 12/7/2005 , 14:16
מיקום: חיפה
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי מרווין » 25/11/2012 , 17:58

fungus כתב:enchant/equip נגזר מהtarget.

רק כד"א
זה לא מדויק, כי אם לדוגמא יש לי יצור שיש עליו Pacifism, ואני משחק על היצור Stave off ובוחר בלבן, הAura תיפול.
כנ"ל לגבי Equipment (כמובן שזה לא עובד שדוגמא שנתתי עם Stave Off, אבל אתם מבינים את הרעיון הכללי).

Soul
Aether Blaster
הודעות: 1732
הצטרף: 21/6/2007 , 11:57
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Soul » 25/11/2012 , 18:37

fungus כתב:enchant/equip נגזר מהtarget.

רק כד"א
זה נכון שברוב המקרים, החלק של ה-target כבר מטפל בזה מראש, אבל האיסור ש-aura ו-equipment לא יהיו מחוברים לא נגזר מזה:

1) כמו שנאמר, אם יש equipments או auras שכבר מחוברים למשהו, והמשהו הזה מקבל protection שתקף נגדם, הם מתנתקים ממנו (במקרה של auras הן תלך מייד אחרי זה לבית-הקברות).

2) ייתכן אפקט שיינסה לחבר auras או equipment בלי להשתמש במטרות כמו Enchantment Alteration או שיש מטרות אבל ה-Protection לא תקף נגדן (- נגיד, להשתמש ב-Magnetic Theft כדי לחבר equipment ליצור עם protection from artifacts. המטרות של הקסם חוקיות, אבל הפעולה שהוא ינסה לבצע לא)

3) יש אפקטים שמכניסים לשדה-הקרב aura בלי לציין למי לחבר אותם כמו אלה של Retether או Open the Vaults או אפילו כמו Warp World. החוקים אומרים שבמקרים כאלה השחקן שעומד לשלוט בה בוחר משהו חוקי לחבר אותה אליו (אין שימוש במטרות).


להבדיל יש את shroud, hexproof וכדו' שמונעים ממשהו להיות מטרה, אבל equipment ו-auras שכבר מחוברים נשארים, אפקטים יכולים לנסות לחבר auras ו-equipment (אם אין מטרות לא חוקיות), ואם aura נכנסת לשדה-הקרב אפשר לחבר אותה למשהו הזה.

שלח תגובה