Exalted

פורום זה הוא הכתובת לכל השאלות על חוקי המשחק ועל חוקי הטורנירים של ה-DCI.

מנהלים: sliver, Navidshi

שלח תגובה
Pantof
MTGil Apprentice
הודעות: 24
הצטרף: 31/7/2012 , 17:02
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

Exalted

שליחה על ידי Pantof » 29/10/2012 , 23:13

אם אני מבין נכון אז האפקט של אקזולטד קורה אחרי שמכריזים על תוקף יחיד, וכל מופע שלו עולה על הסטאק בנפרד, כך שיש מרווח תגובה גם לפני ה+1/+1 הראשון וגם בינהם אם משום מה אני רוצה. כלומר זה לא איזה יכולת-על שסופרת את כל האקזולטדים שיש לך ומפמפמת את כל הבונוס בריזולב אחד. או שאני טועה?

ובנוסף, שאלת סיטואציה:
נניח שליריב יש, למשל, Servant of Nefarox והוא, ככל הנראה, עומד לתקוף איתו.
אנחנו נמצאים בStart of Combat, ואני מחליט להוריד Izzet Staticaster.
האם אני אספיק להרוג את הסרוונט (עם היכולת של הסטטיקסטר) לפני שהטאפנס שלו יעלה מעל ל-1 בגלל אקזולטד?

Soul
Aether Blaster
הודעות: 1732
הצטרף: 21/6/2007 , 11:57
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Soul » 29/10/2012 , 23:31

אם אני מבין נכון אז האפקט של אקזולטד קורה אחרי שמכריזים על תוקף יחיד, וכל מופע שלו עולה על הסטאק בנפרד, כך שיש מרווח תגובה גם לפני ה+1/+1 הראשון וגם בינהם אם משום מה אני רוצה. כלומר זה לא איזה יכולת-על שסופרת את כל האקזולטדים שיש לך ומפמפמת את כל הבונוס בריזולב אחד. או שאני טועה?
כן, יכולות exalted נפרדות אחת מהשנייה אז הן נפתרות אחת אחת.
ובנוסף, שאלת סיטואציה:
נניח שליריב יש, למשל, Servant of Nefarox והוא, ככל הנראה, עומד לתקוף איתו.
אנחנו נמצאים בStart of Combat, ואני מחליט להוריד Izzet Staticaster.
האם אני אספיק להרוג את הסרוונט (עם היכולת של הסטטיקסטר) לפני שהטאפנס שלו יעלה מעל ל-1 בגלל אקזולטד?
Start of Combat זה לפני שהיריב מכריז על תוקפים, אז זה אפשרי לחסל את ה-servant בזמן הזה. אבל היריב יוכל לתקוף עם יצור אחר אם יש לו.

יותר טוב מזה, תוכל לעשות את זה בשלב הכרזת התוקפים אחרי שהיריב כבר הכריז עם מי הוא מתקיף אבל כשיכולות ה-exalted עדיין על הסטאק אז היצור עדיין לא קיבל את הבונוס. ככה יותר סביר שהיריב יאבד הזדמנות לפגוע בך בקרב ויהיה לך יותר מידע להחליט על פיו.

Pantof
MTGil Apprentice
הודעות: 24
הצטרף: 31/7/2012 , 17:02
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Pantof » 29/10/2012 , 23:40

זה בהנחה שהסטטיקסטר כבר על הלוח.
אם אני רוצה גם להפתיע בזה שאני מוריד אותו וגם לחסל את הסרבנט או כל איום X/1 אחר שיכול לתפוח בגלל אקזולטד, אני צריך לעשות את זה בתחילת קרב, לא?
כי אם אני מוריד את הסטטיקסטר אחרי הכרזת תוקף, אז אי אפשר להפעיל את היכולת לפני שהאקזולטד resolves.

elishai
MTGil Apprentice
הודעות: 71
הצטרף: 19/6/2008 , 14:41
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי elishai » 29/10/2012 , 23:48

Pantof כתב:זה בהנחה שהסטטיקסטר כבר על הלוח.
אם אני רוצה גם להפתיע בזה שאני מוריד אותו וגם לחסל את הסרבנט או כל איום X/1 אחר שיכול לתפוח בגלל אקזולטד, אני צריך לעשות את זה בתחילת קרב, לא?
כי אם אני מוריד את הסטטיקסטר אחרי הכרזת תוקף, אז אי אפשר להפעיל את היכולת לפני שהאקזולטד resolves.
למה לא?
אתה מוריד אותו שהטריגר של האקזולטד על הסטאק ואז תפעיל את היכולת שלו גם לפני שהטריגר של האקולטד נפתר- יש לו haste אז זה אפשרי

Pantof
MTGil Apprentice
הודעות: 24
הצטרף: 31/7/2012 , 17:02
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Pantof » 29/10/2012 , 23:54

זהו, זה הגיוני לי מצד אחד אבל מצד שני זה מוזר לי להוריד יצור וישר להפעיל את היכולת כשיש עוד דברים מתחתיו על הסטאק.
אם היצור resolves, זה לא אומר שכל מה שמתחתיו resolves לפני שאני יכול להוסיף עוד משהו על הסטאק?

elishai
MTGil Apprentice
הודעות: 71
הצטרף: 19/6/2008 , 14:41
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי elishai » 30/10/2012 , 0:01

Pantof כתב:זהו, זה הגיוני לי מצד אחד אבל מצד שני זה מוזר לי להוריד יצור וישר להפעיל את היכולת כשיש עוד דברים מתחתיו על הסטאק.
אם היצור resolves, זה לא אומר שכל מה שמתחתיו resolves לפני שאני יכול להוסיף עוד משהו על הסטאק?
לאו דווקא, יכולות כאלה ניתן להפעיל גם לפני ששאר הטריגרים נפתרים

Soul
Aether Blaster
הודעות: 1732
הצטרף: 21/6/2007 , 11:57
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Soul » 30/10/2012 , 1:41

Pantof כתב:זהו, זה הגיוני לי מצד אחד אבל מצד שני זה מוזר לי להוריד יצור וישר להפעיל את היכולת כשיש עוד דברים מתחתיו על הסטאק.
אם היצור resolves, זה לא אומר שכל מה שמתחתיו resolves לפני שאני יכול להוסיף עוד משהו על הסטאק?
יש הגיון במה שאתה אומר ואם אני לא טועה, המשחק בימיו הראשונים היה עובד בצורה דומה. אבל כפי שהוא היום יש לך אפשרות לבצע דברים "באמצע".

היכולת שלך לשחק משהו תלויה בהאם יש או אין לך קדימות (priority) ובין לבין שקסמים ויכולות נפתרים השחקנים מקבלים קדימויות (קודם השחקן שזה תורו ואח"כ השחקן השני). בגלל זה אתה יכול לחכות שחלק מסויים מהסטאק ייפתר ואז לשחק עוד משהו.

jooleeboolee
MTGil Wizard
הודעות: 915
הצטרף: 13/1/2011 , 15:44
מיקום: חיפה
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי jooleeboolee » 30/10/2012 , 7:00

וקיימת גם העובדה שמה שנכנס אחרון לסטאק, יפתר ראשון
זה הרגע להזכיר שפורום המג'יק הישראלי מתנגד לכל צורה של עבדות.

שלח תגובה